Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitelé ztratili autoritu, míní lidé

Čtyři pětiny rodičů jsou spokojeny se školou, kterou vybraly svým ratolestem. A učitelům jejich práci skoro nikdo nezávidí: hlavně proto, že si děti dovolují čím dál víc. V průzkumu agentury Median pro MF DNES hodnotilo kvalitu českého školství 505 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
učitelé se o autoritu připravili svým chováním sami....
0/0
2.9.2004 16:30

uzivatel_MK

Uci se zbytecnosti..
To jsem si ve skole taky myslela..... a co tech zbytecnosti se mi v zivote hodilo!!!! Kdyz uz ne k tomu, abych si tim vydelala penize, tak aspon na to, ze jsem mohla zazarit a vedela jsem neco, co jiny ne, ze jsem vedela treba neco malo o zemi cloveka, ktereho jsem potkala.
Ze me zemepisar naucil, jake je hlavni mesto Nikaraguy nebo nemcinar do me bifloval postup jak zvednout sluchatko a vytocit telefonni cislo? Pro me je zbytecnost vedet, jaky je princip davkovaci smycky, ale spoluzak se tim zivi. Pro nej je zbytecne vedet ze homo erectus zil tam a tam v tu a tu dobu... pro nekohojineho treba ne.
A nakonec: kolik "zbytecnosti" je zanrnuto v tazkach jakekoli vedomostni zouteze??????????? Kdyby nebylo techhle blbosti, tak ani Milionar, ani Mate padaka... ani jina soutez by neexistovala
0/0
2.9.2004 16:21

Ondřej Bouda

Učitel, který nemá přirozenou autoritu
Učitel, který nemá přirozenou autoritu a respekt, nemůže být dobrý učitel.
HOWGH!
0/0
1.9.2004 19:16

huhu007

Re:
když má na starosti nevycválané fakany, jejich rodiče si myslí, že starosti s výchovou a slušným chováním má na svých bedrech jenom škola, zatímco oni jsou z obliga, pak je dobrých kantorů jen málo. Já osobně jsem pro zavedení tělesných trestů: rákoskou přes dlaně jako za časů učitele Hnízda. To by pak byla autorita jaksepatří.
0/0
1.9.2004 20:22

Ondřej Bouda

Re:
Má učitelka angličtiny patří k nejlepším, co jsem kdy potkal. Autoritu nepochybně měla. Byla s ní obrovská legrace, neměla problém někomu dát (lehkou) facku, nechodila daleko pro "hrubší" slova - třeba i "Ježiš to je vůl!" v případě chybné odpovědi - a především byla férová a rozumná. Nutno podotknout, že se jejím komentářům a "represím" smála celá třída včetně "postiženého" - v dobrém smyslu slova. Kromě angličtiny mě (při překladech) naučila i hodně z češtiny :)
Některým studentům se ale její praktiky nelíbily a šli si stěžovat za ředitelem. Ten jen mávl rukou "No jo, ona už je taková. Vždy't mě taky učila! :)"
 
Autoritu si ale uměl získat i fyzikář a biolog - oba též se specifickým smyslem pro humor. Fyzikář byl pověstný svým slovíčkařením - dokázal posadit s pětkou člověka, který se očividně učil, jen proto, že se nedokázal vyjádřit přesně a jednoznačně (na konci roku ovšem z takových pětek "vykouzlil" zaslouženou dvojku, trojku). Bomba ovšem byla, že dokázal dvojnásob ocenit, když mu někdo dokázal toto slovíčkaření vrátit, např. U: "Znáš odpověď na otázku číslo 3?", S: "Ano, znám.", U: "Výborně, píšu si 1." a vyvolal někoho jiného: "Řekni mi odpověď na otázku číslo 3." :)
 
