Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejbohatší Čech buduje školu pro chudé

"Jakmile nás přivedli sem na tu louku, věděli jsme, že to je ono. Jsme uprostřed přírody, což je pro děti ideální," ukazuje okolní louky a lesy Hana Halfarová, která stojí od počátku u projektu finančníka a nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Ten chce vybudovat internátní gymnázium.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0100

Já bych tak nejásal...
pokud bude vše průhledné a transparentní tak je vše O.K. Jenže...Winkler z Teplic by mohl vykládat jak jsou peníze v PPF čisté a odkud jsou. Bohužel byl obětován, aby svým vězením penízky zlegalizoval a vzal na sebe  vinu ....Takže opatrně s nadacemi, zvláště v  rukou  podivných finančníků. Ušlechtilé záměry bývají zástěrkou.... např.pozemky pod Arénou byl připravený tunýlek na stát, bohužel nevyšel, Špidla nedal záruky....
0/0
22.11.2004 19:34

afix

Re: Já bych tak nejásal...
Máte rpavdu. Je třeba si uvědomit, že dnes nejsou chudé děti jen v ústavech, ale v normálních rodinách. Těm ovšem nikdo luxusní školu nepostaví. Dále je dosti naivní řešit tento problém stavbou školy pro 120 dětí, když je dnes v dětských domovech přes 100.000 dětí, to je opravdu trochu směšné.
Na takovéto akce podnikatelů je třeba si dávat velůiký pozor. V 18. století v Anglii také stavěli chudobince bohatí podnikatelé (dříve nazývaní buržoové, což je ovšem přesný historický výraz). Většinou tím sledovali 2 cíle:
1/převléknout se za hodné strýčky a dokonce i sobě sama namluvit, že jsem dobrák
2/vychovat si "své" děti, kteří později vyrostou v "mé" občany - tj. budou se mě zastávat, budou mě hájit, protože já jsem ten, kdo pomáhá.
Shrnuto:
Já tento čin neodmítám, jen postrádám jeho větší smysl a obávám se, že tím pan Keller sleduje jen své cíle, jakýsi druh omilosrdnění...
0/0
23.11.2004 16:35

old fashioned Vince II.

Bravo Kellner...
Zde v BRD existuje přísloví "Eigentum verpflichtet". Pan Kellner to pochopil a to je jenom dobře. Ze závistivejch, hloupejch českejch Honzů z rodin typu huhu07 (to je teda kretén... a to je takovejch dementů v CR cca 60 procent) vyrostou zase jenom závistivý, hloupý a přiblblý český Honzové, čti: drzý nespokojený líný křupani...
0/0
22.11.2004 18:25

Isbjoerna

Re: Bravo Kellner...
, V Nemecku to neni prislovi, ale zakon ZAKOTVEN v USTAVE! ------- "GRUNDGESETZ für die Bundesrepublik Deutschland: ... Artikel 14 --- 2) Eigentum verpflichtet. Sein Gebrauch soll zugleich dem Wohle der Allgemeinheit dienen." :-)
0/0
22.11.2004 19:57

old fashioned Vince II.

Bravo Kellner...
Zde v BRD existuje přísloví "Eigentum verpflichtet". Pan Kellner to pochopil a to je jenom dobře. Ze závistivejch, hloupejch českejch Honzů z rodin typu huhu07 (to je teda kretén... a to je takovejch dementů v CR cca 60 procent) vyrostou zase jenom závistivý, hloupý a přiblblý český Honzové, čti: drzý nespokojený líný křupani...
0/0
22.11.2004 18:16

Fire_alarms

Skvela soukrome vzdelani
Nevim jak je to se soukromym zakladnim a strednim skolstvim v CR, mohu pouze sdelit vlastni zkusenosti se soukromou vzdelavaci sferou v anglicky mluvici zemi, avsak nikoliv v CR. 12 let jsem chodil do soukrome skoly. Cena cca podobna, t.j. 350 000 Kc rocne deleno 3 semestry - cca 9 mesicu, takze "39 000 Kc mesicne". Nebyl to ani internat, normalni dochazka. Z clanku neni patrne, jestli deti tam budou 12 mesicu v roce (pochybuhji) ci co s nim o prazdninach. Ale o to mi ted nejde. V teto skole jsme byli jak chudi od emigrantskych evropskych rodin tak tam byli i bohate. Nicmene tim, ze jsme vsichni meli skolni uniformu atd., tak se dost stirali rozdili. Hlavne, bohata byla mimo skolska aktivita, jak v rovine sportovni, akademicke atd. Absolventi ruznych rocniku se pravidelne i nepravidlne schazi jak v dane zemi tak i jinde. Zkratka, byt "old boy" techto skol je vizitkou, ktera je na dozivoti a otevre potrebne dvere v dane zemi. Obdobne jako Ivy League VS v USA, kde je tento fenomen p
0/0
22.11.2004 17:30

