Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor autodopravců vyřešila policie

Společnost ČSAD Liberec se pokusila zabránit cestujícím ve větším výběru spojů. Odmítla pustit na autobusové nádraží, které vlastní, vozy Student Agency. Ty začaly jezdit mezi Libercem a Prahou na platnou licenci. Firma se nakonec na terminál dostala až po zásahu policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josefprav

Tržní hospodářství
Občané Liberce by se měli domluvit a bojkotovat ČSAD
0/0
2.2.2005 19:25

Vifon

Jen joušť a větší kapky!!!!
V příhrtaničí už začali šlapat na paty ČD i soukromí dopravci na dráze, mají kvalitní nové soupravy a ochotný personál!!!
0/0
2.2.2005 15:53

bluetake

15 let
15 let trvalo, nez moloch CSAD prisel o monopol. Uz jen to samo o sobe vypovida mnohe.....jeste ,ze tak, treba se konecne nauci byt hospodarny, i kdyz prave hospodarit zpravidla statni a polostatni firmy neumi, protoze prece musi uzivit desivou armadu uredniku z rad znamych a znamych znamych.......Jen tak dal. Uz je na case konecne jakekoliv polostatni molochy zlikvidovat. Ted je na rade CSD, tam to bude tvrdsi orisek.........a nejlepe by bylo.kdyby skoncila i CSSD.........Cim drive, tim lepe......
0/0
2.2.2005 9:18

Thyronx-

Dotace statu,mesta
Stat by mel dotovat ztratove ale nezbytne linky do malych obci... Samotny CSAD na nich samozrejme prodelava (podobna situace je tady v USA). Tady je autobusova doprava prodelecna vzdy. Sedi v autobuse treba i jediny cestujici.... Dopava pro chudou cast obyvatelstva je potreba mit - svazi lidi do prace a z prace o do skol. Na vesnicich neni zadna prace a lide zpravidla s nizkym platem sva staricka auta neuzivi. Dotovat dopravu je tedy nutne. Na druhou stranu konkurence je nutna a spravna. Podporuje nejen spravne ceny ale i uroven a kvalitu cestovani.
0/0
1.2.2005 22:13

ramese

Re: Dotace statu,mesta
ty jsi takovej kecal.. ja jsem nevidel v USA cloveka bez auta.. Ukaz mi prosim te. Rad se podivam. Diky.
0/0
7.2.2005 6:02

Mirek Bushín

čechy prasatům
pod ještědem a v praze je největší koncentrace prasat v republice
0/0
1.2.2005 22:01

ReCall

Re: čechy prasatům
odku´d jsi, že tohle můžeš napsat?
0/0
2.2.2005 7:23

Josefprav

Re: čechy prasatům
Nějak se v tom vyznáš dobytku.
0/0
2.2.2005 19:26

Jurasek54

Jen víc.
Jen víc a houšť.Čím více konkurence,tím lépe pro cestující.Je jasné,že molochu zv.ČSAD se to nelíbí,ale konečně má smůlu.
0/0
1.2.2005 20:53

lemming

Re: Jen víc.
Díky té o něco dražší jízdence se dostanete za rozumnou cenu i do obcí, kam se Student agency rozhodně nepohrne.
0/0
1.2.2005 23:04

pepa008

Re: Re: Jen víc.
A od čeho jsou potom ty krajské dotace? Linky, které jsou prokazatelně ztrátové a je nutné je provozovat, ať kraj dotuje, ale nechápu, proč by měl kdokoliv jakkoliv zasahovat do ziskových linek. Nemám nic proti tomu, když část mých daní půjde na zajištění dopravní obslužnosti Horní dolní, ale co to má společnýho se zajištěním dopravní obslužnosti Prahy, to mi neni jasný. Při přijetí logiky krajského úřadu by bylo nutné zrušit i osobní vlakovou dopravu a zakázat používání aut, protože by to byla konkurence pro ČSAD...
0/0
2.2.2005 0:11

Larrax

Re: Re: Jen víc.
Ztrátové linky ať dotuje stát v rámci podpory obcí. Proč by měli jejich provoz dotovat cestující, kteří jezdí mnohdy přecpanými autobusy na lukrativních linkách ?
0/0
2.2.2005 9:10

oturek

Zase monopol!
Co je to za logiku, paní Jakešová? Jaké ztráty? Konkurence jezdí i bez dotací, tak co blbnete? A navíc děláte b...e z dalších lidí? Dotace autobusovým firmám (jen v Liberci?) jsou zřejmě docela zajímavou věcí. Copak všechno ještě dotujeme a nevíme o tom a konkurence by "tomu" mohla uškodit? :-)
0/0
1.2.2005 20:48

