Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Putin utrpěl při masakru dvojí porážku

Ve čtvrtek prohlásil Vladimir Putin, že udělá vše pro záchranu životů dětí v beslanské škole. "Bezpečnost rukojmích je pro nás prvořadá," řekl. Hrůzná páteční bilance je tak pro něj dvojnásob bolestná. Detaily o zásahu jsou dosud nejasné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinkshadow

ruské úřady jsou odpovědné za masakr
Za první znamení, že úřady pociťují odpovědnost za krvavý incident, označila v neděli agentura Reuters skutečnost, že severoosetský ministr vnitra Kazbek Dzantijev podal demisi.
 
         
 
0/0
5.9.2004 17:25

pinkshadow

Maschadov obvinil moskevskou politiku
Někdejší čečenský prezident Aslan Maschadov opět odsoudil obsazení školy v ruském Beslanu pročečenskými ozbrojenci, ale vinu za tuto tragédii přisoudil prezidentovi Vladimiru Putinovi. Politika Moskvy má na svědomí smrt desetitisíců čečenských dětí, uvedl Maschadov v prohlášení k páteční tragédii v Severní Osetii, která si vyžádala životy stovek lidí, mezi nimi mnoha dětí.
Odsoudil násilí extremistů v Beslanu i ruského režimu v Čečensku. Politika Moskvy vede podle něj nevyhnutelně k podobným tragédiím. Rusové v posledních deseti letech zdecimovali v Čečensku čtvrtinu obyvatel, včetně 40 000 dětí, poznamenal v písemném prohlášení.
 
        
 
0/0
5.9.2004 17:11

GJD

dvoji porazka
Co ten Jan Rybar mele? Jaka dvoji porazka? Bouhzel uz je to tak: Novinari nejsou nic jineho nez pitomci, hnuj, fekalie...
0/0
5.9.2004 10:10

pinkshadow

Rusko se nepoučilo
…Rusko se nepoučilo z tragického zakončení teroristické akce v moskevském divadle Dubrovka před 2 lety …stejně jako tenkrát ani v Beslanu ruské úřady dostatečně nezabezpečily místo útoku…
 
         
 
0/0
5.9.2004 10:05

osvetitel

<><><>
Vsechno je to sice zajimave  ten rozber tech pricin co zavdali k tomu ze se to "vymklo "z rukou ale jedno zustava jasne a to je ze "bojovnici za nezavislost" se takto nechovaji a nemohou tim nic ziskat ze zacnou palit do prchajicich ditek pouze svetove odsouzeni!Tak se chovaji pouze teroriste kterym je putna koho zavrazdi   a podle toho take jednaji a jestli ti teroriste vzali ten "boj" za tu cecenskou nezavislost za svuj nebo se jen za nim schovavaji  Cecencum tezko pomuze protoze by to bylo nebezpecne pro cely svet ustoupit nekomu z bazne protoze zakerne vrazdi!  Ale tem teroristum nejde ani tak o tu cecnu ale spis o vliv vsude kde maji trochu urodnou pudu a o tom to je!
0/0
5.9.2004 3:12

Tyrl

Re:
Dá se s tím souhlasit, až na to, že když Rusové srovnávali se zemí Groznyj, bylo jim taky putna, jesti umře o jedno Čečeně míň nebo víc. Chudáci obyčejní lidé, co se tam narodili a musejí v tom žít - ale mezi válčícími stranami a jejich metodami zas tak velký rozdíl nevidím. A když tak přesně víte, o čem to je, možná navrhnete něco, co by Kreml přinutilo k zahájení jednání ( nejlépe pod záštitou mezinárodní organizace ) s vůlí se opravdu dohodnout na výsledku přijatelném pro obě strany. Terorismus a zvěrstva na civilistech (dětech zvlášť) k tomu určitě nejsou vhodná cesta, ale je vůbec nějaká ?
0/0
5.9.2004 10:32

osvetitel

Re:
Jenomze ja mam opravnenou obavu ze jestli jim tam do toho fusuji ti muslimsti teroriste ze zadna dohoda prijatelna pro obe strany uz nebude mozna!
0/0
5.9.2004 10:52

