Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti z Beslanu se jen tak nevzpamatují

Šestiletý Robert sebou hází na lůžku, chce vstát, utéct. Čtrnáctiletý Aslan je zase navenek klidný. Ale nepohne se ani o centimetr a jeho pohled je naprosto bezvýrazný. Oba prožili drama v beslanské škole. Šok a velký stres si vyžádají dlouhodobou terapii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nobody1

Islám není zlo...
Zlem jsou lidé. Stejně tak není zlo komunismus, ale lidé, kteří jej zprznili. Totéž se dá řídt o křesťantví. Vlastně o každém -ismu. Lidé když pomocí revoluce přešli z jednoho ismu do druhého, tak se nezměnili. Změnila se jen pravidla.
0/0
7.9.2004 19:26

miroB

Re: islám není zlo?
islám je jenom aplikování všeho co se hodilo v předchozích náboženstvích pro potřebu ovládnutí světa.viz islamweb.cz : Je velmi doporučeno stěhovat se do zemí, kde muslimové mohou praktikovat svou víru a šířit poselství slámu. Prorok, mír a požehnání s ním, poslal mnoho jeho společníků (sahába) do různých oblastí rozšířit a učit slám. Po smrti Proroka, mír a požehnání s ním, mnoho společníků (sahába) odešlo z Medíny do různých zemí, aby tam žili a učili lid té země. Jejich zásluhou se slám tak rychle rozšířil do mnoha zemí. Toto je také naší povinností a musíme maximálně usilovat o rozšíření poselství Alláha pro celý svět. demokracie je dobrá,ale musí ji všichni brát jako výhodu a ne slabost-a to dělají muslimové.Vždyť zářijoví atentátníci nebyli žádní primitivové ,ale často inteligentní lidé odchovaní v islámských školách,které často umožnila vytvořit na svém území demokracie evropských států.
0/0
8.9.2004 10:29

CuoreSportivo

Ach jo
Centrem zla je islám s jeho přisluhovači. Tato zrůdná ideologie daleko předčila hitlerovskou NSDAP. A proto je nutné ji vymazat z mapy světa. I za cenu brutálního násili. Proč ještě dýchají hyeny jako Arafat, Bin Ládin, proč ještě existují hnutí jako Hamas a podobné spolky vrahů. Totální a brutální sílu  na ně a zlikvidovat jenou pro vždy okamžitě ,tvrdě, nekompromisně.
0/0
7.9.2004 14:01

barbudo

Re:
... ale, ale koloušku ... copak napáchala tato zrůdná ideologie?
0/0
7.9.2004 14:04

smějící se bestie

Re:
Vytvořila tvora barbuda s vymletym mozkem a hlavou omotanou ručníkem
0/0
7.9.2004 14:07

barbudo

Re:
, ... pravdupovediac, hlavu se ničím neomotávám - a i kdyby - kvůli tomu chcete vyhubit miliardu lidí ... hmm ...
0/0
7.9.2004 20:20

gesce

Re:
Souhlasím od třetí věty se vším úplně do písmene. První dvě věty bych ale formuloval radši takto: "Centrem zla je islám a jeho fundamentalisté. Tato snadno zneužitelná ideologie už rozsévá stejnou hrůzu jako NSDAP.
0/0
7.9.2004 14:55

Templ

Naivní představa....
Děti z Beslanu vzpamatovávat v nějakém českém fešáckém táboře a potom je poslat do toho marasmu s tím, že se vyléčí....
0/0
7.9.2004 10:48

tajemnik letajiciho ostrova

cecenci cituji bibli
Článek pak cituje Bibli: "Neboť kterýmž soudem soudíte, týmž budete souzeni, a kterou měrou měříte, bude vám zase odměřeno." (Matouš 7.2, Marek, 4.24, Lukáš 6.38)
0/0
7.9.2004 7:11

tajemnik letajiciho ostrova

.
Podle dr. Cerwyna Mooreho, britského univerzitního specialisty, který studuje sebevražedné atentátnice, existuje v čečenské historii tradice takovýchto útoků. "Zajímání rukojmích a krvavá vendetta je tu starý jev." Moore, který byl v Beslanu minulý týden, konstatoval, že je pravda, že asi 60 procent z 15 nebo 20 potvrzených sebevražedných atentátnic přišly o manžely, jiné přišly o jiné blízké rodinné příslušníky. "Když máte ženu, která přišla o většinu své totožnosti, protože byli její manžel a její rodina usmrceni, je lehčí ji naverbovat," uvedl. Ne všechny ženy, které se účastní útoků, však chtějí spáchat sebevraždu.
Je prý také možné, že některé čečenské ženy, účastnící se nájezdů, se chtějí pomstít za znásilnění ruskými vojáky. "Námezdní vojáci užívají válečného znásilňování žen velmi často. Je to velmi delikátní téma a je obtížné získávat přesná fakta. Avšak jestliže ruští námezdní vojáci plení a znásilňují - a prý je to považováno za normální - nutně se pak budou dít věci později," uvedl
0/0
7.9.2004 7:10

