Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus odmítl jmenovat mladé soudce

Prezident Václav Klaus odmítl jmenovat na funkci soudce dvaatřicet z pětapadesáti čekatelů. Jsou podle něj příliš mladí, je jim totiž méně než třicet. Na práci soudce nemáte, vzkázal jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JiKri

soudce - 30 let malo - STÁŽ U LÉKAŘE PRVNÍ POMOCI !!!
At každý čekatel jede s lékařem rychlé záchranné služby k hromadné havárii  nebo na 5 hod. operaci. Potom pozná okamžitě, co jsou to zkušenosti. Soudce stejně jako lékař ovlivní celý další život.
0/0
17.3.2005 6:37

jahol

co je méně než 30?
Když si tu diskusi tady proběhnu, zjistím že: 1.cca 65% respondentů Klausův návrh kritizuje 2.cca 35% s ním víceméně souhlasí. Z těch prvních 65% příspěvků je cca 85% vulgárních, napadajících Klause, ODS a další nesouvisející a 15% normálních, se snahou diskutovat. Z těch druhých je cca 70% normálních a 30% vulgárních, kontroverzních. Řekl bych, že to dost vypovídá o profilu diskutujících....
Mám na věc vyhraněný názor - životní zkušenost JE klíčový faktor. Mladému člověku nic neuteče - no tak bude soudit od třiceti - co se stane tak hrozného? To, že máme mladé rychlokvašné politiky není důvodem pro to, abychom měli příliš mladé soudce.
A nakonec - dobrá, řekněme, že 30 je moc. Pokud půjdeme s věkem soudců pod 30, o kolik - vy křiklouni na tomto fóru? Možná bych se nechal umluvit na 28-29, ale nechcete vy za soudce dokonce čerstvé absolventy?
   
 
0/0
16.3.2005 9:42

pepe999

Re: co je méně než 30?
No, jeste je jedna moznost. Co takhle dva roky pracujici nadrazaky....
0/0
16.3.2005 9:44

pepe999

Sakrys
Klaus nejmenoval dalsi potencionalni zkorumpovane hovada. A hovada si to nenechaji libit a uz podavaji zalobu. Tady tomuto statu nepomuze, ani kdyby tady bylo 10000 soudcu, porad to bude jenom o lidech a soudci jsou opravdu "lidi". Treba Berka, nebo Kosela, ze.
0/0
16.3.2005 9:32

FunThomass

Haleluja
Haleluja, chvalme naseho boha, pana naseho neb on pravil, "soudcem nestanes se neb 30 let ti neni", haleluja!!!!!!!!
0/0
14.3.2005 12:48

Havranek70

Souhlas s rozhodnutim prezidenta Klause
Chci zde pridat i svuj prispevek. Pohybuji se v pravni oblasti a myslim si, ze nepotrbujeme tolik novych soudcu, ale hlavne je potreba dostatek soudniho personalu, tj. zapisovatelky atd. Sam jsem byl svedkem toho, jak soudce si stezoval ze nestiha projednavat pripady, protoze se deli s dalsimi dvema kolegy o jednu zapisovatelku. Takze kdyby ministerstvo spravedlnosti radeji zvysilo penize soudnimu personalu, aby ho byl dostatek, pripady by se projednavaly rychleji nez jen samotnym zvysenim soudcu. Co se tyka veku, myslim si zvlastni zkusenosti, ze po trech letech praxe pravnik skutecne vyzraly neni. Takze bych osobne byl spise pro to, aby kazdy uvolneny post soudce i statniho zastupce byl obsazovan vyberem z rad advokatu, notaru a dalsich s uspesnym slozenim advokatni ci justicni zkousky aspon po 10 lete praxi. Myslim si, ze pokud by ministerstvo spravedlnosti skutecne chtelo, tak dost vhodnych zajemcu s praxi treba mezi advokaty nejde. Plat soudce 52.000 Kc mes. totiz neni maly.
0/0
11.3.2005 14:35

ouagadougou

Re: Souhlas s rozhodnutim prezidenta Klause
advokát s desetiletou praxí se pohrne, aby mohl pracovat za padesátku...
0/0
16.3.2005 9:23

Pucmeloud007

Sbira populisticke body
ale to, ze jmenoval vladu, ktera verejne rekne kolik je ochotna zplatit za preklad Dalimilovy kroniky na aukci, to mu prijde v poradku
0/0
10.3.2005 20:23

Zwerg

trochu off-topic pro Josefprav
Naznačuješ, že jsi právník.
 
