Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha 6 odmítla rychlodráhu na letiště

Zastupitelé Prahy 6 na svém pondělním mimořádném jednání odmítli projekt na modernizaci trati Masarykovo nádraží - letiště Ruzyně. Podle nich projekt společnosti PRaK, z jehož principů zjevně vychází vládní návrh, hájí pouze zájmy letiště a jeho spojení s centrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vifon

Ryclodráhu ANO!
Ale bez Českých drah!!!!!!!!
0/0
4.5.2005 19:26

karoten

Re: Ryclodráhu ANO!
Beznaděje. Není ji kudy vést, jedinej koridor vlastní ČD. Tak doufejme alespoň v modernizaci stávající trati.
0/0
5.5.2005 9:28

Pribinacek

METRO na Prahu 6
Praha 6 nutně potřebuje metro. Na kulaťáku (Vítězném náměstí) je přestupové autobusové nádraží. Když vede metro do "Kotěhůrek", proč není i v Dejvicích ? Proč je metro i v polích ve Stodůlkách kde není NIC a nevede i na Petřiny?
0/0
26.1.2005 20:46

_m-

Co se týče toho proskleného tubusu vedeného nad 10 metrů zemí
není to lež, ale součást projektu. Nejsem Kladeňák ani Dejvičák a v Ruzyni jsem byla naposledy v roce 1974 ( nebo 1976 - vítat hokejisty), takže mi to může být fuk, ale když jsem v televizi viděla tu hrůzu, tak jsem se orosila a byla bych v tu chvíli podepsala radním Prahy 6 cokoli. Nebo vy chcete v zájmu zlepšení dopravy novou magistrálu? Pod heslem - na Hanspaulce bydlí zbohatlíci tak ať to maj? to snad ne. madla
0/0
21.1.2005 9:20

jirkaz

Re: Co se týče toho proskleného tubusu vedeného nad 10 metrů zemí
Tu ukázku v televizi jsem bohužel neviděl, ale tady www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948 je ten projekt popsán. Tubus je tam taky, má stát naproti Výstavišti, to ale je na Praze 7. Teď tam trať vede na vysokém náspu a domnívám se, že ten návrh by tomu místu spíš prospěl. Odtud až do Ruzyně trať v podstatě kopíruje terén, kromě úseku mezi zahrádkama, kde je a asi i zůstane násep. Proto na Praze 6 není důvod něco podobného stavět. Netvrdím, že ten projekt je ideální, určitě by se k němu měli vyjádřit lidé z míst, kudy povede a mají právo požadovat, aby byl k okolí co nejšetrnější. Vadí mi ta kampaň plná dezinformací a lží, kterou vede Praha 6. K tomu srovnání s magistrálou, domnívám se, že pokud bude dobře navržena, bude ta trať ke svému okolí mnohem šetrnější než třeba blízká Evropská třída. Nemluvě o dálnici, která se má stavět přes Letnou a pod Stromovkou, ta jim nevadí (proč asi).
0/0
24.1.2005 7:51

Typ

Re: Re: Co se týče toho proskleného tubusu vedeného nad 10 metrů zemí
Ten tubus na Praze 7 je příšernej, hlavně u Výstaviště, úplně znehodnotí Průmyslový palác.
0/0
24.1.2005 15:19

iuos

hmm
to si určitě říkali i o průmyslovym paláci
0/0
19.4.2005 11:51

jirkaz

Radní Prahy 6 lžou
Postoj radnice Prahy 6 k železničnímu spojení na letiště a modernizaci trati do Kladna mě nepřekvapil. Jako obvykle předvedla aroganci a bezohlednost k zájmům svého okolí doplněnou spoustou demagogie a vyložených lží. První lež je, že metro dokáže železnici zcela nahradit. Problém totiž není v tom, jestli stavět metro nebo železnici. Obojí plní trochu odlišnou funkci. Praha 6 potřebuje metro, které zajistí rychlé spojení ze vzdálenějších městských čtvrtí do centra. Naopak Kladno a oblast na západ od Prahy potřebuje kvalitní železnici pro příměstskou dopravu, protože stav té současné je dost ostudný. Jak železnici tak metro je možné prodloužit až na letiště, ale to ještě neznamená, že se mohou vzájemně nahradit i ve svých ostatních funkcích. Druhá zcela evidentní lež jsou informace o vysoké ceně jízdného na letiště v případě železnice. Pokud má mít železnice smysl, musí přitáhnout dostatečně velké množství lidí. To by se těžko podařilo, pokud by ceny byly vyšší než je obvyklé,
0/0
21.1.2005 7:44

