Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šikanu v práci poznala pětina Češek

Šikana v práci? Žádný neznámý pojem pro třetinu Čechů a Češek. Se šikanou a diskriminací, hlavně v práci, se však mnohem častěji než muži setkávají ženy: mladé absolventky, ženy před důchodem či matky po mateřské dovolené. Kdyby se narodily jako muži, možná by bylo všechno jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavucinka

zákoné prostředky?
Moje kamarádka byla na úřadu práce,prokázala těžkou a tvrdou diskriminaci,protože sbírala důkazy,jak vy jí radíte,a víte co dokázala?
Řekli jí,že když podepíše podnět,tak se jím budou zabývat,zaměstnavatel dostane velkou pokutu,ale zároveň jí upozornili na to,že si má vše rozmyslet,protože potom je pravděpodobné,že jí propustí,protože si vždycky něco najdou....... a vzhledem k tomu,že jsme malé město,tak je pravděpodobné,že už ji nikdo,s označením jako "problémovou" nevezme.
0/0
6.11.2004 16:47

pavucinka

To snad není pravda !!!
Nechápu některé příspěvky,co byly pod článkem o šikaně! Byla jsem v šoku.To,že paní řidička nezná více druhů vložek,snad musel napsat chlap a ne ženská!Zkuste si jeden den vstát ráno ve 3,40,ve 4,00hod. si dát snídani,jet do práce,sednout si do autobusu a vylézt z něj až v 9,40hod.A když je v létě v autobuse kolem 50C,tak ještě zkuste celý den nepít,aby jste nevypadaly jako ty "puberťačky s plastovou láhví v ruce na autobusové zastávce".A žádné záchody na konečné nejsou! Jinak by asi ta řidička neřešila,jestli může na WC až za 5 hodin !!!A u chlapů je to o něčem jiném,ten totiž vytáhne těch svých 10cm a vymočí se přímo ze schodů autobusu ven,nebo si otevře motor a dělá,že měří stav oleje a při tom se vymočí..Ale předatavte si,jak si ta žena mění v těchto podmínkách při silné menstruaci vložku a umývá se někde v kaluži,nebo si sundavá někde za autobusem kousek od cestujících silonky,aby se tam mohla vymočit a zůstane tam po ní flek od krve......
0/0
6.11.2004 16:23

PC

Re: To snad není pravda !!!
Tak pozor, 17cm......nevim, kdo to pred vami vytahoval.....
0/0
3.12.2004 14:27

Kleki Petra

Re: Re: To snad není pravda !!!
GIGANTE!  Třeba to bylo v zimě. A potom, nemáme každý chobot.
0/0
3.12.2004 14:34

Ondřej Bouda

Počty
Jestliže platí současně:
1) "Šikana v práci? Žádný neznámý pojem pro třetinu Čechů a Češek" a
2) "Šikanu v práci poznala pětina Češek",
pak je zřejmé, že je šikanováno mnohem větší procento mužů, když dokáží celkový průměr takto vytáhnout.
Pokud bych předpokládal, že počet pracujících mužů a počet pracujících žen je stejný, tak mi vyjde, že šikanována je skoro polovina mužů, tedy že počet šikanovaných mužů je dvakrát větší než počet šikanovaných žen.
A pravděpodobně budu nařčen, že šikanuju autory článku matematikou. :)
0/0
22.10.2004 16:58

Modráček

Sommerová
Jednou jsem s tou (censored) četl rozhovor. To bylo něco. Poté, co půl rozhovoru kritizovala strašnou patriarchální společnost, ve které musí žít, se rozpomněla na svůj výlet na ruský venkov. Básnila, jak tam lidé spokojeně a šťastně žijí, starajíce se jen o svůj skromný chléb vezdejší. Prý je to velký dar. To mě nadzvedlo. Ta znuděná kavárenská nána nemá sebemenší ponětí, jaké to je vyžít s penzí pod 100 dolarů v přepočtu. Ne, opravdu si na základě dosavadních poznatků troufám říci, že paní Olga Sommerová je kosočtverec s čárkou. Předtím jsem to napsal po lopatě, ale starostlivá redakce mně to nepřijala.
0/0
21.10.2004 16:28

