Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osudy země ovlivňovaly paradoxy

Osudy Československa ovlivňovaly až neuvěřitelné paradoxy, nad nimiž zůstává rozum stát. Vyplývá to z unikátního projektu Akademie věd ČR. Historici hovořili s komunistickými pohlaváry, ale i s disidenty. Zdob normalizace a pádu komunismu shromáždili celkem osmadevadesát životních příběhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

<><><>
Nejvetsi " Paradox" je ze na tu chystanou zmenu nebyla CSSR vubec pripravena, prezto ze bylo celemu svetu jasne o co jde! A nebo byl na "ni "  "nekdo" az moc dobre pripraven a plne toho vyuzil. Ale diky te zemepisne poloze  toho bejvaleho CSSR  a diky tomu ze ta "revoluce" byla "sametova " to asi lepe neslo, snad jen ty "nedemokraticke" zakony " ktere umoznovali hned od zacatku "ruzne" veci pod hlavickou demokracie se daji kritizovat. Jinak kdyby se melo jit po kazdem komunistovi nebo tem co se od "nich" meli dobre tak by to opravdu nebyla "dobra" vec pro CR! Uplne stacilo se vyporadat stema co meli neco dokazatelne "nepekneho" na svedomi. Ten zbytek toho " nepekneho" jde bohuzel na vrub tomu ze "prilezitost dela zlodeje!"
0/0
22.10.2004 4:45

jeen

Bylo - nebylo ?!?!
Jakápak "autorizace přepsaného rozhovoru" ?!?!? Buď  to ti kašpaři řekli, nebo ne?
Nakonec by se zpětně mohly upravovat nejen archivy StB, ale celé dějiny ve stylu JAK TO DNESKA VIDÍM JÁ.
0/0
21.10.2004 11:21

logar

hm,hm
asi víc než bankrotová situace SSSR pomohlo ke změnám to, že si bolševici všech států uvědomili, že než být nepopulárním správcem národního majetku je daleko lepší stát se prostřednictvím tzv. privatizace majitelem národního majetku. Kdo se podívá kdo a jak privatizoval, dá mi za pravdu.
0/0
21.10.2004 10:38

mital

Re: hm,hm
Pitomost......
 
0/0
21.10.2004 11:11

Lokutus2

???
A co dělal soudruh profesor?!?
0/0
21.10.2004 10:15

jizulik

jojo
Co se týče Havla, nejsem jeho skalní příznivec, ale myslím, že to byl jedem z našich nejlepších prezidentů.........no to snad nemyslíš vážně???, ano za dobré mu přikládám tak akorát zvednutí prestiže v zahraničí či spíše dostal ČR do podvědomí zahraničí............ALE co spackal tady v čechách mu nikdy neodpustim.................viz jeho slavná amnestie at de do hajzlu..............
0/0
21.10.2004 9:02

mital

Re: jojo
Ale myslím to vážně...proč bych to jinak psal.
Ano, i zvednutí prestiže v zahraničí mám na mysli, že jsme si my češi nezvedli prestiž sami mezi sebou, tady doma, tak to už je problém každýho jednotlivce..třeba slušnost, nezávidění si, bezohlednost, to je vidět dnes a denně na silnicích i v obchodech..nebo okrádání třeba v hospodách...
Když jsme my češi takoví trošku kreténi, myslíme si, že  jsme bůhvijací, viz. tradování zlaté české ručičky...ale ono to tak moc neplatí, když vyjedeš do ciziny a chvilku tam pobudeš mezi místníma, tak to je vidět..
Jsou daleko chudší státy než my, kde vydělávají míň než my a jsou k sobě slušnějěí a víc drží pospolu..
Tady se hodně lidí vymlouvá na to, že bere málo peněz a tak se snží druhý čechy obrat...
Začíná to zkrátka slušností...jak se na nás ve světě budou dívat, tak se k nám budou i chovat a "brát " nás nebo ne..
To je můj názor..
0/0
21.10.2004 9:28

mital

Re: Re: jojo
A co se týče amnestie, tak na tu má prezident právo ji udělit a je těžký to rozebírat, když už mu ústava dává takové pravomoci...
Asi to myslel tak, že spousta lidí zavřená za komoušů, ráda využije v dobrém té amnestie. No, záleželo na nich jak toho ti čecháčci využili nebo ne...
Myslím, že to nebyl zas až tak špatnej počin...z hlediska prezidenta a jeho práva vyhlašovat amnestie...
0/0
21.10.2004 9:32