jirkaz

Re: Radní Prahy 6 lžou
To by se těžko podařilo, pokud by ceny byly vyšší než je obvyklé, protože většina lidí by pak používala jiné druhy dopravy a podobný luxusní taxík pro pár bohatých cizinců by byl jen těžko životaschopný. Dalším nesmyslným argumentem je, že stačí ukončit železnici na okraji města, kde cestující budou mít možnost přesednut na metro. To může fungovat u autobusů, kterými obvykle nepřijede víc než padesát lidí. Ale pokud na metro přestoupí tři sta lidí z ranního rychlíku, pravděpodobně zcela zaplní soupravu, do které pak už nebude mít nikdo na dalších stanicích šanci přistoupit. Opravdu skvělá perspektiva pro lidi z Petřin, Červeného vrchu a dalších míst. Pokud se navíc podaří zrušit současnou trať a levně rozprodat pozemky, nemusí pak být náprava vůbec možná. Spoustu lidí navíc určitě odradí nutnost dalšího přestupu a lidem, kteří v Praze jen přesedají a pokračují někam dál, to cestování podstatně zkomplikuje. Další perličkou je zcela nový argument, že v oblasti Dejvic povede trať v
0/0
21.1.2005 7:46

jirkaz

Re: Re: Radní Prahy 6 lžou
Další perličkou je zcela nový argument, že v oblasti Dejvic povede trať v tubusu deset metrů nad zemí a znehodnotí tak tuto městskou čtvrť. V tom případě se buď pomátl architekt, který chce takto vylepšit trať, která v současnosti prakticky kopíruje terén a nebyl by problém ji dostatečně zahloubit a postavit protihlukové stěny nebo ji zcela zakrýt a na vhodných místech přemostit, aby nerušila okolí, nebo se jedná o záměrnou lež šířenou odpůrci této stavby. Je mi jedno, jestli na letiště budu jezdit vlakem nebo metrem, obojí může splnit svůj účel. Domnívám se však, že v neprospěch metra na letiště mluví jeho podstatně vyšší cena, pro kterou se ho během nejbližších dvaceti let pravděpodobně nedočkáme. Naopak nebýt nesmyslného odporu, vlaky tam už mohly dávno jezdit. Zajímalo by mě, jaký je ten hlavní důvod, proč radnice Prahy 6 vyvíjí takové úsilí proti železnici na letiště. Jestli se obávají poklesu ceny svých vil na Ořechovce, rádi by se zúčastnili rozprodeje pozemků po současné
0/0
21.1.2005 7:47

jirkaz

Re: Re: Re: Radní Prahy 6 lžou
Jestli se obávají poklesu ceny svých vil na Ořechovce, rádi by se zúčastnili rozprodeje pozemků po současné železnici nebo jestli vyšší rozpočet na stavbu metra, navíc pod kontrolou města, nabízí i víc peněz do vlastní kapsy. Nebo jestli předpokládají, že takto bude snadnější získat víc peněz na metro. To ale nemusí vyjít, protože oba projekty předpokládají financování z různých zdrojů. Navíc nepovažuji za správné nechat se takto vydírat a dokud radnice Prahy 6 nedostane rozum a nebude aspoň trochu rozumně argumentovat, měly by se investice ve prospěch této městské části spíše omezit. Pokud je její jednání ukázkou budoucí politiky ODS, pak se skutečně máme v budoucnu na co těšit.
0/0
21.1.2005 7:49

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Radní Prahy 6 lžou
Bezvýhradný souhlas.
Většina odpůrců modernizace dráhy jsou majitelé vil na Ořechovce (kteří dráhu nepotřebují a ostatní veřejnou hromadnou dopravu taky ne) a pak spekulanti, kteří nakoupili pozemky kolem dráhy (převážně dnešní zahrádky) a čekali, že se jim zhodnotí (komunisti plánovali Buštěhradku úplně zrušit).
Prosazování metra má částečně i psychologické pozadí ("k nám vede metro, my jsme něco víc") a pravda je, že obyvatelstvo Prahy 6 čeká na prdloužení už od té doby, co zastavil první vlak na Dejvické... Máslo na hlavě mají i ČD, které se nedokázaly ani po 15 letech od revoluce vyvrátit hluboce zažitý názor, že vlak je pomalý, špinavý a pořád zpožděný (zrovna příměstská doprava kolem Prahy doznala značných změn, i když by to mohlo být celkově lepší).
Za prosazováním metra je třeba také viděr skrytý tlak stavebních společností, neboť metro by bylo dražší, jejich zisky tím pádem vyšší a vyšší by byly i úplatky zainteresovaným politikům...
0/0
21.1.2005 9:12

