Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potomci rebelů z Bounty doplatili na sex

Polovina dospělých mužských obyvatel ostrova Pitcairn v jižním Pacifiku zřejmě půjde do vězení. Soud uznal šest mužů vinnými ze znásilnění a dalších sexuálních deliktů. Na Pitcairnu žije celkem 47 lidí, všichni jsou potomky vzbouřenců z lodi Bounty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leto_Atreides

Zase jim tam někdo chce vozit svou pokryteckou morálku
Proč pokryteckou? Ostrov chtějí údajně vylidnit a pak na něm bůh ví co těžit. Tohle je jen zástěrka a navíc pěkně nechutná. Některé africké kmeny vesele souloží už od 6ti let, ale bacha, dovolit si na to poukázat by byl rasismus.
 
0/0
27.10.2004 21:43

ivdo

neni znasilnění jako znásilněni
1) v zahraničí se s touto kauzou velmi často objevuje termín sexual-abuse tedy obtěžování Recent articles about Pitcairn: http://www.lareau.org/pitc.html 2) ani západní kultura nemá jasno ve věkové hranici. Jak známo, v jednotlivých státech USA se např. liší věk zákonem povoleného sexuálního styku, a to v rozsahu od 11 do 18 let. V některých státech americké Unie se tedy do statistiky pohlavního zneužití započítávají i pohlavní styky s dívkami ve věku, ve kterém už v naprosté většině zemí zákonem chráněny nejsou – podle podobného kritéria by např. byly pohlavně zneužité třičtvrtinyčeských adolescentek, protože podle posledního průzkumu sexuální chování až 74 % z nich do 18. roku absolvovalo svůj první pohlavní styk. odkaz: http://psychologie.studovna.cz/scripts/detail.asp?id=727
0/0
27.10.2004 11:28

ivdo

Re: neni znasilnění jako znásilněni
a ještě jedna tabulka: http://www.ageofconsent.com/ageofconsent.htm
0/0
27.10.2004 14:05

SaintBitch

neni znasilnění jako znásilněni...
myslim, ze se jedna o jedinecny propletenec genu a chovani, ktere divky psychicky neposkozovalo.Podobne praktiky se objevuji i u jinych kultur, bez toho, aby se divky citily jako poskozene a znasilnene...to, ze je sex s divkou pod 15 zabehnuty v dominantnich kulturach jako znasilneni, jeste neznamena, ze se jedna o trestny cin u lidi, kteri se vyvijeli zcela izolovane od zapadnich zvyklosti. Myslim, ze bude muset zbytek komunity ted vynalozit velke reprodukcni usili na nahradu muzske populace, o kterou ted diky te kauze prijdou...:)
0/0
26.10.2004 14:24

Montaigne

teplá slečna
 Reginalda Pinková - Hujerová také doplatila na sex! Svejch rodičů!   
0/0
26.10.2004 10:20

_DT

zvyk je zelezna kosile
holt nejdrive ty grupace museli provozovat, aby prezili  a ted uz to proste potomci povazovali za naprosto normalni, obcas mezi vzali kolemjdouciho namornika a jednu pritroublou spisovatelku a hned je jejich raj  v <-> 
0/0
26.10.2004 8:01

J.

zajimave - podle me by tam meli opravdu vyslat
odborniky na genetiku a urcite by z toho byla zajimava prace.
Osadu totiz zalozilo 28 namorniku, 6 polynesanu a 12 zen (polyneskych) takze evidentne byla presila muzu. Zkratka zajimave ze prezili....
0/0
25.10.2004 21:47

hovnival-

@@
taky me napadlo, ze to tam musi byt geneticky velice zajimavy....celou tu dobu se mnozi mezi sebou...
0/0
25.10.2004 17:07

Willybald

Re: @@
urcite si nechali dovezt i nejaka pritulna domaci zviratka
0/0
25.10.2004 17:27

hovnival-

@@
tak nevim - vice zen se delilo o jednoho muze, ...jedna zena mela deti s vice muzi...divky rodi casto uz v 15 letech..... nezda se mi, ze by se to moc lisilo od vzorne spolecnosti ve velke britanii (nebo kdekoli jinde..)
0/0
25.10.2004 16:55

