Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Třebíčsku spadl vrtulník, uhořelo 6 lidí

U Kuroslep na Třebíčsku se odpoledne zřítil vojenský vrtulník. Britský stroj, který se účastnil mezinárodního cvičení Létající nosorožec, pak shořel. Záchranáři našli šest zuhelnatělých těl. Armáda potvrdila, že na palubě bylo šest britských vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EUforista

poštvali si británii
nemyslím, že by to lidem z great britain stačilo - hluboká soustrast. Asi z toho bude další arbitráž.
0/0
13.9.2004 13:09

jarwampaa

předpokládám,
0/0
10.9.2004 12:38

Pepe82 nd

Škoda jich
Loni jsem byl na Flying Rhino a jeden Lynx jsem si prolezl - krásná mašinka... Jen doufám, že to nebyl právě on... Je to hrůza! A pokud je pravda, že letectvo na tom místě žádalo o označení vedení a dráteníci se na to vybodli, tak nemám slov.   
Chudáci kluci... R.I.P.
0/0
10.9.2004 11:34

LOBOGO

Ty, ty, ty vy blbý lampasáci
dělat kraviny se nevyplácí. Ještě že ten kšunt nespad na nějakej barák, to by asi vodnesli nevinný lidi.Nebo šlo vo nový cvičení s pracovním názvem Kamikadze.
0/0
10.9.2004 10:17

Děd Vševěd

Malý dotaz
Hezký den, přátelé ! Pokud je mně známo, tak autojeřáby mají na svých pohyblivých ramenech detektor, který jeřábníkům oznamuje, že se nebezpečně přibližují k vedení vysokého napětí. Myslíte, že by něco podobného nemohlo být také součástí vybavení helikoptér ? Technicky je to snad celkem jednoduše realizovatelné.
0/0
10.9.2004 7:46

barbudo

Re:
... jistěže, leč na nevelkou vzdálenost a při rychlosti 80 m/s mnoho času na manévr nezbude ...
0/0
10.9.2004 8:44

osilhan

Hrůza!
Byl jsem tam a viděl to. Právě jsem se vrátil a můžu vám říct, že kdyby jste to vy videli i jen z tech 50 m, co jsem to viděl já, tak by většině z vás nebylo vůbec dobře. Nehoda se stala přesně na stejném místě, kde asi před rokem přetrhl jeden drát vedení 22kV náš Mi24 a jako zázrakem  se to tenkrát  obešlo bez zranění a bez vážnějších škod. Zřejmě to ale pánům energetikům nestačilo a i přes opakovanou žádost na dráty neumístily barevné koule. Tentokrát mnohem menší vrtulník Lynx přetrhl dráty všechny 3, takže pravděpodobně oněch 22kV bylo vrtulníkem zkratováno a tím byl vrtulník zapálen. Přímo pod vedením se nachází chata, kde bydlí paní, která prolétávání vrtulníku vždy se zájmem sleduje a byla přímým svědkem jak loňské, tak této nehody. Jinak ve vrtulníku zůstalo 5 členů posádky a 1 vypadl i se sedadlem ven, avšak také nepřežil. Jinak bez těchto cvičení se samozřejmě letectvo nemůže obejít, protože v případě nějakého konfliktu by se nakonec spojenci pozabíjeli, protože každý by měl jinou taktiku. A těm, kteří tady volají po zákazu létání vrtulníků přeju, aby  se brzo vybourali v autě nebo se rozlámali na lyžách někde vysoko v horách a pak si na vrtulníky hodně rychle vzpomenou. Nakonec stačí, aby je postihla nějaká povodeň..
0/0
9.9.2004 22:11