karoten

Re: Re: Re: Re: Radní Prahy 6 lžou
Jo, ja, yes, oui, sí, da, áno, haj, sigurno, atakpodobně.
Tohle JE POLITIKA O.D.S. V ESENCIÁLNÍ PODOBĚ.
Nikdy nebyla jiná, vždy bezohledně směřující k osobnímu prospěchu protagonisty a maskující se veřejným zájmem.
 
O.D.S.
 RUDOU ŠPÍNOU SMOČENA, SOUDRUHY JE TVOŘENA
0/0
21.1.2005 9:24

Pucmeloud007

Metro by sice bylo lepsi pro Prahu 6
ale na druhou stranu se tim ztrati rychlost a o to mozna jde v pripade dopravy na letiste nejvice. A pochybuju, ze i Kladenaci by byli nadseni z toho presedat na Ruzyni na neco dalsiho
0/0
19.1.2005 22:45

MilanMilanMilan2

Žádná rychlodráha ani jiná dráha
Nikdy nebude; pořád se bude provozovat ta otřesná jednokolejka, kde provoz je příšerně pomalý a navíc dražší než je to z Kladna do Prahy autobusem. Sobectví Prahy 6 spolehlivě zabije jakékoliv pokusy o jakékoliv úpravy na povrchu. Ti co bydlí na Evropské se ještě nadýchají splodin...
0/0
19.1.2005 21:51

karoten

Re: Žádná rychlodráha ani jiná dráha
Kdo ovládá radnici Prahy 6 a kdo bydlí ve vilové čtvrti Ořechovka?
Tihle lidi si myslí že mají modrou krev.
Dráha bude, tomu věřte. Není to otázka střetu idejí, ale jen a pouze osobních zájmů parazitujících na zájmu veřejném.
Momentálně probíhá balancování provizí, a jakmile tyto dosáhnou přijatelných hladin - bude se stavět třeba i ropnej terminál...
0/0
20.1.2005 10:43

Typ

Vlak je v pohodě...
...ale viděli jste návrh stanice Výstaviště? To je něco šílenýho ten "obal". Tvůrci argumentujou, že to "respektuje" tvar a souzní s Průmyslovým palácem, ale řeknu vám, že 100x lepší je současnej viadukt, kterej si na nic nehraje. To, že tvůrci ve svým návrhu obšlehli jednu z křivek Průmyslovýho paláce, přece neznamená, že to s palácem "souzni". Míň je někdy víc a tvůrcům by neškodilo víc střízlivosti (a vkusu) - ne za každou cenu tam "něco" vymyslet.
Nikde jsem se nedočet, jak je projekt modernizace vlaku řešen v souvislosti s výstavbou pražského městského okruhu (část od Strahovského tunelu do Tróji), který má v oblasti Stromovky rovněž vést. Ještě pár návazností mi nebylo jasých, ale jinaxi myslim, že když se tohle dotáhne, bude to (společně s prodloužením metra z Dejvický přes Petřiny na Zličín) idelální řešení.
Ale přidávám se taky k tomu, co už tady někdo napsal, že kladenská větev by mohla vést přes Unhošť (pokud Unhošťané sami nebudou proti).
0/0
19.1.2005 13:39

drevak_patlak

Metro vers. rychlodráha
Většina diskutujících se zde orientuje do pozice buď vlak (rychlodráha) nebo metro. To je špatně.
Předně je špatně název rychlodráha. V relaci Masaryčka-Ruzyně-Kladno vede dnes jednokolejná trať 120, též nazývaná Buštěhradka (podle vesnice Buštěhrad u Kladna, kde dříve sídlila vrchnost a proto si jí dala společnost Buštěhradské dráhy do názvu, aby měly více podpory shora). I tato trať je už ale přestavba původní koněspřežné dráhy z Dejvic do Lán. V současné podobě bez valných modernizací už funguje více než 160 let a představuje pořád významnou dopravní tepnu pro spojení Prahy s Kladnem i dalšími obcemi ve středočeském kraji, potažmo i dále (Stochov, Rakovník, Žatec, Chomutov...).
Jelikož už žijeme v 21. století, předpokládá se modernizace této tratě do podoby tomu odpovídající, tj. zdvojkolejnění, elektrifikace, výměna starých kolejí za nové pružnější (a tišší), odhlučnění, nové zabezpečovací zařízení atd.
0/0
18.1.2005 14:55

