Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí s rychlovlakem překonat rekord

Překonat rychlostní rekord tuzemské železnice se pokusí rychlovlak Pendolino. V pondělí začaly zkoušky na trati mezi Brnem a Břeclaví. "Zatím testujeme provozní rychlost sto šedesát kilometrů v hodině, postupně ji zvyšujeme na dvě stě," uvedl Pavel Tesař z tiskového oddělení Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bajker

Hehehehe
Dráhy chtějí překonat rekord, ale pomalostní. V zavádění nové vlakové soupravy, která je při zavedení už zastaralá. Je to hnus.
0/0
18.11.2004 8:45

MMarjanka

Třeba by lid obecný a cestující
mnohem víc překvapil "rekord" v dodržování jízdních řádů a čistoty vlaků
0/0
16.11.2004 22:08

maxip

Re: Třeba by lid obecný a cestující
S tím pochopitelně souhlasím, ale musím se v tomto ohledu zastat ČD: Zpoždění jsou dnes minimální (5 minut nepokládám za zpoždění) Čistota rychlíků je přijatelná a u osobních souprav se to lepší. Špatné to je s čistotou a údržbou některých stanic. Nevím, proč se v tomhle stanice od sebe tak liší. A ruce by patřilo urazit sprayerům a vandalům, co rozřezávají sedadla. 
0/0
16.11.2004 22:30

ODSakEda

OPLOCENí tratě!
 A co oplocení korydorů???!!!... V Rakousku, ale i "blbým" Madarsku jsou dánice ale i rychlostní železniční korydory oploceny!!! Nejen kvůli zvěři, ale i lidem -dětem obvzláště!
 Nedávno (tento víkend?!, někde na Olomoucku) vykolejil v česku motorák po té, co nejspíše děti položili na trat kameny a klády! A to šlo o vlak "pomalák", "loudal" "dělničák"!!!...
0/0
16.11.2004 12:08

Karboxyl

Re: OPLOCENí tratě!
 Je videt, ze moc nerozumite psychologii deti, protoze on takovy plot naopak muze deti svadet ho ruzne prelezat, podlezat apod. Pro male kluky muze slouzit svym zpusobem jako prostredek pro plneni "bobrika odvahy", kdy se vsadi, kdo celou oplocenou trat preleze nejrychleji. Takze pak naopak oploceni trate muze byt vice nebezpecne. Navic i pro zvirata je plot vyraznou barierou pro pohyb a vede k vyrazne fragentaci krajiny. Muze se to sice resit ruznymi zvirecimi podchody apod., ale ani to neni zrovna nejlepsi reseni. Takze podle meho nazoru by se trate oplocovat nemely, apson ne ty nase, v pripade vysokorychlostnich tarti ve Francii a Nemecku je to jina situace, tam uz plot ma jisty smysl.
0/0
16.11.2004 16:24

maxip

Re: OPLOCENí tratě!
To máme jezdit mezi ploty? Oni nestačí ty betonové zdi, co mají chránit proti hluku fotbolová hřiště, dvorky a koňská cvičiště na koridoru? Co kdyby místo těch ohavných betonových zdí se vysázely zelené batriery?
Tak už i na Olomoucku udělaly na trati zátaras? Já včera slyšel, že na Opavsku. To se asi jedná o systematickou teroristickou aci, ne?
A pokud by se mšlo oplotit něco nebezpečného, musely by to být především silnice. 
0/0
16.11.2004 19:03

