Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chtěla jsem prodat dítě, přiznala žena

"Ano, chtěla jsem prodat svého syna," říká tiše devětadvacetiletá Terezie K. ze severovýchodu Čech. Drobná, nenápadná tmavovláska vypadá mnohem starší, než je. "Několik dní jsem nespala. Nejde to," vysvětluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tjara Ultrix

husa
Měla se toho zbavit včas.
0/0
17.12.2004 0:04

russsalkableda

,,
v clanku : ....  uz nikdy nebudu mit dite, mela jsem komplikace a je mi teprve tricet.......
holka, mas pet deti, o ktery se neumis postarat, kazdy s nekym jinym a je ti lito, ze nemuzes mit dalsi? to jsi asi blazen! nebo chces rodit deti, abys je nekomu mohla prodat? .. pet deti, kazde z jinyho vztahu... holka, ty jsi uplne blba a neschopna ....  je mi lito tech tvych deti, do ceho jsi je privedla! hloupa slepice!
0/0
21.11.2004 11:41

vev

Krava
A takovahle krava, ktera jeste nezjistila, ze existuje antikoncepce ma volebni pravo? Kdo si mysli, ze je? Zije na ukor druhych!
0/0
19.11.2004 22:45

svobodny clovek

Re: Krava
Volebni pravo by ma mit jen ten, kdo plati dane
ale to neprojde, protoze je to spravne
0/0
20.11.2004 11:08

Janines

Re: Krava
Jak můžete někoho odsuzovat, když ani nevíte co ho k tomu vedlo, že neměl ochranu, nebo že nevěděl dříve, že je v jiném stavu. To se lehce odsuzuje a uráží
0/0
20.11.2004 21:37

marie x

Spravedlnost?
Chudou ženskou, která chtěla, aby se její dítě mělo dobře, budou vláčet po soudech, jejích 5 dětí skončí v děcáku, a ti, kterí si nakradli miliony si je budou dál v klidu užívat.
0/0
19.11.2004 7:54

svobodny clovek

nechapu proc je to nelegalni
Vubec nechapu, proc by nejaka zena nemohla pro nekoho, za penize, porodit dite ! Tedy pokud je to dobrovolne. Co je na to spatneho ? Nic. Bezdetni dostanou dite a rodicka penize.
Neco jineho je obchod s KRADENYMI detmi. To je obrovske svinstvo. Za kradeze deti by meli byt jednoznacne tresty smrti.
0/0
18.11.2004 23:51

hovnival-

Re: nechapu proc je to nelegalni
je to neobvykle, ale tentokrat s tebou souhlasim.
0/0
19.11.2004 0:22

javim

Re: nechapu proc je to nelegalni
Problém je v tom, že by se tím legálním porodem za peníze zjednodušil obchod s kradenými dětmi. Není až tak složité na matku zatlačit, že když to dítě jakoby dobrovolně neporodí pro někoho jiného za úplatu, tak se něco stane dřívějším dětem a nebo klidně i tomu ještě nenarozenému. Než aby mu prokazatelně ublížili, to ho raději prodá. Lepší cesta je ve zjednodušení adopce ... a peníze? Kdo té či oné rodině, která to narozené dítě legálně a rychle (jako povídat o meziihvězdném cestování :) adoptuje, zakazuje dát finanční dar té rodičce? J.
0/0
19.11.2004 8:22

RRorys

Re: nechapu proc je to nelegalni
Ackoliv s timto nazorem souhlasim, neni to bohuzel tak jednoduche, jak to vypada. Je tu spoustu nebezpecnych faktoru, ktere ani nedokazeme domyslet.
Ale myslim si, ze by se nad tim uvazovat mohlo. Bylo by to asi lepsi kontrolovane za uplatu poskytnout deti tem kteri je chteji a nemaji, nez je drzet cele detstvi v decaku.
Mozna by to pro urcite skupiny lidi mohlo byt poslednim prolomenim barieri, proc jim neposilat 2 x rocne pohled do decaku, ale nechat je zit plnejsim zivotem.
0/0
19.11.2004 10:26

