Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trať z Prahy do Plzně zastavila nehoda

Neobvyklá nehoda zastavila dopoledne provoz na železničním tahu z Prahy do Plzně. Na přejezdu u Zbirohu na Rokycansku narazila lokomotiva do návěsu kamionu. Ten předtím uvázl na kolejích, kde ho následně uvěznily spuštěné závory. Dopravu se podařilo plně obnovit v 10:50.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja59

?
Ať to stále udiveně čtu ze všech stran, tak mi jako naprostý debil připadá ten, kdo tomu volovi za volantem dal řidičák.... zastavit na kolejích a jít se podívat, co mám s návěsem ?
0/0
16.1.2005 21:46

Janina7

Ach
Ach ty dráhy! Už aby tam byl Standa zpátky!
0/0
16.1.2005 18:50

grrrr....

Ach ty dráhy
Situace jako tato se prostě může přihodit každému. Prostě zhoda náhod. Zajímalo by mě spíš jak dráhy přistupují k bezpečnosti provozu. Zařízení z roku jedna dvě. Nebýt Hit*lera tak chodíme pěšky. O PLC ty chudinky od českých drah asi nikdy neslyšeli a zařízení využívající relé a podobné obsarožní věci už patří dávno do šrotu. Argumentovat nedostatkem prostředků je hodně ubohé. Tak ať to zavřou a bude klid.
0/0
16.1.2005 13:38

Michal Novotný

Re: Ach ty dráhy
Nahodou prave bezpecnostni rele s tezkou kotvou je bezpecnejsi nez jakykoliv polovodicovy prvek, protoze ma pouze jeden poruchovy stav - odpadla kotva a to umoznuje pomerne jednoduse udelat fail-safe system. Polovodic ovsem se muze budto prorazit a nebo prerusit - tj. mozne jsou oba poruchove stavy a tak se to musi resit o hodne sloziteji zdvojovanim systemu apod.
 A praxe ukazuje, ze "stare", relativne jednoduche relelove zab. zarizeni jsou spolehlivejsi nez slozita moderni elektronicka...
A navic - zeleznicni doprava je z hlediska bezpecnosti na mnohem vyssi urovni nez silnicni.... A ten prejezd bych klidne zavrel - draham to vadit rozhodne nebude... :-)
0/0
16.1.2005 14:07

Maxx-IP

Re: Ach ty dráhy
Samozřejmě, odpůrci dráhy neopomenou využít jediné příležitosti, i když je zcela evidentní, že nehoda neměla vůbec nic společného se zastaralostí či moderností přejezdového zab.zař. V téhle situaci by snad pomohl jedině závorář, který dřívávávějc obsluhovával závory klikou a ktrý by pohotově vyběhl s praporkem proti přijíždějícímu vlaku. Taková vymoženost by se ti líbila?Ostatně, jmenuj mi jedinou nehodu na přejezdu, zaviněnou zab.zař. A pokud vím, žádný Hitler nám tu relátkařinu nezaváděl, za něj bylo posledním výkřikem techniky elektrodynamické zab.zař.
0/0
16.1.2005 17:02

ODSakEda

Jakýpak dráhy??? Magor to byl ten řídič návěsu!
 -co dokonce proti předpisům na přejezdu zastaví!!!... Ani bez předpisu, ze strachu a pudu sebezáchovy by mě toto nenapadlo!
 Můj starý hloupý (tedy nevzdělaný)  strýc traktorysta přejížděl na polní cestě s traktorem táhnoucí přeplněnou vlečku suti přes železniční přejezd a v kopci a s vymletým nájezdem a přesto mu stačil selský rozum, aby to nepodcenil, zastavil, vyhnal mě z kabiny  koukat jestli po mírně se zatáčející trati, v létě a tedy lemující ji přerostlé keře a stromy nejede vlak! Pak podřadil a svižně bez zaváhání a rozhodně na můj pokyn vyrazil! Na redukci pro jistotu! A?! Jen přejel, prohnal se tudy rychlík!!!!! U řidiče návěsu bych čekal více rozumu než u traktorysty!...
0/0
16.1.2005 18:40

phenomenon

Re: Ach ty dráhy
Co to je za kravinu s tim Hitlerem???
0/0
17.1.2005 0:05

ODSakEda

Re: Re: Ach ty dráhy
On to myslel asi tak a je to i fakt, že kudy šli Němci (rozuměj německá armáda). tydy budovali silnice, železnici a telefon!!! Kdyby se valení ale nechyt tento nacionalistickej a rasistickej vůdce (A.Hitl....), možná by to nebylo i špatný, podobně jako Angláni v Indii či Amíci na Tchaiwanu!!!
 Většina železničních stanic a jejich stavby jsou v česku totiž takzvaně po Němcích!!!
 Socialismus se ekonomicky uzbrojil a zkrachoval (nebo snat se privatizovali státní podniky v rozkvětu???...) a vlastně opět i díky němcům (bohužel, ale "naši" lidé měli šanci a?...) je i nechvalně známá škodovka opět výborným automibilem!
 Můžete mě pranýřovat, ale historie se opakuje! Naštěstí germáni dobívají Svět ekonomicky a ne řinčením zbraní! :-) a brou i  jako svého obchodního partnera a ne kolonii!!!
0/0
17.1.2005 0:27

