Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Krkonoších se zabila malá lyžařka

Tragická nehoda otřásla lyžařským areálem Bubákov ve Vrchlabí. Při sjezdu se tu dopoledne zabila třináctiletá dívka z Nizozemska. Na svahu upadla a vážně si poranila hlavu. Přivolaní záchranáři ani lékaři jí už nedokázali pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karoten

Čičmundové odesáčtí
- není to náhodou levičáctví, chtít omezovat svobody občanů nějakou helmou na sjezdovce?
Ani vaše nenáviděná Evropská Unie to nezavádí.....
0/0
23.2.2005 12:49

Jiřik

Povinně helmy
... pro lyžaře, cyklisty a motorkáře, povinné dětské sedačky a povinné kurtování v autě.
Argument "dřív to nebylo a taky jsme žili" neobstojí, každy máme nějakého souseda či příbuzného, kdo na to někdy doplatil. A zpřísnění nebo zavedení bezpečnostních předpisů vždy následovalo po nějakém průse*u. Jaderné elektrárny mohou pracovat i bez znásobených bezpečnostních systémů a kontejnmentu, dokonce budou o 2/3 levnější, auto může být i bez pásů a deformačních zón, elektroinstalace může být bez ochranného vodiče... bude to levné, ale ne bezpečné!
Argument "helmy a sedačky jsou drahy" taky neobstojí. Kdo má na lyže, kolo nebo motorku, má určitě i pár stovek na helmu. Kdo má na auto, musí mít i na sedačku...
0/0
23.2.2005 11:03

karoten

Re: Povinně helmy
Milý bláznivý Jiříku.
Lyžování není veřejná doprava. je to forma zábavy, která nabyla obludných rozměrů, stala se prestižní činností i pro nelyžaře, např. z Holandska.
 
Já osobně nestojím o sjezdové potřásání barevným peřím vůbec. Prostě mě taková zábava přestává vábit už 5ti minutovou frontou na vlek a 1.pokutou za parkování u krajnice.
 
Doufám že jsi kuřák. Inicioval bych na základě smrtelného uhoření v posteli povinnej sprinkler do každé ložice + pravidelný povinný revize
0/0
23.2.2005 12:44

nonick

Moje zkušenost:
České sjezdovky (Železná Ruda, Špičák): po pár dnech zledovatělé, špatně udržované, u vleků (kotvy :-) minimálně čtvrthodinové fronty, večerní lyžování na bídně osvětlené sjezdovce s puštěným sněhovým dělem(!), které napříč sjezdovkou chrlí na lyžaře namrzající vodu...Neexistence skipasů (na každé sjezdovce se musí platit zvlášť) ceny naprosto neodpovídající službám...Zahraniční sjezdovky(Trentino, Itálie): vždy perfektně upravené, bezpečné, super vleky, skvělé služby, servis lyží, počasí: ze šesti dnů je jich šest bez jediného mráčku,atd.  - marno popisovat, musí se zažít. Přilba je tam ze zákona povinná pro děti do 15 let a myslím, že je to správné opatření - v přilbě tam lyžuje i spousta dospělých. K cenám: týdení pobyt v apartmánu pro čtyři osoby stojí 420,- Euro, šestidenní skipas 120,- Euro... tak porovnávejte... Má to  pouze jednu nevýhodu: už se vám vůbec nebude chtít lyžovat v Česku...  
0/0
23.2.2005 9:22

req

Re: Moje zkušenost:
Jojo v sobotu jsem se vrátil z Rakouska a týden před tím jsem byl lyžovat v Jeseníkách!
Naprostý souhlas :)
0/0
23.2.2005 10:26