80E-seven

Re: Re: nechapu proc je to nelegalni
a co takhle zavest system: mas dite v decaku? zaplati ti budouci rodice a ty ho pro ne "uvolnis"
0/0
19.11.2004 10:59

antigogo

Re: nechapu proc je to nelegalni
Ale za "kvalitní" dítě se také platí. Jenomže ne matce, ale spoustě lidí, kteří mají adopce na starosti. O tom se ale mlčí.
0/0
19.11.2004 22:54

Leto_Atreides

Souhlas
Té ženy je mi spíš líto. V článku není uvedeno, jak bylo postaráno o její další děti - pokud se je opravdu snažila jen zabezpečit... Nechtěl bych být na jejím místě. Rozhodně je to lepší, než kdyby to mrně pohodila u kontejneru...
Doufám, že soud bude v jejím případě rozhodovat spíše v duchu zdravého rozumu, než strohé řeči paragrafů...
0/0
20.11.2004 17:12

hovnival-

@@
nechapu, proc by rodice hned po narozeni nemohli sve dite prodat. pokud dite nechteji, muzou ho prodat, je to lepsi, nez kdyz budou nechtene dite vychovavat nebo daji dite do ustavu. naopak, prodej deti by se mel co nejvice podporovat.
0/0
18.11.2004 23:35

Isbjoerna

Re: @@
"...proc by rodice hned po narozeni nemohli sve dite prodat..."
 
Dite nepatri rodicum, neni kupni/prodejni zbozi ci majetek, ale clovek s pravem na lidskou dustojnost.
 
0/0
19.11.2004 10:12

tyrkysova

Re: Re: @@
Právě narozené dítě nemůže ztratit důstojnost tím,že ho rodiče darují za úplatu jiným bezdětnm lidem. Když už,tak jde o důstojné či nedůstojné chování  těch rodičů.
 
0/0
19.11.2004 14:04

Isbjoerna

Re: Re: Re: @@
Co byste rekla tomu, kdyby Vas Vas otec/manzel prodal (daroval za uplatu) nejakemu vdovci bez zeny?
0/0
19.11.2004 14:19

Gargy

Re: Re: Re: Re: @@
Mno, vdovec bez ženy asi nebude kupovat dítě, ale kdyby mne prodali bezdětnému bohatému páru před 28 lety, tak se mám jak čuník v žitě. Můj otec se zajímal více o alkohol, než o mne a mé sestry a to "darování" by mi po těch letech vůbec nevadilo. Hodně dětí se díky tomu bude mít lépe, než s biologickými rodiči a Vy tady nebudete pi*ovsky pindat.
0/0
20.11.2004 2:41

svobodny clovek

Re: Re: @@
Pseudohumanistka Isbjoerna zase 'mele pate pres devate'. (to je ceske porekadlo)
a) Je rozdil prodavat cloveka / dite nekomu jinemu (to je nepripustne) a dite PRO NEKOHO PORODIT. Finacni vyrovnani je v tomto pripade kompenzace za komplikace s tehotenstvim.
b) Kdyz bude dite vyrustat u svych biologickych rodicu, kteri ho nemohou hmotne nebo socialne zabezpecit tak dite ma svou lidskou dustojnost ale kdyz bude vyrustat u nebiologickych rodicu, kteri ho plne zabezpeci a tak lidskou dustojnost nema ????? To mi nejak nesedi.
 
0/0
19.11.2004 15:58

Ccecil

Re: Re: Re: @@
Isbjoerna je jako obvykle zcela mimo. Hází moralizováním na všechny strany, ale nemá nejmenší potuchy, o co jde. Naporosto mne pobavila její představa, že kojenec je okamžitě rozřezán na náhradní díly. Zapomíná na maličkosti imunologie, kdy je bezpodmínečně nutná genetická shoda a za druhé je nezbytné, aby orgán dárce byl vhodné velikosti. Pochybuji, že by šlo s úspěchem transplantovat strde kojence čtyřicátníkovi.
 
