Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soudruzi, je nás zase o jednoho méně

Jak vypadá komunistická strana patnáct let po pádu režimu? Její členové zestárli o třicet let. Navíc jich přes 90 procent ubylo. Přesto se strana vlastně jinak nezměnila. Reportáž z jednání českobudějovické organizace KSČM, jejíž většina členů je v důchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tommik

Vážení přátelé - ANO !
Ano, přátelé, komunisté nám vymírají. Nicméně velmi důrazně si dovolím upozornit na jejich nejhorší odnož stalinistů, kteří ústy soudruha Štěpána tvrdí, že po ulicích nebudou běhat se samopaly, ale stejně se vrátíme do lůna socialismu , potažmo komunismu jaksi sami, průběžně. V roce parlamentních voleb chtějí postavit kandidátku !! V době, kdy máme zákon o protiprávnosti hnutí propagujících fašismus a jiné nedemokratické ideologie, m.j. tedy i komunismus - v zákoně přesně definováno, je otázka času, kdy na s.Štěpána a jeho gottwaldovy kluky někdo nor mální podá trestní oznámení. Doufám také, že orgán registrující politické strany se včas chytne za nos.
0/0
7.11.2004 16:29

barbudo

Re: Vážení přátelé - ANO !
... a demokratické ideologie jsou které například?
0/0
7.11.2004 16:51

tommik

Re: Re: Vážení přátelé - ANO !
Demokracie sama nepotřebuje berličku ideologie, protože to je sám způsob myšlení a jednání, který je lidem s totalitní ideologií cizí. Zdravím.
0/0
7.11.2004 20:02

barbudo

Re: Re: Re: Vážení přátelé - ANO !
... ne vždy je ideologie berličkou, ale často ano ... pokud jde o demokracii, je to především mechanismus, soubor pravidel ... nikoli spolek cherubínů ...
0/0
7.11.2004 20:28

Franta Křižík

Vnučce bylo 3 a půl za revoluce
Poslední revoluce byla terminologií komunistů v roce 1948 - pak už to byly jen KONTRArevoluce a snahy zvrátit pokrok ! Ten stařík by od svých soudruhů v 50. letech za takový renonc dostal lágr "za chyby v budování a snahu o ideový rozvrat ve straně"  !
0/0
6.11.2004 22:21

barbudo

Milé děti, nic se nebojte ...
... díky demografickému vývoji se kvapem blíží čas, kdy důchodci s nezaměstnanými budou tvořit bezpečnou většinu voličů ... a svou reprezentaci si vyberou podle sociální politiky strany ... a hádejte kterou ...
0/0
6.11.2004 14:34

mtis

Jestlipak už soudruh Lenin ...
...u nebeské brány přichystal kafíčko nebo stoličnuju?
0/0
6.11.2004 12:28

Michail_Strogov

Vnučka
Ta vnučka bude asi chytrá dívenka, úplně jí vidím jak jde k volbám s hrdým výrazem prozpěvujíc si písničku Kupředu levá, kupředu levá.....
 Jinaak, minulé parlamentní volby ukázaly že komunisté získali nejvyšší procento hlasů prvovoličů !!! To je už opradu krize.
0/0
6.11.2004 11:41

crm6

Jen houšť
Jen houšť a větší kapky.
0/0
6.11.2004 10:40

me2di

SOUHLAS
Mrtvý soudruh, dobrý soudruh
0/0
6.11.2004 10:37

Mitchell

Jen tak dál.
A proto, aby komanči nedostali zbytečně moc křesel, za chvilku vypnu PC a jdu volit. Sice ještě nevím koho, ale cestou se rozhodnu. Ale rudí ani růžoví to nebudou, to vím jistě.
0/0
6.11.2004 10:07

renek

Soudruzi, je nás zase o jednoho méně??
 