Pokud své zkušenosti shrnu, není to o perzekuci. Je to o osobnosti, který dokáže respektovat studenty a vnímat je rovnoprávně.
0/0
1.9.2004 20:47

bron

Bron
Az na par mladych nadsencu-ucitelu, je to banda starych komunistu, a ta si zadnou autoritu ani uctu nezaslouzi. Ja jsem tem lharum uz od 1.tridy neveril ani slovo (a vetsinou jsem udelal dobre!!!), takze vsechno, co dnes vim, jsem se naucil beztak sam... A zacal jsem s tim uz v te prvni tride... A dopadl jsem tak, ze napr. z maturity me vyhodili (ale pak mi dali nakonec trojku), protoze jsem pouzil etiopske nasobeni a tak nas prece nasobit neucili, a na rychlost vypoctu a spravny vysledek ohled nebrali! Nechapu jak ty moje neschopne ucitele muze jeste dnes po 25 letech nekdo zamestnavat! VS do tohoto prispevku ale nepocitam, tam to byla prece jenom trosku jina liga... 
0/0
1.9.2004 9:39

zab1

Re:
To je právě ten problém! Že učí samí blbci a takové geniální osobnosti, kterým moudrost stříká z uší už od 6-ti let nemají o pedagogiku zájem. Jak já bych byl šťastný, kdyby moje dcera násobila po etiopsku, jedla psy jak v Číně, na nohou jen vietnamky a pod spodní ret si pěchovala cédéčko.  Se vsadím, že píšete azbukou. No co se dá dělat.
0/0
1.9.2004 12:18

bron

Re:
Já jsem nikde netvrdil, ze jsem nějaký génius. Ani to, že nemám o pedagogiku zájem, mám k tomu docela blízko, jako zaměstnanec Aucklandské univerzity technologie (a opravdu tam neuklízím WC). Etiopské násobení používám dodnes, stejně jako vaše PC, pravděpodobně vyrobené v Číně. Azbukou psát umím už od velké třídy ve školce (kdyz jsem se snazil prepsat Skasku o babuske i deduske) a nestydím se za to. Azbuka není komunistický vynález. Komunisté jen vymysleli způsob, jak azbuku a vůbec východoslovanské jazyky zhnusit lidem v Československu.
0/0
1.9.2004 16:09

Nobody1

Těžko hledat řešení...
Neexistuje snad jiná profese, kde by profesni obec byla tak různorodá, jako u učitelstva. Nemám na mysli jen zš, sš, vš, ale taky to, že jinak bude k učitelství přistupovat pančitelka, která má plat jen na šminky, protože rodinu živí manžel-podnikatel. Jinak k tomu bude přistupovat učitel, pro kterého je učitelský plat jediný zdroj příjmů. Jinak bude k učitelství přistupovat kantor, který učí to, co nechce učit. A studenti? To je totéž. Mám studenta, jehož otec je úspěšným podnikatelem. Ten student je u mě v kabinetu pečený-vařený. Chce dohnat svého otce, chce mu být užitečný. Pak jsem měl studenta - taky syna "z lepší společnosti" - který vcházel do třídy ráno v 8,30 s úsměvem, v kožené bundičce a s helmou v ruce. Do 12 otravoval život kantorům i spolužákům. Pak se na chvíli ztratil a když přišel, tak už nezlobil. Zbytek dne prospal na lavici. Zkuste někoho obvinit, že fetuje! Třídní nikdy neviděl rodiče tohoto studenta. Tomu studentovi totiž otěcko koupil "svého právníka". Takže ředitelství školy se bavilo se synáčkem prostřednictvím právníka.
0/0
31.8.2004 23:23

aracanus

ucitele
nešjdriv se musi zmenit ohodnoceni, pak teprve zvysit platy. jen zvysit nic neresi - ucitele zustanou stejni (spatni), akorat s vetsimi platy
 
btw.znam lidi (a nejsou to ojedinele pripady), kteri chodi na gympl, znaji vsechny vetsi mesta ameriky poporade vyrikat, ale nevi nic o 68, 38, 18 atd. mysli si rodice, ze ucitele uci takle spravne?
0/0
31.8.2004 22:16