VlkMartin

Baníkovec
Tos trefil, konečně to tu někdo napsal...Dělají to všichni a všude, jenom ta Britka potřebovala napsat, že ona už na to taky přišla....kráva.
0/0
26.10.2004 1:02

wwwand

To nic není...zatím
To nejhorší je ještě nepotkalo - hloubková kontrola z příslušného finančáku. Dovedete si představit to penále za tolik let? A to nemluvím o postihu za nevyplněné bruselské formuláře AA156/gh/2003 a bhu-160/lk/2004 a sposty jiných..... Opravdu bych nechtěl být v kůži jejich starosty, až se z vyšších míst budou na tohle ptát...
0/0
25.10.2004 16:51

wwwand

Re: To nic není...zatím
Taky je možný, že ani neví, že byly ve válce s Německem, resp. že teď už v ní nejsou...
0/0
25.10.2004 16:53

Michalll

pokud si člověk srovná nezaujatě
fakta, není to oproti Česku až takový rozdíl, snad jen ty naše soudy jsou pomalejší.
Zatímco v Česku toto může parlament odhlasovat jako normu, snížit věkové omezení dětem atd...., Evropa by to snad nějak zmanipulovala k tradičnějším parametrům.
Možná tam neměli televizi, a tak místo sledování obrazovek konali  v reále TV programy, navíc na rozdíl od televoze nezastřeně.
michal, libčeves, t. 60377jednajedna86
0/0
25.10.2004 16:40

erixis

At si delaji co chteji..
Podle mne si tam zili skvele, tak co jim je do nejake pokrytegke britske ci novozelandske moralky-tak zase nekdo otravil evropskym pravem dalsi hezky kout sveta...
0/0
25.10.2004 16:23

Step

Autorka taky podlehla
Sama autorka knihy priznava, ze te vseobecne soulozici atmosfere sama podlehla a spala s zenatym muzem... No tak si vyberte... 
0/0
25.10.2004 16:02

xenofob_rasista_fasista_zumpa

klonie kolonie
mozna jeste pujdou sedet za spouru az se do toho vlozi Princ charles , maj to v genech . Tak at se zbourej jeste jednou.  At si delaj co chtej kdyz jim to tak vyhovuje . Mne vubec nepohorsuje ze 60 letej typek prefik 12 letou holku nebo jestli 12 leta holka prefikla 70 letyho dedka.  kdyz se to vsem zucastnenym libi tak co . Kdyz v tom je vxse dobrovolny tak at si dela kazdej co chce. Az tady na zapade zacnem vymirat kuli mutaci nejaky trapny choroby. Jeste radi budem radi kdzy zdravej dedula bude sopulozit se zdravou 12. Nebo 12 letej pepik  s penou 40 catnici. At uz se dou vsichni bodnout s tou s tou pokryteckou molarkou. Urcite to soudi soudce co si doma po vecerech masti pytel nad fotkama 6sti letejch  klucinu vylizuje u toho svuj popelnik na doutniky ze sloni tlapy
0/0
25.10.2004 15:21

splešťule

Re: klonie kolonie
Jo, uz se tesim, jak si to bude Vase 12-leta dcera rozdavat se sedmdesatikletym dedkem - a dobrovolne ... Mimochodem, ve 12-ti letech to jsou jeste deti, jetli Vam to nahodou nedoslo!
0/0
26.10.2004 8:16

milchama

Re: Re: klonie kolonie
Ve 12 letech se dívky v řadě kultur běžně vdávaly a nidko v tom žádný problém neviděl. Dokonce cca 50 letý Muhammad si vzal svou nejmilejší manželku Ájšu v jejích 6 letech a v 9 letech s ní začal souložit. A zkuste říci nějakému muslimovi, že zakladatel jejich náboženství byl pedofil.... Zkrátka v různých kulturách a dobách existují různá kritéria (a také frustrace plynoucí z nedodržování oněch kritérií)...
0/0
26.10.2004 9:32

