Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Magistrála u Muzea má zmizet do 5 let

Přejít z tramvajové zastávky u Muzea na Václavské náměstí bez přejití silnice? Zatímco dnes musí lidé překonat dva podchody, v roce 2010 by to již mělo být možné. Několik let připravovaný projekt na přeložení části magistrály u Václavského náměstí za Národní muzeum se přibližuje realitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

plk

O co vlastně jde...
Přátelé, celý projekt tramvají na Václaváku a podobné blbosti se objevují jenom proto, aby si Metrostav a další společnosti z ekonomické divize pražské ODS nalily do kapsy pár dalších miliard, když už je dokončena podstatná část metra. Totéž platí o šílené betonové superkřižovatce na Letné, nebo koneckonců o tom, že metro skoro všude v Praze jezdí zahloubeno v tunelech. (Argument, že je to kvůli ruským vagonům neobstojí, třeba v Budapešti jezdí několik okrajových úseků normálně pod otevřeným nebem.) Ostatně, i když na Černém mostě vytáhli metro nad zem, tak ho nejen přikryli lehkým vnějším tubusem (což bych ještě jakž takž pochopil), ale pod plášť utopily stovky tun betonu...
0/0
16.2.2005 10:24

sunka007

Re: O co vlastně jde...
Plny souhlas , otazka je jestli najdete posluchace.
0/0
16.2.2005 10:29

karoten

Re: O co vlastně jde...
Tramway v centru potřebuje beton?
0/0
16.2.2005 10:29

plk

Re: Re: O co vlastně jde...
Betonu zrovna asi moc ne, ale stejně je to pěkná zákázečka...
0/0
16.2.2005 10:31

karoten

Re: Re: Re: O co vlastně jde...
To jistě je, aspoň je ale potřeba, ne jako metro do blbejch Letňan
0/0
16.2.2005 10:45

plk

Re: Re: Re: Re: O co vlastně jde...
No jo, ale tam nám zase pány konšely nejspíš podmázli developeři shopping centra... Je ostatně pěkné, jak nám rychle vyrostla linka B z polí do polí - na nichž se nám pak vyrojila čirou shodou okolností shopping centra - zatímco lidi v Libuši, Ruzyni, Modřanech na metro pořád čekají a v Bohnicích se ho nedočkají vůbec...
0/0
16.2.2005 12:22

Ehmuhm

Cimrman - Blanik
A postavte tam sochu ..., a at na ni vsichni videj, treba zezadu ... A UDELEJTE TAM HLAVNI PRUJEZD PRAHOU!
0/0
16.2.2005 10:19

Ludwar

vaclavak
V žádným případě bych nechtěl, aby po Václaváku jezdili tramvaje. Je to cesta zpět. Lidi se potřebujou dostat z okolních čtvrtí na Wilsonovo nádraží, Masarykovo nádraží, na Karlovo náměstí, na Národní třídu, na nám. Republiky a z tama už po svých dojdou na Staromák, Příkopy atd...
Je to blbý přirovnání, ale to je jak kdyby obnovili tramvaje po Masarykově třídě a nám. Svobody v Brně. Taky to není klidová zóna a na lavičku bych si tam v životě nesedl, ale šaliny tam prostě nemají místo.
0/0
16.2.2005 10:06

karoten

Re: vaclavak
Nesouhlasím, a řeknu proč.
Na václaváku pracuju. Mám tedy povědomí o pohybu osob a jejich potřebách během dne. Je to centrum, plný kanceláří, úřadů, cestovek, agentur....
Ty lidi potřebujou po centru nějakou dopravu. Musej neustále doručovat, vyzvedávat, obcházet a pochůzkovat. za den nachoděj v proudech turistů (neuhnou ani vo cenťák) kilometry po dlažbě. Vyzkoušej si to - třeba v tomhle počasí. Není žádná sranda se pořád přezouvat z lakýrek nebo lodiček do sněhulí a pobíhat z václaváku na staromák. Například.
Tramvaj v centru velice moc chybí, historicky tam patří, a doufám že se tam zas brzo vrátí.
0/0
16.2.2005 10:19

plk

Re: Re: vaclavak
Na Staromák by tě stejně nedopravila...
0/0
16.2.2005 10:26

karoten

Re: Re: Re: vaclavak
Ale k Prašný bráně jo.
0/0
16.2.2005 10:27

plk

Re: Re: Re: Re: vaclavak
Tam jezdí metro, i když uznávám, že tím, jak ho soudruzi postavili hluboko, není tak praktické, jak by mělo být.
0/0
16.2.2005 10:33

