Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 začal hon na řidiče kamionů

Masivní kontroly profesionálních řidičů kamionů, na kterých se ve středu shodla vláda, už začaly. Policisté, celníci a lidé z Centra služeb pro silniční dopravu kontrolovali od rána nákladní auta na 70. kilometru dálnice D1 ve směru od Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maxip

Kamióny na vagóny!
To, co způsobují kamióny v poslední době, už je neúnosné. Vždyť není týden, aby se nestala nějaké vážná dopravní nehoda s tragickými následky. Nemluvě o tom, jak tyto těžké vozy ničí silnice. Chtělo by to co nejvíc objemů nákladů převážet po železnici, přizpůsobit tomu pohraniční stanice i uzlové stanicwe ve vnitrozemí, tj. odstavné a nákladové plochy a rampy, any nakládka a vykládka či vagonování návěsů bylo plynulé. Rozhodně by taková investice pomohla jak bezpečnosti lidí, tak i prosperitě ČD, stavu silnic a životnímu prostředí
0/0
22.10.2004 19:05

1vlek

A co se změní?
Vláda vyhlásila zase nějakou hurá akci, na kterou se za 2 týdny zapomene a kamióny budou jezdit po dálnici zase tak, jak jezdí doposud. Slušnost  a  ohleduplnost mezi řidičemi, která na našich silnicích tolik chybí, to ale stejně nezvýší a tak i nadále bude o 5 km/hod. rychlejší kamion předjíždět ten druhý kamion a řidič jedoucí 180-kou po dálnici bude agresivní jízdou vyhánět všechna auta z levého pruhu za současného blikání světel, doprovázených mnohdy nejrůznějšími gesty.
0/0
22.10.2004 18:22

palok1

kldi
Nějak nechápu. Evropská unie se velmi pohoršuje nad tím, že chceme zrušit jednodenní nákladní známky a zavést jen třídenní, tj. dražší, že to údajně omezuje svobodný pohyb kamionů. Jenže jednodenní známka stojí 240 Kč, což je cca 7Euro, tj. částka naprosto směšná. Rakouská nákladní známka přijde na 3000, ale jak se zdá, toto unii nevadí. Proto se ptám, proč komplikovaně rušit jednodenní známku? Stačí ji prostě od nového roku zdražit na úroveň poplatku v EU - když takřka všechno musíme mít tak drahé jako v EU, tak proč ne taky dálniční známky?
0/0
22.10.2004 12:11

phenomenon

Re: kldi
Noo a pak se zvýšení poplatků promítne do cen převáženého zboží a pak tu budeš brečet jak všechno zdražilo... Nebo si  myslíš, že to budou dopravci hradit z vlastního
0/0
22.10.2004 19:26

edelweiss

Recept
Pokuty a postihy ridicu kamionu nevymahat na ridicich samotnych, ale udelovat je a uctovat zasadne zamestnavateli, majiteli dopravy. Po trech pripadech od jedne firmy udelat na teto firme hloubkovou financni kontrolu a kontrolu dodrzovani ATR, samozrejme kontrolu vyplaceni diet. Postihy strhavat z prostredku, co maji firmy podle predpisu vazane na kontech za kazdy kamion. Ono by to ty sindelare, ICOMy a podobny vykvet dopravy tychle preslo tlacit ridice ke zdi.
0/0
22.10.2004 3:59

kliiidek

kamiony
Kamiony muzou podle vyhlasky jezdit 80, jezdi 85-90 a v mem aute mi to vyhovuje- jezdim pak stejne rychle jako oni, neriskuju pri predjizdeni [moje archa nema akceleraci ] a se spotrebou se vejdu do 4.5 v nafte.. Kdyz jezdim se sluzebnim a rychlejsim, pak me nejvic se.ou zavody kamionu, kdy jeden jede 85, druhy 90 a predjizdi.. Ale to policie asi stihat nebude..
0/0
22.10.2004 1:21

