Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Názor expertů změnil směr kauzy Hlinka

Dopravní policisté znovu omezili v Karlových Varech na tři hodiny provoz na mezinárodní silnici. Uzavírka umožnila expertům dodatečně ohledat místo, kde zahynul hokejový trenér Ivan Hlinka. Ukázalo se totiž, že obviněný řidič avie Veleta mohl mít na nehodě menší vinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chátra

O co jde?
Proč se nikde nedočtu kolik jel Hlinka? Asi docela fofrem, když není ani náznak žádného manévru, ani nagumované na silnici. Stát se to komukoliv jinému, řidič Avie by dostal při nejhorším podmínku a v černé kronice by jsme se dočetli, že řidič Superbu jel rychle a nakouřil to do Avie. Už mě s tím rozmazáváním coby kdyby ohledně Hlinky opravdu pěkně se***e! I taková osobnost jako Hlinka si musí uvědomit, že pravidla platí pro všechny a dodržovat se musí právě kvůli bezpečnosti a nikdo není nesmrtelný. (www.chatra.wz.cz)
0/0
21.10.2004 8:34

DrJelcin

Re: O co jde?
Plne souhlasim, cetl jsem, ze se Hlinka zrejme "ritil" rychlosti nekde mezi 170 a 180 km/h. V tom pripade je to jeho vec a myslim, ze by se nikdo na jeho jim zavinene smrti hojit nemusel. Nikde jsem neslysel o tom, ze by Hlinka brzdil nebo alespon uhnul. Neladil zrovna Hlinka radio? Osobne bych uvital, kdyby se vysetrovani ubralo jasne smerem ke stanoveni uvedenych nejasnosti a nejen resenim, zda ridic avie porusil zakaz odboceni. Mozna, ze prave pro tyto pripady je stanovena rychlost mimo obec na 90 km/h. A kdyz uz nekdo chce je rychleji, musi byt o to vice ve strehu a nespolehat na to, ze mu nikdo nevyjede z vedlejsi.
0/0
12.1.2005 15:30

harry_s

newim proč..
Dělala některá "média" z toho řidiče vrahouna....např. v Blesku-fotka toho řidiče a popisek "to je ten který zabil Hlinku",to  byla wod toho plátku prasárna těžkýho kalibru...stejný názory měli i někteří rychlosoudci tady na diskusích.. a pak si ješrtě přečtu všude dojemný rozhovory s vdovou,která ukazuje romantický smsky a po řidičovi žádá odškodný ...newim co si vo tom mam myslet..
0/0
20.10.2004 15:35

pet0

plná čára
Je zakázáno ji přejíždět nebo přesahovat nákladem, pokud to není nutné k objíždění překážky nebo odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci.
Aviatik ale neodbočoval na místo mimo pozemní komunikaci, on jenom odbočoval kam neměl, nebo snad ta boční silnice na kterou chtěl jet není pozemní komunikace? Pokud není tak ok, ale pochybuji.
0/0
20.10.2004 14:58

barbudo

Re: plná čára
... na vedlejší silnici je značka "dej přednost". Hranice křižovatky je vyznačena: "... hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky ..."
 
0/0
20.10.2004 20:37

cejkis

SPORT
NOVÝ SPORT - JÍZDA BEZ PÁSŮ. TAKÉ SPORTUJETE V AUTĚ JAKO IVAN HLINKA ?
0/0
20.10.2004 11:09

barbudo

Re: SPORT
... můj Superb nemá pásy ... jsem sportovec?
0/0
20.10.2004 11:18

gter

Re: Re: SPORT
Ne, jsi trouba.
0/0
20.10.2004 12:06

barbudo

Re: Re: Re: SPORT
... ale s pořádným autem ... každý válec má objem jako Fábie ...
0/0
20.10.2004 12:09