Josito de las Cienagas

Další rekord?
     Soudruzi ajznboňáci s tímhle vláčkem už jeden rekord překonali. A to ve vyhazování miliard z okna. Teď se modrá armáda bude pokoušet o rychlostní rekord. Že by šlo o rychlé zavedení novinky do provozu, aby konečně aspoň trochu vydělávala, když už stála takovej balík? Tak to zase ne. Půjde o maximální rychlost soupravy. To je, s přihlédnutím ke stavu naší železniční sítě, ten nejdůležitější faktor...
     Vážené Generální ředitelství Českých drah, jo a když už jsme u toho, tak taky Vážený pane premiére, přestože hmotnost mozku železničáře s rychlostí roste, inteligence zůstává stejná. Ježto není známo, že by páni poslanci během letu do Ostravy trpěli genialitou, nedá se očekávat výskyt této abnormality ani u současného, nebo emeritního drážního personálu v nepoměrně menší rychlosti 230 km/h...
0/0
16.11.2004 9:39

Mitchell

Jen to ne.
Jestli se dráhy opravdu pokusí trhat s tímhle vlakem rekordy, tak je mi už předem jasné, jak to dopadne.
0/0
16.11.2004 9:11

karoten

Re: Jen to ne.
Jak
0/0
16.11.2004 9:15

Mitchell

Re: Re: Jen to ne.
99 % lidí to pochopilo. Pro Tebe zvlášť: ŠPATNĚ.
0/0
16.11.2004 16:27

karoten

Re: Re: Re: Jen to ne.
Aha! Já to vjeděl že sem vyjímečnej...
0/0
16.11.2004 17:19

sunka007

efekt
Pokud vim tak Pendolino melo byt v plnem provozu pred 2-4 lety, misto toho se "vychytavali" problemy. Danovi poplatnici zaplatili CD pred lety miliardy za soupravy ktere nelze aplikovat bez uprav na CD. Je o sice levnejsi nez Temelin, ale prinos Pendolino pro lidi mi pripadne mnohem mensi. Kolik lidi krom studentu jezdi pravidelne vlakem a pro studenty bude jizdenka velmi draha. Takze bude mit (mozna nekdy) rychlovlaky ktere budou jezdit poloprazdne. Jsem zvedavy jestli za toto rozhodnuti nekomu padne hlava.
0/0
16.11.2004 9:01

houba_

Re: efekt
jaky prinos bude mit Pendolino?? to je jako by ses ptal, jaky je rozdil mezi novym a starym autem,
nebo proc dopravci nakupuji nove autobusy
0/0
16.11.2004 9:06

wildge

Re: efekt
Treba ve Finsku je Pendolino proti IC vlaku drazsi jen asi o 10 procent, proti normalnim rychlikum asi o 20 procent.
0/0
16.11.2004 9:08

Karboxyl

Re: efekt
Tak za prve by mela cena jizdeky v pendolinu stat stejne, jako v EC/IC a jestli jsi nekdy jel timto druhem vlaku (a podle tve reakce se mi zda, ze ne), tak jsi mohl videt, ze jsou temer porad precpane. Aspon na trti Praha - Viden, kterou jezdim nekolikrat do mesice. Z toho logicky vyplyva, ze u Pendolin by to nemelo byt jine, naopak, uz sam fakt, ze se jedna o pendolino a ne o obycejny vlak, bude lidi vyrazne "vabit". Za druhe krom studentu jezdi pravidelne vlakem temer vsechny profese od manazeru po delniky, takze z toho usuzuji, ze do vlaku asi opravdu casto nechodis.
0/0
16.11.2004 16:32

maxip

Re: efekt
Takže podle tebe jezdí pravidleně vlaky R603, 5070, Ex140, 5072, R622 a dalšími jen samí studenti? To už asi studují pěkně dlouho, že jsou někteří tak prošedivělí či plešatí a vrásčití. Pane, to bude za pár let vzdělaných lidí, když jsou ty vlaky nacpány samými studenty. Že by Pendolino jezdilo prázdné, až konečně začne jezdit, o to strach nemám.
0/0
16.11.2004 19:13

