Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus mírní svůj výrok k euroústavě

Prezident Václav Klaus v pondělí "zjemnil" svůj nedělní výrok o tom, že nepodepíše euroústavu. Na dotaz MF DNES nevyloučil, že ji nechá projít, pokud občané podpoří euroústavu v referendu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kloper

Hlas lidu
Zajimalo by mne, kolik lidi si tu ustavu alespon precte.
0/0
7.9.2004 11:43

habit

Re:
...zkousel jsem to - dostal jsem se az ke strane 15 a tam jsem to zapich. Myslim, ze ten text je dobry tak leda do modlicich mlynku - jeho ucelem neni, aby byl cten lidmi, ale bohy. Ti maji vic casu, trpelivosti, a vic smyslu pro humor...
0/0
7.9.2004 11:51

Zmuda

Udiv !
Redakce odstraňuje příspěvky ? Proč ?
0/0
7.9.2004 10:56

habit

Re:
...mam dojem, ze to jen tak divne funguje - vzdycky kolem obeda se to tu ztraci a znovu objevuje, nebo spis hazi to nahodne nedavnou historii. Myslel jsem, ze to dela proxyna u nas, ale stava se to i jinde, takze asi bude problem v masinkach iDnes...
0/0
7.9.2004 11:20

Zmuda

Re:
Sorry , již se to zobrazuje.
0/0
7.9.2004 11:21

fr-mottl

Re:
take jsem si toho vsimnul.
Rekl bych, ze za tim nestoji umysl, spis se jim opet roznemohl ten pocitacovy system. Je to bohuzel typicke, porad se tu mluvi o Evrope, jak nam nemaj ostatni co radit  a pritom nejsme schopni udelat ani mizernej portal. Je to hanba.
0/0
7.9.2004 11:37

Eskel2

všem
Faktem je (a tady je to krásně vidět), že Klaus má buď vášnivý odpůrce nebo vášnivý přívržence. Druhym faktem je, že drtvá většina těch, co tu do něj šijou, mu nesahá ani po kotníky. Je to takový to blafání ratlíka na pořádnýho hafana. 
0/0
7.9.2004 10:37

habit

Re:
...kdyz si trpaslik plivne na obra, ma pocit, ze je tak nejak vetsi... jinak receno - kdyz nekomu nesahas po kotniky, porad mu jeste muzes po*rat polobotky....
0/0
7.9.2004 10:46

ahaswer

Re:
No jo, jenže on i David dokázal zdolat Goliáše.  Takových obrů na hliněných nohou už tady bylo,ojojoj...
0/0
7.9.2004 11:38

sisko1

Co tímto Klaus zamýšlí ? Chce se na poslední chvíli přidat na stranu reformy ??!!
Klaus vidí že  reforma má podporu vládní koalice i obyčejných lidí a rychle se snaží ukázat , že jí taky podporuje !! Zřejmě má strach že dopadne jako ostatní Modří ptáci !!
Klaus nemůže obyčejné lidi oklamat !!! Ti mají výbornou paměť a budou si pamatovat jeho tunelování republiky navždy !!
0/0
7.9.2004 9:20

navsteva

Re:
Kde reforma? Konecne? HURA. Uz aby tu byla. Hlavne abyse uz konecne zrusili vsechny davky, pridavky a jina nesmylsne poplatky. Kazdej pekne za sve.
A neboj nezapomeneme. Doma je pripravena 9mm na strileni socanu a komousu. A neboj ze na tebe nedojde.
0/0
7.9.2004 9:34

karoten

Re: Tak za své, ale až do smrti, Návštěvo
A jak né....neboj, soukromá euthanasanační firma bere i bianco objednávky.
=Zpopelnění bez placení=
0/0
7.9.2004 9:39

siskol

Re: Karotén nebo Kretén?
Přečetl jsem si tvoje níže napsané příspěvky. Došel jsem k názoru, že ty jsi zářný příklad katolického vlezdoprdelky, flanďour každým coulem, který prodá i svou zemi, za slib, že mu opraví němčouři kostel, černoprdelník, který by práskl stbákům i svého kamaráda a pak se ještě dožadoval podpisu nevýhodné smlouvy s černoprdelníky z Vatikánu.
0/0
7.9.2004 10:31

renek

Re:
Hmm, šiško, to je docela drsný. Karotén není zas tak zlý on je jen stejná filcka, jak většina lidovců, vždyť uvidíš, jak bude psát po volbách v r.2006, až budou lidovci mimo sockoalici a budou se cpát do pravicové vlády. Už se těším
0/0
7.9.2004 10:51

