Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Účet u zubaře: 500 za plombu

Privátní zubaři mají strach, že jim chce stát nařizovat, koho mají léčit, čím a za kolik. Varují: Když k tomu dojde, budeme se bránit a vybírat platby jen v hotovosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MarekDalik

Vzp i ostatní pojištovny jsou v podstatě k ničemu
Nejde o pojištění, ale spíš o daň. Na tu by stačily fin. úřady, za většinu lidí "pojištění" stejně platí stát. To jsou peníze z daní. Takže na zdravotnictví přispívám dvakrát: povinným pojistným a daněmi. Ted lékaře a špitály platí pojištovna podle bodů (nadbytek úkonů), dříve byly placeny z rozpočtu. Pojištovny jen ukrajují z koláče, netvoří žádnou hodnotu (službu). Do solidárního pojištění zubaři být taháni neměli. Zpravidla nejde o život, tzn. menší odvod a větší spoluúčast. Solidarita = špatný standard pro všechny, dotují ti, kdo pracují a zejména ti s vyššímy přijmy.
0/0
2.3.2005 13:58

usnicka

Re: Vzp i ostatní pojištovny jsou v podstatě k ničemu
Stát moc dobře ví, proč "vyžírky" ukrývat do zdrav. pojišťoven - protože je plno hlavounů či MUDr., kteří se nikde jinde neuplatní, tady ano a ještě díky státu a jeho politice se hrají na despoty. V tomto státě je tolik fašismu, že se to nedá ani vypovědět. Nemocný dostane inavlidní důchod, jen když přijede k posudkáři na zlatém praseti nebo když už ho téměř nepotřebuje, protože zachváli zemře
0/0
3.3.2005 12:19

navsteva

Tak to uz snad ani nejde
komentovat. Co k tomu rict. Nejdriv chysta zasah do cinnosti soukromych (fyzickych ci pravnickych) osob tim ze jim bude diktovat kolik mohou utratit na platech a vybaveni. Tedy vlastne ne, jen zamestancum, tedy sestram, laborantkam a dalsim (i uklizeckam??)
Logickou reakci je ze lekari proste uz nechcou byt soucasti zdravotniho systemu CR a tedy vystoupi ze systemu zdravotnich pojistoven.
No a vtom se tu objevuje dalsi genialni pristup ministerstva, ketre argumentuje Listinou prav a svobod. Jen nevim jak v ramci teto listiny donuit lekare pracovat a osetrovat lidi. Daji jim do ordinace vojaka se samopalem, policajta ci GroSStapaka?
Pokud si soudruzka uz musi nutne hrat na ministryni doporucoval bych nekde v Bohunicich ci jinde vyclenit nejakou vetsi polstovanou mistnost. Tam by mohla ouradovat od rana do vecera.
0/0
2.3.2005 12:43

jajaja59

Re: Tak to uz snad ani nejde
tobě není jasné, že pokud blb dostane řídící funkci, tak si jako podřízené vybere ještě většího blby ? (Gross - Emmerová, - nejenom Emmerová)
0/0
3.3.2005 0:01

René, já a Rudolf

hmm, spadove oblasti...
...a co takhle navic vsechny zubarske ordinace, ktere neuzavrou smlouvu s pojistovnou zestatnit?? pardon: "dobrovolne prevest na obce"... zatracena vlada... dalsi ctyri roky v riti a reformy nikde...navrhuju pozadat Slovaky o pristoupeni k nim...
0/0
2.3.2005 12:32

navsteva

Re: hmm, spadove oblasti...
Kdo by si to v roce 93 myslel. Nejen ze se oni nechteji znova pripojit, ale uz brzose budem muset pripojit my k nim. A jeste radi. Slovensko - Cesko. Snad na to pristoupi.
0/0
2.3.2005 12:47

Vaclav Hanus

Re: Re: hmm, spadove oblasti...
Proc bychom se pripojovali? Komu se tam libi, muze se tam prestehovat. Jsme v EU...
0/0
2.3.2005 12:49

Zwerg

Re: Re: Re: hmm, spadove oblasti...
Ono je to tak, že těm schopným vyhovuje volnost Slovenska a tamní neviditelná ruka trhu ;-) , zatímco ti méně schopní dávají přednost spíše socialistickému Česku a jeho státní ochranné ruce. Problém je v tom, že ta socialistická ochranná ruka je setsakramentsky finančně náročná a je vyživována právě z daní těch schopných. Takže, když se ti, co vydělávají hodně a jsou nespokojeni s výší svých odvodů, odstěhují do ciziny, tak kdo bude živit sociální výhody pro ten zbytek?
0/0
2.3.2005 13:00