Martin128

Bude řídit Standa Mašinfíra .
0/0
16.11.2004 8:56

wildge

Takhle to snad fungovat nebude :-)
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/diesel/751/680001_751017Vel_b.jpg
0/0
16.11.2004 8:53

houba_

Re: Takhle to snad fungovat nebude :-)
a jeste lepe takto :) http://zelpage.goo.cz/skut-zel/pendolino/680002/konvoj2.jpg
0/0
16.11.2004 9:10

balanta

Re: Re: Takhle to snad fungovat nebude :-)
Ten nakladni vagon je tam pouze jako prechodovy vuz. Pendolino ma jine sprahlo nez ostatni vagony a musi se pouzivat redukce. Ta jde namontovat pouze na nektere stare sprahla
0/0
16.11.2004 9:27

houba_

Re: Re: Re: Takhle to snad fungovat nebude :-)
jo,
ale fotka vypada dobre ne :))
0/0
16.11.2004 9:31

Bejek

Brno - Břeclav
Nevíte jestli když to klapne tak to začnou zavádět ten příští rok zatím jenom na trasu Brno - Břeclav? Co třeba Praha - Pardubice a dál? A je vůbec reálné že to má začít jezdit od nového roku?
0/0
16.11.2004 8:51

houba_

Re: Brno - Břeclav
staci trosku sledovat, co se deje kolem techto vlaku,
ma to zacit jezdit na trati Decin-Praha a pak na Brno
ze nyni zkouseji mezi Brnem a Breclavi neznamena, ze jen tam to bude jezdit
0/0
16.11.2004 9:13

balanta

Re: Re: Brno - Břeclav
to, že to zkoušejí mezi Brnem a Břeclaví je proto, že nikde jinde u nás není tra't, kde se dá tak rychle jezdit. Zkušební provoz začne v nejbližší době na trase Praha - Děčín -> lidé se mají na co těšit, protože tam bude v 2. třídě méně míst než v klasické soupravě. Více se dozvíte z bulváru ČD: http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2004/4_43pend.htm
 
0/0
16.11.2004 9:39

Ares952

problem pendolino
to je taky peknej pr*ser nechapu jakej amater to schvaloval na nasi zeleznici, kdyz na prehozeni vyhybku staci par desitek miliamper do koleje na frekvencich pod 50 Hz a pendolino "emituje" i 3 A. Fakt pr*ser. Je pravda, ze to emituje pri proudu 2,5kA, ale nekdo to preci musel schvalovat a kdyz to nemohlo splnit tyhle bezpecnostni pozadavky, tak jake jine? Tohleto povazuju za jeden z nejdulezitejsich parametru, aby mi vlak sam neprehazoval vyhybky a nerozblikaval svetla, nezvedal zavory a podobne. Ja chci aby nekdo nesl zodpovednost za moje penize, a ne aby se vyhodili miliardy jen tak voknem. Fakt pr*ser!
0/0
16.11.2004 8:31

houba_

Re: problem pendolino
2.5kA ???? umiz si vubec predtsavit takovy proud?
navic by to znamenalo prikon az  62,5MW na 25kV trakci, a to uz je slusna elektrarna :)  
0/0
16.11.2004 8:38

wildge

Re: Re: problem pendolino
2,5 kA. To by to Pendolino byla pojizdna tavici pec na cokoli.
0/0
16.11.2004 8:48

karoten

Re: Re: Re: problem pendolino
Ale pánové, vlak sice sbírá z troleje proud o napětí 25tisíc Voltů, ale do motorů pochopitelně nejde. Takový motory sice existujou, jenže akorát v kompresorovejch stanicích tranzitního plynovodu. Zkrátka trakční motory vlaku pracujou s o řády nižším napětím. Nevím kolik je to u Pindolína, běžně tak 750V + - bus. Potom je proud opravdu hooodně velkej.
0/0
16.11.2004 9:10

wildge

Re: Re: Re: Re: problem pendolino
No to uz je radove lepsi!
0/0
16.11.2004 9:38

Santa1

Re: Re: problem pendolino
Ale kromě toho je nikdo neschválil. Uvedený parametr je v zadávacích podmínkách a pokud ho pendolina nesplní, může si je Alstom odvézt domů (tedy pokud někdo nezprasil smlouvu nebo pokud se někdo nenechá podmáznout).
0/0
16.11.2004 8:55