Rada8

***
hmmmmmm.......asi se setkávám s muži z jiných planet. mám chlapa za šéfa a stejně tak já šéfuju nejen ženským, ale i chlapům. šéf se mnou jedná (a finančně hodnotí) stejně, jako chlapy. je fakt, že jsem měla pocit, že abych byla tam, kde teď jsem, tak jsem musela být lepší než chlapi na tomtéž místě.....ale to je můj pocit. a já mám v práci stejné nároky na ženský i na chlapy. všechny uvedené případy šly řešit. řešil se jen ten na poště - mohla by paní říct, jak si řešení představovala? vyhodit všechny podřízené a přijmout jí novou sestavu? má ten hlavní předpoklad pro práci vedoucí, tj. umění jednat s lidmi? pokud vedoucí nechá situaci dojít až to uvedené krajnosti, asi by opravdu vedoucí být neměla...
0/0
21.10.2004 15:23

cochran

Re: ***
sefova si vzala sefa...... bajecne spojeni. Jste velci materialiste? Co takhle chlapek od benzinky? Fuj ten by smrdel, co?
0/0
21.10.2004 15:43

Rada8

Re: Re: ***
nějak neumíš číst. psala jsem ....za šéfa chlapa, ne za chlapa šéfa. a chlapa mám kuchaře, smrdí sice, ale mě to nevadí ( většinou olejem ), a mám ho ráda a rozumíme si. i když jsem šéfová...zato ty jsi nějak alergický na šéfky, ne?
0/0
21.10.2004 16:11

_m-

Re: Re: Re: ***
víš, co je zvláštní? můj muž má nižší vzdělání, než já, můj brácha má nižší vzdělání než švagrová, tím pochopitelně i nižší pracovní zařazení a ohodnocení, a ani jeden z nich kvůli tomu nežárlí, ani jednomu to nijak výrazně nevadí. Zato můj táta - vysokoškolák, na nás obě žárlil za ně, pořád měl připomínky k našim kolegům - bílým límečkům, že to je něco jiného, lepšího, až jsem mu to musela dost ostře zatrhnout (řekla jsem mu, ať si svoje mindráky řeší v soukromí a nezatěžuje nás tím). Jestli on ten problém nebude někde jinde. madla
0/0
21.10.2004 16:54

cochran

Re: Re: Re: Re: ***
no, otazka, je jestli ty nemas vyssi vzdelani jen souhrou nahod, nebo proste tak, ze jsi to nekde poslusne odsedela. Pokud jde o mindrak takje otazka , jestli neni opravneny, nebot neznam praci a ohodnoceni brachy a muze v porovnani s bilymi limecky. Dost mozna maji opravdovi duvod se citit nezaplaceni. 
0/0
22.10.2004 7:44

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: ***
Přečti si, na co reaguješ. To že já mám vyšší vzdělání je proto, že jsem nebyla líná studovat, zatímco manžel těsně před maturitou "pochopil", že u mašiny si vydělá víc. Maturu dodělával až jsme měli děti a dnes je rád - práci má jen díky tomu. (Já mám VŠ vystudovanou, ne odseděnou). Manžel ani brácha mindrák nemají, ale mají ho jiní. Kecy typu: "Co říkali vaši, že si bereš toho dělníka", resp. "To ti nevadí, že tvoje stará bere víc než ty a jezdí na služební cesty s pánama inženýrama", jsme museli odrážet řadu let. A co je ještě zajímavější - ne že bychom byli hrdličky, taky se pořádně rafnem, ale bydlíme v kdysi podnikovém domě a z 30 manželství těch 25 let přežilo 7 - jedno z těch sedmi je to naše.madla
0/0
22.10.2004 8:07

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ***
p.s. a reagovala jsem na příspěvek, ve kterém má "šéfka" za muže kuchaře - a taky jí to nevadí. madla
0/0
22.10.2004 8:14

Vaclav Hanus

Re: ***...to: -m_
Tve argumenty zni dost nepresvedcive. Spis mam dojem, ze mas pouze nutkani se vytahovat, povysovat ..mozna nejaky komplex..
0/0
22.10.2004 8:41