jizulik

Re: Re: Re: jojo
Vis kamo ja to zas jako dobrej počin neberu paac havlova amnestie změnila osud mnoha rodin viz clovek ktery byl odsouzen za vrazdu batolete- pár dnů po amnestii se nechal zaměstnat v nemocnici aby mohl znova vraždit a taky vraždil- vtomto směru beru havla jako spolupachatele ač se vám to líbí nebo ne.............měl v tu chvíli víc myslet hlavou prezidenteček-buzerantek a ne otevřít dveře všem vyvrhelům a urrá ven................myslím že tadle havlovina ubrala pár životů..................zkrátka to neměl tolik uspěchat....................měl to udělat jinak a určitě by to šlo.
0/0
21.10.2004 10:00

mital

Re: Re: Re: Re: jojo
To já s tebou naprosto souhlasím, že to mohl udělat jinak, nebo tu amnestii taky nemusel vyhlašovat..nebo jen malou..ale pouštíš ven určitou skupinu lidí, kterou musíš přesně definovat, za jaké činny , odkud po kam ta amnestie bude vyhlášená...
Určitě to mohl udělat jinak, ale jak...
No, těžko to komentovat, on to viděl tak jak to viděl a když dělal třeba v tom Trutnově v pivovaru, tak tam třeba viděl ty pokérovaný vožralý borce a vůbec je nechápal, jak můžou chlastat v práci škopky a pak jít ještě po práci do hospody a tam hulit a chlastat až na šrot a pak jít domů a když mu stará neco řekla, jako že je zase vožralej jak prase a doma dělá ho-no pro rodinu, tak jí třeba látl jednu po hubě a voni ho potom třeba zavřeli za ublížení na zdravý, tak von si řekl, že takovýho zoufalce a jemu podobný bude amnestovat a myslel si třeba, že se ti lidi trošku vzpamatujou a s novýma možnostma v podnikání a cestování třeba si založí živnost nebo něco a budou se víc věnovat rodině a třeba někam vezmou děcka a starou na výlet..,.no a vono ne..
To von nezná, vyrostl v jiné rodině, a tak nezná realitu normálních vožralců nebo ji neumí pochopit, tak jak ji chápe ten vožungr třeba z pivovaru a kterej ser* na nějaký duševno....
 
No a proto si myslím, že rozhodl třeba s tou amnestií tak, jak rozhodl...:o)
 
0/0
21.10.2004 10:30

jizulik

Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Myslím, že to nebyl zas až tak špatnej počin...z hlediska prezidenta a jeho práva vyhlašovat amnestie................a neprotiřečíš si tak trochu?, nebo si za toudle větou stojíš?.................já ji prostě nemůžu jaksi akceptovat.........ačkoliv stebou v některých vjecech souhlasím..........
0/0
21.10.2004 10:59

mital

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Myslím, že si neprotiřečím...
Z jeho tehdejšího pohledu a v tu dobu, když uvážím, že to myslel dobře pro ty amnestovaný, si myslím, že to nebyl špatnej počin..
Ale někteří toho zneužili (  s tím se dalo počítat) , ale někteří amnestovaní zase toho využili v dobrým, vrátili se k rodinám a žijí si svůj život v pohodě...
Ale je asi těžký ukázat na někoho a říci, tenhle ten skutek nezopakuje a tenhle ano a tak toho jednoho pusíme a toho druhýho ne...
Jak takovou věc můžeš vědět dopředu..
Ale to jsou jen dohady a názory..Po bitvě je každej generál a myslím, že Havel tou amnestií chtěl dát všem stejnou šanci...
No někteří toho nevyužili, třeba z důvodu neschopnosti se o sebe postarat, nebo vedení třeba nějakou  úchylkou nebo hloupostí, někteří mohli činy za které je zavřeli opakovat... tak jak píšeš...
Je to těžké rozebírat, co člověk to názor..
 