Bubrak

stromy
Koukam, ze rceni 'zpatky na stromy' zacina mit dalsi rozmer. :o) Mrtvych a zranenych je mi lito, ale proc jsem prezil detstvi a pubertu bez helem a dneska uz to nejde? Proc v Ohiu jsou na autodromu auticka pomalejsi a gumy kolem nich tlustsi, ale pritom napr. na motorce je povinna helma jen prvni tusim 3 roky jezdeni? Omezovani v zajmu ochrany ostatnich je tam asi dulezitejsi nez omezovani osobni svobody.
0/0
23.2.2005 1:14

crc

tak nevím
ale vadí mi, jak se o mě někdo neustále stará a má snahu mi říkat co je pro mně dobré a co už ne., nasazuje mi na hlavu přilbu nejen na kole, ale už i na lyžích. Za chvíli budeme muset mít tu přilbu i když půjdeme jen nakoupit do krámu rohlíky, protože z okna paneláku může na chodník vyletět cokoliv, že? Celé dětsví jsme prosvištěli bez přileb jak na kole, tak na lyžích
0/0
23.2.2005 1:01

Edmund Černá Zmije

Hlavně by měli
mít povinně helmy sebevrazi, co skáčou z Nuseláku. Všichni skáčou bez helmy a ještě to žádný nepřežil. Možná by tam měla být i půjčovna helem, ono když to na člověka přijde a zamíří v noci na most, těžko se mu nějaká volná helma shání....
0/0
22.2.2005 22:10

daddyy

Re: Hlavně by měli
idiote
0/0
22.2.2005 23:49

karoten

Re: Hlavně by měli
Tak  A běda jak ji vodře.
0/0
23.2.2005 12:28

Sršeň

Helma a proč?
Přečetl jsem si tento článek a naprosto odmítám povinné nošení přileb, můj názor Vám vysvětlím na příkladu, který se opravdu stal. Tento rok jsme lyžovali ve Val di Fiemme ve středisku Alpe cermis, vyjeli jsme si sjet celou sjezdovku Olimpia, jeli jsme celkem dost rychle (2/3 z toho je černá) a jeden z nás spadnul, posbíral se a jel stejnou rychlostí dál, k úžasu nás všech stál dole carabinier, který to všechno viděl a kamoš byl hned o 30 euro chudší - nebezpečná jízda (a jestli ne tak by přišel o celý skipas). Poslední den lyžujeme na tom samém středisku a jak jedu někdo se na mne podezřele dívá, zastavím a ten samý carabinier. Co že tam dělal? No přece dohlížel na bezpečnost lyžování a zase tam někoho pokutoval. Takže pánové lobujte za větší pravomoci jak aktivně nebezpečí čelit a jestli je už máte tak prostě vy nebo policisté na lyže a dohlížejte na pořádek přímo na sjezdovce. Jinak po téhle zkušenosti jsme se daleko více hlídali než předtím.
0/0
22.2.2005 21:38

cicmunda

Re: Helma a proč?
stalo se mi to samý předloni, bylo to na mt Valon ve třech údolích. a musím souhlasit, že jsem pak jezdil celej zbytek dne velmi opatrně. Ale může se stát, že tam žádnej skipolicajt nebude a ty, i když ne vlastní vinou sestřelíš dítě. Pokud bude mít helmu a díky ní se mu nic nestane, tak budeš všem svatejm. Já taky nejsem pro direktivní nařízení, ale nechápu jakej je to k.rva problém koupit helmu která stojí stejně jako dvě čepice. Ani nemluvim o tom kolik čepic spotřebuju, zatímco helmu už mám čtyři roky furt tu samou.
0/0
22.2.2005 21:51

kuny

Re: Helma a proč?
Tak to teda fakt nevím, jak chceš posuzovat bezpečnost nebo nebezpečnost jízdy! Nejnebezpečnější je lyžařská škola, která ve vláčku křižuje celou sjezdovku! Nedají se pořádně objet!! Jestli na mě někdy někde vyrazí nějakej čičmunda s odznakem, že mi dá pokutu, tak mu ujedu, s tím nemám problém, navíc, nikde neexistuje žádný průkazný materiál, zda daný člověk jede nebo nejede nebezpečně, tím spíše nemá nikdo právo na základě svého tvrzení někomu odebírat permici! Mám dojem, že zmiňovaný lyžař byl obětí podvodu! Co se týče helmy, tak si myslím, že by ji neměl předepisovat žádný zákon, ale že by lidé měli být dostatečně inteligentní a měli by ji nosit sami od sebe! Pochopitelně každý podle svého tempa, apod.
0/0
22.2.2005 23:47

daddyy

Re: Helma a proč?
to uz je tvoje blbost ze jezdis nebezpecne. a pokud chces jezdit nebezpecne tak si jezdo nejake zavody po chvili te to omrzi. kdyz uvidis i to zakulusi
0/0
22.2.2005 23:52