Není podle tebe šílenost začít studovat práva v 37? Mám známého, který má doktorát z matematiky (jen malý - RNDr.) a 15 let se živil programováním. Už ho to prý unavuje a přestalo ho to bavit. Tak podal přihlášku na práva - normální denní studium. Mě to připadá jako docela šílenost. On je sice finančně zabezpečený natolik, aby těch 5 let v pohodě utáhl, ale v práci už něco přece jen vybudoval, něco umí....a tohle teď vše chce zahodit. Navíc má dvě malá děcka, je ženatej,... a nevím, jak se bude jeho žena tvářit na to, že má toma pomalu čtyřicetiletýho studentíka.
 
No řekni, není to volaké ujeté?
0/0
10.3.2005 15:45

Josefprav

Re: trochu off-topic pro Josefprav
Ty jsi velmi divnej a neupřimnej člověk. Co po mně chceš? Už neotravuj.
0/0
10.3.2005 20:20

Zwerg

Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
Ale Josífku, vždyť ty jsi evidentně velmi divná, rozháraná a nevyrovnaná osoba. Doufám, že opravdu nejsi žádným soudcem, protože pokud náhodou ano, tak by to znamenalo, že přijímací psychotesty mají výrazné a systémové trhliny.....
0/0
10.3.2005 20:53

Jean-Jacques

Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
Hlavně že ty jsi OK, když se pozastavuješ nad tím, že chce někdo ve 40 začít studovat druhou vysokou. Znám takových lidí víc a mají můj obdiv, protože studovat v době, kdy je člověk sám a ještě má zázemí u rodičů, není žádné hrdinství, ale studovat v době, kdy už má vlastní rodinu, to chce přece jen větší úsilí.
0/0
10.3.2005 20:58

Zwerg

Re: Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
Je to neobvyklé. Nebo snad chceš tvrdit, že VŠ jsou plné 40ti letých studentů? Já nic víc přece neřekl. Naopak, přiznávám se, že to upřímně obdivuji a trochu mu možná i tento entuziazmus závidím, protože já jsem v docela podobné situaci, jako on.
0/0
10.3.2005 21:03

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
V tom případě mi fakt není jasné, co ti na tom připadá šíolené a ujeté.
0/0
10.3.2005 21:05

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
Dobře. Možná, že jsem nepoužil pro daný kontext vhodné výrazy.
Mě to prostě připadá neobvyklé a opustit obor, ve kterém jsem celkem 20 let budoval kariéru a začít něco jiného znovu v podstatě od nuly.... to by přece snad kde kdo nazval šílené a ujeté, ne?
0/0
10.3.2005 21:17

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
Také se říká, že změna je život, a jsou jedinci, kteří ji občas potřebují jako nový impuls do života a jako nový zdroj energie.
0/0
10.3.2005 21:32

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: trochu off-topic pro Josefprav
To uznávám.
Tak, ale teď už musím končit. Tak zatím zdar a omlouvám se, pokud jsem ti (jsi-li soudce) ve svých úsudcích křivdil, to víš - na internetu občas naroste orální svalstvo a jeden se lehce nechá strhnout spádem zdejších diskusí....
0/0
10.3.2005 21:49

kolodey

Ať žije senilita!
0/0
10.3.2005 15:41

Zwerg

Docela by mě zajímalo, co
si o tom myslí ti odmítnutí justiční čekatelé... Co budou dělat? Budou dál čekat, až do třiceti?
0/0
10.3.2005 15:09