drevak_patlak

Re: Metro vers. rychlodráha
Při té příležitosti se ůlánuje vystavění odbočky na letiště, které i díky stoupajícímu provozu potřebuje kapacitní spojení s hlavním městem a též napojení letiště na návaznou kolejovou dopravu (to by ale měla částečně řešit modernizace tratě přes Zličín a Stodůlky na SMíchov a hlavní nádraží).
Proč se toto celé nazývá rychlodráha je mi záhadou (rychlosti jsou bežné, v Praze 80 km/h, za Prahou směr Kladno až 120 km/h), v současné podobě se jezdí 40-60, za Ruzyní směr Kladno maximálně 80 km/h.¨
V rámci této modernizace se plánuje výstavba nových zastávek k těm stávajícím (LIboc, Výstaviště), tj. při použitém intervalu 10-15 minut budou použitelné i pro obyvatelstvo Prahy 6 jako rychlá součást MHD do centra.
0/0
18.1.2005 15:01

drevak_patlak

Re: Re: Metro vers. rychlodráha
Modernizace trati tak pomůže zabít několik much jednou ranou:
1) Rychlou dopravu na letiště
2) Rychlou dopravu z Prahy 6 do centra
3) Rychlou dopravu z Kladna a Stč. kraje do centra
4) Zrychlení meziregionální dopravy (směr Žatec, Chomutov)
Metro zabezpečí pouze bod 2 (a nevalně bod 1). I přesto má svůj smysl, ale v současné navržené podobě, tedy pro pokračování směr Petřiny a možná až na Zličín.
Otázka by rozhodně neměla stát tak, jestli metro nebo trať, potřebné je obojí a každé k něčemu jinému.
0/0
18.1.2005 15:04

banjo23

Re: Re: Re: Metro vers. rychlodráha
ok, to sou dobry argumenty, ale proc ma byt ta trat zapouzdrena?
0/0
18.1.2005 16:02

karoten

Re: Re: Re: Re: Metro vers. rychlodráha
Aby byla co nejdražší. Jednak se musí nějak uchlácholit lobby majitelů vil na Ořechovce, a druhak maximalizovat budoucí provize.
Proč myslíš že je tramvaj na Barrandov nejdražší tramvají na světě?
0/0
18.1.2005 16:20

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Metro vers. rychlodráha
Obávám se, že kolega karoten má pravdu... Určitě je vyžádováno odhlučnění při průjezdu obytnou oblastí, ale proč celé zapouzdřit netuším. Asi by bylo lepší to zahrabat komplet pod zem, taky by to stálo dost (skoro jako metro), ale Praha 6 by ztratila argument proti dráze.
0/0
19.1.2005 9:18

Typ

Proč ne vlak?
Metrem to z letiště bude do centra trvat tak hodinu. Jako ze Zličína.
0/0
18.1.2005 14:29

TOK

Re: Proč ne vlak?
Vzhledem k tomu, že celá trasa B ze Zličína až na Černý most trvá asi 40 minut, ze Zličína do centra max. 25 minut, tak ten příspěvek jaksi nechápu...
0/0
19.4.2005 10:51

karoten

Re: Re: Proč ne vlak?
Protože na letiště a z něj, se nejezdí nalehko. Navíc jde ve velký většině o cestující v Praze nebydlící (nebo jenom dočasně v hotelu), tedy neznalce poměrů. Je nesmyslný zaplatit 38 mld Kč za to, aby většina cestujících na letiště jela raději taxíkem.
Prostě metro Praha 6 sice potřebuje, ale ekonomicky to neospravedlní nějakejma smyčkama přes jiný městský části.
Letiště je uzel MEZINÁRODNÍ dopravy, ne jedna konečná sítě MHD.
0/0
19.4.2005 11:23