2Mac7

objíždění závor ?
Jak jste na to přišli ? ....
Podle zdroje MF DNES byla nehoda kuriozní. Řidič kamionu měl vjet na přejezd chráněný závorami ještě před tím, než se světla rozsvítila. Protože ale narazil do překážky, zastavil a šel zjistit, co se stalo.
To už se ale spouštěly závory, které spadly tak, že tahač byl už za nimy, ale návěs stále na trati. Šofér proto běžel naproti lokomotivě, kterou se mu ale už nepodařilo zastavit.
0/0
16.1.2005 10:59

jajaja59

Re: objíždění závor ?
Mne spíš zajímá, do JAKÉ překážky narazil uprostřed přejezdu, mezi závorami?
0/0
16.1.2005 11:05

Lubosh

Re: Re: objíždění závor ?
Hm blbost byla zastavit na prejezdu. Kdyz uz tak mel prejet za prejezd a pak se jit podivat do ceho narazil.
Jinak ale pochybuju ze by objizdel zavory jak tady nekteri naznacujou. To by pak asi tekzo stihnul bezet naproti strojvudci. Jo leda ze by se pri objizdeni zasek s navesem, ale to by byla volovina na X-tou ze strany ridice.
0/0
16.1.2005 11:13

geroc

Re: objíždění závor ?
Souhlas.Proč ten idiot zastavoval na kolejích? Kdyby vjel na přejezd v době kdy začali blikat světla tak pohodlně přejel jelikož na druhé straně (ve směru jízdy) obvykle závory nejsou. Je to celé nějaké neomaleně kachnovité na můj vkus. 
0/0
16.1.2005 11:38

Maxx-IP

Re: objíždění závor ?
Je to opět zmateční informace, jako vždy, když se jedná o nehodu na dráze.
0/0
16.1.2005 17:09

phenomenon

No ja nevim...
...ale objizdet zavory s kamionem??? To se mi zda trosku pritazene za vlasy. Ono tam mezi tema zavorama moc mista neni ani na normalni auto natoz na kamion s navesem...
0/0
16.1.2005 10:54

Vifon

Železniční vlečka porazila křečka
skutálel se z náspu do polí..........
0/0
16.1.2005 10:54

breberaksuper

je to vůl každej je vůl
kdo nedodržuje předpisy o provozu jak profi tak amater.
0/0
16.1.2005 10:29

heninng

NO
Pokud je to tak,ze objizdel zavrene zavory,tak to je skoda slov
0/0
16.1.2005 10:28

p800

Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Řidič zřejmě objížděl zavřené závory..
 
..profesionální řidič? 10 let kriminálu a už nikdy, skutečně nikdy řidičák do ruky.. typický magor od kamionů
0/0
16.1.2005 10:19

herulinka

Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Ještě bych nesoudila, když nevíme, jak to bylo. V tomhle případě asi ne, ale i mě by dokázalo dožrat, když chci překonat koleje na přejezdu a šraňky jsou dole půl hodiny, než přejede další vlak, protože co by je kdo zvedal, když to není frekventované místo...ale to je z jiné dráhy.
0/0
16.1.2005 10:26

limm

Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Herulinko,nevíš co mluvíš,dnes je totiž na většině(!) tratí takové zabezpečovací zařízení,že vlak si ty závory sám obslouží(popř.i přejezd) a jakmile mine poslední vůz izolovaný úsek,tak se závory zvednou(na přejezdu začnou blikat bílá světla),ale samozřejmě se může stát,že jedou dva vlaky za sebou,nebo vlak projede,ale po sousední koleji jede další,takže na přejezdu jsou stažené závory(popř.blikají červená světla)dost dlouho,tak to jen pro vysvětlení.
0/0
16.1.2005 10:43

banjo23

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
hmmm, ty ses sice chytrej, jako radio, ale tyhle zavory jsou mozna na prejezdech  na hlavnich silnicich. ale zapomnel si, ze na venkove, kde sou malo frekventovany jenokolejny trate a po silnicich toho taky moc neprojede, porad sedi baba a toci klikou. kdyz vlak projede stanici, ktera je 5km od prejezdu, spusti zavory. vlak pri prumerny rychlosti 60km/h dorazi k prejezdu za 5 minut, a dalsich 6 minut trva, nez vlak dorazi k hlasce, ktera rekne babe, ze muze otevrit zavory. no a kdyz pak jede za ctvrt hodiny vlak z druhy strany, tak si baba rekne, co bych to zvedala, stejne nikdo pres prejezd nepojede, radsi si prectu kvety nebo zenu a zivot.
jo a mimochodem, znam hafo i docela frekventovanejch silnic, pres ktery sou prejezdy relativne vytizenejch trati, a porad to tam takhle funguje (nebo do nedavna fungovalo), jenom s tim rozdilem, ze baba musela po kazdym projeti vlaku poctive ty zavory otvirat. nicmene ty sileny prodlevy zpusobeny cekanim na to, nez vlak projede od h
0/0
16.1.2005 13:21

