Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý pátý Čech by vrátil totalitu

Pětině lidí se stýská po totalitním režimu. A kdyby měli tu moc vrátili by ho zpátky. K nostalgii po komunistických dobách se v exkluzivním průzkumu agentury Median pro MF DNES, v němž odpovídalo 507 respondentů, přiznalo dvacet procent z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marusja @ Dusja

Vendula
Návrat starých časů si nepřejí pouze frustrovaní a neschopní. Soused, spolupracovník StB se měl za komunistů jako čuně v žitě - dnes podniká za státní prachy a má se ještě líp. Jedna věc mu ale schází - tankrát byl tady na malém městě jeden z velmi mála bohatých lidí a ostatní z něj měli strach. Dneska má ty prachy jako on přece jen lidí víc, někteří jsou na tom i lépe, a strach už z něho nemá nikdo - teda skoro nikdo, protože on to občas ještě zkouší: "dostanu do blázice koho chci".atd, atd.  Má co chce, barák jako krávu, čtyři auta v rodině, spoustu nových hraček - litrovou motorku, skůtra atd, ale nebaví ho to... Cestování na západ ho nijak nebere - nedomluví se, připadá si  tam jako buran protože je (hají se tím, že ONI jsou ti bl*ci.)  Prostě už to není ono a jemu se zkrátka stýská. Pochybuju, že je sám
0/0
1.12.2004 1:04

karoten

Re: Vendulo
Zeptej se ho koho volí
0/0
1.12.2004 9:38

obcanek

Čemu se lidé divíte
Realita patrně taková je.CCa 20% lidí by volilo návrat starých pořádků.Otázkou je,zda příčiny tohoto jevu jsou opravdu jenom ve frustraci neschopných nebo,nedej bože i někde jinde.Ti,kteří se domnívají,že kořeny jsou pouze a jenom ve frustraci neschopných jsou přesně ti,kteří se nedovedou poučir z historie a nepřipustí,že kromě existence VKS(b) a špatné práce carské policie byly příčiny existence říjnových nepokojů 1917 v Rusku vyústivších do stalinské totality to byly i opravdu špatné podmínky k životu nejchudších vrstev ruské společnosti.A zapomínají,že těchto lidí je nejvíc.Prosím to,co jsem zde napsal neznamená,že to schvaluji.Pouze upozorňuji na to,že podobné události se děly a dít budou,pokud se najednou vyskytnou k nim podmínky.A je úkolem těch nefrustrovaných schopných,aby nedopustili kumulaci podmínek vedoucích k sociálním nepokojům.
0/0
15.11.2004 18:01

obcanek

Re: Čemu se lidé divíte
Několikrát jsem uváděl,že v 60 letech v SRN v době kancléře Erhardta nemohl nikdo rozeštvat kohokoliv,protže se všichni měli tak,že sice mohjli brblat,že to a to a to je drahé,ale všichni se měli slušně.Tam pak žádní sociální inženýři neměli šanci.U velkého počtu namíchnutých lidí,byž třeba neschopných a frustrovaných na úspěch naději mají.Z toho pak jsou různé Říjny,Únory,Velké fr.revoluce,husité,guezové a jiní.A ostatní se diví .......
0/0
15.11.2004 18:03

karoten

Re: Re: Čemu se lidé divíte
Zlatá pravda. Jen Vám nepřeju tu smršť od pravých modrých strážců. Je samozřejmý že rok 48 je také důsledkem chování vládnoucí třídy do té doby. Prostě kde není slušnost, není ani důvěra a podpora.
Veřejnost voličská se necítí  m o t i v o v á n a  volit, tak je to.
0/0
15.11.2004 18:15

Ajvi

máte pravdu
Jsem obyčejný traktorista bez práce a moje žena dojička krav bez práce - oba dva práci sháníme již 10 měsíců. Znamená to tedy, že mi nemáme právo žít jako slušný lidi i když bohužel nemáme vzdělání a holt jsme nepobrali tolik inteligence jako ti nefrustrovaní...???....
0/0
15.11.2004 16:01

