Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prvoci na silnicích

Staré přísloví, leč platící čí dál tím víc. Apeluji tímto na kohokoliv, kdo mi poradí co dělat v případě konfrontace s homo sapiens, který tento druh fyzicky připomíná, leč za volantem se chová jako prvok. Též bych velmi rád věděl, jak se v takovém případě dovolat pomoci strážců pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomm1

Barbudo,
... už jen několik zajímavostí, na které jsem při opětovném pročítání zákonů narazil. První je ohledně stanovení, co je vlastně přestupek podle zákona 200/1990: " Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (1) Přestupku se dopustí ten, kdo a) jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec". Filozofická otázka: je úmyslné blokování někoho rychlejšího, kdo ale jede v tom povoleném limitu správné ?? Nebo jinak, porušuje ten kdo jede rychleji, ale v limitu, zákon ? Podle jednoho zákona ano, a podle druhého nikoliv, respektive, jeden zákon sice dotyčný porušuje, ale podle druhého je to dovoleno (nikoliv jen nezakázáno). Jisté však je, že rychlá jízda podle našich zákonů není přestupkem, zatímco neodůvodněná jízda vlevo ano, a bez pochyb i filozofických otázek (stejný §, odst. f) ).
0/0
10.1.2005 8:52

Tomm1

Re: Barbudo,
Další věcí je ta vzdálenost mezi vozidly. Snad už jste ten Váš omyl vstřebal, ale uvedu ještě jednou na pravou míru. Zákon 361/2000: "§19 vzdálenost mezi vozidly, (1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním." Takže rozhodně Váš výklad, že musím mít takovou vzdálenost, abych na ní zastavil, je naprostým nesmyslem a Vaší nesmyslnou interpretací. A tak jak to popisuje zákon, je to dokonce i logické. Logicky se předpokládá, že auta kromě brzd mají i volant, a tedy že není nutné zastavit, ale je možné se i vyhnout. Takže vzdálenosti si udržujte jaké chcete, ale prosím nevnucujte svůj subjektivní dojem nikomu dalšímu. Ne všichni potřebují na řízení kolem sebe desítky metrů místa, aby si byli jistí, že jedou "bezpečně".
0/0
10.1.2005 8:58

barbudo

Re: Re: Barbudo,
... pokud jde o bezpečnou vzdálenost mezi vozidly - já netvrdil, že to je bezpečná vzdálenost, kterou řidič musí dodržovat. Já tvrdil, že to je vzdálenost, kterou řidič obhájí při souběžné jízdě ... že ho nikdo nemůže nutit, aby ji nedodržoval ...
0/0
10.1.2005 9:26

Tomm1

Re: Re: Re: Barbudo,
Souběžná jízda s tím téměř nesouvisí.I při souběžné jízdě umí dobrý řidič uhnout nebo zastavit na vzdálenosti kratší, než je teoretická brzdná dráha se započtenou reakční dobou řidiče. A špatný řidič nezastaví i kdyby tam měl km místa.
0/0
10.1.2005 9:54

Tomm1

Re: Barbudo,
Podle §18 Rychlost jízdy mám také jet jen takovou rychlostí, abych zastavil na vzdálenost, na kterou mám rozhled. Z mojí zkušenosti, pokud sleduji provoz a plně se věnuji řízení, mám většinou rozhled na stovky metrů, takže ve většině případů bych mohl jet až v násobcích rychleji, než jezdím dnes. Pak bych ale porušoval jiná ustanovení zákona. A já osobně, pokud už jedu rychleji, vždy se vejdu do těch limitů podle 200/1990 s rezervou, a to aniž bych to do teď věděl. Prostě se snažím jezdit tak, abych nikoho neohrožoval a neomezoval.
0/0
10.1.2005 9:03

