Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový plán: do sjezdu ČSSD smír v koalici

Nechat vychladnout "horké hlavy". S posledním pokusem, jak urovnat spor mezi premiérem Grossem a šéfem lidovců Kalouskem, a tím zachránit koaliční vládu, přišli vyjednavači sociální demokracie a KDU-ČSL. Kalousek chce Grossovu demisi kvůli podnikání jeho ženy. Koalice bude jednat dnes v 17 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Volten

Nový plán:do sjezdu ČSSD smír v koalici
--tenhle náš národ si opravdu nezaslouží jiný osud  nežli mu chystá tahle povedá koaliční vláda.Jak jde o křesla všechna bojovná nálada je pryč.Dalo se čekat že  Svoboda udělá vše aby o flek nepřišel  a Kalousek  se opět předvedl.Původní problém je tím zameten pod koberec.A je to správné zlodějiny a podvody musí mít nějakého vůdce.Teď ještě smést ze stolu to trestní oznámení  a  mašinfíra  bude zase na koni.Mám před sebou novinovou fotku  jak je zobrazen ve společnosti představitelů Evropy a je mě za něj hamba jak tam stojí jako vejr  a nemá ani potuchy o čem se tam baví.To už sme měli v čele vlád nějaké exoty ale tenhle  žvanílek .to je prostě gól.Už i ten žvanil morálky je najednou při něm.Morálka nemorálka jen když je to proti opozici.Je smutné že si to necháváme líbit.
0/0
23.2.2005 19:24

obcanek

Většinový volrbní systém
znamená,že při volební účasti - neúčasti v tomto státě budou jednobarevné vlády těch stran,se kterými reálně nesouhlasí cca 80 % oprávněných voličů.Konkrétně - při počtu oprávněných voličů 6 milionů,volební účasti 60 % a zisku 33 % se pro stranu,která těch 33 % získala hlasovalo 1152 200 voličů,to je těsne pod 20% všech možných hlasů.Specielně v případě ODS je počet voličů konečný,kdo s ODS nesouhlasí dnes,nebude ji volit ani v jiném volebním systému.Nerad by ch žil ve státě,kde vládne a 100% provádí svůj program strana,která má pouze 20% podporu oprávněných voličů.
0/0
23.2.2005 15:23

Josefprav

Re: Většinový volrbní systém
Ano tak by to bylo. V čem vidíš problém? Nepočítej. Vylby vyhrála strana, která by skutečně měl nejcvíce. Nebylo by to, ale 20%, protože malé strany by věděly, že nemají šanci, neměly by ani poslance tak by musely hledat jiné řešení. Ubyly by politické strany. Vítezná strana by měla třeba kolem 40% a co? V čem je problém. Bylo by to všechno přehlednější a jednoduší. Teď stejně opisují jeden od druhého. Politika by se polaryzovala.  
0/0
23.2.2005 15:30

Janovan

Re: Re: Většinový volrbní systém
V zásadě mám také raději většinový volební systém, ten je však riskatní v zemích, kde hrozí zneužití moci mocnými. Bohužel si nejsem jist českou kulturovou, právní a morální úrovní jednotlivců, skupin.....Proto se např. správně  nepoužil v Iráku při nedávno uskutečněných volbách..
0/0
23.2.2005 16:10

Josefprav

Re: Re: Re: Většinový volrbní systém
Jaké zneužití? Máme trauma z února 1948. V Moskvě není  Stalin, jsme členy NATO a EU. Jak dopadly volby, když kandidovalo OF? Drtivou porážkou komoušů. Myslím si, že kdyby mělo dojít k tomu, že by komunisti měli vyhrát volby tak, by se lidi vzpamatovali.   
0/0
23.2.2005 16:53

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Většinový volrbní systém
      To že vyhraje jedna strana ve většinovém systému neznamená, že mohou měnit ústavu bez opozice. Máme oddělenou složku mocenskou od politické což asi poprvé porušil Gross.
      Moc zneužívají všichni politici a ve všech zemích.
0/0
24.2.2005 8:09