_m-

Re: Re: ***...to: -m_
Jaké argumenty?čím vytahovat? nad kým povyšovat? - To jsem nepochopila. Nejsem nositelka Nobelovy ceny ani majitelka Václaváku. Komplexů mám hafo, žádný z nich ale nesouvisí se vzděláním nebo ohodnocením. madla
0/0
22.10.2004 8:51

HAL9000

Re: Re: ***...to: -m_
Na světě siláka není jak Véna, on se vám prokopal do kupky séna. V létě se prokopal, leží tam dodnes, nemůže na vítr, on by ho odnes.
0/0
22.10.2004 10:02

cochran

Re: Re: Re: ***
tak promin, nejsem vubec alergicky na sefky, neb z zenskyma vychazim velmi dobre at jsou v jakemkoliv postaveni. Asi proto, ze vetsina z nich pri jednani se mnou si uvedomi, ze jsou predevsim zenami a snazi se tak i pusobit.
0/0
22.10.2004 7:41

Vaclav Hanus

je vedecky prokazano,..
....ze vetsina manazeru trpi dusevnimi uchylkami. To je ten duvod, ktery je predurcuje delat tuto praci (podle majitelu firem..) - "dobre". Nejcastejsim typem takoveto uchylky je sadismus. Nezridka se stava, ze je kombinovan s komplexy menecennosti. Nejvice postizenymi jsou manazeri ridici lidske zdroje.
0/0
21.10.2004 13:56

Kleki Petra

Re: je vedecky prokazano,..
A k tomuto vědeckému poznatku určitě došli pedagozi na vysoké škole, kterou jsi vystudoval, že? Opravdu, byla dóst vysoká, aspoň pětipatrová!
0/0
21.10.2004 14:51

Septisin

Re: je vedecky prokazano,..
Vyber si pavilón s pěkným výhledem...
0/0
21.10.2004 15:02

-o-

Re: je vedecky prokazano,..
Když to čtu, tak mě napadá.............
 
........... že ty budeš manažer
0/0
21.10.2004 15:11

Destroyer7

To je blábol
Nározy paní Sommerové zavání naopak netolerancí vůči mužům. Vsadím se, že je rozvedená a zapškla tak na celý svět.
Ať se přijde paní Sommerová podívat k nám. Peru a věším prádlo, obsatarávám veškeré nákupy, vodím děti do školy a školky, každé odpoledne dělám s dcerou úkoly, od narození děti koupu, čistím jim zuby, ukládám je ke spánku a každý den jim před spaním čtu pohádku, k lékaři s dětmi chodím především já. Občas, když si manželka řekne, tak vařím. A k tomu všemu ještě podnikám. I přes manželčiny protesty jsem koupil myčku nádobí, aby se nemusela žena ráchat v saponátech a nepraskala jí tak kůže na rukách
A nejsem sám, kdo se doma chová obdobně.
Kde ta baba bere tu drzost osočovat mě podobné muže z válení se na gauči a terorizování manželky?
0/0
21.10.2004 13:42

cochran

paradoxni je
ze emancipovane zvasty nevedou tvrde makajici za par babek zeny ze supermarketu, ale kavarenske neukojene emancipovane intrikanske povalecky, kterym tvrda prace smrdi.
PS: Italii na ne. Zenske patri k plotne a detem.
0/0
21.10.2004 13:34

iuos

hmm
kromě ps souhlas
0/0
21.10.2004 13:36

Destroyer7

Re: paradoxni je
Sommerová je jedna z nich.
0/0
21.10.2004 13:43

dezidor

Rovné podmínky
Ta první "postižená" si na diskriminaci stěžuje zcela neoprávněně. Měla by spíš nadávat na celkově blbé podmínky v podniku. Pokud tu někdo chce (a nevím proč by měl chtít) rovnoprávnost, měli by mít i autobusáci stejné pracovní přestávky v jednom období měsíce jako dotyčná.
0/0
21.10.2004 13:21

gomesak

zápal nestačí
k napsání článku zápal nestačí, ty dvě neštastnice po ním podepsané upekly dort pejska a kočičky.
Ale nikdo nejsmem dokonalí, tak příště lépe, buditelky!
0/0
21.10.2004 12:15

jednokamen

ženy by si měly
uvědomit, že za ně nikdo (muži) orodovat nebude pokud chtějí rovnoprávnost musí se o ni přičinit sami. A jediná cesta je volit do politiky víc žen. Jiná cesta není. Kapři si sami rybník nevypustí
0/0
21.10.2004 11:46

