Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamion smetl autobus stojící na dálnici

Na 13. kilometru dálnice D5 z Prahy do Plzně narazil kamion do odstaveného autobusu s lidmi. Několik metrů ho tlačil před sebou. Pod autobusem uvízla žena, která venku kouřila. Museli ji vyprostit hasiči. Vrtulník ji převezl do motolské nemocnice, kde bojuje o život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Homer1

Ministr zdravotnictví varuje
Kouření škodí zdraví.
Aspoň v něčem nám vláda nelže...
0/0
1.9.2004 20:14

boukhem

Jela jsem okolo
Jela jsem okolo autobusu  ve směru na Plzeň kráce po sedmé, byl dobře vidět. Nechápu, jak do něj mohl kamion narazit.
0/0
1.9.2004 19:32

Roumen

Re:
Ja tam jel bouzel tesne pred devatou... :-(
0/0
2.9.2004 0:35

p800

Re:
Nechápeš? Asi málo jezdíš po dálnici nebo nevnímáš jak se na silnicích chovají řidiči kamionů.. jsou to vesměs dementi
0/0
4.9.2004 14:23

wewerak

komu vlastně
... v článku mi chybí informace, komu kouřila paní před autobusem
0/0
1.9.2004 17:32

jirijin

Re: tobě..
až se ti kouří  od hlavy pěkně vykouřenej..
0/0
4.9.2004 14:11

xx

Hrůza !!§
Když už se redaktoři naučíte česky ? Hasiči převážejí , uklízejí a ne převáží, uklízí - to je jednotný číslo !!!
0/0
1.9.2004 17:13

Gottwald

Bohemiatour
Hehe, to vypadá jako poslední jezdící autobus pana JUDr. Hoffmana. Chudák, teď to může úplně zabalit
0/0
1.9.2004 17:09

Micheall

no jo...
...ja to rikam porad, ze koureni je nebezpecny ;)))
0/0
1.9.2004 16:32

Lou88

Banana Republic
Možná, že jezdit autem v téhle zemi někdy nebude životu nebezpečná věc. Až se "odborníci" na Ministerstvu dopravy probudí a udělají něco s tím, že dneska každej  primitiv má koncesi na autodopravu, provozuje starej smradlavej vrak, z kterýho padaj kusy karoserie i nákladu a přitom STK prochází jak Baroš obranou soupeře na Euru. Že tzv.  "profesionální řidiči" jezdí ožralí a když už  se policie jednou za rok dokope k práci a chytí je, tak úředníci na dopravce jim nevezmou papíry, protože "živí rodinu"(běžná praxe).Jsemtaké velmi zvědav na projekt elektronického mýtného, s kterým má problémy i tak vyspělá země jako Německo (Toll Collect). Řekl bych, že v naší banánové republice to skončí fiaskem typu Internet do škol, pokud se to vůbec rozběhne.
PS Kde v EU jsou silnice v horším stavu než v ČR?
0/0
1.9.2004 16:28

kliiidek

Re:
Ve vsech nove pristoupivsich zemich.. Z nich mame hned po Madarsku a Slovinsku nejlepsi.
0/0
1.9.2004 23:50

JTB

Q´s?
 Noch ajnmal:
Autorovi je 19 let, vlastní ŘP sk.B, občas řídí, občas je svezen, často jezdí vlakem. Z přesvědčení a kvůli svědomí. V září nastupuje na FNH VŠE, je voličem jisté malé pravicové parlamentní strany a zákony trhu uznává. Jenom chce, aby se ukázalo to, co je opravdu a ne jen zdánlivě levnější a výhodnější... Další dotazy?
 