Zdenda-69

Re: Většinový volrbní systém
A čí je problém, že přijde málo voličů ? Těch stran nebo nás - mála voličů ? Proč bych měl pořád brát do úvahy někoho, kdo nezvedne k volbám p*del z gauče, aby volil kohokoliv ? Když tu p*del nezvedne, ať pak drží hubu...
0/0
23.2.2005 16:07

Janovan

Re: Většinový volrbní systém
1. O těch co zůstali doma se nedá říci, že nesouhlasí...
2. Vláda s 33% podporou by byla možná jen v případě jednokolového většinového systému. Ve dvoukolovém by musela mít 51%, idkyž by to mohla být volba menšího zla, v případě, že mé ještě menší zlo neprošlo prvním kolem.
0/0
23.2.2005 16:30

DedecekHribecek

Re: Většinový volrbní systém
        Tak to já bych rád kdyby " Nerad by ch žil ve státě,kde vládne a 100% provádí svůj program strana,která má pouze 20% podporu oprávněných voličů." oni oprávě tyto státy jsou na tom o poznání lépe. Nejhorší je varianta kde ládnou strany která májí 100% podporu voličů.
0/0
24.2.2005 8:07

Josefprav

Většinový systém.
Zavedení jiného volebního systému by to mělo za následek silný pohyb v politické scéně. Bylo by to dost podobné roku 1990. Možná, že by došlo k zániku KSČM. Nebo její reformace, jak k tomu došlo u jiných zemí. Pak by bylo možno stanovit podmínky pro strany, které se pokládají za demokratické a ty ostaní prostě zakázat. Komouši by se museli  zříci názvu, třídního boje, revoluce, znárodňování  atd. Pak by bylo v politice činno 100% a nejenom 80% voličů.   
0/0
23.2.2005 15:22

obcanek

Re: Většinový systém.
Podle jakého kriteria bys určoval,která strana je a která není demokratická?Kdo by to rozhodoval?Úředník na min.vnitra?A voličů chodíích k volbám není 80 % .Zlatý voči.
0/0
23.2.2005 15:26

Josefprav

Re: Re: Většinový systém.
Její program, cíle as stanovy by musel být naprosto v souladu s ústavou. Naše ústava je demokratická. Už teď jsou pravidla, když by se měla některá strana zakázat. Rozhoduje o tom soud. Nové rozdání karet by to umožnilo uvést v praxi.
0/0
23.2.2005 15:33

Josefprav

Re: Re: Většinový systém.
Ty procenta jsi nbepochopil asi jsme to špatně napsal. . Když skončí volby tak se koalice  sestavuje z 80%  poslanců, protože komunisti jsou mimo hru. Pro schvalování zákonů atd potřebuješ, ale 100% V tom je problém.  
0/0
23.2.2005 15:35

Zdenda-69

Většinový volební systém
...... vidím v kontextu toho, co se tady děje jako jediné řešení. Pokud by měli vyhrát komanči, pak je to aspoň impuls k tomu, aby tady člověk zbytečně nečekal zázraky a připravoval se na odchod za hranice, pokud by nechtěl jen kecat do větru.....  
0/0
23.2.2005 14:44

TakyPavel

Re: Většinový volební systém
O emigraci natočil film pan Otakar Vávra, jestli se nemýlím. Jmenovalo se to "Občan Brych". Není od věci si připomenout. Jinak v hlavní roli hrál Karel Höger.
0/0
23.2.2005 14:49

Zdenda-69

Re: Re: Většinový volební systém
A co si z toho jako mám vzít? Nechňápu, přiznám bez mučení....... 
0/0
23.2.2005 14:55

TakyPavel

Re: Re: Re: Většinový volební systém
Film byl o tom, jak zlý zbohatlík utíká do kapitalistického Německa, a to v únoru 1948. Nakonec při nelegálním přechodu hranic nechává v Československu i svou manželku a uvědomělého občana Brycha. Ti oba se vracejí domů, do své vlasti, aby tu šťastně žili. Prostě žádná emigrace, fuj, fuj. Takové podvratné myšlenky ...
0/0
23.2.2005 15:02

