Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozor, jste sledováni. V metru i na ulici

Od útoku Al-Kajdy na USA uplynuly tři roky. Tragické události si připomíná celý svět. Bezpečnostní opatření fungují od té doby i v Česku. Začíná to odstraněnými odpadkovými koši v metru a končí bariérami kolem sídla Rádia Svobodná Evropa. A opatření stále přibývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modráček

Mě zase sledují...
...Jelínkovi poskoci. Za to, jak tady usilovně biju ze všech výšek a úhlů do itzzyků.
0/0
11.9.2004 20:56

Nou_coment

Nejsem egocentrista,
ale celkem mne těší, že svým příspěvkem v 11:40 jsem obrátil pozornost debaty od následku k příčinám.Chápu autora příspěvku, jistá senzacechtivost je přirozená vlastnost novináře. Opomenutí faktů, že do současného stavu nás dostaly nezodpovědné kroky bláhových idealistů a neukojených, stále teoretizujících absolventů ekonomických věd, to je také fakt.
0/0
11.9.2004 18:57

OKEJ

Prispevek
Ja ziji v USA a citim se sledovan uz i jen pri telefonovani. Clovek to aroma "slideni" zkratka pocituje a nemusi tomu tak ani byt. Je to ke zvraceni tenhle cas a neni to lehky. Proc jsme tam kde jsme (my lidstvo) nechapu. Veci se preci daji resit rozumne. Lidsky zivot je prilis kratky a krehky. Kvuli par hovadum ze stredovychodu zijeme ve strachu, nejistote a zabijeni nevinnych muzu, zen a deti. Jakoby toho uz v minulosti nebylo dost. Pokud se nekdo chysta odjet do USA, jsou mu odebrany otisky prstu. Sleduji se i telefony a internet. Kvalita zivota=hnus, pri pomysleni co se deje viz. terorismus. Kde je ta Arabela se svym prstenem? Zamysleni: Kdyz o tom hnusu, valkach apod. premyslim, za vsim snad vzdy stoji muz...jakoby i tento svet byl stvoren dle oka muzskeho pohlavi. Zena by neco podobneho nikdy nedopustila a tak se ptam, jestli by si ten muz uz konecne jednou pro vzdy nemel dat odchod na zenino misto. Protoze dukazem je fakt, ze muz na svete prohrava na plne care. Muz se zbrani v ruce pripraven zemrit a mozna u toho i nekoho zabit, neni muz ale "TRUBKA", proste blbecek, snazici se dokazat si svou silu a muznost, ale ve skutecnosti si dokazuje pravy opak.  A proto silne doufam, ze ten svet snad jednou prebere do svych ruk zena. Doufam, ze zeny budou vice bojovat za sva prava, ze porazi muze jakozto "jednicku" a ukazi svetu spravny smer. Jelikoz se domnivam, ze zena je mnohem inteligentnejsi, pruznejsi v situaci resit problem a jaksi ohebnejsi, snad se ji tu bude darit a v budoucnu uspeje. PS: Zena by uspela uz davno, nebyt koho??? nebyt muze a jeho pistolky na zadech...protoze muzi jinak nez nasilim problemy resit nedokazi. A to je smutny.
0/0
11.9.2004 17:31

Qvark

Re:
Chlape, pokud nejsi ženská, nebo spíš feministka, to máš tedy o ženských velmi pochybné představy. Kdybys totiž věděl a znal, asi bys se divil a hlavně nepsal podobné bláboly. Mimochodem, pokud jsi ženská, uvedený příspěvek jen naznačuje že některé ženské se s muži směle mohou srovnávat. Oni ženský taky prahnou po moci, a vvvo tom to je.
0/0
11.9.2004 19:47

Leto_Atreides

Ultrafeministo
Co to tady blábolíš?
Je-li kritériem pravdivosti teorie praxe (jak pravil trochu paradoxně V.I.Lenin), pak porovnávejme: matriarchát vládnul lidstvu desítky, možná stovky tisíc let. Za tu dobu se náš druh stačil rozšířit po celé planetě. To není špatné. Naproti tomu patriarchát funguje - nevím přesně - inu pět možná deset tisíc let. Za tu dobu se postavily pyramidy, vypočítala dráha vesmírných těles, zbudovala velká, překrásná města atd.
Cos napsal je kravina a já ti řeknu proč. Dokud budou existovat muži, žena už nikdy celý svět neovládne. Neexistuje totiž jediný civilizační okruh; je jich (podle prof. Huntingona tuším) asi sedm. Stejně jako celý svět nedobyl fašismus či komunismus, nezvítězí na plné čáře ani feminismus (a doufám, že Západ se z této morové rány časem probudí).
Naše drahé polovičky nejsou dost bezohledné a to je - naneštěstí - v reálném světě evoluční nevýhoda. Myslíš, že by mentálně normální, zdravá žena např. dokázala poslat atomovku na nepřátelské město, jak to udělal HT? Pokud ano, zcela ztácím iluze o "něžném" pohlaví.
Nechápej mě špatně - znám plno inteligentních a schopných žen. Bylo by absurdní je diskriminovat - a stejně tak protěžovat. Přijď a ukaž co umíš, ať jsi zdravý bílý muž nebo černá postižená lesba. Nic víc, nic míň. "Gender" demokradie je stejně jako ta "lidová" jen slepou uličkou, cestou do pekel.
0/0
11.9.2004 20:02

