Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšetřování Hlinkovy nehody se protáhne

Soudní znalci při dodatečném ohledání místa činu na silnici u Karlových Varů doplňovali mozaiku, která pomůže objasnit smrtelnou autonehodu hokejového trenéra Ivana Hlinky. Už je však jisté, že vyšetřovatel případ neuzavře v běžné lhůtě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiricek7

rychlost
Tento případ sleduji ,ale ještě jsem se nikde nedočetl,jakou rychlostí jel pan Hlinka!
0/0
20.10.2004 8:12

Dov

Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Pratele bebudte hlupaci. Pan Veleba mozna zavinil nehodu ale Pana Hlinku zabil doktor v nemocnici kvuli neposkytnuti povinne pece. To jednak ukazuje na uroven ceske mediciny a druha vec je ze ten pan doktor do vezeni nepujde a diplom mu neseberou kvuli blbym ceskym zakonum - co se da delat?  tady nejsme na zapade. Tkze Misto "Pana Doktora" zavrou Velebu aby neco udelali.
Proste Ostuda.
0/0
19.10.2004 21:00

juton

Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
, Ty jsi vůl. Kdyby Veleba nejezdil jako prase, nebylo by co řešit. Nemyslím, že by úroveň péče o Hlinku byla špatná. Možná tak ve tvé makovici. Doktorovi diplom neseberou, ale tobě by měli zabavit i vysvědčení ze základní školy.
0/0
19.10.2004 22:07

scaty

Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Veleba odbočoval z kopce nad Varama do zahrádek, kam se jezdil pravidelně zašívat, aby přijel s prádlem až na konec pracovní doby, musel přitom přejet dvojitou plnou + dva rychlý pruhy na levo. Když tam není zákaz odbočení tak může. A tohle se i pravidelně děje, takže i když ho smažim v rychlým pruhu (a že to zrovna v těhle místech jede) musim jet tak, abych před nějakou vydechlou avii, co mi skříží cestu, stihnul zabrzdit nebo aspoň zareagovat. Že lidský tělo (a starší tělo)nevydrží takový náraz je snad jasný.
0/0
20.10.2004 6:49

blues

Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
90 km/hod. je podle tebe smažení? nebo jezdíš rychleji? tak to jsi kandidát černýho futrálu a docela bych ti ho i přál - a nám všem ostatním přeji, abychom tě na silnici nepotkali
0/0
20.10.2004 8:58

scaty

Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
podle toho jak tady všichni na Idnes moralizují o 90 km/h,  a jestli mají řidičkáky, tak by provoz na našich komunikacích měl téci taky 90 ti km rychlostí, zkus si těch 90 jet a vytvoří se za tebou kolona, možná, že takhle jezdíš ty, ale dalších 99% ne (pokud nemají tráboše), takže to ber jak to je, nemá cenu močit proti větru, lidi nezměníš
0/0
20.10.2004 9:51

Tomm1

Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
A co si to nejdriv poradne precist, nez zacnu psat blbiny, cooo ??? A co si takhle precist nedrive zakon o provozu na pozemnich komunikaci a pak hlasat dalsi nesmysly o tom, co se muze a co ne, cooo ??? Pak by totiz bylo jasne, ze tam je jen jedna plna, pres kterou se muze odbocit na misto lezici mimo silnici, a ze ke hrbitovu se jedna o komunikaci, kterou pri jizde od Prahy lze povazovat za ucelovou, a tedy se nejedna o krizovatku a tedy je mozne odbocit (prave kvuli jen jednoduche plne). Ale je to marny, je to marny, ... . Jen se desim toho, ze takovyhle chyraci nejen ze to pisou sem, ale jeste se svymi blaboly ridi za volantem, a co je jeste horsi, jeste to pozaduji po ostatnich, a kdyz nahodou dotycny vcas neuhne, tak ho sejmou. Hruuuza. Mimochodem, me by zase docela zajimalo, jak muzou znalci tvrdit, ze Veleta intenzivne brzdil, a pritom jel plynulou zatacku do zahradek, jak se to asi snazi dokazat ?? To snad musi byt jasne podle stop na silnici, zda obocoval a pri tom brzdil, nebo zda stal na brzde a auto "nekam" jelo. To si myslim je klicove pro posouzeni, zda lze, nebo zda muze mit pravdu. A take by me zajimalo, kdyz to uz zkoumali na miste, zda si do te avie sednul nejakej borec, a vyzkousel intenzivne brzdit (treba po predchozim pokusu o uhybny manevr), aby se porovnaly brzdne stopy z bouracky a z nekolika modelovych situaci jizdy avie. Kdyz uz tomu venuji takovou pozornost, tak minimalne tohle melo byt jako prvni. Myslim, ze pak by bylo jasne,ktery z pripadu je pravdepodobnejsi (tedy zvire v ceste, uhybny manevr, pak spatreni Hlinky a brzdeni, nebo zvire v ceste a jen brzdeni, nebo pokus odbocit, pak spatreni Hlinky, a intenzivni brzdeni). Podle mne uz by muselo byt jasne, co pred nehodou delal s volantem a brzdou. Takhle mam o celem vysetrovani pochybnosti a je to podle mne jen vyhozeni penez danovych poplatniku.
0/0
20.10.2004 9:51

