Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici si zkoušejí zvýšit platy

Politici stojí před dilematem. Buď dostanou tisíce korun měsíčně přidáno policisté, nebo tolik přidají sami sobě. Poslanci o tom budou rozhodovat ve sněmovně už koncem listopadu. Do této situace je dostali senátoři, kteří využili hádku o platy policistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CtiborTlacitko

jsem hasič - dokončení...
PS:jen bych chtěl upozornit, že mě se ani jedno z toho (renty, odchodný) netýká, jsem u sboru 5let a do tý doby, kdy bych já měl nárok na rentu - podle nového zákona po 15-ti letech - se to může všechno ještě desetkrát změnit. PS2: Píšu za hasiče, ale policistů se to samozřejmě týká taky....
0/0
15.11.2004 14:55

NYCITY

Re: jsem hasič - dokončení...
je to pravda...dopadneme jako učitelé- těm prej taky přidali, ale vlastně jim sebrali. Ve skutečnosti ozbrojenejm složkám přidaj tak 2 nebo 3 litry za cenu 300 hod. přesčas ročně s tím, že je můžou vyhodit bez nároku na cokoliv třeba za to, že pošlou ve svým volnu souseda do p...le (poškodil dobré jméno sboru). A že se nechaj český lidi zmasírovat médiama- nic nového pod sluncem a navíc v nás pořád přežívá závist- proč nemůžeme mít všichni stejně hodně peněz?????
0/0
15.11.2004 15:10

CtiborTlacitko

Re: Re: jsem hasič - dokončení...
Přesně tak... A to jsem se srovnávání s učitelama vyhnul, abych nepíchl do vosího hnízda.... Kolik berou učitelé, za co a kolik volna maj... Ale to je zralý jen k tomu začít se tu hádat a o to mi nejde... přesně zapomněle jsem zmínit, že hasič/policista, může dostat nařízené přesčasové hodiny ve dvou dnech, kdy by měl mít volno a tyto přesčasové hodiny nebudou mít proplaceny - to už se vůbec nezmiňuju o tom, že mi nikdo neproplácí ani halíř z cestovného do práce - politici, ti si to dokázali odhlasovat - a pokud bych měl dojíždět ještě od volna, tak nakonec budu ještě platit, místo abych něco dostal - a to nemluvím o korunách, ale o stokoruně - dojíždím z Kolína do Prahy....
0/0
15.11.2004 21:53

CtiborTlacitko

jsem hasič - pokračování, nějak se to sem nevešlo
A můžou se snad po 16 hodinách sebrat a odejít? ne. Těch 17000 je se všemi příplatky - hodnostní, rizikové, příplatky za přesčas, soboty a neděle, svátky... (Bez nich to čistýho dělá kolem 10000 (to je necelých 42Kč/hod) Podle nového zákona, ale o tyto příplatky hasič přichází, budou rozmělněny v měsíčním platu. odtud to přidání. ve finále, když se vezme roční příjem,tak se očekává, že pokud by zákon prošel a platil od roku 2005, tak, jak to bylo ještě do nedávna schváleno, tak by roční příjem v roce 2005 byl nižší, max. "stejně" vysoký jako ten v roce 2004. Jenže podle tohoto nového zákona nesmí hasič pracovat ve volných dnech - nesmí si přivydělat ani korunu. Odchodný a renty jsou něco jiného... Ale i tak si myslím, že díky psychicky a fyzicky náročné práci si hasič nějaké finanční ohodnocení zaslouží - s takovým zhuntovaným tělem po 30-ti letech služby se práce shání docela těžko. howgh PS:jen bych chtěl upozornit, že mě se ani jedno z toho (renty, odchodný) netýká, jsem u sboru 5le
0/0
15.11.2004 14:55

