Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragickou srážku může šofér bez řidičáku

Řidič favoritu, který způsobil sobotní tragickou nehodu na Blanensku, nikdy nevlastnil řidičský průkaz. V táhlé zatáčce se chystal předjíždět. Když vyrazil, čelně se srazil se seatem. Na místě zemřely těhotná žena a dvouleté dítě. Osm lidí včetně tří dětí bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bombai

žádný zákon, ten řidič je ..bezohledný...
Už mnoho let je uzákoněno, že se v autě mají lidé poutat. A nepoutají se. když někam nevidím, tak nepředjíždím, dvojitá plná čára, to už je jen maličkost.... Dětské sedačky - kolik dětí vidíte nepřipoutaných, bez sedaček, jak stojí vzadu mezi sedadly a koukají tátovi přes rameno. žádný zákon s tím nemá co dělat, někteří lidé jsou nepoučitelní. A těhotné nepoutající se ženy - to je příšerné, ale doktoři tvrdí , jak se nemusí těhotné nemají poutat - je to blbost, nedávnou jsem se strašně pohádála se svou kamarádkou, kterou jsem vezla. Je těhotná a nikdy neřídila, takže si neuvědomuje, co auto dokáže i v malém nárazu. Div jsem jí nevysadila... Podle záchranářů je mnohem častější skutečnost, že se žena zabije či vážně zraní nepřipotaná, než že pás způsobí poranění plodu. Stejně má vést pod břichem...
0/0
18.10.2004 21:12

Jackie_

Re: žádný zákon, ten řidič je ..bezohledný...
Tehotny se nemusi poutat z toho duvodu, ze je ten pas skrti pres to bricho a pri cuknuti nebo narazu to odnese to dite, ale neni problem stahnout si pas pod brocho, ale to uz nekterym lidem nedojde....
0/0
19.10.2004 8:17

Frr

Prasata na silnici
Jezdí jako prasata skoro všichni, včetně poslanců. Proč by si měli na sebe  a na své známé, příbuzné pořídit bič. Ale až je nějaký dobrý řidič zabije a zmrzačí, tak bude pozdě. Je jim srdečně jedno jastli někoho na silnici zabijí nebo zmrzačí, ale až dojde na jejich rodiny , tak teprve se diví. Kdo jezdí bez řidičáku nebo opakovaně hrubě porušuje předpisy bych tvrdě trestal a hlavně bych jim odstavil jejich auta, aby neohrožovali ostatní!
0/0
18.10.2004 21:04

navsteva

Novy zakon
Nechci strasit ale byla to KDU-CSL a mistr Simonovky, kteri byli pri schvalovani platneho zakona o provozu na pozemnich komunikacich proti povinosti pouzivat autosedacky. ohaneli se jakosi pochybnou socialni politikou a ochranou tech co maji hodne deti a spatne auto. Z logiky veci je ovsem jasne za ta povinnost mela jiz davno platit. Opet je to jen otazkou toho, ze kazdy je odpovedny sam za sebe, potazmo sve potomky. Muzu mit jen tolik deti kolik muzu zabezpecit, napr. vcetne toho ze je mohu cozit odpovidajicim autem. Jinak nezbyva nez vlak.
Ostatne prastara soucast vyhlasky, kdy bylo mozno vest na zadnim sedadle neomezeny pocet lidi-deti neplati. Jelikoz je povinnost se poutat pokud je vozidlo vybaveno zachytnym system - tedy pouze tri mista.
Opravdu novela obsahujici nesmyslne prisny bodovy system neco vytrhne??
Kde se v ni pise ze po komunikaccih CR nesmi napriklad jezdit vozidla starsi 20 let = RAKVE NA KOLECKACH, resp. treba vozidla nevybavena seriove zachytnym systemem na vsech mistech.
Kde se v ni pise o praci policie, tak aby se opravdu postarala o bezpecnost provozu misto vybirani pokud a nove bodiku za lekarnicky a jizdu pres limit namerenou radarem presne u znacky zacatek obce.
NIKDE. Je to dalsi bic na ty co MAJI. Maji na to aby si poradili novy vuz, za coz budou permanentne perzekouvani.
PS: Kde se tam pise o tom jak zakrocit s tim ze se tu prohani "ridici" bez opravneni. Ten clovek za tim nesedel poprve. Evidentne tak jezdil uz leta a v zivote ho skvela policie nebyla chopna zkontrolovat a zabranit mu v jeho jednani.
0/0
18.10.2004 20:38

velsatis

Rakve na koleckach
No jasne, ten favorit byl dvacet let starej, uplna rakev na koleckach. Jak dlouho se vyrabej Seaty Cordoba nevim, ale dost pochybuju ze tenhle mel 20 let. Takze se hod do klidu, ukaz mi statistiku, ze 20 let stara auta bouraji casteji nez nova a ze vic mrtvich pri nehodach jsou casteji z 20 let starych aut. A navic, kdyby lidi meli jen tolik deti, kolik si mohou dovolit zabezpecit, tak uz lidstvo davno vyhynulo...
0/0
19.10.2004 7:05

