Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O pokroku ve vztazích

Nedávno jsem poslouchal projev jedné feministky a její názory na rodinu. Protože to dál bude trochu osobní, budu jí říkat třeba slečna S. Pochopil jsem, že rodina je podle slečny S téměř jakékoliv společenství lidí bez ohledu na pohlaví, oficiální svazky i generace (mluvila výslovně i o rodině zahrnující více generací).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kiki46

úhel pohledu
Nechápu, jak někoho může rozhodnutí jedné slečny  vyprovokovat k takovému článku. A navíc zcela jednostrannému.
Copak pane Horáku nevíte, že mladší žena si staršího namlouvá pro peníze? Slyšel jste někdy o starším bez peněz a mladé manželce?
Myslíte si, že svobodná žena, která chce dítě, má horší postavení, než svobodný muž, který by chtěl totéž?
Co vás pobuřuje na rozhodnutí té slečny, když stejné rozhodnutí muže byste kvitoval pomrkáváním?
Vážně si myslíte, že potřeby mužů a žen jsou rozdílné?
Každý, žena i muž, má právo rozhodnout se jak chce žít.Mě to nijak nevadí.
0/0
16.12.2004 15:05

vlada17

Pane Horáku,
mně se Váš článěk, zpracovaný v lehké nadsázce velmi líbil a po delší době je to čtení, u něhož se není třeba rozčílit. Líbilo se mi......
0/0
11.12.2004 12:11

Depek

.
Mě se tento lehce nadsazený a ironizijící článek docela líbil. Některé ženy tu svou emancipaci berou za ten správný konec. Vzpírají činky, perou se v ringu, jiné chodí domů v podnapilém stavu a sprostě mluví, jsou i takové, které fetují a kouří drogy nebo jdou násilím proti svému okolí. Já myslím, že hodně málo chlapů svým manželkám nepřeje rovnost příležitostí. Jenomže ať se vám to holky líbí nebo ne, děti budete rodit vždycky jenom vy. To za vás žádný chlap prostě neudělá. Pro tuto odvěkou diskriminaci musíte jt nadávat někomu jinému a někam jinam.
0/0
10.12.2004 15:38

Martin Horák

Re: .
Děkuji
0/0
10.12.2004 16:27

Kleki Petra

Re: Re: .
Souhlasím celkem s tím hodnocením. Jen bych ještě rád dodal, že není feministka jako feministka. Zejména v těch mladších věkových kategoriích jsem narazil na spoustu pózy, přiklánění se k rétorice proto, že je to módní, neznalost pojmu jako takového a zaměňování feminismu s arogancí vůči mužům... Myslím, že skutečný feminismus není odsouzeníhodná záležitost. Jen některé propagátorky zamrzly v dobách Rosy Luxemburkové a celému hnutí spíše škodí. O to legračnější je, když ty zaryté "feministické" dvacítky z toho svého svatého nadšení časem vyrostou. Znám ale i pár žen, kterých si velice vážím a jejich názorů si cením, přestože (možná právě proto) jsou to opravdové feministky, prosté vší agrese. Sebevědomé, cílevědomé a mnohdy obdivuhodné ženy zcela schopné kvalitního partnerského vztahu s kvalitním příslušníkem opačného pohlaví.
0/0
10.12.2004 16:45

karoten

Re: Re: Re: .
Ano, ano, ANO. To je pravý feminismus - hrdost na svoje ženství, rozvíjet to co dělá ženskou jedinečnou, schopnost komplexního polygonálního pohledu, intuitivnost, schopnost polačit vrozenou lidskou soutěživost až k nule - pokud jde o Věc. To jsou vlastnosti který chlap obvykle nejen nemá, ale často i popírá že by se mu mohly hodit
0/0
10.12.2004 16:54

kiki46

Re: .
Mě ten článek připomíná strach mužů, že bude konec s jistotami.Jenomže ať se vám to kluci líbí nebo ne, jistá je vždy jenom matka. V tom vám nikdo nepomůže.Ani volný svazek, ani manželství.
Kdysi dávno, Bůh dal ženě rodit a muži porodní bolesti. Ženy však chtěly oboje, protože žena rodila, manžel nic a řval soused.
0/0
16.12.2004 14:47