CtiborTlacitko

Jsem hasič...
Pokud někdo má zájem, ať se podívá na: www.pozary.cz kde je o práci hasičů dost věcí, a kde je vidět,že to nemaj jednoduchý. dvě diskuze na tohle téma: http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=2927 to bylo před tím, než "pan" Kalousek dokázal to co dokázal, a tady je to, co následovalo po schválení: http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=2948 A propos, to, co tu ještě nezanělo, každej se tu ohání tím, co si hasiči vidělaj a kolik by měli mít v průměru přidáno a výsledná cifra. Kluci na výjezdu - ti co jezdí k případům - můžou bejt rádi, když maj 17.000,- čistýho a to málokdo. Jenže hasiči dělaj 24 hod/3 dny, což dělá obvykle 240 hodin měsíčně (takže hodinová mzda je zhruba 70,-) ), ještě lepší je, když služba výjde na první den v měsíci a měsíc má 31 dnů - to už to stouplo na 264 hodin/měsíc (to už je necelých 64 Kč/hod). Zaplaceno ale maj 160 hodin!!! Proč? A můžou se snat po 16 hodinách sebrat a odejít? ne. Těch 17000 je se všemi příplatky - hodnostní, rizikové, příplatky za p
0/0
15.11.2004 14:52

MMarjanka

Neříkám, že mají mít všichni stejně.
Říkám jen, že by se mělo přidat i jiným pro stát důležitým profesím, ne udělat z policistů jakousi sortu nadlidí s platy a podmínkami, že jim je budou závidět i v EU
0/0
14.11.2004 22:04

MMarjanka

Nebylo spíš ideální
nepřidávat politikům - málo jistě nemají, a peníze na přidání rozdělit mezi policisty, učitele, hasiče a podobné? Nikdo tady asi nevěří tomu, že i kdyby policajti brali 200.000 měsíčně, že by (pokud už jsou takoví, že berou) klidně nevzali úplatek... Nelíbí se mi, když se jedna profese staví nad druhou. Nápadně mi to připomíná předrevoluční "Já jsem horník, kdo je víc". Když mi bude hořet střecha nad hlavou, budou mi policisti houbeles platní.... Když  moje dítě bude potřebovat operaci, budou mi opět policisté k ničemu....
0/0
14.11.2004 17:07

Isbjoerna

Re: Nebylo spíš ideální
, Neznam zadny stat ve svete, v nemz by vsichni (ve vsech profesich) brali stejne platy. I kdyz se ti to nelibi, vsude na svete jsou profese, kde jsou velmi vysoke platy, a jine profese, kde jsou platy nizke. Avsak vsude, kde jsou statni organy placeny spatne, kvete Korruption, ktera brzdi pravnost statu i hospodarstvi. :-/
0/0
14.11.2004 17:53

j@ck

-
policiste si samozrejme pridat zaslouzi, ale kdo si to nezaslouzi (snad krome politiku)? lekari, ucitele, hasici... nechapu to jednostranne zvyseni platu, ktere vyvolava opravnene emoce u jinych skupin statnich zamestnancu. co mi vsak vadi jsou ty strasne renty - 25K mesicne duchod dozivotne - v dobe, kdy statni rozpocet je v deficitu a stat se topi v dluzich, mi prijde neprimerene. politici a soudci se nezaslouzi pridano vubec nic, snad krome par ran holi.
0/0
13.11.2004 20:40

fuck.f

Re: -
Proč si nekřičel před 5 lety, když toto mají celou dobu lampasáci, pro rentu nemusí odsloužit ani 15 let. Proč se nezeptáš Kalouska nebo Škromacha kolik za to období to stálo státní kasu !!!!! 
0/0
13.11.2004 20:43

Pivovarov

Re: Re: -
prave proto je potreba zarazit ted pripani 8Mld poldum. Uz toho platime moc. Zacal bych se spis bavit o revizi platu tem lampasakum nez kvuli nim dorovnavat i policajtum. Chapes nebo ses policista?
0/0
13.11.2004 21:07

wolfram

Re: Re: Re: -
Jo už toho platíme moc. Pojďme se bavit o zvýšení platů ústavním činitelům. Mají snad malé platy?
0/0
13.11.2004 21:13

Pivovarov

Re: Re: Re: Re: -
myslim ze primerene. Poldu je ale vic, tem je potreba to spis snizit (vzhledem ke klesajici duvere lidi ve VB a malo penezum v pokladne)
0/0
13.11.2004 21:36

wolfram

Re: Re: Re: Re: Re: -
Ano je málo peněz v pokladně a když začít šetřit, tak začněme u sebe, že pane Kalousku! Už jste si nahrabal dost.
0/0
13.11.2004 21:47