To je dobře. Jen houšť soudruzi....
0/0
6.11.2004 8:25

Dan 1

Nejhoší na tom všem je,
že ačkoli členská základna rudých dinosaurů vymírá, jejich preference to příliš neovlivňuje. Částečně to bude určitou nostalgií, prohlubující se věkem (lidé vzpomínají na první lásky na stavbách socialismu, soulož se soudružkou v družstevím stohu, mléko za 2-3 Kčs, radostnou atmosférů prvních májů, slastný pocit při přebírání podnikového vyznamenání), částečně zoufalým stavem výuky historie na školách, kde učí bývalé sodružky, jak dokazuje v článku zmíněná slečna (kdyby se mi dostala do rukou, zapomněl bych na přísloví o ženě, květině a mlácení). Koza jedna. Nedávno mi student SŠ vyprávěl o spravedlivém sociálním systému systému za komunismu a nevěděl jsem, jestli se se mám, nebo hořce plakat, i když namístě by bylo to druhé. No a pak tu jsou takoví ti Sudájevové, kteří ze vzdoru, rebelie, hlouposti, počínající poruchou paměti  a neschopnosti si vybrat, volí komanče a ještě se tím chlubí a myslí, kdovíjak nejsou zajímaví a originální. Velká vina leží na ČSSD, jejíž polit
0/0
6.11.2004 8:19

Dan 1

Pokr.
 Velká vina leží na ČSSD, jejíž politika není ani sociální, ani demokratická a levicový volič neví, kam se vrtnout. Doporučoval bych jim KLDR.
0/0
6.11.2004 8:20

ODSakEda

Re: Pokr.
To bylo výstižné!  Ještě dodám postřehyz rozhovorů z dědiny: To je horší jak za komunistů!  Raději budu vilit komunisty!!!  A já na to: tebe štve levice? Takže budeš volit příště ještě větší levici???!!!...
 Máte pravdu, že dost lidí co smýšlejí socíálně až socialisticky a nechtělo extrém jako je KSčM se po roztrpčení z pravo-levé pilitiky šSSD je zmateno a volají (zatím tedy jen volají!) po exprémismu! Někteří po komoušech, někteří po sládkovcích, někteří zde na JM po nacinalistických "moravských" stranách...
ODSak z JM
0/0
6.11.2004 9:16

Dan 1

Re: Re: Pokr.
Aneb celá historie dokazuje, že lidstvo je ve své podstatě nepoučitelné.
0/0
6.11.2004 9:31

mtis

Re: Nejhoší na tom všem je,
To není nostalgie - to je ÖSTALGIE !!!
 
 
 
0/0
6.11.2004 12:29

Zmuda

Ale no tak..
..co se to v této diskusi dočítám ? Hulvátské vyjádřování vůči starým lidem , kteří slepě uvěřili a stále věří scestné ideologii to je teda nezměrné hrdinství !Ale postavit se a říci dost novodobým bolševikům z ČSSD , vykopnout "experta" přes finance Sobotku ; konečně prohlédnout a "ohodnotit" Standu - skoromašinfíru ; Nakopnout Škromacha ,který otevřeně řekne: ".... bude líp i kdyby se Vám to nelíbilo..." ; aniž se vyjádřil o tom kdo se vlastně bude mít lépe ; k názorům a postojům bývalé, poctivé,nikomu neubližující soudružky Emerové.....zde mě nenapadá žádný příměr. K tomu se zde v této republice "hrdinů" nikdo nemá. Je mi hamba !
0/0
6.11.2004 8:15

redback

Re: Ale no tak..
... ubozí staří bezbranní lidé, kteří slepě věřili celý život, že zavírat spoluobčany do vězení a lágrů, vyhazovat lidi z práce za jejich názor, popravovat odpůrce režimu, krást majetky druhých je správné? Chudáčci, jak je možné, že je ostatní nemají rádi?
0/0
6.11.2004 8:47

ODSakEda

NEKTRI!
Důchodci nejsou komunisti!!! NEKTERI důchodcijsou komunisti!!!!!
  Už se to NEKTERI naučte používat! (nebo mnozí, většína a pod, jestli znáte nějaká čísla?!) Dík!
0/0
6.11.2004 9:20

Zmuda

Re: Re: Ale no tak..
..pravděpodobně jste hloupý člověk ! S trochu vyšší inteligencí by jste pochopil oč mi kráčí a co jsem chtěl říci. ..je mi líto..
0/0
6.11.2004 9:44

redback

Re: Re: Re: Ale no tak..
oč vám kráčí jsem sice pochopil, ale vy zase nechápete, co to je za lidi. Netvrdím, že jste hloupý člověk, ale pravděpodobně nemáte zkušenosti.
0/0
6.11.2004 12:17

