Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve vykolejeném vlaku zemřelo šest lidí

Šest lidí zemřelo při železničním neštěstí u Londýna. Mnoho cestujících je zraněno, jedenáct z nich vážně. Vlak večer vykolejil poté, co se na přejezdu srazil s autem. Vykolejená souprava se převrátila na bok. Vyprošťování obětí trvalo několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PeteF

Vykolejeni
Tak to nejspis vypada, ze se lokomotiva nevykolejila ihned po narazu do toho auta, avsak pokracovala po dalsich asi 100-200m. Dle simulaci BBCse k vykolejeni nakonec doslo na vyhybkach.
0/0
7.11.2004 22:18

Demeter

Re: Vykolejeni
No a nemůže vlak vykolejit a přesto si zachovat víceméně přímý směr (viz starší případ u nás, kdy lokomotiva udělala z betonových pražců karatistův odpad). Samozřejmě to pak na vekslu dopadne špatně.
0/0
8.11.2004 9:21

maxip

Re: Re: Vykolejeni
Některé zdejší příspěvky mi připadají, jako když se papuánci dohadují o tom jak postavit iglú. Mimochodem, jednalo se zřejmě o vysokorychlostní motorovou soupravu, která žádnou lokomotivu nemá.
0/0
8.11.2004 20:00

PeteF

dalsi info
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/3990545.stm jak to vypada tak to byl osobak. Abych priznal cekal jsem tezsi rozpoznani toho vraku.
0/0
7.11.2004 17:45

Zkazius Catrix

Re: dalsi info
No jo, pekny video tam maji... heh a udelat takovouhle buckovinu na srankach jeste policajtovi pred nosem... A dobrej je ten stan na prikryti vraku, z toho by TV Nova po prijezdu na misto urcite trefil slak .
0/0
7.11.2004 18:31

Zkazius Catrix

auto?
Kdo vi, s cim se to vlastne srazili. V clanku to neni nijak upresneno, mohlo to byt i neco vetsiho, nez osobak, kdyz to masinfira nerozchodil a celej vlak je v talute. Co treba UFO?
0/0
7.11.2004 17:32

turista-

?
Zdalipak na skodu staci povinne ruceni pravdepodobneho vinika nehody?
0/0
7.11.2004 15:10

menzl

Re: ?
Záleží na tom, jestli má to nový pojištění u Český. Jó, to si holt nesmíte nechat ujet vlak
0/0
7.11.2004 17:00

Warťan

Důsledky nových trendů
Jak už o tom tady padla zmínka, nové soupravy jsou neustále odlehčovány, původní materiály jsou nahrazovány hliníkem, plasty a ošizenými spoji v podobě snadno skladatelné stavebnice. Na pohled to vypadá úžasně moderně, ale když to do něčeho narazí, nebo vykolejí, rozsype se to a lidi nemají šanci. Pokud se u nás srazí vlak s osobákem, poškodí se tlakové zásobníky a pár drobností, pokud s něčím větším, rozbije se i část čela, s tím, že strojvedoucí je stále chráněný, natožpak když stihne utéct do strojovny! Je to jako se starým autobusem Škoda RTO a novým Neoplanem (Karosou, Setrou...). RTO udělalo pár kotrmelců,odřel se lak a rozbila okna, dnešní autobusy se rovnou zbortí a střecha skončí cestujícím na hlavách, nebo se rovnou utrhne o větev, která pak pokračuje přes cestující...
0/0
7.11.2004 14:30

maxip

Jak kdy a jak do čeho.
Viděl jsem stopatnáctitunového Čmeláka (T 669.0, dnes 770) ležícího hezky na boku poté, kdy rohem brnknul o vůz na přejezdu. Tím vozem ovšem byl podvalník s panely, tažený tatrou 141. Stalo se na nechráněném vlečkovém přejezdu za takové mlhy, že řidič neviděl vlak a fíra neviděl auto. Bez zranění, takže ta bytelná kastle lokomotivy je k něčemu dibrá. Což se bohužel nedá říci o laminátových střídavých elektrikách. 
0/0
7.11.2004 19:28

