Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

V Beslanu zabíjel teror. Ne Putin

V komentářích o tom, že Putin dusí Čečnu, že v Rusku lidský život nic neznamená, zato tajné služby všechno, že se lhalo o počtu rukojmích, jako by se ztrácel jeden základní fakt. Ty děti v Beslanu vážně nepostřílel Vladimir Putin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MilanMilanMilan2

9. 9. 2004 18:14
Pane Komárek!
Srkoro nikdy s Vámi nesouhlasím tentokrát (patrně zcela vyjímečně) ano. Docela Jste to vystihl dobře, rozhodně lépe, než někteří Vaši kolegové, prodchnutí nevůlí proti všemu ruskému, ať je co cokoliv.
0 0
možnosti

Filip_II

8. 9. 2004 17:47
v Beslanu zabíjel i Putin
Nelze tímto způsobem zjednodušovat skutečnost. Tvrzení: "V Beslanu přece zabíjeli teroristé a ne Putin, který vede krutou válku v Čečně"  je totiž logicky shodné s tvrzením: "To vás přece pobodaly vosy ne já, který je rozdráždil."
0 0
možnosti

yawara78

8. 9. 2004 15:16
Vinu nese i Putin!
Putin nese svou vinu svou neomezenou arogancí a neschopností.PŘÍČINA:Ruská okupace Čečenska a vraždění nevinných civilistů i dětí.DůSLEDEK:Přeživší Čečenci se mstí za smrt svých bližních a to odplatou zabití ruských nevinných dětí.Putin rozpoutal tuto válku.Píchl do vosího hnízda, kde před tím byl klid, ale nyní vosi vylítli z hnízda a začali píchat a brání své hnízdo valstním životem.Každý chytrý normální člověk si uvědomí, že VÁLKA PROTI TERORISMU JE NEJVĚTŠÍ HLOUPOST TOHOTO SYSTÉMU!Zde totiž neexistují poražení ani vítězové.Zatím to však vypadá, že prohrává civilizovaný svět.Tato válka spíše hraničí již s náboženstvím.Lidstvo si neustále myslí, že za něco bojuje,ale nikdo tu neví za co.jen když Bush či Putin ukáže na někoho, tak celý svět hned ví jak se má chovat, tak jak řekou tito pánové!
0 0
možnosti

vaclav13

8. 9. 2004 16:14
Re: nemáte pravdu
A to zejména s tou ruskou okupací. Najděte mi v minulých staletích období, kdy Čečensko existovalo jako samostatný stát, který Rusko obsadilo. Neexistuje. Vždyť i Groznyj založila před bezmála 200 lety carská armáda jako vojenskou pevnost. Způsob jakým Čečensko vzniklo v 90tých letech byl na hranici regulérnosti či spíše za ní a osobnost pana Dudájeva je přinejmenším rozporuplná. Nebyl to žádný ublížený horal, který trpěl pod okupací, ale vysoký důstojník strategického letectva tehdejšího SSSR. Trochu zapátrejte po tom co dělal v Afgánistánu. Pak mu ovšem přeskočilo, konvertoval na islám a zatoužil si pro sebe urvat kus území. Vlastních obyvatel se tak moc neptal. O tom co byl zač jasně vypovídá rok 1993, kdy zrušil vládu i parlament a zavedl prezidentskou správu, čili se stal samovládcem. Sled dalších událostí pak vyvrcholil první válečnou krizí.
Nicméně i tak by po jejím ukončení bylo snad vše jakžtakž v pořádku, kdyby v roce 1999 nepřeskočilo pro změnu zase panu Basájevovi a nenapadl sousední Dagestánskou autonomní republiku. To je legitimní součást ruského území a musel počítat, že Moskva nezůstane stát se založenýma rukama. Věděli co je Putin zač, tak proč to dělali? Když někoho vojensky napadnu a on se ukáže silnější, tak musím počítat s tím, že nejen nezískám území, ale mohu ztratit i svoje. Tuhle poslední válečnou epizodu rozpoutalo Čečensko a ne Rusko. Rovněž to, že se Čečensko před rokem 1999 ukázalo jako nevypočitatelný banditistický stát exportující tak akorát teror, drogy a zločin také není vina Ruska.
Závěrem Vám doporučím jediné. Navštivte někde čečenské utečence a zjistíte, že ze svých polních velitelů mají zhruba stejnou hrůzu jako z ruské armády. Někdy možná i větší, a není to bez důvodu. Jen málokdo si dovede představit co se tam dělo i v době, kdy tam ruská armáda nebyla. Takže tady nemluvte o chudácích Čečencích.
 