Aferrado

Aha
Tak proto je tam ta anketa....
0/0
22.2.2005 21:07

cicmunda

....
pro všechny ortodoxní odpůrce. Co a kdy ste si naposledy koupili za sedum stovek (minimální cena zimní helmy), sem zvědavej, jestli to byla věc, která vám může zachránit život. A jestli ste takový, že vám je buřt jestli po vás zůstane na sjezdovce rozmázlej mozek, tak to řekněte svejm dětem a příbuznejm. A nejen jim, minimálně přiděláte práci spoustě lidem a spoustě lidem můžete zkazit dovolenou. Až budete vy sobecký frajeři sedět na kryplkáře, tak byste dali za tu možnost TO vrátit né sedum stovek, ale třeba tisíckrát víc.
0/0
22.2.2005 20:24

Midnight_Knight

Re: Pane chytrej
..a co kdyz je to prave naopak,VY,coby sobecky frajer si koupite helmu,zmrzacite se a po cely zbytek vaseho z...ho zivota se o vas bude MUSET nekdo starat...zatimco bez helmy byste se hezky rychle zabil a bylo by vsechno OK.Zivot neni cernobilej..nezapominejte.;-)
0/0
23.2.2005 0:28

tatami

Otazka
Nevim jestli by to helmy vyresily. Obavam se ze kdybych dal mladym jankum helmu tak se prestanou jeste vic bat a pak uz je jen krok k poradnemu rozbiti huby. At se to nekomu libi je to kus prirozene selekce. Vsechny deti ktere lyzuji od mladi vedi ze kdyz si natlucou tak to boli. Takze se snazi pokud mozno jezdit tak aby to nebolelo. Coz vede za 1 k lepsimu ovladnuti techniky a za 2 k jiste mire opatrnosti. Tech urazu ktere je schopny clovek si privodit na sjezdovce je vic nez jen zraneni hlavy. Helma je na miste tam kde se jde vedome na hranici risika. Jinak se domnivam ze je to spis reklamni gag produkcnich firem. Nekdy potkavam na sjezdovce prtata, videt je neni, mate pocit ze jede jen helma na lyzich. Maze si to dolu doudoli rovno, mate co delat jej vubec dojet Ten dotycny se vubec nenauci bat. A to muze pozdeji vest k preceneni a nasledne nezvladnutelne rychlosti. Tak nevim co je lepsi?
0/0
22.2.2005 19:30

VeronikaL

Apel na používání lyžařských helem:
Apel na používání lyžařských helem:
0/0
22.2.2005 18:07

Dms?

Diskuse
Kdyz tak vidim tu diskusi, tak by me zajimalo, kolik deti si takto rocne ublizi. Osobne si myslim, ze jen par a delat kvuli tomu nejaka narizeni je proste dalsi omezovani. Rozumni rodice helmu detem koupi stejne jako je v aute vozi v sedacce. Rodice, ktery svy deti radi nemaji, je nechaji sedet v aute bez detske sedacky a na preplneny svahy ceskych hor je pusti bez helmy.
 
Mimochodem, podle popisu to vypada, ze mladosi delali kraviny a mlada slecna znacne precenila sve dovednosti. Jet z kopce rovne dolu muze jen magor.
0/0
22.2.2005 18:03

Aferrado

Re: Diskuse
To je pravda, ale když už se stane tragédie, tak proč z ní nevytřískat nějaký další zákon? Zájmové skupiny se jen třesou.
0/0
22.2.2005 21:12

matesakoid

Holka
Roztriskala by se jen jinde a jinak.
0/0
22.2.2005 17:31

daddyy

KEEEEECCCYYY!!!!!
JA MU DAM UPRAVENA SKEZDOVKA !!!!!!!! KRETEN!!! A POKUD JDE O TU JEHO ROVINU KTERA MA CIRKA NA SIRKU 2-3 MERTY!!!!!! tak teda nevim jestli sve deti ucil lyzovat ale zadne dite zacatecnik tuto vzdalenost z teto rychlosti nedobrzdi.!
a pokud uz nabere takovou ryhclost tak obzvlaste proto by zde meli byt ochranne site!
0/0
22.2.2005 17:08

Dms?