obcanek

Re:
Já znám i takové,kterí umí nejen vyjmenovat všechna větší města Ameriky,ale i o inkriminovaných datech vědí hodně.A myslím si,že třeba učitelé jazyka českého,kteří učí tak,že jejich žáci ví třeba,že se píše takhle a ne takle nejsou zase až tak špatní.
0/0
31.8.2004 23:15

antigogo

Peníze
Za ty peníze co mnohdy učitelé berou buďte vůbec rádi, že alespoň někdo učí ! A morální výlevy nechci slyšet. Těch jsem si užil už ve všech neziskových oborech až dost ! Nejsou peníze, není kvalita. To je jasná tržní ekonomika.
0/0
31.8.2004 19:23

Templ

To je tím, že opovrhují osvědčenou metodou výuky
- Makofry. Je jasné, že pokud nestačí Makarenko se svým humanismem, měl by nastoupit Komenský s rákoskou, popřípadě zápasník Fryštenský....
0/0
31.8.2004 17:08

Templ

Jedině metodou Makofry dojde
k pozitivním změnám ve školství.... Pokud nestačí Makarenko a Komenský, měl by nastoupit Fryštenský.
0/0
31.8.2004 17:03

Templ

Re: No to je dobrý...
první výpadek a potom to naskočí...
0/0
31.8.2004 17:12

fr-mottl

ucitele na svoji praci
vesmes nestaci. Vysledky budou bohuzel videt az za desetileti. Co se da delat, kdyz nekdo na poradnou skolu nema, tak jde na pedak.
0/0
31.8.2004 15:58

bosnia

Re:
Seš pěkný pako, nemůžu souhlasit. Vystudovat PedF je těžší než kdejakou jinou školu s humanitním zaměřením. To, že jsou učitelé špatní, neznamená, že jsou špatní studenti na PedF, nebo že jsou špatné fakulty. Problém je prostě v penězích, vždyť i v tom článku se píše, že průměrný věk je 50let. Kdyby tam byli ti mladí, nemuselo to být tak zkostnatělé a tak nudné, tak staré, tak bez nápadů. Ale proč, po pěti letech studia!!!, bych měl jít učit za mizerných 10tis. hrubého? 4/5 nově vystudovaných učí pouze jeden rok a pak odcházejí jinam. A proč? Protože jinde jim za KVALITNÍ PRÁCI a VĚDOMOSTI (studuješ-li na PedF jazyk, počítače, matematiku, tělocvik, češtinu, ...) zaplatí mnohem, MNOHEM VÍC!!! A veř mi, že tomu tak je. To, co jsem napsal, se týká studentů, kteří studují dva obory a mají aprobaci pro II. stupeň ZŠ a SŠ. Jiné to může být s aprobací pro I. stupeň...
0/0
1.9.2004 20:11

DeDust

Dobri ucitele...
Maj to deti respondentu z vyse citovaneho pruzkumu kliku. Ja jsem za cca 19 let chozeni do ruznych skol vsemoznych stupnu a zamereni narazil (co si vzpominam) tak na tri ucitele, o kterych bych si troufl rict ze vedeli, umeli ucit a chteli naucit. To se mi nezda dost :(
0/0
31.8.2004 14:55

zab1

Re:
...a pak jsou přechytralé děti, které se snaží od třetí třídy dokázat kantorovi, že je chytřejší než on. Některé tomu věří a jsou výjimky, kterým to vydrží celý život.
0/0
1.9.2004 7:21