0/0
21.10.2004 11:21

jizulik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
jojo to mas recht co člověk to názor.................., jenže si myslím, že pustit vraha/ a že jich bylo/, nebude to pravý ořechový určitě by to chtělo nakou statistiku kdo se napravil a dall žije spořádaně a kdo čin za který byl odsouzen spáchal znova.............., dle mého názoru těch polepšených bude menšina a tady právě postrádám smysl té amnestie/ když vede k recidivitě je to oničem/, a když se zamyslím nad člověkem kerej po 20 letech opustí lágr těžce pochybuju otom že se do společnosti vrátí napravenej ba naopak ještě se něco přiučil a takovým lidem svoboda nepatří.A todle přesně měl ten buzerantek zohlednit.........................koho propustit, proč mu dát druhou šanci a jaké bude mít vyhlídky na spořádaney život, nezohlednil a místo toho aby třeba založil institut který by řešil kdo se pustí a kdo ne udělal právě tu osudovou chybu pro kterou jsem si ho přestal vážit.....................je to prostě bohém a lajdák
0/0
21.10.2004 11:38

mital

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
No jo to je pravda, je to bohém, nevím tedy proč buzerantek, ale i kdyby, tak co.. ( máš nějakej mindrák co se týče buzerantíků?)
Určitě to dnes taky nějak hodnotí a udělal by to jinak, ale tenkát se pro to musel rozhodnout on a udělal to tak jak to udělal, nikdo netvrdí, že to uděla dobře nebo nejlíp, ale v tu chvíli rozhodování si asi myslel, že to udělal  dobře. Já si myslím, že takový ty těžký zločince neamnestoval, ale je fakt, že ta amnestie byla široká.
Já, bych takovou širokou amnestii taky asi neudělal, ale člověk neví co by dělal mít kolem sebe ty lidi co se na hrad derou.....:o), no, asi bych přemýšlel jinak.....o)
Ale vždycky může být hůř, ne?!
 
 
0/0
21.10.2004 11:51

jizulik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Buzerantek u mě nemá nic společného s 4% menšinou/ mám pár dobrých 4% přátel, sou v poho..../, buzerantek je u mě zkrátka havel..............., pravdou vskutku zůstává že mohlo být hůř.............četl si jeho životopis od p. Bauera?
0/0
21.10.2004 12:03

mital

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Nečetl, na Havla mám svůj názor..
Dělal jsem před pár lety nějakou práci v Trutnově a místní co s ním tam dělali v tom pivovaru tak mě na něj řekli pár věcí, jak je viděli oni..
Taky jsem se byl podívat na tom jeho hrádečku..Je to od tam kousek..
myslím, si že to je normální spisovatel nebo dramatik, nebo jak tomu oni říkají, zkrátka spisovatel někdy absurdních  divadelních her.
Docela se mě líbila ta jeho hra z toho pivovaru, jak tam hrál Landovský .. vzpoměl jsem si když jsem pracoval na PBH, na našeho mistra, byl denně vožralej jak puk..ani mluvit kolikrát nemohl, ale ředitel si tam takový tupce držel, mohl líp dělat podfuky s takovejma tupcama..:oú)
Je to normální boreček, kterej se narodil v bohaté rodině a díky tomu i nakonec vzdělané tedy studované rodině, to tehdá patřilo a patří u takovejch lidí k bontónu...kterej byl i za komančů bohatej, jezdil v meďouru do pivovaru a mohl se kdykoliv vystěhovat na západ a tam dělt exilanta, ale on neměl tak rád komunisty, že se tady raději i nechal zavřít a psal do cizích rádií a besedoval s něma a venku se otom psalo a komunisty to sralo a tak ho všelijak špiclivali ( viz hrádeček, jestli jsi tam někdy byl..)
No zkrátka se jich zas tak nebál i když ho zavřeli a nutili dělat v pivovaru a pod. i když by nemusel, peněz měl dost, ( já bych tedy nedělal a radší bych jel někam na Floridu mít tenkrát prachy.)
Ale jeho táta vydělal prachy a on si říkal, proč by je neměl zdětit (Lucerna , Barandovské terasy atd.) když je to dědictví, proč by to měl nechávat lidu.. A to měl pravdu.. Tak y když něco moje rodiče po sobě nechají, tak to budu chtít užívat a ne aby mě to někdo sebral..
No a pak až byl prezident, tak já si myslím, že prezident by měl především reprezentovat zemi kterou zastupuje a to si myslím, že Havel dělal dobře...i když ho možná češi doma až tak nepochopili..
Ale je fakt, že když přijedeš do třeba jižní Francie, Spojene
0/0
21.10.2004 12:44

