Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto srazilo účastníka nehody na D1

Dálnici D1 zablokovala nad ránem řetězová srážka náklaďáku a tří aut. Jeden z vozů srazil účastníka nehody, který vystoupil z auta. Je těžce zraněn. Kolony stály směrem do Prahy od 15. kilometru. Řidiči zatarasili všechny pruhy a silničáři se nemohli na místo dostat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hnusil

Češi jsou idioti
Čeští řidiči se nesmí divit, že tolik bourají, když většina z nich nezná ani pravidla a ani neumí přemýšlet, viz fotka k článku, jeden mlhovkář a hned za ním další extrém - neosvětlený vůz. Pak se někdo divte, když takoví idioti jezdí po silnicích !
0/0
11.11.2004 11:17

glaku

Re: Češi jsou idioti
0/0
11.11.2004 12:20

klausomil

Re: Češi jsou idioti
Neházejme na sebe špínu, nejsme zase tak špatní, jsme jen málo vyježdění (cena benzínu a platy, stará písnička) a neuvěřitelně málo tolerantní jeden k druhému . Ve Francii, kterou jsem letos navštívil u příležitosti 60. výročí vylodění v Normandii, jsem potkal řidiče daleko horší, než jsou ti naši, s chováním daleko agresívnějším. Že by to spočívalo v národní povaze? V Německu něco takového neexistuje - naznačím, že chci změnit pruh a okamžitě je řidič za mnou ochoten uvolnit místo, zastavím na neodkladnou čůrpauzu v ostrůvku pro porouchaná vozidla a za oněch 5 minut se u mne zastavila dvě auta, zda nepotřebuji pomoc , dovedete si něco takového představit u nás??? Já zatím ne...
0/0
11.11.2004 16:52

opravak

Nač slouží odstavný pruh?
Nikde jinde ve světě by si ridič netroufnul jízdu po odstavném pruhu.Tento pruh slouží záchranářům k tomu,aby se dostali k nehodě nebo pro porouchaná auta.Jak je možné,že tento pruh byl také pro záchranáře zablokován?Proč nevybírala Policie od takto bezohledných šoférů tučné pokuty?
0/0
11.11.2004 11:15

klausomil

Re: Nač slouží odstavný pruh?
Promiň, trochu oponuji - V Německu je při nehodě umožňován průjezd vozidlům záchranné služby a policie tím, že vozidla v levém, tedy nejrychlejší  pruhu, sjedou ke krajnici zcela vlevo a vozidla v pomalejším, či pomalejších, co nejvíce vpravo. Je to samozřejmě dáno tím, že mnoho německých dálnic nemá výrazný odstavný pruh, k dispozici jsou pouze výklenky pro odstavení nepojízdných vozidel. Toto pravidlo je však dodržováno i na dálnicích s odstavným pruhem, nebo více pruhy. Současně s tím je důsledně využíváno okamžité sepnutí varovných světel v okamžiku, kdy je na dálnici spatřena překážka provozu, což u nás sice již také někteří pochopili, někteří se však podobné vozidlo snaží v plné rychlosti objet...
0/0
11.11.2004 11:36

briza

Re: Nač slouží odstavný pruh?
Uz nevim kde, (myslim ze prave na nejake diskusi na iDnes) nekdo popisoval zkusenost z USA kdy policajti prijeli k mistu kde nekdo ucpal autem odstavny pruh a nemohla projet sanitka. Ridice pozadali aby vystoupil z auta a pak to auto bez milosti svrhli do skarpy.
0/0
11.11.2004 13:02

jojoj897

Re: Re: Nač slouží odstavný pruh?
       
0/0
11.11.2004 13:41

Petrius

Doprava ZIP
Nedá mi to nereagovat. Je to sice mimo téma té nehody, ale zase se to v diskusi objevilo. Pravidlo ZIPu. Vysvětlí mi už jednou konečně logicky nějaký řidič kamionu či jiný řidič .... proč se mu tak líbí dlouhá kolona v pravém pruhu a levý volný? Myslím, že pravidlo ZIPu je dobré a průjezd zúžením urychlí, jen by to chtělo velkou osvětu mezi těmi řidiči, kteří četli vyhlášku (nyní zákon) naposledy před zkouškami, pokud ji tedy vůbec četli.
0/0
11.11.2004 10:57

