Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice by ráda vydala Hlinkovu kartu

Lékaři karlovarské nemocnice odmítají, že by zanedbali péči o zraněného Ivana Hlinku. Vedení nemocnice chce proto vydat Hlinkově rodině lékařskou zprávu o průběhu léčby, aby tak předešlo spekulacím o trenérově smrti. Právníci nemocnice zjišťují, zda je to možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ROSES LIVE

HMMM, Při čtení tohoto
článku se nemůžu zbavit dojmu, že jeho autor čerpá informace z diskusi k předchozím článkům k Hlinkově léčbě.
Pokud se tu objeví pánové canceri a Chirurg1 , pak vás prosím pánové o vyjádření, jestli vám to taky evokuje naše diskuse(i) z před pár týdnů.
0/0
15.9.2004 17:20

JohnX

Vcerejsi reportaz...
kdyz jsem to vcera videl, tak jsem pomalu nabral obratky az jsem zacal jen tak pro sebe rvat "TO SNAD NENI PRAVDA, TA KOMUNISTICKA ...." nemusim dopovidat. To co predvedla pani ministryne, ktere jeste neuschlo ministerske razitko v legitimaci je opravdu naprosto nemoralni. I kdyz extistuje nejaky legislativni zakon, tak v takove situaci by snad se mel prumerne inteligentni clovek zamyslet nad tim co rika a ne se chovat povysene a odvolavat se na 20-40 let stary nedemokraticky zakon. Jsem pro to, aby pani "ministryne" byla okamzite odvolana, protoze se znemoznila jeste driv nez se verejnost stihla seznamit s jejim jmenem. Chudak pani Hlinkova, neni nic horsiho nez pochybnosti o tom, ze se dalo udelat vice, to to nikomu ve vedeni nemocnice a na ministerstvu nedoslo ? Ta kr.... zapomela, ze jsme hokejovy narod a smrt Hlinky byla vnimana temer jako narodni smutek, si vybrali spatnou osobu, tohle jim neprojde.
0/0
15.9.2004 17:09

antigogo

Re:
Kterou paní Hlinkovou myslíte, tu první nebo tu druhou, já už v nich nemám jasno.
0/0
15.9.2004 17:18

_m-

Re:
To nebylo hezké. Hlinka nebyl ani první a bohužel ani poslední rozvedený muž v této "hokejové" zemi a to jestli se ke své první ženě nezachoval hezky sice není nic pěkného, ale ani v tom bohužel nebyl jediný. To nic nemění na faktu, že jeho současná žena je podle zákona člověk, který je k němu v nejbližším rodinné vztahu. madla
0/0
15.9.2004 17:55

antigogo

Re:
To nebylo myšleno ironicky, já jsem ani donedávna nevěděl, že paní Liběna je druhá manželka, a jak se k první zachoval nevím.
0/0
15.9.2004 18:01

_m-

Re:
Hlas lidu a tisku praví, že nic moc, ale to je povídání do jiné diskuze. madla
0/0
15.9.2004 18:06

zlý fořt Emil

Re:
Jaký "hokejový národ"? Co to je za fanouškovský výblitek? Jaký národní smutek? Za koho? Za trenéra? P.S.: Já jsem toho názoru, že jsme národ konstruktérů kontaktních čoček ... ;-)
0/0
15.9.2004 17:26

JohnX

Re:
Podle tvého příspěvku se taky lehko můžeme stát národem "pitomců" :-)
Pravda, jistě ne všichni fandíme hokeji, ale řekni mi, kolik lidí zná nějakého konstruktéra kontaktních čoček a kolik lidí zná pana Hlinku.
To že se někdo na hokej nedívá, neznamená že nejsme hokejovým národem. Nazdar
0/0
16.9.2004 16:38

tatami

Pohled na vec
Kdysi mne nejaky k+...t poslal na vysetreni se zalepenou obalkou. Roztrhl jsem ji a precetl. Ten pantata vyskakoval metr dvacet  a vyhrozoval buh vi cim nez jsem ho uklidnil nabidkou par facek. Muj zub je mym majetkem. Mohu ho prodat, vyhodit atd. Je nedilnou soucasti meho tela. Z cehoz vyplyva ze cele moje telo je mym majetkem. Konec koncu mohu prodat svou ledvinu nebo telo odkazat vede atd. A znalosti o mem majetku jsou vyhradne me vlastnictvi. Lekar se muze s mym souhlasem s fakty o mem telo seznamit- bud psanou formou nebo formou vysetreni. O zjistenych skutecnostech ale je povinnen zachovavat mluceni vuce 3 osobe. Ale protoze to cini na zaklade meho povereni a je za to mnou placen jsou vysledky  jeho cinnosti mym vlastnictvim.
0/0
15.9.2004 16:49