Zmuda

Re:
No nevím,nevím..pan karotén se onehdá dosti nevybíravým způsobem vyjádřil o ODS a jejích voličích . Co se týče voličů  ODS,to už snad ani nebyl nevybíravý způsob , to bylo přímé hulvátství a sprostota.
Takže jak říkám ,...nevím, nevím...říká se: " Na hrubý pytel , hrubá záplata " .
 
0/0
7.9.2004 11:28

karoten

Re: O voličích ODS smýšlím stále stejně
Jsem konzistentní jako Profesor
0/0
7.9.2004 11:43

habit

Re:
...on za to nemuze, on to ma z te mrkve - po tech kvantech, co ji sporadal, se nelze divit, ze vidi trochu rude...
0/0
7.9.2004 11:53

karoten

Re: Měl sem sněd´sem...
Vepřový v mrkvi, boršč s mrkví - byla to paráda  
0/0
7.9.2004 14:31

karoten

Re: Tak to jsi došel ke zdi a stojíš po pás ve sračkách....
Nicméně Tvůj názor je Tvůj názor
0/0
7.9.2004 11:36

siskol

Plíživý direktivismus velmocí se doplížil i knám, začíná to příkazy k výšce daní a končí to...
"Návrh na vyrovnání daní v Evropské unii je stupidní", říká Pavel Máša v dnešních Lidových novinách. Pokud ovšem nepovažuje za stupidní celý plán federalizace Evropy s evropskou ústavou, evropským prezidentem, evropským zákonodárstvím a evropskými závaznými normami na kde co a nehlasoval tedy proti vstupu Česka do EU, nemá právo takový soud vyslovit. Copak opravdu netušil, kam hodlají evropské velmoci EU směrovat? -M.M.- ...začíná to příkazy o výšce daní a končí to "zkolonializováním"menšího souseda.
0/0
7.9.2004 9:19

karoten

Re: Návrh na "rovnou daň" též
Direktivismu nám třeba jako praseti drbání, Siskole. Že nejsme schopni udržet demokracii v přijatelné stabilitě je zřejmé.
Mě se nastávající direktivy víc líbí než nelíbí, špína z veřejnejch hajzlíků mizí, dětská hřiště jsou kvalitní a oplocená proti čoklům, a že krachují firmičky alá taxikář-popelář mi vůůůůbec nevadí
0/0
7.9.2004 9:34

habit

Re:
...kdo se nedokaze poucit z minulych chyb, musi je holt opakovat do nekonecna. Neni to tak davno, co jsme meli ekonomiku - a vlastne cely zivot - sesnerovany normami, predpisy, narizenimi a doporucenimi, ktere slatali dohromady moudri starci.
Takze se nam to vraci. Budeme zase presne vedet, co bude za pet let ( a nevedet, co bude zitra), ukazeme svetu, jak to vypada, kdyz se tahne za jeden provaz, jak to funguje, kdyz se do ekonomiky vlozi moudri politici a urednici.
Doufejme, ze to skonci jenom cinkanim klicu...
0/0
7.9.2004 9:46

karoten

Re: Ano, to jsme měli.
Dokonce se ty normy a šněrovačky i dodržovaly, jinými slovy byl tu elementární pořádek. Že to byla skutečná nesvoboda pro každýho kdo se nehodlal sklonit, je další věc - málokomu to ve skutečnosti vadilo, proto je dneska tolik nostalgiků.
Zdá se mi že ty doby moc nepamatujete, když srovnáváte výsledky direktiv socialismu s dneškem? Sháněl jste někdy hajzlpapír, nebo náplň do propisovačky? Ekonomickou realitu konečného spotřebitele tehdy a dnes může srovnávat jenom klaun.
0/0
7.9.2004 10:08

