Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šaron po útoku zmrazil vztahy s Palestinou

Oteplení vztahů Palestiny a Izraele po palestinských volbách dlouho nevydrželo. Premiér židovského státu Ariel Šaron nařídil přerušit veškeré kontakty. Reaguje tak na čtvrteční útok Palestinců na izraelské vojáky u hraničního přechodu Karni. Zemřelo šest Izraelců a tři atentátníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

česko cenzuruje, že :
 
Záchranému  úsilí bylo významně bráněno  a bylo ohrožený,  pokračováním Arabského útoku a zbraň-oheň. Tam byly také zprávy o minometech  směřují do přicházení záchrana sil, a útok byl deklarovaný nad více než dvě plné hodiny poté začalo.  Magen Davida Adom sanitky mohly byl vidět v televizi    často pod palbou....
je tu originál, překládat má ten, kdo je za informace placen:
The rescue efforts were significantly hampered and endangered, and at times brought to a complete halt, by the continuing Arab gunfire. There were also reports of mortar shells being directed at arriving rescue forces, and the attack was declared over more than two full hours after it began. Reinforced Magen David Adom ambulances could be seen on TV footage making trips back and forth, often under fire.
0/0
15.1.2005 18:52

Michalll

a rozehřál odvetnou operaci....
což konečně útočníci a jejich široké podporující či mlčící okolí vědělo jistě.....
v síti organizovaného zločinu jsou volby málo, nebo snad jen začátek obratu....
pokud by k odvetě nedošlo, lze čekat znásobení úspěšné akce a v neposlední řadě i likvidace palestinců, co mají ještě rozum....Israel tedy hájí rovnou měrou palestince samotné, což mnozí z nich anonymně přiznají, jakkoliv zatím ocenit nedokáží
0/0
15.1.2005 16:07

breberaksuper

ŠARONE NATRHNĚTE JIM PRDEL
0/0
15.1.2005 10:09

nacional

bitva států
Tak staré národy a pořád se tam bijou,škoda že si nevezmou příklad ze švédů. holt se někdo nemůže smířit stím že v jednom státě se zničeho nic vytvoří další.
0/0
15.1.2005 6:45

lemax

Snad ta zed pomuze.
Je to dost smesny, ale jak vydite tyhle radikalni extremisti nejsou pod zadnou kontrolou tak jako nebyly ani za j. arrafata. Co tedy stakovymi idioty? Postaveni navrzene zdi je to nejlepsi reseni a kdyz to zide delaji nelibi se to opet Libanoncum! Proc? Opravdu tenhle palestinsky narod je nemocny! Postav te zed prosim a mate po terosistech a muzete zahajit mirove jednani. Bez extremistu tak jako tak a usetrite mnoho zivotu na obou stranach. Rosta - Adelaide.
0/0
15.1.2005 6:25

Yaroukh

tajemnik
Vsechna primeri zatim porusili Palestinci, ale podle tebe je mic stale na strane Izraele ... Skoro bych veril, ze ses kreslenej, tajemníče!
0/0
15.1.2005 3:27

tajemník létajícího ostrova

Re: tajemnik
ano palestinci... a vsichni palestinci? nebo palestinska vlada? ne, jen par kriplu ktery o mir nestojej... a od*erou to vsichni...
0/0
15.1.2005 11:10

tajemník létajícího ostrova

Re: tajemnik
jo jeste bych ti pripomnel ze ten kdo okupuje je izrael, nikoliv palestina... takze mnohem vetsi zodpovednost ma at chces nebo nechces izrael.... on taky izrael s palestinou nejsou ve stejny pozici...
0/0
15.1.2005 11:23