gesce

Re:
Nechce se mi věřit, že by člověk, žena, která přišla o děti šla zabíjet jiné děti, které s jejím neštěstím nemají nic společného. Spíše věřím, že někdo jiný chce rozpoutat kavkazkou válku.
K tvé pitomé logice: Jakékoliv neštěstí kdekoliv ve světě by šlo bagatelizovat tím, že někde se přece děje horší. Takže se vlastně nic nestalo? Ano, každý týden umírá na našich cestách 1 dítě. Za rok tedy 52 dětí. Celkem to nikoho nezajímá. Ale kdyby narazil autobus s dětmi a zabilo se jich "jen" 30, je to neštěstí a budou toho plné noviny. A to proto že je to naráz a nijak se tomu dopředu nedá bránit. A děti jsou v tom vždycky vždycky nevinně. A kdo by za to mohl? Američani. Protože nám přinesli jejich spotřební způsob života a závislost na benzínu. Kdyby jsme chodili pěšky jako naši předci, nestalo by se to. Zatracení amíci!
Rusové páchají zvěrstva, i amíci nejsou čistí. Zvláště obě velmoci v minulosti. Ale škola v Osetii je o něčem jiném. Je to o tom, že někdo záměrně a bez jakéhokoliv důvodu a svědomí zabíjí děti. Pochopíte to už konečně tobě podobní? Tady nelze hledat obdobu s čímkoliv v minulosti. Toto je něco co tu nebylo.
0/0
7.9.2004 14:51

pinkshadow

Rusáci se chtějí učit od Izraelců
Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov a jeho izraelský protějšek Silvan Šalom v pondělí podepsali společné prohlášení o spolupráci v oblasti boje proti terorismu. Právě mezinárodní protiteroristické tažení se stalo hlavním tématem Lavrovovy jednodenní návštěvy v Izraeli.
 
         
 
0/0
7.9.2004 6:09

barbudo

Re:
... to je jistě velmi rozumné ... vzhledem k tomu, že většina Izraelců bude brzy ruského původu a vzhledem k vlivu Izraele na USA je to velmi rozumné ... Rusové brzy ovládnou USA ... jojo, milé děti a pak kdo vyhrál studenou válku ... hmm ... říká můj pes ...
0/0
7.9.2004 8:56

Yassi

Naprosto souhlasim
Naprosto souhlasim,jeste bych dodala,ze to,co se v Beslanu stalo,se tyka celeho sveta.Nevime dne ani hodinu,a je smutne,ze se v dnesni dobe necitime v bezpeci.Stres,nestesti a bolest lidi dodava sily zlocincum,kteri pachaji nepredstavitelne zlo.Zacali to odnaset nevinni lide,deti a je mi do breku,kdyz si uvedomim,ze jim to ponicilo minulost,pritomnost a znicilo budouctnost.Prisli o sve nejblizsi,narusilo jim to totalne psychiku,...Kdyz si ty deti predstavim,vidim stare lidi v  osmiletych detech.Je mi jich lito.Vsichni s nemi musime citit.
0/0
7.9.2004 0:32

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ovsem presne to same plati i o detech na druhe strane ( v cecensku)
0/0
7.9.2004 7:09

ScipioAfricanus

Presne to same plati
o vsech detech a jejich zoufalych rodicich kdekoliv na svete, tajemniku. A ty uz bez s tim trapnym vyskakovanim kdo s cim zacal do ha*zlu. ted se to fakt nehodi. Koukam, ze mas v sobe stejny (ne)smysl pro vhodnou situaci, jako ti Palestinci, ktere nenapadlo nic jineho, nez par dnu po utoku na izraelske autobusy a v dobe kdy Beslanske hruzy kulminovaly drzet na Vaclavaku symbolickou hladovku za sve ubohe mucene teroristicke kamaradicky. Postil jsi se taky?
0/0
7.9.2004 7:24

