Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studentský ´test´ skončil u soudu

Brněnští studenti chtěli v červnu zkusit, jak jsou Brňané ostražití, a rozmístili po městě makety bomb. Jejich "test" je v úterý dovedl až před soudní tribunál. Studenti fakulty výtvarných umění Zdeněk Porcal a Lukáš Hájek vyrobili "bomby" ze starých elektronických součástek, kabelů a lepicí pásky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fuches

To se mi snad zdá?!!
Někdy nevěřím vlastním smyslům. Hoši umělecky zaměstnají bůhvíkolik lidí za bůhvíkolik peněz, u soudu jsou samý úsměv, a požadují od soudu a potažmo od občana, aby jim zatleskal. Já na jejich místě tiše šumím, děkuji uměleckému cítění pana soudce, vyhýám se obchodníkům a o poldech ani nemluvě. To už není ani drzost a umění to nebylo nikdy.
0/0
8.12.2004 20:24

R-kokrhel

krawiny se dělat nemají,
ale dam na to něčí krk, že kdyby s takovým nápadem přišel náš velkej šéf Standa, a označil to třeba jako Kryštof 3, tak si celá vláda jemu za odměnu schválí narychlo 15. a 16. platy.-))
0/0
8.12.2004 20:18

Myself

Plnoletí, svéprávní, příčetní...
Tuto tvůrčí invenci bych ohodnotil tak 200 hodinami veřejně-prospěšných prací. Okolnosti vylučující protiprávnost jsou v trestním zákoně taxativně vymezeny, umělecká licence - pokud vím - mezi nimi není.
0/0
8.12.2004 19:42

treskoun

za chyby se platí
Jak to, že nebyli potrestáni jako každý jiný člověk. Co je to za pokus, když to tam umístili a pak šli na kolej? Chápu, kdyby to natáčeli na kameru, nebo předem ohlásili na Policii, že chtějí provádět pokus, ale takhle, rozhodně by měli aspoň uhradit škodu
0/0
8.12.2004 15:07

AnalProbe

uhradit vyjezd a ztraty obchodum + 20 hodin verejnych praci
"Ustrašená společnost není svobodná." A ti co ji strasi by meli minimalne uhradit vyjezd a ztraty obchodu, ktere svym jednanim omezili. Pro lepsi zapamatovani bych "umelcum" na odvolani prihodil po 20 hodinach verejnych praci. Posledni dobou se za "umeni" schovava kdejaky vul a prase!!
0/0
8.12.2004 12:25

Ondřej Bouda

Re: uhradit vyjezd a ztraty obchodum + 20 hodin verejnych praci
Bohužel, mnohem větší množství volů a prasat se schovává za "nedotknutelnost soukromého majetku" :(
0/0
8.12.2004 13:00

jirrii

Panu profesorovi
Když vám zítra dám k domu tašku s napisem Expolsive a přidám do ní krabičku s drátkama, taky mě budete považovat za umělce, nebo jen doplatím na to, že nestuduji na vaší fakultě?
0/0
8.12.2004 12:10

qmarcelka

Umelci
Koukam, ze umeni brzo nebude jen nasrat pred obrazy Knizaka, ale i vyhodit do povetri trafiku nebo nadrazi. Hmmm, kvalitni postmoderna :)
0/0
8.12.2004 11:17

S.T

Zírám
Jak všichni zde křičí v jednom šïku.
Ten rozsudek byl protiprávní, proto soudce neudělil trest (cílem bylo označit za zločinné určité chování).
Jakým způsobem se bude řešit, až si někdo vyhlídne někoho v prodejně hraček a zavolá na něj přepadové komando, že ilegálně přechovává zbraně a výbušniny? Bude trestán ten, který zavolal "bezdůvodně" policii, nebo ten, který jej uvedl v omyl tím, že měl u sebe maketu? A jak se bude řešit případ, až někdo přivolá pyrotechniky do hračkárny?
 
0/0
8.12.2004 10:10

good_luck!

