Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíce nehod zaviní řidiči do třicítky

Policie obvinila dvaadvacetiletého řidiče kamionu, který se ve čtvrtek srazil s trolejbusem. Při nehodě bylo zraněno devatenáct lidí. "Zase nějakej mladej blázen, ti bourají nejvíc" řekne si řada lidí při podobné zprávě. Statistiky mluví podobnou řečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trifid

Nejvíce nehod zaviní třicátníci...
... protože je jich nejvíc. Ale to autor tohoto článku jaksi pozapomněl zmínit, že? Podle něj jsou nejlepší ti nejmladší a nejstarší, že? Píšete čím dál větší bláboly...
0/0
5.10.2004 8:26

Delirium Tremens

Takže ze statistiky vyplývá
, že nejlepší řidiči jsou z kategorie do 17 let. SUPER! Více takových statistik a přesvěčivých závěrů. Ať žije Idnesk a jeho sqělí redachtoři.
0/0
4.10.2004 17:10

barbudo

Větci spáchali statystyku ...
0/0
4.10.2004 9:48

AlešP

Podivná statistika
Nestejné intervaly věku v tabulce nehod, čísla nejsou normovaná (na počet naježděných kilometrů, počet řidičů daného věkového rozpětí), kdoví, co je počítáno jako nehoda a jak byl stanoven viník, příliš mnoho hodnot v kolonce "nezjištěno", prostě jsou to klasická naprosto nepoužitelná a zcela nekvalitní data jako ostatně všechny statistiky zveřejněné na webu MVČR. Ostuda autora článku je, že se s tím spokojil, chyby neodhalil a ještě na základě tohoto digitálního smetí napsal článek, zákonitě s nulovou informační hodnotou.
0/0
4.10.2004 9:34

Děd Vševěd

Statistika
Statistika nuda je, má však cenné údaje. Neklesejme na mysli, ona nám to vyčíslí...! ( P.S. Ovšem, to se nesmějí sčítat hrušky s jablky ! )      
0/0
4.10.2004 8:37

choock2

zase jeden uzasny clanek
Ech, jeste kdyby tak autor clanku aspon trosku umel pocitat - srovnavat kategorii 30-39 let s kategoriemi 21-24 a 25-29, ktere jsou rozsahem ani ne polovicni, je dost smutne... Kdyby si je secetl, tak mu vyjde, ze dvacatnici (a to jeste bez dvacetiletych) spachaji o 10% vice nehod nez tricatnici...
A to jaksi nehodlam resit, ze tricetileti pravdepodobne jezdi casteji a dele nez dvacetileti (kdo si taky ve dvaceti vydela na auto, ze?) - to uz by nahodou mohlo byt skutecne srovnani a ne novinarsky blabol zpatlany za 5 minut u kompu...
0/0
4.10.2004 2:04

Pro Forma

CENZURAAA!
Před více než 3 hodinami jsem sem posílala příspěvek. Nebyl urážlivý, vulgární, dokonce ani rasistický, jen kritizoval práci redaktorů Idnes. A doteď tu není... Není to zajímavé? :-(
0/0
3.10.2004 15:35

hasmen

Re:
Zkus to ještě jednou,někdy se to stane i při "mírných" kritik
0/0
3.10.2004 15:40

Vipeeer

To je dobré
Soudruzi z MF Idnes nebo jak se vlastně jmenujete,jen jestli to nebude tím,že těch mezi 30-40 lety jezdí nejvíc a tím je to vlastně taky dané.Moc se mi líbí,když se srovnává třeba počet přestupků u člověka který najezdí ročně cca 80 000 a někoho kdo 5 000 km,sice ten druhý většinou neví která na silnici bije,ale nemá v kartě žádné přestupky,takže vlastně perfekt řidič
0/0
3.10.2004 0:50

dzzin

Re: To je dobré
 Fakt nechápu, jak si můžou dovolit vydat statistiku nehod s nějakým pseudozávěrem, když tabulku nehodovosti neporovnají s tabulkou celkového počtu řidičů ve všech kategoriích. Bez té je totiž tabulka pouhé nehodovosti úplně o ničem..... Je to jako kdybych vzal třeba 20 vysokoškoláků, 2 středoškoláky a 2 bez maturity na test IQ a pak prohlašoval, že nejhůře dopadli vysokoškoláci - nejvíc jich nedosáhlo určité úrovně.
0/0
4.10.2004 0:32

Pucmeloun1

Vekmi zavadejici titulek
nejvice nehod zavini debilove a ti co jezdi jako prasata
0/0
3.10.2004 0:21