mrkew

pan Saron je proziravy zkuseny politik a skutecny statnik,
nicmene s odsunem pracovitych,tvorivych zidovskych osadniku a tim de facto postoupeni cenne pudy linym palestinskym povalecum bych na jeho miste jeste poseckal.Proc??Duvod je prosty-at bude vudcem palestinskeho opiciho prasostatu
kterykoli z fanatickych smrdutych mongoloidnich palestinskych umounencu na veci to nic nezmeni-cistokrevny palestinec nikdy nevymeni orezly kalasnikov za lopatu,zednickou lzici,soustruh,vymerovaci teodolit ci logaritmicke pravitko.Ono chodit kazdy den do prace a neco budovat neni totiz takova ohromna zabava jako vyrvavat do sveta nenavist,lzi a spinu za slastneho doprovodu vzduchem hvizdajicich kuli z rachoticiho samostrilneho nastroje-"tatatatatatatatatata"......jediny uzitek z palestincu bude az je nekdo rozumny nazene na jednu haldu a namele do krmne smesi-pak snad bude chvili klid....
Israel RULEZZZ
0/0
15.1.2005 0:36

Vifon

Re: pan Saron je proziravy zkuseny politik a skutecny statnik,
S obsahem plně souhlasím, s formou jejího sdělení již nikoli, co takhle být trochu nad věcí a vyjadřovat se kultivovaně?
0/0
15.1.2005 0:49

mrkew

Re: Re: pan Saron je proziravy zkuseny politik a skutecny statnik,
z kultivovaneho jednani okolniho sveta palestinci pouze tezi-sami kultivovaneho jednani nikdy nebyli schopni-ani sami k sobe natoz k "bezvercum".To plati vicemene o vsech vyznavacich zmatlaneho falesneho pedofilniho proroka mahmuda.Palestinci-krmna smes-takto je treba videt dalsi vyvoj udalosti na blizkem vychode.
0/0
15.1.2005 4:38

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: pan Saron je proziravy zkuseny politik a skutecny statnik,
nejses o nic lepsi nez ti radikalni palestinci... muzes si s nima podat ruku, osle...
0/0
15.1.2005 11:11

dukeprvni

Re: Re: Re: Re: pan Saron je proziravy zkuseny politik a skutecny statnik,
myslim, ze jedinej co tady zere seno budes naopak ty, jak te tak sleduju
0/0
16.1.2005 11:56

Ccecil

Teď co tady napišu se zopakuje....
Věc se má asi takhle. Možná někteří palestinci jsou už unavení a mají toho dost, ale okolo jsou skupinky těch pravověrných, které by za slabost kompromisu vraždily. Mladí lidé, mezi 15-22 lety bývají celkem náchylní k nějakému tomu myšlenkovému viru, nedej Bože jsou-li ještě tak vychovávaní. Proto je pro ně terorizmus jen přirozená jasná cesta. Důsledky nejsou schopni domyslet. Ti "praví" organizátoři teroristé jsou jako obvykle za bukem a čekají na svou příležitost uchopit moc. Už takhle se mají moc dobře. Hloupá EU tam posílá miliardy E, které zůstanou v jejich kapsách. Ne nadarmo byl Arafat jeden z nejbohatších lidí na světě. Prostě jim ten stav vyhovuje. Jen je znepokojuje, že izraelci občas některého z nich odstřelí i se skupinou bodyguardů. Ale asi jim to za to riziko stojí. Kdyby se ve skutečnosti chtěli dohodnout, již se tak stalo. Vzpomeňme jen okolnosti počátku
0/0
15.1.2005 0:27

Ccecil

Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
současné intifády. Chtěli mít Jeruzalem pouze pro sebe bez kompromisu. Kdepak. Byla to jen zástěrka, protože se zalekli jiného stavu věcí, než na který byli zvyklí. Oni si moc váží svého života, ale klidně pošlou jiného na smrt. Řídí se heslem, „čím hůř, tím lépe“, protože pak přijde nějaká ta další podpora a dotace. Že umírají nevinní lidé je nezajímá. A co izraelci? Jistě, určitě udělali řadu chyb a ne všechno bylo OK. Ale ruku na srdce, jak by jste se zachovali vy v jejich kůži? Nechci o tom spekulovat, ale myslím, že oni jsou nejzdrženlivější národ, který znám. Rusové by to srovnali se zemí a nikoho by se neptali, američani by vyhlásili trvalé stanné právo a volby. Co by udělali češi? Ti by chvíli nadávali a buď by si zvykli, nebo by je jednoho krásného dne vyvraždili všechny. Prolomila by se prostě hráz nenávisti.
0/0
15.1.2005 0:28