jizulik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Človíčku nemůžu si pomoct ale vypada to jako by jsi ten životopis četl................, no zkrátka ta kniha je totiž jediná která není cenzurována a je hklavně napsaná s pomocí surových faktů., přesně jak tady píšeš tak to vskutku bylo aspon ja tomu vjeřím..................., určitě se shodnem že havel pro naši zemi vykonal něco co už sotva někdo zopakuje, nicméně má na svých rukou krev atu už nikdo nesmeje.............víš rači měl vodjet na tu floridu..............si myslim............tam nas moch proklamovat a zůstal by čistej...........jenže jaxi zmínil po bitvě..............
0/0
21.10.2004 13:09

mital

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
Opravdu jsem žádnou knížku o Havlovi nečetl !
Je to jen můj názor.
Ale dějiny nepředěláš...
0/0
21.10.2004 16:17

jizulik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jojo
tak tak dějiny nepředěláš......................add: dobra diskuze........................tak zas něgdy:-)
0/0
22.10.2004 8:26

osvetitel

<><><>
Zpohadky do pohadky by se ten clanek mel nazvat protoze osud CSSR nejvice ovlivnili ty uteky tech vychodnich Nemcu kteri zdrhali prez plot sveho vyslanectvi v CSSR a Gorbacev stim neminil nic delat!Vtu chvili tem u moci doslo ze jen co se to v Rumunsku "podela" tak ze zustanou u prostred Evropy jako kul v plote a proto se stou "sametovkou " pospisilo aby ta jedina "demokracie" uprostred Evropy pred valkou nebyla ta posledni ktera by se musela do ni nutit!Nic proti te "sametovce "ale pouzili vetsinou jen "sve" studujici deti ze protoze ti co byli v opozici se moc na studie nedostavali ani jejich deti! A proto se take potom nedalo se "vsemi" zatocit jak to nekteri chteji!
0/0
21.10.2004 8:58

HEROSTRATOS

Socialistický bankrot
Osud země ovlivňovalo pouze to, že v tehdejším SSSR už nebyla politická ale hlavně ekonomická vůle držet při životě celé socialistické impérium. Socialismus se zkrátka dostal na buben.
0/0
21.10.2004 8:44

Kentus

Re: Socialistický bankrot
Ekonomický krach a politická apatie.
 
 Kentus přikyvuje
0/0
21.10.2004 9:01

logar

Re: Socialistický bankrot
Jó!!!!!!!!!!
0/0
21.10.2004 9:10

osvetitel

Re: Socialistický bankrot
O vuli v SSSR ani tak neslo jako o to ze nebyli ty ekonomicke prostredky po tom "Chernobylu a te prohrane Afganistanske valce to udrzet financne pohromade bez nejake reformy a nezli ji Gorba stacil uskutecnit tak se mu to rozpadlo Samozrejme kdyz byla SSSR v takovem stavu ,ze se to odrazilo na vyvoji situace v tech Evropskych zemi ktere ovladala a jelikoz od zapadu potrebovala financni i jinou pomoc tak si nemohla dovolit zasahovat  i kdyby chtela! Ale Gorba i kdyby to udrzel pohromade tak by se ktem "starejm" "manyrum "nevracel a toho se ty "skalni" bali a proto se ho ke skode SSSR zbavili!
0/0
21.10.2004 9:27

HAL9000

Ještě že rozhodoval Jakeš.
Zaplať pánbůh, že šli ve dvě ráno budit toho budulínka Jakeše. Kdyby šli za Milánem Václavíkem, ten by nebyl  v pyžamu, ale v plné polní.
0/0
21.10.2004 8:20

zlý fořt Emil

???
A on Veškrna nějaké vzdělání má, když už se porovnává jeho vzděláni se vzděláním komoušů? Připomínám, že psaní divadelních her není vzdělání, neboť papír a prkna, co znamenají svět, snesou každou kravinu ...
0/0
21.10.2004 8:02

Ccecil

Re: ???
vzdělání není jen titul u jména, ikdyž si možná myslíš opak.
0/0
21.10.2004 8:21

zlý fořt Emil

Re: Re: ???
To si nemyslím, Cecile, ale zřejmě si každý představujeme vzdělání nějak jinak ...
0/0
21.10.2004 8:24

HAL9000

Re: ???
Doplňuji: ... psaní blbých divadelních her ...
0/0
21.10.2004 9:02

zlý fořt Emil

Re: Re: ???
Věříš mi, HALe, že původně jsem tam to slovo měl, ale pak jsem si řekl, že nemůžu být na chudáka Vaška tak krutý a bezcitný, tak jsem to smáznul ... :-)
0/0
21.10.2004 9:07

HAL9000

Re: Re: Re: ???
0/0
21.10.2004 10:48

Rommik

????teda Logare?????
Může mít člověk výhrady k Havlovi,mám je taky,ale srovnávat něco víc,než zmrzlou makrelu s Jakešem a spol. snad nejde!Jasně ,že mezi tou bývalou bandou jsou vzdělanci,ale to neznamená ,že nejsou zmetci,kteří tvořili "svůj"komunismus.........
0/0
21.10.2004 7:51

logar

Re: ????teda Logare?????
Já jsem je srovnával pouze co do vyjadřovacích schopností, a tam je podobnost více než markantní. Jsou to "blábolilové"!!!!
 