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
Pokud vim tak oni pouze podporili hladovku kterou drzeli palestinsti vezni podezreli ze spolupraci s teroristy ( teroristy izrael strili, nevezni )... v pripade cecencu vsak plati, ze i jejich deti si prozili mnohem dyl trvajici peklo a zemrelo jich nescetnekrat vic... to ze nejsi schopen objektivne posuzovat nestesti druhych a upnes se jen na nejvyraznejsi a jednorazovou udalost je uz ciste tvuj problem...
0/0
7.9.2004 7:31

ScipioAfricanus

Pravdu mas v tom
zev tomhle pripadu to nejsem schopen posuzovat ciste objektivne (vzdyt co je to par desitek mrtvych deti v Beslanu napr. proti Osvetimi nebo nekonecnosti vesmiru) a ze je to ciste muj problem. Ale jeste mam porad dost soudnosti, abych pochopil, ze je zbytecne o tom mluvit s takovym pi*usem jako jsi ty.
0/0
7.9.2004 8:20

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
no jo, tak si zanadavej... bude ti lip
0/0
7.9.2004 8:39

ScipioAfricanus

Bohuzel
v tomto pripade mi virtualni pohlavkovani kre*enku tveho zvlastniho razeni zadnou vyraznou ulevu neprinasi
0/0
7.9.2004 9:24

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
no nevim, zatim tady fackujes sam sebe svymi vulgarnimi zvasty...
0/0
7.9.2004 9:50

ScipioAfricanus

Opravdu zajimave
na ten masakr se dokazes divat s "objetivnim odstupem", ale par slov s hvezdickou te pobouri jako vulgarni zvast. Ponekud nekonzistentni, rekl bych...
0/0
7.9.2004 10:11

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
heh.. me nic nepobourilo... pouze konstatuji...
0/0
7.9.2004 10:41

ScipioAfricanus

Clovek ani nemusi byt v Beslanu aby mu z toho bylo mizerne
Minulou stredu jsem take doprovazel dceru poprve do skoly. Byl to fantasticky spolecny zazitek, ktery mi ale vydrzel pouze do doby, nez jsem se dozvedel z netu a pozdeji televize a novin co se stalo v Beslanu. Od te doby na to nedokazu prestat myslet, stale mne pronasleduji predstavy jake peklo musely zazivat ty deti a jejich zoufali rodice, a jak hrozne musi byt tem co to prezili a nekoho ztratili. A ja si tu ziju jako prase v zite a mohu si dovolit ztracet na netu cas zbytecnymi dohady s kre*teny, kteri delaji viniky z obeti a rozdavaji sve pi*ovske rady, o ktere nikdo nestoji. Dnes jsem zkusil net vypustit a doufal jsem, ze se tim od te hruzy nejak odrezu. Nijak zvlast lepe mi neni. A kdyz jeste vidim, kolik idiotu se tu dnes zase predhanelo, kdo napise vetsi ko*otinu, o tom, ze je to vlastne vina tech postizenych, tak je to fakt k zbliti.
0/0
6.9.2004 21:19

barbudo

Re:
, ... tak běžte do ulic a zabijte si nějakého podezřelého fousatého nebo plešatého padoucha. V Beslanu to taky dělali. Nebo si do gatí nacpěte pár obranných granátů a jděte se mezi takové padouchy odpálit, někteří to taky dělají. Nebo si zajeďte ulovit pár amíků do Iráku, někteří to řeší pro změnu takhle ... jak chcete, je to Vaše volba a je to pochopitelné ... a určitě nebudete sám ...
0/0
6.9.2004 21:31

ScipioAfricanus

necitim potrebu
nekoho zabijet (mne nikoho blizkeho nezabili), ale prd*el bych ti nakopal s gustem
0/0
6.9.2004 22:29

barbudo

Re:
... nevím, Gustu neznám, neznám ani jeho ani Vaši výkonnost v příslušných potřebných sportech, ale asi by vás muselo být o hodně víc ...
0/0
7.9.2004 8:50

ScipioAfricanus

To snad ne
nerad bych se o to poteseni s nekym delil
0/0
7.9.2004 9:26

barbudo

Re:
... nemám zprávy o Vaší trénovanosti, ale nevím, nevím ...
0/0
7.9.2004 9:33

ScipioAfricanus

Ja vim, ze (nic) nevis
ani to nemusis psat davkrat
0/0
7.9.2004 10:13

zpravodajec007

Re:
Intimní offtopic dotaz:
Tu dceru máš s tou svojí studentkou, za kterou jsi onehdá nedočkavě spěchal na rande nebo to bylo jen bokovkové zpestření manželského života?
0/0
6.9.2004 22:22