j@ck

Re:
myslis ze bezohlednost je evolucni vyhoda? myslis, ze zeny jsou min bezohledne nez muzi? myslis ze bezohlednost je dedicny znak nebo je to predavany vzorec chovani (neco jako mem)?
0/0
11.9.2004 20:57

rohovka

Re:
Určitě nemáš pravdu.Ženy jsou k sobě samým mnohem nepřátelštější než muž k muži.A daleko více u nich rozhodují emoce než zdravý rozum.Některé feministické představitelky rády tvrdí,že kdyby nebyli muži,nebyly by války.Ja myslím že byly,ale bitvy o jeskyně klackama by asi nebyly tak krvavé jako ty mužské.
0/0
13.9.2004 10:47

free_live

urednicky teror
Problem soucasneho sveta je take v tom, ze nejvetsi teroriste jsou nase vlady. A to se bohuzel tyka nasi socialne demokraticke vlady. Policejni teror nastupuje plizive a o to uporneji. Zkorumpovani prokuratori a soudci si jen masti kapsy a likviduji obcany. Ovsem ne uz s humbukem jako pred padesati lety ale tise po jednotlivcich, aby se nemohli branit. Politicke procesy za vlady nasi ctnostne socialni demokracie uz maji na svedomi vice nez pet tisic obeti. Zatim biohuzel neni zadna charta ci spolek, ktery by mel odvahu se tomu svinstvu postavit. Tento teror ma na svedomi tisickrat vic lidi nez muslimove, je o to zakernejsi, ze pracuje skryte, a klame okoli tim, ze se tvari jako spravedlnost.
0/0
11.9.2004 14:30

Leto_Atreides

???
Pět tisíc obětí? Socany jsem nikdy nevolil, ale mohl bys jmenovat alespoň pět deset jmen???
Jinak: pokud máš nějaký závažný informace tohoto charakteru informace, podej trestní oznámení... Jináč je to jen mlácení prázdný slámy a lá z vejce vyleze kuře, rozhlídne se kolem a praví: "Teda takovej bordel jsem ještě v životě nevidělo". Nadávat na brajgl ve všem je snadný.
0/0
11.9.2004 15:40

free_live

prijdeme o soukromi
Veta - Každý zásah do svobody lidí, který bezpečnostní opatření představují, sleduje i Úřad pro ochranu osobních údajů.  - me desi. V uradu sedi byvali komuniste z vysokych postu. Takze opet nad nasi demokratickou svobodou bdi komunisticky milicionar, a my pitomci mu fandime. Dobra parodie na demokracii. Pred tim vykradali banky. To je personal.
0/0
11.9.2004 14:22