Velkoknize Slovanski

Oba jsou vinni ! ! !
Na tom místě, kde Veleta odbočoval, se nepředpokládalo, že se má odbočovat,  jinak by křižovatka musela být označena. Veleta nemohl znát vyumělkovaný názor odborníků, že přece jenom lze odbočit, a tak vždycky odbočoval s vědomím, že porušuje předpis 
Hlinka jel nepřiměřenou rychlostí a navíc nebyl připoután. Protože doposud nebyla nikde uvedena rychlost Hlinkova vozu, přeženu to a napíšu, že se Hlinka vřítil do zatáčky rychlostí 300 km/hod   
Samozřejmě potom ten, kdo odbočuje, nemůže takovéhoto závodníka Formule 1 na komunikaci vůbec zahlédnout  
Oba jsou tedy vinni a ani lékaři nepostupovali s patřičnou naléhavostí k případu.
Ale to je bílá mafie, a ti jsou vždycky bez vinny na smrti pacienta
Čili závěr:  Čím rychleji na silnici jedu, tím mám menší šanci se vyhnout nepředvídané překážce (viz. naše avie), neboť rychlost lidské reakce je omezená a i technické možnosti (např. brzdá dráha) vozidel jsou omezené, a tedy tím více riskuji svůj život.
Hlinka tedy riskoval a doplatil na nepředvídatelné chování jistého řidiče, kterých podobných ovšem po našich komunikacích jezdí tisíce a je třeba s tím počítat, a proto si nelze plést veřejné komunikace s okruhem Formule 1.
Řidiče Veletu bych ovšem posadil minimálně na 2 roky za mříže, protože lže a vlastně tím, že nepřiznal, že odbočoval (což možná i dovoleno může být), paradox
0/0
20.10.2004 9:30

Velkoknize Slovanski

Re: Oba jsou vinni ! ! !
Řidiče Veletu bych ovšem posadil minimálně na 2 roky za mříže, protože lže a vlastně tím, že nepřiznal, že odbočoval (což možná i dovoleno může být), paradoxně doznává svou vinu.
Co potom má co dělat v protisměru ?
Že dostal smyk  ?   Nemá jezdit tak rychle   
 
0/0
20.10.2004 9:31

scaty

Re: Re: Oba jsou vinni ! ! !
, dneska jenom ten kdo předvídá chyby ostatních přežije, ale je fakt, že naše dopravní značení je hrozný, není tam žádná značka upozorňující na křižovatku, a kdo to tam nezná si to do kopce pěkně užívá a ani ho tohle nenapadne
0/0
20.10.2004 9:39

tora85

Re: Oba jsou vinni ! ! !
Mě velmi zajímá ještě jedna věc.Jak je možné,že na komunikaci, kde je takto možné odbočit, není pro vozidla jedoucí na Prahu (Hlinkův směr) žádné upozornění, např. výstražní značka, snížení rychlosti a podobně. Vzhledem k tomu, že se toto objevilo jako nová možná varianta ve vývoji kauzy, předpokládám, že jasné označení tam chybí. Potom má máslo na hlavě i stát, potažmo dopravní odbor.Ale to je v tomto státě běžné.Za hlavu se všichni chytají, až když někdo zemře.Někdy ani potom
0/0
20.10.2004 9:52

Velkoknize Slovanski

Re: Re: Oba jsou vinni ! ! !
Asi tam bude nějaká chyba i dopraváků, proto se to tak horečně vyšetřuje. Protože je celkem logické, že pokud odbočit skutečně směl, pak dopravní označení chybí  
Lidi dělají chyby, s tím je třeba počítat 
0/0
20.10.2004 10:09

barbudo

Re: Re: Re: Oba jsou vinni ! ! !
... naopak ... směl by odbočit pouze, pokud nikde žádné značení nebylo a odbočoval do místa mimo komunikaci ...
0/0
20.10.2004 10:12

Velkoknize Slovanski

Re: Re: Re: Re: Oba jsou vinni ! ! !
Naštěstí to nemusím řešit, ať si hlavu lámou povolanější
0/0
20.10.2004 10:18

volinek

Nevím
Mě by teda zajímalo, jestli by se tak nejasná autonehoda řešila i kdyby nebyl jedním z účastněných pan Hlinka!!!!
0/0
20.10.2004 8:57

Ccecil

Na počátku
Na počátku byla drobná nepozornost a chyba řidiče avie. K ní se přidala arogance a povýšenost všemoci, neomezené rychlosti a pohrdání bezpečnostními prvky. K tomu chaotická pomoc nepomoc zdravotníků a výsledek je znám. Nuže, hledejme obětního beránka. Mnohým se uleví. Hlavně, když oni uhasí touhu po pomstě. Teď a právě tady. Že případ neskončí, když oni se odpojí od sítě je už nelačí.  Není to jejich problém. 
0/0
19.10.2004 23:34

auratus

To snad neni pravda!!!???
To snad neni pravda!!!??? Oni toho vraha, snad ještě osvobodí. Kde to žijeme????
0/0
19.10.2004 22:55