habit

Re:
...jenze socialismus zpocatku taky vypadal uspesne. Oproti rakousku nebo nemecku u nas byl zacatkem padesatych let blahobyt.
Jenze tahle snerovacka se utahuje postupne - na chvili se uvolnis, vydechnes, a najednou mas mensi prostor k nadechnuti.
p.s. Autori ustavy vesmes pochazeji z generace, ktera na namestich mavala rudymi prapory v dobe, kdy u nas jejich vrstevniky drtily tanky bratrskeho spojence. A nekteri z nich otevrene obdivovali RVHP - zrejme ne proto, jak funguje, ale ze dokaze nefungovat tak dlouho a pevne....
0/0
7.9.2004 10:34

Zmuda

Re:
..také se obávám toho , že tentokráte jenom u cinkání klíčů nezustane. A ta doba se blíží ,rychle se blíží. Rychleji ,než si valná většina myslí !
Neskutečné množství lidí se zadlužilo ,po té ztratilo práci nebo jejich příjem nedosáhl slibované částky.Nemají na zaplacení , exekutoři si mnou ruce ,čekají je žně.
Povinná pladba do EU , zpětný příliv peněz bude zastaven ( vyjádření Francie ).
Snížený rating republiky tj: snížený příliv investic a dražší úvěry ,zdražení již takto vysokých úroků,vzrůstající nezaměstnanost, atd,atd. Výčet negativ by byl dlouhý . Socialistický pokus o sociální stát končí. Začíná jít do tuhého. Budeme platit a nemáme z čeho ,vše jsme projedli !
0/0
7.9.2004 10:08

karoten

Re: To je volání zoufalství jak z bývalé NDR
Obyvatelé se cítí na hlavu poraženi a poníženi, srovnávají výsledek náletu na Drážďany se současností druhořadých lidí v Německu. A mnohdy by volili radši ty Drážďany po náletu
Uvědomujete si faktickou ekonomickou a kulturní úroveň kterou dnes zažíváme? Výčet pozitiv by byl dlouhý taktéž. Vaš poslední věty budí zděšení že snad hladoví vtrhnou do přepychových komnat Hradu a z holé nutnosti počnou plenit spižírny.....nepřipadá Vám to volání po revoluci směšné?
Díky tomu že zde nevládne holý liberalismus po kterém mnozí tak úpěnlivě volají - nekončí nic. Vývoj bude pokračovat a pokud se liberalismus skutečně stane přitažlivým i pro zbídačené obyvatelstvo, bude v řádných volbách nastolen, nemyslíte?   
0/0
7.9.2004 10:43

Zmuda

Re:
Ano ,jsou zde určitá pozitiva ,dokonce s Vámi souhlasím v tom,že by jejich výčet byl taktež dlouhý. Ostatně já jsem se ve své reakci ani slůvkem nezmínil o tom,že by tomu tak nebylo.
Já jsem měl na myslí něco zcela jiného.A to rychlost ( spíše pomalost ) našeho vývoje. Zaostáváme za státy ,které byly v době nedávno minulé na horší pozici vůči prosperujícím západním státům než naše republika. Dokonce jsme za úrovní Slovenska , o kterém jsme tvrdili ,že je brzdou našeho rozvoje.
Veškeré " zdroje " ( půjčil jsem si proslavený termín pana Špidly ) buď rozkradli bývalí komunističtí kádři ,kteří se stali prvotními privatizátory a nebo je projedli socialistické vlády.
Takže znova říkám : žily jsme si nad poměry a povinost to zaplatit přichází. A toto již tak veselé nebude.
Možná že dojde i na to Vaše ironizované vtrhnutí do " Hradních spižíren " .Lidé se totiž naučili žít pohodlně a na dluh a těžko budou toto dobrovolně opouštět.
To není volání po nové revoluci , to je reálný pohled na věc z jiného úhlu než je Váš.
 
