Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klíčový muž korupční aféry vypovídal

Policisté z protikorupční služby včera vyslýchali klíčového muže údajné korupční aféry Marka Dalíka. Právě na hlavu Dalíka, který je tajemníkem šéfa ODS Mirka Topolánka, padá obvinění z úplatkářství, které vznesl poslanec Zdeněk Kořistka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nejmenovany_duveryhodny_zdroj

Tak už nepředvolává policie, ale asi každý si může předvolat policii kdy chce a kam chce ??
Zajímavá praxe jednání policie viz věta "Zavolal jsem si policisty na bratrovu svatbu ....," dodal Kořistka. Takže jsou-li poslanci příkladem občanům, tak ode dneška si budeme volat policii k podání vysvětlení a k výslechu kam budeme potřebovat a kdy se nám to bude hodit a policie přestane si předvolávat účastníky trestního stíhání a vyšetřování na služebnu. A protokol a úřední záznam, který jistě i z této schůzky byl pořízen (když konečně dle Kořistky "řekl jsem všechno"), si může občan sepisat dopředu doma a pak jim je v rámci dýchánku jen předat.
0/0
26.8.2004 12:47

reno17

Re:
.. tohoto komického Kořistkova podřeknutí jsem si také všiml, on toho skutečně (jak tady naznačoval jeden přispěvatel) moc pod čepicí mít nebude.. dokonce si myslím, že by se asi nehodil ani na ministra, v případě, že by měl někdo nahradit Mlynáře.. :)
No ale je to prostě tak, někdo chodí vypovídat na policii a někdo si volá policisty na audienci.. to je toho, v dnešní době v Česku, to snad nestojí ani za napsání příspěvku do diskuze na idnes.. :)
0/0
26.8.2004 13:35

1_130_202_135

Re:
Ale no tak - ministra Mlynáře by snad mohl nahradit i shrabovák na sníh. Ovšem mlynáře ze skutečného mlýna by Kořistka dělat určitě nemohl...
0/0
26.8.2004 18:55

reno17

Re:
Shrabovák na sníh jo, ten by tam prostě stál někde opřenej v koutě a mluvili by za něj jiní..
Tento inteligent by jim však mohl nechtěně způsobit problémy, vyvolat neplánovaně skandál nebo vyžvanit něco, co by se protom špatně zahlazovalo..
0/0
26.8.2004 22:00

princ_Valnoha

hnus
ODS vzdy (uz od casu ruznych sponzoru, majitelu discolandu ... Ivana Jonaka, Macha apod.) kseftovala s moci, pritahovala gaunery a mafiany. To se bohuzel nemeni ani za Topolanka - viz Prazska ci Brnenska radnice
0/0
26.8.2004 12:25

princ_Valnoha

Re:
 prazska/brnenska ..
0/0
26.8.2004 12:26

habit

Re:
...a samozrejme otevrene mafianstvi soucasne vladni garnitury te vubec nevzrusuje, ze? To, ze soucasne vladni strany zametaji pod stul stejne problemy, kvuli nimz kdysi padla Klausova vlada, je najednou v poradku.
Az jednou otevres oci, zazijes osklivy sok....
0/0
26.8.2004 12:33

jozin_zbazin

K zamyšlení
Když je Kořistka tak bezvýznamný,jak někteří tvrdí, proč se s ním sešla šedá eminence páně Topolánka a další výzmaný nohsled, pardon lobbista.
To mají tolik času a nic lepšího na práci?
Stará pravda říká, není kouře bez ohníčku!
 
0/0
26.8.2004 12:11

habit

Re:
...misto schuzky a jeji trvani svedci jasne o tom, ze ji nikdo zadnou dulezitost neprikladal. Odskocit si na dvacet minut na kafe a prohodit pritom par slov s budoucim poslancem neni nic, co by nejak narusilo casovy program bezneho cloveka...
0/0
26.8.2004 12:27

reno17

Re:
"Není kouře bez ohně" je už obsahem samotného článku, opakovat to zde je myslím zbytečné, zbytečně to zabírá sice ne papír, ale virtuální prostor.. :) 
Pokud bude chtít někdo polemizovat s článkem, určitě to raději udělá přímo než v odpovědi na příspěvek, který jen opakuje shora uvedené..
0/0
26.8.2004 12:43