Alf_Chipoza

Zrůdy rudý
Naštěstí mě věkový průměr nechává relativně v klidu. Postupně "to" vymře a bude od "toho" pokoj. Mrtvý soudruh, dobrý soudruh (o mrtvých jen dobře, říká se přece).
0/0
6.11.2004 7:42

VenousekhN

Re: Zrůdy rudý
No obávám se že ne. Ze socek co volí v mládí ČSSD se po šedesátce stává tak zvaná zahořklá socka . Zahořklá socka vidí kolem sebe rozjařené mládí a jelikož mu ani kolík nestojí je nasran*j a jde volit komouše, protože tohle by se za jeho mládí nestalo  .....
0/0
6.11.2004 7:45

Alf_Chipoza

Re: Re: Zrůdy rudý
Hmm, asi jo. Ale už tam nebude takové to "skalní" jádro. "Sničit krtka!". Budem se muset začít pořádně množit, aby toho "rozjařeného" mládí bylo více. Takže chlapi, dnes v noci povinný sex a dámy žádnou antikoncepci.
0/0
6.11.2004 7:54

VenousekhN

Důchodci
To je taková typicky "nesobecká" sorta lidí. Hlavně že jim socani a komouši naslibují o 500 Kč vyšší důchod a světlé zítřky a jejich děti a hlavně vnoučata, ať to klidně zaplatí ......
0/0
6.11.2004 7:38

Alf_Chipoza

Re: Důchodci
Kvrvy to jsou!
0/0
6.11.2004 8:00

jajaja59

jenže
Jenže ti tvoji "myslící" jsou hovada a nechodí k volbám. Sedím ve volební komisi a tak vím, kdo přišel volit včera a předpokládám, že to samé bude i dnes. Za těmi, co se pohybovat nemohou chodíme do bytu. Je to hrůza, je to k blití, ale mohou za to ti, kteří se na volby vysrali a někteří z nich tady potom nadávají na bolševika. Přitom bolševik a soczemák nemá rozdíl.
0/0
6.11.2004 7:12

VenousekhN

Re: jenže
Přesně tak. Každej pak bude nadávat na komouše , ale to že se v sobotu ráno válil na prd*li na chatě už mu nedojde .....
0/0
6.11.2004 7:43

Vaclav Hanus

Re: jenže
Co je tohle za politicky system?....kde takove hovado muze sedet ve volebni komisi. dodnes jsem take moc neveril v regulernost voleb. Ode dneska neverim volebnim vysledkum uz vubec...
0/0
6.11.2004 15:05

hisaak

Smutne ...
Je to smutne. Jsou to takovi chudaci. Nemene smutne je ale i to, ze hlas takovych lidi ma u voleb stejnou vahu jako hlas lidi myslicich.
0/0
6.11.2004 3:37

figurapce

???
sem dost zarytej antikomunista, ale tohle je tendencni clanek az na pudu, emocni zabarveni, komentare autora utopeny  mezi proslovy, to proboha snad neni treba, nechte je mluvit a pripojte komentar, vice neni zapotrebi, neni potreba antiagitace,  zoufala jsou temata diskusi a prispevku clenu schuze, kdo je schopen pochopit, pochopi, neni treba to "predzvejkat" autorem clanku
0/0
6.11.2004 1:29

mateusik

Re: ???
ja se priznam ze nechapu proc by nekdo nemohl napsat TENDENCNI clanek. Co takhle posuzovat hlavne to, ze se nekde schazi a budou schazet stejne bandy idiotu jako tato (ale nejen tato, ale dalsi extremisti - skinheadi atd.) Ja napriklad tento clanek beru jako spise usmevne zobrazeni pritomnosti nekterych z nas. Osobne bych mezi ne hodil granaty a nechal je at si uzijou. Myslim ze nase zakony jasne hovori o tom co je protizakonne a to komunismus je..je se tak nejak porad nikdo z parlamentu nema k tomu aby je politicky odstrelil. SMRT KSCM
0/0
6.11.2004 1:36