Ccecil

Re: To snad neni pravda!!!???
nemáš pravdu. Hlinku už nikdo neosvobodí.....
0/0
19.10.2004 23:25

Warťan

Re: To snad neni pravda!!!???
Zkuste si přečíst můj příspěvek níže. Neodsuzoval bych předčasně...
0/0
19.10.2004 23:49

Krusovicky Lezak

Asi to
nerozhodnem. Videl bych dve moznosti. Bud Veleta videl Hlinku, rekl si to jeste stihnu, riskoval a nevyslo mu to, pak by mel jit brucet. Pokud se rozhodl odbocit, rozhledl se, vjel tam, a najednou se vysokou rychlosti prihnal Hlinka a napalil to do nej, mel by byt osvobozen. Rozhodujici tedy asi bude stanoveni rychlosti Hlinkova vozu a posouzeni toho, zda ho Veleta mohl pri teto rychlosti videt a dat mu prednost v jizde.
0/0
19.10.2004 22:40

Orang_Utan

Re: Asi to
Jenže mám dojem, že to Hlinkův superb dostal  z boku, hned za přední blatník. Asi nás iHeute jenom natahuje, protože seriózní plátek by udělal rozhovor s nezávislým expertem, který by podle míst nárazu obou aut a polohy, jak skončily alespoň nezávisle zaspekuloval, kdo koho nabořil.
0/0
19.10.2004 22:44

Krusovicky Lezak

Re: Re: Asi to
Ano z leva, ale to nic nevyvraci. S tou spekulaci mate pravdu.
0/0
19.10.2004 22:55

scaty

Re: Re: Re: Asi to
já myslim, že to tak i bylo, můj známý-Varský policatj říká, že ho tam zahrádkáři viděli často parkovat a čekat na konec pracovní doby, normálně se rozhlídl nic nejelo, tak k zahrádkám odbočil. V těch místech jsou do kopce krásné táhlé zatáčky a nový povrch, osmažit to tam opravdu láká. Určitě by tam nevjel, kdyby superb  viděl.
0/0
20.10.2004 7:10

Warťan

Uvidíme!
Podle mého názoru se vina možná otočí. Už tady někdo naznačoval, že Ivan Hlinka jel možná rychle, navíc nebyl připoután. Můžu říct z vlastních zkušeností, že podobně postavení lidé, hlavně sportovci, osoby showbyznysu, velcí podnikatelé- ti všichni málokdy pohlížejí na tachometr a i když silnice směrem na Vary vynáší pomalu už v 90, nad 100 km/h je to patrné ještě více, tak silnice na Prahu se dá zvládnout větší rychlostí, navíc je dvouproudová, tedy tolerantnější na chyby, pokud nikdo nejede vedle. Podle mého Superb jel tak 100-120, kdy zaručeně nemohl být za zatáčkou vidět. Lepší poměry jsou dle mého názoru už za Teplicemi směr Ústí, kde se stalo na jaře neštěstí s Golfem, který jel přes 120 km/h, tehdy zabil 5 lidí, jelikož nebyl za zatáčkou (přehlednější než u Varů) vidět...
 Řidič Veleta už nemůže svou výpověď změnit, pokud ze sebe nechce udělat hlupáka, takže nejlepší je od prvních okamžiků říkat pravdu, otázkou je, co by v těchto chvílích udělali jiní, třeba i já... Nakonec se ukáže, že vina na jeho straně není a ta, kdo vlastně ve skutečnosti zabila Ivana Hlinku, je špatná a nezdravá věc- Paní Rychlost a touha po ní...
 P.S. Zpráva o Hlinkově smrti se mě samotného velice dotkla, i když hokej nesleduji, snažím se pouze o spravedlivou polemiku.
0/0
19.10.2004 21:33

barbudo

Re: Uvidíme!
... nevím ovšem, co znalci dělali, když dodnes nestanovili rychlosti vozidel ... vrak zrezaví nebo ho zloději rozeberou ...
0/0
19.10.2004 21:49