Mirco1

Re: Re: Re: Proč ne vlak?
Aha, takže bude lepší, než aby cestující z letiště do Nuslí zaplatil 12 Kč a jednou přestoupil (což dneska v době internetu není takový problém dopředu zjisitit), tak aby zaplatil 800 Kč za taxík (jako se to stalo kamarádovi z Austrálie před rokem a půl).
0/0
19.4.2005 15:59

karoten

Re: Re: Re: Re: Proč ne vlak?
To se optej konšelů, kolik má kdo "akcií" ve smluvně přepravní firmě se stříbrnými VW Pasaty a vlastními dopravními předpisy....
0/0
19.4.2005 16:23

panlulu

Současný koncept rychlodráhy
Současný koncept rychlodráhy je předimenzovaný.Ani se nedivím,že tento projekt nepodporuje Praha 6.Ale na druhou stranu metro je mnohem dražší a horší. Proč je nutné stavět po celé délce dvoukolejnou trať? Proč se v tomto projektu nemluví o přesunutí zastávky Praha - Bubny přímo ke stanici Vltavská? Proč se zbytečně zapouzdřit celou trať?Myslím, že to celé dělalo nějaké studio,které si na tom namastilo kapsy,protože to vypadalo pěkně a nějakej soudruh z ČD za to právem ......Takže dopravní odborníci, odpovězte mi na následující otázku: je nutné budovat tak monstrózní rychlodráhu s parametry dopravního koridoru?
0/0
18.1.2005 13:29

drevak_patlak

Re: Současný koncept rychlodráhy
Dvojkolejka by se měla budovat proto, že současná jednokolejná trať Praha-Kladno je nejzatíženější jednokolejkou na české železniční síti a touž po ní nejezdí prakticky žádné nákladní vlaky (právě z nedostatku kapacity). Vlaků tu jezdí hodně a to i přes to, že většina dojíždějících z Kladna volí autobus nebo auto. Pokud se vlak urychlí (modernizací tratě), bude jezdit více lidí a bude potřeba více vlaků. Navíc by tudy měly jezdit vlaky na letiště (další dopravní zátěž), po modernizcai by se mohla rozšířit i nabídka spěšných vlaků v relací Praha-Rakovník resp. Praha-Chomutov.
Pokud by se trať nezdojjkolejnila, musely by se vystavě t nové výhybny (jedna by mj. musela být někde na Ořechovce, aby půlila úsek Dejvice-Veleslavín).
Posun zastávky Bubny směrem k metru Vltavská je v plánu, navíc je v plánu i druhý vestibul metra na Vltavské (a stejně tak na Hradčanské, Národní třídě atd.).
Výstavba druhého
0/0
18.1.2005 14:21

Grossák

Je smutné, že nechtějí železnici 4
Na železnici bude platit tarif PID. Zatímco železnice se může začít stavět brzy (a nebýt odpůrců, už se možná stavěla), u metra je prioritou výstavba trasy D. Ta je nezbytná. Napojí sídliště Krč, Lhotka, Libuš a Modřany. Celá oblast je kolejovou dopravou obsloužena minimálně (pouze tramvaj do Modřan), zatímco v Praze 6 jsou tři tramvajové tratě a jedna železniční! Metro se na Praze 6 nezačne stavět dříve než v roce 2013.
 
0/0
18.1.2005 13:15

WebFilozof

Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
Nezlobte se, ale tahle argumentace mě vadí. Lidem je totiž zcela ukradené, jestli mají nějakou kolejovou dopravu. Důležité je, jak rychle a za kolik se dostanou tam, kam chtějí. A jestli to bude autobusem nebo tramvají nebo rychlodráhou, je jim zcela jedno. Například tohle. Proč je nezbytné stavět trasu D? Momentálně jsou všichni sváženi na Kačerov. A pokud si čtu diskuse na dpp.cz, tak nejvíc protestují obyvatelé u tramvajové tratě, protože jim jede na Kačerov jen autobus 117 - jednou za půl hodiny. Ano, jistě to bude přínos, ale určitě se to nestaví kvůli tomu, že nemají kolejovou dopravu. Stejně tak na Praze 6. Je opravdu fajn, že mají tři tramvajové tratě - a co? Z Červeného vrchu jezdí autobusy jako 119 a podobně, jsou totiž na metru rychleji. Já myslím, že je potřeba opravdu rychle prodloužit trasu A - alespoň o kousek. Vybudovat na konečné parkoviště P+R, protože ne všichni jezdí autobusem. (Nejbližší je na Zličíně a je beznadějně plné, mimo to je to pěkně daleko k roz
0/0
18.1.2005 13:45