mike-š

vzpomínky na školu smíšené :-)
Základní škola - speciálka na matiku, fyziku - OK, to bylo díky mimořádným kantorům skvělé. Gymnázium potom katastrofa - vzpomínky na to, jak se kantoři "vozí" po lidech, kteří mají nějakou osobnost (nemyslím tím zrovna zloděje aut :-) ) - kterou projevovali "drze" například tím, že měli vlastní názor - brrrrrrrr. VŠ potom díky možnosti si vybrat a přece jen se "hýbat" trochu svobodněji už byla přijatelná. Celkově nedostatek učitelských osobností, moc osobních komplexů "realizovaných" na studentech, nablblé zkoušení a absence tolerance. To je moje vysvědčení učitelům. A jaké je vaše?
0/0
31.8.2004 14:28

hasmen

Re:
Na své učitele si nemohu stěžovat i když jsem od jednoho koupil facku,až jsem si ustlal pod lavicí...  Je to ale už 25 let a dnes se nad tím musím pousmát
0/0
31.8.2004 14:53

Stmart

Re:
Mno taky bych nasemu vzdelvacimu systemu a jeho zamestnancum nedal nejlepsi ohodnoceni...zakladka: des, bazirovani na blbostech, uceni pro uceni...gympl: lepsi ale stjen jako zakladka nebylo cilem nekoho neco naucit aby si neco do zivota ale splnit osnovy a anormy. To ze jsme museli znat snad 25 veci ktery vyplodil J.K.Tyl (ale jen u jedne jsme se letmo 3ma vetama dozvedeli o cem je..) ale mnoho velikanu nasi i svetove literatury bylo zmineno jen mimochodem. Je to formalismus po tech letech se uz ucitel ani sebe nepta proc by meli studenti znat to ci ono...proste pulhodiny diktuje a pak zkousi jak to decka umej recitovat :-( VS byla alepson o tom co jsem si vybral ale obcas o nervy...bohuzel jako PhD aspirant a VS "ucitel" z donuceni k vim ze by slo udelat mnohem vice a mnohem uzitecnejsich veci...nicmene pamatujste ze na VS nikdo karierne nepostupeje za vyuku ale za vedu a vyzkum a proto v cechach neni cas na oboji (vetsinou neni dost lidi a proto to tak vypada)
0/0
31.8.2004 15:21

Jurashek

!
Pane Corky, nechtěl byste navázat spolupráci?
0/0
31.8.2004 14:01

Futty

Přísloví...
Ve starém Řimě bylo jedno přísloví, že koho chteli bohové potresat, učinili ho učitelem.
0/0
31.8.2004 13:23

Jurashek

!
Učitelé mohou být rádi za to, že učí v ČR a ne v USA...
0/0
31.8.2004 12:22

celticrain

rodice
Vsem rodicum bych z pozice ucitele vzkazal: nejdrive je naucte vazit si vas samotnych, pokud si nedokazete udrzet autoritu vy, pak muze byt ucitel sebevetsi borec a autoritu mit nebude....potom si vy pani podnikatele, pravnici stezujete
0/0
31.8.2004 12:17

formad

Re:
Máte samozřejmě pravdu, prvozáklad výchovy je v rodině, ale ten konec? Právníci, podnikatelé..... tady se jen ukazuje ta závist, která je pak přenášená na děti. Vychované nebo nevychované dítě může mít stejně tak právník, jako učitel, švadlena, podnikatel nebo zedník. Vlastně i zedník je často podnikatel. 
0/0
31.8.2004 13:11

corky

Re:
Co s tím mají společného podnikatelé a právníci takto paušálně, pane učiteli? Já jsem právník a přesto kdyby za mnou dítě přišlo, že je učitel debil, zeptal bych se ho proč a pokud by nemělo pořádné vysvětlení, následoval by pořádnej kartáč. Pokud by to znělo rozumně, seřval bych za to, jak se to vyjadřuje o starších lidech s lepším vzděláním než má ono samé a zašel bych za oním učitelem poslechnout si jeho verzi a pak to případně řešil přes toho učitele nebo přes ředitele, ale rozhodně ne přes to dítě.
A to i přes to, že si myslím, že většina učitelů má plat naprosto dostatečný (s přihlédnutím např. k délce dovolené) a autoritu takovou, jakou si sama získá, jako kdokoliv jiný. Ony totiž ty děti nejsou úplně tupé a samy poznají, kdo na to má a kdo ne....
0/0
31.8.2004 13:15