Vaclav Hanus

Re: máte pravdu
Tohle byla otazka na volice o-dees. Cekam odpoved od nektereho z modro hnedych teoretiku..
0/0
15.11.2004 16:19

_Ufon_

Kazdy 5-ty cech
Je hloupy a neschopny, no co ma na tom bejt objevnyho?
0/0
15.11.2004 15:13

frajer_luke

...
Stýská se akorát komoušům a vekslákům
0/0
15.11.2004 14:36

mibury

Jde o pohodlnost
Chápu jejich pocity, tu dobu jsem zažil a NECHCI, aby se vrátila. Můj názor je takový, že jsou pohodlní. Znám mnoho lidí, kteří se vypracovali od velké, ale opravdu velké 0. Dost to bolelo. Jasně, je zde dost (v ČR) proplouvačů režimem, kteří jen hrabou a "umí" v tom chodit.... Tímto prošlo více států, a my prostě nemůžeme být vyjímkou, i když by to bylo prima. Kontakty rudých, bohužel nemohou být jedmńoduše vymazány. Nemohu presentovat svůj celý názor - ve zkratce jsem "echt" liberál. Velmi mne mrzí, že je lidi dokáží volit, že se s nimi vůbec někdo baví. Přitom stačí tak málo - proč lidi nechodí volit???? Komanči mají velkou stranickou disciplínu, volit chodí skoro všichni. Ať už volit kohokoli, jen ne komanče!!! Myslím, že by ztratili podstatnou část svého vlivu a nadutosti.
0/0
15.11.2004 12:03

NYCITY

Re: Jde o pohodlnost
Máš pravdu Jen mě mrzí, že mladí, co nezažili tu komunistickou ubohost a hrůzu, nevěří- jsou to pro ně pohádky ovčí babičky. A protože je tenhle systém pro ně samozřejmostí (zaplaťpámbů) hledají zemi UTOPII a v tu ránu jsou tu komunistický nadháněči a jako Krysař se snaží uchytit právě u nich. Myslím, že jde fakt o naši lenost- všechno a všichni mě s...ou a proto nepůjdu volit, heč! A nkdo z nás si neuvědomuje, že tím se zvyšují preference komoušů- ty půjdou volit tu svojí stranu, kdyby trakaře padaly...asi to chce čas
0/0
15.11.2004 13:22

maxip

Re: Jde o pohodlnost
To je pořád jeden a ten samý evrgrín: Kdo není úspěšným podnikatelem, je líný a neschopný a ať si stěžuje sám na sebe. Kdo kritizuje poměry, dává najevo, že je líný a neschopný... Interpreti téhle písničky stokrát ohrané, uvědomte si, že industriální společnost je založena na průmyslu, tedy na zaměstnancích. Kdyby všichni byli OSVČ, byli bysme všichni drobní živnostníci, neexistovaly by podniky ani praví podnikatelé a byl by to středověk. Chcete tedy tvrdit, že 90% lidí je líných a neschopných a nezaslouží si slušný život?
0/0
15.11.2004 21:59

Vaclav Hanus

Re: Re: Jde o pohodlnost
Odpoved o-deesesaka: Vsak my ti ten prumysl nebereme. Mas byt manazerem v prumyslovem podniku. Nejsi? Tak drz hubu a makej na sobe....a soucasne u pasu.. Jses linej! Socko...
0/0
16.11.2004 9:08

retrix

Komunisty či kapitalisty
Lidi, zbytečně se hádáte, stejně nic nevyřešíte. Ani jeden z vás nepřesvědčíte toho druhého a v tom je problém většiny. Jste proti totalitě, ale sami by jste nejraději tu svoji pravdu tomu druhému přitloukli kladivem do hlavy, kdyby jste mohli. Demokracie není v tom prosazovat tu svoji "pravdu", ale tolerovat  i "pravdu" toho druhého a to umí snad jen nula nula prd procent lidiček.  Demokracie nebyla ani předtím a není ani ted a kdo si to myslí , je naivní člověk. Jenom poměry jsou jiné. Demokracie je hlavně o spravedlnosti a rovnosti a ne o svobodě, to je jen demagogie, protože svoboda není jen ve svobodě projevu, pohybu a pod., stačí se zamyslet a kdo chce porozumí tomu. Kdo nechce, bude dál křičet, ať žije demokracie nebo aˇžijou komunisti.
0/0
15.11.2004 8:30

osvetitel

Re: Komunisty či kapitalisty
Proto sis take mohl vsimnout ze ja jako "outsider" dokazu o tech "problemech" psati mene "zaujate" nezli ti co vnich ziji!
0/0
15.11.2004 8:43