Isabelle

Re: Vekmi zavadejici titulek
A kteri z nich jsou tricatnici?
0/0
3.10.2004 0:29

mibury

Ta statistika je divná,
souhlasím s většinou přispívajících. Můj názor je ten, že Češi jsou jedni z nejbezohlednějších řidičů v Evropě, za nimi jsou jen Poláci, polovina Slováků a všichni řidiči z Karviné :-). Strávím na silnici více času než se mi líbí a dost často je to síla. Jojo, třílitrový motor je velký akcelerátor sebevědomí.....
0/0
2.10.2004 22:47

rohovka

Re: Ta statistika je divná,
Já myslím že konkrétně Poláci jsou z Evropy naprosto nejhorší řidiči.To co předvádí i na našich silnicích si tu nedovolí ani ten z Karvinné.O Slovácích nevím,koneckonců je to stejně jedno.Neustále se zlepšující ekonomická situace Slovenska jak se nám snaží prezentovat jistá  televizní stanice se projevila 35,90 Sk za 1 litr nafty a 36,20 za Natural95 .Při platech na Slovensku toho asi na delší dobu moc nenajezdí.
0/0
3.10.2004 14:01

Isbjoerna

Nekdo se ptal na ujete kilometry...
, Pocet mrtvych pri silnicnich nehodach na ujetou 1 miliardu kilometru (srovnani CR a jine evropske zeme) ------- http://www.cdv.cz/text/oblasti/bsp/graf/graf26.jpg ------- Pocet mrtvych pri silnicnich nehodach na 1 milion obyvatel (srovnani CR a jine evropske zeme) ------- http://www.cdv.cz/text/oblasti/bsp/graf/graf21.jpg
0/0
2.10.2004 20:40

Isbjoerna

Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
, P.S. Nevim, jak jezdi cesti ridici, ale pocet mrtvych v CR muze take zaviset od pouzivani bezpecnostnich pasu. ------- Uziti pasu v obcich: http://www.cdv.cz/text/oblasti/bsp/graf/graf27.jpg ------- Uziti pasu mimo obec: http://www.cdv.cz/text/oblasti/bsp/graf/graf28.jpg
0/0
2.10.2004 20:48

2Mac7

Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
To je smutné, ale je to tak , řidiči v ČR jsou jedni z nejhloupějších řidičů v Evropě. Bohužel.
0/0
2.10.2004 20:48

Isbjoerna

Re: Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
, A ty pasy? Nemaji take vliv? Tedy hloupost mozna neni, jak Cesi jezdi, ale ze NEpouzivaji pasy. Nevim, jen se domnivam.
0/0
2.10.2004 21:08

2Mac7

Re: Re: Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
jistě, že mají vliv na následky nehod , ale hloupost je to i to
0/0
2.10.2004 21:11

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
, OK, 2Mac7, pravdepodobnost, ze potkas na ceske silnici nejakeho stredne/tezce nebezpecneho "pitomce" je v CR OPRAVDU vyssi nez v jinych evropskych zemich, protoze nehodovost je u nas asi stejne velka jako u vas (prepocteno na obyvatele), ale u vas pri nehodach umira vice lidi. :-( ------- Nemecko [82,5 milionu lidi, 45 milionu osobnich aut]: Nehody (rok 2003) 2.259.567, nehody s jen vecnou skodou 1.905.033, nehody se skodou na lidech 354.534, pocet zranenych 462.170, pocet mrtvych 6.613. Takze pri 84% nehodach se poskodi jen "Blech", ale zadni lide. Na jednoho mrtveho je treba 341 nehod. ------- CR: Nehody (rok 2000) 211.516, pocet zranenych 32.589, pocet mrtvych 1.486, takze na jednoho mrtveho je treba 142 nehod.
0/0
2.10.2004 22:48

hasmen

Re:
Zdá se mi těch čísel zbytečně moc.
0/0
2.10.2004 23:06

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
dost by me zajimalo, jaky je rozdil mezi "skodou na lidech" a "zranenim"
0/0
3.10.2004 16:33