Ccecil

Re: Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
Takže když to shrneme, komu tahle situace vlastně slouží? Je to menší množství palestinců a arabů, žijící buď na území palestiny, nebo v emigraci což je bezpečnější :o )) a bojující o ekonomickou a politickou moc a kterým vlastn ě trvalý rozpor naprosto vyhovuje. Dále pak některým zahraničním arabům, kteří závidí izraeli vlastně úplně všechno a chtějí ho trvale oslabovat .
0/0
15.1.2005 0:28

Ccecil

Re: Re: Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
Ptám se vás, co by jste dělali na místě izraele VY?
Jak by se zachovali češi na jejich místě?
 
0/0
15.1.2005 0:31

Vifon

Re: Re: Re: Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
Můj profesor na střední škole pro podobné situace používal výraz VYMÝTIT!!!!!!!!!!!!! P.S. Já bych tedy mýtil.... mimochodem správně česky se píše BYSTE, by jste je patvar, který se jen spisovně tváří!
0/0
15.1.2005 0:43

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
Cesi by neudelali nic. Sedeli bychom na zadku, nekteri by hledali chybu v sobe, a nase politicky "spicky" by nas v tom za nase penize jeste podporovali "anti-rasistickymi" kampanemi. (Dost mozna bychom se jeste chlubili tim, jak jsme tolerantni, a davali se za vzor Spojenym statum. :o) V ceskou akceschopnost (na urovni statu nebo naroda) neverim. Jestli v nas tehdy jeste jaka byla, tak ji pohrbil Mnichov.
0/0
15.1.2005 2:56

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: Teď co tady napišu se zopakuje....
ale fuj, oprava: [nase politicke "spicky" by nas v tom podporovaly]
0/0
15.1.2005 2:56

milchama

S jakou Palestinou?
Neznám žádný stát jménem Palestina... Zní to podobně, jakoby onen novinář napsal: Aláví po útoku zmrazil vztahy s Kurdistánem...
0/0
15.1.2005 0:14

tajemník létajícího ostrova

Re: S jakou Palestinou?
ty nevis co je Palestina?... na to ses ale vul... :))))
0/0
15.1.2005 11:13

Reginaldo

Re: Re: S jakou Palestinou?
On má pravdu a vůl není. 
 
0/0
15.1.2005 18:39

milchama

Re: Re: S jakou Palestinou?
Palestina  je geografický  termín užívaný již  Herodotem pro pobřežní oblast osídlenou indoevropskými Pelištejci, kteří tam vtrhli z egejské oblasti. Později  od římské doby byla tímto toponymem označována mnohem větší oblast zahrnující i Izrael (patrně z ideologických důvodů - Římané po Bar Kochbově povstání chtěli vymýtit jakoukoli památku na Izrael). V tomto smyslu bylo toponymum Palestina užíváno i v době britského mandátu. Až do 60. let 20. století byli rovněž Izraelci považováni za obyvatele Palestiny - tedy za Palestince. Palestina jako státní útvar však neexistuje, proto je nadpis nesmyslný. Neexistuje ani žádný palestinský národ. Pelištejci vymřeli, popřípadě se asimilovali již ve starověku a s pozdějšími  arabskými dobyvateli (jejichž potomci se dnes paradoxně nazývají "Palestinci") nemají vůbec nic společného. Stejným právem by se mohli jako "Palestinci" nazývat i Židé....
0/0
15.1.2005 23:27

jardahorak

Hm
To se dalo cekat. Co maji Izraelci delat? Zkusit pasivni rezistenci? :-/ Jak muzu verit nekomu, kdo na strane jedne keca o miru, na strane druhe keca o ochrane radikalu a objima se s nima kolem ramen? Tajemniku, hlavne zase nevykladej, ze to byla jen fraska v ramci volebniho boje... :-/
0/0
14.1.2005 22:06