Re: KEEEEECCCYYY!!!!!
Zkusil rict trinactilety holce, ze je dite. V tomhle veku uz by mohla mit rozum a sama si to taky mysli.
Mimochodem, tohle (prudka jizda) bych rekl, ze je typicky zpusob spise pro kluky.
0/0
22.2.2005 18:05

Polarni punta

Re: KEEEEECCCYYY!!!!!
Znám to tam a ten dojezd je fakt děsnej. Je tam celkem padák a na zastavení tam jsou fakt tak 3 metry. Víc ne. Pro ty co lyžují na hořejším vleku který je vysloveně pro začátečníky je ten dojezd ke spodní stanici šílený. Zažil jsem tam i jedno malý děcko kolem 5 let, ketrý sjíždělo s rodičema dolů a tak od půlky ne něj rodiče jen řvali "dělej obloučky" ale bylo jim to prd platný a děcko zahučelo naštěstí do závěje. Ten dojezd není pro začátečníky. Ten kdo na takovou sjezdovku vleze a neumí lyžovat je sebevrah. A o kousek dál v Herlíkovicích to není o nic lepší. Tam se to dá po dojezdu narvat rovnou do schodů taktéž s 20-ti metrovým letem.
0/0
22.2.2005 18:54

daddyy

Re: Re: KEEEEECCCYYY!!!!!
to mas pravdu ja i kdyz nerikam ze jsme zkuseny lyzar a ze me nic neprekvapi tak se svymi zkusenostmi v te rychlosti co mela ta holcicka :-////// (do prdele) bych ani ja neubrzdil ty dva tri metry a to ze uz jsme neco sjezdil!
0/0
22.2.2005 23:37

karoten

Re: Re: KEEEEECCCYYY!!!!!
Tak to asi provozovatele někdo zažaluje.
0/0
24.2.2005 11:13

cool-hand

Helmu mam !!!
Mam ji už dva roky. Minulý týden jsem byl v alpách. Jsem docela zkušený a dobrý lyžař. Jak se říká "pořádně jsem si to dával" na černej sjezdovce a co se nestalo, zařízla se mi vnitřní lyže a následoval pořádný držkopád. Rozsekal jsem lyžařský brýle, který jsem měl na helmě(na očích jsem měl sluneční). Naštěstí to pod helmou zůstalo neporušený, tak jsem se nacvak zpět do vázání a dával jsem si to dál... Nemít helmu asi bych si to možná dával na saních za skůtrem horské služby...
Lidi jsou blbý, tak ať jejich blbostí nejsou ohroženy i jejich děti!
0/0
22.2.2005 16:59

Aferrado

Re: Helmu mam !!!
Parádní důkaz, jak helma dává pocit neohroženosti. Nikoho nenapadne prostě jezdit opatrně?
0/0
22.2.2005 21:16

cool-hand

Re: Re: Helmu mam !!!
Tak zaprvý, tam byli i rychlejší, zadruhý, to byla poloprázdá sjezdovka, a dotřetice černá. Na modrejch jezdim pomalu abych nikoho neohrožoval.
0/0
22.2.2005 22:30

mikeel

Povinnost
At jdou do haje s povinnosti, uz tak mame predpisu dost. Kazdy je odpovedny sam za sebe (pripadne sve potomky), at uz co se poutani v aute tyce, tak noseni prilby at uz na kole, lyzich, ci jinych sportech. Osobne se poutam a na kole ci lyzich jezdim zasadne s helmou, ale rozhodne netouzim po tom, aby mi to nekdo narizoval ze zakona.
0/0
22.2.2005 16:07