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nekdo se ptal na ujete kilometry...
, "nehody se skodou na lidech 354.534, pocet zranenych 462.170" ------- nehoda se skodou na lidech je takova nehoda, pri niz je nejaky clovek zranen nebo zabit; pri jedne nehode se skodou na lidech muze dojit ke zraneni nebo zabiti vice lidi (coz tato cisla ukazuji). V evropskych statistikach se proto rozlisuji nehody, pri nichz dojde jen ke skode na materialu, od nehod, pro nichz dojde ke zraneni nebo umrti lidi. ------- Prave v tomto aspektu se dopravni nehody v CR lisi od tech evropskych, v CR je neumerne vysoky pocet mrtvych. V CR je pravdepodobnost, ze nekdo bude pri dopravni nehode zranen/zabit podstatne vyssi nez v Nemecku, Svycarsku, NL a pod.
0/0
3.10.2004 16:58

hasmen

Re:
Mně to připadalo hned nějak "šroubovaný"... Patrně slabší překlad d do češtiny.
0/0
3.10.2004 17:02

Isbjoerna

Re: Re:
, šroubovaný? Slo o to, jake nebezpeci pro tebe (kdyz jedes v aute) predstavuje pocet dopravnich nehod. V Nemecku je pravdepodobnost dopravni nehody sice velka, ale v 84% se lidem nic nestane. Tento aspekt pohledu na nehodu (na jeji nebezpeci) se lisi podle toho, v jake zemi jezdis. 2Mac7 se (v CR) obava nehody jako takove (a pravem, jak tyto statistiky potvrzuji), zatimco ja (v Nemecku) se dopravni nehody (jejich nasledku) tolik obavat nemusim. A to byl predmet naseho "sporu", ktery tato (mnou uvedena) statistika vysvetlila. :-) Z clanku tyto aspekty patrne nejsou.
0/0
3.10.2004 17:16

hasmen

Re:
Nevím,jaký je "autopark" v Německu.U nás to vím (jezdí zde auta,co drží pohromadě už jenom zbytek původní barvy)Proto ty "rány" jsou někdy tak tragické!
0/0
3.10.2004 17:31

Isbjoerna

Re: Re:
, U nas sice take nejezdi kazdy Mercedes ;-), ale kazde dva roky musis s autem na TÜV (technicka zkouska auta), znam mnohe, kteri se svym "milackem" TÜV neprosli (museli auto odtahnout na Schrottplatz), ale neznam nikoho, kdo by dostal TÜV-plakettu na "neporadne" auto. Na to jsou u TÜV hodne prisni. Zvlaste nasi mladi "tuner" dostanou u TÜV dukladne "pres prsty".
0/0
3.10.2004 17:58

hasmen

Re:
No a představ si,že i v ČR se musíš dostavit každé 2 roky na TK (technickou kontrolu)
0/0
3.10.2004 18:06

Isbjoerna

Re: Re: Re:
, P.S. "slabší překlad d do češtiny" Jak se rekne cesky "Personenschaden"? ;-)
0/0
3.10.2004 18:07

hasmen

Re:
Já jsem maturoval z ruštiny...
0/0
3.10.2004 18:09

hasmen

Re:
Ve slovníku je to - osobní škoda
0/0
3.10.2004 18:11

Isbjoerna

Re: Re:
, Tak opravuji "nehody se skodou na lidech" na "nehody s osobní škodou". Je to tak lepsi?
0/0
3.10.2004 18:22

hasmen

Re:
Dává to i smysl
0/0
3.10.2004 18:28

Rada8

***
nebrala bych to podle věku ani pohlaví. nejvíce nehod rozhodně zaviní bezohlední řidiči, kteří si myslí, že JIM se nemůže nic stát. nejvíce obětí bývá  mezi těmi, kdo nehodu nezaviní. bohužel. patřím  do kategorie 30-40 let, jezdím od 18let, cca 1500km měsíčně, nehoda zatím ani jedna (ale zaklepávám to hned na dřevo...) řekla bych, že jsem jezdila stejně ve dvaceti jako teď. selským rozumem  usuzuji, že věk nemá vliv. snad jen zkušenost (tady pak více nehod mladší) nebo u hodně starých (pozdní reakce, atd..)
0/0
2.10.2004 18:10

Manstein

Jde i o praxi
Priznavam, ze nez jsem najezdil svych prvnich 100 000 km, tak jsem parkrat nejake plechy pomackal ( ale nikdy nikoho nezranil ) - nezvladl jsem ani v nizke rychlosti naledi v klesave serpentine apod. Pak se mi takove osklive veci nejak prestaly stavat. A pritom si myslim, ze jezdim porad stejne ( a nejsem zadny andilek ). Takze asi jde dost o praxi a zkusenosti, o automaticke reakce, ktere si clovek ani neuvedomuje. To sice s vekem primo nesouvisi, ale ne kazdy 20lety ridic, ma tech 100 000 najezdeno.
0/0
2.10.2004 18:48