cbx

Re: Uvidíme!
K tomuto názoru bych se víceméně přidal, někdy se prostě ukáže, že se něco stalo úplně jinak, než napsala iDnes v prvním článku a čtenáři si to tak zapamatovali. Navíc Hlinka byl pro mnohé něco jako Bůh a ten přece nechybuje, takže vina musí být jednoznačně na druhé straně, že?
0/0
19.10.2004 21:55

scaty

Re: Uvidíme!
víte čemu nerozumím, proč pořád policie vyšetřuje verzi s odbočením ?(i když je to asi pravda), když řidič avie přiznal, že dostal smyk a smetl superb, takže to jde snad všechno za ním, příbuzní i hokejový národ budou rádi a nám to ušetří kapsy za další vyšetřování
0/0
20.10.2004 7:22

barbudo

To jsou nám expertní rady ...
... každé předjíždění  na plné čáře je vlastně jen přerušené odbočování do pole ... každé odbočení přes plnou čáru je odbočení do pole metr od křižovatky ...
0/0
19.10.2004 21:04

Merk

Re: To jsou nám expertní rady ...
Nevim jak u Vás, ale u nás a všude jinde je mezi silnicí a polem příkop ev. sráz. Z čehož logicky plyne, že o odbočování do pole lze hovořit pouze tam, kde je mezi silnicí a polem cesta přes příkop.
0/0
19.10.2004 21:09

barbudo

Re: Re: To jsou nám expertní rady ...
... se svou traverzami  zdobenou terenní čtyřkolkou projedu všude ...
0/0
19.10.2004 21:11

Dov

Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Pratele bebudte hlupaci. Pan Veleba mozna zavinil nehodu ale Pana Hlinku zabil doktor v nemocnici kvuli neposkytnuti povine pece. To jednak ukazuje na uruven ceske mediciny aduha vec je ze ten pan doktor do vezeni nepujde a diplom mu neseberou kvuli blbym ceskym zakonum - co se da delat?  tady nejsme na zapade.
0/0
19.10.2004 20:42

Merk

Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Ty seš chytrej až na půdu, co? A že měl Hlinka podle všeho zranění neslučitelná se životem, způsobená zejména a hlavně tím, že byl nepřipoutaný, Ti nevadí, co?  S tím nic nenaděla ani doktor ze zlata, případně doktor z Tvého "západu".
0/0
19.10.2004 21:07

cbx

Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Doktor z hor "Dov" by to určitě zvládnul...
0/0
19.10.2004 21:56

Merk

Re: Re: Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
No jasně, stačí vobjet řachlou aortu izolačkou, vytřít plíce kuchyňskou utěrkou, žebra zalepit vteřinovým lepidlem a přes hrudník to zafixovat kobercovkou.
0/0
19.10.2004 22:03

Antiblb

Re: Zabili Hlinku v Nemocnici ne Veleba
Hmm, řekl bych, že pan Hlinka se zabil sám.
Řidič avie nejspíš odbočoval (přesvědčen že se to nesmí - proto pak lhal a lže), pan Hlinka jel pravděpodobně vysokou rychlostí - oba tak mají svůj podíl na nehodě. Pan Hlinka jel ale téměř jistě nepřipoutaný (na tom se shodují snad všechny zprávy a svědci), takže má na svém osudu lví podíl. Můžeme jen spekulovat, co by se stalo, kdyby měl zapnuté pásy - možná by zemřel i tak, ale bez pásů se sám připravil aspoň o nějakou šanci na přežití.
0/0
20.10.2004 13:48

Mirek Bushín

muška jenom zlatá
Bez ohledu na závěry vyšetřování můžeme nazvat Hlinkův vůz směle vlakem do stanice nebe - jeho okouzlující rychlost MACH 3 spolu s nepřipoutaným bohémem za volantem spěchajícím na golfovou VIP partičku mu zajistila jízdenku na věčnost - ať už Veleba bude či nebude odsouzen, už teď si vybral štěstí na celý život - přežil
0/0
19.10.2004 18:49

siola69

já se divím
proč tolik caviků když je věc jasná.Kdo přejede čáru a způsobí nehodu je za ni plně zodpovědný.To že nebyl připoutaný  Hlinka byla jeho věc.
0/0
19.10.2004 18:45