splešťule

Re: Re: Re: klonie kolonie
Jo, a ve 30 letech bezne umirali.
Jeste v 19.stoleti, vlastne pardon, uz ve 20.stoleti, blahoprali Jaroslavu Vrchlickemu k 50-tym narozeninam slovy "... ctihodny kmete ..."
A kdyz uz jsme u extremni argumentace, tak pokud 53-letý Muhammad soulozil se svoji 9-letou manzelkou, tak to pedofil byl.
Nejlepsi na teto diskuzi je, ze se nasilniku zastavaji "pani tvorstva".
0/0
26.10.2004 9:59

milchama

Re: Re: Re: Re: klonie kolonie
Ani z hlediska dnešní psychiatrické definice nebyl pedofilem, neboť jeho ostatní početné manželky byly i z právního hlediska v ČR zletilé (až na dvě 17 leté). Minimálně jedna byla dokonce starší než on. Pokud přesto trváte na tom, že Muhammad byl pedofilem, běžte to říci muslimům do nějaké mešity.... Pro zajímavost uvádím ještě jeden citát: "Existují přitom podstatné rozdíly i v definici pohlavního zneužití či incestu z hlediska transkulturálního. Například u indického horského kmene Laptšů je naprosto obvyklým způsobem sexuální iniciace pohlavní styk dospělých mužů s dívkami od šesti let věku (je přitom zajímavé, že bez jakýchkoli negativních následků pro jejich další vývoj)...." (Lékařské listy 3.5.1996 s.7)
0/0
26.10.2004 10:23

splešťule

Re: Re: Re: Re: Re: klonie kolonie
Podle Vasich reakci predpokladam, ze jste muz. Jinak byste se nemohl zastavat sexu s 12-tiletou holkou (a moje reakce je podminena tim, ze mam deti).
O muslimech, potazmo o jejich Muhammadovi, si mohu myslet, co chci. Oni si ostatne o nemuslimech take dost casto nemysli nic lichotiveho.
Koncim, z clanku i z diskuze mi je na bliti...
0/0
26.10.2004 10:34

splešťule

Re: Re: Re: Re: Re: Re: klonie kolonie
jeste mala douska na konec - mluvi se o ZNASILNENI ....
0/0
26.10.2004 10:36

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Re: klonie kolonie
I kdybych byl žena, tvrdil bych totéž: Existuje dobová a kulturní podmíněnost náhledu na otázku, odkdy má člověk začít sexuálně žít... A propos, také nejsem bezdětný. To však je v této otázce irelevantní.
0/0
26.10.2004 10:54

splešťule

Nasili je nasili
Opakuji, ze v tomto clanku se mluvi o znasilnovani. A to je pachane nasili a  zadne "dobove ani kulturni podminenosti" na tom nic nezmemi.
Napr. zenska obrizka je take v nekterych etnikach legalni a zadouci. Ovsem za ty, na nichz je uplatnovana, rozhoduji jini (jako v tomto pripade).
0/0
26.10.2004 11:35

milchama

Re: Nasili je nasili
V článku se sice o znásilňování mluví, otázkou však je, zda k nějakému znásilňování ve skutečnosti došlo. viz: "Sex byl pro nás něco jako jídlo," řekla jeho manželka..." Pokud by byly ženy znásilňovány, obrátily by se na kompetentní úřady dávno samy a nečekalo by se až na skandální odhalení nějaké potrhlé novinářky... Kromě toho v situaci, kdy je mužů chronický nedostatek, zní znásilňování mladých žen poněkud nevěrohodně...
0/0
26.10.2004 14:32

splešťule

Re: Re: Nasili je nasili
Vychazim z textu clanku, kde se mluvi o znasilnovani:
"Mezi odsouzenými je sedmačtyřicetiletý starosta Pitcarnu Steve Christian, který podle soudu znásilnil pět dívek. Některým z nich přitom bylo jen dvanáct let. "Sex byl pro nás něco jako jídlo," řekla jeho manželka.
Starostův syn Randy byl uznán vinným ze čtyř znásilnění a čtyř dalších sexuálních zločinů. Nejstarší ze sedmi obžalovaných, osmasedmdesátiletý Len Brown, bude potrestán za dvě znásilnění. Sedm mužů čelilo před soudem celkem pětapadesáti bodům obžaloby, uvedl německý server rp-online."
Jine informace nemam. Howgh
0/0
27.10.2004 8:08

JVer

Nasili je nasili
Splešťule - naprosto s tebou souhlasím. Zajímavé je, že se těchto praktik zastávají pouze muži.
Pochybuji, že by 12 letá dívka sama iniciovala sexuální styk a ještě k tomu se 47 letým nebo dokonce 78 letým mužem.
A to, že by jí to bylo příjemné a poprvé?
Ale pánové, no tak, přestaňte tady mluvit za ženy a kvákat nesmysly.
I mně je z těch vašich názorů poněkud šoufl.
 