 Jistě má pravdu v tom, že najde-li se dárce geneticky příbuzný a mladší,  je transplantace snažší a takový orgán je mnohem více ceněný. V tom případě je i ona vhodný dárce pro tucet staříků a doporučil bych ji vůbec nevycházet na ulici a raději sedět u internetu a moralizovat. Je to mnohem bezpečnější. Ještě by mohla přijít o nějaký ten orgán.
0/0
19.11.2004 23:45

Ccecil

Re: Re: @@
Naopak. Všechny děti musí být odebrány rodičům. Nelze absolutně připustit možnost, že budou zneužívány. I ta nejmenší možnost je nepřijatelná. Všechny zavřít do ústavů a odpovědné sociální pracovnice cca do pátého roku dítěte rozhodnou, kdo má na dítě právo a kdo ne.
0/0
19.11.2004 23:33

Josefka

znám ji
Znám osobně Šárku Dokoupilovou , kdybyste ji znali odsoudili byste ji na doživotí, nebo do blázince. tra osoba je totiž přinejmenším psychopatická. Terorizuje všechny které s ní jen náznakem nesouhlasí, dovedu si živě představit to peklo, když zasílala výhrůžné SMS.Její vlastní syn se zabil pádem z mostu, který sprejoval v nočních hodinách a to ve věku 12 let. Dítě které vychovává také koupila a na vycházky s ním chodí zásadně v noci, učí ho kopat sousedům na dveře a sama maže psí extrementy sousedům do schránek. Lituji každého kdo se dostane do jejích spárů.Možná i doktoři jsou viněni neprávem, jak ji znám udává každého , zná ji celé její okolí na P10 včetně MČ. Neodsuzujte nikoho tak jednoduše.
0/0
18.11.2004 21:06

svobodny clovek

Re: znám ji
hmmm, podobna psychopatka jako moje tchyne
0/0
18.11.2004 23:48

Blueski

Re: Re: znám ji
Nemas se zenit a mas si najit chlapa. Sportaku.
0/0
19.11.2004 0:11

Ccecil

Re: Re: Re: znám ji
A co by tím změnil?
0/0
19.11.2004 7:38

svobodny clovek

Re: Re: Re: znám ji
S manzelkou jsem plne spokojen, od tchyne se nachazim 1000 km daleko. Nicmene hodnoceni me tchyne jsem si nemohl odpustit.
0/0
19.11.2004 16:00

Ccecil

Re: Re: Re: Re: znám ji
Hej pane, proč té paní šlapete po rukou?
To je má tchýně.
A jak se drží potvora!
0/0
19.11.2004 23:36

Kladýnko

Re: znám ji
Jo, taky znám takovou rodinku, nějací Hálkovi z Kobylis, hotová "Adam's family".
0/0
19.11.2004 10:41

Janines

Dodatek k obchodu s dětmi
To je vše co jsem chtěla říct. Asi má každá věc dvě strany a je potřeba je taky ukázat. Ale neznamená, že jsem zastáncem obchodu s dětmi. Pouze jsem pro legální přímou adopci.
0/0
18.11.2004 20:12

Isbjoerna

Re: Dodatek k obchodu s dětmi
, Jsm rada, ze jste sem napsala svuj prispevek. Opravdu je treba rozlisovat a ODSOUDIT kazdy obchod s detmi a zasadit se pro legalni PRIMOU adopci - i kdyz stale zduraznuji: Pod kontrolou uradu, minim tim odbourani VSECH zbytecnych urednich prekazek, ktere NEslouzi dobru diteti.
0/0
18.11.2004 21:09