Zdenda-69

Re: Re: Re: Re: Většinový volební systém
Tfuj, tfuj, nehrám   Mně se taky nikam nechce, nemám tam známé, neměl bych se ze startu koho chytit, jazyk bych taky musel zlepšit.... 
0/0
23.2.2005 15:38

pepekm

Re: Většinový volební systém
to snad ne, vzdyt komunisti ve vlade uz davno jsou, takova Emerova, Palas, Skromach ......... hlavne, ze rusum uz zrezly tanky a kvuli hamounskymu nadrazakovi a bufetarce nikam jezdit nebudu
0/0
23.2.2005 14:55

Zdenda-69

Re: Re: Většinový volební systém
Takhle kvůli hamounskýmu nádražákovi a bufetářce popisujeme X stránek a kecáme leda tak mezi sebou.  Mně by se taky nikam na sílu nechtělo. Ale pak máme v takovém případě na vybranou - buď kecat do větru na netu a nebo si každý pomoct jak uzná za vhodné......Každá koalice bude přinášet dohady a každý z nás by to dělal v něčem lépe. Takhle  jsou dané karty. Vítěz je, poražený taky. Poražený bude vždy držkovat (bylo by divné kdyby ne) ale odpadla by různá modelovaná řešení, očekávání, debaty s Němci apod. Jinými slovy - buď jsme posraní, líní, uťápnutí a pak až následně vždy chytří čecháčci na webu, v hospodě u piva a volme komanče a jim podobné anebo ne. Ale budeme mít jasno, vítěz bude jasný, poražený taky.  
0/0
23.2.2005 15:09

Josefprav

Re: Re: Re: Většinový volební systém
Místo populistické pwetice za zrušení KSČM, což nemá stejně smysl, by byla dobrá petice za změnu volbního systému.  
0/0
23.2.2005 15:24

Tonda Brno

Re: Většinový volební systém
Takže:
1. Volební systém, kdy vítěz bere vše je nebezpečný. Naši komančové se nezměnili. ČSSD hraje vabank a už dnes je za komančema.
2. Kdyby dnes byla ve vládě sama, tak se vám Standa směje ještě mnohem víc a nic by se nedělo.
3. Nevím proč bych měl mít nachystané kufry k cestě za kopečky když stačí nedávat komančům příležitost změnou volebního systému.
0/0
23.2.2005 14:57

Zdenda-69

Re: Re: Většinový volební systém
Standa se dnes směje úplně stejně. Nic by se nedělo..... a co se bude dít, když to sám nepoloží ? Do řádných voleb nic. Komančové se nezměnili to plný souhlas, ale my jako voliči jsme se většinou doufám změnili, nééé ? Jeslti ne , tak na co tady čekat ? Mně se taky nikam na sílu nechce. Ale musím si vybrat - buď  tu po každé koalici kecat na netu a sledovat koaliční tanečky  blít příitom ostošest a nic nezměnit, nebo vědět jasně, na čem minimálně do příštích voleb jsem a podle toho se vůči sobě samému a případným bližním zařídit. Není to sranda uznávám, ale vede někam nynější stav ? Kolikrát se stane, že někdo vyhraje za daného systému volby tak, aby nepotřeboval partnery ?  Vždyť ten Kalousek nebo Němec by se chovali stejně kdyby, tam byl  místo Grosse Topolánek, Grebeníček, Zieleniec, Kasl, a nevím kdo ještě..... 
0/0
23.2.2005 15:21

DedecekHribecek

Re: Re: Většinový volební systém
1. Většinový volební systém není systém vítěz bere vše. Proč tvrdíte, že je to nebezpečný systém. Kdo Vám tu blbost nakukal US, Lidovci nebo komunisti?
2.  Kdyby byl ve vládě sám Gross. Ale Vy se chováte jako by Gross byl odvolán. ČSSD dovládne do konce volebního období a v tom ji ten poměrný systém nazabrání. Navíc i po skončení období kdyby byl volen většinovým systémem by musel složit vládu.
3. Komunisti nejsou silou která by u nás byla schopná naistalovat něco podobného jako v minulosti. Jinde to nedokázali tak mi řekněte proč zrovna u nás.
       Vaše argumentace je argumentací člověka který pořádně ani neví jak volební systém funguje ale ví že většinový systém přinese despocii.
0/0
24.2.2005 8:21