Páťa Tlučhoř

***
při četbě tohoto pomateného článku jsem nabyl pocitu, že jsem se zase stal obětí literární duchaplnosti mistra grubera, lektora v oboru komunikace, ale teď vidím, že pro idnes pracují ještě větší umělci, než je gruber. bravo!
0/0
21.10.2004 9:59

xx

Re: ***
Jo, sesmolily (nebo to někde opsaly) dvě ženský....
0/0
21.10.2004 11:50

chetgar

Pani Sommerova
Si zrejme neuvedomuje, ze se zeny k plotne stavi samy. Protoze nelze shora naridit, jak si rodiny rozdeli domaci praci, zavisi to jen na dohode manzelu. Pokud mladomanzelka automaticky stoji u plotny a jeji muz furt cumi na bednu s lahvacem v ruce, je to jejich vec, do ktere nema pani Sommerova co kecat - proste jim to vyhovuje, protoze pokud tomu tak nebylo, jiste by to zmenili. Sam pojem rovnosti je totiz velmi nesmyslny - muzi a zeny si nemohou byt rovni z ciste biologickeho hlediska, ktere mj. ovlivnuje pohlavni psychiku. Zatimco vetsina zen se tesi na manzelstvi, u muzu je tomu jinak - tzn. zeny casto musi muze k manzelstvi/spolecnemu zivotu nalakat, treba tim, ze delaji domaci prace a hraji si tak na rodinu. Je to proste kseft, neco za neco. To same plati naopak - muzi, kteri se chteji po rozvodu starat o deti maji smulu - protoze pokud se s manzelkou nedohodnou na spolecne peci (v dobe rozvodu je pritom jakakoli dohoda casto nemozna), dostane dite v 95% pripadu zena. Stejne tak diky starym archetypum byla vojna povinna jen pro muze - nikdy sem neslysel jedinou emancipovanou zenu, ktera by zadala rovnost i v teto povinnosti. A to nemluvim o odchodu do duchodu ve stejnem veku (jakesi narovnani proti byvalemu vylozene diskriminacnimu systemu) - pritom tento system zarucuje, ze diky vyssi prirozene umrtnosti budou 2/3 financnich prostedku na duchodech vyplaceny zenam - taky sem si nevsiml, ze by se proti tomu nektera z emancipovanych zen ohradila. Dokud nezacnou emancipovane zeny vystupovat aspon trosku vyvazene, budou nutne vypadat jako pokrytci/pokrytkyne.
0/0
21.10.2004 9:50

SocPredator

Re: Pani Sommerova
si toho neuvědomuje mnohem víc. Památnou větu:
"Muži drží basu a chápou se navzájem stále jako živitelé rodiny, i když to už dávno není pravda."
si zaznamenávám do památníčku, protože jestli to dávno není pravda, někde existují i vydělávající schopné ženy - živitelky. Takže se všema svejma kecama o diskriminaci ať jde k šípku!
0/0
21.10.2004 10:10

_m-

Re: Re: Pani Sommerova
Za zhruba 25 let manželství jsem skoro 18 let vydělávala víc než manžel - to pro tvou informaci. A znám ze svého okolí dost žen, které jsou na tom stejně. Přesto při vyhazovech často rozhoduje argument o mužském živitelství. To je to jediné,s čím s paní Sommerovou souhlasím Diskriminace žen u nás sice existuje, ale holky, upřímně, můžeme si za to z velké části samy. Můj muž bez řečí a bez nějakého nátlaku z mé strany dělá to, co je doma potřeba - krom vaření,to neumí, ale v nejhorším si namaže chleba a neremcá. A já ho naoplátku nenutím k luxování, když je v televizi fotbal atd. V počátcích manželství si vytvoříme určitý model chování a ten se s námi táhne po zbytek života. Jak praví klasik - jakýho si ho uděláš, takovýho ho máš. madla
0/0
21.10.2004 14:46