Tomm1

Re: Barbudo,
A poslední "perlička". §6 Povinnosti řidiče motorového vozidla, (1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen a) připoutat se za jízdy bezpečnostním pásem na sedadle, které je povinně vybaveno bezpečnostním pásem podle zvláštního právního předpisu. Hmmm, to ovšem znamená, že nemusím být připoután po celou dobu jízdy. Jen se za jízdy musím připoutat, pokud doslova, otrocky dodržím ustanovení zákona. Nevím, jestli mám mít radost, že vlastně nepáchám přestupky (tou rychlejší jízdou, nebo pásáním se až za jízdy na jedničku nebo dvojku - ne vždy, jen občas zapomenu, nebo když couvám, a pak jedu dopředu), nebo být smutný, že je v zákonech takový bordel.
0/0
10.1.2005 9:06

barbudo

Re: Re: Barbudo,
... v zákoně stojí, že se nesmíte připoutat ve stojícím vozidle, ale za jízdy ...
... naši zákonodárci odvádějí opravdu, ale opravdu sqělou práci ... i díky idiotismům v zákoně umírá ročně na našich silnicích tolik lidí, jako ve WTC ... asi je taky na místě válka ...
0/0
10.1.2005 9:31

Tomm1

Re: Re: Re: Barbudo,
Barbudo, Vy jste nenapravitelnej šiřitel nesmyslů. Který zákon a který § říká, že nesmím být připoután ve stojícím autě ?? :-D)) Kromě té citace zmíněného § je tam jen vyjímka definovaná: "(2) Ustanovení odstavce 1 písm. a) neplatí pro řidiče při couvání vozidla, učitele jízdy při výcviku a osobu, která tak nemůže učinit ze zdravotních důvodů na základě lékařského potvrzení. Lékařské potvrzení musí mít za jízdy u sebe; v případech, kdy se nejedná o stav trvalého rázu, musí být platnost lékařského potvrzení časově omezena nejdéle na dobu jednoho roku. Náležitosti lékařského potvrzení stanoví prováděcí právní předpis". S druhou částí souhlasím, termiti jsou jelita. A podle mne by se počtu mrtvých a zraněných měla přizpůsobit přísnost při posuzování zabavení řidičáku při nehodě a mnohem větší přísnost při vydávání řidičáků (třeba zavést zkušební dobu 3 let od zkoušek) a zavést systém rozlišující recidivisty od ostatních (limit pokut pro každého stejný, a pak znovu na zkoušky).
0/0
10.1.2005 10:00

barbudo

Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... s tím poutáním jsem pře jen extrapoloval nesmyslnou formulaci - to Vám nedošlo? To se tedy omlouvám ...
0/0
10.1.2005 10:37

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Nedošlo :-) . A tu "extrapolaci" taky nechápu :-) .
0/0
10.1.2005 10:42

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Jo tak, jako že Vám zákon přikáže se připoutat, ale už Vám nedovolí se odpoutat ?? :-D)) No je to sice hezká myšlenka, ale naše zákony jsou typu, že co není zakázáno/přikázáno je povoleno, takže toho se opravdu nebojím. Jinak jediné správné by asi bylo, že "za jízdy musí být připoután", a navíc by v zákoně měla být definice jízdy, respektive za jízdu považovat i zastavení vozidla (na semaforu apod.). Ono vůbec v tom zákoně dost definic chybí, viz zmiňované předjíždění (není vůbec), snížená viditelnost (lze vyložit jakkoliv) apod.
0/0
10.1.2005 10:54

2Mac7

Re: Barbudo,
rychlá jízda je i podle našeho zákona přestupkem , protože .....přestupku se dopustí ten , kdo e) jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a), b), c) a d), poruší zvláštní zákon....
0/0
10.1.2005 9:41

Tomm1

Re: Re: Barbudo,
No právě, přečtěte si to ještě jednou, jiným jednáním než je uvedeno v a). A v a) je uvedeno, že přestupek není rychlá jízda +30 respektive +50 než je oficielně povolený limit. Jiný zvláštní zákon, než 361/2000 tam zmíněn není, a ani si nejsem vědom, že by nějaký jijný zákon rychlo jízdu omezoval souběžně s 361/2000.
0/0
10.1.2005 9:51

2Mac7

Re: Re: Re: Barbudo,
a ) uvádí, že přestupku se dopustí ten, kdo překročí povolenou rychlost o 30, 50 km/h , podle e) se dopustí přestupku ten, kdo jakýmkoli jiným způsobem než je popsán v a) ......tzn. že se přestupku dopustí i ten, kdo překročí max. povolenou rychlost třeba o 20 km/h ( tedy jinak než je v a) ) . Rozdíl je v pokutě -  při porušení podle e) můžete dostat až 2000 , při porušení zákona podle a) můžete dostat  3000.
0/0
10.1.2005 10:28