Hufo

nesvádějte vinu na zákon
pokud jde o dítě, tak se neohlížím na to jak je měkkej zákon a sedačku koupím a používám. pokud někdo bude dávat dítě do sedačky až mu to nařídí zákon, protože dřív mu nedošlo že bez sedačky je dítě víc ohroženo, tak je to trubka, která si neměla pořizovat děti. pokud někomu zemře dítě protože nebylo v sedačce, tak to není chyba zákona, ale toho dotyčnýho.
neteř vozím v sedačce od malička, i do krámu na druhým konci města a nemá s tím problémy tam sedět, od počátku na to byla zvyklá.
0/0
18.10.2004 20:08

2Mac7

favorit
Proč probůh "řidič" plně obsazeného favorita  má vůbec potřebu v koloně předjíždět  ? Vím, že to je nedůležité , ale přeci jen , jak by vypadala diskuze, kdyby tím idiotem byl třeba 22 kluk a měl silnější auto ?
0/0
18.10.2004 19:38

vlado99

Se vsadim,
že v tom favoritu jeli morgoši. A těm zraněnejm budeme z našich daní platit až do smrti invalidku.
0/0
18.10.2004 18:52

2Mac7

Re: Se vsadim,
také už mě to napadlo - to s posádkou favorita , ale třeba to není pravda
0/0
18.10.2004 19:04

2Mac7

Re: Re: Se vsadim,
a pak, je vlastně úplně jedno , jestli zabíjí ten nebo ten
0/0
18.10.2004 19:06

LAPD

reseni
ja to rikam porad, na takovych hlavnich tazich se ma udelat silnice 3-4 metry vedle stavajici komunikace v opacnym smeru, cili by nedochazelo k tam castym celnim stretum, neni co resit, jen jsou pry penize  problem, ale v tom pripade nechapu ty nehorazne vysoky povinny ruceni + poplatky za dalnice a zejmena pak vyhazovani penez na nejruznejsi kauzy viz. napr. kauza Tv novn@, a za dalsi, slo by opravdu o hlavni tahy, a to mam za to, ze tam by se reni mohlo najit, ale kdyz vidim, ze na mnoha zeleznicnich prejezdech chybi zavory, pak tato moje verze je necim nesplnitelnym.
0/0
18.10.2004 18:43

volinek

Re: reseni
Máš pravdu, ale jadýrko problému v tomto případě je trošičku vedle, ne?
0/0
18.10.2004 20:33

p800

Ten idiot..
..z  Favoritu neměl prý nikdy řidičák. Přišel o dítě.. to je na provaz..
0/0
18.10.2004 17:43

rmii

Re: Ten idiot..
Horší je, že zabil těhotnou ženu v tom druhém autě.
0/0
18.10.2004 18:25

ororokorebuch

Re: Re: Ten idiot..
Kdyby ho manzel ty tehotny zensky vlastnorucne zabil, nezazlival bych mu to
0/0
18.10.2004 19:02

velsatis

...
Ja bych mu naopak zazlival, pokud by to neudelal.
0/0
19.10.2004 7:08

2Mac7

Re: Ten idiot..
Je otázka, zda takový idiot,který veze v autě 4 děti a přitom v koloně aut předjíždí v zatáčce , je schopen si přiznat svoji vinu  a třeba i pomyslet na provaz.
0/0
18.10.2004 19:11

CNR

Může mi někdo...
....vysvětlit ty počty...?? do nemocnice převezli 8 lidí ze dvou aut....v tom druhém cestovali dva dospělí a dítě...dva bohužel zemřeli...to znamená že ve favoritu bylo 7 lidí ??? dva dospělí a 5 dětí ??
Ku*va ten fotr byl debil nebo co...on má pět dětí vzadu na sedadle a předjíždí za deště přez dvojitou čáru...zavřít...hňupa....
a nejhorší že svou omezeností zabil vlastně tři lidi....
0/0
18.10.2004 16:07

iuos

hmm
...navíc neměl řidičák
0/0
18.10.2004 17:45

2Mac7

Re: Může mi někdo...
seat - 2 dospělí a 2 děti , favorit 2 dospělí a 4 děti , debil to byl a je neskutečný , ale takových je :-(
0/0
18.10.2004 19:02