Tyrl

Re:
Samozřejmě, že bude obtížná, a čím později k jednáním dojde, tím obtížnější. Že se tam k boji proti Rusům přidají (přidali) islámští fundamentalisté, je docela logické - ale za to si Rusové mohou zcela sami. Je na nich, aby hledali cesty kudy ven, jinak mohou počítat s tím, že se podobné útoky budou opakovat. Čečenci se cestou Lužických Srbů asi dobrovolně nevydají... a civilizovaný svět se omezí na soustrastné a odsuzující telegramy jedné či druhé straně, pokud to soupeř "poněkud přežene"..  
 
0/0
5.9.2004 11:10

osvetitel

Re:
Jenomze jak se bude jednat o necem co ma tak blbou zemepisnou polohu ze to tem muslimum primo nahrava aby si "zvetsili "svuj rajon prezto ze to uzemi jako patri Rusum a vetsina lidi ani o zadne pripojeni k tem "sousedum" nestoji a to ani nemluvim o te ruske mensine jak by asi dopadla!Ten rozpad te bejvale Jugoslavie byl uplne jiny problem ktery ohrozoval celej Balkan a Evropa si stim neumela poradit preztoze nemci jako prvni uznali Chorvaty jako "samostatne"!A zbytek si zavinili Srbove sami kdyz at uz opravnene nebo ne tu "zachranu" co nejvetsiho uzemi prehnali tou brutalitou!
0/0
5.9.2004 11:20

Dude353

x
Podle mne co se tyce zasahu, tak hlavni chyba (i kdyz se to vzhledem k mistnim pomerum da tezko zmenit) bylo to, ze mistni domobrana je po zuby ozbrojena, takze ruske specialni jednotky staly mezi dvema tabory a nemely volne ruce. Prece jenom nejakej spetznatz sniper strili lip nez typ s kalachem uz jenom vzhledem ke svemu vybaveni a vycviku. Pripadny utok spetznatz Alfa (to jsou ty vojaci co maji divny helmy jak vypadaj jako na motorku), coz je bezesporu spickova CT jednotka by zarucena dopadl katastrofou, protoze proti nim staly zkusezni zodlneri, ktery to tam navic cely zaminovaly a ocividne si podle mapky vybraly ze strategickych duvodu danou budovu. Pokud se podivate na zapadni CT jednotky, tak se obvykle pocita 75% zivych zachranenych jako uspech.. Podle me se takovymto udalostem proste neda zabranit, protoze jsou hrozne tezko predvidatelne a moderni svet je velmi zranitelnej. Pokud si nekdo mysli, ze by to treba 1st S-FOD Delta nebo SAS zvladly lepe, tak se podle me myli mozna by byly uspesnejsi ve vyjednavani, ale to finalni peklo by neustal asi nikdo.. Cecna je problem sam o sobe skoro nikdo nema predstavu co se tam deje (a ani to nikoho moc nezajima) jsem si jistej, ze ruske jednotky tam taky provadi slusny cistky (staci se podivat do historie jak se chovali v Afganistanu nebo v jinych krizovych obdobich) no nic ja bych to ukoncil otrepanou hlaskou, ze zlo plodi jenom vetsi zlo.. Smutny je, ze ted umreli chudaci deti, ktery opravdu za nic nemuzou :( zivot je svine a to se podle me nikdy nezmeni dokud je clovek clovekem..
0/0
5.9.2004 1:39

zlý fořt Emil

Re:
Přesně tak ... palbu bohužel zřejmě první zahájili ozbrojení civilisté a již to nešlo zastavit. Já si dokonce myslím, že většina západních jednotek by to zvládla hůře než Rusové ...
0/0
5.9.2004 1:45