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Tak ještě jednou. Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (1) Přestupku se dopustí ten, kdo a) jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec. Tedy v a) je popsáno překročení rychlosti, a i o kolik se ta rychlost musí porušit, aby to byl přestupek. Nevím jak se dá rychlost překročit "i jinak " (jiným způsobem) než prostě překročením limitu 30/50, nebo o více než 30/50 (jistě, ještě to jde i méně než, nebo rovno, ale to už asi nemá smysl rozebírat). Jinak mimochodem, už jsem slyšel, že na to existují tři právní názory. A teď babo raď. Podle mne je to jasné, matematicky je formulace "o více než ..." zcela přesná. Rozdíl v pokutě je sice krásný, ale to by se nejprve muselo stát, že bych páchal přestupek, což odstavec a) při dodržení limitu vylučuje.
0/0
10.1.2005 10:49

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Ale Vy spácháte přestupek podle odstavce e) .Zákon je špatně napsaný, není jednoznačný, ale dokud nebude novelizován , je zbytečné se hádat s policií, když Vás lapnou, že na 40 jedete 65. A nechoďte na zákony s matematickou logikou  . A nebo - pokutu 3000 dostane obchodník, který Vás ošidí o víc jak 30% z ceny nákupu, dopustil se přestupku . Ošidí-li Vás o 20% dostane pokutu menší neboť se dopustil přestupku podle jiného odstavce , je to srozumitelnější?   
0/0
10.1.2005 10:57

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Hmmm, asi to tak bude :-) . Nicméně i tak mě ta formulace dost zarazila, a asi není moc v pořádku, aby šel zákon vykládat několika způsoby a k dobrání se výsledku vést delší diskuse. A ještě je otázka, jak je to ve skutečnosti, a ne jen podle našeho selského rozumu.
0/0
10.1.2005 11:41

80E-seven

taky znam jednoho,
ten neustale nadava na sprostaky ridice, co mu visi na kufru a troubi na nej. kdo se zepta, dozvi se, ze jezdi nejradsi vlevo, maximalne 120 a je rad jak to tem rychlejsim "ukazal". jo a ma znacne oboulovany auto....
0/0
5.1.2005 16:18

80E-seven

Re: taky znam jednoho,
jinak je to slusnej clovek (musim dodat)
0/0
5.1.2005 16:19

barbudo

Re: taky znam jednoho,
... tuhlevá mi jeden taky visel na kufru ... pak jsem ho učil běhat v levém pruhu ...
... běh uklidňuje, pomohlo mu to ...
0/0
5.1.2005 16:46

Tomm1

Re: Re: taky znam jednoho,
Další debata je zbytečná.
0/0
5.1.2005 17:49

barbudo

Re: Re: Re: taky znam jednoho,
... ale já v tom byl nevinně ... on zastavil přede mnou a chtěl mě vytáhnout z auta okénkem ... tak jsme spolu běhali ... teda já ho trénoval z auta ...
0/0
5.1.2005 20:08

80E-seven

Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
chci rict, kdyby mel auto, co jezdi 200, byl by slusnym clovekem a neblbnul by v levym pruhu ve 120.... bohuzel auto co jezdi 200 nema...(myslim prumernou cestovni rychlost)
0/0
5.1.2005 20:13

Tomm1

Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
Barbudo,chce to trochu vypilovat :-D) . Přeci jen to nějak stále nedává smysl: "tuhlevá mi jeden visel na kufru, tak jsem ho pak učil běhat" a najednou zlom: "já v tom byl nevinně, on zastavil přede mnou a chtěl mě vytáhnout oknem". Já už jsem to taky viděl tak, že on na Vás zablikal, Vy jste schválně přibrzdil, když Vás chtěl podjet zprava, tak jste přidal a zařadil se taky doprava, což jste provedl několikrát po sobě a řádně ho nasral, což je cílem Vašeho způsobu jízdy (tedy nasrat co nejvíc všechny, co jedou rychleji než Vy). Jemu se pak podařilo Vás předjet a měl chuť Vám dát oprávněně do držky. Pak ty Vaše dvě nesourodá vyjádření dávají smysl, a přesně tohle vede k agresivitě na silnici a smrti. Takže gratuluji Vám, svým příkladem strháváte další nerváky k nebezpečnému chování a ohrožujete ostatní na silnici. A při tom stačilo prostě uhnout, a myslet si, že je ču..., a že na něj jednou taky dojde až se někde rozmázne o sloup nebo o strom.
0/0
6.1.2005 9:06