0/0
27.10.2004 10:33

splešťule

Re: Nasili je nasili
Dik. Opravdu me dojima, kdyz se panove "zasvecene" vyjadruji, jak je zabavne byt znasilnena a nebo napr. kdyz chteji rozhodovat o tom, zda ma zena pravo na potrat.
0/0
27.10.2004 11:16

milchama

Re: Re: Nasili je nasili
Proč zde hned zatahujete potrat? Že by oblíbená feministická témata? Mimochodem nejde o rozhodování o tom, zda má žena právo na potrat, nýbrž o tom, zda někdo může mít právo bez soudu na základě svévolného rozhodnutí nechat zavraždit jinou lidskou bytost ... Vražda je mimochodem podstatně horší zločin než znásilnění.
0/0
27.10.2004 12:02

milchama

Re: Nasili je nasili
Některá z údajných znásilnění se měla stát v 60. letech minulého století. To byl ten 78 letý muž přece jen poněkud mladší... Dle některých údajů policie fabrikovala důkazy (např.http://wikipedia.infostar.cz/p/pi/pitcairn_islands.html)... U soudu s údajnými násilníky jsem nebyl, takže nemohu posoudit kvalitu těchto důkazů. Profesně jsem se však setkal již s několika nezletilými dívkami, které si znásilnění z různých důvodů vymyslely. Takže k takovým údajům, navíc účelově senzacechtivým, jsem nanejvýš skeptický....
0/0
27.10.2004 11:54

splešťule

Re: Re: Nasili je nasili
Ale nojo, ja vim, ze s tim potratem jsem to trosku pretapla.
Desi me vsak, ze se ucastnici teto diskuze zastavaji neceho tak ohavneho, jako znasilneni - a podle mnoha prispevku silne pochybuji, ze by si (jako vy) shaneli nejake jine prameny.
Kazde nasili pachane na nekom, kdo se jen tezko muze branit (vek, zdravotni postizeni apod.) je velmi nebezpecny jev pro kazdou spolecnost bez ohledu na kulturnich zvyklostech.
Na druhou stranu je mi velmi lito tech, kteri se stali obetmi divek (nebo zen), ktere si znasilneni (nebo pokus o nej) vymyslely (z ruznych duvodu).
0/0
27.10.2004 13:32

splešťule

Re: Re: Nasili je nasili
Ale nojo, ja vim, ze s tim potratem jsem to trosku pretapla.
Desi me vsak, ze se ucastnici teto diskuze zastavaji neceho tak ohavneho, jako znasilneni - a podle mnoha prispevku silne pochybuji, ze by si (jako vy) shaneli nejake jine prameny.
Kazde nasili pachane na nekom, kdo se jen tezko muze branit (vek, zdravotni postizeni apod.) je velmi nebezpecny jev pro kazdou spolecnost bez ohledu na kulturni zvyklosti.
Na druhou stranu je mi velmi lito tech, kteri se stali obetmi divek (nebo zen), ktere si znasilneni (nebo pokus o nej) vymyslely (z ruznych duvodu).
0/0
27.10.2004 13:33

chetgar

Pitcairňané
by se měli od závistivé Británie trhnout. Mimochodem v Británii jsou porody v 15 letech v Evropě naprosto nejběžnější, takže v tomhle ohledu se jen koloniální obyvatelstvo vyrovnává svému vzoru.
0/0
25.10.2004 15:17