Pivovarov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
zajimavy je ze te z platu politiku stve jenom ten Kalouskuv. Jestli to nebude tim ze si dovolil sahnout ti na plat.
Kalousku, fandim ti cim dal tim vic  Zmraz tem SNBakum mzdy aspon na 10 let.
0/0
13.11.2004 22:29

Isbjoerna

to wolfram & klajpeda
, Politici mají fakt malé platy, potřebují víc. --- Policajti mají fakt malé platy, potřebují víc. ------- Platy: Politik 50.000 Kc (= asi 1.560 €), policist 25.000 Kc (= asi 780 €). Politika a statni vykonny organ v CR by mely byt nezavisle - zvlaste v CR, kde Korruption stoji na listine velkych nevyresenych problemu. Jestlize obycejny nemecky delnik u VW vydela mesicne 2.500 € (i vice), pak neni pro neho problem podplatit ceskeho policistu (coz patri k velice caste Korruption na cesko-nemecke hranici!). (pod)Prumerny vysokoskolak vydela v Nemecku mesicne 5.000 €, pro neho je malickost podplatit ceskeho politika. Prumerny nemecky Manager vydela 50.000 € mesicne, ten podplati ministra... ------- Nebylo by lepsi, kdyby cesti policiste a politici meli plat UMERNY DULEZITOSTI/ZAVAZNOSTI sve prace? Pak by se to zmenilo i s jejich poctivosti. ;-) ------- Navrhuji zvysit platy politiku na 300.000 Kc/mesicne a policistu na 150.000 Kc/mesicne.
0/0
13.11.2004 20:21

ethan2004

Re: to wolfram & klajpeda
Vrat se do Nemecka a prepocitavej si dal eura na koruny. V Nemecku budete mit za chvilku prd. Za platy, ktery jste zvykli brat (treba podprumerny vysokoskolak 5000) za par let nesezenete zadnou praci (vsechny fabriky se odstehujou na vychod). Jste uplne mimo realitu. S timto pristupem nas vsechny v Evrope za par let asiati prevalcujou.
0/0
14.11.2004 1:50

russsalkableda

Re: Re: to wolfram & klajpeda
0/0
14.11.2004 7:35

Isbjoerna

Re: Re: to wolfram & klajpeda
, Platy jinde ve "stare" EU (F, GB, NL, Sveden...) jsou podobne. Politici, policiste a soudci jsou fundamentem kazdeho pravniho statu. Jestlize jsou smesnymi platy motivovani ke Korruption, projevi se to na vsechny slozky statu a hospodarstvi. To je aktuelni realita v CR. :-/ S nasi nezamestnanosti v Nemecku si nedelej starosti, ta problem ceske Korruption neovlivni. ;-)
0/0
14.11.2004 17:46

russsalkableda

Re: to wolfram & klajpeda
sorry, ale blabolis nesmysly ..
0/0
14.11.2004 7:35

Isbjoerna

Re: Re: to wolfram & klajpeda
, To vypada na smysluplnu reakci. Jen ty argumenty cenzurou neprosly. ;-/
0/0
14.11.2004 17:55

Zdenekn

Politická skromnost
Je to něco nad čím se rozum pozastavuje a s tím příjdou po volbách,když účast je pod 20%.O týden dřív ,tak k volbám nepříjde nikdo.
0/0
13.11.2004 19:01

Nik

Několik poznámek
1) Podporuji zvýšení platů policistů. Je to sice poněkud drahý způsob, jak se zbavit "starých struktur", které údajně na tyto nové platové podmínky čekají především, ale co se dá dělat...
2) Z téhož důvodu by se podle mého názoru neměl proti přijetí zákona stavět ani Kalousek, který se přece snaží působit jako antikomunista...
3) Z čeho prosím plyne, že zmíněné peníze je nutno použít buď na platy pro policisty a spol., nebo pro politiky a spol. - a nijak jinak?
4) "Je pořád lepší dát stovky milionů korun na vyšší platy politiků než v budoucnu vyplácet desítky miliard korun na odchodném a rentách pro policisty, kteří odejdou ze služby," řekl MF DNES šéf lidovců Miroslav Kalousek.
 