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
... to bylo tak ... táhlý zkopec, pravý pruh povinně náklaďáky 30 (kvůli často hořícím brzdám), levý nenáklaďáky - obec, tedy 50. Nejel jsem v náklaďáku, použil jsem tedy levého pruhu. Viděl jsem, že se na mne kdosi tlačí - i zrychlil jsem na 70. Zablikal, když mi zbývaly k předjetí poslední dva kamiony. Protože, kdybych se chtěl zařadit mezi ně, musl bych zpomalit skoro na jejich 30, usoudil jsem, že lépe bude předjet je a zařadit se před ně. Pro mne i pro něho - musel by zpomalit taky. I předjel jsem zbývajíci kamiony a zařadil se před ně. Předjel mne myškou a zastavil. Kamionu za mnou se málem odklopila kabina, jak to zašlápnul. Panáček přede mnou popojel a znovu zastavil. Když to udělal asi popáté, kamioňáci za mnou znejistěli. I upozornil jsem houkačkou akustickou i světelnou, že nečiní dobře. I an zastavil a opustil svůj stroj a vyběhl ke mně. Stáhl jsem okénko, abych se s ním rychle domluvil, neb situace za námi byla poněkud nervní
0/0
6.1.2005 9:39

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
Když přiběhl ke mně, pravil "polez ven sráči" a asi mě chtěl vytáhnout za vousy okénkem z auta. Vzhledem k tom, že jsem měl v autě děti, před kterými jsem nechtěl hovořit hrubě, slušně jem mu vysvětlil, že je v obci, kde je padesátka. Neboť jsem mírný člověk, nezlomil jsem mu ruce o sloupek či hranu okénka, nevykloubil jsem mu prsty. Uznal jsem, že mám asi o dvě hlavy  výšky a pár desítek kilo navíc a léta zkušeností v úpolových sportech jsou též jistou výhodou. Pouze jsem mu bradou přitisknul odporně navoněné ručky k ramenu, aby mi nepoškodil vous. Když jsem se poněkud krkolomě ujistil, že i v levém pruhu za mnou stojí kamion, dal jsem levý blinkr, a pomalu vyjel do levého pruhu, abych objel jeho auto. Pomalinku jsem zrychloval a on se v mírném poklusu, za povzbudivého řevu kamioňáckých lodních sirén, pomalu uklidňoval. Když mne postil, pustil jsem ho taky. Neumazal jsem ho o svodidlo, nezrychlil jsem tak, aby upadl ... ... to mi teda
0/0
6.1.2005 9:39

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
... to mi teda povězte, co jsem měl dělat ...
0/0
6.1.2005 9:40

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: taky znam jednoho,
Tak to jooo. Ale nechcete mi tvrdit, že se Vám tohle děje dnes a denně, že ne ? :-D) A aby to nevypadalo, že obhajuji jakékoliv blikání, já osobně blikám pouze a jen tehdy, pokud dotyčný přede mnou má kam uhnout. Neuhne-li, jedu prostě vpravo. Pokud na mě někdo bliká a mám já kam uhnout, uhnu. Stejné očekávám i od ostatních, což se ale zhusta neděje. A velmi zřídka se setkám s podobným nervákem. Ale většinou pokud se zařadí přede mě a zabrzdí, tak si podřadím a při další brzdě ho prostě předjedu. Ještě se mi nestalo, že by někoho bavilo to takto zkoušet vícekrát. A pokud pak vlevo jede kolona, tak si ho ta kolona celkem slušně vychutná tím, že ho pak do leva už nikdo nepustí. Pak už jen dotyčný zpravidla jede dál s troubením, což je to jediné, čím si ještě může "ulevit". Takže asi tak.
0/0
6.1.2005 10:34