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: vaclavak
Pěšky jsi tam i 2x rychlejc, záleží na štěstí. Já chodím pěšky rád, ale ne davem za-sra-nejch turistů a po kočičích hlavách.
Na tatranskou magistrálu si člověk vezme aspoň pohorky...
0/0
16.2.2005 10:48

kestrik

Jedno reseni
Dostavet Prazsky okruh a zavest alektronicke mytne za vjezd do centra ci jeho prujezd.  Jako centrum oznacit celou Prahu 1,2,3, cast Prahy 4 az po Tr.5.Kvetna a Pankrac, Dolni cast Prahy 7, Praha 8 az po Palmovku a kompletne Vrsovice,Michle, Strasnice apod......
0/0
16.2.2005 9:30

plk

Re: Jedno reseni
Naprosty souhlas. S tim, ze vnejsi Prazsky okruh musi mit prioritu pred vnitrnim Mestskym okruhem, protoze ten jen natahne dalsi dopravu do centra.
0/0
16.2.2005 10:15

1

O magistrálu přece nejde
Pokud toto řešení někomu vadí, musí přijít s jiným nápadem, kam poteče beton a milony. A odpůrců tramvají na Václavském náměstí bych se zeptal, jestli to tam teď opravdu považují za klidovou zónu a chodí si tam sednout na lavičky.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
16.2.2005 8:25

karoten

Re: O magistrálu přece nejde
Oni Vám řeknou hrdě, že jo.
0/0
16.2.2005 9:09

P.G.K.

Re: O magistrálu přece nejde
Patřím mezi odpůrce tramvají. Chodím si tam sednou, ale za klidovou zónu to nepovažuju. A to by jako měl být argument pro zavedení tramvají? Já bych chtěl aby to byla klidová zóna, tj. co nejméně aut a žádné tramvaje.
0/0
16.2.2005 9:26

1

Re: Re: O magistrálu přece nejde
Z pohledu MHD je to jasné ANO pro zavedení tramvají. Takže jde spíš o argumenty proti a vzhledem k současnému stavu nemohu pochopit, koho by ty tramvaje tak rušily.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
16.2.2005 10:12

Dr. Fe1

Re: Re: Re: O magistrálu přece nejde
Jde o to, že na Václaváku je extrémně přelidněno a jediné trochu klidovější místo, kde se na každym kroku s někym nesrazíš je právě uprostřed, s tramvají by to byt úplnej mrdník. Kromě toho by mě zajímalo řešení v horní části tj. průjezd kolem sochy sv. Václava, jestli by to  měla tramvaj objíždět z obou stran jako dřív, tak to by byla pěkná perverznost.
0/0
16.2.2005 10:22

plk

Re: Re: Re: Re: O magistrálu přece nejde
Jediný řešení, který já bych byl ochoten tolerovat, by bylo vést tramvaje ne společně středem, ale odděleně po okrajích Václavského bulváru, tedy podle chodníků, jako to mají třeba ve Vídni. To by samozřejmě znamenalo zrušení parkování na Václaváku. Čili další přidaná hodnota.
0/0
16.2.2005 10:30

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: O magistrálu přece nejde
Takhle ale byla tramway Pražská na trh Koňský před 100+ lety zavedena!
0/0
16.2.2005 10:51

Krasava

Re: O magistrálu přece nejde
Ještě k tomu Václaváku. To, co tam je teď, tedy to roští uprostřed, je naprostá zrůdnost. Po ruské okupaci v roce 1968 se tomu říkalo „Štrougalovy sady“. Bylo to vysázeno proto, aby se zmenšilo místo na protiruské demonstrace. Když tam neumíme udělat pěší zónu, ať tam raději jezdí ty tramvaje.
0/0
16.2.2005 9:33

karoten

Re: Re: O magistrálu přece nejde
0/0
16.2.2005 9:40

Pribinacek

Re: Re: O magistrálu přece nejde
To je zvláštní, ale do roku 1980 tam žádné roští nebylo, nýbrž tramvajové koleje.  Dole u Můstku dokonce 3, aby se tramvaje odbočující na obě strany mohly řadit už dopředu do příslušného směru a neblokovaly trať. Tramvaje by se na Václavák vrátit měly, životaschopnost toho dopravního prostředku dokázaly jasně pražské povodně, kdy metro zkolabovalo a jediná trať Vodičkovou a Jindřišskou nestíhala. Do konce 60. let byly v centru dokonce tři souběžné tratě, ještě Národní-Příkopy a nahoře kolem muzea Wilsonova-Mezibranská. Pak výpadek jedné z nich nijak provoz nenarušil.
0/0
17.2.2005 8:07