Nou_coment

Re: Jednoduché a srozumitelné
Toto je výklad svéprávného člověka. Tiskové chyby a překlepy nejsou podstatné. Děkuji.
0/0
15.9.2004 17:03

xxaxxa

Re:
Tohle zní perfektně logicky. Naše zákony ale tak perfektní alogické nejsou. Jestli se nepúletu, tak ten "zákon o zdraví lidi", 40 let starej, mj. dokonce přímo přikazuje člověku o sebe pečovat tak, aby své zdraví nepoškozoval (neznám ho zpaměti, takže nemohu citovat paragrafy). Ale mám neblahý dojem, že něco takového tam je (škoda, že podle toho už dávno nepozavírali všechny feťáky apod. smrady do vězení, místo na drahý jipky)
0/0
15.9.2004 17:11

antigogo

Re:
Vždyť se na ty doktory nerozčilujte, oni se zlikvidují sami! Odborník z Prahy (odkud jinde), protože samozřejmě se v Praze dělá nejlepší medicína, zkritizuje jiného, aby na jeho místo byl dosazen někdo jiný. I za tím, možná se budete divit, jsou ale politické cíle. Jak se dostal k moci ministr Bojar? Tím, že opravdu zveličil následky policejního zásahu a množství zraněných a jednoho mrtvého, aby se později ukázalo, že nento mrtvý si vesele žije a je bývalý StB agent.
Tak bude ředitelem nemocnice člověk loajální k nějaké politické straně nebo našim východním bratrům. Péče bude na úrovni a mnohé případy se ututlají tak, že se nebudeme stačit divit.
0/0
15.9.2004 17:17

Nou_coment

Re: Logika a úředník ???
0/0
15.9.2004 17:38

antigogo

Re:
Pardon, ale tím jste chtěl říci vlastně co???
0/0
15.9.2004 17:44

Nou_coment

Re:
Re:xxaxxa v 17:11 .Jinak u úředníků nehledej logiku
0/0
15.9.2004 18:07

Lenka147

Re:
To se mohlo bohužel stát i dnes. Já když jdu do hematologické laboratoře na odběr krve, tak mi můj vlastní rozbor dají vždy v zalepené obálce. Je to totiž strašně tajné, kolik mám hemoglobinu apod.  Kdybych si to přečetla, nebyl by pan doktor tím tím jediným všeznalým, jakýmsi nadčlověkem.
Nemluvě o tom, že mi minulý týden na základě špatného krevního rozboru málem hospitalizovali mou 7 letou dceru. Takové je naše zdravotnictví.
0/0
15.9.2004 17:22

antigogo

Re:
Promiňte, ale odkud jste? Já prostě u nás z krajské nemocnice takové praktiky neznám. Neznám je ani z polikliniky. Lékaři mi své zprávy dají do ruky a mohu je klidně konzultovat, nebo jsem měl štěstí na lékaře.
0/0
15.9.2004 17:27

Lenka147

Re:
Ostrava-Poruba, stará poliklinika
0/0
15.9.2004 17:33

zlý fořt Emil

Re:
A umíš ten nález správně interpretovat? Anebo se jenom podíváš na označení v rámci refenčních mezí a připadáš si také všeznale? Jinak fakt dobrý hodnotit zdravotnictví jako celek z jednoho zážitku ... to mluví o veliké soudnosti ...
0/0
15.9.2004 17:32

Lenka147

Re:
To je moje věc, jestli umím nebo neumím. Jde o to mít právo si to přečíst, ne?
0/0
15.9.2004 17:34

zlý fořt Emil

Re:
Budiž, počti si ...
0/0
15.9.2004 17:40

Lenka147

Re:
Jsi hodný, dík.
0/0
15.9.2004 17:45

zlý fořt Emil

Re:
Není zač, i když o můj názor tak docela nejde ... paní Emmerová byla včera poněkud méně vstřícná :-)
0/0
15.9.2004 17:47

antigogo

Re:
No, ono je mnoho lidí zde velmi chytrých. Na jedné straně, když někomu dáte do ruky výsledky vyšetření, tak je nadšený a počte si a zkonzultuje to, na druhé straně by mohl při nepochopení skončit i sebevraždou a doktor by byl zase ten špatný, protože mu to "určitě špatně" vysvětlil a rodina by ho žalovala zase (pokud by nedědila). Jenže na tomto diskuzním fóru to nevysvětlíte.
0/0
15.9.2004 17:49