80E-seven

kdyz
nekdo zdrzuje dopravu pomalou jizdou, notabene ve spicce, tak si zaslouzi vic nez jenom zrasovat zrcatko... a nemusi si namlouvat, ze jeho "nepritel" je asocial nebo skin. takovy by dostal i od vetsiny SLUSNYCH jednu po cuni...
0/0
4.1.2005 13:55

barbudo

Re: kdyz
... co je pomalá jízda?
0/0
4.1.2005 14:10

Tomm1

Re: Re: kdyz
Zkusme příklad Barbudo. Oblíbená Jižní spojka, jede se obecně rozšířený "rozepnutý zip", tedy jedno vpravo, pak o kousek vepředu jedno uprostřed a nakonec opět kousek vepředu jedno vlevo. Všichni jedou stejně rychle. Ale ten uprostřed a vlevo mohou jet klidně vpravo, nic by je neomezilo. Ale pokud někdo jede za nimi, jedou pomalu, přitom mají kam uhnout (nechci rozebírat, zda jedou povolenou rychlostí, od toho by měla být policie a měřit radarem). V praxi to pak funguje tak, že pokud je vzadu zrovna nervák, pak jsou v nebezpečí všichni čtyři a i někdo další. A při tom stačí tak málo. Prostě jet vpravo. A nebo D1. V levém pruhu kolona aut za jedním "rychlíkem" jedoucím cca 80-100 km/h. V prostředním pruhu občas nějaké auto jedoucí 80-100 km/h. Vpravo nikdo. Všichni jedou zbytečně pomalu, a nic jim nebrání jet vpravo, kde by si klidně a bez problému mohli jet "pomalu". Takhle jen vyrobí bouračku, která zablokuje dálnici na několik hodin. Stačí tyto dva příklady pro odvození dalších ?
0/0
4.1.2005 15:13

barbudo

Re: Re: Re: kdyz
... ano, správně ... zbytečně pomalá jízda je jízda rychlostí nižší, než nejvyšší kterou mohu v tom místě jet ...
... mohu jet nejvýše takovou rychlostí, jakou mi umožní zákon ... tedy dle stavu a povahy, maximální povolené rychlosti atd ...
0/0
4.1.2005 15:20

Tomm1

Re: Re: Re: Re: kdyz
Hmmm :-) , a co ustanovení o tom, že nesmíte vjet do průběžného pruhu tak, abyste kohokoliv byť jen omezil (zkuste si v tom zákoně konečně najít, co to "nemomezit" vlastně znamená) ? A který § má větší váhu ? A má to posuzovat ten předjezdec ? Jestli to myslíte takhle, stejně jako ti kovaní levopruháci, pak nezbývá, než smutně konstatovat, že mrtvých a zraněných ubývat nebude nikdy. Vlevo se předjíždí. To je základní pravidlo. Předjíždění je nejnebezpečnější manévr na silnici vůbec, takže by podle toho mělo vypadat. Pokud chci někoho předjet musím si rozmyslet, zda tím někoho neohrozím a neomezím, zda nebudu muset zrychlit nad povolenou rychlost apod. A pokud už se rozhodnu, tak blinkr, kontrola pruhu, co nejrychlejší předjetí a zase zařazení zpět. Vše ostatní je buď naschvál svému okolí, sobeckost nebo neznalost zákona, a vše ohrožuje ostatní účastníky provozu. To ohrožení plyne z "rovnice" jeden levopruhák+jeden nervák=bouračka s mrtvými nebo zraněnými a při tom nevinnými.
0/0
4.1.2005 15:41

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... samosebou, že vím, co znamená "neomezit" ...
... ovšem pro bezpečnost silničního provozu by znamenalo nejvíc to, pokud by prokázané překročení povolené rychlosti o nějakých 20% mohlo být souzeno jako obecné ohrožení ... tomu u nás ovšem brání komerční zájmy ...
0/0
4.1.2005 18:00