Femme fatale

Re: Pani Sommerova
 manželství je kšeft a ženy musí k tomuto aktu muže nalákat???  tys mě opravdu pobavil.
0/0
21.10.2004 10:13

gomesak

Re: Re: Pani Sommerova
jasně že je to kšeft, a klobouk dolů před tím příspěvkem.
0/0
21.10.2004 12:19

Femme fatale

Re: Re: Re: Pani Sommerova
takže chceš říct, že ti manželká dá jen za vzorné chování, tedy za odměnu? Kšeft je kšeft, ne?
0/0
21.10.2004 12:28

cochran

Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
kdo komu dava,? Po tricitce spise chlapi zenskejm. Nadrzenky
0/0
21.10.2004 13:23

Femme fatale

Re: Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
no jo, když nic nevydržíš, nediv se
0/0
21.10.2004 13:43

cochran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
proc ta osobni rovina, vychazim z obecne praxe podlozene vyzkumy
0/0
21.10.2004 13:55

Femme fatale

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
to byl výzkum z nějakýho Čtyřlístku,ne? Najednu stranu si chlapi stěžují, že s manželkama nic není, že je pořád bolí hlava a pak se zase objeví "podložený výzkum", že ženy jsou "nadrženky"...hmm, kdo se má v tom vyznat
0/0
21.10.2004 14:04

chetgar

Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
tam je to kapku slozitejsi, zenska si totiz sexem kupuje mj. i chlapovu "vernost". kdyz mu totiz manzelka neda, chvilku mozna odolni a extremne psum podobni jedinci vydrzi s uzitkem z teple vecere, ale i oni se po case zacnou poohlizet po jinych samicich.
0/0
21.10.2004 14:24

cochran

Re: Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
znas hodne samic, co potrebuji sex mene nez samci?
To je zcela nesmysl mytus o nejakem podrzeni chlapovi, Castokrat je to opacne
0/0
21.10.2004 14:26

Isbjoerna

Re: Pani Sommerova
"...pritom tento system zarucuje, ze diky vyssi prirozene umrtnosti budou 2/3 financnich prostedku na duchodech vyplaceny zenam..."
 
Byl jsi ve skole uvolnen z mathematiky.
 
"...muzi a zeny si nemohou byt rovni z ciste biologickeho hlediska..."
 
Nejde o biologickou rovnost rovnost.
0/0
21.10.2004 13:09

chetgar

Re: Re: Pani Sommerova
Nase biologicka stranka se do nasich zivotu promita, mozna jste vyjimka, rozvedte to :o))))
0/0
21.10.2004 14:22

Isbjoerna

Re: Re: Re: Pani Sommerova
Nase biologicka stranka se promita do naseho zivota nezavisle na pohlavi (Vy jste jiny muz nez muj soused, a proto mate jine potreby, jine reakce atd. nez on).
0/0
21.10.2004 15:13

chetgar

Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
? jak do dubu, zkuste to srozumitelneji
0/0
21.10.2004 16:48

chetgar

Re: Re: Pani Sommerova
to s tou maTEmatikou nevim, ja tam moc nechybel. Videla jste nekdy tzv. strom zivota???
0/0
21.10.2004 14:26

Isbjoerna

Re: Re: Re: Pani Sommerova
Videl jste nekdy, (prumernou) vysi mesicniho duchodu zen a muzu a pocet zen a muzu, kterym je duchod vyplacen?
0/0
21.10.2004 15:08

chetgar

Re: Re: Re: Re: Pani Sommerova
ANO
0/0
21.10.2004 16:46

Libor76

Jarmila
je asi věštkyne - jak může říct, že kdyby byla chlap, tak by ji nadřízený podržel? Podle mě jen viděl, že svou práci nezvládá. A že by se podřízené jen tak pro nic za nic dohodly, že se jí zbaví, se mně také nechce věřit.
No a v supermarketech by měl stejnou pracovní dobu i chlap, ne?
0/0
21.10.2004 9:48





Najdete na iDNES.cz