Vitalis

Re: Může mi někdo...
a nejhorší na tom je že ti v tom Seatu jeli jen koupit sýr...
0/0
19.10.2004 13:02

d_s

autosedacky?
Je to jiste smutna udalost, ale to ze nejsou zakonem sedacky N2arizeny", neznamena ze ne nesmi pouzivat. Kdyz se dite nauci na sedacku od mala, tak to neni pak zadny problem, aby v ni sedelo. Kdyz ma dcera slysi o autonehodach ao tom, ze nebyli lide pripoutani(ma 13 let), tak se ted uz pouta v aute sama. A to nekdy dokonce drive nez ja.
0/0
18.10.2004 15:25

zena_zdena

je to v lidech
riskují životy vlastních dětí i sebe samých, nechápu, proč se někdo nepřipoutá v autě
a už vůbec nechápu, že můžou mít v autě 2leté dítě bez sedačky
0/0
18.10.2004 15:39

Premik78

Tragická událost,
0/0
18.10.2004 15:21

Premik78

Re: Tragická událost,
ale musím napsat. Každý den tama jezdím do práce a z práce a když někdo hodlá předjíždět v místě kde je dvojitá plná tak riskuje a pak se nemůže divit. Pravda je že mě tam jednou málem sestřelil náklaďák ale v místě kde se nehoda stala je silnice dost široká takže tři auta se vedle sebe vejdou. Takže nevím kde ten SEAT jel. Pravda je ta že jednoznačným viníkem je řidič favorit předjíždí kde se nemá. zatáčka je nepřehledná viditelnost tak na 20-30 metrů dopředu takže se nedivím že to takhle dopadlo
0/0
18.10.2004 15:24

crm6

Re: Re: Tragická událost,
On je ten popis nehody vůbec nějak podivný. Prý "řidič favoritu .. . v  pravotočivé zatáčce", ale směrem od Brna je to zatáčka levotočivá!. Navíc podle fotek z místa nehody došlo ke střetu téměř na pravé krajnici z pohledu Seatu. Vzhledem k šířce silnice v těch místech je uváděná příčina podivná.
0/0
18.10.2004 16:39

Premik78

Re: Re: Re: Tragická událost,
Máš pravdu i podle fotek jel Favorit asi od Brna ale i tak bych tam nepředjížěl je to o hubu vidět tam taky moc neni a máš pravdu je to podivné
0/0
19.10.2004 7:39

Tomm1

Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
Hmmm, tak to je sila. Nikdo z deti nepripoutany a ani jedno dite v sedacce. Nejsem sice milionar, ale sehnal jsem pouzitou sedacku od znamych, kterym uz deti odrostly, a jsem jedine rad. Dite uz bych bez pasu nebo sedacky nechtel vezt. Nejsmutnejsi na tom je, ze to zase odnesli nevinni, tedy ta tehotna zena a jedno dite. Zrejme ta tehotna take nebyla pripoutana, a ty dve deti vzadu to prezili asi jen diky sezeni za sedackami. Brrr, hruza na to pomyslet. Jezdit vepredu bez pasu je asi opravdu hloupost, kterou doufam nikdy neudelam (pasal jsem se vzdy), a ani moje zena, nebo pozdeji deti. Myslim, ze klipy od BESIPu se zpomalenymi zabery nepripoutanych figurin by mely jit v hlavnich vysilacich casech na CT, aby to vsichni meli na ocich, stejne jako dalsi rady BESIPu, jak zvysit svoji bezpecnost v aute. A billboardovych kampani "Smrt se nepouta" by melo byt vice na ukor beznych reklam. Dalsi zakon nase chovani nezmeni, to by zmenila jedine trvala, casta a dusledna prace policie na nebezpecnych mistech (a ne na rovince, kde se nehoda nestala nikdy, ale je tam 50), a pochybuji, ze bude cinit neco vic nez ted, kdyz si ted stezuji hlavne na nizky pocet policistu.
0/0
18.10.2004 14:25

EvzenG

Re: Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
Jaký rozdíl oproti francouzkým zprávám. "Havaroval autobus plný dětí. Spadl do příkopy a převrátil se na střechu. 10 dětí bylo lehce zraněno, ostatní bez újmy. Všechny byly na sedadlech připoutány."
Komentátor to pronesl asi jako "dnes ráno vyšlo slunce v 7.20"
To je rozdíl !!! A u nás se poutat nebudou a nebudou. Prý že by neutekli v případě požáru. Také blbost Už neutečou protože budou mrtví nebo přizabití v bezvědomí.
0/0
18.10.2004 14:52

