Diskuze

Důchodci budou za domovy platit

Domovy důchodců dostaly od litoměřického soudu zelenou pro vybírání desetitisícových vstupních poplatků od svých klientů. I když je to oficiálně nezákonné. Trik tkví v pojmenování částky. Musí se jí říkat "sponzorský dar".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maxx-IP

10. 3. 2005 17:12
Jedno řešení by tu bylo:
Všichni žadatelé o důchod se každoročně 3. ledna seřadí v Praze na pravém nábřeží Vltavy. Na povel ministra práce a sociálních věcí všichni skočí do řeky. Kdo doplave na druhý břeh, je zdravý a práceschopný a tudíž nemá nárok na důchod.
0 0
možnosti

_m-

10. 3. 2005 17:37
Re: Jedno řešení by tu bylo:
Hele, nejsi ty Krušnohorec? madla
0 0
možnosti

_m-

10. 3. 2005 16:20
Titulek je zavádějící
důchodci za ubytovnání v DD platí už dnes. madla
0 0
možnosti

hasmen

10. 3. 2005 15:35
...
Na domovech důchodců se mi líbí jedna věc : Není tam žádná šikana - nikdo neví,za kolik to má...
0 0
možnosti

Michalll

10. 3. 2005 13:15
chaos financování nejen zde
udržuje komunistickou mentalitu a dává jí argumenty..podobně školy ..premiérská rodina atd....
0 0
možnosti

hugova

10. 3. 2005 12:03
Nic není tak jednoduché, jak to vypadá
Pokud je provozovatelem DD stát, tak by měl stát také plnně hradit veškerý provoz, který nepokryjí měsíční platby od klientů. Jestliže je ale provozovatelem malá obec a stát pouze přispívá nějakou paušální částkou bez ohledu na skutečné náklady, pak by ale neměl omezovat výši poplatků nějakou konkrétní částkou, protože náklady se nejspíš budou lišit podle regionů stejně jako se liší náklady na bydlení, záleží na tom, jestli je domov nově postavený, nebo 30 let starý a pod. Bylo by asi fér, kdyby stát převzal veškerý provoz a nenechával v tom obce. Jak k tomu přijdou ostatní občané, že se neopraví třeba vodovod, protože obec musí doplácet na domov důchodců a na ten vodovod už prostě nezbyde? Po revoluci se roztrh pytel s různými dotacemi na domovy pro seniory, ale mnohé obce si vůbec neuvědomovaly, že na provoz budou muset doplácet a že jim ty peníze budou chybět jinde. Kvůli dotacím musí dodržovat stanovené podmínky 20 let a nesmějí vybírat víc, než stanovený poplatek. Jak z toho ven ?
0 0
možnosti

Ivcera

10. 3. 2005 11:54
Není to také o tom,
že důchodce odchází do ústavu a když se to tak vezme, nepotřebuje tam byt, nebo dům co v něm bydlel. V ůstavu má vše pohodlí. Nevadilo by mu to prodat a z utržené částky dát část na nové bydlení. Jenže najednou se na uvolněný byt, nebo nemovitost slétnou příbuzní, pokud stařečky nestačili obrat již dříve. No a teď je štve, že by museli něco zaplatit, aby se stařečků zbavili. A začnou se rozčilovat, proč to nejde zařídit vše zdarma. Nesoudí se přece oni, ale jejich příbuzní.
0 0
možnosti

_m-

10. 3. 2005 16:21
Re: Není to také o tom,
Pokud má důchodce dům nebo byt ve vlastmictví, tak proč v něm nemohou bydlet jeho děti, nota bene když to kupoval vlastně pro ně? madla
0 0
možnosti

test

10. 3. 2005 10:19
Soudkyně patří do kryminálu
Jak je možné, že soudkyně ignoruje platné zákony? Co dělá soudcovská unije? Nebo je to vzkaz od soudů, že pokud přejmenujeme vydírání na "vybírání sponzorských darů" bude to už vpořádku? Je vidět, že v tomhle bordélu potřebujeme odvolatelnost soudců i politiků občany a přímou demokracii jako sůl a né jejich doživotní jmenování.
0 0
možnosti

729

10. 3. 2005 11:21
Re: Soudkyně patří do kryminálu
Inu, slečna soudkyně rozhodla podle svých životních zkušeností a výše platu. Zlatý Klaus, že nám do soudnictví nepouští ty výrostky. A to ho vůbec nemiluju
0 0
možnosti

CzJerry

10. 3. 2005 10:04
nechápu
pojem SOCIÁLNÍ SLUŹBY, za 55000Kč? Co jena tom sociálního?
0 0
možnosti

bluetake

10. 3. 2005 9:45
souhlasim s poplatky
Kdyz si spocitate, ze duchodce doma plati najem, elektriku, topeni, vodu apod. tak mu na to stezi duchod staci. V domovech ma vse zajistene, ma zpravidla svou vlastni cimru, zajisteny uklid, prani, vareni , sluzby, zakladni lekarskou peci . Za 6500 je to nadhera, co vice si muze prat. Moje maminka tam uz nekolikrat chtela jit sama, se slovy, ze tam nebude mit starosti, a bude ve spolecnosti svych vrstevniku, zatimco doma je zavrena mezi 4 stenami. I kdyz za ni pravidelne jezdime, je zkratka sama....Je to o uhlu pohledu. nevidim duvod, proc by nemohli platit, je to stejne, jako schavluji placeni jidla v nemocnicich. Doma si lide take musi varit.....A ze nekdo nema duchod 6500 ? Tak at pronajme svuj byt a problem je vyresen. A jsou zde take deti, ktere , pokud to nejsou tupi sobci, by jiste radi svym rodicum pomohli.
0 0
možnosti

afix

10. 3. 2005 10:00
Re: souhlasim s poplatky
Vy jste to vůbec nepochopil. Těch 6500Kč se dnes běžně platí. Je to měsíční limit stanovný zákonem. Jde o to, že domovy důchodců zavádějí ty tzv. sponzorské dary a dle nich pak mění pořadníky. Např. v seniorcentru v Táboře se ukázalo, že takové "dary" byly až 50tisíc...A v tom to je..Chudý důchodce bude čekat dokud neumře (ať se o sebe postará jak může), důchodce, kterému přispěje rodina, tak ač podal žádost později, se do důchoďáku dostane...to je přeci hrozné...a o to tu jde. Důchodci si pobyt v DD platí už dnes, jen jste to špatně pochopil.
0 0
možnosti

starej__vul

10. 3. 2005 9:14
6500
6500 za člověka měsíčně jim nestačí???  "normální" důchodce s touto částkou musí zaplatit byt, plyn, elektřinu a stravu.
0 0
možnosti

alex5

10. 3. 2005 9:36
Re: 6500
to je pravda. taky normální důchodce doma nemá služby typu praní, vaření, lékařskou péči, atd.
Chtělo by to trochu přemejšlet.....
0 0
možnosti