0/0
21.10.2004 9:09

Jiricek7

reprezentace
Nejsem obdivovatel Havla,ale někdy při jeho vystoupeních jsem se za něho i styděl.Tak není ani vhodné porovnávat vedoucí garnituru minulého režimu s dnešními politiky.Když je člověk sleduje v televizi při debatách,tak mně je dost často na zvracení.Takže žádná změna,někdy mně to připadá ještě horší.
0/0
21.10.2004 7:47

mital

Re: reprezentace
to nemáš pravdu, dřív žádné debaty politiků o jejich různých názorech nebyli.
Byli pouze debaty, jak to tady pěkně budujeme ten socialismus, po boku sovětského svazu a jak kapitalista číhá na náš chybný krok a proto musíme být bdělí..
A když by sisi chtěl udělat výlet do Vídně, nebo třeba do termálek v Laa kousek za hranicema, kam často rád jezdím, tak by tě na hranicích raději zastřelili...
Tak co je teda horší?
0/0
21.10.2004 8:10

HAL9000

Re: reprezentace
Já si snad ani nevzpomínám, že bych za totáče vidět nějaké papáláše v televizi debatovat a když už, tak šlo vždy o to, jak ještě lépe vlézt sovětskému bratru do pr.ele. A novoroční projevy toho kreténa Husáka ani nestojí za to komentovat. Probuď se !   
0/0
21.10.2004 8:14

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: reprezentace
Ale jestli jsi viděl teleautomat asi 3 neděle zpátky, tak projev nalitýho Brežněva jak zfackoval mikrofon neměl chybu.
0/0
21.10.2004 8:37

HAL9000

Re: Re: Re: reprezentace
Viděl. On byl vůbec mediální hvězda. Ty jeho "francouzáky" Husákovi neměly chybu. 
0/0
21.10.2004 8:55

Jiricek7

Re: Re: Re: reprezentace
Díváš se někdy do poslanecké sněmovny?Nevidíš tam taky ožralé politiky,ke kterým se teď nikdo nechce hlásit!Třeba pan Kott a ODS!!
,
0/0
21.10.2004 9:40

HAL9000

Re: Re: Re: Re: reprezentace
Poslanec koKott už kokope za jinou stranu.
0/0
21.10.2004 10:50

Jiricek7

Re: Re: reprezentace
A dnes to je zase vlést do pr.ele USA  a Německu.Mně to zase připadá stejné!
0/0
21.10.2004 9:43

mital

Re: Re: Re: reprezentace
Mě to zas až tak stejné nepřipadá, můžeme si vybrat, prostřednictvím zvolených zastupitelů, tedy poslanců komu polezeme do zadku, tedy s jakými zeměmi budeme spolupracovat, nyní to je německo a USA, jak píšeš a když zvolíme komunisty a ti budou mít většinu v palamentu a složí vládu, tak polezeme do zadku, neboli budeme spolupracovat třeba s Kubou, nebo Bengálskem, nebo jinou levicovou zemí a vládou..A když budeš mít jiný názor než ta vládnoucí strana, nebo třeba řekneš, že je v té době prezident vůl protože něco špatně dle tebe rozhodl, tak tě za to třeba zavřou, nebo tě nepustí na dovolenou, tak jak dřív brali lidem pasy a ti nemohli ani do NDR nebo do Maďarska..
Ale dnes můžeš napsat to, co píšeš a nikdo tě za to nebude perzekvovat....
Top je ta demokracie..
( můžeš do politiky i ty, když budeš v té straně dobrej, tedy když přesvědčíš členy té strany, tak tě budou delegovat na kandidátky třeba do parlamentu a když přesvědčíš i voliče (lidi) tak se tam třeba dostaneš..:o) )
A co se týče ožralce Kotta a jemu podobných poslanců, tak to je právě o té slušnosti a vzdělanosti, kdyby jsme nebyli v česku, ale právě třeba německu nebo USA tak by musel položit mandát, protože by se tam na ěho dívali jako na pí*u nebo koko*a, ale je to duševní mrzák a jde mu o lehký prachy...
Viz USA, tam prezident vyšoustá sekretářku a už ho tam chtějí odvolat a když to tak vezmeš, tak kdo nešoustá sekretářky, že jo..:o) Tam je jinej morální kredit, ti lidi to chápou jinak...člověk kterej chce být v takové nebo podobné funkci, by neměl dělat podobné vědomé chyby proti morálce...
Viz Brežněv, hlava nejmocnější východní velmoci a věřejně vožralej a nikdo kolem nesměl ani pípnout...
Tak v  které zemi si brát ten příklad a spolupracovat tedy s jakou zemí?
 