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: hmm, spadove oblasti...
Hnusi se mi tento zpusob argumentace. Na tohle tema se dale nebudu bavit. Bude to tak lepsi.
0/0
2.3.2005 13:12

HenryVIII

Re: Re: Re: Re: Re: hmm, spadove oblasti...
To je blbý odporovat, když má někdo pravdu, že?
0/0
2.3.2005 13:28

modem

...
A ještě mohou vystoupit ze systému chirurgové, internisti, gynekologové atd. Stomatologové ze sebe dělají elitu mezi doktory jako strojvůdci mezi ostatními železničáři. Nevím proč ze sebe dělají něco extra. Zuby jsou snad součást člověka jako jsou kosti ,svaly a t d.
0/0
2.3.2005 12:02

ruh02

Zubní péče nemůže být "zadarmo" - dokončení
Dále se skutečně nebojím, že v důsledku přímých plateb zubaři zkrachují - už tak jich je málo! PS: omluvte prosím chyby - psal jsem rozhořčen a rychle :-)
0/0
2.3.2005 10:42

ruh02

Zubní péče nemůže být "zadarmo"
Kdy už většina lidí včetně ministryně pochopí, že mezi základní zdravotní péči by neměla patřit péče stomatologická! Vždyť takhle je to vyřešené ve většině západních zemích! U nás nejsou peníze na skutečně důležité operace a na potřebné vybavení a lidé tu mají zdarma zuby o které se konec konců starají sami a je jen na nich kolik budou mít kazů a nebo ve 20 letech paradentózu. To je opravdu špatný systém. A kdo si myslí, že když dá u zubaře 500 Kč za plombu, tak je to u většiny lékařů platba za nadstandardní materiál a delší práci, která, kdybych to tu vyčíslil, opět zdaleka nepokrývá náklady celkové. Jsem syn zubní lékařky a pomáhám jí každý měsíc se závěrkou. Nepřál bych vám vidět kolik peněz ona vyfakturuje pojišťovně a kolik jí skutečně pojišťovna se zpožděním zaplatí (nekolikaměsíčním)! Závěrem: Platby u zubařů jsou nevyhnutelné pro udržení skutečně potřebné péče a jen čekám, která vláda se toho ujme (bude to nepopulární krok - to je jasné). Dále se skutečně nebojím, že v důsledku
0/0
2.3.2005 10:39

Vaclav Hanus

Re: Zubní péče nemůže být
v tom pripade je potreba snizit odvody na zdravotni pojisteni o adekvatni castku, castku, umernou castku kterou doposavad polykala stomatologie...pak se muzem dale o necem bavit..
0/0
2.3.2005 11:11

Zwerg

Re: Re: Zubní péče nemůže být
S tím souhlasím. Menší rozsah krytí zdravotního pojištění musí také znamenat menší odvody. Takže zdravotní pojištění by se mělo slevnit. Také by měl být zaveden finanční strop na odvody.
0/0
2.3.2005 12:03

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
dobre vis, ze to je ale fikce. Protoze v celem systemu je takova sekyra, ze dnes uz se jen hleda, kdo ji zatahne. A celel tyto hadky a rozbroje nejsou nicim jinym, nez pokusem dochtoru vysmeknout se z toho, aby se i oni adekvatne podilely na sanaci teto sekyry. Jde proste o to, hodit to cele na zada radovym pacientum, zejmena tem, kteri az do ted byli zvykli pouzivat standardnich sluzeb standardniho systemu. Ta sekyra, to je darek, ktery nam zde zanechala o-dees, tim, ze podhodnotila defaultni nastaveni sazeb, kdyz se system zavadel v 1994. A take neucinila zadna opatreni, at se adekvatne proskrti spotreba vevnitr systemu. A udelala to zcela vypocitave a schvalne, protoze vedela, ze pude od valu a hodila to cele na CSSD. A TOMTO TKVI JADRO TOLIK OMILANYCH VYROVNANYCH ROZPOCTU ZA VLADY O_DEES...rozpocty byly formalne vyrovnane, ale verejny dluh byl hrozivy jeste driv, nez sel klaus od valu.
0/0
2.3.2005 12:38