Je zde snad ještě někdo, kdo neví, co je Kalousek zač?
 
0/0
13.11.2004 18:21

wolfram

Re: Několik poznámek
SOUHLAS. Politici mají fakt malé platy, potřebují víc. Z čeho by uživili rodinu, postavili vily a zaplatili studium svých dětí v USA?
0/0
13.11.2004 18:28

klajpeda

Re: Re: Několik poznámek
Policajti mají fakt malé platy, potřebují víc. Z čeho by uživili rodinu, postavili vily a zaplatili studium svých dětí v USA? Tak pro prilepseni berou uplatky a spolupracuji s organizovanym zlocinem. Ale nestaci jim to, tak chtej nejvyssi platy ve statni sprave a navic este nejvyssi odchodny a nejvyssi renty. A danovy soumari tuhle mafii (cest vyjimkam)budou platit  protoze to odhlasovali dementi v PS. 
 
 
0/0
13.11.2004 18:53

wolfram

Re: Re: Re: Několik poznámek
Ty si snad děláš srandu? Nebo nežiješ v Česku? Kdyby ano, věděl bys, že obyčejný řadový policajt nebo hasič (a těch je naprostá většina) je vůbec rád, když bydlí v paneláku. O studiu dětí v cizině se mu může jenom zdát a o vile taky. Buď záměrně lžeš, nebo žiješ na Marsu.
0/0
13.11.2004 19:05

Myself

Re: Re: Re: Několik poznámek
Měl bys už běžet toxíku, v Káčku dávaj methadon...
0/0
13.11.2004 19:20

wolfram

Re: Re: Re: Re: Několik poznámek
Koukám, že tys to stihnul dřív, a máš ho už v sobě....
0/0
13.11.2004 19:49

Myself

wolfram
To bylo na klajpedu ale jinak je to v poho...
0/0
13.11.2004 19:58

wolfram

Re: wolfram
sorry... :-) Je to tak.
0/0
13.11.2004 20:33

klajpeda

Re: Několik poznámek
Tobe uz asi fakt hrabe. Kalousek udelal velmi dobre ze zacal proti tomu pridani (nejen platu, hlavne odchodnyho a rent) protestovat. Ze si tady pak zhrzeny a zklamany ozbrojeny slozky vylejvaj vztek je toho pouze dusledkem. Ja vas chapu, ale platit vam takovy renty nechci a ani nebudu.  
0/0
13.11.2004 18:46

Nik

Re: Re: Několik poznámek
Proti " pridani (nejen platu, hlavne odchodnyho a rent)" pro policisty a spol. sice protestovat začal (šetrnost je chvályhodná), ale přidat sám sobě - když to "jinak nejde" (viz bod 3) - mu, zdá se, až tak nevadí.
Takže pokud bych měl za těchto okolností rozhodnout, zda přidat policistům nebo politikům, přidal bych policistům. 
Pro pořádek - nejsem příslušník ozbrojených složek.
0/0
13.11.2004 19:07

mikuv

Re: Několik poznámek
Kdo seje vítr, sklízí bouři. Ono zrušit rok platný zákon těsně před jeho účinností je stejné jako ty peníze policajtům okrást. Madlafousek když byl jako náměstek ministra obrany prosadil peníze v  armádě oficirům a nikdo ani neškytl. Co za těch 5 let z armády zbylo každý vidí. Teď tenhle zmetek rozpoutává  vlnu závisti jen proto, aby získal pár politických bodů. Tihle mocní se chovají hůř než komouši před převratem. Ukradnou peníze policajtům aby si je sami rozdělili a ještě o tom diskutují.  Ale aby jim za chvíli nebylo ouvej. Jestli naši mocní chrochtalové čekají na pomoc policajtů, až je lidi poženou od koryt, tak to se načekají. Možná že jim pomůže udatná Madlafouskovo armáda .
0/0
13.11.2004 19:53