Demeter

Re: Doprava ZIP
1. zákony dodržujou jen blbci
2. budeme-li všichni v pravým, nebudeme se předbíhat (to sice platí i u zipu, ale to už smrdí přemýšlením)
3. je obtížné se rozhodnout, jestli budu stát v pravém, či levém. Tedy všichni v pravém a kupředu levá.
4. nemají tolik odvahy, vjet do levého pruhu, ale žere je, že někdo má
0/0
11.11.2004 11:20

klausomil

Re: Doprava ZIP
Řidičům kamionů se nelíbí kolony v žádném případě, nelíbí se jim ani volný levý, ve kterém by se mohly volně pohybovat osobní vozy za předpokladu, že budou ohleduplné a v místě zipu umožní střídavý průjezd. To ovšem znamená, že jejich řidiči budou ochotni respektovat a brát na vědomí jistá omezení, daná ovladatelností a možností akcelerace těchto oblud, popřípadě délkou jejich brzdné dráhy. Zkus se nechat svézt po dálnici v kamionu jen jako spolujezdec, uvidíš na vlastní oči jejich možnosti a pochopíš. Příště se zachováš už jinak, předvídavě a s ohledem...
0/0
11.11.2004 11:23

emicka

Re: Doprava ZIP
No to je jednoduchy. Jedu v pravem, protoze mam 99,9% jistotu, ze me zadny z machru zleva nepusti pokud mu nevrazim predek auta do cesty. Taky bych mohla vlevo stat dodnes...
0/0
11.11.2004 11:46

emicka

Re: Doprava ZIP
Jo, a taky se mi uz parkrat stalo, ze jsem poustela jedno auto a za nim se narvaly dve dalsi... Nejak se mi ten zip zadrhl.
 
0/0
11.11.2004 11:49

Tomáš Jemarný

Re: Re: Doprava ZIP
Pokud si před sebou nechám mezeru na 3 auta, tak se tam ty 3 auta pochopitelně narvou...
0/0
11.11.2004 11:55

klausomil

Re: Re: Re: Doprava ZIP
VÝBORNĚ , je vidět, že jsi přemýšlivý a dokážeš vnímat i chabé argumenty protistrany. Teď jsi naprosto přesně definoval potíž řidičů nákladních vozidel v místech zúžení. Tak takhle to naprosto přesně je!!! Oni prostě hbitosti osobních vozidel nemohou konkurovat a přitom se též chtějí pohybovat. Tak teď už víš...
0/0
11.11.2004 12:07

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Doprava ZIP
Vy prostě nedokážete pochopit základní věc: když všichni budou dodržovat pravidlo zipu, nebudou tam buzeranti, kteří se musí nacpat do pravého pruhu 300 metrů před zúžením, jedou v levém pruhu schválně pomalu a nechávají si před sebou 300 metrů místo atd., pojedou oba pruhy pomalu, ale plynule a ty náklaďáky nebudou muset zastavovat (mnohokrát osobně ověřeno). Pokud kvůli blbům, kteří toto nedodržují, se pravý pruh neustále rozjíždí a zastavuje, samozřejmě pak vjedu TĚSNĚ před zúžením do mezery před rozjíždějící se náklaďák třeba jako třetí, když se tam vejdu.
0/0
11.11.2004 12:40

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Doprava ZIP
Pokoušíte se zbytečně , nedávno tu byla k zipu diskuze. Někdo nechce pochopit, někdo nemůže , a bohužel jich je obou hodně moc. Snad časem .
0/0
11.11.2004 12:44

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava ZIP
jj, taky jsem si na začátku diskuse povzdech, jak v tom článku policajti slibovali, že se zrovna na tohle zaměří - a na zmiňované R7 jsem samozřejmě neviděl ani jednoho.
0/0
11.11.2004 13:02

klausomil

Re: Re: Re: Re: Re: Doprava ZIP
Oh, jak jsem se v Tobě mýlil , Tomáši zlatý, nepochopil jsi vůbec nic a jak už říkal dědeček Hříbeček v jedné pohádce - zůstaneš medvědem... . To není o tom, jak se chovají druzí, ale o tom, jak se chováš Ty! A Ty jsi, jak tu sám říkaš, naprosto bezohledný a netolerantní, neboť pravidlo zipu říká - střídavě jeden z přímého a jeden z přípojného atd., atd., a nikoli tři z přípojného a jeden z přímého, že? Jednou budeš mít smůlu, vletíš jako třetí do vzniklé mezery a ten kamión za Tebou to nestačí zašlápnout. A jestli skutečně jezdíš ve Fabii, pak Ti budiž země lehká...
0/0
11.11.2004 16:39