NYCITY

Re: Komunisty či kapitalisty
Souhlas
0/0
15.11.2004 11:03

Vaclav Hanus

Re: Komunisty či kapitalisty
Myslim, ze pod tohle se nepodepise zadny clen fan clubu o-dees
0/0
15.11.2004 11:07

mibury

Re: Re: Komunisty či kapitalisty
Jste fakt natvrdlý
0/0
15.11.2004 12:05

osvetitel

<><><>
Teda "maxipku" s tema synackama "tech emigrantu" co to tam u vas po te sametovce meli tak zridit protoze v tom umneli "chodit" ses nejak ukecl vid? Jste si ty vztahy z tou emigraci neupravili poctive dodnes a to nemluvim ani o tech zakonech ve kterych meli hledat ti emigranti ty diry!Ty "diry tam byli hlavne proto aby se jim nemuselo poctive vse vratit vid hlavne tem "zaoceanskym!"To byli ti synackove tech emigrantu co meli hned od zacatku strach aby jim tam ti Emigranti do toho nemohli hned po sametovce kecat? Zadna jina zemne z tech post komunistickych nemela tak spatne vztahy  ke sve emigraci a krajanum zijicim za oceanem jako uvas ,prave ze strachu aby to nekdo kdo treba vedel lepe jak nato ,nevzal do svejch rukou nezli si to nekdo staci rozdelit vid?
0/0
15.11.2004 1:10

breindl

oni
To je přibližně tolik, kolik jich ten komus dělalo.
Bylo by třeba je potrestat a nechat nahradit škody.
0/0
14.11.2004 20:29

NYCITY

Re: oni
To už máme smůlu, aby komouši nahradili škody, co způsobili za 40 let svojí skvělé vlády. Ale neměli bysme je nechat škody teď- trochu změnili taktiku, hrajou si na demokraty, ale aby se neopakoval rok 1948- pravide slabá a rozháraná, lid nespokojený a bylo to v p...li.
0/0
14.11.2004 20:49

HAL9000

Re: Re: oni
To už se jim naštěstí nemůže podařit, protože za zády nemají velké sovětské bratry. Ale v každém případě je dobré držet je daleko od válu, je to nevypočitatelná sebranka. 
0/0
14.11.2004 20:59

NYCITY

Re: Re: Re: oni
Naprostej souhlas , ještě že rusáci a USA jsou skoro velký bratři a táhnou za jeden provaz (zbraně, nerostné bohatství, atd.) Vyšeptalý komouši nepochopili dodnes svojí situaci a svoje preference stavěj na již uvedenejch částech národa, včetně části idealistické mládeže...ale věřím že moje děti jsou už jiný
0/0
14.11.2004 21:05

HAL9000

Re: Re: Re: Re: oni
Já ti mám taky někdy pocit, že ani v Rusku, ani nikde v bývalém socialistickém táboře nepanuje taková nostalgie za bývalým režimem, jako u nás. Možná je to tím, že ti naši komanči zdědili po válce slušně vyspělý stát a trvalo jim mnohem déle, než nás přivedli cugrunt.  
0/0
14.11.2004 21:12

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Re: oni
Mluvíš mi z duše HALe9000, oni moc dobře věděli v 89, že je konec a že to neudejchaj....čekali 15 let a teď zvedaj hlavu (prej válku ODS, haha), nakonec ale zase (prozatím) sklapli dršku, maj jen 2 senátory , škoda že nemaj 0 . Myslím, že rozumný mladý lidi budou volit vždycky to menší zlo z těch velkých
0/0
14.11.2004 21:20

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
Já myslím, že až komančům odejde ta dnešní skupina 70-80 letých skalních voličů, budou už jenom ztrácet. Tolik nových, mladých blbců už se u nás snad nenajde.
0/0
14.11.2004 21:38

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
až ti jednou bude těch 70 a budeš na webu číst, jak se mladí těší až skončíš, asi to uvidíš jinak. Budou třeba říkat - už aby ti zloději vychcípali...
 