0 0
možnosti

yawara78

8. 9. 2004 15:05
Vinu nese i Putin!
0 0
možnosti

Ondřej Bouda

8. 9. 2004 13:07
Viníci
Tvrdit, že v tomto případě Rusko není obětí, je zrovna taková pitomost jako tvrzení, že je nevinnou obětí. Vnímáno v širším kontextu, násilí plodí nenávist a ta je zdrojem dalšího násilí. Pokud toto budu ignorovat, byť bych se násilím oprávněně bránil agresorovi, stávám se automaticky též i spoluviníkem toho dalšího konfliktu. Tady nejde o to, jestli mám nebo nemám právo se bránit a jakým způsobem, tady jde prostě o principy lidské psychiky, které platí stejně zákonitě jako gravitace. Když někdo ignoruje gravitaci a skočí z třináctého patra, prohlásíme ho za idiota. Ale když někdo ignoruje principy lidské psychiky a očekává od druhého něco, co je od dotyčného naprosto nereálné, nazýváme ho nevinnou obětí..?
 
Neříkám, že všechno a vždy je řešitelné, ale říkám, že hledat viníky nic neřeší, a tedy je v jistém smyslu zbytečné a kontraproduktivní. Leda bychom přiznali, že viníky jsme všichni...
0 0
možnosti

Krokodýl laskavý

8. 9. 2004 13:05
Nesouhlasím
Teroristi jsou hnusáci. Z Putina to však vinu nesmaže. A hned ve dvou rovinách:
1. Rusko řádí v Čečensku jak prasata
2. Ty nekoordinované bandy specialistů postupovaly staletími vytříbeným postupem dle starého ruského hesla "Nas mnogo". Hoďte tam bomby, vtrhněte tam, nějak to dopadne. Naše oběti se nepočítají, nas mnogo.
Vinene je především Putin.
0 0
možnosti

ctrlaltdel

8. 9. 2004 13:11
Re:
Bože, ty jsi hlupáček. Ale možná to ani nemyslíš zle...
Znovu opakuji, Putin nebyl ten, kdo zahájil první ani druhou čenskou válku.
0 0
možnosti

Kentus

8. 9. 2004 11:02
No vida, že to jde!
Tentokrát souhlas. Komárek si zřejmě si dal ten hamburger taky.
 
 Potěšený Kentus 
0 0
možnosti

saldo

8. 9. 2004 8:24
Ano
Ano, pane Komárku, tentokrát jste to vystihl dobře.
0 0
možnosti

krawinec

8. 9. 2004 8:07
Hra na city
... že prezident Putin nepostřílel děti v Beslanu - no, to je těžký kalibr novinářské emocionální demagogie... 
Pravda jistě není černobílá - jak si to myslí příznivci či naopak odpůrci RUSKA, potažmo prezidenta PUTINA...
Byl to jednoznačně útok na Rusko, nesmírně bestiální - tak to však ve válce, bohužel, chodí... Na krutost jedné strany je odpovězeno ještě větší krutostí druhé strany...
Mediální svět i jeho konzumenti, tedy my všichni, jsme byli nyní vystaveni otřesným záběrům a popisům tohoto teroristického činu... Rusko dokonce žádá, pokud se nepletu, svolání rady OSN !
Byla taková mediální kampaň vedena v dobách rusko-čečenské války ? Naopak, každý pokus o solidaritu s čečenským národem byl v Moskvě vnímán jako vměšování do vnitřních věcí RUSKA...
A tady to máme:
Když my jim - tak to pěkně v tichoučku a nikdo nám do toho nesmí mluvit... Když oni nám - Celý světe, dívej se na naše utrpení !!!
 
 
 
 
0 0
možnosti

vaclav13

8. 9. 2004 10:03
Re:
Krawinec píšete kraviny. Nikdo by neřekl ani popel, kdyby tihle "stateční bojovníci" podobným způsobem napadli třeba kasárna ruských vojáků v Čečensku. Tohle však omluvit nejde a to ničím. Partyzánský boj se nevede proti ženám a dětem. Zeptejte se dosud žijících pamětníků protifašistického odboje, zda vyhazovali do vzduchu penzionáty s dětmi. Tím totiž vojenskou sílu protivníka moc neoslabíte, ale svou pozici výrazně zhoršíte.
A to ještě nelze srovnávat, protože tady ten konflikt nezačal tak, že by Rusko přepadlo do té doby samostatný demokratický stát, jako tomu bylo v případě Československa. Zapomíná se na to, že Čečensko bylo po staletí součástí Ruska a hlavně na to, že se jí někdy na konci 18tého století stalo dobrovolně ve strachu před tureckou mocí. Že zhruba o generaci později Rusko zradilo, začalo se stavět proti němu a vypukly války na Kavkaze to už je jiná kapitola.
 
0 0
možnosti

kruci_sakra

8. 9. 2004 1:51
hmm
Koukám,že mr.Komárek si přečetl zdejší ohlasy na svůj zcela opačný výron z předvčerejška a ejakuloval znovu v opačném gardu.
Akorát nevím jestli to svědčí o vyváženosti pana Komárka nebo o jeho rozvinuté schizofrenii...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí

9. května 2024  12:33,  aktualizováno  11.5

Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...

Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace

11. května 2024

Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...