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava ZIP
Ano, rozjíždějící se kamion to nestačí zašlápnout... Pochybuji, že jste v životě najezdil tolik, co já odcouvám za rok :-p. BTW jezdím 28 let a za tu dobu jsem měl jednu malou bouračku - když jsem jako volík s čerstvým řidičákem jel na náledí rychleji, než jsem měl... Naštěstí mi to jako poučení z krizového vývoje stačilo a teď nebourám asi i díky tomu, že myslím za voloušky, jako jste Vy :-p.
0/0
12.11.2004 0:51

klausomil

Re: Re: Doprava ZIP
Přesně jsi vyjádřila podstatu problému, děkuji "emicko". Je to tedy zase jen o ohleduplnosti, že? A ani bych se nedivil, kdyby ona zmíněná vozidla nesla hrdou registrační značku ze série xAx xxxx. Zase na druhou stranu respektuji (a jsem tedy ohleduplný), že vlastníci těchto vozů musí být v cíli dříve než já, protože já jen tak po silnicích bloumám, kdežto oni spěchají vytvářet kapitál, hýbající celým státem, pílí tedy za jasným cílem i v můj prospěch...
0/0
11.11.2004 12:00

klausomil

To Tomáš Jemarný...
Milý Tomášku, zkus se zamyslet, proč asi řidiči nákladních vozidel blokují levý pruh před zúžením. Vycházej z předpokladu, že tak nečiní proto, že jsou to tupci, kteří Ti závidí Tvůj rychlý, nádherný, nablýskaný a nový vůz, a přemýšlej. Malá rada do začátku - začni tím, že se podíváš jak je dlouhý nákladní vůz a jak osobní vůz a jak rychle se rozjíždí ten a jak onen, o manévrovacích možnostech nemluvě. Dále uznej, že i řidiči nákladních vozidel chtějí po dálnici dojet do cíle a ne na ni pouze parkovat. Měl bys teoreticky dospět k závěru, že vše je o vzájemné ohleduplnosti, tj. že i Ty, řidič osobního vozu, bys měl být k těm mastodontům ohleduplný.
0/0
11.11.2004 10:55

Tomáš Jemarný

Re: To Tomáš Jemarný...
No tak pokud mi závidí 4 roky starou Fabii 1,4 Classic, tak to skutečně tupci jsou :-p. A v tomhle případě o ohleduplnosti ze strany řidičů náklaďáků lze asi těžko mluvit. A vycházejte potom z předpokladu, že řidiče nákladního auta těžko pustím třeba na hlavní...
0/0
11.11.2004 11:02

Petrius

Re: To Tomáš Jemarný...
Ano, je třeba být ohleduplný (i když řidiči těch "mastodontů" a ohleduplnost ...). Ale je třeba také dodržovat pravidla silničního provozu! Co brání řidiči kamionu, aby dodržoval pravidlo ZIPU a před zúžením jel v levém pruhu, ale tak jak má a nebrzdil auta za sebou??? A nevím, proč Tomáše napadáte? To je český zvyk, hned někoho napadnou a neargumentovat věcně...
0/0
11.11.2004 11:03

Ahasver

Re: To Tomáš Jemarný...
Třeba proto, že když jedou průběžným pruhem a drží si svou stálou rychlost tak, aby nemuseli pořád zastavovat a rozjíždět, jakmile se před nimi, třeba kilometr před zúžením, vytvoří mezera, najde se blbec který si myslí, že místo pravidla zipu bude slušnější zařadit se do průběžného dřív a "nepředbíhat frontu".
0/0
11.11.2004 11:08

Kleki Petra

Pro Mikulu:
Nebuď hned tak načuřený na cajzly. Ono jich ve tři ráno směrem na Prahu asi tolik nejelo, že by zatarasili pět kilometrů dálnice. A idiotů a blbců je plno i na Moravě. Stačí vzpomenout na volbu senátora Železného. V Praze naopak Mejstříka. Napadej hajzly, ne cajzly.
0/0
11.11.2004 10:15

Mikula

Re: Pro Mikulu:
Máš pravdu.
0/0
11.11.2004 10:56

houba_

Re: Min. dopravy vyhlašuje soutěž!
uz bych mnohokrat vyhral
0/0
11.11.2004 10:31

Tomáš Jemarný

Re: Re: Min. dopravy vyhlašuje soutěž!
Soudruhu cenzore, co bylo na tomhle příspěvku urážlivého atd.? Jediné, co mne napadá - byl intgeligentní, takže poškodil jméno bulváru iHeute...
0/0
11.11.2004 11:05

jojoj897

O T Á Z K A
proč Policie když přijede konečně na místo nehody - nepokutuje zatraceně vysoko ty dementy co stojí v odstavném pruhu
0/0
11.11.2004 8:58