Josefprav

Re: Docela by mě zajímalo, co
Justiční čřekatelé podaní podnět k Ústavnímu soudu pro porušení lidských práv, protože nikdo nesmí být diskriminován kvůli svému pohlaví, náboženství, původu atd a také kvůli svému věku. Soudci jim dají za pravdu a tady pár pitomců bude vykřikovat, že si to zase soudci rozhodli mezi sebou.   
0/0
10.3.2005 15:27

Zwerg

Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Myslel jsem si to.... Připomíná mi to onu nanbázi s platy.... Prý by soudci po zmražení platů nemohli rozhodovat dostatečně nezávisle....Nevím, jak to mysleli. Že by tím chtěli říct, že se zmraženými platy by více koukali na úplatky než to dělají dnes?
0/0
10.3.2005 15:33

Josefprav

Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Ještě se to ani nestalo a už je tady jeden pitomec. Kdo má rozhodovat spory? Instalateři nebo lidi jako ty? To chceš po mně  peníze na školné. Tolik nemám.
0/0
10.3.2005 20:06

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
O tom, kdo je pitomec utvrzuješ všechny stále ty - zelená příšero.
 
Kde jsem říkal cokoliv o instalatérech? Můžeš mi to ukázat, troubo?
 
Co sem pleteš školné? Co má věk odmítnutých čekatelů a vytrucování si navýšení platů společného se školným, ty pomatenej pitomo?
0/0
10.3.2005 20:17

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Stokrát opakovaná lež už zapustila kořeny! Už jsi nějakého soudce uplácel. Jestli ne, tak o takových věcech nemlu. Jestli ano, tak proč to neoznámíš, že se nějaký soudce dal podmazat? No?
0/0
10.3.2005 20:30

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Mno, já vycházím jen z toho, co jest veřejně prezentováno. Co napsal např. bývalý český premiér. Dále z toho,  že občas u soudce dojde k nějakému velmi zvláštnímu a nápadnému opomenutí, jehož důsledkem je propuštění, většinou nějakého hodně bohatého mafiána, který následně zmizí neznámo kam.... tohle se přece stalo už několikrát.....Mimochodem, co třeba případ Berka....
 
Ad zvýšení platu a soudci - sami soudci přece odůvodnili svůj nesouhlas se zmražením svých platů tím, že toto platové zmražení by znamenalo zásah do jejich nezávislosti.... To je tak kuriozní a legrační odůvodnění, že to přímo vybízí k nezávislé srandě na téma soudcovská závislost . ;-)
0/0
10.3.2005 20:59

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
To je přesně ono - "..co jest veřejně prezentováno." Takže nikdo to neviděl, nikdo u toho nebyl, ale všichni o tom slyšeli vyprávět, a proto je to pravda. Chyby se samozřejmě dějí a nenajdete nikde člověka, který by nechyboval, ale nemusí za tím být žádný úplatek, ale prachobyčejná přetíženost a takové množství případů k vyřízení, že není objektivně vzato možné mít nad nimi kontrolu. Navzdory tomu, co jsem napsal, netvrdím, že k takovému jednání (tedy přijetí úplatku) u nějakého soudce nikdy nedošlo a nikdy nedojde. Ale u toho jsou vždy jen ti dva - ten co dává a ten co bere - a pokud ten, co dává, to neoznámí, přispívá jen k tomu, že takové jednání zůstane nepotrestáno. A u Berky navrhuji počkat ukončení vyšetřování a rozhodnutí soudu - i pro něho platí presumpce neviny. A s těmi platy to je asi tak - pro soudce to je ze zákona jediný příjem a soc dem vláda nemá už řadu let na práci nic jiného, než platy nevalorizovat, i přes to, že se jiné platy valorizovaly a ceny se zvyšovaly i pro
0/0
10.3.2005 21:17

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Ad korupce - já samzřejmě nemohu mít jiné info, než typu "jedna paní povídala....". Naštěstí jsem se soudem nikdy nepřišel do styku (a doufám, že to tak zůstane po celý můj život....;-) ), takže jsem nemusel učinit ani žádné osobní zkušenosti v tomto směru.... :-) Ale je mi jasné, že čeští soudci jsou součástí české společnosti a vzešli z ní... takže morálkou na tom budou +- stejně, jako všichni ostatní....
 