0/0
7.9.2004 11:57

Zmuda

Re:
..ještě toliko : Je to možná černé až ponuré vidění stavu věcí...  nemohu si ale pomoci. Optimismem v tomto případě nehýřím.
0/0
7.9.2004 12:04

karoten

Re: To je nekomplexní pohled ekonoma
Souhlasím že Slovensko pokročilo podstatně dál v transformaci k fungujícímu kapitalismu. Jeho horší? výchozí podmínky a celkovej stav společnosti ty radikální kroky umožnil.
Ovšem mluvit o úrovni země se nedá jen z ekonomickejch ukazatelů. To mi nevymluvíte. Já úroveň země chápu komplexně (asi ne jenom já), jako velmi přibližně index spokojenosti obyvatelstva se stavem. A Slovensko se stalo zemí dramatickejch rozdílů, nemaje daleko např.k Indii. nemyslím si že to je stav kterej bysme jim mohli nebo měli závidět.
Lidi přestanou žít na dluh, až jim věřitelé přestanou půjčovat pane, dokud se to věřitelům vyplácí - rozhodně s tím nepřestanou. Není to náhodou ryze ekonomickej-fungující vztah?
0/0
7.9.2004 12:15

habit

Re:
...nesdilim tve cerne obavy - zapadni evropa se sice realnemu socialismu blizi vzrustajicim tempem, ale zatim je od nej jeste hodne daleko. A az se prezene socialisticka vlna (nevim, jestli je to zakonitost, ale vetsinou po dvou volebnich obdobich levice nastupuje alespon jedno obdobi pravice), snad se objevi politici se strizlivejsim pohledem na realitu.
0/0
7.9.2004 10:43

karoten

Re: Napro100. ztotožnění
 
0/0
7.9.2004 11:39

Zmuda

Re:
..byl bych rád ,kdyby jste měl pravdu.
0/0
7.9.2004 12:02

renek

Odpověď pro Ahaswera...
Konkretní případ včem podkopala ČNB v 90.letech českou ekonomiku: v r.1996 byla celoevropská ekonomická krize, jediná národní banka, která zvedla úroky z úvěrů byla ČNB, aniž by tento krok konzultovala s vládou. Tím nastartovala bankrot úvěrovaných státních firem a začínajících soukromých podniků, které nestačily platit najednou úroky z úvěru i ve výši 21%. Samozřejmě se to svedlo na Klause i když se později, jasně dokázalo, že to byl nekoncepční(a asi i politický krok) guvernéra Tošovského...
0/0
7.9.2004 9:05

navsteva

Re:
A dale svou urokovu sazbou zpusobila deflaci (prinejensim 0% inflaci) a to po dobu nejmene 2 let. Zcela nerealne odhady inflacni politiky. Co deflace zpusobuje pritom bylo zcela patrne na prikladu Japonska, ktere deflacni politika uvrhla do vlekle ekonomicke krize.
0/0
7.9.2004 9:12

briza

Re:
Krize byla hlavne tady doma. V krizi se ocitl cely Klausuv bankovni socialismus, vycerpal se (ci spise promrhal) transformacni polstar, prchali odsud zahranicni investori kvuli nepruhlednemu kapitalovemu trhu a naprostemu ignorovani tohoto stavu vladou a tak by se dalo pokracovat. CNB zatazenim za brzdu zabranila dalsimu poskytovani nedobytnych uveru politicky ovladanymi bankami.
0/0
7.9.2004 9:35

renek

Re:
Ale ale, to máš odkud. Pokuď si dobře pamatuji, tak když chtěl prodat Klaus banky, tak se tady strhla mela a Zeman společně s grebeníčkem řvali cosi o výprodeji národního majetku, že nedopustí aby se prodaly banky a v parlamentu se jim to podařilo zablokovat...
0/0
7.9.2004 10:37