osvetitel

<><><>
Preztan tu oblbovat ty Geeniusovskej demagogu!Kazdy vi ze krome "nacku" to vsechno zavinili bolsani kdyz se USA za to ze je tam za cara zivila aby nechcipli hladem jak mel car v umyslu, tak se odmenili tim ze prohlasili vsechny dluhy vuci zapadu za "carske" a odmitli je zaplatit!Za valky z nich nutnost udelala docasne spojence USA ale hned po valce vyvolali studenou valku tim ze chteli zabrat co nejvetsi kus Evropy pro sebe!Tudis co ste "studene" valky vyplinulo je hlavne jejich vina protoze kazda strana pouzivala co se dalo na zdeptani te "druhe" a to ze to byla SSSR co diky sve blbe zahranicni a vnitrni politice jakozto te zbytecne valce v Afganistanu sla dolu prvni si zavinila sama  a bylo jen otazkou casu kdy ti "muslimove" v rouse teroristu budou chtit dorazit ten zbytek!Ta Cecenska krize nemusela vubec byt kdyby si nechali rusaci Gorbaceva a USA se svoji politikou nemuze vykrikovat ze "nejakemu statu ktery se chce trhnout brani v sebeurceni a to ty vis take ty demagogu!Myslim ze SSSR na miste USA by delala USA horsi seky za ty leta co se tak "milovali!Puvod vseho je uz v "nackach" a Stalinskem SSSR a svet ted pouze sklizi opozdene ovoce ty bambulo!
0/0
5.9.2004 0:11

ScipioAfricanus

Ted jsi nam to fakt vytmavil
teda, pardon, osvetlil z historicko-geopolitickeho hlediska. Akorat jsem z vety "Myslim ze SSSR na miste USA by delala USA horsi seky za ty leta co se tak "milovali!" tak nejak nepochopil kdo na cim miste by to vic konil.
0/0
5.9.2004 7:30

osvetitel

Re:
No zalezi na tom cemu rikas "konil"!Kazdopadne kdyby mela SSSR navrch nad USA tak by ji myslim totalne dorazila pokud by mela tu moznost a jak by pak reagovala na ty muslimy a jine "nespokojence" z komunistickou  nadvladou ,se hned tak uz nedozvis a mozna bys mel byt rad, protoze soude podle toho jak je ti muslimsti arabove "milovali "o  cemz svedci ty jejich pozustatky v tech poustich by to bylo asi huste!Oni si totoz komousi od nich uz v 60tych letech uzili "sve" ale o tom se moc nepise!Zrejme prijdes jednou na to ze USA byla proti druhym jeste "nadhera" a po malejch zemich vzdy ty vetsi Evropske slapali a budou mozna i ted za toho EU a za jakekoliv politiky se vzdy najde "banda: nespokojencu" kteri budou do vseho stourat tak tomu bylo od jakziva a bude protoze lide si nedokazou spravedlive vladnout sami pouze o tom kecaji ale skutek zatim vzdy utek tak bud zatim rad jako prislusnik male zeme ze neni jeste hure!
0/0
5.9.2004 7:55

osvetitel

Re:
Nakonec historie se zase opakuje protoze podobne veci se deli po rozpadu toho rakouskouherska kdy kazda ta zeme chtela urvat co nejvetsi kus pro sebe at ua opravnene nebo ne jako treba Polaci a Cesi s tim Tesinskem a podobne !A tyto milostne Evropske vztahy se ukazovali nejlepe nezli Hitler napadnul Polsko!Sudetaci chteli k nemcum, polaci si cmajzli zpatky kus Sporneho uzemi od Cechu,Slovaci chteli svuj stat zatimco Rusove vrazdili Polakum ty jejich generali v te Katyni atd.Po rozpadu SSSR se deli podobne veci hlavne u tech co meli nejvice co ztratit a tez se etnicky nesnaseli viz Srbove z Chorvatama a Albancema a to ze ti muslimove ted take vyskakuji jde na vrub rozpadu SSSR a ne nejake nezpravedlive politice USA , proste vycitili ze prisel jejich cas a tak je to ze vsim a ty keci okolo o nejake nespravedlnosti vetsi nezli byla vzdy je jen zastera!
0/0
5.9.2004 8:17