Satros

Re: Re: ???
Já ti přeji aby jsi se dožil také důchodového věku a pak bych mezi vás hodil granát.Jak se do lesa volá,tak se z něho ozývá.Uži jsi kapitalismu,dnešní demokracie a vždy přitom si užívej,jak s tebou zachází zaměstnavatel.Máš demokracii,můžeš si říci co chceš   a hlavně drž hubu,nebo uvidíš.A ve stáří ti přeji,aby se ti stát ovděčil za tvoji práci takovým důchodem,že možná si budeš přát,a by ten granát tam někdo hodil.A teď jdu volit ODS,ať se máš dobře.!!
0/0
6.11.2004 7:28

Alf_Chipoza

Re: Re: Re: ???
Granát? Klidně. Já se stejně asi důchodu nedožiju. Protože sakra makám. Na státní důchod ti seru, nehodlám čekat na nějakou almužnu od státu. Pokud se nebudu schopen zabezpečit vlastní pílí, tak si nic jiného, než ten granát , nezasloužím. Za státní důchod půjdu akorát tak na (doufám) pořádnou večeři. Zaměstnanec už nejsem (naopak). Včera mne např. volal Londýn, má zájem o moji práci (programování). Toto by se mi asi za komoušů nestalo.
0/0
6.11.2004 7:52

bron

Re: Re: Re: Re: ???
Vola Auckland. Programatory a grafiky bereme taky, nabizime zamestnanecke akcie a dividendy, pojisteni zdravotni a duchodove si zaridi kazdy sam kdyz chce (a neni k tomu nuceny statem). Spoluprace je mozna i na dalku, pres Internet, bez danoveho sponzorstvi socialismu v CR...
A ted k tematu: Granat na duchodce je asi trosku drsna "medecina". Pro likvidaci nacistu, komunistu a teroristu bych ale hlasoval.
0/0
6.11.2004 12:25

qazqaz

Re: ???
Mlis se, je potreba to komentovat a vysvetlovat. Treba kvuli takovym lidemjako je ta vnucka, tem co si nemohou pamatovat a kvuli tem co zapomneli. Jinak tady ti smejdi, a hlavne ti opravdo nebezpecni smejdi co sedi v parlametu a co by je podle pruzkumu volila tretina naroda, zagituji lidi kteri nejsou tak myslici jako ty. Pozor, komunisti jsou vypocitavy!
0/0
6.11.2004 5:36

Pucmeloud007

No pane Benetka
neni se co divit, ze vas vnucka voli. Kdyz ma za dedu takovyho c@raka, tak co by z ni mohlo byt jineho nez pic@
0/0
6.11.2004 1:28

Dedek NY

Re: No pane Benetka
Neurážej pány on je soudruh. Jinak s ostatním na 100procent souhlasím.A až chcípnete všici tak doufám, že nevstanou noví bojovníci soudruzi důchodci.
0/0
6.11.2004 2:11

sud_Starobrna

Re: Re: No pane Benetka
Ale vstanou, ale to ti může být jedno, to už budeš tuhej, kolaborante.
0/0
6.11.2004 7:21

VenousekhN

Re: Re: Re: No pane Benetka
Cikánskej tatare .... tobě zbývaj na komouše už jen krásné vzpomínky. S tím si musíš vystačit ..
A teď táhni zpátky do výkopu a vlož sem Dítě se udusilo v matčině posteli !!!!!
Čekám !!!!
0/0
6.11.2004 7:31

Alf_Chipoza

Re: Re: Re: No pane Benetka
Hlavně aby stálo mně!!!
0/0
6.11.2004 7:59

sud_Starobrna

Re: Re: Re: Re: No pane Benetka
0/0
6.11.2004 8:03

Dan 1

Re: Re: Re: No pane Benetka
Oni už tě v lágru naučí, kolaborante.
0/0
6.11.2004 8:21

Dedek NY

Re: Re: Re: No pane Benetka
Jo vidím, už vstali soudruhu Ivane Ivánoviči
0/0
6.11.2004 18:45





Najdete na iDNES.cz