Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proměna vysokých škol je ohrožena

Zklamání pro vysoké školy. Slibované miliardy navíc, které univerzity nutně potřebují, jim ve středu vláda neschválila. Peníze se teprve hledají. Plán, který ve středu předložila vládě ministryně Buzková, je ambiciózní: každý druhý maturant by měl v budoucnu pokračovat ve studiu na vysoké škole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
a chtějí se vš změnit?
0/0
7.10.2004 12:55

djmilion

Buzková je v pohodě...
Milá ministrně to má na háku. Státní školství jí osobně nezajímá, děti na na soukromé školy...
0/0
7.10.2004 12:53

Templ

Jedna otázka....
kolik z vysokoškoláků najde uplatnění a navíc ve studovaném oboru? To aby byl založen zvláštní útvar při pracáku...
0/0
7.10.2004 11:34

vaclav13

Správná otázka
Jenže vysvětlujte to dnešní mládeži. Spousta z nich chce s co nejmenším rizikem neúspěchu proplout k nějakým písmenkům na jmenovku a ne studovat něco co je sice náročnější, ale zato tam není problém s uplatněním. Z toho pak je ten přetlak na humanitních oborech.
 
0/0
7.10.2004 12:53

chroustík

Většina přispěvatelů
je evidentně mimo mísu. Pracuji ve vysokém školství, přímo v ekonomice již 19 let. Takže vím, o čem mluvím. Vysoké školy prostě zatím nemohou přijmout víc studentů, i když se o to snaží. Důvody jsou jak finanční, tak kapacitní. Pro ty, kteří by si mysleli, že peníze na studenty spraví všechno, nabízím alternativu spát místo na kolejí pod mostem, případně na drahých privátech či ubytovnách a při přednáškách sedět na zemi, protože učebny prostě nejsou do té doby, než Vás bezpečák vyhodí, protože v posluchárně je víc lidí, než smí být. Druhá poznámka je o tom, že byste se divili, kam všude peníze z VŠ jdou. Kolik externistů a "významných odborníků z praxe" je rádoby zaměstníno na tolika VŠ, že už ani pořádně neví, kde údajně přednášejí. Zde totiž panuje systém kamarád taky rád, já na bráchu, brácha na mě. A platy ? To byste koukali, kolik berou rektoři, prorektoři, profesoři a docenti ! A k těm bakalářům ? Obávám se, že ne na všechna místa nejsou potřeba promovaní inženýři. A pokud se zruší hybrid jménem VOŠ, není co řešit.
0/0
7.10.2004 8:34

Votrapa

Re: Re: Většina přispěvatelů
Souhlas. VOŠky si nehrají na univerzitní vzdělání, ale celkem slušně připravují absolventy na praxi. (Rozhodně jsou konkurenceschopnější absolventi VOŠ než Bc.) - ten rozdíl se ovšem s narůstajícími pracovními zkušenostmi smazává.
0/0
7.10.2004 16:19

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Tak Míšo, vypni počítač, popadni lopatu a táhni makat ...
0/0
7.10.2004 8:04

Michal dopisovatel

Že Česko není jedinou zemí, to je vidět, jak celá Evropa dopadla.... Chudoba a bordel
Že ČR není jedinou zemí kde jsou studia zdarma. To máš pravdu, ale taky se podívej na ty země, kde je to také zadáčo. No myslím, že není třeba dálk mluvit. V těch zemích je: chudoba, ekonomický chaos, nízké platy atd.... No nemyslím si, že ČR by se měla tímhle socialistickým přežitkem dál zaobírat a měli by namísto toho naši politici zvolit cestu jak zajistit přísun do státní kasy. Platíme všichi, plaťte i Vy študáci. Jenže, to v našem prohnilém státě plném korupce, intrikánství, kamarádšovů nejde. Ve zkratce: plaťte vy blbci ať študáci a kdekdo kdo se chce co nejdíl ulejvat a nemakat dokud nemusí ať může jít vyžírat státní kasu...... Dobrá politika, s tou to dotáhnem akorát tak do ............haj***
0/0
7.10.2004 8:02

