Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto srazilo na přechodu dvě dívky

Na přechodu v Havířově ráno srazilo auto dvě 10leté dívky. Přecházely silnici cestou do školy. Jednu s vážným poraněním dopravil vrtulník do Ostravy. Druhá vyvázla s lehkým zraněním. V Praze srazila nymburská sanitka 63letou chodkyni. Ta utrpěla poranění hlavy a hrudníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hlup

Anketa
A neobjeví se teď nová anketa, jestli by se nemělo zakázat řízení vozidel lidem do 30 let, tak jako po přejetí dětí důchodcem?
0/0
27.10.2004 9:32

aquaholic

Á, zase pár dovedů....
...kteří popvažují za lumpárnu, že má chodec na přechodu přednost! Navíc: pokud projeví ÚMYSL přejít, tak tu přednost má! Takže nemůže Vám před auto skočit, protože přechod je JEHO! Diskutovat o tom v Evropě ( pokud nepovažujete za Evropu Bělorusko, Albánii a tak... ) , se považuje za příznak velice špatného vkusu! A jak mohou mít podezření na spáchání...., když se jednoznačně dopustil obecného ohrožení....
0/0
26.10.2004 23:27

HaryF

Re: Á, zase pár dovedů....
Nehodu jsem viděl. Stal jsem v koloně vozidel čekajících na zelenou. Kolona aut odbočujících vlevo zasahovala až za druhý přechod za křižovatkou. Přechod byl volný  a auta stála.Nezastavila proto, aby dala přednost dětem - ranní špička. Tu se náhle v pravém jizdním pruhu (byl úplně volný) přiřítil viník nehody a přechazející dívky srazil. Důležité je, že řidič jel velmi rychle a překročil povolenou rychlost v obci. Co asi dělá městská policie? Proč ráno nehlídá přechody?Asi musá nasazovat botičky?
0/0
27.10.2004 11:55

barbudo

Re: Re: Á, zase pár dovedů....
... nic proti polišům na přechodech, ale je to totéž, jako by museli prosazovat přednost na hlavní silnici ...
0/0
27.10.2004 12:32

HaryF

Re: Á, zase pár dovedů....
0/0
27.10.2004 12:26

sud_Starobrna

**********
Zavřít ho na pět let a papíry navždy odebrat. A to samé napálit přiblblejm poslancům.
0/0
26.10.2004 19:22

TyMeTaky

Babca ve vinohradsky...
Tak sacuju, ze kdyz ji odvezli na Vinohrady, ze to s ni dopadne blbe, v tom spitalu bych nechtel ani umrit... Nejhorsi spital, co znam.
0/0
26.10.2004 16:34

Willybald

to je jasny
vim kdo to byl! to byl ten mag*r, ktery tady na foru nedavno vykrikoval jak jezdi rychle a my ostatni, co dodrzujeme predpisy ze ho hrozne zdrzujeme. zaroven, ze pry ale jezdi hrozne bezpecne, protoze pry proste UMI! gratuluji mistre
0/0
26.10.2004 14:36

1234freak

Re: to je jasny
Tak takovejch idiotů je, že do tolika ani neumíš počítat. A je jich čím dál tím víc.
0/0
26.10.2004 14:40

Willybald

Re: Re: to je jasny
fakt je, ze toho hrdinu tady tenkrat dost lidi zralo. a mel taky oktavku. (pry cipovanou) wow. kazdopadne ale chudaci ty dve holky.
0/0
26.10.2004 14:43