Sagittarius28

jééé
ono to vyznívá do ztracena, nic se nemění, kdo by to byl čekal
0/0
23.2.2005 14:31

Vaclav Hanus

Re: jééé
Jsou to preci jen inteligentni lide. Konsenzualni. Nejsou to holt zdivoceli neokonservativci...opicici se po Toryech
0/0
23.2.2005 14:35

Sagittarius28

Re: Re: jééé
v Kalouskově případě by to mělo znamenat, že je to slizkej zbabělej had, který napadne premiéra, pokusí se rozbít vládu bez toho, že by jeho strana byla ta, co rozbila vládu, a potom dělá jako by nic. Rozumím tu správně?
0/0
23.2.2005 14:37

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: jééé
ja nerozumim tobe..
0/0
23.2.2005 15:07

Tonda Brno

Re: Re: jééé
Aby ses nedivil Hrbáčku.
0/0
23.2.2005 15:07

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: jééé
cemu bych se mel divit, toniku podobanej ksichtiku?
0/0
23.2.2005 15:10

Rinconn

Utrpeni
Cele tohle divadlo dává slovu trapnost úplně jiný rozměr.To snad přeci musí vidět i Gross a spol.,jak jsou k smíchu.Jenze tohle není zábavný pořad a vláda ma předevsím něco dělat...Takhle udělají leda tak.....,víte co.
Teda ne,že by se to moc lišilo od jejich předchozích výsledků,ale pár dobrých věcí načali a ještě daleko víc,je jich potřeba udělat..
0/0
23.2.2005 14:24

celtic

Re: Utrpeni
Opravdu se nechci zastávat Grosse a spol., ale oni nejsou jiní, než byl Klaus a spol. nebo Zeman a spol.
0/0
23.2.2005 14:30

Sagittarius28

Re: Re: Utrpeni
Samozřejmě že jsou. Klaus i Zeman měli každý svou politickou vizi, oba byli obrovské osobnosti a věřil bych, že oba byli (jsou) čistí. Gross je nula, která navíc smrdí.
0/0
23.2.2005 14:33

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Utrpeni
No to snad opravdu ne. Za Zemana i Klause se kradlo a politika byla plná křiváren, stejně jako teď. Já je nechci soudit, protože dovedu pochopit, že něčemu dali větší prioritu a chtěli vyřešit třeba nejprve privatizaci, ale odpovědnost to z nich rozhodně nesnímá. Klaus asi příliš dlouho přehlížel ty křivárny v ekonomice a své straně a Zeman to převzal pro ČSSD (jeh akce čisté ruce byl jen blábol) - za to jsou (možná jen morálně, ale jsou) odpovědní.
0/0
23.2.2005 14:37

Sagittarius28

Re: Re: Re: Re: Utrpeni
já jsem teď mluvil jen o těch dvou osobnostech. Vím, že byli tvrdí, ale nehrabali pod sebe, šli za úspěchem své strany a za mocí prosazovat svůj plán.Politika jako taková čistá nebyla, byli tam ti samí lidé jako teď... Bohužel nikde v politice není strana, která by v sobě neměla nějakého toho tuneláře nebo hajzlíka jiného druhu.
0/0
23.2.2005 14:40

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Utrpeni
To jsem taky neřekl, ale já jsem přesvědčen, že ten nahoře je odpovědný za celý team a pokud se krade za jeho zády (nemyslím drobnosti, ale systémově), pak může být sám andělem, přesto je za to spoluodpovědný.
0/0
23.2.2005 15:15

Robin Ood

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utrpeni
Ano, samozřejmě souhlasím, ač neměli sami takové problémy, jako šéfové za své stoupence měli být odpovědní... neříkám, že byli bezchybní ani bezproblémoví, ale že byli o řád výše, než Gross a jeho banda. Prostě je řadím o hodně výše než druhou politickou jakost, která nám teď bohužel vládne.
0/0
23.2.2005 16:28