ScipioAfricanus

Mozna jsem se spatne vyspal
ale ja v tech tvych proklamacich nejsem rozlustit jednu jedinou uchopitelnou myslenku. To se takhle vyjadrujes bezne?
0/0
5.9.2004 8:56

osvetitel

Re:
A vis ze me to v tvem pripade vubec neprekvapuje?Nakonec to se da poznat podle tveho nicku ze jses asi o hodne pomalejsi v chapani  a lusteni nezli druzi ale nic si ztoho nedelej treba to vzdelani jednou take dozenes! Mlask
0/0
5.9.2004 9:26

ScipioAfricanus

V tom pripade bych privital
kdyby nekdo z tech "druhych" co ti rozumi lepe se obtezoval a prelozil mi tve osvicene myslenky do obycejne cestiny srozumitelne i nasm pomalu chapajicim. Pokud tedy nekdo takovej "druhej" opravdu existujea neni to jen tvoje dalsi fantazie.
0/0
5.9.2004 9:52

osvetitel

Re:
Jo chlapce "kdyby jsou chyby"to bys musel nejdrive umet lepe Cestinu protoze soude podle tveho psani ti jde hur jak me!
0/0
5.9.2004 9:57

ScipioAfricanus

V mem pripade jde o preklepy pri rychlem psani
ale u tebe to spis vypada na myslenkovou inkoherenci.
0/0
5.9.2004 10:57

osvetitel

Re:
Bravo konecne jsi se dokazal neceho co jsem napsal "chopit" a rozlustit"delas opravdu pokrok tak jen tak dal "scipiafro"
0/0
5.9.2004 11:11

MilanMilanMilan2

Nejlepší obrana je útok
To ví každý frajtr a zeřejmě i autor článku. Každé rýpnutí proti Rusku potažmo Putinovi je dobré; asi proto, že jisté čečenské síly se tak dlouho u nás těšily podpoře některých žurnalistických kruhů. Možná ani dnes se za to nestydí.
0/0
4.9.2004 22:47

m_vladim

važeny pane Rybar-opatrneji
Pri přečteni vašeho članku jsem mel pocit, že dočasně žiji v jinem Rusku než o jakem pišete. Vaš náhled na nynější události u mě vyvolavaji pocit, že televizni kanal, ktery sledujeteje jiny, než tech několik, které sleduje s hrůzou celé rusko. Nevim, co jste "zaslechl" od očitych svědků, ale udalosti proběhly zcela jinak, než píšete. Doporučil bych si nejdříve pozorně prostudovat přímé televizni a rozhlasové přenosy, než začnete kritizovat postup bezpečnostnich sil. Ja viděl obětave vojáky, kteří odhazovali samopaly, aby mohly z oken, pod palbou teroristů ze střechy školy, zachranovat vyčerpane deti. Viděl jsem mistni vojaky, kteří zabranili lynčovaní lidi podezřelych ze spoluprace s teroristy, i přes to, že jejich děti byly také rukojmi.A , že nastal zmatek? nedivim se, situace se prudce zmenila a mistni lidé jsou mnohem horkokrevnejsi....... ale co jste napsal ,je vaš nazor, a ten vam nemíním brát.  s uctou m.vladim
0/0
4.9.2004 22:12