Mitchell

Re: Re: Několik poznámek
Tohle mířilo do černýho.
0/0
14.11.2004 1:36

REapocalypse

Jiny uhel pohledu
Ona se take vlada mohla rozhodnout zahrat si s lidmi dalsi obycejnou hru. Preci, je jasne, ze to s temi platy policajtu az tolik u lidi nevyslo. Je to na ceske pomery i tak trochu skandalni. A tak proc neodvratit pozornost nekam jinam? Tak se na policii zapomene, lide k ni budou tolerantnejsi a budou se soustredit vice na vladu, coz neni tak velky problem vzhledem k nepomeru mezi vladou a policii. Neni pochyb o tom, ze politici jsou velci mali hraci a staci jim si usmyslet a dobre zahrat
0/0
13.11.2004 17:44

klajpeda

Re: Jiny uhel pohledu
..problem je v tom ze sluzebni zakon nema s Vladou nic spolecnyho. Hlasovali pro nej vsichni dementi v PS vcetne "racionalnich" odesaku. Bohuzel si to asi nejak nezachytil, tvoje zavery jsou tudiz ponekud vykonstruovane, nehlede na to ze je prilis nechapu. 
0/0
13.11.2004 18:02

wolfram

Re: Re: Jiny uhel pohledu
Je to Kalouskovo dílo. Jestliže chce státu ušetřit finance, měl by začít u sebe a svých spolustraníků. Ale ten se u toho žlabu bude držet zuby nehty.Volil jsem KDU-ČSL, ale už nebudu.
0/0
13.11.2004 18:20

klajpeda

Re: Re: Re: Jiny uhel pohledu
Jako policajt nebo hasic fakt musis bejt z Kalouska vedle. Meli ste to uz skoro jisty a ted nic nebude (aspon doufam) Holt smula.
Jen vic takovejch Kalousku a min dementu ktery podporujou represivni slozky a upozadujou ucitele a lekare. Kalousek rulezz
0/0
13.11.2004 18:34

fuck.f

Klajpejdo,klajpejdo
Je vidět, že máš ten správný přehled o práci policistů, hasičů, celníků, bachařů atd. Nečti noviny a běž se zeptat co ta práce obnáší. O tom se nemluví, co vše musí tito lidé dělat, nikdo se jich neptá - prostě to dostanou příkazem  Kdysi u jedné akce přijeli pohřebáci - když viděli co musí dělat policajti či hasiči u různých akcí, tak řekli, že by to nedělali ani za milión!!!! Asi máš velký přehled co museli dělat během povodní v roce 1997,1998 či 2002. Asi čteš bájnou literaturu, protože, kdyby jsi věděl co ta práce obnáší, tak nebudeš psát takové bláboly. Když srovnáváš s dělníkem na stavbě a policajtem či hasičem. Musí dělník  každý rok na přísnou lékařskou prohlídku, psychotesty, podrobovat se ověření odb.znalostí, 1xza 5 let absolvovat opakovací kurz atd. ???? Kdyby museli,  tak na těch stavbách nemá kdo dělat!!!   
0/0
13.11.2004 16:20

klajpeda

Re: Klajpejdo,klajpejdo
Nech si tu svoji policejni propagandu. Podivej se treba na zdravotniky, lekare, osetrovatele co musej vsechno delat, to by se prumernymu policajtovi eklovalo. Je tady spousta jinejch rozikovejch profesi, ktery nikdo nezminuje. Poldove jsou totiz represivni slozka a tak jsou pro politiky zajimavy. V civilizovanejch zemi sou placeny min nez ucitele a zdravotnici. Zachoval bych jim uz ted velmi nadprumerny platy ale udelal bych zasadni reformu policie.
Zprisnil bych prijimaci rizeni a stary kadry bych nechal taky testovat jako novacky, pokud by nechteli tak by jim byl snizen plat, pokud by neprosli tak bych je vykop. Je potreba mit kvalitni policii takze je potreba na ni klast daleko vetsi naroky. Zvysenim odchodnyho a rent se dosahne akurat toho, ze vsechny stary kadry vodejdou coz je pozitivni, ale 8Mld na takovej spas je trochu moc.  
0/0
13.11.2004 16:41