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
ODS a rok 1994? Po ODS byla vláda Tošovského a teď už 7 let vládnou Socani. Jak je možné, že za tak dlouhou dobu s tím nic neudělali? Co ty vlády celou tu dobu vlastně dělaly? Co dělala vláda Socanů?
0/0
2.3.2005 12:51

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
ocekaval jsem tuto demagogisvkou namitku. Ani nevim zda mam na ni odpovidat. ...je totiz jasne, ze socdem si to z povahy sve politicke podstaty nemohla dovolit. Protoze takovy zakrok by trvde dopadl predne na jejcih volice. A tohoto si byl klaus vedom, kdyz ponechal pred svym odchodem system v nerovnovaze....a mezi nama ty to take moc dobre vis..
0/0
2.3.2005 12:53

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
hmmm, aha, takže socdem vlády z povahy sve politicke podstaty nemohou napravovat nesmysly vlád předešlých. Tak k čemu u toho vesla celou tu dobu vlastně jsou? Co z povahy sve politicke podstaty dělat tedy mohou?
0/0
2.3.2005 13:03

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
Myslim, ze jsem vsechno jasne napsal v poslednich svych dvou prispevcich. Ze se tocis v kruhu se svymi dotazy, za to ja nemuzu. Podle me ma kazdy clovek a i vlada odchazet od sveho dila tak aby toto bylo uzavreno a pripraveno k predani dalsimu. A tohle o-dees neudelala ani v pripade zdrav.systemu, ani v pripade duchod. systemu, ani v pripade berniho systemu a nakonec ani v pripade kuponove privatizace ktera transakcne souvisela s nalezitym legislativnim upravenim kapitaloveho trhu.
0/0
2.3.2005 13:16

HenryVIII

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
Další blbost. Když se začalo dařit a obracet k lepšímu, lidovci ODSku podrazili a umožnili socanům páchat nenapravitelné škody.
0/0
2.3.2005 13:32

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Zubní péče nemůže být
a tosovskeho do toho nemotej. tim jen mlzis. vis, ze tam byl jen jeden a pul kvartalu..
0/0
2.3.2005 12:54

Ivan 333

Re: Zubní péče nemůže být
Patří taky k běžné rutině zubařů vyúčtovat pojišťovně 15 návštěv, včetně výroby dvou můstků, ačkoliv jsem tam byl 5x a zádný můstek mi nedělal? A na každou opravu kazu účtovat anestezi, a žádnou nedávat? Přitom každá oprava kazu mne stojí 500 až 1500 (plnění 4 kanálků + amalgan).
0/0
2.3.2005 12:14

ODSakEda

Zdravotní "pojištění" v čR!
Vy nevíte, že v čR neexistuje opravdové pojištění, podobně jako u automobilů, a to povinné?! Něco co se počítá % ze zisku (z příjmu je nepřesné, přeci daním příjem-náklady, kdy zaměstnanec má zisk roven příjmům, nebojme se nazývat věci pravými jmény!!) a co organizuje stát (všeob. zdr. "pojištovna" je 100%státní a ceny stanovuje úředník-ministerstvo a ne lékař, nemocnice-jako by autoservisům někdo v Praze určoval ceníky oprav jak za komanšů... Pak vznikají extrémy: některé úkony nejsou ještě v ceníku nebo nejsou uznány jako hrazené a úkon je budto zadara a nebo za plno a ještě je někdy nelegální!!!) je charakteristické pro daně!
0/0
2.3.2005 10:06

ODSakEda

Re: Zdravotní
Kdybych tedy si uzavřel a platil skutečné pojištění, např. 1000,-kč se spoluúčastí 20%, nejmu si dobrého dentistu na doporučení a objednám si ne priskyřičnou korunku za 500,- ale lepší za 1000,- a doplatím tedy jen 200,-Kč! Uříznuli si prst, pojedu rychle TAXIkem do Brna na mikrochyrurgii, kde mi jej nejen přišijí, ale i oživí (pospojují nervy), než bych totiž našel smluvní sanitku a doktora, nebylo by co přišívat! I když by TAXI stám 2000, ošetření 3000,- (!!!), doplatil bych oněch 20% a tedy jen 1000,-!!! Dnes mi hrozí, že pro záchranu prstu TAXIkem a specialistou a moderní neschválenou metodou zaplatím 5000,-!!! A 1 tisíc do záchrany prstu především pro muzikanta je nic, proti tomu, za kolik natankujete měsíčně benzínu, nebo kolik vrazíte již jen do údržby plechových potvor-automobilů! A zdraví je údajne nade vše!
0/0
2.3.2005 10:13