Warťan

Re: kamiony
Já taky jezdím takhle, to je nejlepší... Vždycky se někoho chytnu, nebo on mě a jedeme takhle společně třeba 100 km. Spotřeba nízká, bezpečnost vysoká a promarněný čas oproti 130 km/h zdaleka ne tak velký, jak si mnozí myslí...
0/0
22.10.2004 12:37

Warťan

Odpovědnost
Typická věc: Zaměstnavatelé řidičů sice na řidiče tlačí, ale řidiči si často neuvědomují, že stojí na vrcholu pyramidy zodpovědnosti, jen a jen oni jsou za bezpečnost jízdy v konečném důsledku zodpovědní. Pokud se něco stane KDO dokáže, že právě tento řidič byl hnán zaměstnavatelem, byl skutečně tolik hnán? Je trestný čin úmyslně nutit řidiče překračovat rychlost, přestávky apod? Svým způsobem je,ale opět jsme una začátku našeho známého kruhu- za vše je zodpovědný pouze a jen řidič a ten je povinen jet podle vyhlášky... Všechny následky ponese on. Hlídejte si více své zaměstnavatele. Pravdou je, že i šoféři, které nikdo nikam nehoní, jezdí jako o život. Těm slušným to zase neusnadní řidiči osobáků, tak i tady to jde stále dokola...
0/0
22.10.2004 0:43

MilanMilanMilan2

Jádro problému
Stále větší tlak na řidiče kamionů: nestihneš to, vezmu si příště jiného, spi si pak, jak dlouho chceš. Že jsi moc přetížený, nestěžuj si, příště naložím jiného. A tak jsou řidiči nuceni honit kšefty. Ti, co je úkolují a zaměstnávají, jsou v pohodě, za nic neručí.Že neodpočinutý řidič s přetíženým kamionem někoho zabije, to už je jen jeho problém. Další fakt je, že jezdí stále mladší řidiči. Zkušenosti nemají, kritické situace zvládají, jak umějí. Technický stav kamionů, např. těch z Balkánu (a někdy i tuzemských) je povážlivý. Slyšel jsem o Turkovi, kterého chytli někde v Krušných horách, že jede z Istambulu jen na ruční brzdu.
0/0
21.10.2004 23:13

Warťan

Re: Jádro problému
Lze si vybrat i přes všechen pesimismus, co v pracovním odvětví vládne. Vybrat si takového zaměstnavatele, který řekne: Vyjedeš včas, auto máš pravidelně kontrolované, stihneš to. Mám zájem na tom, abys zákazníkovi dovezl náklad v pořádku a mě nerozbil auťák, spi si tak, jak je to v zákonech a přetížený nepojedeš, protože nemám na pokuty, když auta mají pravidelné prohlídky a nechci mít problémy.  Budeš bourat, pošlu Tě na kondiční jízdy, jiného nevezmu, tebe znám lépe a každý máme nárok na další šanci.
Takové firmy i dnes ještě existují... Je na každém, do jaké míry chce riskovat.
0/0
22.10.2004 0:53

MilanMilanMilan2

Re: Re: Jádro problému
Kéž by tomu tak bylo v praxi vždy - to by nehodovost klesla asi dost prudce.
0/0
22.10.2004 18:40

honzaf

Jaký HON????
Propána o jakém HONU to píšete? Jako že začali kamionům kontrolovat, jestli dodržují přestávky a nemají přetížené auta, a nedělají z dálnice další "vysokorychlostní" železniční koridor? To je snad normální povinnost policie, ne? Tak jaký hon????
Ještě bych se pozastavil nad jednou věcí. Nevím, kolik policajtů tam bylo, ale za nějakých 6 hodin zkontrolovat  40 aut mi přijde jako dost ubohý výkon. Nehledě na účelnost takové akce, protože každý kamion má vysílačku a myslím, že informace o kontrole se rychle roznese, takže největší průšviháři se jí stejně snadno vyhnou.
0/0
21.10.2004 23:05