Ad platy - No, když mají soudci tu moc, byli by hloupí, kdyby jí nevyužili. Jen to zdůvodnění jejich rozsudku je poněkud srandovní....
0/0
10.3.2005 21:27

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
Chápu, že vztah lidem k soudům je do značné míry determinovám tím, že soudní spor je vyústěním problémů, takže nelze předpokládat, že to bude kabaret (ovšem i to to někdy může být), ale se soudy můžeš udělat i dobrou zkušenost, i když se ti to nezdá. Soudci jsou samozřejmě lidé jako ostatní, lepší i horší, čestní i hříšní, někdy mají starosti, někdy se špatně vyspí, a jsou prostě jen vzorkem téhle společnosti. Bezchybný soudce už by nebyl člověk, ale monstrum.
A platy? Tady nestojí otázka tak, že "mají tu moc, tak proč by jí nevyužili", protože platy si soudci neurčují, ty jim určují poslanci. Myslím si ale, že by nebylo ani pro soudce dobrou vyzitkou, kdyby se nestarali o svá práva jen proto, že by se báli, co by tomu jiní řekli. To už by byl jen krůček k tomu, aby začal někdo považovat za normální, kdyby rozhodovali stylem "víte, pane, vy na to sice právo máte, ale my vám ho přiznat nemůžeme, protože, co by tomu pak řekl chudák žalovaný, pochopte ho".
0/0
10.3.2005 21:44

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Docela by mě zajímalo, co
No, s tím, co jsi napsal, souhlasím.
Vidím, že jsi jedním z poměrně úzké skupinky zdejších přispěvatelů, jejichž příspěvky mají hlavu a patu a nějakou hodnotnou myšlenku.
Zatím zdar. Příležitostně se tady zase objevím.
 
 
0/0
10.3.2005 21:58

BerryB

???
Tak tímto mě osbně Vašík dost nasral. Nemám nic proti jeho názorům na evropskou ústavu a pod. (jsou to přeci jen názory), ale dovolit si tohle je už hnus. Asi si po zvolení do své nynější funkce začal připadat jako ředitel zeměkoule a názory ostatních ho přestaly zajímat.  -   Václave, vzpamatuj se!!!!!!!
0/0
10.3.2005 14:41

Josefprav

Re: ???
Císař Augustus byl prohlášen za svatého a jeho žena se jmenovala Livie.  
0/0
10.3.2005 14:44

KarolaD

Re: Re: ???
Augustus býval nazýván tyranem, bláznem, ale i géniem a nejlepším panovníkem, kterého kdy římská říše měla.
0/0
10.3.2005 14:51

Josefprav

Re: Re: Re: ???
Ty tady chceš mít císaře?
0/0
10.3.2005 15:12

Zwerg

Re: Re: ???
Tak kde jsou ty prachy cos veřejným příslibem slíbil, Josífku.
0/0
10.3.2005 15:10

Josefprav

Re: Re: Re: ???
Přislíbil jsem je jednomu, ale u tebe bych se nedoplatil. Tobě jsem nic neslíbil. Pouze slzy a krev ti mohu slíbit.
0/0
10.3.2005 15:13

Zwerg

Re: Re: Re: Re: ???
Mě stačí jen vše co máš.  Předpokládám, že celková hodnota tvého majetku má kladnou hodnotu. Pokud ne, tak to radši od tebe nechci nic.
 