VitaminS

Re: O T Á Z K A
Protoze by tam ta zacpa byla jeste dyl, nez by vsechny ty paka oblockovala
0/0
11.11.2004 9:20

Shotas

Re: Re: O T Á Z K A
Na to je jednoduchy recept. vyfotit auto se znackou i ridicem a poslat na spravni rizeni. nijak se to nelisi od fotografie z radaru.
0/0
11.11.2004 10:00

Shotas

Re: Re: Re: O T Á Z K A
Tim jsem samozrejme myslel , ze by to fotili ti policajti
0/0
11.11.2004 12:31

jojoj897

správně by bylo:
bezohledná a arogantní hovada zatarasila dálnici  
0/0
11.11.2004 8:56

SnoopyDog

...
je to velmi smutne, ale musim rict, ze ta dalnice stala jeste v sedm rano a mozna i dyl, vim to neb jsem chtela jet do prace po dalnici, nastesti jsem ai nestacila najet a tocila jsem to na Ricany. Takze prdlaz ze v 6.30 byly prujezdny dva pruhy.
0/0
11.11.2004 8:52

Mikula

Duševní bahno za volantem
Jenom naprostý dobytek vjede na ucpané dálnici do odstavného pruhu.  Čeští řidiči to udělají se svými sračkami místo mozku docela klidně. Zvláště cajzlíci. Už aby se ta havěť vyzabíjela a konečně bylo na silnicích bezpečněji.
0/0
11.11.2004 8:41

glaku

Re: Duševní bahno za volantem
S pravým pruhem souhlas.
Taky je blbej zlozvyk při zastavení pohybu v obou pruzích dojet toho předemnou až na fufr a nenechat si alespoň 3 metry - na případný úhybný manévr sanitce nebo hasičů.
Prostě blb je blb, ať je za volantem, na neosvětleném kole nebo kdekoliv jinde...
 
 
0/0
11.11.2004 8:58

Viados

Re: Duševní bahno za volantem
To bahno je bohužel všude. Nejen v ČR. Jak přišla v roce 2001 ta vánoční svěhová kalamita, tak v SRN stála zcela dálnice Norimberk-Mnichov. Kolony na A3 a A9 byly až 200 km!!! Auta ucpala i odstavné pruhy a pak všechno zapadalo 30 cm sněhu. A že to byl pátek večer, myslím 22.12., dostali se někteří ven až na Štědrý den ráno. Pamatuju si to přesně, protože jsem tam málem skončil taky. Naštěstí jsem nakonec jel o den dřív v předtuše šílenství o poledním prac. dnu před svátky ... o očekávaném sněžení jsem přitom ani nevěděl.
0/0
11.11.2004 9:47

Larrax

Re: Duševní bahno za volantem
Kdo jsou cajzlíci? Někde jsem to zahlédl v souvislosti s pražákama.... Jestli tím opravdu myslíš pražáky, tak si uvědom, že ve 4 ráno na Prahu pražáci moc nejezdí. Možná moraváci s pražskými SPZ (firmení auta).
0/0
11.11.2004 14:00

leblon

Kvalita řidičů!
Dnes a denně ukázka kvalit řidičů a jejich schopností. Bodový systém by naopak měl být ještě přisnější. ŘP řadě řidičů  vůbec nepřisluší díky jejích morálněvolným vlastnostem.
0/0
11.11.2004 8:09

Tomáš Jemarný

Policajti
Cca před 14 dny tady byl článek, jak se řidiči neumí řadit před zúžením, jak to policajti budou kontrolovat a byla tam zmíněna R7 u Středokluk. Ačkoliv tam jezdím nejméně 1x denně, policajta jsem tam samozřejmě neviděl. A skoro pokaždé se najde hovado, obvykle v náklaďáku nebo busu, které pomalou jízdou blokuje levý pruh. Dneska ráno se ta hovada našla hned 2, v osobácích, jela schválně pomalinku vedle sebe v obou pruzích, před nimi narůstalo volné místo nejméně na 600 metrů (víc už jsem neviděl, blba v levém pruhu jsem prostě předjel kolem svodidel) a obě se očividně dobře bavila narůstající kolonou...
0/0
11.11.2004 8:08