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Ale jet rychle neznamená jet nebezpečně. A přitvrzování jakýchkoliv trestů se vždy obrátí proti normálním lidem. Asi jsme tady v Čechách nepoučitelní. Nemám nic proti tomu, aby pokuty byly jednak odstupňovány podle procent překročení povolené rychlosti a dokonce bych byl pro zavedení koeficientu recidívy (místo bodového nesmyslu). Pak by totiž byli od sebe jasně rozlišení ti, co přestupek spáchají jen ojediněle (a malá pokuta na takovéto lidi působí dostatečně výchovně), a ti co je páchají úmyslně dnes a denně (a těm by při opakování koeficient recidívy násobící minimální sazbu narůstal geometricky třeba x2, takže při třetím přestupku by to bylo 8x základní sazba, což by působilo výchovně i na tyhle individua). A při dosažení třeba hranice 10000,- (pokud by základní sazby byly rozumně malé) znovu na testy i s jízdou policajtem a pokud neprojde, zabavení řidičáku. Jinak souhlas, rychlá jízda může být jako spoluvina nehody, ale téměř nikdy to není prvotní příčina.
0/0
5.1.2005 9:05

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... ten kdo stanovuje v místě povolenou rychlost, ví proč tak činí ...
... mimochodem, známý příklad:
dvě shodná vozidla jedou stejným směrem, jedno rychlostí 70 km/h, druhé 50 km/h. Ve chvíli, kdy jsou vedle sebe oba řidiči uvidí překážku. Se stejným spožděním začnou stejně intenzivně brzdit. Pokud byla překážka tak daleko, že ten, který jel 50 km/h zastaví těsně před překážkou, potom ten rychlejší do ní narazí rychlostí vyšší než 50 km/h ...
... pokud by se Vám dostalo stejného vzdělání jako mně, znal byste termín "bezpečnost při poruše". Pokud blbec vykročí mezi stojícími auty přímo před projíždějící auto, potom v systému bezpečném při poruše (50 km/h) s největší pravděpodobností přežije ... 
0/0
5.1.2005 9:33

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
:-) Možná máte vzdělání Barbudo, ale já už se jen nespokojuji s konstatováním, že ten kdo tam ty značky dal byl při smyslech, a tedy věděl proč. A věřte, že když si dáte tu práci, zjistíte, že drtivá většina omezení na 40 a 30 km/h je kvůli řvounům Vašeho typu, bez zjevné příčiny (nebo často také kvůli pocitu řvouna, nebo i jediné nehody), zatímco jiná místa, kde se nehody dějí dnes a denně nenarazíte nejen na omezení rychlosti (Barrandovský kopec je světlou vyjímkou, ale jako kapka v moři), ale ani na jiné značky na nebezpečí upozorňující. A do tohoto systému "chaos" zavádět drastické tresty je jako dobrovolně se stát obětním beránkem. CO se týká rychlosti, pak jezdím tak rychle, abych neměl problém zastavit i z rychlosti větší než 70. Ono totiž pokud dodržujete ustanovení zákona, že se máte plně věnovat jízdě, pak překážku vidíte dostatečně včas, a to dokonce i chodce mezi auty (já ho třeba vidím buď krz sklo, a také koukám pod podvozek auta, abych viděl nohy).
0/0
5.1.2005 9:42

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
A co se týče té 60 před Barrandovským mostem. Já si ji pamatuji z dob, kdy se most stavěl, a kdy tam byla změna jízdních pruhů. A tenkrát se tam nehody skutečně stávaly. Smutné je, že pak takovéto značky zůstávají na místě, i když jejich smysl dávno pominul. Takže se pak nedivme, že drtivá většina lidí ignoruje všechno značení na silnici (protože těch zapomenutých a nesmyslných značek je jak máku) a zákon se tak stává pouhým cárem papíru. Není v lidských silách od sebe oddělit nesmysly od potřebných značek a tak každý jezdí raději podle svého selského rozumu, což při absenci policie na silnicích vede k bordelu, nehodám a smrti. A to je důvod, proč je ten systém nebezpečný. Rychlá jízda je až kdesi v hloubi příčin. Před ní je celá řada jiných věcí, které ten systém dělají nebezpečný. A jen bláhový idealista si může myslet, že současnou džungli změní zavedení nesmyslných bodů, nebo drastických trestů. Jen si více přivydělají policajti na úplatcích, ale jinak se nezmění nic.
0/0
5.1.2005 9:48