ODSakEda

Re: Re: Zdravotní
A kdyby to chtěl nekdo zadarmo, jak především za komunistů, kdy ale nejdříve 70až 90% vámi vytvořené hodnoty vám strhl stát..., může si platit pojištění možná okolo 2000 až 2500kč a pak mu pojištovna proplatí 99% z ceny úkonů a má to "zadarmo"!...
0/0
2.3.2005 10:23

MarekDalik

"Solidarita" - ano, ale jen na něco
Vážné nemoci, dialýzy apod. Ty lidi bych pochcípat nenechal. Feťáky možná ano, rozhodně bych je nedotoval - oni daně neplatí. Ani operace transsexuálů. Šíleně drahý zákrok, hádám několik milionů. A platí to VZP. Např. replantaci prstu bych hradil z povinného pojištění. Ta operace bude stát víc jak 3 tisíce. To jsou tři hodiny práce dvou plastických chirurgů plus další personá, materiál. Snazší operace prsou - půl hodiny je za dvacet pět tisíc. Jednoduchá operace bez mikroskopu.
0/0
2.3.2005 11:55

MarekDalik

Neřeší se hlavní problém
Nedostatek studentů - fakulty produkují méně zubařů, než jich odchází do penze. Spádovost může vyřeši, že každý bude mít přiděleného zubaře. Ten bude mít tolik pacientů, že je nebude moci řádně léčit. Emerová by měla zajistit, aby lékařstvé fakulty přijímaly trojnásobek studentů. Nebo pozvat zubaře z Ukrajiny a Indie? Fakt je, že mít povinné zdravotní pojištění a nemít možnost mít zubaře, který je z toho placen je na hlavu postavené. Když toto pojištění platit musím, tak je stát povinen zajistit, že zubaře přes pojištovnu mít budu, budu-li to chtít. Není-li mi stát schopen zajistit takto financovaného zubaře, ať laskavě mi nestrhává pojistné z platu. Jde měsíčně o dosti peněz. Jistě, jsou i jiné lékaři. Ale stát ví, kolik dává na zubaře. Možná by to pojištění mohlo být menší, právě o tu část na zubaře. Ta částka je známá - pojištovny i stát ji znají. A každý by si platil zubaře sám. Nebo přes pojišťovnu normální, nepovinnou. Tj. fungující jako normální pojištovna, na tržním principu
0/0
2.3.2005 9:53

MarekDalik

Re: Neřeší se hlavní problém
U povinného pojištění totiž mají všichni stejné služby, ale neplatí za ně stejně. Tzn. s vyšším platem za průměrné služby platím třeba trojnásobek toho, co někdo s platem nižším. Asi jako kdyby obchodník prodával zboží podle výše platu. Stejné auto jednomu za dvěstě tisíc, jinému za pět set tisíc. Ještě jednodušší by pak bylo, aby všichni brali zcela stejný plat. Naprosté rovnostářství, at nekdo pracuje hodně a přes čas, nebo málo, stejný plat. A kdo nepracuje, taky stejné dávky, jako ten, kdo pracuje dvanáct hodin denně. To by byla teprv spravedlnost, všem stejně. Jistě, zcela absurdní, ale systém povinného zdravotního pojištění přesně takto funguje. Jako za socialismu.
0/0
2.3.2005 10:01

ODSakEda

Re: Re: Neřeší se hlavní problém
Ono to především není pojištění!
 To je hlavní problém! Copak to lidi nechápete?! Jen se to jmenuje pojištění, ale je to de facto dan!!!!!
0/0
2.3.2005 10:16

MarekDalik

plně souhlasím, pojištění to je podle jména
ale fakticky to je další dan. Za komančů byla dan celková, za Klause se oddělilo zdravotní a soc. pojištění. Takže solidarita - platím jak mourovatej, během nemoci mám za týden asi co za den v práci. U doktora totéž. Platím dost, péče - nejsou peníze ... Mohlo se to nechat jako za komančů, celá VZP i další pojištovny jsou k ničemu. Samy mají nádherné domy, špitály chátrají ... Další státní instituce.
0/0
2.3.2005 11:49

iuos

hmm
že by si lidi začali čitit zuby a chodit pravidelně na prohlídky?
0/0
2.3.2005 9:00

