Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékaři a úředníci: Přidejte i nám

Vládu čekají potíže. Poté, co slíbila policistům a učitelům výrazné zvýšení platů, začaly se hlásit další skupiny zaměstnanců. Nelíbí se jim, že zatímco policisté si polepší v průměru o osm a učitelé o dva tisíce měsíčně, ostatním má stačit zhruba osm set až tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ccoopp

Zrušit zákon
1. polda na ulici bude mít asi 20 000-24 000 a NE 32 000. 2. ať ten zákon klidně zruší, já bych neměl problém pracovat podle občanského zákoníku - propláceli by mi přesčasy, příplatky za SO+NE a noční, mohl bych mít vedlejšák, měl bych právo stávky, kdyby mi šlo o kejhák, tak bych se mohl otočit na podpatku a odejít. A taky bych se mohl pokusit uspět v politice. Jednou větou- NEMĚL BYCH TOLIK OMEZENÍ
0/0
7.11.2004 21:13

emigrantka

platy poslancu
a co takhle lidicky oprit se do toho,ze si poslanci, senatori, ministri, proste ve vlade hlasuji pro sve platy sami sobe. Nikde ve svete tenhle princip nefunguje. Zamyslete se - kdybyjste meli moznost hlasovat o svem platu, zvedli by jste ruku proti zvyseni, nebo pro zvyseni. Samozrejme PRO. A pak se nedivme, kdyz si oni kazdou chvili odhlasuji zvyseni platu, ze na ostatni lidicky proste nezbyde a pak se to musi nejak obkecavat.  Sami vite, ze kazdou chvili cteme a slysime v mediich, ze si odhlasovali platy, ze si odhlasovali koupi novych aut atd. atd. To prece neni normalni. Mel by byt k tomu urceny organ, ktery by schvaloval a urcoval platy ve vlade, jak je tomu napr. v USA, Nemecku atd.
0/0
7.11.2004 17:05

HAL9000

Už se opakuji ...
V tomto státě chybí živnostenská strana jako sůl !
0/0
21.9.2004 21:05

HAL9000

Re: Už se opakuji ...
V tomto státě chybí živnostenská strana jako sůl ! ... sorry, já jsem to zapomněl obarvit
0/0
21.9.2004 21:07

HAL9000

Re: Re: Už se opakuji ...
V tomto státě chybí živnostenská strana jako sůl !
... doufám, že už je to barevně
0/0
21.9.2004 21:09

zbynek._s

Proboha, odsoudil je už papež
Napřed snižte počet úředníků a pak oceňte kvalitní.Všude ve světě jdou na problém stejně:Jakmile se úředníci přemnoží jako králíci, následuje jejich probírka. Předně je třeba propustit ony (a)sociální pracovnice, bez kterých se každý stát (nekomunistický )klidně obejde. Jen Česká republika je velkoryse vyživuje jajko nějaká velkovýkrna a pak je zřejmé, že na lékaře a učitele nemá prostředky...
Proboha, ať už někdo aspoň z těch lidovců ve vládě pochopí, že stát, který chce do všeho mluvit, včetně do systému RODINY, odsoudil už sám papež.
Zbyněk Šimůnek
Zbyněk Šimůnek
0/0
21.9.2004 21:00

Dr No

Asi neumím počítat
V MF se v jednom článku píše, že "zhruba třičtvtě milionu státních zaměstnanců stojí státní rozpočet 95 miliard ročně". Prostými kupeckými počty z toho vychází, že jeden státní zaměstnanec "bere" průměrně 10555,-Kč měsíčně (brutto). Může mi někdo vysvětlit, jak je potom možné, že průměrný plat státních zaměstnanců je cca 19000,- ?
0/0
21.9.2004 13:40

chroustík

Re: Asi neumím počítat
Ale umíš, protože za státní zaměstnance se berou uklízečky, vrátní a další personál. A nevím, která uklízečka bere 10 litrů.
0/0
21.9.2004 16:52

Dr No

Re: Re: Asi neumím počítat
To by ovšem těch uklizeček a vrátných muselo být víc, než všech ostatních státních zaměstnanců dohromady.
0/0
21.9.2004 20:57

Jahor

Gross, Škromach a celá ČSSD to myslí upřímně !
Cílem je převést všechny pracující ze soukromé do státní sféry a tím omezit vliv reptalů z řad podnikatelů. Ať si dřou ve fabrikách sami.  Podnikatelé jsou nepřátelé lidu!
0/0
21.9.2004 10:54