ScipioAfricanus

Pekna podpasovka
vzhledem k tomu ze poslednixh par dnu mne ani to zpestrovani nebavi. Ale ukojim tvou zvedavost - deti delam jen doma (alespon pokud vim).
0/0
6.9.2004 22:35

zpravodajec007

Re:
Já nejsem žádný moralista, je přece každého věc, co tady na sebe prozradí. Jen mě to tak zajímalo.
0/0
6.9.2004 22:51

ScipioAfricanus

Obecne nemam problem o tomhle pokecat
ale ted na to fakt nemam chut. Nedokazu prestat myslet na to jak se najednou muze pohodovej zivot zmenit v naprostou beznadej. Deje se to kolem nas dnes a denne, ale to jsou ojedinele osobni tragedie. Ovsem tohle byla takova koncentrace hruzy, ze ta seismicka vlna dobehla z te dalky az sem jeste pekne silna.
0/0
6.9.2004 23:06

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ty asi moc problemu v zivote mit nebudes vid  Chlapce hlavne se nedivej do statistik mrtvych na silnicich... je jich nekolikanasobne vic ( deti )... a radeji se ani nekoukej na statistiky umrtnosti deti pri ruznych nemocich... ses blazen... krom toho, nevidel jsem tu nikoho ty teroristy obhajovat...
0/0
7.9.2004 7:20

ScipioAfricanus

Co ty vis o mych problemech, maly vytlemence?
Uz jsem zazil sam situaci, kdy jsem si navzdory ateismu uprimne pral abych se umel modlit a Buh skutecne existoval. A statistiky mrtvych na silnici a deti umirajich v nemocnici mi pripominat nemusis - bohuzel se diky sve profesi s tihle setkavam vic nez bych si pral a setkani s temi zlomenymi rodici jsou frusrtujici. Takze jsem schopen posoudit, kdy kvantita prechazi v novou kvalitu, abych citoval tare klasiky, to co se odehralo v Beslanu neni srovnatelne se zadnou autonehodou, to se da srovnat pouze s nicivou prirodni katastrofou. Horsi je to ale ti, ze tohle cilene a zamerne provedli lide jejich primarnim cilem bylo ty deti pobit. S tim se clovek vyrovnava mnohem hur nez s nestastnou nahodou.
0/0
7.9.2004 8:14

Vik78

Re:
Co tady pořád všem jenom nadáváš. Sorry, že každý nesdílí tvou bolestínskou náladu, ale to, že s tebou někdo nesouhlasí neznamená, že je pi*us.
0/0
7.9.2004 8:37

ScipioAfricanus

Ale to vis ze znamena
tak si stoupni pekne do rady k ostatnim a nevypiskuj
0/0
7.9.2004 9:22

pinkshadow

Šéfredaktor musel odstoupit
Šéfredaktor ruského listu Izvěstija Raf Šakirov v pondělí odstoupil. On sám a mediální analytici dávají tento krok do souvislosti s kritickým zpravodajským krytím zásahu ruských úřadů v Beslanu. Sobotní vydání přineslo velké, šokující snímky zraněných a mrtvých dětí. Vydavatel prý tento formát považuje za příliš emotivní. Podle neoficiálních informací byl Šakirov nucen rezignovat na osobní pokyn prezidenta Putina.
 
         
 
0/0
6.9.2004 18:51

Modráček

Re:
Jindřiško a kdy ty odstoupíš z diskusního fóra?
0/0
6.9.2004 18:56

geenius

Pro US riťopcháče
Už Vám to konečně dochází US riťopcháči ? Tento hnus začíná postupně sklízet svět. Svět sklízí to, co USA zasely podporou extrémismu a fundamentalismu všude po světě. Co bylo protisovětské, bylo dobré ! Kdo podporoval např. Polpotovce ? (málo se o tom mluví) USA !!! - výsledek -masová genocida ,  kdo podporoval Ládinovce ? USA  !!! - výsledek - TALIBÁN (totalita autrpení  v Afghanistánu a 11. září v USA. (Ládina po skončení studiií v Turecku a jeho souvěrce CIA patřičně vyškolila a hurá na Kábul). Jenže 11. září bylo dávno předem -  v Rusku (rok předem přesně na den  vyhodili do vzduchu čečenští fundamentalisté několik paneláků s se stovkami obětí !!!). Kdo však čečenský odboj neustále obhajoval ? USA !!! a čeští přiblblíci u nás natřeli barvou ruské velvyslanectví na ČERVENO !  Až po 11. září v  USA  to Američanům konečně došlo a přiznali, že již dlouho vědí o spolupráci čečenských "odbojářů" s Al-kajdou. Co však bylo protiruské - bylo dobré !  Nyní budeme pomáhat - aspoň, že to !!! Já však tvrdím, že každému dobru nemusí předcházet  zlo. Neuznávám filozofiii, že dobro nemůže existovat bez zla !!!
0/0
6.9.2004 17:36