tajemník létajícího ostrova

Re: Hm
co maj izraelci delat? co takhle se vykaslat na to ze nejakej magor si chce zastrilet nebo se vyhodit do vzduchu a jednat s abbasem na posileni vlivu pal. bezpecnostnich slozek... minulej tejden zarvalo 9 palestincu pri izraelsky akci... ze se nekdo nekde odpali se dalo cekat... to ze abbas chce ochranovat radikaly je celkem jasny... izrael po svem vzniku udelal to samy...
0/0
14.1.2005 22:43

Vifon

Re: Re: Hm
To jsi myslel vážně, nebo to bylo pro pobavení publika? a jinak nazývej věci pravými jmény: minulej tejden zařvalo 9 palestinskejch teroristickejch xindlů............
0/0
14.1.2005 23:08

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Hm
to je ovsem tem tezkum jedno pokud to nechapes... pro ne izrael zabil 9 palestincu a podle toho bude vypadat i odveta... je to nekonecny kolo nasili...
0/0
14.1.2005 23:43

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Hm
tezkum=teckum
0/0
14.1.2005 23:47

Vifon

Re: Re: Re: Re: Hm
Jo, s tímhle souhlasím, teď bohužel záleží jen na tom, kdo bude mít efektivnější metody boje.............
0/0
14.1.2005 23:51

jardahorak

Re: Re: Hm
Hm, tak nevim. Ono byt v klidu, kdyz se kolem odpaluji magori je asi docela tezke. Jednani se potahnou a potahnou, magori se budou odpalovat a budou odpalovat, lide v autobusech, restauracich budou umirat a umirat... Uz te vidim, jak se hazis do klidu :-/ Proc neporadis Palestincum at se hodi do klidu a nehodi do klidu i ty svoje magory posedle vybusninama? A Abbas by konecne mohl neco zacit delat s tema radikalama, kdyz je s nima takovy kamarad... Problem je, ze na to nema. Ani chut ani vliv... Chtit klid a zdrzenlivost jen po jedne strane je kravina...
0/0
14.1.2005 23:17

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Hm
a co takhle zacit povazovat tecka za "treti" stranu... to se rabinovi i barakovi povedlo...
0/0
14.1.2005 23:45

Ccecil

Jenom jeden dotaz
Šel se někdy izraelský sebevrah odpálit se někam do palestinské kavárny?
0/0
14.1.2005 21:16

tajemník létajícího ostrova

Re: Jenom jeden dotaz
ne, ale jeden podobny tam hodil granat ( viz Irgun a jeho akce pro vznik Izraele )....
0/0
14.1.2005 21:49

tajemník létajícího ostrova

Re: Jenom jeden dotaz
Zboural nekdy palestinec na jeden zatah desitky obydlenych domu?
0/0
14.1.2005 21:50

zlej

Re: Re: Jenom jeden dotaz
Jenom kdyby mohli, to by nezůstal kámen na kameni
0/0
14.1.2005 21:56

Yaroukh

Re: Re: Jenom jeden dotaz
to by byl dobrej argument; pokud by nebylo znamo (a v praxi nescislnekrat overeno), ze takove akce ze strany Izraele nasleduji vzdy az jako reakce na nejaky sebevrazdeny utok z Palestiny ... na neco jako "bylo driv vejce nebo slepice" to neuhrajes, protoze kazde dohodnute primeri vzdy porusil sebevrazedny utok ze strany Palestincu (ale klidne to zkousej :o)
0/0
14.1.2005 22:15

Yaroukh

Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
jeste bych dodal, ze povazuji za pravdepodobne, ze ony utoky dost mozna organizuji nikoli Palestinci, ale jini Arabove na jejich uzemi (mezi nimi) operujici ... mozna uz toho sami Palestinci maji dost, ale z okolnich zemi se tam presouvaji fanaticti magori, pro nez je jedinym prijatelnym stavem neexistence Izraele, a na nejaky kompromis nebo dokonce mir z vysoka $erou ... pokud by byl tenhle muj dohad spravny, pak se da konstatovat jedine to, ze to je sice smutne a (vuci Palestincum ze strany Arabu) dost krute, ale Izrael s tim nadela kulove
0/0
14.1.2005 22:19