Depek

Re:
, Taky mám ten dojem.
0/0
21.9.2004 14:45

Jabkac

Lidi procitnete, ucitel uz davno neni CHUDAK
Nevim proc si kazdy pod pojmem urednik predstavi nenazraneho seladona z ministerstva, ktery zije ve statni vile a jezdi ve sluzebni Audine. Pracuji v krajskem meste na urade jako spravce site. Stejnou profesi jsem jiz pred lety vykonaval ve zdravotnictvi i v soukrome pocitacove firme. S uredniky nemam nic spolecneho, ale placeny jsem podle stejnych tabulek jako oni. Takovych lidi se stejnym osudem pracuje ve sluzbach statni spravy desetitisice a nejsou to urednici. Jsem placen dle stejnych 16 stupnovych tabulek jako ucitele nebo lekari. Vadi me, ze si zminene skupiny zamestnancu vypestovali na verejnosti dojem chudaku, kterym se musi porad pridavat v dobe, kdy je pokladna prazdna. Tady uz nejde o dorovnani prumernych platu, to je nenazranost. Jestlize existuji cerstve schvalene platove tabulky, proc se hned obchazeji a ma se nekomu pridavat. Bud na to stat ma a muze v tabulkach navysit tarify a nebo na to prostredky nejsou, ale takovehle ustupovani pozadavkum vybranych profesi je politicky hnus. Z novin to vypada, ze se ve statni sprave zvysuji platy 3x do roka. Za 8 let ve statni sprave jsem dostal doopravdy pridano pouze 2x. Jednou to delalo asi 13% podruhe 7%, takze osmilety narust mzdy mam priblizne ctvrtinovy. Pritom mezirocni narust mezd v CR ve stejnem obdobi byl 8x 9%, coz je nesrovnatelne vice. Pri lonske transformaci 12-ti stupnovych tabulek na 16-ti stupnove, jsem byl prerazen z 10 tridy na 11 coz  v zakladu delalo asi 300 Kc. O techto 300 Kc mi bylo snizeno osobni ohodnoceni, takze narust mzdy, o kterem mesice dopredu informovali media se nekonal. Pro srovnani muj bratr chudak ucitel na zakladni skole pridano dostal a jeho tabulkovy postum byl raketovy z 9 platove tridy hned na 12. Smrdim v praci kazdy den  10 a vice hodin a on si odkrouti s detickama pouze 22 trictvrtehodin tydne a kazdy druhy den je v poledne uz doma. Kdyz neco odflaknu nebo nestihnu ja, vymsti se mi to. Kdyz deti latk
0/0
21.9.2004 10:44

Jahor

Taky procitni a jdi jinam !
Správců sítě je potřeba všude, co tě tam drží?
0/0
21.9.2004 10:50

zlý fořt Emil

Re:
Jde tohle říct o doktorech a učitelích? Kdo ti potom bude léčit tvoje zaražené prdy a vyučovat tvoje nevzdělavatelné haranty? Na to jsou státní zaměstnanci dobrý, co?
0/0
21.9.2004 10:52

Jahor

Jasně, čím víc státních zaměstnanců, tím líp pro všechny
- viz nahoře.
0/0
21.9.2004 10:56

zlý fořt Emil

Re:
Tak to jsi trošku nepochopil moji poznámku ...
0/0
21.9.2004 10:59

Jahor

Re:
Ale pochopil, chtěl bych, aby sestry, lékaři učitelé (a další, který potřebuje každý stát) měli víc peněz. To můžou mít, až se ušetří na byrokratech, který vyrábějí výkazy, směrnice oběžníky, ... a všelijak otravujou ostatní, jenom aby vykázali činnost.
0/0
21.9.2004 11:05

fr-mottl

Re:
mozna nechtene, mozna vedome jste popsal nejvetsi problem lidskych spolecnosti vubec. Je to ta zakonita tendence kazde spolecnosti vygenerovat po case tolik neproduktivnich procesu, ze se sama spolecnost na techto procesech zardousi.
Neexistuje moznost tento zakon nejakymi reformami zmenit.  Proto je volani po state, ktery se sam uskrovni nesmyslne plytvani energii.
Reseni existuje pouze na individualni urovni, resp. mohou celit jen male skupiny lidi temto tendencim.   
0/0
21.9.2004 11:29

Jahor

Re:
Nevím, jsou strany, který mají v programu péči o blaho pracujících (= jejich maximální kontrolu) a jsou jiný strany, který mají v programu omezení vlivu státu.
0/0
21.9.2004 12:08