ahaswer

Re:
Milý Renku, v r. 1996 nebyla žádná celoevropská krize a dokonce ani nestabilita toho druhu, který by mohl zásadně negativně ovlivnit tuzemskou ekonomiku. Abych to tu neopakoval, souhlasim s příspěvkem "brizy". Možná by ti pomohlo přečíst si tzv. Balíček z 16.04.1997, kde vláda opatrně přiznává, že tuzemská ekonomika je ve větších obtížích a vyplývá z toho, že se jedná o tuzemskou záležitost. A když už to klausova vláda přiznala, tak to špíš bude pravda.  Stručně řečeno: způsob řízení státu a ekonomiky po r. 1989 vedl k devastaci a vykradení ekonomiky, ve významných oblastech nastalo téměž bezpráví a ubývající vnitřní finance ještě zvýraznil odliv zahr. investorů. Stát se dostával do finančních obtíží a TADY byla nastartována současná ekonomická krize, neboť v krizi skutečně jsme. Tedy nikoliv vnější vlivy a hrdinný "profesor" zachraňující stát, ale tentýž "profesor" jako významný strůjce interních obtíží (dobře, tak významný podílník na těchto obtížích ), který v pozici zloděje křičí "chyťte zloděje". Stále je jěště hodně lidí, kteří nevidí hrůzné dopady Klausova působení ať již při nastavení kurzu koruny v roce 1991, v kuponové privatizaci, v živelném růstu bank a jejich následném krachu a HLAVNĚ: v preferenci ekonomiky před právem  To bylo úplně největší zlo, neboť mohlo docházet v podstatě beztrestnému vykrádání státu a okrádání občanů.... Tfuj, to byla marka.. Tak a teď si svého "prófu" dál vychvalujte. Pro mne to však bude jeden z největších porevolučních škůdců, proti kterému byli zlodějští komunisti jen ubozí břídilové. HOWGH.
0/0
7.9.2004 11:30

renek

Nevěřím, že jsou češi až tak blbí...
... a strčí hlavu do chomoutu socialistické EUústavy, která ještě více oklešťuje svobodu člověka.
0/0
7.9.2004 8:54

Jahor

Re:
... nevím. Když si vezmu TV pořad "Hledáme nové talenty", inovovaný název Superstar a vidím ty zblblý masy, tak si dovedu představit, že mediální masáž zmůže cokoliv.
0/0
7.9.2004 9:26

kontrola

Přijďte na Václavské náměstí
Přijďte na Václavské náměstí v Praze ve středu 8.září a opět 15.září 2004. Budeme tam od 13.00 do 19.00, koncerty známých písničkářů začnou od cca 16.00. Budete se moci ptát i kpt. Vladimíra Hučína. VERITAS VINCIT, nebát se a nekrást – stále platí! Zde se končí, nebo začíná. Pro jakou variantu se konečně rozhodnete občané?
0/0
7.9.2004 8:35

ahaswer

Uko Ješita
už jiný nebude, s tím se musíme smířit. Je sice prezidentem, ale státník on dobrý není.  Kdyby takový člověk zůstal bankovním úředníčkem na střední řídící úrovni, tak by ho kolektiv buď pacifikoval, ale spíše ignoroval. Když už se procpal na státní a ústavní funkce, tak pacifikace nepřichází v úvahu a ignorování taky nic neřeší. Takže budeme ještě pár let sledovat jeho sloní tanečky v mezinárodním porcelánu a poslouchat jeho uraženecké výstupy a reakce a raději ignorovat jeho arogantní a sebestředné vystupování...Máme holt to, co jsme si zaloužili, když ODS potřebovala "otce zakladatele" odložit do nějaké trafiky...a neptejte se mně, kdo by byl lepší...asi to nevím.
0/0
7.9.2004 8:33