Rommik

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už to začíná mít logiku - jsem možná blázen,ale nedávno hlásil Standa obsazenou dálnici a nikdo tam nebyl.Teď nehoda rodinných přátel (Stoklasa,Černoch) a okamžitě na dálnici "drtí" kamióny,do kterého( jednoho z nich)narazil "medvěd"
0/0
21.10.2004 21:28

Rommik

??????????????????
Vím,že to sem nepatří,ale proč nehoda Karla Černocha někam zapadla a není na hlvní staně celý den?Může to opravdu ovlivnit "manažérka" Šárka Grossová?Vím,píše se o té nehodě někde v "kultůře" a přitom se dnes píše o dalších nehodách na hl.staně.....divné..........
0/0
21.10.2004 21:24

Futty

Re: ??????????????????
Komu asi patřilo to havarované auto?
0/0
21.10.2004 22:45

kakamo

Grossův
dálniční volební trik vyhnal ty přeplacené a jím hýčkané bílé čapky na "vzduch"....začalo divadelní představení ve smyslu upálení...ubití...potupení..ponížení...několika náhodně polapených mistrů volantu za účelem získáni několika volebních bodů pro zachování koryt od prasat a ukojení pomstychtivosti jené vysoce postavené ženy, které včera večer sebral jeden odstavný pruh zdroj jejího příjmu.....všem vše dobré ale bože ochraňuj tuhle zemi!!!!! Díky ti!!!
0/0
21.10.2004 21:04

marek22540

D1 nebo železnice?
D1 pláče a odnáší to neviní řidiči a dost těžce a na železnici jsou dalo by se říct volné kapacity, jen tomu nastavit podminky, taky dráha by na to musela patřičně reagovat. Jsem zaměstnanec českych drah na II.koridoru a taky by se dalo řict, že si hlidam prácí, ano, ale také vím co se po našich kolejích přepravuje a že např. ta naše trat, vybudovana a zmodernizovana za miliardy není zdaleka vyuzita, co by se od takové investice očekávalo. Také hodně jezdím po evropských železnicích a tak, jak je videt, např. Rakousko, Nemecko či Svycarsku již davno mají tuto situaci zvladlou. Kež by tak bylo u nás, kamiony tranzit po železnici, mozna by se ledaskomu ulevilo a jiste i pár lidských životů by bylo zachráněno.
0/0
21.10.2004 21:00

Sumecek

D1
Po přečtení příspěvku jsem zjistil, že se kontrolují věci, které  se dají kontrolovat kdekoliv jinde a nemají vliv na bezpečnost na D1.
0/0
21.10.2004 18:56

Sumecek

Reklama na ticho
l) Zase dobrá reklama a teď je potřeba o tom psát a ukazovat v televizi dokola, třeba zapomeneme na jiné starosti.1. Dálnici D1 bych zrušil jako dálnici - nemá nic s dálnicí společného ani neměla  nic společného  před vstupem do EU.2.Jestliže to není dálnice ,( zde všechny těhotné ženy musí zákonitě potratit a když ne , tak všichni klepou po dojezdu do Brna  zubama po celou prohlídku veletrhu) tak snížit rychlost na 90 km/h. 3. OPRAVIT D1 , aby se dala užívat jako silnice a dálnice. Peníze na opravu  ale již předchozí ministři dopravy prošustrovali .
0/0
21.10.2004 18:53

hzahza

Re: Reklama na ticho
To je blbost ...., proč by pak byly dálniční známky...
0/0
21.10.2004 18:57

macho77

hlavne nechapu
..proc naklady na kamion. dopravu pres CR patri k nejnizzim v EU.
0/0
21.10.2004 17:54

mital

Re: hlavne nechapu
protože když zdraží doprava, tak zdraží i dovážené zboží a pak to zdraží i v obchodech...
A pak budeš nadávat, jak je všechno drahý..:o)
 