staghorn

Klid
Klid, to jsou jen vzteklé reakce těch co vyletěli už od přijímaček a nebo je vylili během prvních semestrů a teď strašně štěkají na ty co nemají v hlavě slámu a na té vysoké se udrželi či ji už absolvovali. Takových se v tomhle státě najde spousta. To víte, 40 let vynášeli montýrkáře do oblak, dvacetiletá solvina ve fabrice si vydělávala víc nežli třicetiletý doktor ve špitále, a teď  postupně dopadají zpátky na zem a tak se jim to nelíbí.
0/0
7.10.2004 8:27

Raptorek

Re: Že Česko není jedinou zemí, to je vidět, jak celá Evropa dopadla.... Chudoba a bordel
Musím souhlasit s ostatními reagujícími, kromě zmíněných zemí bych dodal třeba Nizozemí, velice vyspělou a bohatou zemi, kde je školné sice "placené", nicméně prvních 5 let studia kompletně studentům proplácí nizozemská vláda, takže studenti platí plné školné až v případě, studují-li déle než je standardní délka studia. To je, myslím, celkem rozumná alternativa. Příště bych doporučil zjistit si fakta, než si začnu vylejvat mindráky nesmyslnými bláboly... ;-)
0/0
7.10.2004 10:59

Michal dopisovatel

Co je to "bakalář"
Co je to bakalář? No to nevím přesně, nějaký dost nepovedený titul nejspíš. Tak na tohle tady v tom státě platí člověk. Na tyhle imbecilismosti kterté se vymýšlí aby  profesoři na vejškách měli zajištěný důchod. A kdo to zaplatí? Daňový poplatník. Vždyť politici to zdůvodní: no každý by si studium nemohl zaplatit. A jak je to v cizině? Nemáš na studia, nestuduj!!! No přece nebudem na tyhle hovada kteří se flákaj na vejškách a chlastaj nebo se k*rví platit my všeci. K čertu s Vámi šmejdi... Co pro mě pak uděláte ařž dostudujete? Kulový a když byste pro mě pak něco udělali, takj jen za prachy. No nas*rat Vám, tak si ty študia taky zaplaťte.
Š M E J D I      A       F L Á K A Č I  
0/0
7.10.2004 7:55

djmilion

Re: Co je to
Koukám, že tobě základka fakt stačila...
0/0
7.10.2004 12:48

Michal dopisovatel

V čechách se stuiduje dost dobře a hlavně všem "zadara"
V čechách se studuje vskutku dobře. V cizině by to tak lehké a levné nebylo. No co dodat. Chceš studovat? No můžeš, dojná kráva "stát" ti to zaplatí abys pak až budeš mít školu hotovou mohl zdrhnout do světa nebo se válet na Úřadech práce, protože si ntě nikdo do práce nevezme. Jsou to vyhozené prachy, ten co chce studovat ať si to také všechno zaplatí. Tohle není tady demokracie ale socialismus (všichni platí za každého debila!!!!!)
0/0
7.10.2004 7:50

Pucmeloun1

Re: V čechách se stuiduje dost dobře a hlavně všem
hele ty rozhorcenej pisalku. Cesko neni jedina zeme kde je studium zadarmo.
0/0
7.10.2004 7:51

Pucmeloun1

Hlavne ze se naslo dost pro pendreky
aby tu radoby chytrou a intelektualni chasku pekne serezali, kdyz bude potreba
0/0
7.10.2004 7:48

Votrapa

Re: Statistika
Doporučoval bych se kouknout na statistiky VŠ vzdělaných lidí např. ve Švédsku či Norsku. Budete překvapeni kolik Vysokoškoláků má jenom tříletý studijní obor.
0/0
7.10.2004 16:21

CNR

Jo každý druhý...
...maturant na vysokou...a pak nebude nikdo umět upéct chleba, nebo opravit boty....a pracák bude plný manažerů...
0/0
7.10.2004 7:27

vaclav13

trefa
Tedy ani ne tak s tím chlebem, protože na obsluhu některých moderních automatických linek už občas jen SOU skutečně nestačí, ale spíše s tím pracákem plným manažerů. A ještě bych tam přidal filozofy a další absolventy humanitních oborů. Na ty se hlásí spousta lidí a technické školy nemohou ani naplnit stav.
 