drevak_patlak

Re: Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
Ano, v součsné podobě se sváží lidé ze Lhotky, Nových Dvorů atd. na Kačerov autobusy. Ale právě to není nejlepší (těch autobusů tam jezdí opravdu hodně) a navíc lidi remcají proto, že u Krčské nemocnice bývají velké zácpy, takže cesta se může klidně o 15-20 minut prodloužit. To se metru nestane. Uznávám ale, že podobných míst, kde autobus zůstane uvězněn mezi auty v zácpě je více.
Hlavní argument pro trasu D je ten, že by měla částečně zálohovat metro C, které už v současné podobě éměř nepobírá (B v centru také nepobírá, ale tam je ještě prostor pro zkrácení intervalů až budou nové vlaky) a zkrátit intervaly už prakticky nelze. Navíc výpadek C (např. sebevrah) způsobí, že pravidelně několik desítek tisíc lidí nepřijede včas do práce.
Bude-li někdy vystavěno metro kolem Evropské na letiště, budou zde žijící také nadávat. Tramvaje totiž prodlouží interval a místo 2-3 zastávek tramvaje bude jedna stanice metra, na kterou bude třeba jít výrazně dál a hlouběji.
0/0
18.1.2005 14:28

karoten

Re: Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
Zdá se že Filozof Gumokol nade vše rád jezdí autobusem. Neargumentuje ale fér, 119ka je na metru rychlejc jen proto, že nestaví nikde jinde než právě na tom ČV. Jde tedy o rychlobus.
0/0
18.1.2005 14:39

WebFilozof

Re: Re: Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
Správně! A je tramvaj rychlotramvaj? Těžko, musí stavit všude. Já nevím, ale to je přece to, co lidi chtějí, ne? Podívejte, já nemám nic proti tramvaji, ale říkat, jak je skvělé, že někam vede tramvaj, se mi nelíbí.
0/0
18.1.2005 16:54

karoten

Re: Re: Re: Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
Rozumím. Ale - tramvaj je městotvornej prvek, stejně jako vlak v minulosti nastartoval rozvoj města a obcí, tak stimuluje tramvaj život ulic. Proč myslíte Filozofe, že se s takovým nákladem a rizikem vrátily koleje do Karlína po povodni? Vždyť souběžně vede metro!
 
Jistěže je dobré a správné poslouchat a ctít co lidi chtějí. Jenom by se nemělo naslouchat výhradně hlučným masám. To vede vždycky k úpadku
0/0
18.1.2005 17:12

WebFilozof

Re: Je smutné, že nechtějí železnici 4
pokr. (Nejbližší je na Zličíně a je beznadějně plné, mimo to je to pěkně daleko k rozumnému přestupu někam). A svést sem dopravu, která teď odjíždí z Dejvické a částěčně Hradčanské (směr Kladno, Slaný, Louny, Chomutov).
0/0
18.1.2005 13:47

Grossák

Je smutné, že nechtějí železnici 3
Zajímalo by mě, jak si radní šestky představují ukončení vlaků na Dlouhé míli. Právě tam má končit moderní železnice a do centra Prahy, kam je největší poptávka cestujících, má vést trať z dob Císaře Pána? Lidé tam budou přestupovat na metro, nebo budou čekat na jiný vlak, který je dopraví po historické trati do centra? Nebo by šestka raději železnici úplně zrušila, aby lidi ještě více motivovala k používání aut? To jsou ale otázky, které nutí Prahu 6 ke konstruktivnímu myšlení…
0/0
18.1.2005 13:14

jirkaz

Re: Je smutné, že nechtějí železnici 3
Asi takhle: asi takhle: tam všichni přestoupí na metro a lidi na Petřinách, Červeném vrchu a pod. utřou, protože se do přeplněné soupravy už nevejdou.
0/0
20.1.2005 14:02

Grossák

Je smutné, že nechtějí železnici 2
Před lety Praha 6 argumentovala tím, že železnice je zbytečně drahá. Stejně jako občanské sdružení ‘Chceme metro, ne rychlodráhu‘. Když se prokázalo, že je to nesmysl, zase říkají, že se jedná sice o nejlevnější řešení, ale ne nejlepší. Budiž. Ale metro podle jejich přání je mnohem horší. Přímo děsné.
 