Jen Aby

Re: Povinnost
máš pravdu v tom, že kolem nás není nic jiného, než zákazy a příkazy. Ovšem jeď si zalyžovat třeba do Itálie (je pravda, že jsou tam terény jaksi o něčem jiném, ale taky narozdíl od našich sjezdovek upravené, široké a ne tak přelidněné) a zjistíš, že povinnost dětí do 14 let je striktně vymáhána policajty přímo na sjezdovkách. Oproti loňsku navíc dobrovolně přibylo značné množství dospělých, kteří v helmách jezdí.
Vzhledem k tomu, že dosělí často netuší, jak nebezpečné lyžování může být, obávám se, že jinak, než nějakým nařízením to řešit nelze.
0/0
22.2.2005 16:32

mikeel

Re: Re: Povinnost
Ja jsem absolutne zastancem helem a osobne si myslim ze kdo jezdi bez ni je hazarder, at se sebelepsi lyzar, protoze nikdy clovek nevi kdo narazi do nej, i kdyz treba on sam nemusi narazit do niceho/nikoho. Mel jsem moznost lyzovat ve spouste zemi a nejvyssi procento uzivani helem jsem zaznamenal ve Finsku. Nicmene i tak si myslim, ze by nemelo jit o narizeni. A pokud rodice nejsou dostatecne rozumni, aby si byli vedomi vyznamu helmy pro deti, pak se na me nezlobte, ale kde maji pak takovi lide vzit odpovednost k vychove deti???
0/0
22.2.2005 17:16

karoten

Re: Re: Re: Povinnost
Otázka ovšem je, jestli taková zábava s helmou na palici za to ještě stojí...
0/0
22.2.2005 17:18

mikeel

Re: Re: Re: Re: Povinnost
Uprime receno nepocituji zadne nepohodli a v -15 - -20 je dobra helma teplejsi nez jakakoli cepice, netahne vam do ni, atd., atd. Sam jsem neveril dokud jsem nevyzkousel a vsem co vahaji muzu jedine doporucit. Tem co neveri, tak hodne km bez urazu.
0/0
22.2.2005 17:22

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Povinnost
kilometrů??? Ty f tom blembáku fakt jezdíš i na běžkách?
 
Ale jo....ať si dělá každej co ho baví. Mě by to teda rozhodně nebavilo.
0/0
22.2.2005 17:28

mikeel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povinnost
No to zrovna ne, ale ja vetsinou nevystacim se sjezdem jedne 500m sjezdovky za den.  Nevim jak vy. Ale jezdete si pro me za me treba s pleskou nebo ve slamaku, ja vam to taky neberu. Koneckoncu ma hlavni reakce byla ze jsem zasadne proti jakemukoli narizovani. Jak se rika, kazdy sveho stesti strujcem.
0/0
22.2.2005 17:40

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povinnost
a na kole ...také jezdíte  bez helmy ?  
0/0
22.2.2005 20:33

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Povinnost
špatný vtip
0/0
22.2.2005 19:14

cbx

Re: Povinnost
Ty jsi rozumný, když jezdíš s helmou. Je ale spousta rodičů, kteří tak rozumní nejsou a děcka z toho ještě takový rozum nemají, nedojde jim, co všechno se může stát. Proto by byl předpis na helmy pro děti přínosný. A dovolená stojí hodně peněz, tisícovka za dítě navíc už tak velký rozdíl neudělá. Možná by ani nebyl problém si helmu půjčit od někoho, kdo ji má.
0/0
22.2.2005 16:42

daddyy

helma
vite mozna ze to ja kazdeho vec ale pokud se ta divcina uci ve skisskole tak by helmu mela mit! a pokud ne je to jeji risk.
A propos ja jsem tam byl dneska ten den a ucil jsme jinou partu jsem instruktor a muzu rict ze helma JENOM PROSPEJE a pokud jde o to ja ta holka spadla a nasledne zabvila tak to jediky tomu ze tam take nebyla sit ... jelikot bubakov 1 je strmy kopec ktarky dojezd a pokud zde neni sit na odchytnuti a hned po dojezdi je strmy kopec ktery vede na silnici tak to je vina arealu, dle me!
A pokud jde o to jestli se na lyzich da zranit tezce ci lechce tak staci aby do sebe dva lyzari spadli a mate uraz jak vysity! lyze jsou nebezpecne (ostre hrany, spicky lyzi apod.)
PS: DEKUJI VSEM KTERI TAM BYLI A POMOHLY NAM S UKLIDNENIM OSTATNICH DETI A ODVEZENIM RODINY DO NEMOCNICE NASLEDNE DO HOTELU
0/0
22.2.2005 15:57