geenius

Re: dodatek
 
Politika USA vede svět do pekel - a bude hůř, pokud přiblblíci, US riťopcháči, US připosranci  a jím podobní  budou tento stav podporovat !  Jen radikální změna v politice USA a celosvětová spolupráce bez měření dvojím metrem -  je šance pro svět.  Pokud USA budou pokračovat podobným stylem jako v minulosti a nyní třeba v Iráku - směřujeme DO PEKEL !!! Teprve z Iráku vzejde největší vlna terorismu, kterou tam vzedmuly USA osvobozením  těch, které tam Sadám držel na uzdě !!!  Nakonec své osvoboditele ženou svinským krokem  !
0/0
6.9.2004 17:38

Templ

Re: Nejsem zastáncem velmocí...
ale opravdu jsi gééééénius. Velké státy si vždycky pohrávali s těmi malými. Obchod je nadnárodní.... o čem to pořád dokolečka meleš? Tvůj slovník je slovníkem extrémisty.... bohudík jenom papírového. Budeš asi nějaká zakomplexovaná muší váha.
0/0
6.9.2004 17:43

Kolokol

Re:
Neboj, nám už dávno došlo jaký jsi hlupák
0/0
6.9.2004 17:44

zena_zdena

Re:
USA "nežeru", ale tvůj projev mi připomíná velmi připomíná extrémismus, je pravda, že Amerika je jedním z největších znečišťovatelů Země a rozhodně se neztotožňuji s její politikou, ale to co se odehrálo v Beslanu, mně osobně hrozně zasáhlo a je mi z toho na blití, ale výraz "US řiťopicháči" , to sem snad vůbec nepatří
0/0
6.9.2004 18:26

mtis

Re: V podstatě tě lituju ...
Myslíš, že se ještě v životě vzmůžeš na něco svého (třeba myšlenku), nebo se už do konce života budeš budeš ukájet tím Copy-Pastem?
Musí to být dost krušný osud živit se celý život hýkáním cizích zvratků...
 
A než budeš znova blbečkovat, tak si přečti, která imperiální velmoc vlezla do Afgánistánu v roce 1980, 10 let tam vyráběla mudžáhidy. Jenže když je to halt pokroková-komunistická síla tak to není "státní převrat", "teroristické povstání" a "okupace", ale "revoluce", "národně osvobozenecký boj" a "bratrská pomoc".
 
No to teda Babrak Karmal s tebou ...
Voni tidle lstiví Afgánci nemohli bez tvých rudých komisařů vydržet a tak si je tam sami pozvali ...
 
Zapomněls okomentovat včerejší ruskou zprávu o tom, že postřítlení arabové byli dílem Syřané a dílem Jordánci. Ty jsme soudruhům z Moskvy cvičili u nás a dodneška se tady hofně rádi rekreují po výkonu  ...
0/0
6.9.2004 21:06

barbudo

Re:
... jestli tomu dobře rozumím, pak Rusové mohou za to, že Američané cvičili Boží bojovníky ...
0/0
7.9.2004 10:54

Nobody1

Re: Souhlas
Souhlasím se vším, co říkáš. Nejsi sám.
0/0
7.9.2004 19:22

bc23

Psycholog na ČT
K tomuto článku bych přiřadil přepis rozhovoru s psychologem z ČT, který vyprávěl o tom, že na dětech to nemusí ani zanechat takové následky, že některé to mohou, když přežijí, považovat i za hru... Jen rodiče se prý budou vzpamatovávat déle... (aspoň v tom se docela trefil - rodiče se určitě jen tak nevzpamatují - ani ti žíví, ani ti mrtví...)
0/0
6.9.2004 17:01

Templ

Re: Nechci polemizovat....
ale s tímhle názorem nesouhlasím. To je přestěhují, odtrhnou od reality, že se budou potkávat po celý život s lidmi a prostředím, které je obviňujícím faktorem? Pokud se z toho nezblázní, nahradí to absolutní nenávistí a touhou po pomstě. Přestal pro ně normální život.... ať si psychologové povídají o čem chtějí... je to spíš jejich zbožné a nepravděpodobné přání.
0/0
6.9.2004 17:55





Najdete na iDNES.cz