murjel

Velký "bratr" nás sleduje!
Pod hlavičkou boje proti terorismu jsou bohužel zabíjeny i děti a ženy! Tedy budoucnost každého národa a státu. Copak nestačí pandemie, epiemie a přírodní katastrofy?! Navíc USA si osobuje právo, rozpoutat válku někde na evropském kontinentu a toto podpoří jakýmkoliv důvodem, aby to jejich občané zbaštili a potom chtějí po OSN a evropanech, aby to celé dořešili! Copak má každý doopravdy tak krátkou paměť, aby nevěděl, jak to dopadlo v Korei, Vietnamu a jinde?! Proč se neustále potomci zlodějů, vrahů  a utečenců z Evropy a celého světa - na kontinent Ameriky - snaží o nápravu něčeho, do čeho jim nic není?! Do dnešního dne se nepotvrdilo, jak t o vlastně s 11.zářím bylo doopravdy, ale bojem proti terorismu se pznačí vše, co pokládají mocní tohoto světa za správné. Zrovna tak, jako byla okupace Československa v roce 1968 pouhým aktem agresora, je to samé ale v jiné barvě předváděno na vropském kontinentu USA. Ať si řeší své problémy v Americe a netahají svoje problémy na evropský kontinent! Vládnoucí třída v Americe je podporována hlavně zbrojařským a finančním managementem. Pokaždé, když slíbí prezident USA zvýšení zisků těmto skupinám, tak dojde následně někde k ozbrojenému konfliktu, ale pokaždé je to mimo území USA a Ameriky! A co se týká srovnání v příspěvcích s Hitlerem, tak bohužel oběti Amrických vpádů mimo území Ameriky se do počtu obětí Hitlera dají srovnat. Je jich již více než dost! Bylo by zapotřebí říci každému z vlády, parlamentu a senátu, že nejsme občané, kteří by se nechali sledovat kamerami v zájmu našich vládnoucích mocných! Bohužel plíživě zde začal Gross zavádět policejní stát, kdy jsme všichni sledováni kamerami pod hlavičkou boje proti terorismu, kdy je neustále zaváděno více a více odposlechů telefonů! Je to plíživé a pokradmé, aby se občané nemohli bránit. Když je vše hotovo a jsme všichni monitorováni - alespoň na veřejnosti - tak se řekne, že demontáž je nákladná a drahá!
0/0
11.9.2004 12:44

pan_otaznicek

Re:
co beres za prasky ? Predpokladam, ze tu paranoiu lecis.
0/0
11.9.2004 12:47

2Mac7

Re:
Pokud léčí, tak neúspěšně .
0/0
11.9.2004 12:49

Leto_Atreides

Soudruhu
"tak bohužel oběti Amerických vpádů mimo území Ameriky se do počtu obětí Hitlera dají srovnat." Tak sem s tím, chci slyšet konkrétní data. 2. světová válka stála život 50 milionů lidí.
Korea i Vietnam měly pokud se nepletu mandát OSN.
V první irácké válce nejdřív napadl Husajn Kuvajt.
Ne ne, amíci mají mnohem víc nevinné krve na svých rukou nepřímo - např. podporou diktátorských protikomunistických režimů v Jižní Americe atd.
Nechci obhajovat "mírovou" G. W. Bushe; podle mě je moc hloupý (a nechá se sebou snadno manipulovat) než aby mohl šéfovat největší velmoci na světě. Ale když už něco plácneš, měl bys to mít podložené.
0/0
11.9.2004 12:52

jezkovyvoci

Re:
Vietnam měl mandát OSN?
0/0
11.9.2004 14:22

Isbjoerna

Re:
, Ne.
0/0
11.9.2004 14:39

Leto_Atreides

Aha
Omlouvám se, čerpal jsem z dnes již opraveného textu V Britských listech (http://www.blisty.cz/art/13762.html)
0/0
11.9.2004 15:18

celtic

Vole
Hlupáku, nebýt USA, tak možná český národ už neexistuje! 2. svět. válku nevyhráli Rusové, ale USA. Ale bolševické názory, že USA jsou jako Hitler holt blbům nevyvrátím!
0/0
11.9.2004 12:07

zlý fořt Emil

Re:
2. světovou válku vyhráli především Rusové ... ať se ti to líbí nebo ne ...
0/0
11.9.2004 12:29

pan_otaznicek

Re:
To tezko. Nebyt materialni a potravinove pomoci z USA, tak by se Rusove nezmohli na nic. A ted bys mluvil nemecky. 
0/0
11.9.2004 12:44

j@ck

Re:
ma pravdu, rusove meli na porazeni hitlera rozhodne vetsi podil nez usa a je smutne, ze to nechcete uznat.
0/0
11.9.2004 12:47

pan_otaznicek

Re:
Vzdyt by si ani neprdli. Zjisti si, kolik jim bylo poslano techniky. Kolik dostali potravin. Vzdyt by ti slavni gerojove vychcipali na hladomor. A bojovali maximalne klackama.
0/0
11.9.2004 12:48

zlý fořt Emil

Re:
Nemáš pravdu, jenom by válka trvala o něco déle ... prostoru, času, lidí a surovin na to měli Rusové dost ... P.S.: Dodávky válečného materiálu do SSSR byl geniální nápad spojenců, jak vést válku s minimálními náklady a ztrátami a s maximálním ziskem ... tím však význam této pomoci nijak nesnižuji.
0/0
11.9.2004 12:52

j@ck

Re:
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/list%20of%20World%20War%20II%20casualties%20by%20country - myslim, ze tohle nepotrebuje vubec zadny komentar.
0/0
11.9.2004 12:53

j@ck

Re:
nejak blbe se ten link zobrazil, takze napisu obsah -ztraty na zivotech ve 2.SV : USA 292 000, Rusko 19,180,000,- staci ti to?
0/0
11.9.2004 12:57