zvergel

To s ním šli jen na kafe pokecat?
ODS podává na Kořistku trestní oznámení pro pomluvu.A není náhodou toto trestní podání pointou celé aféry? Trdlo Kořistka naletí na fintu.Je průhledně pitomý a naivní.Dopředu si každý může spočítat,že při své inteligenci a nulových nadějích na další účinkování v parlamentu si raději vychutná pomíjivou slávu snad dvouletého působení v PS a v zájmu vlastní image spravedlivého pustí do světa neověřitelnou story.Výsledkem je,že ODS se mu vysměje a na jeho pitomosti bude zase sbírat body a hlasy voličů obdobé inteligence,jako je pan Kořistka.Pokusil se někdo zamyslet nad tím,proč se ODS zajímala zrovna o Kořistku,který hned po Bieleszovo složení mandátu byl ODS označen za "poslušného" člena 101 koalice.A že se o něj zajímala,potvrdili osobně jak Topolánek,tak Dalík a Večerek.Že by nabízeli jen návrat do lůna mateřské ODS ve stylu vrať se,vše odpuštěno?A pokud se snad nechytí na špek,zahraje si na neposkvrnitelného,ve stylu ODS vše zatlučem,nic nám nedokáže a uděláme z něj blba a budou bodíky.
0/0
26.8.2004 11:25

habit

Re:
... jojo, stary dobry " uskoky v uskocich uskoku." Kdyz tvou teorii rozvineme, neni Koristka tak dabelsky mazany, ze predpokladal, ze dokonce i tohle nekoho napadne?
ODS se nezajimala pouze o Koristku, kontaktovala vice lidi - a ze pro ne nebyl prilis dulezity, o tom svedci i misto schuzky a jeji delka - dulezite partnery nikdy nezvu do kavarny v obchodaku na dvacetiminutovy pokec... A uz vubec by me nenapadlo v kavarne projednavat neco duleziteho...
0/0
26.8.2004 11:32

huhu007

Re:
zase jedna potrefená straka....
a co tam podle Vás večerek s Dalíkem dělali? Pokud to nechápete, řeknu Vám to:
Večerek a Dalík,
nabídli mu balík...
0/0
26.8.2004 11:39

habit

Re:
...vidim, ze moc casto nechodite do kavaren v obchodnich domech - tam se krome nezavazneho plkani a zjistovani velmi obecnych nazoru toho moc delat neda. Rozhodne riziko, ze by vas tu nikdo nevidel a neslysel, je tu prakticky nulove. Takze to by musel byt clovek opravdu hodne velky trouba, aby se tu pokousel uplatit politika...
0/0
26.8.2004 11:54

zvergel

Re:
Tak ještě jednou,proč zrovna Kořistku,kterého pár dní před tím označili za bezpečného a poslušného člena 101 koalice,těsně po té,co položil mandát Bielesz.Toto položení mandátu zároveň označili za podivné.To znamená,že už to měli s Bieleszem domluvené,ten vycouval a tak to museli zkoušet s někým znovu?
0/0
26.8.2004 12:11

habit

Re:
...jak uz jsem rekl, Koristka nebyl "zrovna Koristka" - byl jenom jednim s mnoha, s nimiz se jednalo. Takove zkoumani postoju je v politice celkem bezne.
To, ze se Bielesz vzdal mandatu a s nim spojenych vyhod a pozitku, je hodne podezrele. V podstate zahodil svou politickou budoucnost. Udelal by to nekdo zadarmo?
Bielesz vyjadril otevrene nesouhlas se setrvanim ve vlade - je jasne, ze se ho opozice snazila pretahnout. Bylo by to rozhodne cistsi ne "prozreni" (nebo spis prochlastani se k pravde) poslance Kotta.
p.s. staci se podivat, komu afera pomohla a koho poskodila. ODS ma nalepku korupcnika, at soud dopadne jakkoli.
Vlada si duveru "posvetila" (kdo by se odvazil hlasovat proti, vystavil by se podezreni, ze je uplacen), a jeji problemy byly razem zpomenuty v tu pro ni nejvhodnejsi dobu....
0/0
26.8.2004 12:25

zvergel

Re:
Čistě náhodou se 2 přicmrdovači od Topolánka rozhodli že prubnou ausgerechnet Kořistku,o kterém nedávno předtím celá ODS prohlásila,že je to poslušná loutka v rukou účastí ve vládě zkorumpovaného vedení US.A nejspíš je k tomu navedl Gross,aby si pojistil,že se nikdo z poslanců současného spolku nevzepře při hlasování.Taky úskok úskoku.
0/0
26.8.2004 12:58

zvergel

Re:
a na okraj,k Bieleszově demisi,že by  zadarmo nikdo neodstoupil - Marvanová,která nesouhlasila s politikou Uhelných Skladů,aniž by koketovala s možností vystoupit z klubu raději odešla.To těhotenství se jenom hodilo jako záminka.Samo o sobě bylo příčinou odchodu dost těžko.
0/0
26.8.2004 13:04