Isabelle

Re: ***
Rado, nezapomen, ze tady pisou : tricatnici - ne tricatnice!!
0/0
2.10.2004 18:52

hasmen

Re:
I starší...
0/0
2.10.2004 22:03

__XXXX___

!!!
Znevýhodnit provoz aut a zlevnit MHD,ČD a ČSAD. Tím ubyde nehod!! Jak na to?
1. zvýšit cenu autoškoly z dnešních 8000 na 12000Kč
2. zrušit výstavby dálnic a zvýšit cenu dálniční známky na 1700Kč (pro auta do 3500kg)
3. zavést mýtné na dálnicích a silnicích 1.třídy (ne pro hromadnou dopravu)
4. instalovat v nepřehledných i přehledných místech kamerové systémy s radary.
5. zvednout silniční daně
.........a je to
0/0
2.10.2004 15:44

Manstein

Re: !!!
Mily pane. To, co navrhujete, neni nic jineho, nez prelevani dalsi spousty penez ze soukromych kapes do neprehledne ( a bezedne ) statni dzungle. Kdyby tyto odvody sly primo na konta soukromych provozovatelu hromadne dopravy, nic bych nenamital. Ale to tady nehrozi a ja nemam v umyslu ze svych penez financovat Grossovi dalsi Audi.
0/0
2.10.2004 16:06

__XXXX___

Re: Re: !!!
Ja to tak ale myslel, že by ty prachy šly na konta dopravců. Jenže je zde problém jak jim ty prachy dát jinak než přes stát...
0/0
2.10.2004 16:47

houba_

Re: !!!
neco takoveho zavest by znamenalo jedine - naprsotou likvidaci obchodu, zchudnuti takovych 80% populace teto republiky, katastrofalni narust nezamestananych, prazdnou statni kasu, protozepenize by se vyplacely na socilanich davkach. Proc? Protoze: 1. hromadna preprava je zcela nepouzitlena pro cestovani za praci na vetsi vzdalenosti (uz tak od cca 50-60km) 2. jinak nez po silnicich 1. tridy se neda cestovat temere na jakekoliv vzdalenosti, a takoveto silnici se neda vyhnout ani na ceste do nejmensiho mestice 3. zvysene naklady na dorpavu by dopravci promitly do ceny dopravy, prodejci do ceny zbozi, vyrobci do ceny produktu - to vse by pri nemennych platech vedlo k tomu, ze lidi by nemeli pomalu ani na jidlo 4. instalace radaru a kamerovych systemu ve velkem poctu na silnice by pohltila vsechny penezni prostredky, ktere by se takovymto zbesilym systemem vybraly, casem by se nevybralo nic, protoze by skoro nikdo nejezdil. Lidi podobneho smysleni jako __XXXX__ by se meli zavirat do ustavu, protoze jsou nebezpecni svemu okoli.
0/0
2.10.2004 17:42

dzzin

Re: Re: !!!
 Jsem rád, že jsem to celé nemusel psát sám! Je ale zajímavé, kolik lidí smýšlí tak hloupě a naivně. Ve všech těch argumentech chybí ještě jeden, a ten mi přijde nejdůležitější: jednalo by se v první řadě o účelovou diskriminaci a umělé zhoršování životní úrovně - hromadná doprava na úkor individuální. Takhle přece nemůže myslet civilizovaný občan, který hledí do budoucnosti. Navíc - i hromadná a přepravní doprava je v reálu reprezentována auty na silnici a stávají se jim nehody tak jako individualistům. Zrovna v tomto článku havaroval přepravce s MHD - uvědomují si kritici individuální dopravy, jak paradoxní a absurdní jsou jejich laciné výkřiky?
0/0
4.10.2004 0:22

Dms?

Nejakej tydyt
Tohle musel psat nejakej tydyt, ne? Asi nevi nic o statistice ani o logickem mysleni. Mozna by bylo fajn, kdyby si vzal kalkulacku a zacal pocitat prumer na jeden rok. A mozna by bylo fajn, kdyby bral vzdy v uvahu stejne rozmezi let  (napr. po deseti letech) a ne jednou 3 roky, pak dvakrat 5 let a pak po deseti letech.
18-20 let
4 114
21-24 let
9 289
25-29 let
14 654 30-39 let 21 188       18-20 let: 4114 3 = 1371 21-24: 92895 = 1857 25-29: 146545 = 2930 30-39: 21188 10 = 2119 A to uz vubec nemluvim o tom, ze ta statistika je uplne o nicem, kdyz nevime, kolik ti ridici najezdi KM. Pak by to totiz melo smysl - napr. tricatnici v prumeru bouraji jednou za 50000 km. Tak, jak je to uvedeno v clanku, je to naprosto o nicem a nevypovida to o schopnostinebezpecnosti ridicu... Abych to shrnul, iDnes zas jednou zaperlil...
0/0
2.10.2004 15:02

Dms?