Svým způsobem to ale odpovídá chování pravice. Starej je neperspektivní a je nám jedno, co celej život dělal.
Zkus si představit až tvoje matka nebo otec přijdou o práci nebo jim zkrátí důchod, jestli budeš taky říkat - konečně táhli pryč a my můžeme dopředu.
 
 
0/0
15.11.2004 13:02

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
mpes, promin, ale jsi podle me trochu naivni, paklize se domnivas, se s touto chatrou dokaze presvedcit "promluva do duse"...Cim vic na ne bude smluvit otcovskym tonem, tim vetsi prdl z tebe budou mit. Oni slusnost povazuji za slabost. Tys asi nepochopil, s kym mas tady do cinenei...
0/0
15.11.2004 13:07

maxip

Re: Re: Re: Re: Re: oni
To tuneláři po plyšovým převratu byli jinačí rekordmani!
0/0
14.11.2004 21:43

maxip

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
A dovětek: Zdědili rosekaný fabriky z konce války, kdy američtí "osvoboditelé" už věděli, že jim to patřit nebude, tak to z luftu rozsekali.
0/0
14.11.2004 21:46

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
To je oblíbený komunistický evergreen, který do nás hustili celou školní docházku. Něco originálnějšího bys neměl?
0/0
14.11.2004 21:51

maxip

evrgríny
Myslíš evrgríny Čtyřicetletnesvobody a Zavšechnomůžoukomunisti a Kdeužesmemohlibejt a Frontynabanány? Tak ty už jsou tyky obehraný a už mě nebaví. A já jdu spát, zítra musím pracovat. Dobrou
0/0
14.11.2004 22:39

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
A kdopak byl tím tunelářem? Hádej, můžeš jednou- ten kdo měl moc a především informace. A kdo to byl ty chytráku? Zlí Američani a imperialistická kapitalistická svoloč, viď? Ty nebudeš moc chytrej, viď?
0/0
14.11.2004 22:02

maxip

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oni
Synáčkové emigrantů, kteří byli honěnější v kapitalistické ekonomice a hned věděli, kdemá náš zákon díry.
0/0
14.11.2004 22:34

NYCITY

Lepší než totáč
Kolegyně, kolegové, už jsem to tady říkal...přenesme se v čase před rok 1989...myslíte, že bychom tu takhle volně diskutovali??? Jestli si to opravdu myslíte, tak jste tu dobu nezažili a nevíte co sebou nesla za rizika a jak nás, nejenom 40tníky, poznamenala. Nechci a nepřipustím, aby moje děti vyrůstaly ve stejným hnoji jako já a moje generace (včetně generace našich rodičů). Není to teď právě to nejlepší co bych čekal, ale zapla'tpánbůh za to, věřte mi (jsem nemajetný zaměstnanec, co každý měsíc před vejplatou počítá korunu).
0/0
14.11.2004 20:02

maxip

Re: Lepší než totáč
Opravdu. V r. 1989 jsme na internetu takto diskutovat nemohli. A to si představte, že Karel IV. byl takový nelida, že nedovolil poddaným ani kouka na telku a lítat eroplánem.
Ale teď vážně: Ono je třeba dávat na obě misky vah. Takovou hezkou zábavu, jakou je diskuse na těchto stránkách, jsem za "totáče" opravdu nemě. Ani počítač a mobil jsem neměl. Ani možnost výběru: Chodit na pracák, nebo nechat si od zaměstnavatele *rát na hlavu, nebo žít 24 hodin denně  jakožto OSVČ v masce podnikatele a s vibrujícím žaludkem, abych neprokec něco obchodně nevhodného. Tuto možnost volby jsem opravdu neměl, ani po ní netoužil.
0/0
14.11.2004 20:19