Dr No

Re: Re:
Jediné řešení je, aby občané co nejvíc sabotovali placení daní a jiných poplatků do erární kasy a tak tu byrokratickou chamraď  vyhladověli...
0/0
21.9.2004 21:00

myshpulin

Re:
Pred par lety jsem se informoval na moznost pracovat na urade ... jako spravce site. Na 50 lidi tam sedeli 3 spravcove, z toho jedna zenska. Ta sedela v koute a cetla si v 10 rano nejakou beletrii. Kdyz jsem se zeptal, co ma na starosti, bylo mi receno ze "pridavani uzivatelu do linuxu". Cili zenska zvladla tak maximalne prikazy USERADD a PASSWD, coz ji mohlo zabrat ... 20 minut mesicne?
A takovych historek se statni spravou ma myslim kazdy dost.
Naposledy moje zena, kterou na magistratu sprdli, ze prisla v patek v jednu odpoledne. Tady uz nikdo neni. Co Vas to napada sem chodit tak pozde? No mate stesti, ta pani tu jeste je .... pritom pracovni doba do 17:00 hod.
Dokud bude stat zamestnavat 2x tolik lidi nez kolik je k jeho provozu potreba, jsem tvrde proti zvysovani mezd. Do statni spravy se chodi lide "schovat" pred realitou toho, ze v soukromych firmach se dela od nevidim do nevidim, sice za vetsi penize (nekdy), ale presto neni co zavidet.
Nevim jak vy, ale dokud se tenhle stat nezacne chovat ekonomicky, nevim proc bych mel podporovat grosse a jeho vizi policejne-byrokratickeho statu.
Myslite to uprimne? Ja taky - N*S*RTE SI !
0/0
21.9.2004 12:52

huhu007

Re:
Víte, kolik je potřeba doktorů a učitelů, nebo jsou to jenom prasečkářské kecy, kdy malý český člověk chce všechno za minimální peníz?
Kolik doktorů propustit? Kolik nemocnic a škol zavřít? Děkuji za odpověď.
 
0/0
21.9.2004 14:00

rohovka

Re:
Já myslím že z toho co napsal jednoznačně plyne o jaké skupině státních zaměstanců hovořil.Lékaři ani učitelé to nebyly!Nechápu Vaši odpověď o odpověď.Bohužel s jeho názorem nelze než souhlasit.Bohužel taková zbytečná přezaměstnanost je a bude za jakékoliv vlády.
0/0
21.9.2004 14:34

huhu007

Re:
Cituji: "Dokud bude stat zamestnavat 2x tolik lidi nez kolik je k jeho provozu potreba, jsem tvrde proti zvysovani mezd."
Takže znova: kolik škol a nemocnic je třeba zavřít, aby nebyla přezaměstnanost?
A ještě doplním: kolik úřadů a jaké úřady je třeba zrušit, kolik policajtů propustit?
Znovu děkuji za odpověď. Ale té se nedočkám. Jak říkám: jsou lidi, co prdu rozumějí a furt opakují ty stejné prasečkářské kecy.
0/0
21.9.2004 14:50

myshpulin

Re:
Ok, mily huhu.
Prvne ke skolam a nemocnicim.  Napr. vysoke skolstvi je v katastrofalnim stavu, a neni to zalezitost penez. At si vsichni profesori tvrdi, co chteji, uroven jejich vyuky (min. z 90%) stoji za starou belu. Uci se stare veci, novym se nikdo nevenuje, vyuka kopiruje 20 let stare zpusoby apod. Reseni? Platba skolneho a (pruhledna) privatizace (nikoli vsech) vysokych skol.
Nemocnice - zatimco (skoro) vsechny nemocnice maji problemy s financovanim, lekari maji malo penez, na pomocny personal (patri tam sestricky?) nejsou penize ... na severni morave funguje sit privatnich nemocnic ve vlastnictvi skupiny lekaru. Svete div se, pacienti (a nejen ti bohati) ji davaji prednost pred statnim zdravotnictvim, protoze se tam citi dobre, protoze je o ne dobre postarano a protoze tam pracuji (velmi dobre) zaplaceni profici. Takze reseni? Cast nemocnic privatizovat, zmenit system pojisteni a hlavne opustit tu ideu, ze vse je zdarma. Protoze tak to proste neni.
Kolik uradu a policajtu? To ti nepovim, mily huhu. Nebudes se mi snad snazit namluvit, ze statni sprava (urady) funguji ekonomicky, efektivne a pruhledne, ze ne? Tady by mohlo pomoci prijmout zasady moderniho rizeni, auditovat zamestnanost a efektivitu jednotlivych uradu a zavest KONECNE statni informacni system. Zkousels nekdy neco vyridit? Jednou zalezitosti (treba novy ZL pro spolecnost) se zabyva 10 lidi ... stacil by jeden. Misto 3 dnu shaneni razitek by na to jedne blondate slecne stacilo 10 minut.
Kdyz jsem to pred par lety na zivnourade jedne takove slecne rekl, tak se na me prekvapene podivala a rekla: "a co bysme tu asi potom vsichni delali?". No a to tom to je :)
 