_Sandstorm_

Re:
Nejsem expert na výchovu dětí, ale vidím, že je prostě radost mít tě za fotra.
0/0
31.8.2004 13:23

donjohn

Re:
Dostatecny plat? S prihlednutim k delce dovolene? ha ha, a proc teda neucite?
0/0
31.8.2004 13:40

corky

Re:
protože si myslím, že bych nebyl dobrý učitel, chybí mi ta touha učit druhé. A taky proto, že jsem ochotnej mít míň dovolené a mít tak možnost vydělat víc peněz
0/0
31.8.2004 13:46

zab1

Re:
Naprosto stejně bych to řešil já, vypadáte v mých očích jako rozumný muž. Ale i tak se v závěru neubráníte stejné frázi, jako používá s naprostým porozumněním okolí každý kretén  "...myslím, že většina učitelů má plat naprosto dostatečný (s přihlédnutím např. k délce dovolené) ". Zřejmě podle úvahy - já jsem právník, kdo je víc. Ti lidé mají stejné vzdělání v drtivé většině jako vy, víte? I PhDr. jsou mezi nimi, abyste byl klidnější. Na délku dovolené vám kašlu, já bych na to nervy neměl ani s pěti měsíci volna. Mě osobně dali učitelé víc, než právníci, abych si rýpnul. Právníci mě zatím pouze obírají.  Vám přispěli rozhodnou měrou ke vzdělání, abyste mohl brát násobky toho, co oni. Že jste byl samouk, tomu nevěřím.
0/0
31.8.2004 13:51

corky

Re:
ale ne, nemyslím si, že jsem víc, fakt ne. Prostě mám jiné (a nikoliv nutně lepší) vzdělání a máte pravdu, že díky učitelům (i když minimálně polovina z těch, co mi něco dali, byli zároveň právníci ).  Jenže si prostě myslím, že za 20 hodin práce týdně (plus dalších x na přípravy, kde u těch špatných je x=maximálně 5, u těch dobrých klidně x=20 a více) a dva a půl měsíce dovolené ročně jsou ty peníze tak akorát. Můj názor a v pohodě akceptuju, pokud máte jiný.
0/0
31.8.2004 14:18

Jurashek

Re:
A tos chodil na školu kam (myslím tím základní či střední), že tam učilo tolik právníku? O VŠ předpokládám nehovoříš, tam ti učitelé toho už moc dát nemohli, byls celkem rozvinutá osobnost, ne?
0/0
31.8.2004 14:22

xmolly

Re:
Jde vidět, že jsi ho nepochopil, protože když jsi na právech tak tě asi nebudou učit "doktoři nebo inženýři" (berte to s rezervou mám na mysli právnické předměty.)
Jinak učitelé mají  dohromady 3 měsíce volna.Takže  myslím si že jejich plat je víc než dostatečný.Protože přípravu dělají , řekněme prvních 5 let pak je to už rutina.je pravda, že ke konci školního roku mají chvilku větší záhul, protože musí dát písemky a někdy i vyzkoušet.
A k výroku ať si to jdu zkusit, říkám, tak proč nejdou učitelé pracovat jinam, když je ta jejich práce tak špatně placená.Já osobně , když nejsem někde spokojený tak jdu jinam.Že by to byla lenost a nebo budete tvrdit, že to děláte pro ty děti a né pro peníze? To by jste si potom protiřečili.
 