D-o-c

Re:
Nechci snižovat zásluhu Ruska na ukončení II.WW, ale určitě bych to nepodkláal jen počtem padlých. I ty bys mohl vědět, že strategií ruského velení bylo heroizovat svou rudou armádu naprosto zbytečnými útoky! A mnohde dosáhli úspěchů tak, že posílali další a další vojáky do sebevražedného útoku a německým oddílům prostě došla munice... Buďme rádi, že jsme se nenarodili v té době!!!
0/0
11.9.2004 14:27

zlý fořt Emil

Re:
Já mám spíš dojem, že nás čekají ještě horší věci ...
0/0
11.9.2004 14:34

Leto_Atreides

Pleteš si pojmy a dojmy
S nacistickým Německem bojovali především Rusové - byť často americkými zbraněmi. Od r. 1941 až do konce války vázali cca 70 procent sil OSY. SSSR ztratil ve válce 20 milionů lidí... USA zaplatily porážku Říše především dodávkami zbraní, sověti krví.
0/0
11.9.2004 13:04

D-o-c

Re:
Zásluhy SSSR jsou nesporné, nicméně bez otevření Západní fronty by Hitler nikdy neoslabil své pozice na východě a i podle historiků by to mohlo znamenat pro SSSR totální vykrvácení, čili prohru. Ale zpět k tématu. Spojenci měli na skončení války stejný podíl a v současnosti stejně jako v minulosti si cení lidského života, což se o Ruských jednotkách niokdy říct nedalo...bohužel!!
0/0
11.9.2004 14:33

zlý fořt Emil

Re:
V červnu 1944 byla už Rudá armáda prakticky nazastavitelná a válka v Evropě rozhodnutá ... druhá fronta byla otevřena částečně i proto, že se spojenci zalekli postupu Rusů a nechtěli jim nechat celou Evropu ... v podstatě to byla otevřená akce proti Hitlerovi a skryté opatření proti rozpínavosti SSSR ... Pokud by byla druhá fronta otevřena v roce 1942 nebo počátkem roku 1943, splnila by lépe svůj původní účel - ulevit Rusům na východní frontě ...
0/0
11.9.2004 14:39

D-o-c

Re:
Asi jsem se měl rozepsat a napsat o spojeneckých "čistkách" v Africe a o válce v Tichomoří, která byla defakto pouze v režii USA. Jinak s tou poslední větou plně souhlasím, ale situaci byla tehdy jiná, netřeba ji dnes řešit.
0/0
11.9.2004 14:44

zlý fořt Emil

Re:
Všichni spojenci (VB, USA a SSSR) se na společných konferencích shodli, že základní dvě fronty jsou východní a západní ... africké tažení a útok na "měkký podbřišek Evropy" (Itálii) k velké nelibosti, ale přesto s konečným souhlasem Churchilla, chápali jako vedlejší operace bez výraznějšího strategického a taktického významu (viz třeba něšťastné Monte Casino v Itálii) ... Prioritou č. 1 bylo co nejčasnější otevření druhé fronty ve Francii a tím získání nejrychlejšího a nejkratšího přístupu do Německa ... Válka v Tichomoří byla téměř zcela v režii USA (+ VB) ... Prioritou politického vedení USA byla porážka Německa, prioritou vojenského velení USA byla porážka Japonska ... z toho se také odvíjely problémy při kumulaci výsadkových a útočných plavidel pro invazi do Normandie a částečně to mělo vliv na zdržení otevření druhé fronty ...
0/0
11.9.2004 14:58

Qvark

Re:
Kdyby spojenecké letectvo soustavně nelikvidovalo německý průmysl, a především raketové základny V2, ke konci války, Rusové by asi tak daleko možná nedošli.
0/0
11.9.2004 19:56

Leto_Atreides

Němci měli V2
Rusové kaťuše a USA atomovku. Britové rozšifrovali Enigmu... Kdyby kdyby...
0/0
11.9.2004 20:59

me2di

Re:
Kdo myslis, ze z Nemecka pred 2SV zil,kdo jim pradaval soucastky do zbrani horem dolem..................?
0/0
11.9.2004 12:52

Nou_coment

Terorismus!?
Proti agresi až terorismu je nutno rozhodně vystoupit a konat. Jen mne mrzí, že poctiví lidi v ČR sebou nechají manipulovat až v režiji muzikálu "11.září". Každá akce vyvolá reakci, jaký je rozdíl mezi Hitlerem a zahraniční politikou USA? Mrtvé si spočítejte sami.
0/0
11.9.2004 11:40