zlý fořt Emil

Re:
Právě proto se ty obálky zalepují ... všechno je ale o komunikaci ...
0/0
15.9.2004 17:50

antigogo

Re:
Nejen o komunikaci, ale i o inteligenci na obou stranách ......
0/0
15.9.2004 17:54

zlý fořt Emil

Re:
Tak tak ...
0/0
15.9.2004 17:59

zlý fořt Emil

Re:
Ještě Vám prozradím základní pravidlo české medicíny dle obyčejného českého člověka se selským rozumem: Doktor je vždycky ten špatný, zatímco sousedka od vedle ví všechno vždycky líp ... a rády by ty lékařské záznamy taky viděla ...
0/0
15.9.2004 17:54

antigogo

Re:
....to mi nemusíte prozrazovat, to já vím...
0/0
15.9.2004 17:56

Lenka147

Re:
Uvažovat nad rozhodnutím lékaře se může vyplatit. Doporučuji vždy číst příbalové letáky na předepsaných lécích, pídit se po informacích o své osobě a přemýšlet o nich. V případě pochybností konzultovat s druhým lékařem.  Před šesti lety mi obvoďák předepsal APO-METOPROLOL - lék k léčbě hypertenze a infarktu. Při mém krevním tlaku 100/60.
0/0
15.9.2004 18:03

zlý fořt Emil

Re:
V jaké indikaci?
0/0
15.9.2004 18:07

Lenka147

Re:
To netuším, žádné problémy jsem neměla. V rámci preventivní prohlídky jsem se podrobila jednomu kontrolnímu EKG, pan doktor si důležitě prohlédl křivky, které z toho vylezly, nic neříkal (stejně bych tomu podle něj i podle Tebe nerozumněla) a napsal recept. Naštěstí umím číst a měla jsem sousedku doktorku, sice oční, ale pracující v nemocnici, tak mi domluvila návštěvu na interně, kde mi lékař po sono vyšetření řekl, že mám ty léky ihned vyhodit. Takže jsem nevytuhla.
0/0
15.9.2004 18:15

zlý fořt Emil

Re:
Tento přípravek se používá mimo jiné na léčbu určitých druhů arytmií, které se diagnostikují z EKG ... tolik jen k tomu důležitému pohledu na křivky. Spíše mě zajímá, proč se pacient, kterému kdosi předepíše dlouhodobou léčbu a ještě k tomu na srdce (což je veřejností vnímáno zvláště citlivě) ani nezeptá, co mu vlastně je a co se mu předepisuje. A o tom to je ... tuto situaci nevyřeší právo na získání dokumentace (která je Vám k ničemu, když jí nerozumíte), ale stačí jenom prosté pokecání s doktorem o Vašem problému a vysvětlení ...
0/0
15.9.2004 18:24

Lenka147

Re:
Pan doktor měl stejný názor jako Vy.  Že tomu stejně nerozumím, tak proč by se se mnou bavil. O dlouhodobé léčbě nic neříkal, jen že křivky nejsou tak, jak mají být, tak mi předepíše léky. Myslím ale, že léky na srdce se na základě jednoho jediného EKG nepředepisují.
0/0
15.9.2004 18:30

zlý fořt Emil

Re:
Argument, že tomu nerozumíte, není argument pro to, aby se s Vámi doktor nebavil, ale právě naopak. Takže neměl stejný názor jako já ... já jenom říkám, že místo vydávání dokumentace každému na požádání by měli doktoři spíše slovně vysvětlovat ... a pak by spousty žádostí o vydání ani nebylo třeba a vše by bylo ke všeobecné spokojenosti. K předepisování dle EKG - záleží na situaci, nelze obecně shrnout v jedné větě ...
0/0
15.9.2004 18:38

antigogo

Re:
Madame, jestli budete číst příbalové letáky léků, kterými se  výrobci (firmy) pojišťují proti případným žalobám, tak budete muset jíst pouze česnek s cibulí, a to ještě neplesnivý !!! Určitě si zjistíte proč.
A když jste si tak jistá, že lékařské problematice rozumíte, pak se divím, že k lékaři vůbec zajdete. Vźdyť taková americká kniha Rodinný lékař je na naše poměry jako ušitá . S takovými pacienty, kteří si myslí, že by mohli, eventuelně nemuseli, se nejlépe spolupracuje a výsledky bývají vždy "nejlepší".
0/0
15.9.2004 18:39

tatami

Re: Drobne upozorneni
I kdyby to chtela pouzit jako plinku pro dceru nebo vypucovat s tim okna, je to jeji majetek. Muze to cist hlavou dolu nebo to prohlizet proti svetlu a myslet si pritom ze se jedna o stary indsky epos z knihy ved..... zalezi jen na jejim rozhodnuti.
0/0
15.9.2004 17:51

zlý fořt Emil

Re:
Zdravotní dokumentace je majetkem toho, kdo ji vytvořil - lékař, zdravotnické zařízení (stejně jako plány vašeho domu, které nakreslí architekt jsou také jeho majetkem) a ze zákona ji musím po určitou dobu archivovat ... Pacient má dle zákona nárok maximálně na výpis z dokumentace, což pro běžné potřeby postačuje. Nevidím však důvod, proč by to některý pacient po dohodě s doktorem nemohl dostat dokumentaci celou ... ale pacient, nikoliv TV H@VNO ...
0/0
15.9.2004 17:58