Fire_alarms

Re: Skvela soukrome vzdelani
A ne, nejsem rodili mluvci - coz je snad z prispevku patrne...
0/0
22.11.2004 17:31

Lou88

99% z nás
by na místě Kellnera udělala to samé, takže je těžké ho nějak odsuzovat. Taková byla doba, on určitě je velice chytrý člověk, který prostě využil možností, které měl. Je fajn, že narozdíl od většiny našich milionářů kteří k penízkům přišli rychle a snadno, se chce o trochu těch svých miliard podělit. Takových škol by měl v Česku vybudovat alespoň 10 a pak bych mu i zatleskal.
0/0
22.11.2004 16:38

jarslav

bohatý cech
kdyz si tak prectu jeho zivotopis, tak se u nej skutecne musela snoubit píle, drina a nadání, a kvuli férovosti, i trocha toho stestí. Tak jako ríká Kohn Roubíckovi, jak prisel k majetku. "Nasel jsem jabko, vylestil a prodal. Za to koupil dve jabka, vylestil a prodal. A pak zemrel deda a já dedil...
0/0
22.11.2004 15:25

KADO

Tak jak jsme meli vsecny komouse povesit tak by jsme meli vsechny bohace zavrit!
Bohatym se mohl za 10 let stat jen byvaly komunisticky sycak (dnes 38 lety Petr Kellner) a to je na zamyslenou ne    http://www.czsk.net/svet/clanky/svet/bohativychodoevr.html
0/0
22.11.2004 13:49

KADO

Re: Tak jak jsme meli vsecny komouse povesit tak by jsme meli vsechny bohace zavrit!
http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/113839  
0/0
22.11.2004 13:56

KADO

Re: Tak jak jsme meli vsecny komouse povesit tak by jsme meli vsechny bohace zavrit!
ing. Petr Kellner-předseda představenstva PPF. Narozen v roce 1964, v roce 1986 promoval na Vysoké škole ekonomické v Praze, obor ekonomika průmyslu. Patří mezi zakladatele skupiny PPF, v roce 1991 se stal předsedou představenstva a generálním ředitelem PPF investiční společnosti a.s. Od ledna 1998, kdy došlo ke změně struktury finanční skupiny, pracuje v čele skupiny PPF jako předseda představenstva a z této pozice řídí především strategický rozvoj a směřování celé skupiny PPF ve středně a dlouhodobém období. To je kariera komunistickeho hajzlika  
0/0
22.11.2004 14:05

4omega

Dobrý počin
...skutečně, díky, pane Kellner. Doufám, že i jiní "zazobanci" u nás dostanou podobný nápad. Ale moc v to nevěřím, raději si asi zaplatí tu vaši školu pro svoje děti....takový Staník Gross a Buzkovou už mají jistě přihlášky vyplněny....
0/0
22.11.2004 13:33

Henrietta

Sociální rozdíly
Nápad je to určitě dobrý a hodný obdivu, jen přemýšlím, jak se budou mezi dětmi, jejichž rodiče mohou platit 40 000 měsíčně cítit děti z dětských domovů. Nedělám si iluze, že by bohaté dítě přijelo do školy "na intr" autobusem, odložilo mobily a značkové oblečení a šlo si hrát s cikánětem v džínách od Skrblíka.
0/0
22.11.2004 13:28

MonikaX

Re: Sociální rozdíly
Přesně to jsem chtěla napsat  
Docela by mě taky zajímalo, kolik takových rodin je, co mohou platit dítěti 40.000,- měsíčně jen za školu, mě to přijde v českých podmínkách jako dost neuvěřitelná suma
0/0
22.11.2004 14:20