0/0
1.9.2004 16:26

Pjotr_Pjotrovic

Re:
To autor: No vidíte, jelikož budete studovat na fakultě národohospodářské, tak jsem Vám vlastně navrhnul téma diplomové práce. :-)
0/0
1.9.2004 16:29

hnusil

kobminace koureni a blbosti zabiji
A je to jen dobre, konecne nam kuraci prestanou smrdet a podkurovat
0/0
1.9.2004 16:22

pipokar

Řidiči jsou volové
Zasejc jeden hňup co nemá na silnici co dělat
0/0
1.9.2004 16:07

JTB

mmk
...takže zopakuju some basic facts. Ano, kamionová doprava je dneska rychlejší a levnější. Ale jenom proto, že nedodržuje legislativa-v případě maximální rychlosti pro vozidla nad 3,5 tuny-ta je 80km/h. Už jste někdy viděli kamioňáka ject po rovině 80? Možná ve vesnici...:) Největší fór je, že v tom případě by ovšem kamion prakticky nesměl na dálnici, protože minimální rychlost na dálnici je taky 80...
Levnější je proto, že autodopravci nehradí ani zlomek škod, které svým provozem způsobují. Zkuste si představit, že náklady na provoz vlaku by sestávaly pouze z ceny elektřiny/nafty a platu strojvůdce a průvodčího. Potom by se vyplatil i komerční provoz osobních vlaků. Jenže tak to bohužel nefunguje. ČD dotujeme z rozpočtu, jak tu již bylo zmíněno. Každého provozovatele autodopravy, jakož i řidiče osobáku ovšem dotuje taktéž stát, přesný čísla neznám, ale bude to mnohem víc, než 1mld. ČD+dotace od krajů. Pro představu-v roce 1997 stál 1metr dálnice D5 přes 1 milion korun... Je-li potom efektivnost obou způsobů přepravy stejná, proč nadále preferovat ten, který nesrovnatelně víc poškozuje životní prostředí?
Naposled ad MMK. Zákon nabídky a poptávky je hezká věc, ale neregulovaný prostředí=divočina, kde silnější bere vše. I přírodu...:(  Vtip je ten, že je něco levnější zdánlivě a ve skutečnosti se to hradí ze státního rozpočtu.
A všem, které tato problematika zaujala, doporučuju tušim  květnový vydání Železničního magazínu, analýzu ing.Perničky.
0/0
1.9.2004 15:57

Horrido

Re: kaminony
Jen pro doplneni tento problem je znam i EU viz . http://local.cs.eea.eu.int/ je to v cz. Ona k nejake zmene neni politicka vule cokoliv resit, je faktem, ze politici nic neresi az do doby, nez to opravdu bouchne. Jenze v pripade prirody a rozumu byva pozde. Ve Skandinavii a Svycrasku veskerou dalkovou TIR dopravu nakladaji na zeleznici a u nas tzv. ROLA sic k smichu je zrusena.
 
0/0
2.9.2004 19:11

libienski

Hazard
Nechat lidi v takto stojícím autobusu na dálnici je těžko omluvitelný hazard jeho řidiče! Kouřit a procházet kolem čehokoli co na dálnici stojí ve vzdálenosti menší než 20 - 30 m za svodidly je čiré bláznovství. Na dálnici přece platí když stojíš tak uteč!
0/0
1.9.2004 15:44

JTB

Suma sumárum...
Ad. Mr. Culeto sice dost dobře nečte názory ostatních, ale co se čísel a faktů týká, docela mu to sedí. ČD potřebujou transformaci, bez diskuse.  
Jinak, opakuju, že navrhovanes systém by se asi podobal v něčem Ro-Le, ale bez zbytečnýho vození kamionů sem a tam, protože kontejnerovej systém je fakt racionálnější a stejně funkční...
0/0
1.9.2004 15:18

Pjotr_Pjotrovic

Re:
Máte pravdu, že kontajnerovej systém je lepší, ale dokážete si představit, co by to bylo za investice, kdyby v každé potřebné žst. museli být jeřáby (maxiještěrky) na překládání kontejnerů na kamiony?? Není "levnější" jen nainstalovat sjezd pro kamiony??
0/0
1.9.2004 15:31