Pribinacek

Re:
Kdyby posádka vrtulníku plnila bojový úkol ve válečném konfliktu v cizí zemi, těžko jim nepřítel označí vedení VN barevnými koulemi. Takže chyba bude asi někde jinde.
0/0
9.9.2004 22:58

osilhan

Re:
Ale pokud by tam ty koule byly, tak by je na druhou stranu pravděpodobně nesundávali.. Zaplatpanbuh nejsme ve válečném konfliktu, takže by tam ty balóny rozhodně ke škodě nebyly. A sami piloti o ně na tom konkrétním místě žádali. Rakousko je jimi poseté, tak proč to u nás nemůže být stejné? Není to problém jenom pro vojáky, ale i pro letecké záchranáře, civilní letadla atd. atd. atd...
0/0
9.9.2004 23:04

fleret

Re:
souhlas...
0/0
9.9.2004 23:13

minipegy

Re:
Máš recht Ondrášu, ještě teď mě zebou z toho brodění oslavou nohy.
0/0
10.9.2004 0:01

pesimista-domaci

Re:
Jo jo, takový bojovník, který nemá označené vedení kolemi a v mapě číst neumí, to je fakt profík. Ještě že tu nezuří válka, to bychom museli mít koule i na šňůrách na prádlo, aby se nám profíci nepotřískali o stojany. PABLB, který neumí lítat patří ke kanónu nosit lopaty a ne lítat.
0/0
10.9.2004 6:20

gagaryn

Re:
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...
 
0/0
10.9.2004 6:54

Unyax

Re:
Letěl jsi někdy ve vrtulníku, ty debile?
0/0
10.9.2004 7:39

puck1

Re:
A ty???
0/0
10.9.2004 9:36

Unyax

Re:
Skoro každý den..
0/0
10.9.2004 13:32

qqwwee

Re:
Ve vrtulníku nelétají jenom zelené gumy, ale i záchranáři, hasiči a soukromníci. Dráty VN jsou umělá překážka, z toho důvodu musí být označeny...to je jako když na dálnici nějaký doveda vysype hromadu štěrku bez označení...
0/0
10.9.2004 8:41

LOBOGO

Re: se pozabíjej stejně
a ještě ničej stroje pořízený za naše krvavý daně.Vím o mnoha místech, který by ty prachy potřebovaly místo bandy vymatlanejch gum.
0/0
10.9.2004 10:21

inrs

JE Dukovany
Kousek od mista havarie lezi JE Dukovany. Jsem zvedavy, kdy se do ni nejaky Top GUN trefi. Vojenske letiste vedle atomovky, to zase budou rakusaci rvat...
0/0
9.9.2004 20:34

Pucmeloun1

Re:
jen at rvou....stejne jim to bude prdlacku platny
0/0
9.9.2004 21:46

ulukomorja

Koridory, koridory...
"Teste se!! Nad Vysocinou (mezi Caslavi a Namesti) je oficilani vojensky vycvikovy koridor NATO. Jediny vnitrozmesky v Evrope. Dlasi jsou nad morem (Balt, Atlantik, Stredozmeni) a v Turecku (kde jsou ted nasi piloti. Mimo jine se kvuli tomu modernizuje nase dve zakladny, kvuli nasim 30 strojum to neni. Az to bude za 2 roky hotovy, bude tu jedno cviceni za druhym, neli stala zakladna (napr. USAF)."  Koridory vetsinou nekam vedou. Nevis, nahodou, kam ti "koridory" smeruji?
0/0
9.9.2004 20:04

OldFaker

Nemel debility....
....Víš hovnajs o koridorech ve vnitrozemí - ve Francii mají plochu větší, než naše republika, v Německu také. Kdy se přestanou srát debilové do věcí, kterým nerozumí - začíná to politiky a končí tady tím blbem! BTW: Do Dukovan se nikdo netrefí, protože tam mají prostě zakázáno létat....
0/0
9.9.2004 21:20

ulukomorja

Re:
Nez priste takto vsplanes, zkus precist aspon prvni stranku fora. Jinak svou druhou vetou trefujes sam do sebe. Otazka ale zustava: kam vedou "koridory"?
0/0
9.9.2004 21:29

Kacenkin1

Re:
vzdálenost od JE je cca 20 km....
vzhledem k rychlosti Lynxe a jeho obratnosti je to dostatečně daleko, aby se tam "omylem" nedostali....
nicméně pád vrtulníku by JE spolehlivě vydržela....
 