Fire_alarms

Re: Re: Sociální rozdíly
??? Lepsi manazer ma dnes pres 100 000, kdyz jsou dva, tak se leccos usetri. V zahranici je zvykem setrit na skolne pro deti, jak na stredni skolu (Australie) tak treba ve statech na VS. Bezne je platit/davat stranou 1/5 az 1/4 prijmu. V CR tech 40 000 klidne muzes dat uz pri manzelskem paru, ktery ma 120 000 mesicne pred zdanenim. Holt je treba makat a nezarlit.
0/0
22.11.2004 17:01

MonikaX

Re: Re: Re: Sociální rozdíly
Ja nežárlím, jen jsem se podivila.
0/0
22.11.2004 17:10

Fire_alarms

Re: Re: Re: Re: Sociální rozdíly
Dobra. To vis, hodnotit/pozastavovat se nad touto cifrou podle svych pripadnych (ne)prijmu je osidne :-). Pravda je, tato castka mesicne je na horni hranici, na strane druhe, je to urcite mesicne ve smyslu poctu mesicu vyuky. Takze cca 40 000 x 9 mesicu.
0/0
22.11.2004 17:17

Zwerg

Výborný nápad.
Pokud je tato aktivita míněna vážně, tak mohu jen popřát dlouhodobý úspěch a zároveň i trochu závidět těm dětem, které dostanou životní šanci a na takovouto školu se dostanou....
0/0
22.11.2004 13:02

callibro

Pan Kellner...
..v dobe kdy zbohatl, to tady vypadalo se zakonama a jejich dodrzovanim jak na divokem zapade, takze si nedelejte iluze, o tom, ze je vydelal jen poctive. Ale to uz je prece jedno.  Aspon ze neutekl na bahami. Jeho umysl, se mi velice libi.  Jen doufam, ze by se mohli timto cinem inspirovat i jini majetni (a nejen Ti) k pozvednuti urovne mysleni a sebevedomy ceskeho naroda  
0/0
22.11.2004 11:11

karoten

Re: Pan Kellner...
Samozřejmě. Tenhle čin reprezentuje skutečnou elitu. Kellner to ví. Snad ho budou noví multimelounáři následovat.
Mít majetek znamená mít odpovědnost. Tím větší odpovědnost za zemi v který žiju, čím víc toho vlastním. To by si měli každý ráno soudruzi selfdevelopeři opakovat nahlas.
0/0
22.11.2004 11:45

huhu007

Skvělé
takže zde bude ústav pro dětičky nejbohatších a zároveň pro "nadané" děti z dětských domovů. Nadané děti z normálních rodin mají opět smůlu. Na střední  vrstvu, která táhne tento stát, se tady sere odjakživa, pan Kellner není výjimka.
Je však otázkou, co onen ústav bude zač: jestli bude poskytovat těm dětem jeden z nejcenějších statků, nebo zda to bude továrna na zm ® dy.
Pan Kellner si se svými penězi může dělat, co chce. Je  velmi pravděpodobné, že peníze získal nečistě, ne-li nezákonně, pro mě osobně je on postava nepřijatelná. Já to řeším recipročně - bojkotem jeho firmy - u ČP, homekreditu a dalších jeho společností nemám žádné závazky ani pohledávky. Všem rozumným lidem radím totéž, už s ohledem na kvalitu poskytovaných služeb a man
0/0
22.11.2004 10:42

CFC

Re: Skvělé
To bych zvracel,jak je zakořeněno v lidech,že ten kdo má peníze je ukradl či jiným podvodným způsobem získal.
0/0
22.11.2004 10:48

iuos

hmm
vem si žvejkačku, ať ti po tom tvym blití nesmrdí z držky
0/0
22.11.2004 10:57

pepe83

Re: Skvělé
Ze kasle na stredni vrstvu? Jo, je to mozne, ale je to kazdopadne jeho vec, jsou to jeho penize, on si s nimi naklada. On neni povinen podporovat stredni vrstvu, to by meli ti, co sedi v parlamentu. A jestli ke svym penezum prisel nepoctive, to bohuzel nemohu posoudit, jestli mas nejaky dukaz, tak ho zverejni, jinak nema smysl kecat takove nesmysly, ze pravdepodobne prisel k penezum neciste...
0/0
22.11.2004 11:02

chetgar

Re: Skvělé
ktere este firmy bojkotujete? pouzivate linux, protoze Bill Gates kasle na stredni tridu? atd... No proste za kazdym produktem najdete nejakeho bohace. Tak uz to chodi - nekdo vyrabi a ten zbytek pro nej maka a kupuje jeho zbozi.
0/0
22.11.2004 11:13

le-on

40 tisic/mesic?
bud je to preklep (za rok nebo semestr uz by to bylo prijatelnejsi) nebo si to budou moci dovolit pouze deti z velmi bohatych rodin...
jinak tim, ze bude dana prilezitost detem z domovu, je to skvely projekt a jsou to spravne nasmerovane penize.
0/0
22.11.2004 10:17