JTB

Re:
No, neřikám, že stávající technologie překládky kontejnerů je dokonalá, ty jeřáby to přesně dokládaj...:) Ale když vezmeš, kolik váží celej jeden kamion, přepočteš to na rozdíl v nákladech ne 1 tunu netto zboží, myslim. že ještěrky se za dobu svý životnosti ixkrát zaplatěj i při zachování dnešního způsobu nakládky. V případě, že by se stát rozhod preferovat železnici, přesněji řečeno, převed kamiony na Ro-Lu, kontejnery by bylyl výhodnější... Teď eště tu politickou vůli.
Jinak, jsem docela konsternovanej z toho, že nikdo nečte starší příspěvky, protože MMK se projevil jako...ehmmm...
 
0/0
1.9.2004 15:41

Pjotr_Pjotrovic

Re:
Je mi jasné, že to je na hlubokou ekonomickou studii (třeba dobré téma diplomové nebo doktorandské práce). Mě taky příjde, že lidi čtou hlavně věci na 1. stránce a dál ne. To já si rád přečtu i reakce na mě starší příspěvky. Zrovna na 2. stránce jsem s Vám souhlasil. ;-)
0/0
1.9.2004 15:48

S.T

Re:
Když jsem byl malý kluk, tak byla všechna větší nádraží vybavena pro překládání kontejnerů. Moc rád jsem pozoroval, jak v Klášterci ještěrky nakládají modré a šedé krabice na vagony.
Dnes se zboží vozí z Klášterce kamionem do Karlových Varů a odtud teprve putuje kamion, případně kontejner vlakem do zahraničí (většinou přes Klášterec )
0/0
1.9.2004 16:45

Culeto

Re:
Pane, v době kdy jsem sem psalo, tak tu nebyl jedinný rozumný návrh.Jenom samé žvásty ,jak něco zakázat bez následného racionálního zdůvodnění.Nepochybuji o tom, že kamionová doprava je problém. Vzhledem k vzrůstajícím požadavkům na prodeje vozidel (na dalších 5 let meziročně cca 15-20%) v Evropě jsme teprve na jeho počátku.Nemám problém s omezením dopravy, tam kde je to nezbytně nutné (přírodní parky apod.).K ekologické zátěži: stáří vozového parku kamionů je dá  se říci srovnatelné se zeměmi EU, totéž se nedá říci o vozovém parku osobních vozidel, kde si spousta aut může o ekologii nechat pouze zdát.Nové euronormy dokonce snižují emise oxidu dusíku atd.
Kontejnery jsou perfektní věc, ale mají jeden problém.Neodpovídají převládajícím požadavkům (rychlá doprava menšího množství na kratší vzdálenosti.) tzn.  že kamiony fungují jako autobus se zbožím.
BTW myslíte si, že do nákladů dráhy jdou náklady na rekultivaci po těžbě hnědého uhlí (třeba) ?
Ještě jednou zdraví všechny i ty, kteří jsou naštvaní, že svou plečkou nepředjedou kamion a tak by je zakázali
0/0
2.9.2004 13:59

jorda

Koureni
zabiji.
A taky plati: na dalnici se nezastavuje....kdyz uz, tak lidi za svodidla.
0/0
1.9.2004 15:16

Jáchym007

autobus opravdu prekazel - foto
ten autobus nestal na krajnici, ale opravdu ve stoupacim pruhu!!!   Na netu jsem nasel foto:
0/0
1.9.2004 14:36

znalecvina

Re:
jenže v tom místě je přimo u krajnice. on nemohl blíž zastavit, pak by byl v příkopu a trávě... takže je pravda i to, že byl ve stoupacím pruhu i na krajnici.
0/0
1.9.2004 14:40