ScipioAfricanus

Hrozne rad bych si precetl konkretni navrh
co presne meli Rusi udelat, aby k masakru nedoslo. Tyhle kritiky od pocitace jsou trapne blaboly, kdyz nikdo z nas nezazil situaci lidi stojicich tri dne pred skolou kde v nelidskych podminkach trpi male deti a ta prasata jim odmitaji dat i vodu a strili do nich kdyz zacnou utikat. Pochybuji, ze je na svete nejaka jednotka, ktera by to dokazala vyresit. Krome Entebe, kde ale byla podstatne jina situace, zadna podbna akce neskoncila dobre. Takze si ty svoje genitalni poznamky nechte az se budete zase na haj*lu rypat ve svym no*nu, chytrolini.
0/0
4.9.2004 20:23

pinkshadow

Ruský tisk: Operaci provázel chaos
Operaci vládních sil proti teroristům provázel chaos. Část dětí se dostala do křížové palby. Do zad jim stříleli ozbrojenci, do tváře příslušníci ruských sil, napsal list Izvěstija.
Zároveň cituje představitele Federální bezpečnostní služby, podle něhož příslušníci profesionálních oddílů zasáhli opožděně. Jako první prý útok zahájili otcové unesených dětí, kteří stáli s puškami u kordonů. Elitní oddíl Alfa tak nemohl využít svou hlavní přednost, kterou je okamžitý a nenadálý útok.
 
         
 
0/0
4.9.2004 18:08

geenius

Co na to říkáte US riťopcháči ?
 
Už Vám to konečně dochází US riťopcháči ? Tento hnus začíná postupně sklízet svět. Svět sklízí to, co USA zaseli podporou extrémismu a fundamentalismu všude po světě. Co bylo protisovětské, bylo dobré ! Kdo podporoval např. Polpotovce ? (málo se o tom mluví) USA !!! - výsledek -masová genocida ,  kdo podporoval Ládinovce ? USA  !!! - výsledek - TALIBÁN (totalita autrpení  v Afghanistánu a 11. září v USA. (Ládina po skončení studiií v Turecku a jeho souvěrce CIA patřičně vyškolila a hurá na Kábul). Jenže 11. září bylo dávno předem -  v Rusku (rok předem přesně na den  vyhodili do vzduchu čečenští fundamentalisté několik paneláků s se stovkami obětí !!!). Kdo však čečenský odboj neustále obhajoval ? USA !!! a češští přiblblíci u nás natřeli barvou ruské velvyslanectví na ČERVENO !  Až po 11. září v  USA  to Američanům konečně došlo a přiznali, že již dlouho vědí o spolupráci čečenských "odbojářů" s Al-kajdou. Co však bylo protiruské - bylo dobré !
0/0
4.9.2004 17:45

hugoventil

Rybář lže
Po bitvě je každý generál a Rybář teť ví všechno nejlíp hlavně hází špínu na Putina a vojáky kteří zasahovaly,ale oni si spíš zaslouží obdiv,že z beznadějné situace záchránili stovky lidí!Rybář je ubožák a zaslouží si plivnutí do ksichtu!
0/0
4.9.2004 16:35

Bůh nejvyšší

Pravá tvář islámského fanatismu
Opět se nám ukázala pravá tvář islámského fanatismu. Tato kultura, závistivě pokukující po evropské a hlásající mylně, že stojí na stejných kulturních a morálních základech, je ve skutečnosti o 700 let pozadu, tedy v nejtemnějším středověku. Důkazem jsou např. brutální islámské právo šaríja a svatá válka (džihád), vedená bez ohledu na lidské životy.
Jediná možnost je ukázat těmto lidem, že se jich nebojíme. Musí na ně dopadnout tvrdá pěst, která tyto asociály rozdrtí a spáchne z povrchu zemského. Nelze to ovšem udělat otevřenou válkou jako v Iráku, postup musí být chirurgicky přesný. I mezi muslimy je totiž spousta normálně smýšlejících civilizovaných lidí, těch by bylo škoda.
0/0
4.9.2004 14:42