Re: Zírám
 Zajimave myslenkove pochody!?!? ...a najis se sam?
0/0
8.12.2004 10:13

phenomenon

Re: Zírám
No ja taky ziram :-o Na iDnesu se objevi leccos, ale takova perla, jakou obstastnil diskusi iDnes nejaky S.T, je fakt k polhedani....
0/0
8.12.2004 11:44

neodborár

K umění patří provokace, jo?
Tož já být tím soudcem, tož je všechny tři i s advokátem "provokativně" nechám seřezat ještě v soudní síni.
0/0
8.12.2004 9:52

marzena

Re: K umění patří provokace, jo?
asi tak, byl to pekne blbej napad - nechat to tam a odejit od toho.. Kdyby u toho nekdo stal a nenechal to dojit tak daleko, tak nereknu, ale takhle se muze chovat akorat hlupak
0/0
8.12.2004 10:03

good_luck!

Umeni?
Joko umelecke dilo nic moc. To Bin Ladin umi lepsi. Dle meho by meli byt ze skoli za takovyhle propadak vylouceni.
... a ted vazne
Jaktoze nebyl jako spoluvinik vzat i profesor, ktery jim s timto "umeleckym" dilem pomahal? Meli byt souzeni jako kazdy jiny clovek, ktery se dopusti podobneho cinu. Co to je za "umelce", kteri nam jsou schopni nam "hloupym neznalcum" predkladat taková "dila"?
0/0
8.12.2004 9:51

good_luck!

Re: Oprava
Ted jsem si to po sobe precet a musim opravit "Jako...skoly..".
0/0
8.12.2004 9:53

Kirken

Samozřejmě.
Rozsudek je nespravedlivý a je třeba jej zrušit. Úplně postačí, když ti smradi zaplatí všechny škody, které jejich přiblblým vtípkem vznikly.
0/0
8.12.2004 9:49

JanWerich

a ještě něco
Vysrat ne v Knížákově galerii, ale na jejich vypráskaný diplomy se měli. Nazdar! 
0/0
8.12.2004 9:44

JanWerich

velkorysost soudce
Velkorysostí soudce milánkové pohrdli. Tak bych je nakop do prdele. U odvolačky jim to doufám spočítají už bez pardonování, magorům učenejm...
0/0
8.12.2004 9:41

good_luck!

Re: velkorysost soudce
 Plny souhlas
0/0
8.12.2004 9:54

Josito de las Cienagas

Pacienti Fakulty výtvarných umění
     Reakce obyvatel a policie byla opravdu nečekaná, plně chápu, že si jí studenti museli ověřit. Podle učebnice totiž měli občané utvořit kolem podezřelých předmětů kruh a za doprovodu policejní dechovky tančit a tleskat do rytmu, zatímco by dvojice pyrotechniků recitovala: "Ještě že my dementí máme chytrý študentí".
     Časem se možná vyskytnou další premianti, kteří za pozdního večera v temné uličce namíří plastové samopaly na policejní hlídku. Jestli strážci zákona opět zareagují v rozporu s učebnicí, zjistí kriminálka při ohledání těl, že na kalašnikovech bylo malým písmem napsáno "Toto není skutečná zbraň".
0/0
8.12.2004 9:21

sibirian_boy

nehorázná drzost
Pánové připraví majitele kvelbů o nezanedbatelné tržby, blokují policii na několik hodin, odejdou bez trestu a ještě mají tu drzost se odvolávat. Trest měl vypadat trochu jinak: 1) uhradit ušlý zisk postižených, 2) uhradit náklady za výjezd policie, 3) uhradit náklady soudního řízení, 4) dvě sta ran holí pro pubescentní hovada, 5) sto ran holí pro pana docenta, 6) 500 hodin veřejně prospěšných prací pro každého vřetně pana docenta, 7) okamžitě zrušit tyto rádobyumělecké paškoly produkující nanejvýš kretény typu Knížáka a jemu podobných.
0/0
8.12.2004 9:11

Hanspaulka

Re: nehorázná drzost
Dvě stě - píše se dvě stě. Čas, který by policie ušetřila, mohla věnovat zatýkání lidí, kteří napíší dvasta...
0/0
8.12.2004 11:52

kestrik

Ponecham stranou otazku
etickou a zalobu statu. Osobne bych ale uvital, kdyby se vsichni majitele podniku spojili a podali hromadnou zalobu na uhradu uslych zisku. Tu zalobu by "stopro" vyhrali. Drzim tem podnikatelum palce, aby to tak dopadlo. Mladici se budou divit.........
0/0
8.12.2004 9:09

Ondřej Bouda

Re: Ponecham stranou otazku
Podle Vás jsou asi nejvyšší hodnotou peníze, že?
0/0
8.12.2004 13:03