Tano Carridi

Re: Jak kdy a jak do čeho.
Ano. Pokud si dobře vzpomínám, tuto nehodu dosti podrobně rozebírali v Auto-moto revue (ČST, 1. program) před necelými třiceti lety.
0/0
7.11.2004 19:49

maxip

Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
Opravdu necelými. Stala se totíž někdy v letech 1982-83 v Ústí n.L. - Trmicích .
0/0
7.11.2004 21:00

Tano Carridi

Re: Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
Tak to byla jiná nehoda - k tamté došlo zhruba v polovině sedmdesátých let (taktéž Tatra 141 s podvalníkem s panely a špatná viditelnost - řidič a strojvedoucí se neviděli).
0/0
7.11.2004 21:37

maxip

Re: Re: Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
Poněkud hůř je na tom osádka zmíněných laminátovek. Viděl jsem mašinku, která po srážce s kamionem měla pult vražený až na zadní stěně. Naštěstí strojvůdci stačili stáhnout sběrač a schovat se do strojovny (u elektrik jsou totíž dveře do strojovny blokovány pří zdviženém sběrači). Ubrzdit to pochopitelně nešlo - uviděli kamion na přejezdu na 100m a jeli skopce s dlouhým nákladem za zády.
0/0
7.11.2004 22:07

Tano Carridi

Re: Re: Re: Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
O moderních rychlosoupravách ani nemluvě. Asi pamatujete srážku s vojenským nákladním automobilem v Bavorsku v létě 2001 - viz http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A010622_101553_krimi_has&l=1&t=A010622_101553_krimi_has&r2=krimi
0/0
8.11.2004 1:29

maxip

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
Otevřel jsem si tu zprávu z 22.06.2001 a jsou tam zase pěkné zmatky, jako vždy, když se píše o nehodě na dráze. Hovoří se o pendolinu, ale ty zbytky vozů na fotce na pendolino nevypadají. Jednou tam tvrdí, že se jedná o nezabezpečený přejezd (cožpak rychlostní trať pro pendolino by mohla mít nezabezpečené přejezdy, které už 20 let nejsou na hlavních tratích ani u nás?), podruhé se uvádí, že přejez byl vybaven blikači, což je pro řidiče rozhodující. Červenobíle natřená lať ještě žádné nehodě nezabránila, spíš naopak. 
0/0
8.11.2004 19:55

Tano Carridi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak kdy a jak do čeho.
Ohledně vozů (Pendolino/Nependolino) viz dobový německý pramen http://rhein-zeitung.de/on/01/06/22/topnews/w/zuneu.html
A co si pamatuji z tehdejších TV záběrů, myslím, že ten přejezd opravdu byl se světly, ale bez závor, tedy nechráněný. To americké vojenské auto (které v článku nazvali kamionem) mělo (včetně nákladu) okolo 30 tun, podobně jako naše Tatra 815 8x8. Spolujezdkyně z něj myslím stihla vyskočit.
0/0
9.11.2004 0:35

PeteF

u Londyna?
Od ktere doby se 65km od Londyna povazuje za vzdalenost blizskou Londynu? Pani redaktori by si meli navleknout pohorky a jit se projit, aby poznali zac je toho loket :) Mozna presnejsi by bylo u Readingu....nebo 30 minut od Londyna.
0/0
7.11.2004 13:50

Pribinacek

Rozdíly
Buď maj v Anglii lehčí vlaky, nebo těžší auta, než u nás. Tady, když vlas smete osobní auto, většinou zůstane na kolejích a z auta je šrot.
0/0
7.11.2004 13:23

Lolinek2003

Re: Rozdíly
:)))))))))
0/0
7.11.2004 15:58

menzl

Re: Rozdíly
U nás taky ten vlak obvykle nejede 160
0/0
7.11.2004 16:58

franta_can

Re: Re: Rozdíly
No tim hur, pri takove rychlosti osobak nemuze mit uz vubec sanci.... a ne ze se vykoleji kompletni vlak.. :-)
0/0
7.11.2004 21:48





Najdete na iDNES.cz