Jahor

Co NE ví všichni, ale co ANO neporadí nikdo.
 A řeči jako že přijde někdo úplně nový, skvělý (např. Havel propagoval Albrightovou) jsou jenom fantasmagoriemi. Z lidí co znám je Klaus nejlepší!
0/0
7.9.2004 8:50

ahaswer

Re:
Pravda, neumím ukázat na jednoho člověka a říct: to je ten pravý a jediný.  Ale např. v řadách profesorů (když už se shodou okolností pohybujeme na této vědecké úrovni ) bych našel několikero podstatně lidsky kvalitnějších lidí, než je náš hodosny a jedinečný "profesor".... Chce to jen chtít a vybírat.
0/0
7.9.2004 8:58

navsteva

Re:
A poser se
0/0
7.9.2004 9:09

Jahor

Nechceme Klause, chceme Chiraca za prezidenta!
Až budeme mít euroústavu, tak budeme mít europrezidenta - prezidenta prezidentů!  Už se na to třese Chirac a ten nás bude mít mnohem radši než nafoukanej Klaus! Chirac není vůbec nafoukanej - nedávno nás sice sprdnul, že jsme si (spolu s dalšíma nováčkama v EU) dovolili mít na Irák jinej názor než Francie, ale až bude naším prezidentem, tak už to nebude zasahování do vnitřních věcí cizí země a může nás poučovat podle libosti! A například včera nám jakýsi jejich ministr zatím jenom pohrozil, abysme zvýšili daně, aby od nás cizí firmy zase odešly pryč, jinak totiž do EU budeme platit, ale příspěvky z EU nedostaneme. Francouzi a jiný cizinci nás mají o hodně raději a chtějí pro nás jen to nejlepší, i kdyby se měli sami uskrovnit!
0/0
7.9.2004 8:10

navsteva

Podepsat rozhodne nemusi
Sice by to vypadalo asi "blbe" pokudy by to bylo schvaleno referendem a  on by nepodepsal, ale nemusi. Jedine co se mu muze stat, ze muze byt odvolan. A to je v nasem poradku mozne jen v jednom jedninem pripade. A dost pochybuji ze by to parlamentem vubec proslo (to odvolani).
Ostatne prezidnet skladal slib na Ustavu CR. A ta je dolsova v rozporu s navrhem ustavni smlouvy EU. Takze ji dokonce muze podepast jen velice tezko.
Navrh ustavni smlouvy je dilko tak desive, ze snad  neprojde ani tim referendem, neb by muselo byti prezdinetem nepodepsano.
0/0
7.9.2004 7:04

ilna

Re:
rekni presne, které pasáze Euroústavy jsou desivé - a tedy  hlavne jestli jsi tu Euroústavu vubec cetl. Já jsem se zádných desivostí nedocetla - mne se líbí..
Zato nesnásím namysleného postkomunistického blba, který má tak zkostnatelé názory, ze by patril nalozit do formaldehydu a dát do muzea - nikoli jako prezident ale jako kuriozita.
0/0
7.9.2004 7:24

Jahor

ilna - dodatek
 jo a zapomnela jsem dodat - miluju Grosse, je mladej, nezkostnatelej, nenamyslenej (Pribil nebo jinej komous je mu sumafuk), ten by teda moh bejt i prezidentem !
0/0
7.9.2004 7:49

navsteva

Re:
No to ovsem mluvi za vse.
0/0
7.9.2004 9:07

Zmuda

Re:
Chcete zde tvrdit že jste si dopodrobna již nastudovala cca 325 stran elaborátu tykajícího Ústavní smlouvy členů EU ?
Paní Špidlová , nepište nesmysly. Od Vašeho muže jich už padlo dost. Netřeba dalších.
A co se týče té postkomunistické kuriozity.Je to pan Špidla.Na tuto kuriozitu se dlouho nezapomene. Hlavně při splácení dluhů , vzniklých za jeho sedmileté působení ve vysokých vládních funkcí.Kuriozita není současný president o kterého se Vy nenávistně otíráte. Ano, je to daleko silnější osobnost než ten Váš " zneuznalý " uplakánek.Čest Vaší práci.
0/0
7.9.2004 7:59





Najdete na iDNES.cz