0/0
21.9.2004 15:04

myshpulin

Re:
Jeste k tem nemocnicim ... pokud si dobre pamatuju, prumerny plat doktora je neco pres 60 tis. Kc a nemocnice nejsou ztratove, jsou v zisku.
V nejakem rozhovoru si na stav naseho zdravotnictvi stezoval primo reditel techto nemocnic s tim, ze zmena systemu je vic nez nutna.
0/0
21.9.2004 15:06

Stmart

Re: Re:
promin kvlaita VS ma jiste sve rezervy (a co se tyce novych univezit tam to bylo desne vetsinou od zacatku) ale nemysli si ze platba skolneho (natoz privatizace) to automaticky vyresi! Houby podiovej se jak vypada vetsina placeneho studia dnes, hruza des!!! Proste CR se plati za to aby se slitovali a dali ti titul (protoze je kupa hloupych nebo lionych ktery ho chtej), v zahranici se plati za ziskani vedomosti, ktere upotrebis, Welcome to Czech Republic
0/0
22.9.2004 8:05

jenahal

nevidim duvod pridavat
pokud ty oslici nekomu pridaji tak to zase odkacou vsichni, stat zadluzi jeste vic a pak se neco podrazi, sakra stat ma schodek tak at se da do kopy a setri a nerozhazuje kdyz na to nemaji paka. A co se tyka ucitelu vzheldem k prac. dobe a vlnu maji nadprumerny plat. Kravataci v parlamentu zacnete premyslet a ne se porad dohadovat kdo a co. nejraci bych je vsechny nakopal nekam.
0/0
21.9.2004 10:24

Daňový soumar

Deratizace, dezinsekce
Ouředníkům přidat arzén do jídla. Jsou to paraziti a je nutné je nemilosrdně vyhubit!!!
0/0
21.9.2004 10:21

Sudajev_PPS_43

Ještě jednou
Úředníkům nakakat, jsou to vesměs neschopní flákači.
0/0
21.9.2004 10:09

pan_otaznicek

Re:
Projednou s tebou souhlasim.
0/0
21.9.2004 10:14

jarda17

Nábor
Jsi líný,hloupý a chceš hodně peněz ? Přijď mezi nás, rádi Ti vyhovíme.
Policie ČR
0/0
21.9.2004 10:01

MichaelWittman

Re:
0/0
21.9.2004 10:51

Jahor

Gross, Škromach a celá ČSSD to myslí upřímně
V příspěvcích bohužel dosud nikdo nedocenil, že strana výrazně snížila vysokou nezaměstnanost, jaká by mohla být, kdyby nezajistila statisíce nových míst na úřadech. A nejedná se jenom o úředníky, ale i o dělnická místa. Vždyť i údržbáři, instalatéři, kantýnské, ulízečky, osobní řidiči, ochranky a mnohé další jsou na ministerstvech také potřeba.
0/0
21.9.2004 9:43

Tomáš Jemarný

Re:
Je vidět, že nemáte tušení, jak to na úřadech chodí. Ty uklízečky a údržbáři už byli dávno propuštěni nebo vyhozeni a jejich činnost zajištěna soukromými firmami, což vyjde asi tak 5x dráž. Zeptejte se třeba na Českém telekomunikačním úřadu, tam jsou v tomhle ohledu mistři.
0/0
21.9.2004 10:44

oudy

policejní trubky
Nechápu, jak těm policejním trubkám můžou přidat takovej balík. Poslední zkušenost ze severních Čech (Varnsdorf): při jízdě k případu se srazily společně 2 hlídky, obě auta na odpis, nikdo netrestán. Týden poté z cely uprchl několok let hledaný zloděj, opět se nic neděje - služebna je příliš zastaralá (10 let po generálce). No a když před pár týdny sepsali protokol o krádeži kola, tak se to hrubkami jen hemžilo (přesmikovač aj.) A tihle IQ tykve mají mít v průměru 32 000 ???
Co se týče státní správy - je neefektivní, ale potřebná. Sám jsem pár let učil, ale vzal jsem kramle za lepším, za katedru dnes chodí jen baby a je to vidět na dětech (syn chodí do 7. třídy a na celé škole jsou jen 3 učitelé, zbytek babinec - a to je škola pro cca 600 dětí) - jsou to spojené nádoby, dítě nevidí autoritu ve škole, doma na něj nikdo nemá čas a tak se divte, že se inspirují PC střílečkami, Novou atd... 
0/0
21.9.2004 9:36