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
hadej kdo tohle rekl a jak skoncil... "Budu jednat o miru jako by nebylo terorismu, a budu bojovat proti terorismu jako by nebylo jednani o miru." Az tohle pochopi saron, mozna se to nekam pohne... kdyz bude zmrazovat jednani vzdycky po tom co nejakej magor neco nekde udela, tak se nedostanen nic nikam... musi zkratka vzit v potaz, ze palestinska vlada za soucasny situace nemuze hlidat kazdyho blbce, kterej se rozhodne postrilet par izraelcu... nejcastejsim tercem jsou zidovske osady ktere tam nemaj co delat... docela dost si slibuju od stazeni izraelcu z gazy, snad to saron dotahne dokonce...
0/0
14.1.2005 22:38

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
palestinska vlada ani nechce hlidat kazdeho blbce. Nazyvej veci laskave pravymi jmeny :-/
0/0
14.1.2005 23:18

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
kazda vlada chce hlidat kazdyho... nazyvej veci laskave pravymi jmeny
0/0
14.1.2005 23:46

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
Palestinští teroristé napadali Izrael dávno před vznikem osad na tzv. "okupovaných územích" (před rokem 1967)... Jejich teror nemá s osadami co dělat. I kdyby Izrael vyklidil všechny osady, teror neskončí. Jediným důvodem pro skončení islámského teroru v oblasti by byl zánik státu Izrael. Pokud bude Izrael existovat, bude existovat i islámský terorismus, neboť muslimové  nikdy nepřekousnou, že existence státu Izrael je veřejnou proklamací slabosti jejich Alláha. Existence státu Izrael je zkrátka pro muslimy rouháním Alláhovi....
0/0
14.1.2005 23:53

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
Tak jest
0/0
15.1.2005 0:37

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: Jenom jeden dotaz
"nejcastejsim tercem jsou zidovske osady ktere tam nemaj co delat" Co je tohle proboha za kec? Vidim to na dalsi dukaz indicii toho, jak slepujes ty svoje teorie ... Vyberes si, kdo je svine (zpravidla to byva ten, kdo ma bliz k USA), a nasledne vymyslis argumentaci ve prospech jeho protivnika - jako tady ten tvuj bohapusty vymysl o "nejcastejsim terci" (c) tajemnik. Ale prekvapuje to u tebe nekoho jeste? /:o)
0/0
15.1.2005 3:23

Reginaldo

Saíb Irikát
“Ze Šaronova úřadu mi telefonovali a řekli, že (Izraelci) přerušují veškeré kontakty s palestinskou stranou,” řekl palestinský ministr pro mírová jednání Saíb Irikát.
 
0/0
14.1.2005 20:50

poslanec_termit

PALAESTINCI JSOU VYMASTENA CIGANSKA PAKA
Nemazlit se s nima a oddelat je vsechny, vsetne toho jejich presidenta.
0/0
14.1.2005 19:42

Reginaldo

Re: PALAESTINCI JSOU VYMASTENA CIGANSKA PAKA
Píšeš to, protože jsi přihlášenej pod neznámým nickem. Nejsi náhodou vadnej?
 
0/0
14.1.2005 20:02

Aiki75

Re: Re: PALAESTINCI JSOU VYMASTENA CIGANSKA PAKA
Je
0/0
14.1.2005 20:04

poslanec_termit

Re: Re: Re: PALAESTINCI JSOU VYMASTENA CIGANSKA PAKA
Copak nemam pravdu    
0/0
14.1.2005 20:50

zlej

Re: Re: Re: Re: PALAESTINCI JSOU VYMASTENA CIGANSKA PAKA
nemáš
0/0
14.1.2005 21:49





Najdete na iDNES.cz