kestrik

Neco mi tu nehraje....
Pred 15 a 20 lety bylo sice min lyzaru, ale zato (na tehdejsi dobu postacujici) ve srovnani s dneskem velmi nekvalitni vyzbroj. Dneska kazdej vyjede na sjezdovku a hura dolu. Ochrany site jsou naprd. Kdyby lidi nelitali jak torpeda, nepotrebovali by ochranne site. Lidi jsou proste magori. A pred bezohlednosti a blbosti jsou i prilby na prd.....
0/0
22.2.2005 15:47

fenriz

Helma
Také se domnívám, že volba zda-li si helmu vezme či nikoliv by měla být ponechána na každém člověku. Povinné nařizování by na věci nic nevyřešilo. Zároveň se domnívám, že při zranění či smrti člověka bez helmy by pojišťovna neměla vyplatit ani korunu, protože to byla svobodná volba onoho člověka a zabil-li se v důsledku svého rozhodnutí, je to čistě jeho blbost. A za blbost se platí...
0/0
22.2.2005 15:38

karoten

Helmisti
Neblbněte lidi! Tohle je ojedinělá nešťastná náhoda, nikdy nikdo dětem na hlavy helmy nedával, to byla vždycky výsada závodníků, riskujících lyžařů.
Chcete snad aby váš 7ák na školním výcviku měl povinnou helmu?
Že už bych se na takový lyžování radši nevy....
 
A překvapují mne helminismy právě od našich profláknutých pravých svobodomyslných pravičáčků..
0/0
22.2.2005 15:31

vaclavj1

Re: Helmisti
Nevim jak Vy, ale ja jsem v minulych letech videl deti s helmami celkem dost a problem v tom zadny nevidim, je to podobne jako na kolech. Co konkretne se Vam na nich nelibi?
Jak to souvisi s pravicactvim?
0/0
22.2.2005 15:37

vojta_ze_mlejna

Re: Helmisti
Ano, chci aby moje 7mačka měla na hlavě helmu, když jezdí na sjezdovce plné bezohledných blbů ... A jestli je ten bezohledný šmejd pravičák nebo levičák, to mi vůbec nezajímá ... Motáš pátý přes devátý ...
0/0
22.2.2005 15:53

karoten

Re: Re: Helmisti
Problém je v epoše. Dneska jsme všichni permanentně na bojišti, a to i při rekreaci. Mě se to prostě nelíbí. Pokud chce někdo udělat z lyžařskýho výcviku americkej fotbal, nestojím o takový lyžování.
 
Pravicový názor = svobodná volba helmy. Žádná direktiva. Kapiš?
 
0/0
22.2.2005 16:12

killy

Re: Helmisti
...Hele, tobě se zatím evidentně nikdy moc nestalo. Jezdím v helmě dva roky a vždycky, když občas hodím držku a ucejtím případnou pořádnou ránu do hlavy, říkám si : proč ne.....
0/0
22.2.2005 15:53

karoten

Re: Re: Helmisti
Jasně, proč ne, pokud bereš lyžování jako kaňoning....
Já jezdím na běžkách
0/0
22.2.2005 16:06

killy

Re: Re: Re: Helmisti
Tak ho neberu, ale při porovnání z minulejch let jsem dospěl k názoru, že helma na sjezdovce je minimálně tak užitečná, jako když ji mám na raftu. Na lyžích je to v podstatě větší hiba.... Jen naokraj: Předloni v Risoulu sebral jeden Němec dost pěkně ženskou na běžkách na sjezdovce. (P.S.. nepíšu to sem proto, aby se rozpoutala diskuze o tom, že běžkaři nemaj co dělat na pistě!!!! Děkuji předem)..... běžkařům fandím, ale běžky jsou můj nepřítel.
0/0
22.2.2005 16:20





Najdete na iDNES.cz