Re: Nejakej tydyt
Hmm, moc prehledny to teda neni. Kdyz jsem to psal, vypadalo to uplne jinak. Jeste jenou vzdavam hold iDnes
0/0
2.10.2004 15:03

Roman S.

Re: Re: Nejakej tydyt
Jo, jo, .
0/0
2.10.2004 15:08

Little Boy

Re: Nejakej tydyt
Me osobne by vic zajimalo nehod pri kterych doslo k tezkemu zraneni/smrtelnemu zraneni/umrti. Nehody pri kterych se jen pomackaji plechy moc zajimavy nejsou a pak takova statisktika nic nerekne o tom ktera vekova skupina je nejnebezpecnejsi...
0/0
2.10.2004 15:14

Isbjoerna

Re: Re: Nejakej tydyt
, Upozornila jsem na tento fakt jiz nize, protoze je to opravdu TEN predmet zajmu: Nebezpecnost ridicu, nikoli pocet dopravnich nehod. Jestlize mi za jeden rok (statisticky) rozbiji pri parkovani tri zeny ve veku 30-39 let venkovni zrcadlo na aute, pak me to sice nazlobi, ale nepovazuji to za nebezpecne, a proto nebudu povazovat zeny ve veku 30-39 let za nebezpeci silnic. :-) ------- Ceska cisla nemam, ale mam tu rozbor z ciziny. Nemecko, Rheinland-Pfalz rok 2000, vyhodnoceni dopravnich NEHOD SE SMRTELNYM NASLEDKEM. 340 smrtelnych nehod, 361 mrtvych. HLAVNI VINU NA TECHTO NEHODACH: 82% muzi, 18% zeny. Risikova vekova skupina cislo 1: MLADI RIDICI ve veku 18-24 let (zpusobili 23% techto nehod), z toho 77% muzskeho pohlavi. Risikova skupina cislo 2: Ridici motocyklu (zpusobili 16% techto nehod, ackoli motocykl vlastni/jezdi jen 7% vlastniku nejakeho motoroveho vozidla). Nejcastejsi pricina smrtelnych nehod: prilis rychla jizda (45% vsech smrtelnych nehod).
0/0
2.10.2004 16:17

Roman S.

Statistika
 Údaje jsou zajímavé, ale hodnotné mohou být pouze tehdy, když se počet nehod vydělí počtem aktivních řidičů v dané věkové kategorii.
Myslím, že pouze malá část lidí do třicíti má vlastní auto, případně děla v pozici, k níž auto potřebuje a tedy jezdí služebním. Naopak třicátníci zakládají rodiny, a to si už každý nějaký vůz pořídí, taky dost z nich dospěje k práci, kdy musejí jezdit. Jinými slovy: zvážíme-li, že nehod v kategorii dvacátníků je přibližně stejně jako v kategorii třicátníků, a přitom dvacátníků jezdí výrazně méně, je jasné, že dvacetiletí řidiči způsobují relativně nejvíce nehod.
Tohle úvahu měl udělat už pan redaktor. Nabízí se dvě variant, proč to neudělal.
(1) Nedošlo mu to, protože nemá nejmenší orientaci v logickém zhodnocení dat. Odporuje to kvalifikaci novináře, ale nelze to vyloučit, zvláště na iDnes.
nebo
(2) Věděl, že je to nesmysl, ale chtěl vyprovokovat diskusi, protože každé načtení diskusní stránky znamená zobrazení reklamy a z ní iDnes žije.
Podle mne se jedná o kombinaci obojího.
0/0
2.10.2004 14:53

dzzin

Re: Statistika
 To vysvětlení č.2 je skvělé; to mě hned napoprvé nenapadlo a přitom je to tak logické....
0/0
4.10.2004 0:27

Manstein

No, z moji statistiky,
vychazejici z pozorovani meho okoli vyplyva, ze ridic ve veku 11let zpusobi nehodu po ujeti 20 metru. Vzhledem k tomu, ze jineho 11leteho "ridice" jsem zatim nevidel, mohu konstatovat, ze 100 procent jizd 11letych ridicu konci po 20 metrech nehodou. Policie by se na ne mela zamerit.
0/0
2.10.2004 14:31





Najdete na iDNES.cz