VITA11

Honza
"Jan Bürgermeister nechce o konkrétní částce hovořit"  Honzík jistě škodný nebude že?
0/0
16.2.2005 7:23

manni

IQ down
jsou to kreténi, tam snad nikdo nikde nepřemýšlí...
0/0
16.2.2005 6:17

mlada_fronta

blbost
Burgrmajstr, jenze nejdriv budes muset vymyslet, kudy bude tech 85.000 aut denne jezdit, kdyz chces zuzit Legerku a Sokolskou ze 4 pruhu na 2. Je to moc romanticky, ale Praha se taky musi dat nekudy projet nebo objet. A protoze magistrat projevil v poslednim desetileti maximalni miru impotence pri budovani ZAKOS, tak si myslim, ze si muzes o zruseni magistraly u muzea v roce 2010 tak akorat zdat, ty kecale. Spis premejslej, co budes delat, az se ti rozsype Nuselak, Barrandak a Barikadniku, protoze tyhle mosty se do roku 2010 urcite zhroutej, zatimco vnitrni ani vnejsi okruh v ty dobe jeste rozhodne nebude hotovej. Kudy se bude jezdit, ha? Dneska ti stojej strudly kamionu od Barrandova az do Hostivare, nemel by ses radsi zabejvat timhle?
0/0
16.2.2005 3:24

Bůh nejvyšší

Re: blbost
No, tolik bych to osobně neeskaloval. Ale mosty bych řekl že vydržej. Okruh je potřeba prohlásit za veřejně prospěšnou stavbu a začít stavět co nejdřív.
0/0
16.2.2005 3:34

Vifon

Re: Re: blbost
Je stli jsou ty mosty tak "kvalitní", jako ten u nás v Děčíně, který potřebuje po 20 letech provozu generálku.... I když tu už má Nuselák za sebou, ne?
0/0
16.2.2005 16:25

karoten

Re: Re: Re: blbost
Kdeže...Nuselák má za sebou stovky sebevražd a nástavbu zábradlí. Taky opravu vozovky. Uvnitř potom výměnu rozváděcího roštu pod kolejištěm. To je ale vše.
0/0
16.2.2005 16:57

Bůh nejvyšší

pražská úchylka
Magistrála centrem města - to je výplod fanatických komunistických plánovačů, ačkoliv již tehdy existovaly silné hlasy proti, jakož i návrhy na jiné způsoby řešení dopravní situace ve městě. Čím dřív zmizí nebo se alespoň zkultivuje a sníží její zatížení, tím líp.
0/0
16.2.2005 2:17

Vifon

Re: pražská úchylka
Nuselský most plánoval již akademik Bechyně hluboko za první republiky...........
0/0
16.2.2005 5:12

xlb2

Re: Re: pražská úchylka
ale neplanoval ho jako soucast dalnice... ale ono by stacilo udelat jednu vec. za prujezd centrem vybirat poplatky. pak bychom se nestacili divit, kolik by tech aut z centra najednou ubylo.
tento system je zavedeny treba v amsterdamu a navic jeste nasadili opravdu drsne ceny za parkovne. a maji klid...
0/0
16.2.2005 5:18

ramese

Re: Re: Re: pražská úchylka
ja musim souhlasit. Prijde mi dost ujete ze na amiky lidi nadavaji jaci jsou to burani atd ale tam se plati i ya podela....ny prejezd mostu ci tunnel. Nikdo nefrfna a plati. Tady jim dat 20kc za prejezd Barandoskeho ci jakeoho koliv most v Pha tak by byla revoluce. nevidim zadny problem zavest mitne pro kamiony, jen si mylsim ze tem nasim sra..ck.am se do toho nechce a vyhovuje jim sytuace,ktera tu je. To je ta ze z nas s kazdy zapadak udela rohozku a vytre si o nas nejvetsi sajrajt krery se mu nalepi na boty. Proc nezavest poplatek za vjezd do centra. Urcite by se vam tam lepe dychalo a hlavne by se zacala vyuzivat MHD doprava. Na co ji tam maji kdyz stejne je pro ne pohodlnejsi sednout do auta a pak nadavat ze stoji v zacpe kdyz se tam mohou dostat za mnohem kratsi cas metrem nebo trmavaji.
0/0
16.2.2005 5:54

Mak1

Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Nápad dobrej, až na to, že v Americe si stát nepřihazuje k benzínu tak nehoráznou daň, jako tady - litr tam vyjde na cca. 11 Kč. To se pak jiné poplatky platí hned lépe. A k té MHD - pokud mohu jet do centra metrem ( z práce ), tak rozhodně nejedu autem. Ale když jedu z domova ( Chmelnice ), tak mnohdy radši volím auto, neb pokud nejedu přímo na Václavák, tak je to tram-metro a to není večer ( nebo o víkendu ) nic moc. Takže - podle mě je základem pro využívání MHD to, že zlepším její služby a né, že administrativně omezím auta
0/0
16.2.2005 7:45

xlb2

Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
kdyz administrativne neomezis osobni dopravu v centru, lidi se ji dobrovolne nikdy nevzdaji. kazdej blbecek si chce privest zadek az pred kancelar a pokud se mu to poradne neukaze v penezence, tak si to rozmyslet nebude.
navic, vysvetli to lidem v centru, proc maji dychat vsechen ten sajrajt. ja osobne bydlel ve smeckach, nemuzes si tam otevrit ani okno, protoze by ses udusil...
0/0
16.2.2005 8:12