1234freak

Re: Re: Re: to je jasny
Jo takový jsou nejhorší. Koupí si normální rodinný auto - čiptuningem tomu zvednou výkon(a svoje ego), ale jaksi zapomenou na úpravy podvozku, brzd ... . A taky na to, že větší výkon auta z nich neudělá lepšího řidiče.
0/0
26.10.2004 14:47

houba_

mozna je to jen slovickareni
ale prinejmensim z ust policejni mluvic zni dost podivne veta: "...a na přechodu pro chodce nedal přednost přecházejícím dívkám.."
0/0
26.10.2004 14:34

sigenius

Re: mozna je to jen slovickareni
Je to slovíčkaření, ale já ho beru. Takže se ptám, dal, nebo nedal přednost? Odpovídám si sám, kdyby dal, tak je nepřejel. Bavit by se bylo možné o POVINNÉ přednosti. ...Nicméně není pochyb o tom, že řidič je povinen chodce na přechodu nepřejet. Tož tak.
0/0
26.10.2004 15:05

houba_

Re: Re: mozna je to jen slovickareni
ja bych to slovickareni bral tady od diskutujicich, ale neberu ho od policejni mluvci - ta by se mela vyjadrova exaktne
jinac je samozrejme, ze chodci musim umoznit bezpecne  prejit (a to nejen na prechodu)
0/0
26.10.2004 15:10

2Mac7

Re: mozna je to jen slovickareni
a co je na tom divného ?
0/0
26.10.2004 15:10

barbudo

Re: mozna je to jen slovickareni
... fčemje problém?
0/0
26.10.2004 15:37

houba_

Re: Re: mozna je to jen slovickareni
v cem je problem? zakon o provozu na pozemnich komunikacich nezna termin "prednost chodcu na prechode"
takze my si muzeme rikat, ze nedal prednost, ale policejni mluvci by se mela vyjadrovat presne
0/0
26.10.2004 15:58

barbudo

Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
... tisková mluvčí hovořila k veřejnosti a ta pro změnu nezná jiný pojem, než je přednost chodce na přechodu ... má to těžký ...
0/0
26.10.2004 16:06

houba_

Re: Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
jenze ve verejnosti to pak vytvari mylny dojem, ze chodec ma na prechode prednost a ti pak skacou do silnice jak smyslu zbaveni (pritom je jasne receno ze jednak ridic musi chodci umoznit prejit silnici ale tez chodec se musi presvedcit, ze tu silnici muze bezpecne prejit a ze tedy nemuze skakat do silnice 2 metry pred autem)
0/0
26.10.2004 16:16

rohovka

Re: Re: Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
To je pravda,ale ty ostatní auta už stáli.Ale máš pravdu těch "skokanů" je stále víc.Ani se nerozhlédnou!Je jim to jedno.
0/0
26.10.2004 17:11

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
... nikolivěk kolego - z povinností řidičových ... s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo ...
0/0
26.10.2004 17:25

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
souhlasim ani netvrdim nic jineho,
ale krom toho tam stoji take cosi o povinostech chodcu (napriklad, ze se ma nejdrive rozhlednout a presvedcit, ze muze prejit, dale ze z jeho chovani ma byt zrejme, ze hodla prechazet) , rozhodne tam nestoji nic o prednosti chodcu
 
samozrejme, ze v tomto konkretnim pripade je vina zcela jiste na strane ridice, ja se pouze pozastavil nad tim, jak policejni mluvci pouziva nepresnou terminologii v oboru, ktery by ji mel byt vlastni
0/0
26.10.2004 17:40

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mozna je to jen slovickareni
... byl čas, kdy pravidla jednoznačně nařizovala zastavit ve všech pruzích, pokud zastavil před přechodem jeden ... pokud jde o povinnoti chodce ... Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji ... a to je celé ...
0/0
26.10.2004 20:36

glaku

nad rámec ...
Když dávám na čtyřproudovce přednost chodcům, bliknu výstražnýma blinkrama 2 - 3x. Zatím to funguje...
Pokaždé když náhodou přibržďuju v pravým pruhu, doufám, že to někdo nepochopí tak, jako bych dával znamení že mám závadu ...
0/0
26.10.2004 14:32

houba_

Re: nad rámec ...
no to teda delas peknou hovadinu,
 
protoze jednou to nekdo pochopi tak, ze mas zavadu a a zacne te objizdet
0/0
26.10.2004 14:38