HolmesS

Mohli se dopustit jediné chyby
Hrozné to jistě je, ale má opravdu někdo nějaké lepší řešení (tím teď nechci pitvat Čečnu, i když těch 9 arabů a 1 černoch mezi teroristy mluví o něčem jiném - minimálně již vyhlášeném džihádu)? Bylo to zatím bezesporu největší svinstvo v dějinách terorismu, neboť zde trpěly malé děti, kterým ti gauneři ani nedovolili, aby se mohly napít na toaletách. Co asi měly ty speciální jednotky dělat? Pokud tam došlo k nějaké chybě, tak dle mého názoru jen té, že k útoku došlo příliš pozdě.
0/0
4.9.2004 13:23

Antiportugal

tento kvazinovinar je
дурак. To co je za analyzu? Doma sedel pri telke a dosiel k nazoru, ze specialne jednotky to posrali. A to si myslite pan "novinar", ze by teroristi o par hodin urobili pre rukojemnikov banket s kaviarom a krevetami? Potom by sa zdvorilo ospravedlnili a laskavo by sa nechali zatknut? To, ze tam budu desiatky mrtvych bolo jasne od zaciatku. A to sa mali vojaci pozerat ako palia teroristi po utekajucich detoch a volat im cez telefon, aby laskavo s tym prestali a zacali vyjednavat? Aka prehra Putina? Take sracky mozete pisat na internetove fora, ale nie do novin. 250 mrtvych nie je prehra jedneho cloveka ale prehra celeho ludstva.
0/0
4.9.2004 13:05

Milan Kolář

Rybář
Pane Rybáři, udělejte něco rozumného a až se zase někde objeví nějaký terorista s rukojmími, nabídněte se mu výměnou za ně. Můžete si mu vylévat srdce, jak ti velcí nechápou jeho potřeby a neumí se s ním správně domluvit. Třeba vám i poradí, jak správně teroristy chytat, jak je odzbrojit, jak s nimi správně jednat, jak to udělat, aby se nikdy nikomu nic nestalo - a tím zabránit jakýmkoliv obětem.
Sázím 100 ku 1, že by to s Vámi dopadlo, jako s troubou, který by vlezl do klece mezi hladové tygry a pokoušel by se je přesvědčit, že by pro ně bylo lepší a zdravější být vegetariány a ne predátory.
Pokud byste náhodou přežil, slibuji, že si se zájmem přečtu, jak se Vám to povedlo. Zatím si stále myslím, že jako na zloděje koní v Americe byl kdysi jediný účinný lék laso a nejbližší strom, tak na teroristy není také účinná žádná humánnější metoda.
Novináře vašeho typu řadím mezi svoloč.
Že to komando nezvládlo ještě lépe je škoda. Že zachránili tolik set lidí, je na druhé straně moc dobře.
0/0
4.9.2004 12:43

Gasherbrum

Ten článek je naprosto nechutný,
možná jsou fakta v něm pravdivá,spíše tedy určitě.Ale označovat tuto tragédii za osobní Putinovu prohru,proboha,pane Rybář vzpamatujte se!Zabíjeli se malé děti,to není prohra Putina,ale všech,je to prohra lidskosti!
0/0
4.9.2004 12:15

russsalkableda

Re:
prohra veskere lidskosti - bohuzel
0/0
4.9.2004 12:41

arsefan

SWAT
na co cekali??? proc rusko nema poradnou protiteroristickou jednotku (misto tech rezniku co si rikaji specialni jednotky) a schopnejsi vyjednavace ???
0/0
4.9.2004 11:28