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Ale já s tím souhlasím, pouze doplňuji, že je třeba něco udělat i s MHD. Protože, když je metro ve špičce narvané tak, že už tam nenastoupíte, do autobusu se mnohdy taky nedostanete, tak jak chcete těch 200 000 lidí co jezdí auty nacpat ještě do MHD ?
0/0
16.2.2005 8:24

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
S tím bych si hlavu nedělala. naprostá většina z nich raději zaplatí mýtné než by jela sockou. madla
0/0
16.2.2005 8:31

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
No já nevím - když jsem před časem jezdil na Náměstí OSN ( bývalé Lidové milice ) tak jsem chtěl jezdit 177. Po té, co jsem se do ní ráno několikrát nevešel ( byla plná školáků + lidí jedoucích na "Bčko"), tak jsem se vrátil k autu. A že by DP snížil ve špičce interval z 10 min. třeba na 5 - tak to se nestalo.
0/0
16.2.2005 8:59

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Tak to seš výjimka. Od nás to je na A 2 stanice autobusem - je plný, ale ani zdaleka narvaný, a půlka paneláku jezdí autem a nadává na to, jak je Praha ucpaná. madla
0/0
16.2.2005 9:05

ramese

Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
ja vim na kolik prijde galon benzinu tam pres most hodis 6$ a kdyz mas IZ pas tak $4 .. jezdim tam casto v holand tunnel atd ;o)
0/0
16.2.2005 8:30

Walda2000

Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Ad Barandovsky most: Ja bych pres nej vubec nezejdil, kdybych nemusel, ale pokazdy kdyz jedu z Brna smer KV nebo Plzen, vzdy musim v Praze smrdet, prodluzovat kolony a je to otravny jak pro mistni, tak i pro me.
0/0
16.2.2005 7:55

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Z Brna na Plzeň centrem Prahy? Pěkná blbost... Sjeď na 13 km D1 na Jesenici, pak Zlatníky, Dolní Břežany,, Zbraslav, Radotín a vyjedeš na D5 za Prahou...
0/0
16.2.2005 9:47

Ludwar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Barrandovské most není centrum, taky tama musím jezdit z Brna na Plzeň. Ta varianta co říkáš ty není špatná, ale musíš jet přes Lahovičák, ne?
0/0
16.2.2005 9:57

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
No samozřejmě. Kromě toho že Ti nabízí výlet po středních Čechách, musíš stejně přes Lahovickej most.
Ze Zbraslavi do Radotína totiž vede jenom lávka pro pěší.
0/0
16.2.2005 10:06

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
A vůbec je to konina....kdo zná cestu z Břežan na Zbraslav, jezdí tam dobrovolně jenom když má silný nervy a rád točí volantem. V Břežanský rokli se nedá předjíždět, to ovšem neznamená že to mnozí nezkoušejí, a neohrožují tak cizí životy.
0/0
16.2.2005 10:10

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
No asi bych spíš jel přes Pelhřimov, Tábor, Milevsko a Rožmitál :-) Ale když už přes Prahu, tak přes Radotín je to mnohem lepší, Lahovický most je krásný nový a neucpávací. Často to bývá i od Barranďáku na okruh rychlejší po Strakonické a Radotínem.
0/0
16.2.2005 10:21

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Jo, ale v čem je problém? Už delší dobu je otevřenej a v každém směru 3 pruhy... No nic, některým holt vadí kroucení volantem v Břežanském údolí, takže si radši postojí na rovince mezi kamiónama na Jižní spojce a doma na vsi pak vykládají, že byli v Praze :-).
0/0
16.2.2005 10:28

Walda2000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pražská úchylka
Dekuji za tip, ale ja to tam neznam a tak jedu podle ceduli. Praha -> Tranzit -> Plzen.  Nicmene az nekdy zavitate na stredni Moravu a pojedete od Brna do Opavy, taktez doporucuji uhnout v Prostejove a zvolit trasu Drzovice - Olsany - Hnevotin - Horka - Brezce -Starnov - Sternberk - Opava, vyhnete se tak ucpane Olomouci :))
0/0
16.2.2005 10:55





Najdete na iDNES.cz