mike-š

Re: Re: Dodatek k obchodu s dětmi
zde s tebou souhlasím
0/0
19.11.2004 10:12

Janines

Obchod s dětmi
Dobrý den, chtěla bych taky pár věcí přidat k tématu obchod s dětmi. U paní Ivany (ikdyž nám tvrdila, že se jmenuje jinak) jsme také s manželem byli. Našla jsem její inzerát tehdy ještě na dostupné diskuzi adopce.com, kde psala, že hledá hodné rodiče, pro její ještě nenarozenou holčičku. Hned jsem jí napsala a ona mi obratem odpověděla, že pokud budu chtít ať jí zavolám a přiložila tel.číslo. Mluvili jsme spolu několikrát po telefonu, než jsme se za ní rozjeli. Asi při druhém rozhovoru, došla řeč na peníze. Řekla jsem hned, že peníze žádné nedáme jestli to dělá pro ně, ale její reakce byla taková jak je napsané v článku. Že veškeré finanční obnosy odmítá, že chce pouze vidět budoucí rodiče svého dítěte a že peníze žádné nechce. Ani při osobní návštěvě nepadl žádný náznak finačního odškodnění ba naopak, řekla, že peníze rezolutně odmítá. Že dítě není zboží a ona ho neprodává. Ona chce pro něj šťastný a spokojený domov.
To je vše co jsem chtěla říct. Asi má každá věc dvě stran
0/0
18.11.2004 20:11

Blueski

Re: Obchod s dětmi
Tak v tom případě mohla využít legálních cest. Je to ale dlouhý proces, byl to ten důvod? Co se obrátit na evropské sooudy které jsou rychlejší a pokud by to odmítly vyřizování takového případu v CR, pak bz se alespon pokusila o to, aby evropské soudy hnuly s českými co se adopcí týče. A ještě by tim udělala něco pro společnost. Já jí fandim at už je to tak, nebo tak. Je to její dítě a bohužel stát s námi zachází v mnoha případech jako s věcmi se všemi. A pokud ne jako s věcí pak rozhodně jako s někym podřadnym. A když se někde něco stane, tak se nikdo neobrací na ty skutečné důvody problémů a temi jsou zákonodárci.
0/0
19.11.2004 0:08

Janines

Re: Re: Obchod s dětmi
Ahoj Blueskii, byla jsem přímo za paní v Azylovvém domě. O pomoc tudíž požádala. Bydlela tam se dvěmi dětmi a třetí měla na cestě. Na mou otázku, proč si dítě za včas nenechala vzít, tak odvětila, že už bohužel bylo pozdě, když na to přišla. Nejdříve se obrátila o pomoc na fod a ti jí poslali dva páry na adopci a ti byli cizinci, kteří jí údajně nabízeli peníze za to, že to dítě dá zrovna jim. Ty peníze měly jít i z části Fod.(jestli je to pravda nebo není já nevím) Což je trochu zařážející, když u nás je spousta státem prověřených párů. A druhá věc, která mě docela dost zarážela, že za jednu místnost v azylovém domě platí 3.200 Kč.. Pak dále za každé praní po dvacetikoruně atd. Přijde Vám to jako pomoc matce v nouzi?
0/0
19.11.2004 8:31

SALICES

Re: Obchod s dětmi
Jano Dudova a PROČ  jste se nakonec s Ivanou nedomluvili a nemáš její dcerku????
Obě jste nechtěly do věci tahat peníze a obě jste chtěly pro její dítě novou rodinu. Když jste si tak rozumněly, proč není holka u tebe??? Proč v tom nyní Ivana tak lítá???
Nevykládej, že tam nebyl názorový rozdíl ve velikosti nezištné pomoci!
0/0
20.11.2004 16:45

Rada8

***
pokud na to kouknu z hlediska těch dětí, tak je škoda, že ty "koupě" neproběhly. jen tu mrchu co na tom vytřískávala majlant bych zavřela. naopak ty holky byly celkem rozumný, než vychovávat v azyláku další adepty na socku, proč je nedat do rodiny, kde je chcou a dokážou se o ně postarat?
0/0
18.11.2004 19:48

mike-š

Re: ***
Souhlas. Na rozdíl od pseudohumanistů označující matku za zrůdu. Stojí za ho*no, o tom žádná. Proto by naopak MĚLA MÍT MOŽNOST dítě předat tam, kde se o ně chtějí postarat a postarají.
O překupnici se nebavím, to je zločinec.
Naopak adoptivní matka v žádném případě neudělala nic špatného.
0/0
19.11.2004 10:04