Vaclav Hanus

Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
jdybych to umel, tak bych sem vlozil tu ikonku co se jmenuje "rukaon"...
0/0
14.11.2004 20:22

HAL9000

Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Já kdybych to uměl, tak bych tu vložil ikonku zaťaté pěsti se vztyčeným prostředníkem a tu bych vkládal do všech svých reakcí na tvé příspěvky.
0/0
14.11.2004 20:37

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Snad Tě chápu dobře....nesouhlasíš s "maxip", sorry
0/0
14.11.2004 20:42

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Tohle byla reakce na mého oblíbence Václava Hanuse. Jinak samozřejmě s maxipsem Fíkem nesouhlasím.
0/0
14.11.2004 20:45

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Není to ten Hanuš, co hrál ve skvělým seriálu Muž na radnici- bylo to fakt dobrý, pamatuju skvělý herecký výkony, stejně jako v Ženě za pultem, vždycky sem se těšil na další díl, a občas jsem se polulal smíchy (a pláčem) v čem žiju. To by bylo žrádlo pro dnešní náctileté a starší....žádný emerický blbosti, žádná muzika a literatura z prohnilého západu....
0/0
14.11.2004 20:56

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Teď nevím, jestli myslíš hlavní roli, tak tu hrál Zdeněk Buchvaldek, ale jestli se v tom seriálu jmenoval Hanuš, to už si fakt nevzpomínám. Ale zdejší Václav Hanuš je veliký zastánce socdemáků a Grosse a neskutečný demagog. Debatovat s ním je fakt radost. 
0/0
14.11.2004 21:05

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč...to: maxip
Všiml jsem si, ale nejlepší je s takovýma nediskutovat. S tímto druhem demagogů totiž nelze diskutovat.
0/0
14.11.2004 21:11

NYCITY

Re: Re: Lepší než totáč
takže chceš vrátit totáč se vším všudy?
0/0
14.11.2004 20:29

maxip

Re: Re: Re: Lepší než totáč
Bezpředmětná otázky. Totáč se vším všudy si tu nepřeje nikdo. Uplynulo už 15  let a  každý nový  "totáč" by byl jiný. Kromě toho: Návrat "totáče" možný není. Ostrůvek uprostřed Evropy, bojkotovaný okolím, prostě fungovat nemůže. Jediné, o co má cenu se snažit, je udělat lidštějším to svinstvo, v kterém tu teď musíme žít. 
0/0
14.11.2004 21:52

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč
Lidštějším pro tebe?Protože nemáš v životě úspěch? V čem lidštější- kapitalismus s lidskou tváří už tu byl. Seš v pěkný depce...to svinstvo, jak ho nazýváš di děláme sami i ty, i já. Tak neběduj a začni od sebe.
0/0
14.11.2004 22:00

maxip

Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč
Odkud víš, jaké úspěchy či neúspěchy a jak žije Maxip a jak ten, kdo sedí nad klávesami? Jsem tady jako účastník diskuse pod pseudonymem Maxip, který tu prezentuje své názory, ne svůj soukromý život a nezajímá ho, jak si žije pisatel pod značkou NYCITY. Ale to je obvyklý postup demagogů. Když jim dojdou argumenty, začnou se vrtat v soukromí oponenta.
0/0
14.11.2004 22:20

NYCITY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší než totáč
Každý názor je subjektivní a vyplývá z i osobních postojů v soukromém životě. Víš co, vol koho chceš, je to tvoje věc....škoda času trávit s tebou čas na netu.
0/0
15.11.2004 11:02

HAL9000

Re: Re: Lepší než totáč
Tak požádej o azyl na Kubě. Tam budeš moci každý den poslouchat nekonečné projevy Castra, tleskat a skandovat  "Ať žije Fidel", "Ať žije KSK!". A můžeš tam stát fronty na všechno. Tam se ti bude určitě líbit. Nezapomeň nám poslat pozdrav.
0/0
14.11.2004 20:43

NYCITY

Re: Re: Re: Lepší než totáč
Naprostej souhlas , a komu se to nelíbí ať so p...l políbí a jede do Havany, co tady?
0/0
14.11.2004 20:46





Najdete na iDNES.cz