Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrárna ztratila 30 kg plutonia

V největší britské jaderné elektrárně v Sellafieldu chybí podle inventury 30 kilogramů plutonia, píše britský deník The Times. Úřady to neznepokojuje. Podle nich jde jen o účetní ztrátu. Nezávislí experti to ale vidí jinak. Podle nich by toto množství stačilo na osm atomových bomb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

remotex

?
Někde jsem četl, že tenhle svět půjde jednou do prde*e tak jako tak.
0/0
18.2.2005 3:39

honzajaka

vy jste paka
Asi nikdo z vás nikde nemaká, jinak by jste věděli, že všude je jen hrozný chaos a nikomu se zas tak moc nedaří psát záznamy pokud to není nějaký úředník-dělník-magor. Až vy půjdete někam dělat do žumpy, uvidíte kolik sraček vám tam bude hnedle scházet.
0/0
17.2.2005 21:55

Ghort

Spadany listi
Jo, kdyby tady byl hovnival, tak vam vysvetli, ze v Sellafieldu na podzim neshrabali spadany listi, pod kterym je to plutonium urcite schovany. Jooo, takovy spadany listi, to svinstvo!
0/0
17.2.2005 16:50

inzinierbula

Upřesnění
Nejedná se zřejmě o jadernou elektrárnu (tam se s čistým plutoniem nepracuje ), a už vůbec ne největší JE v Británii, ale o přepracovatelský závod BNFL v lokalitě Sellafield, kde je vybudován celý jaderný komplex (ten je největší v Británii). Mimochodem obě JE v této lokalitě (Windscale and Calder Hall jsou již trvale vyřazeny z provozu a demontují se). Viz také http://www.sellafield.com
0/0
17.2.2005 16:34

Milkman_Dan

Re: Upřesnění
Nektere jaderne elektrarny s cistym plutoniem pracuji, jedna se o tzv. mnozive reaktory, kde se vstupni palivo behem procesu premenuje na kvalitnejsi plutonium!!!! Ten proces je chemicky mozny.  I kdyz je pravda, ze vetsina zemi tyto mnozive reaktory dost omezuje.....
0/0
18.2.2005 10:13

skodnaa

Prosba
Jestli jste to Plutonium někdo ukradl, tak ho prosím vraťte.
0/0
17.2.2005 16:14

wolant

Re: Prosba
hehe  
0/0
17.2.2005 21:42

Josito de las Cienagas

Akáta Listí - Případ Plutonium
Údržbář: "Jo tak to plutónium, to tady už delší dobu nejni, tuhle jsem si toho všimnul, když jsem s tim chtěl podložit ponk, kam jenom mohlo zmizet...?"
Konstábl: "No to se právě snažíme vyšetřit. Nevzpomínáte si, kdy jste s tím naposledy něco podkládal?"
Údržbář: "To muselo bejt eště než Dajána s Dóďou poničili v Paříži ten tunel, já vám řeknu to je vobyčejný vandalství, takle poškozovat dopravní stavby..."
Konstábl: "No hrůza. Ale mě spíš zajímá, kde to plutonium leželo, když jste ho naposled viděl?"
Údržbář: "Dycinky bejvalo v kýblu na podlahu, ale ten si odnes chudák Muhamad, když ho vyrazili, že blbě uklízí. A von přitom podle mě uklízel dobře, akorát se furt modlil a nosil tričko s ňákym Husámou. Nebo tam měl Aladina? Von mi to řikal, ale copak se to dá pamatovat...?
0/0
17.2.2005 16:13

Montaigne

Tak to se může stát jen ve Velké Bri...,
ale co to píšu, jen ve východní Evropě  
0/0
17.2.2005 15:28

wildge

Fyzikalni proces
Nepremenili nahodou tech 30 kg uz na energii? Neni to nemozne, pri jadernych reakcich skutecne hmotnost materialu ubyva. A to dokonce zhruba ve stejnem procentu jako regulujuci urad povoluje ztraty. No ale to je spis jenom myslenka, ve skutecnosti tam maji asi trochu bordel.
0/0
17.2.2005 15:27

no-nevim

Re: Fyzikalni proces
 Jo, to je možný, teda vlastně jistý, přeměnou na energii plutona ubývá.
Akorát ta přeměna udělá strašnou ránu a je po ní takovej nepříjemnej oblak prachu.
0/0
17.2.2005 16:37

killy

Aha!
Plutonium, plutonium! Co nám o tom říkali v chemii? Kolik to má kritickou hmotu. Nešly by z toho tři bombičky? Teď to právě skládají v Teheránu. Mít to, to by bylo něco! .................... Zárkáví v.r.
0/0
17.2.2005 14:47

killy

Re: Aha!
Už to vím, budou tři : "Kritická hmotnost štěpného materiálu je množství potřebované pro udržení nukleární řetězové reakce. To závisí na materiálu, jeho tvaru, jeho čistotě a zda to je obklopené neutronovým reflektorem. V případě koule obklopené neutronovým reflektorem to je 15 kg pro U-235 a 10 kg pro Pu-239!
0/0
17.2.2005 15:51

Destroyer7

Kde jsou zelení křiklouni?
A pak že jen náš Temelín je nebezpečný. Kde jsou všichni ti ekoteroristi, co se přivazují k bráně JE a straší jadernou katastrofou? Proč už neječí jak posvinče, když se někde ztratí 30kg plutonia?
0/0
17.2.2005 14:43

callibro

Re: Kde jsou zelení křiklouni?
....jsou v perdeli. Je zajima jen to co ma medialni potencial. PS: stejne by me zajimalo kolik z nich ma vystudovanou jaderku kdyz tak "fundovane" tento typ elektraren odmitaji pro nebezpecnost.....
0/0
17.2.2005 15:10

VENDULA

Re: Re: Kde jsou zelení křiklouni?
ne, jsou ve spolaně neratovice a věší prapor dioxin na věžák, který se postavil za komančů a nikdy se v něm žádná výroba nerozjela  
0/0
17.2.2005 15:33

VENDULA

Re: Re: Re: Kde jsou zelení křiklouni?
dojímá mě to ještě víc než tenkrát, když přijel ten americkej kašpar žalovat čr a novináři si přizvali profesora z katedry jaderný fyziky, aby jim objasnil, jak je temelín nebezpečnej a on jim vysvětlil, že to není o nic víc nebezpečný než ty 3 jaderný reaktory, který jsou v praze  to bylo překvapení
0/0
17.2.2005 15:36

Pan_Ptakopysk

Re: Kde jsou zelení křiklouni?
A jak víš, co dělají či nedělají britští ekologičtí aktivisté? Neječíš náhodou jak podsvinče, aniž bys měl širší přehled?
0/0
17.2.2005 15:40

killy

Re: Re: Kde jsou zelení křiklouni?
áááááá, konečně potrefená husa, promiňte, chtěl jsem říct jihočeská matka......
0/0
17.2.2005 15:42

Vifon

Re: Re: Kde jsou zelení křiklouni?
Britští ekoteroristé dělají pravděpodobně úplně stejné 3,14čoviny jako ekoteroristé na celém světě!!!
0/0
17.2.2005 20:51





Najdete na iDNES.cz