ZeeZ

Blbecci
Kazdemu by doslo kam takove jednani povede, navic kdyz to tam nechaji lezet a jdou pryc. Kdyz si vezmu jako student psychologie maketu pistole a budu "strilet" po lidech na ulici, protoze chci zjistit jak se budou chovat v krizove situaci, nemuzu pak rikat je to jen maketa naboje jsou slepe a myslet si ze je to v pohode. Hodne lidi o nich rekne ze to jsou dobri umelci. Budou o me rikat, ze jsem dobry psycholog? (ze mam revolucni metody zkoumani lidi)
0/0
8.12.2004 9:03

MufovoEgo

Sou to machri
Libi se mi, co udelali. Dneska uz jsou vsichni akorat zabedneni ignoranti a na to oni velmi trefne upozornili. Pral bych si ze srdce, aby byli uplne ocisteni.
0/0
8.12.2004 8:19

RejpALL

Re: Sou to machri
Naopak! Akorát kdejaký zabedněný ignorant se dnes vydává za umělce.
 
Asi ti ještě není ani 20, ale IQ máš rozhodně ještě nižší .
 
0/0
8.12.2004 8:36

Premik78

Re: Sou to machri
Jsem zvědavý kdyby Ti podobnou věc někdo připevnil na dveře či auto jestli si by jsi to sundal nebo volal policii. Jejich argument že na bombu nikdo nenapiše EXPLOZIVE je blbost už jen k vůli tomu že by si někdo mohl řici je tam napsano EXPOLZIVE tak to bomba nebude bych to tam v klidu napsal aby oblbnul normalního člověka ale ty normalní asi nebudeš
 
0/0
8.12.2004 8:40

Milos_U

Zavřít je
nebo aspoň veřejně prospěšné práce - toto už přece není sranda. Nevím, jestli jste někdo zažili vyklízení letiště, ale je to zmatek, chaos a stres. A kdyby při policejní akci někoho z vyěšených chodců ranila mrtvice, tak by za to taky nemohli ??? 
0/0
8.12.2004 7:57

Mart_V

Rada právníkovi
Měl bych pro právníka obou "umělců" radu: svým klientům zařiďte papíry "na hlavu" a odvolání založte na faktu, že za své činy nemohou nést odpovědnost. Osoba duševně způsobilá by totiž měla být schopná odhadnout dosah svých činů a pokud se jí to nepovede, tak za tyto činy nést zodpovědnost.
0/0
8.12.2004 7:23

CheHumrevara

Asi tak ...
Slovo "umělec" se poslední dobou stává synonymem pro vylízané individuum s IQ teploty tuhnutí Fridexu ... začíná to sr*aním v Národní galerii a končí rozmísťováním maket bomb po městě ... proč to tam ti mentální prosťáčci nechali do druhého dne, jsem fakt nepochopil ... ale já jsem do vysokého umění vlastně nikdy neviděl ...
0/0
8.12.2004 7:20

sillogism

Re: Asi tak ...
A   vidíš? Nakonec máš vlastně pravdu.
0/0
8.12.2004 7:52

dzejdzej

co s nima??
Pětadvacet na holou a nechat je to zaplatit..A bylo by...
0/0
8.12.2004 7:12

Libor76

Debilci
Co je svoboda? Pro mě i to, že se nebudu muset bát na ulici, že tam bude bomba. A tohle ti kluci udělali, to oni šíří strach. Jo, jen ať se jejich právník odvolá a doufám, že půjdou sedět za šíření poplašné zprávy. Měli by aspoň zaplatit tu akci pyrotechniků (BTW toho pyrotechnika, co si nevěděl rady, už vyhodili?  )
Ostatně, co je tohle za umění, jak tam někdo plácal? To už fakt ti mladí rádobyumělci neumí vytvořit nic krásného, tak budou vytvářet srašky (občas doslova) a tvrdit o tom, že o je umění? No potěš, to radši umění domorodých kmenů Afriky, které mně sice taky asi moc říkat nebude, ale pořád to bude snaha o něco pořádného... Magory ze školy vyhodit a nedovolit jim práci s lidmi a nic zodpovědného, protože oni žádnou soudnost a zodpovědnost nemají, nevidí, kam můžou jejich činy dojít a to mají tu drzost kritizovat ostatní
0/0
8.12.2004 6:55