Baxter

S přímýma platbama
budeme za chvíli jako v USA, kde je 50% lidí bez zubů a zbytek se zlatým chrupem....
0/0
2.3.2005 8:34

MarekDalik

Re: S přímýma platbama
Já v USA byl, bez zubů jsem tam nepotkal nikoho. Ani jsem si nevšiml, že by měl někdo zlaté zuby. To spíš na Ukrajině nebo v Rusku. Lidé v USA nemají takovou potřebu dávat najevo bohatství tímto způsobem. Ani tam nejsou tak chudí, jak v zemích bývalého Sovětského Svazu.
0/0
2.3.2005 9:42

Baxter

Re: Re: S přímýma platbama
Já sem v USA byl také a tolik lidí bez zubů a se zlatými zuby (což není znamení bohatství, ale chudoby) jsem viděl spousty. Zvlástě takoví dělníci a lidé bez VŠ často na zubaře prostě nemají...Kamrád měl problém se zubem a dostal na výběr: 200 USD vytrhnutí nebo 1800 USD léčba + plomba. Radši tedy přežil měsíc na prášcích proti bolesti, protože pojištění bylo do výše  snad 300 USD. S měsíčním příjmem cca 1300 USD by na to stejně neměl.
0/0
2.3.2005 11:00

Ccecil

Držím stomatologům palce
Podle toho idiotského návrhu totiž bych musel přestat jezdit ke své výborné zubařce, vzdálené 40km a musel bych se nahlásit k tomu lemplovi tady, který mi zničil několik zubů.  Tak to ani náhodou.
0/0
2.3.2005 8:33

CNR

Vůbec se jim..
...nedivím...a babu Emerovic by potřebovalo nakopat do zadní časti....Její návrhy stojí za starou bačkoru...co od staré papuče taky čekat..že...
Spádovost zubařů...to vymyslet mohla jen taková "skátula" jako ona.... Můj případ..v Brně nemám možnost prozatím mít trvalý pobyt, takže budu muset k zubaři tam kde mám trvalé bydliště ? 60 kilometrů ?
0/0
2.3.2005 8:31

s(h)arka

klidně ...zaplatím,
ale zároveň odmítnu platiz pojišťovně zdravotní pojištění, pokud není standartní lékařská péče "zdarma"...pak nevím, na co tu pojištovnu mám a proč jí něco platím, když nadstandart si stejně hradím ze svého
0/0
2.3.2005 8:18

ODSakEda

Re: klidně ...zaplatím,
Kdyby totiž bylo v čR zdr. "pojištění" skutečným pojištěním a s konkurencí pojištoven a ne státních a ceny za úkony tvořících také úředníci na min. zdr., neexistovaly by pojmy hrazený-nehrazený, standart-nadstandart, smluvní-nesmluvní (sanitka, lékař, "pojištovna"), ale jen dražší-levnější (a vše mezi tím) úkon, a dle výše vašeho pojištění a tím i různé spoluúčasti, jen levnější-dražší doplatek!
0/0
2.3.2005 10:31

ODSakEda

Re: Re: klidně ...zaplatím,
A ne extrémy: zadarmo - a za moc!...
0/0
2.3.2005 10:33

Vaclav Hanus

Účet u zubaře: 500 za plombu
Na tohle ja vam n.a.s.e.r.u ceske vyzirky stomatologicke. Zacnu jezdit opravdu k zubari do Rakouska. Od ceho platim desetileti zdravotni pojisteni? Uz mam toho opravdu plny zuby!!!!!!!
0/0
2.3.2005 7:55