0/0
31.8.2004 14:51

Nobody1

Re:
Po 20 letech praxe učím výpočetní techniku a nestěžuji si. Mám možnost si na školou pořádaných kurzech pro veřejnost přivydělat a myslím, že i ředitel je se mnou spokojen. Vydělám mu na školu skoro víc, než dostanu na výplatách. Ale nejsou všichni jako já. Jen s těma prázdninama bych nesouhlasil. To nejsou tři měsíce prázdnin, ale tři měsíce perného samostudia. Studenti totiž lehce vycítí, když kantor zaostává ve svém oboru. A takoví patnáctiletí puberťáci to umí dát najevo. Autorita jde do háje a pedagogické tituly jsou vám naprd. Jen tak mimochodem: na výuku humanitních a přírodovědných oborů potřebujete doktorát. (Např. 20 let života v Anglii + státnice z jazyka vám jsou naprd.) Kdežto na výuku technických předmětů stačí maturita. Já taky necítím respekt ke svým kolegyním, které omílají deset let jedno a totéž a deštivý víkend pro ně je nepředstavitelná nuda.
0/0
31.8.2004 23:47

zab1

Re:
Už jsem to jednou někde psal : Když se budeme bavit o tom, co obnáší práce biologa, doktora, strojvedoucího, vedoucího provozu v chemičce... tak diskuze moc neproběhne. Co dělá, nedělá a měl by dělat učitel, kolik času každý den pracuje a nepracuje, co vůbec toto povolání obnáší, na to je odborník každý a přesně to ví kdekterý zedník, ačkoliv do jeho profese by kantor určitě nekecal. Na to,jak učit a jak zvládnout šest a víc  hodin každý den 25 smradů nebo puberťáků,jsme odborníci všichni a nad titulem PaeDr. kroutíme hlavou, co že je to za doktorát, ten se asi rozdává. Přitom se svými dvěma dětmi jsme kolikrát sotva tři hodiny deně, zrovna je nezvládáme a to máme sakra jiné páky a nevyžadujeme jejich pozornost a soustředěnost. Výchovu svých dětí klidně přenášíme na pedagogy. Já můžu mít připomínky k tomu, jestli je učitel schopen vyložit látku tak, aby to ten můj potomek vstřebal do mozku nebo ne, můžu být nespokojen s tím, jaké má kantor vystupování, rozhodně si ale nedovolím kritizovat jeho pracovní dobu a radit mu, kolik času má věnovat na přípravu a na mimoškolní aktivity,už vůbec ne kolik peněz má mít na výplatní pásce. Z jediného důvodu - nikdy jsem si to nezkusil. Vím prd, jako skoro všichni tady.
0/0
1.9.2004 8:55

ukopo

Re:
spolecneho stim maji to ze slovickarite.. nerad bych se mejlil (od slova mejlovat) ale toto bylo mysleno jako priklad k tomu ze pravnici a podnikatele maji malo casu na rodinu, na dovolenou a tak podobne.. stejne jako zednik kterej je sam sobe zamestnavatelem ;) neslo o pravniky ale o zamestnane lidi, kteri nemaji na deti cas
0/0
31.8.2004 14:37

_Sandstorm_

Re:
Takže kdyby se ti dítě přislo svěřit, tak by ho v nejlepším případě čekalo seřvání. To jsi asi právník někde na úřadě, ne? Jinak bys totiž věděl, že důvěra mezi tebou a klientem (a dítě je v tomto případě "klient", protože ty nejsi jen jeho führer, ale i ochránce a zástupce) se takto nebuduje. Něco jiného je, kdyby to dítě nadávalo učiteli do debilů veřejně....
0/0
31.8.2004 15:39