wildge

Re: problem pendolino
Je pravda, ze tohle zrovna valecne predimenzovane za komancu nebylo. Imperialisti by mohli ovladat nase vlaky na dalku!
0/0
16.11.2004 8:50

houba_

taky zpusob
Dráhy zavedly zvláštní bezpečnostní opatření; přejezdy, zastávky a přechody pro chodce hlídají železničáři   --- takky zpusob, jak resit nezamestanost - drahy nasadi vsude Pendolina a ke kazdemu nastupisti a kazdemu prejzdu se pak postavi 2 zeleznicari
0/0
16.11.2004 8:19

wildge

Vlak ma zpozdeni
Francouzi 23 let jezdi rychlosti 300 km/h a tady se zkousi rychlost 230 (ma se jezdit 160). Tak asi takove mame zpozdeni. http://en.wikipedia.org/wiki/TGV
0/0
16.11.2004 8:04

bechernik

Re: Vlak ma zpozdeni
problem je v tom ze ve francii maji same rovne trate, takze to neni problem. U nas se koridory rekonstruovali v puvodnim profilu ktery ma prilis ostre zatacky, kvuli kterym museli koupit prave pendolino ktere se s tim pomoci naklaneni soupravy dokaze vyrovnat. Na rychlost 300 km rovnou zapomente, pokud nehodlate stavet uplne nove trate.
0/0
16.11.2004 8:24

S.T

Re: Re: Vlak ma zpozdeni
Vlaky s rychlostí přes 300 km? Tratě by se měly začít stavět někdy kolem roku 2010 - pokud v té době nebudeme společně s Německem a Rakouskem v hospodářské krizi. Bude vést trať z Drážďan do Vídně přes Prahu a Brno (tedy okolo Brna vzhledem k protestům Brňanů). Později by měla být vybudována odbočka přes Teplice a Most do Chomutova a na druhé straně přes Ostravu do Varšavy. Jízdní doby by měly být následující: Drážďany - Praha (40 minut) Praha - Brno (60 minut) Brno - Vídeň (45 minut) Praha - Teplice (30 minut), Teplice - Most - Chomutov (20,15 minut) Brno - Ostrava (45 minut)
0/0
16.11.2004 11:56

houba_

Re: Vlak ma zpozdeni
mas i nemas pravdu;
TGV jezdi 300 (i vice) ale pouze na specialnich tratich. Na beznych tratich jezdi tech 130-160, jak to ma jezdit u nas.
Bohuzel u nas stale neexistuji (a jiste jeste dlouho nebudou) takove trate, nove koridory jimi nejsou ani nemohou byt, protoze jsou to jen rekonstrovane stare trate. Ale aspo nejaky krko dopredu.
A jen tak mimochodem - rychlovlaky v Evrope jezdi zatim jen ve FR (a BENELUX), D, IT a snad Spanelsku, tedy to zpozdeni neni zas tak tragicke
0/0
16.11.2004 8:26

wildge

Re: Re: Vlak ma zpozdeni
No ale to jsi vyjmenoval vetsinu zapadni Evropy! Francie nema ani nizsi hustotu obyvatelstva, ani mene clenitejsi teren. Takze minimalne s temi specialnimi tratemi jsme opravdu pozadu. Ale nejen tam. A mimochodem, Pendolino jezdi i ve Finsku (vyzkouseno), ale je pravdou, ze ne moc rychle, tak okolo tech 160 km/h. Uz se ale modernizuje, aby se mohlo jezdit rychleji.
0/0
16.11.2004 8:47