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... nevím o jaké 60 na Barrandovském mostě je řeč. Na tom mostě je, nemýlím-li se 50 km/h neb je to v obci a není tam dálnice, silnice pro motorová vozidla či místí úprava zvyšující ... nehody jsou tam denně ...
... pokud jde o systém chaos a Váš ctěný výklad zákona. Doporučuji nezkoušet to v USA, kde Vás s gustem nechá dvoumetrový uniformovaný čerňoch v černých brýlých vyválet na krajnici před namířenou zbraní a posléze vychladnout v místním jailu ...
... pokud podobný přístup k pravidlům předvedete třeba ve vzduchu, skončíte velmi rychle ...
... ono je to totiž tak, že veřejná komunikace není Vaše, ona je Vám pouze zapůjčena k užívání za podmínky, že budete dodržovat pravidla užívání. Nechcete-li je dodržovat, můžete si vykoupit pozemky a postavit své komunikace ...
0/0
5.1.2005 10:03

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Hmm :-) , tak slovíčkaření by Vám šlo. Před tím už jsem psal, že se jedná o 60 na Strakonické před Barrandovským mostem, no nic. Jenže my nejsme v USA a já jsem rozhodně proti zavádění systémů z USA do naší právní a úplatkářské a "všech a všude známých" džungle, jak se o to pokouší pár naivních šílenců v čele s panem Šimonovským. Pravidla ve vzduchu jsou zaplať pánbůh mnohem drsnější, než pravidla na zemi. Jsem pro, aby se stejná pravdila zavedla i pro provoz na zemi. Bude pak jasné, že řídit auta budou jen skuteční profíci (a ne třeba typy pana Krbce od Nažidel). A komunikaci užívám, to je fakt, a budu ji používat v rámci toho co mi bude povoleno, a v rámci toho co uznám za vhodné, a tak abych nikomu nepřekážel. Očekával bych stejný přístup od ostatních, ale tak to bohužel nefunguje. Takže já jsem pro. Více policajtů na silnice, aby udělali pořádek v rámci dnes platných zákonů, a teprve pokud toto nepomůže bude čas se bavit o přísnějších trestech a "chaosu" ve značení.
0/0
5.1.2005 10:36

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Mimochodem, je docela škoda, že lidi Vašeho typu se zaměřují jen na rychlou jízdu,a neváhají obhajovat další jiná porušení zákonů, a dokonce neváhají i obhajovat zákon ve vlastních rukou (úmyslné blokování levého pruhu, úmyslné brždění v levém pruhu, atd. atd.). A silnice není jen zapůjčena mě, ale i Vám, takže nejen já, ale i Vy se podle toho chovejte, a dodržujte zákon. Třeba Vaším dobrým příkladem přesvědčíte další k následování. Ale proč by jste se snažil, že, ať to první udělá někdo jiný, že ano. Já se snažím, ale pohledem kolem sebe mohu říci, že drtivé většině je to fuk. A protože drtivá většina jezdí vlevo ať se děje co se děje, jsou to podle mě prostě levopruháci naschválníčci hrající si na svaté a neomylné vychovatele a dohlížitele zákonů v "zastoupení" policie.
0/0
5.1.2005 10:41

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... to je ovšem veliké, ale opravdu veliké nedorozumění ... já provoz v levém ani jiném pruhu ani v nejmenším neblokuji a předpokládám, že ten zfetovaný snědý chlapec v medvědu  foliemi olepeném spěchá s děckem do špitálu ... a tiše doufám, že mu po pár kilometrech nebudu muset tahat jazyk z krku ...
0/0
5.1.2005 10:50