Martin Procházka

Re: Protože je to Rusko!
Jestli si toho někdo nevšim, Moskva dycky upřednostňovala politické cíle před lidskými. 2.sv. válka, stovky bezhlavých útokú kde padli tisíce národních hrdinů, bolševiky bez komentáře, nemocnice v 95, tam popadalo spoustu vojáků i rukojmích, hlavní teroristi utekli, "uspávací" plyn (Ruskej výrobek) v Divadle... Nutno říct že se za posledních 50 let rychle lepší, za dalších 50 let by to už nemuseli být jatka. Co se týká Čečenska, Rusové by se odtud měli dekovat, speciální jednotky by si mohli vzít na pomoc amíky a pochytat respektive postřílet ty zbytky teroristů co tam zbydou. Lidé v Čečensku, ať otevřeně podporují Moskvu, přestanou v duchu věřit teroristům teprv až začnou mít pocit normálního života- to znamená že by se nemuseli uhybat T-80 na křižovatce, a jejich dceru neobtěžovala skupinka nadržených machrů se samopalama. V jednoduchosti je síla, ale to tam neznaj, a asi dlouho nepoznaj!
0/0
4.9.2004 13:15

Carlo111

Re:
Naprostý souhlas.
0/0
4.9.2004 13:49

juventus

Re:
naprostý nesouhlas, plácáš z hladu a blbosti. Kdykoliv Ti řeknu 1000 argumentů, proč Rusko z Čečny neodejde a odejít nesmí a 350 mrtvých je z 1500 rukojmích "solidní" číslo, když vezmeme v úvahu, že ti krypli uvnitř chtěli jenom zabíjet a vůbec je nezajímá, že v Čečně je minimálně 60% lidí upřednostňující centrální vládu z Moskvy. Chci jenom říct, že těžko by někdo tyto situace zvládal líp, než ruský bezp. orgány, beze srandy, protože si těžko dovedete představit, jak lehce se mačká kohoutek automatický zbraně protoi davu bezbranných dětí. Stačí jednou zmáčknout a během 10 s máte 50 mrtvých, odpálit ná lož trvá sekundu, aby to byla jatka a žádná speciální jednotka s tím nic neudělá. Howg
0/0
4.9.2004 16:36

jouda-bouda

Re: juventus má pravdu
jděte do háje s těma kecama, že to nezvládli a upřednostnili politické cíle. Já od začátku věřím, že byli všichni zoufalí, spíš nevěděli co mají dělat. Za zády měli táty a mámy těch dětí. A zkuste si je odehnat a uzavřít ten prostor. Tak disciplinovaní ti lidé nejsou. A kdyby i Putin sám vydal ten rozkaz k útoku, byl by to jeho politickej konec. Vůbec se nedivím, že vojáci palbu opětovali, když viděli jak ti fanatici střílejí děti do zad. Vy byste to vydrželi se na to dívat? Já teda ne. Pak po výbuchu v tělocvičně už nebylo nač čekat. To se to fakt kecá a kritizuje, když se sedí doma na prdeli.
0/0
4.9.2004 17:17

Martin Procházka

Re: O připravenosti.
Že vojáci opětovali palbu je normální spávné, a v té chvíli nevyhnutelné. Ale organizačně nebylo přípustné ponechávat v okolí příbuzné dětí, vyzbrojené samopali a silnými emocemi, to je moc nebezpečná kombinace. Toto se dá vytknout určitě! U případných dalších chyb jsou spekulace díky zamlžovaným informacím. Podle jedné elitní ALFA vyčkávala 20!! minut po vypuknutí střelby, to je příliš mnoho na záchranu rukojmích! Nastal zmatek ve kterém někteří teroristé uprchli. Příbuzní měli být odvedeni a okolí uzavřeno, kdoví kolika lidem to mohlo zachránit život!
0/0
6.9.2004 13:06

pinkshadow

bude mrtvých přes 300?
Ve školní tělocvičně je stále ještě mnoho nastražených výbušnin. To brání záchranářům ve vynesení těl obětí, které podle ruských médií nebyly zahrnuty do oficiálního počtu mrtvých.
Dále jsou stovky zraněných lidí v nemocnicích v Beslanu a Vladikavkazu. Zranění řady těchto lidí jsou velmi vážná.
 