V2kt0r

Re: Re: nad rámec ...
leda tak stejny zoufalec, jako tady tento. mne to tak take zatim se vsemi slusnymi ridici funguje. bliknu a chytry ridic zpozorni, coze se to deje. ne ze zacne okamzite predjizdet, bo on prece specha... To onehda jsem poustel auto pri vyjizdeni z parkovaciho stani a ta pipina za mnou pak brzdila i usima, kdyz mne predjela po kolejich a malem si pekne osobne cuchla, procze to stojim...
0/0
26.10.2004 14:59

houba_

Re: Re: Re: nad rámec ...
takove zbytecne pouzivani vystraznych blinkru mi pripomina mnohe ridice kamionu, kteri pri odbocovani vpravo nejdrive hodi blinkr doleva, protoze si prece musi nejdrive nadjet vlevo
0/0
26.10.2004 15:06

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
Rikam neco o tom, ze blikam doleva kdyz jedu doprava? Ja proste jednou, dvakrat bliknu vystraznymi svetly a inteligentniho ridice napadne, ze se ma zacit divat kolem sebe. Nebo snad nekdo pri poruse zacne za jizdy, bez brzdeni blikat uprostred jizdniho pruhu, nota bene pred prechodem pro chodce? Myslim, ze opora neopora, signal je to velmi jednoznacny.
0/0
26.10.2004 16:17

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
nemas pravdu,
vystrazne blinkry jsou urceny na neco jineho (treba prave na to, abych upozornil na prekazku v provozu, kterou je porouchane auto, ale urctie ne prechod pro chodce),
to bych mohl zacit pouzivat klakson, abys upozornil na to, ze se budes rozjizdet
0/0
26.10.2004 16:22

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
No, asi bych si mel precist, kde ze silnicni zakon stanovi, kdy se smi a kdy nesmi pouzivat vystrazne blinkry. ja to vidim tak ze tehdy, kdyz je na silnici prekazka v plynulem provozu, neco, co ridic za mnou treba nevidi, nebo se chystam udelat neco, co by on nemusel ocekavat, je to naprosto namiste.
0/0
26.10.2004 19:03

rohovka

Re: Re: Re: nad rámec ...
On má pravdu.To je pěkná blbost co děláš.Skoro stejná jako zastavit všechny abys pustil někoho vyjet ze stání v řadě.On musí počkat.Ani Einstein nemusí pochopit že ses právě rozhod z ničeho nic pustit někoho kdo vyjíždí z parkoavcího místa.To je fak dost divný.
0/0
26.10.2004 17:17

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
Ale ja nezastavil vsechny, byl jsem tam v te chviili sam. Nehlede na to, ze co kdybych byl chtel do toho mista zaparkovat (coz jsem zrovna nechtel). Ten ridic byl kazdopadne v pulce manevru a povazuji za slusne ho nechat jej dokoncit.
0/0
26.10.2004 19:05

1234freak

Re: nad rámec ...
Vždycky se najde dost blbců, co si myslí, že před přechodem ve vedlejším pruhu zastavuješ jen tak pro legraci.
0/0
26.10.2004 14:43

houba_

Re: Re: nad rámec ...
blbec neni ten, kdo si pripadne mysli, ze zastavuje pred prechodem
blbec je ten, kdo pred prechodem pouziva vystrazne blinkry
0/0
26.10.2004 14:56

V2kt0r

Re: Re: Re: nad rámec ...
ne, to ani ne... blbec je ten, co se nepodiva co ze se to deje, neco si MYSLI a podle toho potom (mylne) jedna.
0/0
26.10.2004 15:01

houba_

Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
ne, blbec je ten, kdo si mysli, ze zpusobem nemajicim oporu v predpisech se chova bezpecne a pritom tim uvadi ostatni ridice v omyl (napr. jak jsem zminil vyse ridici kamonu a jejich pouzivani blinkru, nebo pouzivani vystarznych blinkru pred prechodem pro chodce)
0/0
26.10.2004 16:04

fuska

Re: Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
kdyz budu blikat brzdou tak toho moc nenabrzdim, kdyz nezablikam, tak to dome napere jouda kterej necumi predsebe, takze radsi zablikam blinkrama a usetrim si rozbitej kufr
0/0
26.10.2004 18:04