VENDULA

Re: 40 tisic/mesic?
ne, to není překlep...tolik opravdu stojí kvalitní vzdělání, které poskytnou špičkoví učitelé ve špičkovém prostředí, se špičkovým vybavením a ne špatně placené unavené histerky v polorozpadlejch kůčách. doufám, že tam vychovají generaci opravdových manažerů, politiků, soudců a zmizí ta rudá pakáž, která tam je teď. konečně někdo chápe (vivat kellner), že tahle země potřebuje chytré hlavy, který to tady vysekaj z těch výkalů, ve kterých se nalézáme až po krk.
0/0
22.11.2004 11:03

Hard-boy

Re: Re: 40 tisic/mesic?
za 40,000 měsíčně tu školu udělá každej, i ten největší blb
0/0
22.11.2004 11:40

VENDULA

Re: Re: Re: 40 tisic/mesic?
no může to vyzkoušet a pak nám poreferovat.
0/0
22.11.2004 11:48

VENDULA

hurá
konečně dobře utracené peníze
0/0
22.11.2004 10:07

HAL9000

Dobrý počin.
Absultně nechápu některé kritické připomínky v této diskusi. Podle mne by měl nad touto zprávou zavládnout konsensus napříč politickými názory zdejších diskutérů.
0/0
22.11.2004 8:41

Jahor

Možná by se mělo něco jiného .. ?
Ale kdepak, takových možná se u 100 lidí najde 50 a každý jiný. A Mensa je snobská záležitost. Přeji Kellnerovi úspěch!
0/0
22.11.2004 8:37

Stein-X

Nezavidte!
Dobry napad.Preji hodne uspechu.
0/0
22.11.2004 8:15

Marushka

Jen pro děti z dětských domovů,možná pro Romy z početných rodin,možná když se matka zjevně nestará
Pracovala jsem ve Velké Británii jako aupair a týdenní internáty se mi vůbec nelíbí,nevím,proč takovou věc zavádět u nás.Myslím,že to je krok špatným směrem,dávat děti od rodičů.Umím si představit to dilema sociálně slabé matky,která miluje své dítě a zároveň mu chce poskytnout dobré vzdělání.Jenom jí to způsobí výčítky svědomí,ale stejně dítě,myslím,nedá.Pro děti z dětských domovů,možná.Ale chtělo by to plošné IQ testy,z vlastní zkušenosti vím,že učitel inteligenci nemusí odhalit (někdy takové děti nejvíc zlobí,někdy mají lehkou mozkovou disfunkci,..) S Romy je to otázka.Asi by to pro děti bylo dobré (zlepšili by si způsoby,konečně by chodili do školy,ale i oni mají někdy fajn matky,které jenom nepojíjejí a nekašlou na děti).Myslím,že by se mělo raději sponzorovat neinternátní školy typu Gymnázium Buďánka v Praze 5,jejímž zřizovatelem je Mensa.(Mimochodem,školné od sociálně slabých v podstatě nechce)Tam bych své dítě dávala,kdyby byla podobná v Severních Čechách.
0/0
22.11.2004 8:12

HAL9000

Re: Jen pro děti z dětských domovů,možná pro Romy z početných rodin,možná když se matka zjevně nestará
Nevím, co máte proti internátům. Vždyť ty existují odjakživa pro ty studenty nebo učně, kterým se pro velkou vzdálenost nevyplatí dojíždět.
0/0
22.11.2004 8:37