JacquesClouseau

Re: Policajti
Možná vás to překvapí, ale nic špatného nedělali - zip se podle zákona aplikuje jen při souběžné jídě a to je jen tehdy, pokud jedou oba pruhy stejně rychle (jinak postrádá smysl). 
0/0
11.11.2004 9:07

Tic-Tac

Re: Re: Policajti
Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. Takže blokovat levý pruh cca. 1km před zůžením je v pořádku? Takhle uvažují opravdu lidé s IQ 0
0/0
11.11.2004 9:23

Smil

Re: Re: Re: Policajti
Je to v naprostem poradku, jedine co mohou ridici pred soubezne jedoucim autem udelat, kdyz je 600m dira, znovu najet do leveho pruhu a tim urychlit soubeznou jizdu.
0/0
11.11.2004 9:49

Tomáš Jemarný

Re: Re: Policajti
Nic špatného nedělali? Pokusím se to trpělivě zopakovat: jeli vedle sebe bezdůvodně pomalu, před nimi jedoucí kolony v obou pruzích se vzdálily na nejméně 600 m - a nic špatného nedělali? Není v zákoně něco o bezdůvodně pomalé jízdě? A souběžná jízda je jen, jedou-li oba pruhy stejně rychle? Není v zákoně něco o tom, že se nepovažuje za předjíždění, jestliže se jeden z pruhů pohybuje rychleji než druhý? Dost mne se*e, že se s blby jako Vy, kteří musí za každou cenu někoho poučovat, setkávám na silnicích dnes a denně :-(.
0/0
11.11.2004 9:23

SpikeMT

Re: Re: Policajti
Presne tak. Obcas to musim delat taky - zablokovat jizdni pruh. Jenom hovado kdyz vidi, ze prijizdi ke kolone tak místo aby se zaradil na jeji zacatek, snazi se dojet az k tomu zuzeni a tam se dozaduje zarazeni na zaklade pravidla zipu. Takové ridice nezbýva nez zastavit, vytahnout mu ze zapalovani klicky a hodit z mostu (ty klicky samozrejme) -  hlavne zadne nasili.
0/0
11.11.2004 9:24

natex

Re: Re: Re: Policajti
prave to "hovado", jak pisete, se chova spravne, uvazujte logicky, kdyz pojedou vsichni v obou pruzich az po misto zuzeni a tam se zacnou zipovat, PAK je vse v poradku. Pokud jsme vsichni truhlici a zaradime se na konec fornty uz kilometry pred zuzenim, pak se jen budeme rozcilovat, ze nas nekdo porad predjizdi. Spravne tedy je jet az do mista zuzeni ve svem pruhu a tam pak na stridacku "zipovat".
0/0
11.11.2004 9:43

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Policajti
Hm, nejel jste náhodou včera odpoledne červenou Škodou 105 s kladenskou SPZ po R7? V levém pruhu, pomaličku, ačkoliv před Vámi nebylo až k zúžení jediné auto? A na troubení řidičů za Vámi jste neukazoval pořád jak idiot prstíčkem doprava? Takového blba nezbývá než zastavit a ten prstíček mu zlámat, nejlépe i se všemi ostatními údy.
0/0
11.11.2004 9:49

Shotas

Re: Re: Re: Policajti
Pak se nedivme, ze vznikaji kilometrove kolony. kdyby vsichni dodrzovali pravidlo zipu, jak narizuje vyhlaska, tak by bylo vse v klidu. jenomze to ubohy cechacek zvykly cely zivot stat fronty, nedokaze pochopit.
a mluvim o duslednem dodrzovani zipu, to znamena ze obe kolony pojedou stejne rychle a prubezne. ale v praxi to neni mozne diky blbeckum sedicim v kamionech a blokujicim (protipravne) oba jizdni pruhy
 
 
 
0/0
11.11.2004 9:56

Shotas

Re: Re: Re: Re: Policajti
Pamatuji dobu, kdy zavedli pravidlo zipu, ze se na mistech zuzeni  pouzivala znacka upozornujici na toto pravidlo. Priznam se ze posledni rok jsem ji snad nikde nevidel. A o policajtech kontrolujicih dodrzovani tohoto pravidla ani nemluve. hlavne ze 10 celniku stoji na parkovisti a kontroluje dalnicni znamky....
0/0
11.11.2004 10:03

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Re: Policajti
Na tu R7 zas policajti vylezou po půlce března, jakmile se trochu oteplí, a za jasného počasí v poledne kontrolují rozsvícená světla :-(.
0/0
11.11.2004 10:24





Najdete na iDNES.cz