wolfram

Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Takže policajti mají podle tebe velmi nadprůměrný platy. Jaký mají tedy platy páni senátoři,když už teď berou 46000 Kč? Asi podprůměrný, protože si ho sami chtějí zvýšit na 54000. Tomu se říká NENAŽRANOST !
0/0
13.11.2004 16:51

klajpeda

Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Senatoru neni nekolik desitek tisic jako poldu. Taky me to stve ale poldum bych nedal uz nic, rozhodne ne prumr 33tis. to by totiz ty jejich funkcionari meli klidne taky tech 54 tis.. Hlavne si ale zapomnel na zakladni vec a to sou nehorazny odchodny a renty (proti nim Kalous nejvic brojil), to Senatori vubec nemaj. Pomer platu ucitele, lekare a policisty je porad ve prospech vopicaka - v porovnani s civilizovanym svetem.
Rikam, dost bylo policejni propagandy
0/0
13.11.2004 17:00

wolfram

Re: Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Zapomněl jsi, že senátoři dostávají odchodné a ne že ne. Každý 400.000. Nevím za co by měli ty prachy a tak vysoký platy dostávat, když je to absolutně zbytečná instituce, na kterou stát vynakládá tak vysoký finance.
0/0
13.11.2004 17:11

klajpeda

Re: Re: Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
To je uvaha hodna ozbrojene slozky . A na policejni rentu si radsi zapomnel... Myslim ze u policie by se naslo daleko vic vyzirku nez 81, videl bych to nejmin na nekolik tisic zbytecnejch vopicaku.
0/0
13.11.2004 17:26

fuck.f

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Máš pravdu, rozšiřme senát, a zrušme ozbrojené složky ( ty jsou k ničemu ) mimo armádu ta je potřebná
0/0
13.11.2004 17:31

wolfram

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Koukám, že matematika není tvoje silná stránka. Jakých 81? Plat se zvýší VŠEM ústavním činitelům.
0/0
13.11.2004 18:47

fuck.f

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
ON totiž neví co je to ústavní činitel. Podle toho ty jeho příspěvky vypadaj.
0/0
13.11.2004 20:32

test

Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Policajti maji nadprumerny platy podle statistik. Po tomhle zvyseni to bude nekde 80% nad celorepublikovym prumerem.
0/0
13.11.2004 17:02

fuck.f

Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
Milej můj nejsem policajt ale hasič, vím o čem je řeč  jelikož jsem skoro 20 let na výjezdu, mohl bych Ti povídat kdo, kdy a co udělal - neboli jak neudělal!!! K policii - asi jsi byl lustrační komisi, protože víš, že vyvolení měli možnost lustrovat a to několikrát !!!!! Pokud by jsi poslouchal, tak by jsi věděl, že od roku 1989 se policajti z 80 % obměnili !!!!! Když tyto lustrace probíbaly, tak tady vládli samí demokraté.  Snad nechceš říkat, že to udělali spatně???  Kopeš do policajtů a ostatních, proč se k nim nedáš a neukážeš jaký si JURA. Oni vědí prt, jen ty máš ty pravé předpoklady!!!! S tebou by jsme to vyhrály.
0/0
13.11.2004 16:57

klajpeda

Re: Re: Re: Klajpejdo,klajpejdo
hmm hasic, takze to je jasny, nestranej jak buben, ze jo . Zmena byla, ale ne v nejvyssich patrech, na prezidiu atd. Navic prijimacky asi nejsou dost prisny kdyz se tam muze dostat takovej odpad kterej je spaktovanej s organizovanym zlocinem, bere uplatky a je buransky linej. Proste lidi spokojeny s policii nejsou, duvera v ni je nizka a dokonce porad klesa. Takze neni duvod jim cpat penize dokud tam neprobehne dusledna cistka zamerena na kvalitu prijimanejch lidi.
Uvedom si ze tu mame jiny priority, treba dlouhodobe podfinancovane skolstvi a zdravotnictvi.
0/0
13.11.2004 17:10





Najdete na iDNES.cz