Merk

Re: já se divím
A proč si jseš tak jistej? O co je přejeí plné čáry těžší přestupek než nepřiputání se a překročení předepsané rychlosti? To že je někdo mrtvej ještě neznamená, že je oběť a naopak.
0/0
19.10.2004 18:59

cbx

Re: já se divím
Jenze podle vysetrovani Veleta prejel caru naprosto legalne a tudiz nehodu zrejme  zavinil prave Hlinka vysokou rychlosti. Jeho smrt pak zavinilo to, ze nebyl pripoutany a dostal protiranu airbagem.
0/0
19.10.2004 20:05

cejkis

SPORT
NOVÝ SPORT - JÍZDA BEZ PÁSŮ. TAKÉ SPORTUJETE V AUTĚ JAKO IVAN HLINKA ?
0/0
19.10.2004 17:37

SpeedyJim

Čára bohužel není zeď...
Pan Hlinka tuto nehodu nezavinil, možná se pouze dopustil přestupku tím, že asi nebyl připoután a možná, že jel trochu rychleji, což je opět pouze přestupek. Kdežto jeho vrah v Avii přejel přes plnou čáru při odbočování na jinou komunikaci, nikoliv na místo ležící mimo komunikaci. Udělal to vědomě a pouze spoléhal na to, že mu to vyjde jako mnohokrát předtím. Žádné uhýbání zajícovi nebo psovi, ani žádná závada na brzdách Avie. Lže a dobře to ví, protože tady jde o hodně, např. basa natvrdo. Takže, pane Veleto, teď už jenom to o božích mlýnech...
0/0
19.10.2004 17:30

Krusovicky Lezak

Re: Čára bohužel není zeď...
Mas DUKAZY a nebo spekulujes?
0/0
19.10.2004 17:38

cbx

Re: Čára bohužel není zeď...
Ty ale asi nejsi řidič nebo alespoň aktivní řidič, že ne? Jak je vidět z fotek, je v místě zatáčka, takže pokud řidič Veleta odbočoval, nemohl vidět Hlinkova Superba, který se k místu středu přiřítil velkou rychlostí, kdyby jel rychlostí povolenou, ke střetu by nemohlo dojít - to je jen můj názor za předpokladu, že jel Hlinka opravdu hodně rychle
0/0
19.10.2004 17:50

SpeedyJim

Re: Re: Čára bohužel není zeď...
To jsou právě ta kdyby. Kdyby měla babička koule, byl by to dědeček. Kdyby Veleta nepřejel plnou čáru, tak by Hlinka projel nebo proletěl. Jsem řidič a skočil jsi na to co jsem napsal. Jenom si vzpomeň na nehodu v Těšíně, jak pan neúplatný soudce rozhodl o spoluvině policajta, který neviděl neosvětlený mercedes Bulawy jedoucí nejméně 130 v obci.  Přeji hezký den, vlastně už noc.
0/0
19.10.2004 19:33

Krusovicky Lezak

Re: Re: Re: Čára bohužel není zeď...
Nic proti vam, ale bylo prokazano, ze mercedes byl osvetlen.
0/0
19.10.2004 20:37

SpeedyJim

Re: Re: Čára bohužel není zeď...
Jsem řidič. Nehraje se na kdyby. Kdyby byly v konečníku ryby, nemusely by být rybníky. Takže kdyby Veleta nepřejel plnou čáru, Hlinka by projel nebo proletěl, to je už jedno. Policajti tam neměřili, takže není důkaz. Možná to znalec spočítá z deformací vozidel a i to je jenom odhad. Já jenom říkám, že Veleta účelově lže.
0/0
19.10.2004 19:39

SpeedyJim

Re: Re: Re: Čára bohužel není zeď...
Sorry, opakuju se, myslel jsem, že mě ten první nepustili.
0/0
19.10.2004 19:40

cbx

Re: Re: Re: Re: Čára bohužel není zeď...
Slovo kdyby jsem uvedl jen jednou... Ja si osobne myslim, ze to bylo tak, jak jsem napsal. A Hlinka mohl klidne o par metru dal smest skodarnu s maminkou a detmi, stat se mohlo cokoliv. Urcite podle predpisu nejel a nebyl pripoutany, tim uz ma spoluvinu. A spoluvina policisty v pripade Bulawy byla samozrejme take nesporna, pravidla plati i pro policisty, i v noci. Ovsem uznani teto spoluviny nemelo byt brano jako polehcujici okolnost a trest mel byt vymeren v plne vysi.
0/0
19.10.2004 20:03





Najdete na iDNES.cz