Jurashek

!
Mám vzpomínku na jednoho kantora, byl jsem na gymplu, a to je člověk, kterého spolu s rodinou stavím na nejvyšší místa... Moudrý muž. Na gymplu jsem byl od primy, to znamená cca od 12 let. Učil čestinu, k nám do třídy chodil na suply. Jeho vykládání o domově nám, dvanáctiletým děckám přišlo směšné. On nám přesto vyprávěl...A ne jen o domově, ale i o dalších věcech. Jak jsem dospíval, začal jsem to vykládání poslouchat pozorněji. Už to nebyly vysmívané hodiny... Naučil mě spoustu věcí. Na maturitním večírku jsme si povídali a on mi nabídnul tykání. S omluvou jsem ho odmítnul. Přišlo mi, že tykat člověku, kterého si tak vážím, nota bene o 50 let staršímu, by náš vztah, v mých očích, mohlo trochu znevážit... Omlouvám se za délku, ale musel jsem říct, že ne všichni kantoři jsou špatní...
0/0
31.8.2004 11:14

_Sandstorm_

Re:
Je to tak. A když se ohlédnu, tak v mnohých případech zpětně zjišťuju, že v některých konfliktech jsem byl ten debil já a ne ten učitel. (Tehdy jsem to pochopitelně viděl jinak.)
0/0
31.8.2004 13:25

Jurashek

!
Na základku mám vzpomínky poměrně neutrální, možná spíše k negativním. Štěstí, že jsem tam chodil jen 5 let...
0/0
31.8.2004 11:00

Kereme

Re:
Asi jste měl štěstí, že jste chodil na dobrý víceletý gympl. Za nás tyto možnosti nebyly, ale byly výběrovné základky.
0/0
31.8.2004 11:03

Jurashek

Re:
Ano, to měl...
0/0
31.8.2004 11:15

Femme fatale

Re:
5 let základky a pak jsi šel rovnou makat?
0/0
31.8.2004 11:08

Jan Daniel

pokles autority
Pokles autority učitelů není chyba učitelů. Děti přicházejí do školy zpovykané z domova a navíc ze společnosti, která adoruje povrchní hodnoty a showbusinessové idoly. Učitel nemá žádné nástroje jak si autoritu udržet, neboť moderní doba nesmyslně kriminalizuje osvědčené výchovné metody v zájmu jakési svobody dítěte, která ovšem není spojena se schopností nést zodpovědnost. ("Kdo šetří rákosku nenávidí své dítě" - přísloví krále Šalamouna).
0/0
31.8.2004 10:58

Kereme

Re:
První část textu O.K. - tam to vidíte docela přesně. Ovšem v druhé části jste někde v 18. století, ještě před Rouseauem.
0/0
31.8.2004 11:01

briza

Re:
To je asi vec nazoru. Kdys jsem chodil na zakladku tak jsme tam meli par ucitelu, kteri kazenske problemy resili rucne a na miste. Mezi nimi byli takovi, kteri tento zpusob pouzivali az kdyz byl treba pak ale okamzite a takovi co si nas :-) napred nechali prerust pres hlavu a pak se to takto snazili dohnat. Pokud si vzpominam od tech prvnich jsem to bral jako ferovou vec (radsi nez aby zalovali rodicum) a ti druzi si autoritu neziskali nikdy.
0/0
31.8.2004 11:55

formad

Re:
Nesouhlasím, chybí slovíčko "jen" chyba učitelů. Myslím si, že je to 50 na 50. Některý učitel autoritu má a jiný ne, většinou ji má ten, kdo něco umí a dokáže to děckám vysvětlit a zaujmout je. Bere je jako partnery, a nikoliv jen jako masu, kterou je potřeba zformovat za každou cenu. Vím to ze své zkušenosti jako žáka - studenta, a vidím to teď i u svých dětí. Znám učitele (ky), kteří dokázali zvládnout i největší třídní gaunery a nemuseli (y) je zrovna mlátit.
0/0
31.8.2004 12:05

_Sandstorm_

Re:
Jenomže lidé s dobrým vzděláním, skvělou asertivitou, přirozenou autoritou, smyslem pro humor, nadšením pro svůj obor, schopností vyjít s každým .... jdou dělat učitele za pár tisíc?
0/0
31.8.2004 13:32





Najdete na iDNES.cz