0/0
9.9.2004 22:11

Tomáš Jemarný

Re:
Civilní letadla koridory nemají? Nepřistávají letadla na Ruzyni, když před tím letí ze směru od Jesenice přes celou Prahu, nebo z druhé strany přes Kladno???
0/0
9.9.2004 22:46

Michalll

české dráty a sloupy jsou
málo značené. Poněkud velká cena za toto zjištění, poněkud velká cena za pár plevchovek signální barvy a něco balonů...
NATO však se dozvědělo o českém specifiku a to do budoucna může ušetřit mnohem více. V necvičné akci bývají ztráty z hlouposti nesrovnatelné.
michqal, libčeves
0/0
9.9.2004 19:52

Tomáš Jemarný

Re:
V Íráku prej jsou sloupy VN značený ještě hůř... Nebo se cvičení nedělaj kvůli tomu, aby si vojsko zvyklo na reálný boj, ale aby se prolítlo a projelo po důvěrně známé, perfektně značené krajině???
0/0
9.9.2004 22:54

osilhan

Re:
Sedni si do letadla, nebo vrtulníku a zkus to!!
0/0
9.9.2004 22:58

Tomáš Jemarný

Re:
Tvá poznámka je poněkud mimo mísu. Cvičení je něco, co by mělo cvičící připravit na reálnou situaci, s kterou se později mohou setkat. Takže pokud tady někdo kňučí, že sloupy a vedení nebyly označeny balónky a barvičkami, je to totální idiot. Naopak, sloupy a vedení měly být zamaskovány a pokud by se jim pilot vyhnul, byl by to frajer, který by možná uspěl v boji. Bohužel, byl to neschopný blb, kvůli kterému zařvalo 5 dalších. Čest jejich památce.
0/0
9.9.2004 23:06

osilhan

Re:
A ty jsi totální vůl, protože jsi pravděpodobně nikdy v ničem neletěl (jestli v dopraváku, tak tě ujišťuju, že v 10km sloupy nejsou) a nevíš, jak blbě jsou dráty vidět bez maskovaní. Vedení se dá víceméně poznat pouze podle řady sloupů a ty na místě nehody vůbec nebyly, protože tam vedly dráty přes celé ůdolí a piloti letěli pod jeho vrcholem. A maskování drátů by samozřejmě bylo nebezpečné i pro domácí piloty, kteří krajinu dobře znají. Proč by jinak padali třeba práškovací piloti, kteří létají třeba 20 let každý den na tom jednom samém místě??
0/0
9.9.2004 23:14

qqwwee

Re: sloupy
Podle sloupů to taky není moc vidět, protože doblblí zelení natírají sloupy nazeleno, aby nerušly zvířata.... proti zelenému podkladu nic moc...  
0/0
10.9.2004 10:28

osilhan

Re:
Pravda - sám lítám, takže to znám.
0/0
10.9.2004 13:39

MilanMilanMilan2

Letecké havárie.
Bohužel patří k dějinám letectví jako koleje k lokomotivě. Podled na fotografie rozhadrovaných pilotů nebyl nikdy pěkný. Ale můžete mi věřit, že je to nic proti fotografiím pokusných zvířat, na nichž se vyřádilo radioaktivní záření. To je něco mnohem příšernějšího. Fuj.
0/0
9.9.2004 17:55

dukevaldez

Hrůza
 Je to strašný, že FLYING RHINO takle dopadlo. 6 lidí je opravdu hodně. Chudáci jejich kámoši. Každopádně, bych nechtěl jet zbírat trosky a kusy těl. To je opravdu síla.
0/0
9.9.2004 17:26

Tomáš Jemarný

Re:
Před pár dny zařvalo 6 lidí taky. A to ne kvůli blbosti jednoho z nich, kterej nečuměl, kde co lítá, ale kvůli vožralýmu praseti naproti, s kterým neměli co společnýho.
0/0
9.9.2004 22:59

osilhan

Re:
Znovu říkám - sedni si do letadla a zkus se proletět. Leť asi tak 15 m nad zemí a vyhýbej se drátům. Jsem zvědavej, jak dlouho to přežiješ!
0/0
9.9.2004 23:07

pesimista-domaci

Re: Jsi Matěj
Ze svých daní platím magory, kterým se to líbí. Při cvičení se mají naučit jak lítat mimo ty dráty. Mají si to najít na mapě. Když to neumí a naboří to do nich, tak je jasné, že předchozí výdaje za moje peníze byly k ničemu. Tímto se zbytečná investice ukončila.  Z toho plyne, že to bylo v podstatě dobře. Nějaké kecy o chlapečcích co měli rodinu si nech. Šli hledat boj, dobrodružství a smrt? Šli. Dostali za to zaplaceno? Dostali. Dostali to co hledali? Dostali. Tak kdo tu nedostal to co chtěl? Asi jenom Ty.
0/0
10.9.2004 6:30