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Utrpeni
     Aha a za Grosse se nekrade? Grossova politika není plná křiváren?
0/0
23.2.2005 15:12

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Utrpeni
Sledujte diskusi od začátku - reagoval jsem na chválu Zemana, Klause, že to byly osobnosti a jak byli skvělí. Pokud mám porovnat Zemana, Klause a Grosse, volím
1 Klaus
2 Zeman
3 Gross
Nicméně si myslím, že ani jeden se nevyhnul chybám a to dost podstatným.
0/0
23.2.2005 15:20

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utrpeni
    Rychleji píšu než čtu. Omlouvám se.
0/0
24.2.2005 7:34

Rinconn

Re: Re: Utrpeni
No to jsou silna slove.Oni jsou jini,schazi jim minimalne smysl pro politickou strategii a taktiku.Kdyz uz pominu inteligenci,rozled,vizi,nazor,uroven atd.Tohle je pochopitelne muj nazor.Mozna se pletu...Ale zatim me nikdo nepresvedcil o opaku.
0/0
23.2.2005 14:34

elvan

Vysvětlení
Hold asi za tím budou ty odposlechy , jinak by za ním nestáli jako hladové ovce.Stanik na každého něco ví.Jinak musel dávno odstoupit a nikdo by neřešil jestli je vláda akceschnopná !!! To nebyla ani před aférou!!!!! Ale ty odposlechy !!!!
0/0
23.2.2005 14:19

navsteva

Re: Vysvětlení
Ne to neni tim, ze neco vi na nekoho. To je tim, ze na neho nidko nic nema, protoze ackoliv on je mafian jak vysitej, tak jako "byvaly" njevyssi u policie si zaridil, ze se nikdo nic nedovi.
0/0
23.2.2005 14:26

elvan

Vysvětlení
Proč Standa ještě neodstoupil a má plnou podporu ???? Hold ty odposlechy mají teď váhu, na každého něco ví tak všichni jako ovce bečí za standu !!!
0/0
23.2.2005 14:15

Tonda Brno

Kde jste pražáci?
Proč nejste před strakovkou, je tam prý cca 50 lidí.
0/0
23.2.2005 14:03

celtic

Re: Kde jste pražáci?
To tam při sněhu bývá pravidelně. Úklidová četa
0/0
23.2.2005 14:13

navsteva

Re: Kde jste pražáci?
To bud nejaka skolni vyprava ci skupinka bezdomovcu. Neco ve stylu TELE TELE: "Dekujeme za jistoty, ze si muzem v miru hrat, az vyrostu tak chci byti na urade byrokrat."
0/0
23.2.2005 14:17

Zhulená mrtka

Re: Kde jste pražáci?
No vida ... Standa má pro všechny další diskuze jasný důkaz , že lid si přeje aby ve funkci setrval ....
To že by ho lidi nejraději nakopali do prd*le , ale poněvadž jako správný Češi pouze nadávaj u TV mu již nedojde .....
 
0/0
23.2.2005 14:33

Gary777

Zahranicni tisk
"Tato aféra je ovšem nanejvýš bizardní a nechutná. Gross stále dluží ověřitelnou odpověď, jak byl financován jeho luxusní soukromý byt", tvrdí Die Welt. "V každé zemi s minimální mírou politické kultury by takto načapaný premiér co nejrychleji odstoupil. Ale ne v Česku, které zjevně nadále bude platit za tvrz korupce". Podle Die Welt může nyní Gross udělat jen jednu správnou věc - rezignovat.
0/0
23.2.2005 14:01

Harwey_xy

Re: Zahranicni tisk
No jo, ale Standa podle mne neumí německy ani slovo. Na lokomotivě to asi nepotřeboval. Takže vlastně ani chudák neví, co se děje, o čem Die Welt píše. Takže funkci 100% nesloží. Kalousek vyměkne, protože mu začne do zad vrážet dýku CardaRetarda. Takže zase bude vše při starém.
0/0
23.2.2005 14:29





Najdete na iDNES.cz