CheHumrevara

Re: Debilci
Proč by ho měli vyhazovat? Za to, že byl rozumný, znal svoje meze a konzultoval případ se zkušenějším kolegou? Nebo měl něco střihnout od oka podle nálady? :-) Pokud to byla poslepovaná změť drátů, ani se nedivím, že se v tom nevyznal ...
0/0
8.12.2004 7:22

xvladah

To je hnus
Pokud by nekdo zavolal na Dukovany, ze je tam bomba, tak dostane takovou palku, ze si to priste rozmyslii. Tady dva tupci udelaji maketu jakychsi bomb a haji se umenim. Ja bych na ne nahlizel naprosto stejne. Je to zrale na poradnou financni nakladacku a k tomu nekoliik stovek hodin verejne prospesnych praci.
0/0
8.12.2004 6:51

mirek_x

Nezavirat, ale ...
... nechat je to zaplatit i s chlupama, pitomce.
0/0
8.12.2004 6:25

Kenkaku

Re: Nezavirat, ale ...
přesně tak, natvrdo řečeno jsem zaplatili z daní další "umělecké dílo". Prostě paráda... Doufám že u toho odvolacího soudu jim ten trest zpřísní!
0/0
8.12.2004 8:08

jajaja59

Volové to jsou!
"Na ně nalepili výstražný nápis Explosive (výbušné) a drobným písmem upozornili: Toto není bomba." Tak tam přece měli zůstat a ty případně vyděšené uklidnit , ne? Vím, že takto vzniklou situaci příslušný zákoník řeší.
0/0
8.12.2004 6:21

jirha

Právník se namístě odvolal
Tak bych namístě nechal zavřít právníka pro šíření poplašné zprávy. Dostali trest jaký dostali myslím že je příliš měký takových 1000 hodin veřejně prospěšných prací by byl lepší ale postoj že chce úplné očištění to je kravina.
0/0
8.12.2004 6:13

Milob

"umělci"
Koukam, že tady už je "umění" kdejaky projev zhovadilosti. Onehdy se vysrali Knizakovi v galerii a ted dali maketu bomby na namesti. A vsichni se haji "umenim". Dostat tak pres drzku a nechat je zaplatit cely zbytecny zasah policie a hasicu!
0/0
8.12.2004 1:30

Premik78

Re:
naprostý souhlas při odvolaní bych jen potvrdil jejich vinu a ještě jim přidat věřejně prospěšné práce a nechal je celý zásah zaplatit
0/0
8.12.2004 6:08

Kenkaku

Re: Re:
to premik78: Souhlas nadruhou! Lépe bych to nenapsal...
0/0
8.12.2004 8:10

Kenkaku

Re:
To Milob: souhlas!
0/0
8.12.2004 8:09

Don Night

Umělci byli a jsou tak nějak "jiný"
0/0
8.12.2004 1:20

packerqb

Tupi umelci :-)
Ano, provokativnost k umeni patri, ale v galerii. Co mohli cekat, kdyz umisti "alabomby" na verejny prostranstvi? Ze budou lidi jen tak chodit kolem, pripadne ze se budou zastavovat a obdivovat jejich dilo? Co je to za kravinu, ze kdyz se spolecnost snazi ochranit sebe sama pred podobnymi excesy, ze je ta spolecnost nesvobodna? Od studentu bych takovou nerozvaznost cekal. Ze se za ne postavi i jejich profesori, to uz me ponekud udivuje.
Ale hlavne, at si klidne dal chodi svobodne po svete, ale at zaplati celou tu policejni akci vcetne toho co vypadalo jako pyrotechnik a vsem obchodnikum v dane zone, do ktere se nesmelo, usly zisk. At si na to vydelaji jako umelci na volne noze - uz to vzdelani jim plati stat, tak at to vyuziji.
0/0
8.12.2004 1:09

Krusovicky Lezak

To jsou veci.
Brnenske VUT ma Vytvarnou fakultu??? A sakra. Ziram.
0/0
8.12.2004 1:06

Ondra21

Re: To jsou veci.
jo jo,ma...Studuju na VUT tak vim...Ale na vytvarne fakulte jsou takovi jini lidi....Ja bych tam nechtel...Jinak treba fakulta strojni ma obor prumyslovy design....Proc?Protoze ti chuji z FAVU nic nedokazou... A jeste k tematu,nechal bych jim ten vyjezd policajtu a to vscehno kolem pekne zalatit...
0/0
8.12.2004 10:19





Najdete na iDNES.cz