Roumen

Re:
Tu fotku sem fotil ja. V tomto miste neni krajnice. Nejsou tam ani svodidla, za ktery tu vsichni vyhanej pasazery ;-) a ten svah je dost prudkej. Na jeho vrcholu te necka nic lepsiho, nez protihlukova bariera...dokonaly misto na zastaveni rozbityho autobusu. B-) Je to peknej krpal, cas od casu tam nekomu auto vyplivne. Vykys sem tam rano asi na hodinu. :-( Bylo to normalne prujezdny, ale nekde musel pristat vrtulnik...
0/0
2.9.2004 0:28

znalecvina

ro-la
to naši poslanci radši zrušili úplně! no prostě koucorkov, ale hlavně, že to Standa myslí upřímě. :-/
0/0
1.9.2004 13:46

xx

Re:
A roč podporovat něco co není využívaný ???
0/0
1.9.2004 14:03

Pjotr_Pjotrovic

Re:
No o to jde, pokud by to bylo využívaný povinně (ze zákona, vyhláškou, atp.) tak by to vypadalo taky jinak. Říkám, když to jde např. ve Švýcarsku, tak proč ne u nás. Minimálně pro tranzitní dopravu.
0/0
1.9.2004 14:08

mmkk

Re:
A když to bude nařízené, tak to zaplatí všichni spotřebitelé v cenách zboží. Pokud je něco levnější (kamionová doprava) než něco jiného (ro-la), tak to samozřejmě firmy využívají. Prostě zákon nabídky a poptávky.
Čím méně vyhlášek, zákonů a nařízení, které pokřivují tržní prostředí, tím lépe.
 
Na druhou stranu bohužel spoustu kamionů řídí s prominutím debilové a také je na řidiče kamionů nátlak ze strany zaměstnavatelů. Ale kdyby přislušné orgány dělaly pravidelně kontroly (každý kamion má tachograf) a za porušení předpisů dávaly pokuty, tak by se situace zcela jistě zlepšila.
0/0
1.9.2004 14:31

Pjotr_Pjotrovic

Re:
Kromě zákonu nabídky a poptávky je taky zákon o snižujících fixních nákladech, takže pokud bude Ro-La více využívaná, tak bude levnější. Jenže ono to má více proměnných. Zatěžování ekologie = stát z našich daní (a nejen z nich) to životní prostředí musí ochraňovat; co je víc, ekonomický profit a velké zisky nebo ekologické chování??; vyšší počet nehod a léčení (dost peněz ze státní kasy, čili našich daní); řidič na Ro-Le nemusí dodržovat bezpečnostní přestávky; atd. atd. Ono to dneska není tak jednoduché, jak se píše v učebnicích.
0/0
1.9.2004 14:38

znalecvina

Re:
jedná se o tranzity, takže by pro českého člověka se nic do nákladů nepřidávalo.... a proč se tu nehcat zabíjet, aby měli naši sousedi levnejsi veci???
0/0
1.9.2004 14:38

Pjotr_Pjotrovic

Re:
No ještě bych dodal, že výhodnost Ro-La se bude muset znovu přepočítat, až se zavede elektronické mýtné.
0/0
1.9.2004 14:45

znalecvina

Re:
mam pocit, ze to bude nekdo prepocitavat... to se radsi vyhlasi tricet tri krystofu, pri kterych je nehodovost vetsi nez bez nich a bude.... a az se lidi vyzabiji, tak nebude kdo by auta ridit a na silnicich bezpečno :)
0/0
1.9.2004 14:47

miromax

re
je to smutné,ale doufejme,že to nebyla její poslední kuřba.
0/0
1.9.2004 13:44

jisanek

koureni
nemá kourit. koureni skodi zdravi a kazdy kurak moc dobre vi, ze koureni zabiji .
0/0
1.9.2004 13:30

paja2000

Re:
souhlas
0/0
1.9.2004 13:36

cbx

Re:
Jo, navíc je to napsaný na krabičkách. Jako nekuřák jsem docela čuměl, když jsem teď viděl krabičku a ty maxi nápisy. Mohlo by tam být, že může zabíjet i na dálnici :-)
0/0
1.9.2004 15:50