Joab

Zdravotní pojištění
Je na čase přestat platit zdravotní pojištění. Stejně je přeci u nás zdravotnictví zadarmo a podle Špidli na to zdroje jsou, tak ať se Emerová nevymlouvá a zatáhne to. Pokud neví jak, tak Standa ji upřímně poradí.
0/0
2.3.2005 7:49

rencask

rukojmi
pacienti i lekari jsou rukojmimi systemu a zdravotnich pojistoven. Pacienti by si to kolikrat radi hradili sami, ale v tom pripade prece nebudou platit 2x, jednou doktorovi a podruhe pojistovne za peci, kterou nemuze vyuzit, ale kterou musi platit povinne. To je uplne to same co s temi regulovanymi najmy - stat si svym regulovanim omezuje svobodne podnikani a doplacime na to vsichni.
0/0
2.3.2005 7:47

hnedka_zdrapana

zuby
ja chodim ke spickovemu zubari a platim za jeden zub 500-1000
 
Emmerová at se jde bodnout
 
0/0
2.3.2005 1:07

bron

Re: zuby
500 Kc za plombu? To je z plasteliny? Anebo to patla na zuby nejaky amater v garazi? Ja platim sice jenom 150 ale dolaru. Platim teda sice vic, ale nevadi mi to, protoze mi zustane po vyplate vic penez, z nichz nemusim financovat blbecky, co vymysleji spadove oblasti a podobne komunisticke hovadiny. Ja mam v okruhu 2 km od domu 20 zubaru, nejlepsi je Marocan, pouzivajici laserovou vrtacku a dalsi spickove technologie, a pro zajimavost, studoval v Plzni.
0/0
2.3.2005 7:09

Ivan 333

Re: Re: zuby
Pokud žiješ v USA, kritizuj zdravotnictví tam a nesrovnávej nesrovnatelné. Pokud je tvuj příjem 110.000 Kč (5000 USD) měsíčně, mužes dát za plumbu 3300 Kč.Jsou to 3% z měsíčního příjmu. Při platu 15 000 Kč čistého jsou 3% 450 Kč. Já si platím dost drahé zdravotní pojištění, v ordinaci zaplatím 500 a zubař si ještě u VZP vyúčtuje cca 200. Tak nevím, který zubař je dražší.
0/0
2.3.2005 7:22

bron

Re: Re: Re: zuby
Ja jen poukazuju na to, ze v normalnim state si zubar vydela vic, a klient taky musi vic zaplatit, ale neni to problem, protoze si neplati "odborniky" typu Emerove a nesponzoruje povinne hrady ruznym pojistovnam - kdyz chce, tak se pojisti anebo taky (a zuby vetsinou) ne. Takze zaplatit za plombu a kvalitni osetreni neni potom vubec zadny problem...
0/0
2.3.2005 9:05

ODSakEda

Re: Re: Re: zuby
Pokaždé, když se někdo (nikdy nevíš ale kdo, to že píše česky nic neznamená!) ozve ze zahraničí s argumentem, pustí se zde do něj nějaký malý český nacionalista... Namísto, aby protiargumentoval, spustí lavinu osobních urážek a pomluv státu, odkud názor zazní.
 Lide se nedělí na Amiky, čchy či Němce, ale na: z Ameriky, česka či Německa! Na grázle a dobré lidi, at již jsou odkudkoliv. Nikdo bezpečně nemúže určit co je zač, ale jen odkud pochází a to ještě maximálně 2-3generce nazpět! Zahodtě tedy již konečně nacionální dělení a používejte jen geografické!  Dík!
 
0/0
2.3.2005 10:43

killy

Re: Re: zuby
..Jo. A kdybys tam měl těch zubařů 30, tak bys platil za plombu 100 USD. No a u nás nám nějak zubaři vymírají, tak si můžou nadiktovat co chtěj´. Nejhorší je lékařská péče polozdarma, kde není jasná hranice mezi tím polo-.
0/0
2.3.2005 9:36

MarekDalik

Re: Re: zuby
V Praze jsou kliniky, kde taky udělají plombu za 1500 -2000 Kč . Špičková péče, kvalitní materiál a přístroje. Asi lepší kvalita, než za 150 USD v Americe. Lékaři mají u nás menší platy než lékaři v USA. Takže stejná je jen cena materiálu. Asi se taky používají méně kvalitnější materiály. Takže hůře placený lékař, pracuje rychleji, aby si vydělal. Používá nejlevnější amalgám. Ten je dosti dobrý, i když esteticky nic moc. Většina lidí na to nemá, aby za plombu platila 2 tisíce. Jednu plombu za rok by utáhli, ale jsou dražší zákrok, nebo vrtá se více zubů najednou. O
0/0
2.3.2005 10:14





Najdete na iDNES.cz