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Opět slovíčkaření. Nepovídáme si náhodou přes oceán ?? Já jezdím po Praze denně, ale zfetovaného, snědého mladíka v olepeném mercedesu "někam spěchajícího" a visícího někomu na kufru jsem snad ještě neviděl (ten tak maximálně jezdí myškami v mezerách mezi "poklidáři", a ani tam nevyčnívá nad jiné). Zato různé pickupy, dodávky, škodovky všeho druhu, passaty, fordy, a další normální auta všech typů a stáří jedoucí v poklidu vlevo potkávám dnes a denně, a dávám si velký pozor, co nepředvídatelného tam vlevo zase provedou. A ti co spěchají, no světe div se, oni mají naprosto stejná auta. Takže to třídění na ty v mercedesech a jiné, nebo na ty snědé a jiné, nebo na ty olepené fóliemi a jiné si nechejte laskavě v USA. Já bych rád, aby měřítkem konečně začalo být třídění na dobrého a slušného řidiče a na jiné. A to je věc pouze a výhradně police, a ne věcí autora článku výše, a jemu podobných debilů.
0/0
5.1.2005 11:06

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... policie Vás těžko uzná jako řidiče dobrého či slušného, pakliže propagujete nedodržování zákona ...
0/0
5.1.2005 14:41

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
:-) Bez problému. Ať o mě rozhodne policie, ale ne jeliman jedoucí v levém pruhu, který si bláhově myslí, že on předpisy dodržuje. Ať policie určí, že já jsem ten špatný. Docela se na to těším. Ale vzheldem k tomu, že mě už několik let nestavěli, tak buď jsem příliš dobrý řidič, nebo je policie příliš špatná. Poradíte, co je správné ? :-D))
0/0
5.1.2005 15:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... jde-li o silnici s povolenou rychlostí 80 km/h a je-li vzdálenost vozidel v pravém pruhu menší, než nějakých 150 m, pak může "levopruhák" spokojeně jet v levém pruhu ... jinak je povinen kličkovat ...
... mimochodem, že se dovoláváte té úplatné policie?
0/0
5.1.2005 15:26

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Jistě, takto si to levopruháci vysvětlují. Je bohužel velmi smutné, že v takovém případě je v prostředním pruhu vzdálenost mezi auty 150m a v pravém pruhu asi tak řádově km. Takže díky jejich poklidné jízdě jim pár nervóz visí na kufru a zbytek jede tu vpravo tu vlevo, prostě bordel, a to většinou na silnici pro motorová vozidla, a navíc povolený zákonem. A pak ty jelimani levopruháci vyjedou z města, ceduli o konci města "jaksi přehlédnou" a jedou tak protizákoně až do Mirošovic, nebo se většinou po 50 probliknutích a několikerém protroubení od řidičů míjejících je vpravo zařadí alespoň doprostřed. A že se dovolávám úplatné policie ?? Samozřejmě, protože lepší je mít současnou úplatnou policii v ulicích, než zvednout pokuty, policii v ulicích nemít, ale mít ještě více úplatnou policii. A není lepší prevence než mít policajty v ulicích, i kdyby se tam "jen" šťourali v pr.... nebo v nose .
0/0
5.1.2005 15:38

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... jistěže, mimo obec se jezdí vpravo, mimochodem, kolikrát jste jel s "rychlým dopisem" nebo se pokládáte za příslušníka zvláštních složek policie?
0/0
5.1.2005 16:09

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
Na povolenou rychlost nemusím mít povolení od police, nebo od kohokoliv jiného, a přesto mohu jet vpravo rychleji než ti vlevo. A i když jedu rychleji a vlevo (nebo kdokoliv jiný), Vy nemáte sebemenší možnost a ani právo posuzovat, jestli jedu podle předpisů a jestli je to dostatečný důvod mě schválně blokovat (Váš tachometr zcela jistě neukazuje zcela přesně rychlost, jakou skutečně jedete). Ať to dělá policie. Pokud to děláte Vy, jste debil, a to i větší než ti, co se schválně věší na kufr. A co je ještě horší, svým svévolným zákonem ve vlastních rukou vyrábíte s tím zavěšeným na kufru nebezpečí pro všechny okolo, i když si myslíte, že právě máte nad hlavou svatozář, a že by Vás měli udělat svatým, a že ten "na kufru" patří za mříže, nebo zastřelit.
0/0
5.1.2005 16:21

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyz
... pokud tedy jedete 80 km/h, je vše v pořádku, pochopil jsem to špatně, omlouvám se ...
0/0
5.1.2005 16:50





Najdete na iDNES.cz