Borgh

Re: Jen pro děti z dětských domovů,možná pro Romy z početných rodin,možná když se matka zjevně nestará
blbko
0/0
22.11.2004 10:17

iuos

hmm
si asi nikdy nebyla na intru - takvoejch věcí, co se tm dá naučit
0/0
22.11.2004 10:33

pepe83

Re: Jen pro děti z dětských domovů,možná pro Romy z početných rodin,možná když se matka zjevně nestará
To se mi snad zda, copak u nas nejsou internaty?? Ja jsem tedy na internatu byl, ted jsem na koleji a za nic na svete bych nemenil. Milujici matka ze ma vycitky svedomi? To snad ne, mit takovou milujici matku, ktera by mi byla porad za zadkem, bych tedy opravdu nechtel... Naopak si myslim, ze diky internatu se clovek osamostatni a zacne vic spolehat na sve vlastni schopnosti.
0/0
22.11.2004 10:53

palok1

jkd
Možná si to ani neuvědomujete, ale je to víc než fantastická zpráva. Je zde vidět, že existuje mez, kdy má i čech tzv. "DOST" a uzná sám, že takový majetek už ke svému životu nepotřebuje a začne pouštět méně majetným. Můžeme se tedy těšit na časy, kdy v poslaneckých lavicích začnou zasedat lidé, kterým nic neřekne jakýkoliv úplatek a kteří proto budou moci skutečně vládnout a nejen zastírat svůj nezřízený finanční apetit. Moji radost kalí pouze časové hledisko. Už se toho asi nedožiju.
0/0
22.11.2004 8:01

chetgar

Re: jkd
jo, to uz rikal Andy Hryc - herec a majitel radia Twist. Kdyz ho lakali do parlamentu po revoluci, kaslal na to, pac nemel moc penez a byl by lehce uplatny. Ted vydelal a klidne by tam sel, protoze kdyby jeho chtel nekdo uplatit, musel by mit pekne nadity futral...
0/0
22.11.2004 11:09

0100

Pan Kellner je opravdu schopný člověk...
....znal jsem Winklera z Teplic, ten by mohl o jeho schopnostech říci mnohé, odseděl si své.... smysluplné partnetství.
0/0
22.11.2004 6:42

oprudil

Re: Pan Kellner je opravdu schopný člověk...
a majitel České Pojišťovny  ,nevím sice , jak se k ní dostal ,ale z vlastní zkušenosti vím , že je to nevěrohodný ústav  ! ! ! A proto je Kellner nevěrohodný i pro mně ! ! !
0/0
22.11.2004 7:39

0100

Hlavně aby to nebyla jedna z dalších fint jak vyvést peníze jinam...
Je známo, že přes různé nadace se majetek ze společností vyvádí nejlépe. Pokud má nadace ještě ušlechtilý záměr jako škola anglického střihu, kde jsou záměrem studenti ještě z dětských domovů, pak je třeba se mít obvzláště na pozoru, nejen odku prostředky připlynou, ale hlavně kam odplynou.
0/0
22.11.2004 6:38

Horník Kdojevíc

Re: Hlavně aby to nebyla jedna z dalších fint jak vyvést peníze jinam...
Dojemná starost levičáka o cizí majetek. Každý bolševik by rád dělal principála a přerozděloval cizí peníze, aniž by sám k jejich tvorbě přispěl. Socky všech okresů, spojte se - získat můžete víc chechtáků (dnes, zítřek nás nezajímá), že ano.
0/0
22.11.2004 7:34

oprudil

Re: Re: Hlavně aby to nebyla jedna z dalších fint jak vyvést peníze jinam...
ty DEB*LE ,pokud máš alespoň jednu akci např.ČP ,tak by tě mělo zajímat ,kam TVOJE peníze plynou ! ! !
0/0
22.11.2004 7:45

V2kt0r

Re: Re: Re: Hlavně aby to nebyla jedna z dalších fint jak vyvést peníze jinam...
Zajimat...zajimat te muze co chces. Moznost s tim neco udelat zalezi na tom, co ze to mas za akcii...
0/0
22.11.2004 8:17

REapocalypse

mile
Jo a mimochodem..chodil s kamosem do tridy na zakladku :)))
0/0
22.11.2004 3:39

REapocalypse

To se moc nepretah
internatni gymnazium je naprosta standardni malickost. To uz mohl vymyslet a zridit neco chytrejsiho. Zameruje se schvalne na deti, coz je citliva skupina u dospelych. Spise se chce zalibit a tak velkeho citu lidu preci neni zapotrebi. U milionaru postavit internatni gymnazium znamena jako kdyz uz nas socka da rohlik dalsimu socialovi. Takze, spis mel vymyslet neco chytrejsiho, ale lepsi neco, nez nic.
0/0
22.11.2004 3:34

dzzin

Re: To se moc nepretah
No zato tys tady toho vymyslel za dva takovy milionare. Bez to tam zmanagovat po svym a ze svych prijmu; treba to udelas lip.
0/0
22.11.2004 8:36





Najdete na iDNES.cz