0/0
7.10.2004 8:17

jonnys

ale blbost vysky maji penez ze je muzou prehazovat vidlema
trebas Ostravska universita bude na stadione bazaly vyucovat golf... a VSB Ostrava zase zaplatila z vlastnich zdroju prestavbu kina vesmír na přednáškový sál z vlastních zdrojů ... a to nepočítám platy zbytečné zaměstannce atd ...
0/0
7.10.2004 7:15

Depek

Jo ministři, dámy i pánové,
, bývá zvykem neslibovat co nemůžete splnit. Vaše dnešní stesky težko někoho zajímají.
0/0
7.10.2004 6:56

Destroyer7

Maxikoza to zase podělala
No to je nápad, předkládat něco co nemám finančně zajištěné. Je to pouhý populismus. Ale co mě to překvapuje. Vždyť tyhle bubliny se sliby vypouští každý z té bandy. Skoro to vypadá, že se vzájemně trumfují kdo přijde s nemožnějším nápadem.
0/0
7.10.2004 6:00

Depek

Re: Maxikoza to zase podělala
, Jistěže ano, je to populismus. Jenomže bez slibů by nebyli zvoleni. Hlavně o to přece šlo.
0/0
7.10.2004 6:58

Thyronx1

totalitni skolstvi v CR.
Za totalu smeli studovat take jen ti vybrani -tehdy politicky spolehlivi.Dnes se opet vybira. A ve state jako je CR je vcelku jasne ze ti nejlepsi maturanti budou ti co maji nejvice penez na podplaceni. Je vseobcne znamo ze jen diky Buzkove a soucasne vlade neni dosud zavedeno skolne. Skolne je jedina moznost jak dostat do skol prachy na modernizace a expanzi. Rozsirovani skol tak, aby kazdy uchazec mohl nastoupit v oboru ktery mu vyhovuje a na uceni 5ti letem pokud chce ( a ma na nej penize i vedomosti). V soucasne dobe tedy se dostava na VS sotva polovina uchazecu - MATURANTU a zlepseni neni v dohledu. Nemuze byt. Ostatne nejsou penize pro skoly ani s obsazenim soucasnym. Ceske skolstvi jde zakonite dolu,vzdelanost naroda klesa,uroven skol ovsemze take a personalne jsou na tokm skoly jeste hur.Profesory si vypujcuji treba z hlavniho mesta, a tak dojizdet treba z Prahy do Mlade Boleslavi je ochotno jen par mizernych profesoru. Uroven ucitelu klesa ovsem take.Kdo je schopny ten dnes neuci ale pracuje ve schopne firme.To se tyka i ekonomu. Vlada ktera by im myslim ted vladu CR. Buzkova je diletant a skolstvi by potrebovalo ministra - odbornika - ktery videl jak se uci jinde ve svete a vi jak dostat do skol penize. imochodem tady v USA rocne jen statni loterie ve state Michigan odevzdava na skoly VESKERE zisky. Loni 620 milionu USD.
0/0
7.10.2004 3:33

myshpulin

chyba v clanku? :)
V clanku je chyba. Misto "demonstrace pomohou" by melo byt "defenestrace pomohou". Ceskym politikum by nemela media/narod nic odpoustet - pak by snad pracovali v nas prospech, a ne naopak.
0/0
7.10.2004 2:48





Najdete na iDNES.cz