Lenka - Londyn

Re: Pitcairňané
Zvlaste kdyz v Britanii je hranice pro souloz az od 16 ti let , meli bys e podivat na sebe.
A mimochodem,  v minulosti byla za zenu oznacena divka, u ktere zacala menstruace - viz moho evropskych kralu a jejich manzelek.  Mohli se treba vzit jako deti, ale na sex se pak cekalo az do prvi menstruace...
tak jak to ti lide tam nekde na opustenem ostrove meli vedet, ze jsme si v evrope poupravili pojmy...
0/0
26.10.2004 15:23

V2kt0r

Hmm,
skoro by se chtelo pronest neco ve smyslu, ze britske spisovatelky by mely vice myslet na anglii... A nebo aspon myslet hlavou a ne svou materskou vybavou, nez se pro neco rozohni...
0/0
25.10.2004 14:48

dandy11

Pitcairn
Myslím, že je rozdíl mezi Pitcairnem a redaktorem smyšleným, blbě opsaným či s nezájmem napsaným Pitcarnem. V počátku jsem myslel, že to redaktorovi v nadpisu prostě to "i" vypadlo, ale i dále v článku to bylo tupě opakováno. Jak nám všem vadí, že na západě si nás pletou s Čečnou (vždyť je to tak podobné ne-li to samé, myslí si tam) a naši redaktoři przní názvy států a ostrovů také. Jedno však je jisté, obyvatelé Pitcairnu se asi s kritikou neozvou.
0/0
25.10.2004 14:48

Vave

To je fakt skandální:
""Více žen se například "dělilo" o jednoho muže nebo naopak jedna žena měla děti s různými muži."" To by se teda v západní civilizaci stát nemohlo! Skandál!        ""Dívky často rodily už v patnácti letech.""  To je také něco velmi neobvyklého, nejen v různých tropisckých a subtropických kulturách.  .....   Velký bílý muž opět jednou vytváří normy. :o(
0/0
25.10.2004 14:04

Borgh

To musej bejt pěkný degeni...
...200 let rozmnožování v tak malé populaci...to už musí bejt inbrední linie (všichni stejní a defektní) :o)
0/0
25.10.2004 13:34

modry_karku1

Re: To musej bejt pěkný degeni...
to je pravda, stejne je to na morave. moravaci jsou vsichni taky takhle zdegenerovani ...
0/0
25.10.2004 15:08

znalecvina

abyste nezavideli
tak tady máte par fotek z zivota ostrava Pitcairn: http://www.lareau.org/album.html
0/0
25.10.2004 13:20

Vily

Re: abyste nezavideli
Dik za link
0/0
25.10.2004 13:56

c12

Referendum
Měli by vyhlásit nezávislost a vstoupit do EU s vlastní hvězdičkou
0/0
25.10.2004 12:47

Si0

Meleš nesmysly
Hvězdiček je furt 12 a vsadím se, že ani nevíš proč. A není to kvůli počtu zakládajících států.
0/0
25.10.2004 13:00

Two-by-four

Re: Meleš nesmysly
Jasne, je to kvuli apostolum.
0/0
25.10.2004 14:11

milchama

Re: Meleš nesmysly
Apokalypsis Ioannú 12,1. To je ten důvod!
0/0
26.10.2004 9:38

cochran

co je komu do toho?
at si delaji co chteji
0/0
25.10.2004 12:13

dexter101

A co kdyby se jim do toho nikdo nepletl?
Jak je videt, kolonialni pristup porad funguje. Stezoval si nekdo, nebo to byla iniciativa te damy z Anglie, ktera se pohorsila nad zivotnim stylem jedne od sveta odriznute komunity? Ze jeji knizka tohle spolecenstvi rozlozi uz ji asi nedoslo...
0/0
25.10.2004 12:09

Vily

To musel bejt
RÁJ!! Od 18. století si tam nerušeně mezi sebou šou***taj a je jim fajn. A v 21. století jim tam vletí západní (tedy v daném případě východní ) civilizace a krasnej život jim zatrhne. Co se do toho vůbec se**ou.  Nebo že by zaviděli?
0/0
25.10.2004 12:06

jorbl

Re: To musel bejt
Divky rodily i v patnacti letech... raj k pohledani
0/0
25.10.2004 13:56





Najdete na iDNES.cz