pan_otaznicek

Re:
Kdyz doma na sve dite nemas cas, tak se pak nediv. Idiote.
0/0
21.9.2004 9:49

oudy

Re:
Ve svém příspěvku jsem se nikde nezmiňoval o tom, že na vlastní děti nemám čas. Navíc nevím, proč mi tykáte a nadáváte, jste snad příslušník PČR a nelíbí se Vám výtky proti zvyšování platů ?
0/0
21.9.2004 9:59

pan_otaznicek

Re:
Nelibi se mi ty tvoje kecy. Rekl jsi to nekdy manzelce do oci, ze je vlastne podradna a ze ty jsi ten king a autorita ? Pochybuji. Bez radeji umyt nadobi a okna.
0/0
21.9.2004 10:14

ipm

Re: hele votazníku...
neříkal jsi že jdeš pracovat???
0/0
21.9.2004 11:01

oudy

Re:
Je mi líto, ale skutečně nerozumím Vašim reakcím na můj komentář. Takže buďte tak laskav a zdržte se jich, případně začněte dělat něco užitečného (pokud jste příslušník PČR, tak třeba jít na obchůzku Vašeho rajonu). Děkuji.
0/0
21.9.2004 11:44

Pucmeloun1

Uz jsem se lekl
ze by se neozvali urednici.....
0/0
21.9.2004 9:22

HAL9000

Re:
Myslíš valcíře kulí zastudena ?
0/0
21.9.2004 9:37

Borgh

Jak můžou přidat jenom jedněm?
Platový tabulky jsou snad jenom jedny ne? Nebo celej ten nárůst budou nějaký zvláštní odměny?...A úřednický krysy ať drží huby, za to co předváděj bych je tak akorát nakopal do pr....
0/0
21.9.2004 9:18

Iridium

Jak na platy?
V podstatě je to snadné. Přestat přijímat automaticky za každého do důchodu odcházejícího úředníka někoho nového. Jeho práci rozdělit mezi zbytek a zčásti i jeho mzdový fond. Lépe motivovaní by pak (snad) odváděli i lepší práci. Ve státní správě je mnoho osob, které přesluhují. je to zbytečné. Nové lidi přijímat jen v případě, že např z jednoho místa odejde naráz větší počet lidí. Jinak ne. Jenže v praxi to vypadá tak, že motivace šetřit pracovní místa je nulová, protože fond vám stejně seberou. Dále jsou obvykle peníze rozškatulkovány a jejich vydání pevně vázáno, takže když někde ušetříte, tak jinak ty peníze nevyužijete. Výsledek? Utracení za každou cenu, i za naprosté zbytečnosti. Důvod? Nemožnost normální manažerské práce, nutnost dodržovat tisíce pokynů, nařízení atd.
0/0
21.9.2004 9:08

redback

já se divím ...
lékařům, policajtům, soudcům, učitelům a úředníkům  Proč si neřeknou rovnou o plat 100.000 kaček měsíčně? Nemají žádnou konkurenci, mohou vydírat stát jak se jim zachce a socani jim to klidně dají. Vždyť přerozdělovat je tak snadné! A ti, kteří na to budou muset vydělávat zase skloní hlavu a budou držet hubu, protože daně se musí platit, jinak půjdou do kriminálu! Votroci jedni!
0/0
21.9.2004 9:00

pan_otaznicek

LEHKE RESENI
PROPUSTTE 10 000 UREDNIKU A JEJICH PLATY ROZDELTE MEZI LEKARE !!!!
0/0
21.9.2004 8:58

Jahor

ANO ! A zbývající úředníci si pak budou vážit práce, lehce nahradí propuštěné.
0/0
21.9.2004 9:26

Ahasver

hm
Dokáže si někdo z vás představit, že by váš zaměstnavatel byl v ztrátě a vy by jste si šli říci o zvýšení platu, třeba jen o míru inflace? Kam se poděla soudnost ...
0/0
21.9.2004 8:51

KarlaEgon

Re:
Je spoustu zamestnavatelu, kteri jsou ve ztrate , ale na nove auto pro sebe, zenu, deti, dum atd. vzdycky je
0/0
21.9.2004 9:05





Najdete na iDNES.cz