homomorfismus

Re: Zase monopol!
jde o to, že ČSAD provozujou spoustu ztrátovejch linek, protože prostě musej (třeba do malejch obcí), zatímco Student Agency ztrátový linky provozovat nemusí (což je jeden z důvodů, proč je ani neprovozuje). no a linka liberec-praha je výdělečná a zisky z ní slouží na pokrývání právě těch ztrát, takže celkově na tom ČSAD neni tak blbě, jako na tom bude, až přijde o prachy (a neni jich asi málo) z liberec-praha. kapišto?:-)
0/0
1.2.2005 20:53

pppqqq

Re: Re: Zase monopol!
Souhlas. Student Agency si muze dovolit tuto linku dotovat, neb hlavni prijmy ji jdou ze zcela jinych aktivit, zde si navic pro tyto ziska novou perspektivni klientelu. Take vhodne vyuzije autobusy, ktere by mimo hlavni sezonu staly. Az bude Student Agency provozovat stejne komfortni linku mezi Lhotou, Postoloprty a Horni Kalnou, pak ani nemrknu, ale takhle to zavani nekalou soutezi...
0/0
1.2.2005 21:02

error404

Re: Re: Re: Zase monopol!
oběma pánům "homomorfismus" a "pppqqq" doporučuju prostudovat základní ekonomické principy. Velmi názorné např. v knize Holman: Ekonomie, kapitoly 7-8....
0/0
1.2.2005 22:07

lemming

Re: Re: Zase monopol!
A není to náhodou tak, že krajské úřady dotují pouze ztrátové linky, na kterých mají zájem a zisk z těch ziskových zůstává dopravní společnosti? Proč by akciová společnost věnovala část svého zisku na dotování prodělečných linek, které provozovat nechce, ale které platí krajský úřad?
0/0
1.2.2005 22:24

lemming

Re: Re: Re: Zase monopol!
Tak pardon, prý není, ČSAD skutečně ze ziskových linek dotuje ty ztrátové, které je povinna provozovat. Teprve celkovou ztrátu dotují krajské úřady. Na nízké ceny Student agency na lukrativních linkách tedy ve finále doplatíme nutností vyšších dotací na linky ztrátové. Na druhou stranu soukromí dopravci se jen chovají tržně a těžko je z něčeho obviňovat. Reagovat by měly spíš dopravní odbory krajských úřadů, např. vysokým zpoplatněním licencí vydávaných na takto lukrativní linky.
0/0
1.2.2005 22:56

ReCall

Re: Re: Re: Re: Zase monopol!
jo jo, naprostej souhlas ....
0/0
2.2.2005 7:26

drevak_patlak

Re: Re: Zase monopol!
ČASD je také provozovat nemusí, ale protože jsou dotované, tak je provozuje také se ziskem. Dotace na autobusovou dopravní obslužnost se dělají tak, že firma dostane náklady+přiměřený zisk od kraje a obcí a zpětně jimodvede všechny tržby, tj. ve výsledku dostane stejně, ať už veze plný autobus nebo ani nohu. Kraj jen může udělat to, že do tohoto systému zařadí i nějakou výdělečnou linku a zisky z ní pak použije na snížení dotace na ty ostatní linky. Pak může i omezit konkurenci na podobné trase. To se však smí udělat jen pro linky jezdící v rámci kraje, meziregionální linku do tohoto systému zařadit nelze.
Správně by ale kraj měl na dotované linky vypsat výběrové řízení a přenechat je těm dopravcům, které si řeknou o nejmenší dotace. Pak se tam možná pohrne i ta Student Agency.
Jinak je ale pravda, že chování Student Agency silně zavání dumpingem a nekalou konkurencí. Cíl jejího podnikání je totiž jinde a tyto autobusy provozuje bez zisku (viz pondělní Týden).
0/0
2.2.2005 8:41

Josefprav

Re: Zase monopol!
Paní Jakešová by už měla zabalit kufry. Chová se tak, jak se chovala za komunistů.
0/0
2.2.2005 19:28

Blade Runner

logika
Pokud je linka zisková, tak proč ji krajský úřad dotuje? Ať ji přestane ČSAD jezdit, když na ní prodělává a může se jim snížit dotace.
0/0
1.2.2005 20:26

sasaxa

opravdu za 60?
jen se podivejte na letacek co meli nekdy v rijnu na webu .. tam pisou "nadstandart za standartni cenu 78 kc" .. najednou tu operujou s 60 resp 50 .... neni to nahodou proto aby jim lidi fandili?? http://www.studentagency.cz/express/praha_brno/pictures/jp_liberec.jpg
0/0
1.2.2005 20:19





Najdete na iDNES.cz