 
0/0
21.10.2004 10:14

mital

Re: Re: Re: Re: reprezentace
A to, že se poslanci hádají o svých názorech....
No zaplaťpánbů za to, že se můžou hádat , dřív museli držet hubu a odmávat to stranickou knížkou a ani nemukli.
Vymyslelo to za ně pár pitomců jako je Jakeš a Lenárt atd.. a pak si to jako nechali posvětit v tehdejším parlamentu...samozřejmě jednohlasně se hlasovalo...
 
0/0
21.10.2004 10:17

logar

hm,hm
Tak úroveň vzdělání je patrná, hm, hm, pane Vaněk. Z výrazu "ho.no" bych se to neodvážil posuzovat. Zatímco kašpar Jakeš "bez vzdělání" říká hov.o a každí ví, co to znamená, tak kašpar Havel "rovněž bez vzdělání" místo jednoho ho.na řekne pět květnatých vět, které ovšem postrádají sdělení a smysl. Pokud se někdo domnívá, že to popisují tak, jak se to událo, tak musí být b.bec, nebo historik.
0/0
21.10.2004 7:22

bonecek

Re: hm,hm
Přesně tak,salonní blb toho nakecá,ale pořád to jsou jenom blbiny.Vyjádření,že povolat LM bylo na hv.je stručné jasné a naprosto výstižné,možná výstižnější,než Havlovy tlachy.
0/0
21.10.2004 7:32

mital

Re: hm,hm
Já si myslí, že když bejvalej vrcholnej politik, řekne do nějakého prohlášení, a to si ho má čas promyslet, slovo něco třeba jako "hovno" tak to vypovídá o jeho inteligenci...
 
Co se týče Havla, nejsem jeho skalní příznivec, ale myslím, že to byl jedem z našich nejlepších prezidentů...
 
0/0
21.10.2004 8:16

zlý fořt Emil

Re: Re: hm,hm
Jasně, když vyřadíme všechny bolševické prezidenty, tak Veškrna zaujímá krásné čtvrté místo ...
0/0
21.10.2004 8:27

JRB

Verejnost, zvlaste Cesi v zahranici,by ocenili,
kdyby
nekdo --tak az ta spice napravo doputuje kam ma! tak muzeme snad pokracovati???????
..kdyby nekdo zjistil, bolest zubu manzelky ktereho
post-komunitickeho paplase zavinily, ze
uprchlici pred totalitou do USA a Kanady, ale jen ve
dvou ruznych casovych obdobich! :-) :-) ;_)
DODNES PROTIPRAVNE, RASISTICKY, DISKRIMINACNE
A ZLOCINNE! nemaji uznane svoje
rodne ceske statni obcanstvi.........
    Ale treba se za takovych sto lket dockame, ze
se nekdo na smrtelne posteli vyzpovida.......:-)
0/0
21.10.2004 5:29

Isabelle

Re: Verejnost, zvlaste Cesi v zahranici,by ocenili,
Jste hodne popleteny , pane JRB. Kdo mel ceskoslovenske prislusenstvi a dostal Kanadske prislusenstvi, ma porad- dual cittizenship - oboji - prislusenstvi.
0/0
21.10.2004 5:40

zvo

Re: Verejnost, zvlaste Cesi v zahranici,by ocenili,
Pane, staci zazadat a dostanete to obcanstvi. Bohuzel trva to vic nez 3 mesice. Jsou to bohuzel nasledky bolsevismu. Zadosti je hodne a proto to bere cas.
0/0
21.10.2004 5:56





Najdete na iDNES.cz