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
A jeste me chybi dalsi informace ohledne tech brzd avie. Vsude se psalo, jak rozebrali cely brzdovy system, a nic nenasli (osobne nevim co chteli najit), ale nikde se nepsalo, zda dali avii na valce a zkontrolovali zda brzdy auta brzdi rovnomerne (klasika, co by se mela delat u kazde bouracky a dela se na kazde normalni technicke, a pokud auto neprojde, teprve pak se zkoumaji dalsi veci). Kdo si uz nekdy vyzkousel intenzivni brzdeni, zejmena ve starsich typech aut (nebo i u novych bez ABS), kde nebyla vubec vyjimka vetsiho brzdneho ucinku mezi koly na jedne naprave, tak velmi dobre vi, ze to i pri volantu rovne muze jet kamsi na stranu. Ale ani u modernich aut nemusite jet jen rovne, pokud jen slapnete na brzdu. Zkuste nekdy auto bez ABS poradne zaslapnout (nejlepe na mokru, aby jste si neznicili gumy), a po kratkem brzdeni pustit brzdu. Jak se kola znovu chytnou, auto se casto mirne rozkyve do strany, prave diky smyku, kdy se i jen pro pouhem brzdeni auto vice ci mene pootaci. To ze se nikde nezminuje vysetreni techto okolnosti je podle mne hrubym zanedbanim celeho vysetrovani a uz se nepodari nikdy dopatrat skutecnych pricin, nebo dokonce i cele pravdy. A pokud by i nakrasne chtel odbocit, nejel by podle mne tak rychle. Podle tech fotek je ten sjezd ke hrbitovu rozhodne projetelny mene nez 90, a nechapu, proc by pak brzdne stopy zacinaly uz v pruhu od Prahy (navic podle nakresu castecne rovne, a pak teprve do zatacky). To totiz spise vypada skutecne na zablokovani brzd (at uz kvuli pribrzdeni pred odbocenim, nebo pred zveri), a ne na brzdeni v prubehu odboceni, kdy spatril rychle se priblizujiciho Hlinku. Ale myslim, ze se to uz stejne nikdo nedozvi.
0/0
20.10.2004 10:33

ivvo

Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
pokud jsem si stihl vsimnout na obrazcich z nehody tak v miste kde se nehoda stala je pouze jedna plna cara, takze ji pri odbocovani prejet mohl, neni tam zadna dvojita  plna cara
0/0
21.10.2004 10:33

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
...plnou čáru mohl přejet při odbočování mimo komunikaci, nikoli na vedlejší silnici - tam to povoleno není ...
0/0
21.10.2004 11:04

ivvo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
jenze ve smeru od Prahy (smer jizdy avie) neni krizovatka ani odbocka znacena, tudiz se jedna o odbocovani mimo komunikaci, krizovatka je znacena pouze od karlovych varu
0/0
21.10.2004 11:10

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
... nejprve citát v paragrafu 2:
  w) křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo stýkají; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové komunikace na jinou pozemní komunikaci vyšší kategorie,
x) hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,
.. konec citátu.
Tedy: křižovatka je křižovatkou i bez značky. Tato je dokonce vyznačena příčnou čarou a tato čára je vidět, pokud není vidět značka "dej přednost". Mimochodem, nájezdy na víceproudé komunikace nejsou v protisměru značeny jako křižovatka a jsou odděleny plnou čárou úplně stejně....
0/0
21.10.2004 11:20

janosam

Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Kde bereš důkazy o neposkytnutí povinné péče?!
0/0
20.10.2004 0:35





Najdete na iDNES.cz