Rostratus

Co je horší?
Překvapuje mě jak se tady pořád řeší a rozebírá podobná témata jako jsou nehody,kousnutí psem ap.Jasně,je to průšvih ale opravdu závažná témata jsou opomíjená a jsou lidem u prde*le.Píše se o tom že máme za sebou jeden z nejhorších automobil. víkendů kdy se pozabíjelo tuším 18 lidí během tří dnů. To že ale každý den v tomhle státě zemře 50 lidí v důsledku kouření nikoho nezajímá .Připadá mě to jako paradox.Prostě tam kde je krev je to vždy vděčné téma a žijou z toho většina sděl.prostředků.A jak pozoruji podobné diskuze o ničem to akorát živí.Všichni jsou chytří,spousty návodu jak jezdit a nejezdit.A kdo se tím skutečně řídí?Zkuste se třeba zamyslet jestli se nevykašlat na to kouření.Tak a teď do mě
0/0
1.9.2004 13:29

karoten

Re: Kouření se soukromá pomalá sebevražda
Co byste chtěl? Je na tom snad něco senzačního když je tak všední, všichni máme nějakou zkušenost osobní nebo aspoň z nejbližšího okolí - prostě žádná zpráva na titulní stránku.
0/0
1.9.2004 13:38

Pjotr_Pjotrovic

Re:
K tomu kouření, stačí aby se začal schvalovat nějaký zákon, že se nesmí kouřit tady a tady a hned byste viděl tu diskusi. :-) Kouření a alkohol jsou prostě společensky tolerované drogy se všemi důsledky jako ostatní drogy. Jen to prostě jako drogu nebereme.
0/0
1.9.2004 13:39

Calibos

Re: prachy prachy prachy
kolik mld. statu pritece z cigar to vlada vi,ale kolik s mld ze sumy na zdravotnictvi jde na lecbu nemoci z koureni,asi moc lidi nevi. Nejaky trapne cerne hlasky na cigarech, z toho maj kuraci tak prcu, mozna to odradi par zacinajicich.
Me vytaci kdyz ke me v busu prisedne smradoch cigaretovej, ci kdyz si nekdo zapali klidne v davu druhejm pod nosem.
Jinak havarka hnusna - blbi lidi nemaj lozit pred vozidlo, kolik uz toho bylo - kdy nekdo narazil do stojiciho vozidla a nekdo byl prednim. Jak myslite ze to delaj hasici, k havarce jede vystrihovak osobni a pak cisterna, kterou postavi kus pred havarku aby kryla
0/0
1.9.2004 14:09

Pjotr_Pjotrovic

Re:
Navrhuju nový výrobek. Smrad v lahvičce. Když mi někdo smrdí kouřem pod nos, tak jeho směrem nastříkám můj "smrad" a budeme si s kuřákem kvit. Oni se diví, že nám smrad kouře vadí, tak takhle poznají, jaké to je, citit cizí "smrad".
0/0
1.9.2004 14:14

miromax

Re:
tak to bude docela prdel v hospodě.
0/0
1.9.2004 14:29

Pjotr_Pjotrovic

Re:
Tam bych to tak hrozně neviděl. Když jdu do hospody, tak automaticky počítám, že je tam zahuleno a hodně. Spíš to bude sranda v restauracích, kde budou kuřáci v menšině a při čase oběda, večeře. Taky na zastávkách busu a tak podobně. :-)
0/0
1.9.2004 14:42

miromax

Re:
hlavně pak dej bacha,aby se ti lahvička nerozlila v kapse,to bys mohl mít potíže s kuřáky i nekuřáky....
0/0
1.9.2004 14:49

Pjotr_Pjotrovic

Re:
No, tak se ta lahvička musí dělat v nějakém obalu, vyvinutém speciálně pro smrad. Viz obal na pivo jedné nejmenované značky. V takovém by to mohlo být, ne??
0/0
1.9.2004 14:57

miromax

Re:
vidím,že tě nedostanu...Chudáci kuřáci,budou smrdět dvakrát(i vícekrát,bude záležet na sortimentu).
0/0
1.9.2004 15:03





Najdete na iDNES.cz