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nad rámec ...
ale tak si klidne blikej,
me uklidnuje fakt, ze jsem jeste nikoho takoveho nepotkal a i kdyz nebklikam, tak to do me jeste nikdo nenarval (ono totiz staci se po meste nehnat jak blazen a pak to ten za mnou obvykle ubrzdi)
jen ti drzim palce, aby ti to blikani vydrzelo, az pojedes po ulici, kde jsou prechody co 50m
0/0
26.10.2004 18:49

barbudo

Re: nad rámec ...
... blikejte brzdou ...
0/0
26.10.2004 15:58

dan_do

POLICIE či MF
Policie zkoumá zda se nedopustil přestupku - hmm divné , když ostatní auta zastavila - že :-(
0/0
26.10.2004 14:25

1234freak

Re: POLICIE či MF
Jenom, aby to nebyl, něčí známej, nebo policajt - když se to "zkoumá".
0/0
26.10.2004 14:45

houba_

Re: Re: POLICIE či MF
vzdy se to musi zkoumat,
napr. aby se vyloucila technicka zavada
0/0
26.10.2004 14:52

1234freak

Re: Re: Re: POLICIE či MF
Třeba na mobilním telefonu???
0/0
26.10.2004 14:53

houba_

Re: Re: Re: Re: POLICIE či MF
mozna se ti to nelibi, ale zkoumat se to proste musi,
nektera tvrzeni v policejnim protokolu se totiz musi necim podlozit, to neni jako v pajzlu, kde muze kazdy tvrdit svoji (nepodlozenou) pravdu
0/0
26.10.2004 14:58

1234freak

Re: Re: Re: Re: Re: POLICIE či MF
Jo souhlas. Ale v těchhle případech je stejně téměř vždy ta technická závada samotný řidič - kor u celkem novýho osobáku.
0/0
26.10.2004 15:03

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POLICIE či MF
jo, to souhlasim
a to stejne u novyho auta jako u staryho, vetsinou je to v lidech
0/0
26.10.2004 15:57

Rosik

Rosik
Jen doufám, že jim tam nechybí RA - tedy AURORA!
0/0
26.10.2004 14:02

sigenius

urologie a doprava
Doufám, že novináři si titulek opraví, takže zde je kopie původního:" Auro srazilo na přechodu dvě dívky". ...Upozorňuju novináře Idnes, že AURO je Italská urologická organizace, jak se můžou přesvědčit na www.auro.it
0/0
26.10.2004 13:57

O.T.

Re: urologie a doprava
Omlouvám se za překlep, chybička se vloudila... :-/
0/0
26.10.2004 14:05

ODSakEda

Re: urologie a doprava
Já bych to ještě poopravil-Nikoliv AUTO, ale řidič osobního auta srazil..........!, i když si uvědomuji, že titulek má být jen jakýmsi heslovytým výkřikem Ale výstižným! Proč by měl být zavádějící?! Nyní je to jen prkotina, ale bylo to zde na iDNES,  navíc v sekci zprávy(!), již mnohokráte velmi až zarážejícím způsobem zavádějící! Navíc nechápu, proč se v sekci -zpávy, vyskytují názory čtenářů popřípadě namísto prostých oznámení-oněch zpráv(!), snaží stále někdo o komentář???... Pak jsou to tedy nejsou zprávy, ale nějaké subjektivní názory dokonce i redaktorů, které vyvolávají často zbytečné, ale i nebezpečné emoce čtenářů! Od slovních napadání pak nebývá blízko k činům! Ani k válkám mezi národy!!! (předchvílí jsem četl slovní potyčky v reakcích, vyprovokované takovou "zprávou", hraničících s rasismem a nacionalismem: ONI a MY a TI ONI CIZINCI a přistěhovalci a MY(...) je nechceme! a pod.. Sakra at si každý mluví a píšeza sebe a ne za MY!)
0/0
26.10.2004 14:41





Najdete na iDNES.cz