0/0
18.1.2005 13:14

Grossák

Je smutné, že nechtějí železnici 1
Praha 6 je hloupá. Promiňte. Stále argumentuje zhoršením životního prostředí, teď politici šestky přidali, že trať bude rozdělovat MČ na dvě části, severní a jižní. Byli se tam někdy ti, kteří tohle říkají, vůbec podívat?
 
DNES TAM TRAŤ UŽ VEDE. Je hlučná, protože má tuhé upevnění kolejnic a jezdí se po ní hlučné vlaky. Po modernizaci a zdvojkolejnění bude část trati (úsek ve Stromovce) veden tunelem,
0/0
18.1.2005 13:14

panlulu

PROTEST
A co takhle: JSEM PROTI MODERNIZACI TRAMVAJOVÉ TRATI NA EVROPSKÉ - rozděluje městskou část na dvě části! A co teprve ten pruh pro cyklisty!
 
0/0
18.1.2005 13:01

Typ

Re: PROTEST
A já jsem pro zrušení ulice Evropská, protože rozděluje Prahu 6 na dvě části.
0/0
19.1.2005 13:20

karoten

Re: Re: PROTEST
Jasně, zrušit taky Šárecký údolí, to nejni žádná prdel, žejo todlencto...aby sme tu měli 2 půlky rozdělený ňákou rejhou v zemi!
0/0
19.1.2005 13:36

Typ

Re: Re: Re: PROTEST
Vltava dělí Prahu, Českomoravská vrchovina odděluje Čechy a Moravu, kanál La Manche odděluje Anglii od kontinentu, Atlantický oceán Ameriku od Evropy a Afriky. Proti tomuto všemu protestuji.
0/0
19.1.2005 13:42

Grossák

Je to smutné
Praha 6 je hloupá. Promiňte, že používám tento příměr. Stále argumentuje zhoršením životního prostředí, teď politici šestky přidali, že trať bude rozdělovat MČ na dvě části, severní a jižní. Byli se tam někdy ti, kteří tohle říkají, vůbec podívat?
 
DNES TAM TRAŤ UŽ VEDE a rozděluje MČ na dvě části. Trať je hlučná, protože má tuhé upevnění kolejnic a pohybují se po ní hlučné vlaky. Po m
0/0
18.1.2005 12:57

panlulu

ČD a MHD
Vůbec se nedivím odpůrcům rychlodráhy,mají asi zažitý styl ČD,ale momentálně jsme jinde.Na této trati nebude jezdit Pendolino(ani by se nestihlo rozjet).Ve světě zcela běžné spojení městské a železniční dopravy u nás v plenkách.Snaha ČD minimální,přitom velký potenciál.V minulosti několik omylů.Stanice Praha-Vyšehrad není využívána a ani se nedivím.Kdo a kam by tam vystupoval.Propojení vlakových spojů napříč Prahou není.Dostupnost současných nádražních objektů mizivá.
0/0
18.1.2005 12:48

karoten

Re: ČD a MHD
No hlavně lidem vadí ta rychlodráha. Termín evokuje něco jinýho než oč jde.
Asi by fakt stačilo změnit pracovní název na modernizaci trati, a bylo by hned menší dusno.
Moje maminka má bohužel úplně stejný názory jako starosta Prahy 6. Jenom motivace je jiná....
0/0
18.1.2005 12:56

Grossák

Re: Re: ČD a MHD
Pozor! Termín rychlodráha už se oficiálně nepoužívá. Používá ho právě Praha 6 (proč asi) a od té to někdy přebírají média. V Praze má být na modernizované trati rychlost do 80 km/h, tedy stejná jako maximální rychlost metra nebo třaba vlaků na Novém spojení.
0/0
18.1.2005 13:32

Typ

Re: ČD a MHD
U stanice Praha-Vyšehrad je zastávka MHD Albertov. Hodně lidí bydlí v okolí, studentské koleje, dobrý výchozí místo pro vycházku na Vyšehrad nebo do botanický zahrady, kousek je zastávka MHD Výtoň, což je zároveň výchozí bod cyklostezek. Myslím, že tam tedy někdo vystupovat bude (i nastupovat).
0/0
19.1.2005 13:18





Najdete na iDNES.cz