Maxx-IP

Ať žije bába závorářka!
Jůůů, kde mají ještě ty závory na kliku? Já si je honem dojedu vyfotit i s tou bábou, cu je obsluhuje, než to dráha zruší.
0/0
16.1.2005 17:07

Fatman68

Re: Ať žije bába závorářka!
Tak třeba stanice Vlkov nad Lužnicí na trati Veselí nad Lužnicí - České Velenice :-)
0/0
16.1.2005 18:49

Maxx-IP

Re: Re: Ať žije bába závorářka!
Vážně? Ale to je přece hlavní trať, ne žádná lokálka, dokonce tam jezdí mezinárodní rychlíky. V kterém století to žijem?
0/0
16.1.2005 18:59

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Vlastně, už si vzpomínám. Jednou mi jedna bába v závorářské budce stahovala , ale ne celou závoru, jen kůžičku nahoře a ta závora se sama zvedala. A ta bába, vlestně ještě ani nebyla tak stará.
0/0
16.1.2005 18:54

herulinka

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
No jo, jenomže o tom, co jsem psala, to nebude. To totiž asi není ta většina, je to ještě to staré zabezpečení se zvonečkem bez světel a není to frekventovaná cesta. Nicméně tam skutečně jsou závory dole pořád.
Jinak jestli si závory obsluhuje z vlaku, tak to je dobrý způsob, ale na to už určitě přišlo plno lidí přede mnou
0/0
17.1.2005 15:56

Cert_Bertik

Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
On je to někdy problém. Vzhledem k tomu,že jsem výpravčí a ve své stanici mám taky PZZ mohu prohlásit,že se mnohdy doba nedá odhadnout. Pokud mi jede vlak,který váží cca 2500 t,musím mu postavit cestu,tak aby nezastavil u vjezdového návěstidla. Je to do kopce a špatně by se rozjížděl. Bohužel každý strojvedoucí jede i se stejným vlakem jinak. Některý do zvládne za 12 minut jinému to trvá 16 minut. Takže musím bohužel stavět v době,kdy mohu očekávat nejrychlejšího. A další problém porucha na trati,vlak zůstane stát,ale protože zatím nevím co se děje,tak do ohlášení jeho neschopnosti,nemohu vlakovou cestu zrušit. Osobně se snažím dobu aktivace závor maximálně omezit,nemohu tak dělat na úkor bezpečnosti. Netoužím,abyste si tu pak psali o mně. Takže se všem řidičům omlouvám,ale do doby,než bude všude použití přejezdového zabezpečovacího zařízení závislé na jízdě vlaku,tomu nezbaráním
0/0
16.1.2005 11:50

breberaksuper

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
nikdo se nezlobí bezpečnost musí být
0/0
16.1.2005 12:03

herulinka

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
To je přece úplně jasný. Třeba ale v Třemošný u Plzně jsou přejezdy tak blbě u nádraží, že když tam šíbujou, tak je komplet celá ves třeba čtvrt hodiny neprůjezdná a to pak naštve.
Dělat něco takovýho vůbec nemůže bejt jednoduchý...
0/0
17.1.2005 16:09

breberaksuper

Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
typický magor amater seš ty kolik profi zaviní nehodu na kolejích a kolik amatérů trochu nepoměr že ale kdo by se tím zabíval
0/0
16.1.2005 10:32

Vifon

Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Já bych se tím rozhodně nezabýval http://www.pravidla.cz/hledej.php?SID=b7ccedcbe154fdbe96c7ba46371f50c1&qr=zab%FDvat
0/0
16.1.2005 10:52

breberaksuper

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
zase jeden neomilnej
0/0
16.1.2005 11:01

Zhulená mrtka

Re: Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
NeomYlnej ....... joudo
0/0
16.1.2005 12:36

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
když nevíš vocogou tak pohov
0/0
16.1.2005 12:38

jajaja59

Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
člověče, tato upozornění (nejen zde a nejen nyní), by vyžadoval činnost na prodloužený prac. úvazek ...
0/0
16.1.2005 11:03

Vifon

Re: Re: Re: Re: Řidič zřejmě objížděl zavřené závory
Pravda, pravda!!!!! Tak toho radši nechám, sám občas píšu pjekný pítschoviny!!!!!!!
0/0
16.1.2005 11:07

herulinka

Hmh,
to je zase víkend...
0/0
16.1.2005 10:17





Najdete na iDNES.cz