_m-

Re:
To je zajímavé. Chodila jsem k jedné paní doktorce přes 20 let, když šla do důchodu, tak mou zdravotní dokumentaci přenechala svému nástupci. To může být v pořádku. Když jsem za jeden rok změnila lékaře, pan doktor mi nejenže nevydal dokumentaci - byla jeho majetkem? on ji vytvořil? - ale výpis mi dal velikosti jednoho receptu s tím, že na víc nemám právo. Známá odešla od téhož lékaře k doktorce, která sedí jen přes chodbu - ani ona nedostala svou dokumentaci (navíc s ní pan doktor od té doby nekomunikuje, ale to je o něčem jiném). madla
0/0
15.9.2004 18:05

zlý fořt Emil

Re:
Jak jsem řekl, dokumentace se musí archivovat - v návrhu zákona bylo dokonce, že po smrti pacienta až 100 let, u živých pacientů desítky let (nevím přesně) - myslím, že to neprošlo, ale povinnost k archivaci zde je. Teď už asi není tak zajímavé, že Vám ani druhý pan doktor (jehož majetkem mimochodem dokumentace ze zákona skutečně je - získal ji zároveň se zaběhnutou ordinací) dokumentaci nevydal. To, že Vám napsal výpis velikosti receptu je možná chyba vaší oboustranné komunikace ... objektivně však uznávám, že na tak malý formát veškeré potřebné údaje napsat nelze ...
0/0
15.9.2004 18:13

antigogo

Re:
...já říkal, je to zbytečné.... V současné době lidé o NELADU (jiné slovo zde nejde, bohužel, použít) ve zdravotnictví nemají ani potuchy. Na jedné straně jsou opravdu na vině zdravotničtí pracovníci, to všichni samozřejmě vidí , o tom svědčí i tato diskuze a to hlavně odsuzují (různě inteligentním způsobem), ale ten hlavní skrytý v podobě nesmyslných nařízení, právních kliček, diktátů různých pojišťoven, magistrátů a ministerstev NEVIDÍ.
0/0
15.9.2004 18:49

tatami

Re: Drobna chybicka
Tady se trochu mylite. Architekt ma autorske pravo na tuto dokumentaci ale vlastnikem te dokumentace jste vy. Pokud vytvoril to dilo na vas pokyn nemuze ho prodat dalsim zajemcu ve stejne forme. ( Musi byt zmenena treba jen carka). Sochar kdyz vytvori sochu tak ma na ni autorske pravo , ale az ji proda tak vlastnictvi prechazi na noveho majitele. A ten si s tim muze delat co chce. Treba to rozemlit na prasek.
0/0
15.9.2004 18:16

Kleki Petra

A ve finále paní ministryně vynese
žaludské eso (s vlastním portrétem).
0/0
15.9.2004 16:42

Dr No

Už to zřejmě stačili patřičně upravit
0/0
15.9.2004 16:36

tatami

Statni majetek ?
Vazena pani ministryne, pokud jsou to statni zaznamy a majetek statu pak dolozte nejaky muj souhlas s porizenim tohoto souboru dat. Pokud tento souhlas nemate , tak my tady zas mame zakon o ochrane osobnosti. Kdy podate demisi? myslim ze zitra rano to postaci
0/0
15.9.2004 16:23

Lenka147

Re:
Super, Tatami!!!
0/0
15.9.2004 16:24

KarlaEgon

Re:
zakon o ochrane osobnoti neexistuje
0/0
15.9.2004 16:32

tatami

Re: a sakra
Chybicka se vloudi ........ v Cesku neni?
0/0
15.9.2004 16:35

Lenka147

Re:
O ochraně osobních údajů ale jo
0/0
15.9.2004 16:35

tatami

Re: ???
Ale v Cesku je jakysi zakon ze nikdo nesmi bez vaseho souhlasu shromazdovat o Vas duverna data ? nebo se pletu????
0/0
15.9.2004 16:37





Najdete na iDNES.cz