Unyax

Re:
Už jsem psal výše, že jsi debil, takže to jen upřesním. Vtip je v tom, že o tom víš naprosté h*vno a děláš machra. Ve vrtulníku v přízemní výšce je všechno otázkou setin sekundy. Kdyby ty dráty v mapě byly, resp. nebyly blbě, tak se tomu každý vyhne.
0/0
10.9.2004 7:44

osilhan

Re:
Proti tomu, že to dělají dobrovolně nic nenamítám. Stejně jako ty dobrovolně děláš svoji práci. Ale cvičit lítání mimo dráty by bylo možný tak na Sahaře, ne v Evropě!
0/0
10.9.2004 13:43

Labrava

Re:
Hele, já třeba lítám (nejspíš na rozdíl vot tebe), takže vim, že minimální vejška podle předpisů pro let s vyjímkou startu a přistání u VFR letů je 150 metrů nad zemí.  A ubespečuju tě, že to je vejška fak minimální ve kerý se dá bespečně letět. Nejenom kvůli drátum ale i kvůli tomu abys měl v případě že ti zdechne motor šanci najít náký pole kam éro posadit. Sám rači lítám vejš  - 250-300 metrů. Takže esli borci s vrtulníkem letěli na vejlet 10 metrů nad zemí, tak jednak porušili předpisy a jednak si za to že nabořili můžou sami. Krom toho na mapě ty dráty měli značený, takže dyby se do ní vopčas podívali, mohli se vyhnout.
0/0
10.9.2004 16:49

osilhan

Re:
Ale jinak s tím prasetem v autě souhlasím..
0/0
9.9.2004 23:08

K.ate

ZAKAZ
Řešení je jednoduchý, zakázat létání všech vrtulníků, už těch mrtvých snad bylo dost?!
0/0
9.9.2004 16:43

houba_

Re:
a co jeste zakazat??
jizdu autem, jizdu vlakem, chuzi, let letadlem....
0/0
9.9.2004 16:51

martixy

Re:
Na silnicích denně jen v Česku pravděpodobně umírá srovnatelné množství lidí. Na celém světě již zemřeli miliony lidí v dopravních prostředcích Občas spadne letadlo - těch mrtvých je daleko více. Automobilovou a leteckou dopravu??? Náhody jsou bohužel stále, zemětřesení, přírodní katastrofy, nehody. Může do nás vrazit meteorit a zlikvidovat skoro celou planetu. I když následky jsou strašné, tragické události nelze nikdy vyloučit a bohužel patří k životu.
0/0
9.9.2004 18:16

mtis

Re: Nejrizikovější ...
... ze všeho je se narodit!  To máte 100%ní jistotu, že pak umřete...
 
Prostě Inšalláh ...
0/0
9.9.2004 19:11

crm6

Re:
Nejlépe zakázat život. To pak nikdo neumře. Není nad jednoduchá a přímočará řešení, že?
0/0
9.9.2004 19:27

Homer1

Re:
Mimochodem, kdysi jsem četl zajímavou statistiku. Ta říkala, že během trvání Vietnamské války zahynulo více Američanů při automobilových nehodách než jejich vojáků při bojích ve Vietnamu.
 
Tak co zakázat první, auta? A helikoptéry až potom? Nebo naopak? A co Jan Tleskač?
0/0
9.9.2004 21:24

saabakis

hmm
je to pruser
0/0
9.9.2004 16:12

MeowMan

Ten nezklamal...
Přeně splnil zadání operace "létající nosorožec".
Letěl jako nosorožec.
0/0
9.9.2004 15:58

Kaimanolok

Re:
Drsný, ale dobrý
0/0
9.9.2004 17:41





Najdete na iDNES.cz