0/0
21.10.2004 18:05

GhorX

Re: Re: hlavne nechapu
Jde o tranzit, nikoliv o místní dopravu. Zvíšení cen za projetí kamionu zkrz zemi na ceny vliv pravděpodobně mít nebude.
0/0
21.10.2004 19:32

GhorX

Re: Re: Re: hlavne nechapu
zvýšení... nemám české klávesy...
0/0
21.10.2004 19:41

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: hlavne nechapu
Muhehe, a co máš za klávesnici, kde je "í", ale ne "ý"? Fakt z nás neděláš voloušky, že ne?
0/0
21.10.2004 22:51

Josito de las Cienagas

Šťastný omyl
Vypadá to, že někdo na policejním prezídiu omylem donesl dokumenty, náležící kanceláři 316, do kanceláře 317, takže poprvé v historii naší policie začala probíhat smysluplná dopravní akce.
Kamionisti se dělí na dvě, početně přibližně stejně zastoupené skupiny. Tu první tvoří dobří a ohleduplní řidiči, tu druhou pak chlapci s IQ, blížícím se celkové tonáži jejich soupravy - častá přetížení návěsů pak nasvědčují tomu, že pánové marně touží po vyšším intelektu, kterýžto efekt se však nedostavuje. Takže tito mistři volantu nadále používají své nákladní vozidlo spíše jako vozidlo bojové, kolečko z tachografu jim slouží maximálně jako pivní tácek a nejraději pospávají na dálnici v devadesátikilometrové rychlosti - samozřejmě na sedadle řidiče - takže parte z kapsy čouhá při jízdě nejen jim, ale bohužel taky každému, kdo jede okolo.
Na druhou stranu je nebezpečnost kamionů možná až příliš démonizovaná, nechápu například, proč je v závěru článku zmíněno, že pan Černoch s nějakým panem 100klasou havarovali nárazem do boku kamionu. Oběma pánům přeji brzké uzdravení, ale řidič nákladního vozu nemůže za to, že je jeho souprava vybavena boky, možná by pomohlo, kdyby se pěvci z koncertů na podporu doktora Koloťuka nechali vozit osobou, která zná i jinou polohu plynového pedálu než na podlaze...
0/0
21.10.2004 17:29

GhorX

Re: Šťastný omyl
Až na ten závěr dobré. Řidič, o kterém píšete, byl podle médií velmi zkušený. Viděl bych to na mikrospánek, případně "kvalitní" osvětlení kamionu (vlastní zážitek).
0/0
21.10.2004 17:34

Josito de las Cienagas

Re: Šťastný omyl
Podle médií byl zkušený. A podle svědků jel jako ... (nezatracuju toho řidiče, chci jen říct, že kamionisti taky nemůžou za všechno špatné v této zemi)
0/0
21.10.2004 17:40

GhorX

Re: Re: Šťastný omyl
Bať bať...
0/0
21.10.2004 17:44

ol-ricchie

Re: Re: Šťastný omyl
No ja bych to spis tipoval na VELMI RYCHLOU jizdu. Vcera v MfD jsem cetl, ze nehoda se stala kousek pred Prahou po 20. hodine. Koncert v Olomouci zacinal v 18. hodin. I kdyby oba zpevaci byli na uplnem zacatku programu a z Olomouce odjizdeli v 18.15, tak nez se vymotaji z mesta, takovych 10 minut to zabere. A byt u Prahy za dve hodiny??? Prumer rychlosti se tedy pohybuje odhadem kolem 140 km/hod.
0/0
22.10.2004 11:52

hzahza

Re: Šťastný omyl
bohužel jsem nečetl podrobnosti, ale co když to bylo tak, že kamion vybočil ve své závratné rychlosti ze stoupacího pruhu (přes plnou čáru) a smetl M.Vitu? Toto zažívám po cestě po D1 aspoň 10x za jednu cestu.
0/0
21.10.2004 18:39

p800

SKVĚLÉ..
SKVĚLÉ.. jen aby jim to vydrželo..
0/0
21.10.2004 17:29





Najdete na iDNES.cz