123freak

Re:
Se divím,, že tě ještě ami řiťopicháči nezasypali hromadami jejich obvyklých blábolů o oprávněnosti zahraniční politiky USA ve světě.
0/0
11.9.2004 12:06

robert_2004

hmmmm,
ono to s tím prohledáváním nebude tak žhavé. Při vstupu na koncert James Browna jsem ukázal jen lístek, nic víc. Pokud něco hledají, tak možná plechovky s pitím. Ne však kvůli "bezpečnosti", ale hlavně aby návštěvníci těchto akcí pili ty nehorázně předražené nápoje uvnitř. Pro neznalé: Budvar desítka 35 Kč (točená i lahvová!), 0,5 L nealko 50 Kč atd.
0/0
11.9.2004 11:31

SocPredator

ty koše
S těma košema to byl opravdu "geniální" nápad. Někde u eskalátorů jsou, někde ne.
Doufám, že se alespoň zaměstnalo dost lidí na úklid
0/0
11.9.2004 11:26

Homer1

Re:
Ty koše odstranili pod záminkou terorismu. DP se jednoduše zbavil odpovědnosti za odpadky a především chce ušetřit za jejich likvidaci. DP se holedbá miliony přepravených lidí. Pokud odhadnu, že každý člověk stráví v dopravním prostředku dejme tomu 30 minut a denně převezou DP třeba 3 miliony lidí, pak jde jistě i o nezanedbatelný objem odpadků (pokud někdo znáte skutečná čísla tak si dosaďte - ale snad jsem to odhadl alespoň řádově). Ty koše zmizely "po anglicku", a DP se jejich odstraněním nikde nechlubil.
Asi usoudili, že je lepší mít odpadky rozházené po celém nástupišti než ho mít v několika koších...
0/0
11.9.2004 12:03

pan_otaznicek

Re:
blbost. Rekni na jakem nastupisti se valeji odpadky ? Denne jezdim meetrem a nikde jsem nic takoveho nevidel. Jenom placas nesmysly
0/0
11.9.2004 12:47

bilboq

Re:
No treba Narodni Trida vecer .... ono nahore jsou stanky s rychlym obcerstvenim a nez clovek sejde ty dlouhy eskalatory dolu + ta dlouha chodba k nastupisti, tak to ma asi uz snedeny ... a skladba odpadku, co se tam vali by tomu odpovidala .... samy tacky a kelimky, ale obcas i noviny nebo jiny odpad .... Uprimne receno mne to stve ze daly kose pryc, kdyz neco dojim, tak nemam kam zahodit obal ....
0/0
11.9.2004 13:43

zlý fořt Emil

Re:
Upřímně řečeno ... proč mají lidi potřebu žrát v metru buřty?
0/0
11.9.2004 13:47

Leto_Atreides

Upřímně řečeno
a proč by nesměli?
Jsem ten poslední, kdo by chtěl obhajovat teroristy, ale dostává se jim až přespříliš pozornosti v médiích, což pak zpětně vyvolává u veřejnosti svého druhu hysterii. Kolik lidí zahyne v západních zemích (plus Izrael a Rusko řekněme) na silnicích a kolik při teroristických utocích? Ano chápu ten propastný kvalitativní rozdíl. Myslím ale, že bychom se neměli tak snadno vzdávat svých svobod (třeba i takovýchto "pitomostí" jako jsou odpadkové koše) a bezmezně věřit státu a jeho tajným službám.
Samozřejmě by toto srovnání dopadlo jinak v případě ZHN. Tady ale pomůže spíš přísná kontrola špičkových vědeckých pracovišť a kšeftování se zbraněmi, než nasadit živého či elektronického fízla na vlastní občany.
0/0
11.9.2004 14:11

free_live

Re:
A zvlaste kdyz - Každý zásah do svobody lidí, který bezpečnostní opatření představují, sleduje i Úřad pro ochranu osobních údajů. - s personalnim obsazenim byvalymi komunisty. Ti drive vykradali banky, ted bdi nad ochranou nasich osobnich dat.
0/0
11.9.2004 14:24

SocPredator

Re:
Nesmíš jezdin z Lužin na Hůrku 2x denně (ráno, odpoledne)
Večer je v centrálních stanicích pravidelně "naváto", jenže není to ani problém toho, že by tam někdo dělal svinec, ale přetékají tam koše, které tam ještě jsou
0/0
11.9.2004 15:33





Najdete na iDNES.cz