         
 
0/0
4.9.2004 11:01

pinkshadow

ruské vedení nese značnou část viny za masakr
…značný podíl viny na masakru v Beslanu i v dalších podobných případech v Rusku nese ruské vedení …ruským úřadům jde v první řadě o dopadení či zneškodnění únosců, zatímco životy rukojmích jsou až na druhém místě …dokud se ruská politika V. Putina vůči Čečensku nezmění, lze se dočkat další tragédie …konflikt se dá řešit jedině jednáním…
 
         
 
0/0
4.9.2004 11:00

Filip_II

Re:
To je ale naprostá pravda. Já bych jen dodal, že nejen tento konflikt je nutné řešit jinými než násilnými prostředky, nemá-li dojít k další eskalaci toho, co se nazývá terorismus.
0/0
4.9.2004 12:19

kruci_sakra

Re:
Ano!,nejlépe konvertovat na islám....
A jak se chceš zločiným ideologiím bránit,když ne všemi prostředky včetně silových.Doufám,že to již pseudohumanistům konečně dojde a začnem se bránit dokud ještě máme technologickou převahu.Až nám zbyde pouze převaha morální,tak proti téhle musulmanské sběři nic nezmůžeme!
To ale reinkarnace náboženského fanatika co v 16 stol. chcípl na syfilis nemůže pochopit....
0/0
4.9.2004 12:47

Filip_II

Re:
Hele sorry, ale myslím si, že v tomto případě nemá diskuse význam. Ověř si sám na své životní zkušenosti, co je pravdy na naší "morální převaze nad musulmanskou sběří." 
0/0
4.9.2004 13:25

kruci_sakra

Re:
Já si nic nepotřebuju ověřovat ,narozdíl od tebe o tom něco vím a nemínim to relativizovat,jak je dobrý zvyk tobě podobným.
Naší civilizaci trvalo 2000 než se z těchto sraček jakž takž vyhrabala,stálo to myslím dost životů a jestli má smylsl ještě nějaké životy obětovat,tak jen proto,abychom do těchto sraček opět nespadli.
A nejlevětší žumpou sraček v dnešní době a ideologií,která tyto sračky nejlépe definuje je islám.
0/0
4.9.2004 13:33

[eT]

Nebo si snad Idne mysli,
ze ty deti vypili malo vlastni moce? Ze je treba zazalovat vyrobce vybusnin co meli ty teroristi sebou, ze jim mozna predcasne vybouchla? Nebo si snad zaslouzili ty deti postrilet, kdyz po nich teroristi zacli strilet? To jako meli je nechat postrilet a dal ˇjednat´?
0/0
4.9.2004 10:33

[eT]

Rozdil mezi zahranicnim a ceskym zpravodajstvim je ten,
ze jinde prinaseji _ZPRAVY_ a v Cechach _HODNOCENI_ - co kdybychom to pochopili tak, jak to chape vetsina lidi: teroristy je treba postrilet a ne litovat (jak se nam to ceska media snazi vnutit) Je to humus a diletantstvi ceskych novinaru :(
0/0
4.9.2004 10:28

antigogo

nejen Putin
Bush a vedení USA vědělo o plánovaných teroristických akcích, co dělalo nikdo neví, ale počet obětí v WTC byl přes 3000. Tak co se pořád řeší, jaká měla být akce. Kdyby bylo 10 obětí, tak je to hrozné. Ale s terorizmem se vyjednávat nedá, bylo by to jen horší.
0/0
4.9.2004 9:58

kontrola

Ach ti redaktori cesti
Zase se povtrdil novinarsky primitivizmus iDnes.Prectete si vazeni novinari reakce svetoveho tisku a placejte nesmysly o vine Putina. Az se podari vybit muslimske vrahy, podobne tragedie se nebudou opakovat.
0/0
4.9.2004 9:54

Englishman

Re:
Možná by nebylo špatné vybít i ruské vrahy. Co říkáš?
0/0
4.9.2004 10:46





Najdete na iDNES.cz