houba_

Re: Re: Re: Vlak ma zpozdeni
"normalni" vlaky stale jezdi v Rakousky, Svycarsku, GB, Irsku, Portugalsku, ve Spanelsku je tusim jen jedna rychla trat.
Dalsim faktem je, rychlovlaky provozuji jen SNCF, DB a italske drahy.
On ten skluz opravdu neni az tak tragicky, navic s ohledem na relief CR je pochopitelne, ze vystavba rychlotrati zde bude trosku problem
0/0
16.11.2004 8:55

wildge

Re: Re: Re: Re: Vlak ma zpozdeni
V GB taky jezdi Pendolina. A navic tam vede i odbocka TGV z Francie (ne moc rychla).
0/0
16.11.2004 8:58

wildge

Re: Re: Re: Re: Re: Vlak ma zpozdeni
Zrovna tak rychlovlaky jezdi i ve Svedsku. V GB navic jezdi jeste HST (200 km/h a je to diesel). Ve Spanelsku AVE jezdi na trati Madrid-Sevilla, Madrid-Barcelona se stavi, ma se otevrit za dva roky. Do deseti let chteji mit zprovozneno 7000 km trati rychlovlaku (to je plan, ze se tomu da i tezko verit). A pak, ve Spanelsku nejezdi jen AVE, ale i jine rychle vlaky. Jenze ty uz Spanelove nepovazuji za rychlovlaky.
0/0
16.11.2004 9:07

Bobees

Re: Re: Re: Re: Vlak ma zpozdeni
V Nemecku sice maji DB nove ICE expresy, ale treba z Drazdan do Frankfurtu (cca.500 km za 4,5h) taky svisti pouze 130 km/h. 
0/0
16.11.2004 12:57

houba_

Re: Re: Re: Vlak ma zpozdeni
ale nespornym faktem je, ze nase drahy jsou v nekterych smerech  velmi pozadu - logistika, zakaznicka orientace
0/0
16.11.2004 8:58

Karboxyl

Re: Re: Vlak ma zpozdeni
Nad 300 km/h se jezdi skutecne jenom ve Franii (TGV), Nemecku (ICE), Spanelsku(AVE) a Italii(Pendolino), ale rychlovalky, jezdici nizsi rychlosti jsou i v Britanii, Svedsku, Finsku, Portugalsku (ano opravdu), Belgii a vlastne i Svycarsku a Rakousku, kam zajizdi Nemecke ICE. Svuj vlastni Rychlovlak zkousely i Rusove na trati St.Peterburg - Moskva, ale pro technicke problemy ho sthali, ale chteji ho udajne znovu zavest.
0/0
16.11.2004 16:41

Superťuhýk

Vzkaz pro ředitelství ČD
http://www.public-histoire.com/saga/tgv.html 
0/0
16.11.2004 7:56

sefredaktor

České Dráhy Vám přejí příjemnou cestu!
Kdo zkusil tohle velice rád zapomene na vyšší rychlosti s ČD http://cestovani.havran.info/modules/news/article.php?storyid=3
0/0
16.11.2004 7:30

houba_

Re: České Dráhy Vám přejí příjemnou cestu!
sefredaktore, mohu prepokladat, ze ten pribeh je tvuj vytvor?
pak mi tedy dovol otazku - kdo zpusobil, ze se rychlik stretl s nakladakem??
a ze jsou vlaky odkloneny po jine trati aby se pak zase vratily napuvodni trat? ono to totiz jinak nejde, pak by se ty vlaky totiz zacaly stosovat v Pardubocich a pred nimi. Coz jsou ovsem fakta, ktere bezny cestujici ani netusi
0/0
16.11.2004 8:33

necu

rekord
Rozum a chtíč nemohou být v opozici natrvalo.
0/0
16.11.2004 6:55

Jouda-

Re: rekord
Tak tohle mi tu už dlouho chybělo :-D
0/0
16.11.2004 8:57

karoten

Re: rekord
JOOOOOO  
0/0
16.11.2004 17:25





Najdete na iDNES.cz