Blueski

fandim ji
kdyz nema penize tak co jinyho? takova je situace v CR neudelala nic spatnyho. napred ji vlada muis zaridit tkaovou situaci aby se tohle nestalo. fandim ji
0/0
18.11.2004 18:12

G.a.l.a.d.r.i.e.l

to je mazec
tak to je fakt mazec, holka, měla by sis dávat více pozor, když nechceš pořád rodit. Tak tohle jsem fakt ještě nežrala...asi jdu doho byznysu taky, odrodím, hodí to nějakého búra a bude fajn...
0/0
18.11.2004 16:05

monstrum

Návrh.
To dítě by mohlo vystupovat v reality show. Při nákupu dětí by byli kamery a lidi by hlasovali jestli koupené dítě přežije či ne (palcem nahoru či dolů).
0/0
18.11.2004 16:00

Michalll

není to v černé kronice:
je to bílá zpráva, obecná společenská diskuse...
0/0
18.11.2004 14:44

Michalll

snad už parlament brzy schválí zákon lobby prodavačů dětí
a matka bude moci být rehabilitována.....
je to podnikání, je to podpora demografie, kdo koupí stará se o nakoupené lépe, než pro koho to nemá cenu... platilo již ve starověkém otroctví....
po snížení věku k prostituci, po legalizaci prostituce... no problem...život má před zákony předstih.....nakonec Muchammad zavedl obchod s děvčátky velmi prozíravě, tím že umožnil vzít rodičům výkupné za dceru, přestali kočovní rodiče holčičky odkládat ... lov nevěst u usedlu ch už nebyl jediným zdrojem žen....
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
18.11.2004 14:43

PC

Farma na vyrobu deti
S tim prodejem deti to neni spatny napad. Stacilo byt mit farmu tak s desti zenskymi, ktere by porodily jedno dite rocne. Podepsaly by smlouvu na tri roky, to znamena, ze za tri roky by farma vyrobila 30 deti.... 30 x 150000, to je 4500000 za tri roky... zenske by dostali 100000 kazda za rok.... Me by zustalo 1500000 za tri roky...... Divim se, ze to jeste nikdo nevymyslel, ..... ted hledam jen nejake ty kravy.....
0/0
18.11.2004 14:22

cochran

Re: Farma na vyrobu deti
kdyz dovolis, tak bych ti je za 10 000 oplodnil
0/0
18.11.2004 14:33

VENDULA

Re: Farma na vyrobu deti
není problém. ale doporučuju pro zvýšení zisku naverbovat cikorky - nízké náklady a množej se po vrzích
0/0
18.11.2004 14:34

Nedobrota

Re: Re: Farma na vyrobu deti
To bys hodil bankrot !   rómíka by nikdo nekoupil ani za cenu kila brambor !
0/0
18.11.2004 14:40

VENDULA

Re: Re: Re: Farma na vyrobu deti
ale... taky nesmíš troubit do světa jeho původ. musíš tvrdit, že je to potomek malajskýho tygra a perly z labuanu
0/0
18.11.2004 14:47

VENDULA

Re: Re: Re: Re: Farma na vyrobu deti
a pochopitelně každý dítko bude mít papíry, kupírovaný uši a potvrzení vo bezinfekčnosti
0/0
18.11.2004 14:49

errrorka

Re: Re: Re: Farma na vyrobu deti
vy jste ale volove. kdepak jste zapomneli svoji nervovou soustavu?
0/0
18.11.2004 14:50

VENDULA

Re: Re: Re: Re: Farma na vyrobu deti
já o ní přišel při posledních volbách
0/0
18.11.2004 15:09





Najdete na iDNES.cz