jitkadolezalova

Reakce na clanek
Prostrednictvim vyse uvedeneho clanku citim, jako by ona secna nejak bytostne ranila Vasi jesitnost. Nad jeji, zrejme jeste nedospelou reakci, ze se nechce vdavat, protoze.. (zpravidla nejaka blbost).., kterou rika po urcitou dobu kazda zenska (nerikam, ze si to v tu chvili nemysli) ucinite silenou vypoved o tom, jak Vy muzi si muzete v tech triceti najit ty dvacitky a my, tricetilete zeny at si zustaneme sami do konce zivota. Myslim, ze byste tu svoji jesitnost mel trochu krotit. Ten clanek je totiz velmi hloupy a jednostranny, byt se zabyva jiste zajimavym tematem.
0/0
10.12.2004 10:24

karoten

Re: Reakce na clanek
Myslím že pan Horák mluvil právě o Vás, o feministkách bež životních zkušeností a rozhledu, zato však s vysokým sebevědomím že to co tvrdím jako žena - je pravda protože jenom Žena má skutečnou pravdu.
 
Já s tím článkem souhlasím, ne proto že jsem muž, ale proto že odráží zkušenost a bere v potaz fakta, nikoli city jako Vaše reakce na něj. A to se považuji za feministu  
0/0
10.12.2004 10:49

2Mac7

Re: Re: Reakce na clanek
Nejsem si jistá, jestli jste zcela správně pochopil to, na co reagujete  . Tvrzení ...to co tvrdím jako žena - je pravda protože jenom Žena má skutečnou pravdu...tam já opravdu nevidím. A proč myslíte, že feministky jsou ženy bez zkušeností a rozhledu ?
 Nevím , co ona slečna S. říkala , takže na to reagovat nemůžu , ale vím, že  ty zmiňované "dvacítky " neoceňují zralého muže jako takového , ale berou si  jeho peníze a postavení .( tedy v převážné většině, možná existují i výjimky ) .Já to sice nechápu, ale každá je jiná a je to jejich věc. A co se týče zrovna manželství , já papír také nepotřebuji , ale zase je to každého věc, ať si každý žije tak , jak mu vyhovuje . A na konec - proč se považujete za feministu ? Opravdu mě to zajímá  . 
0/0
10.12.2004 12:51

karoten

Re: Re: Re: Reakce na clanek
Tak po řadě:
formulace kurzívou byla moje - zjednodušení. Nejspíš to tam opravdu neměla, ale bez přehánění není diskutování
Feministky ve 20ti letech jsou hloupé nány. To tvrdím a jsem připraven nést následky. pokud je feministce 50, a stále se za ni považuje - jedná feministicky - je to člověk hodný respektu a naslouchání.
Považuji sám sebe za feministu protože tak cítím. Víc sem dávat nebudu - nezlob se. Kdyžtak mi napiš na Seznam.
0/0
10.12.2004 16:39

Martin Horák

Re: Reakce na clanek
To citíte špatně. Já sám jsem už 13 let ženatý a osobně se mě projev nijak netýkal - ostatně zazněl na větším diskuzním setkání, nikoliv jako odpověď na moji nabídku, jak se zřejmě domníváte. Krom toho ta slečna je jednou s čelných představitelek českého feminizmu. Což samozřejmě nic nemění na tom, že to, co říká, je blbost a když dá Bůh, tak z toho vyroste, nicméně jde o blbosti systematicky "vědecky" utříděné v rámci tzv. gender studies. Navíc vidím i okolo sebe nějaké ty příklady, jak těch, co z toho nevyrostou je nějak čím dál víc. Nepřímo o tom svědčí i populační vývoj.
0/0
10.12.2004 12:34

vlada17

Re: Reakce na clanek
Dovolte jiný pohled. Slečna neranila ješitnost, ale jenom poněkud nepřesně domýšlí možný další vývoj. Pan Horák popsal - byť lehce ironickým tónem - realitu. O tom nemůže být pochyb. Pro dokreslení se podívejte dnes do deníku Dnes . Jsou tam tři zakladatelky strany žen a článek s nimi. Skutečně povedené humorné dílko-
0/0
11.12.2004 12:19





Najdete na iDNES.cz