Slzy a krev... hmmmm... to není tak špatná nabídka... dnes se za krev platí docela dost.... o slzách nic nevím.... prodívám se na komoditní burzu abych zjistil, zda mi to vůbec stojí za tu námahu....mačkat z tebe slzy....
0/0
10.3.2005 15:19

Josefprav

Re: Re: Re: Re: Re: ???
Ano. Několik desítek milionů.
0/0
10.3.2005 15:22

Josefprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Ještě můžež darovat semeno.
0/0
10.3.2005 15:23

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Několik desítek milionů českých korun mi bude stačit. Já moc vysoko nemířím.
 
Jojo, i semeno slibuješ? Vážně ale pochybuji, že bude mít nějakou hodnotu. Snad jedině jako bilogický materiál. Možná hnojivo?
0/0
10.3.2005 15:30

minutos007

Re: ???
No ale o to jde, je to jeho názor a on je ten kdo soudce jmenuje. A jak je vidět ze zákona není to jenom jeho názor.
0/0
10.3.2005 14:46

BerryB

Re: Re: ???
To máš bohužel pravdu. Tak to vypadá že než mu skončí jeho volební období (možná i dvě), tak nás tu budou soudit 60ti letí páprdové co soudili i za krutého bolševika. A na český stát bude podáno hafo dalších stížností za vleklé spory našich soudů.
0/0
10.3.2005 14:53

BerryB

Re: Re: ???
A my to zase ze svého poslušně zaplatíme.  Však co? Peněz máme přece na rozdávání ne?
0/0
10.3.2005 15:04

Josefprav

Právo za pochodu
Jeden pán, který tady hraje hlavní roli měl před cca 10 lety  přednášku na právnícké fakultě UK. Téma bylo : Právo za pochodu. Dopadlo to dost tristně. Studenti z toho měli srandu a starý pán se vztekal. Snažil se lidem, kterým bylo od rána do večera říkáno, že právo je svaté a že platí pro každého, o tom, že nutno ho přizpůsobovat situaci. Začal to vysvětlovat jako příklad na kopané a jeden člověk mu tam řekl, že nejde o poločase zápasu změnit pravidla jenom proto, že se to jenomu nelíbí a bylo po přešnášce. Je vidět, že se ten vůbec pán nepoučil.  
0/0
10.3.2005 14:28

Josefprav

Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
Běžte se podívat k naším soudů. Na přestárlé lidi, kteří se kvůli platu funkce drží jako h... košile. Když sklerotická ženská, která má spravedlivě rozhodnout si plete strany a musí se na ní křičet, aby rozuměla. Běžte se podívat na soudní jednání. Staří soudci jsou zatížení komunistickým myšlením. Neumějí aplikovat nové demokratické právo. 
0/0
10.3.2005 14:13

minutos007

Re: Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
O přestárlých soudcích spor není -ti patří do důchodu. Tady jde o moc mladé soudce. Diskuse by měla být o tom jestli je dost 25 nebo 30, nebo 35 ..... Já si myslím že 30 let je dobrý kompromis.
0/0
10.3.2005 14:42

Josefprav

Re: Re: Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
Jakápak diskuze? V zákoně o soudcích  je to jasně napsáno. K zákonu patří i jeho přechodná ustanovení.
0/0
10.3.2005 14:45

minutos007

Re: Re: Re: Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
No tak jestli tady nediskutujem tak to nazvi jinak. Já se o to narozdíl snažím.
0/0
10.3.2005 14:48

Josefprav

Re: Re: Re: Re: Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
Můžeme mít názory na to kolem nás, ale musíme také o tom něco vědět. . To je vše. Myslíš si, že když teď odhlasujeme, aby bylo jaro tak bude?   
0/0
10.3.2005 15:15

Josefprav

Re: Re: Re: Re: Náš Augustus má za svůj svérázný názor.
Tady nejde o stáří soudců. Jde o dodržování zákona
0/0
10.3.2005 15:16

chrtil

jasně
kdo nebyl v Rusku a nemá padesát, tak nemůže radit
0/0
10.3.2005 14:08





Najdete na iDNES.cz