-o-

Re: Re: Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
Realita je bohužel taková, že se většina lidí poučí až v momentě, kdy se něco přihodí jim samotným nebo jejim blízkým...
0/0
18.10.2004 14:54

nej_reditel

***
u nás a připoutané děti v autobuse, to je snad někde v rovině S-F, bohužel :(
je to fakt, u nás se jezdí strašně nezodpovědně, taky těch mrtvejch .....
0/0
18.10.2004 14:57

milos74

Re: Re: Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
velkou vinu v nepouzivani pasu ma sama policie. Videt pripoutaneho policajta je jako najit jehlu v kupce sena. No a vozit dite v aute bez sedacky a jeste nepripoutany muze jedine idiot. Argumenty typu ze sedacky jsou drahy a nevejdou se nekomu do auta neberu. Bud si poridim takovej pocet deti, kterym jsem schopen bezpeci zarucit, nebo s sebou vozim jenom nektery. Lidi jsou opravdu nepoucitelny, otazkou je jestli by pomohly drsne obrazky deti, ktere pri nehode zemrou jenom vinou tuposti svym rodicu. Obavam se ze ne. Spouste lidi jejich omezenost dojde az v okamziku kdy se neco stane primo jim. Bohuzel. Poutani tehotnych je problematicke, nicmene ja se klonim k variante se poutat a pripadne zabit plod, nez zahynout spolu s nim. Ale chapu ze zensky na to budou mit asi trochu jiny nazor. 
0/0
18.10.2004 15:47

nej_reditel

***
tak to je fakt hrůza, nikdo neměl pásy, ani ty dvouletý děti nebyly v sedačkách, moje ženská se asi od sedmýho měsíce těhotenství nepoutala, ale taky jsem s ní jezdil málem krokem
 
0/0
18.10.2004 14:54

2Mac7

Re: Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
Ono s tím poutáním těhotných , zvláště ve vyšším stupni je to problematické. Ani lékaři nemají jednotný názor. Samozřejmě si asi měla sednout dozadu , o sedačkách pro děti je bezpřemětné diskutovat , nechápu jak může někdo vozit děti jen tak, nejlépe ve stoje na prostředku za sedadly . Bohužel ani náhodou se z toho každý neponaučí - ani ti co nemají autosedačky pro děti ani ti, co se nepoutají a už vůbec ne ti, které napadá předjíždění v zatáčce :-(. A myslím, že výrazné postihy - jak finanční , tak body , s hrozbou ztráty řidičáku by chování mnohých změnily , byť je smutné, že jen represe by snad zabrala.
0/0
18.10.2004 15:01

zena_zdena

máš pravdu
na naše řidiče platí jen represe
a to je opravdu dost smutný
 
0/0
18.10.2004 15:13

Tomm1

Re: Re: Smutne, ale mel by se z toho kazdy ponaucit
Moje zena se v pokrocilem stupni tehotenstvi take nepoutala a take jsem ji vezl vepredu. Ale uz nikdy. Hezky ditka do sedacek, a tehotna zena dozadu. Pri bouracce (nechci to nikdy zazit ani jako svedek nehody) bychom na tom asi ani tak nebyli nejlepe, ale dopadli bychom urcite lepe. A s temi postihy. Jenom naiva si muze myslet, ze tvrdsi postihy postihnou ty, kteri dnes jezdi pres plne cary, predjizdeji kolony v neprehlednych mistech, na dalnicich jezdi jak hovada, poradaji na silnicich zavody, ...., atd, ta rada prestupku, ktere ani pri trestu smrti v Cechach nezmizi, je temer nekonecna. Naopak to bude fungovat tak, ze na kazde debilni a nesmyslne znacce, ktera nema jine opodstatneni nez se ji tam prosadili obcane, kterym se zdalo, ze tam videli jet nekoho prilis rychle nebo nezodpovedne (protoze nehoda se tam nikdy nestala), bude stat policejni kontrola, a kasirovat ty, co budou snadnou koristi, tedy vetsinu nas vsech "jen" buzerovat. A presne budou pouzity vsechny dostupne metody, v budoucnu treba i zabaveni auta. A tech par procent opravdovych kretenu se bude smat a zabijet nas dal, a take se nijak nezabrani nehodam z nepozornosti, coz mohl byt prave tento pripad (pokud je ta verze pravdiva, tedy ze se chtel podivat, zda muze predjizdet !?), protoze se nikdo nebude zabyvat tim, zda nebezpecna mista jsou dobre oznacena (a to nejsou, vetsinou je tam jen snizeni rychlosti, ktere vubec nic nerika o moznem nebezpeci). A jako koruna je nasazeni bodoveho systemu a maximalnich pokut (bez reseni pricin, a bez jakekoliv prevence). Takze za nase dane se zacnou zase vymyslet nove ridicaky a kdo vi jeste jake jine zbytecnosti, misto toho, aby se zavedl koeficient recidivy, ktery by pocatecni nejmensi sazby pro dany prestupek (nekde domluva a nekde jen 200,- jako zaklad) priste nasobil tim koeficientem (poprve nic, podruhe x2, potreti x4, poctvrte x8, ..., nasbiras pokuty za 10k a jdes na zkousky, neudelas, delas novy ridicak, kazdych 15k zakaz rizeni na x let.
0/0
18.10.2004 15:50





Najdete na iDNES.cz