habit

Re:
...takze odstoupeni, aby strana mohla delat to, s cim nesouhlasim, a co je pro ni opravdu sebevrazedne, je podle tebe logicke? A jeste se kvuli tomu vzdat vyhod, pozitku, a vlastne i politicke budoucnosti? Takovy politik se tezko zbavi podezreni, ze znal svou cenu...
0/0
26.8.2004 13:17

habit

Re:
...jak uz bylo nekolikatisickrat receno - a opravdu se tesim, az to konecne dorazi do tve hlavy - neslo jen o Koristku. Koristka byl pouze jednim z politiku, jejichz postoje si chteli zjistit. A rozhodne nepatril k nejdulezitejsim. Jen vyjadril nespokojenost s posty, ktere mela dostat jeho strana v Grossove vlade, a tak se zrejme rozhodli zjistit, jak je ta nespokojenost hluboka. Ovsem za dvacet minut v kavarne se da stihnout sotva vic nez zdvorilostni fraze, takze verze, podle niz po zjisteni, ze Koristka vladu podpori v kazdem pripade, proste dopili kafe, a mozna padl nekjaky ten nejapny zertik o jazykovych znalostech...
0/0
26.8.2004 13:22

huhu007

Re:
...dá se tam toho dělat spousta...
koneckonců Liznera s 8 milionovým úplatkem chytli taky v kavárně. Práve proto, že tam každý sedí, plká, je tam relativní soukromí a lidé přicházejí a odcházejí nepovšimnuti. Já osobně považuji kavárnu za ideální prostředí k nabídnutí úplatku, jakousi "neutrální půdu". Nebo snad znáte ještě vhodnější prostředí (vzhledem k tomu, že vám podezření z korupce evidentně nevadí, předpokládám, že jo)?
0/0
26.8.2004 12:21

habit

Re:
...neco jineho je anonymni zamestnanec, a neco jineho poslanec. Navic Lizner tam byl usmernen - rezii mela tenkrat policie. Proc neco takoveho neudelal Koristka? Jiste by sebou tech deset melounu netahli hned na tu prvni chuzku...
0/0
26.8.2004 12:30

reno17

Re:
To je opravdu zajímavá konstrukce, až na jednu drobnost - na tomto ODS těžko nějaké body získá, tomu bych řekl, že věří opravdu málokdo..
Dalo by se i pochopit, že jeden poslanec z hlouposti něco plácne a následně mu nezbude, než na svém tvrzení trvat.. stát se to nakonec může, ale co by se asi stát nemělo a v demokracii ani nestalo je, že se s jeho obviněním solidarizují i ostatní vládní politici.
To je právě jedna z těch nuancí, odlišujících místní folklór od některých jiných, tradičnějších demokracií..
0/0
26.8.2004 13:12

huhu007

Re:
copak teď, ale byla by to paráda, kdyby vláda zase neprošla? To by už byl jenom krůček k předčasným volbám. No za to 10 melounů přece stojí...
Kdo mohl vědět, že Kořistka bude takový blb a ještě všechno vyzvoní... a nejen na policii, tam by se to ještě dalo pěkně zhrábnout pod stůl, ale rovnou do médií, no to že udělá, když všichni ostatní si v klidu šolíchají a na každého něco máme?
Třeba takové odposlechy Hojdara, no to byste nevěřili, co on všechno dělá...
Ale teď vážně: je velmi vážné podezření, že ODS již delší dobu užívala nekalých praktik k ovlivňování koalice: Vrbíka, Hojdara, Bielesze a dalších. Proč a kdo by potom Hojdara odposlouchával? Myslím si, že iniciátorem byl Tlustý, který když neuměl telefonovat a na svoji obhajobu vymýšlel různé aféry, tak mu docvaklo, jaké by bylo terno na koaliční poslance něco vědět...a pořádně s nima zamávat...
0/0
26.8.2004 14:51

reno17

Re:
Hojdara i Tlustého odposlouchával asi ten, kdo nesl za tajné služby a odposlechy odpovědnost (nikoho nejmenuji :)), jak už jsem zde dnes jednou psal, stalo se z toho pro něj něco jako hobby, trávil tím hodiny..
Proč odposlouchávali Hojdara ?  Byl a je to vnistrostranický oponent, hrozilo, že by mohl vystupovat  a hlasovat proti vládě. Teď  tedy hlasoval pro a je zticha. Náhoda..?
Tlustý neuměl telefonovat..?  Nahrával sám sebe a záznam potom poslal sám sobě..? Tomu asi ani sám nevěříte..
Co se týče "velmi vážného podezření", to budete muset ještě trochu zapracovat, než to většině lidí narvete do hlavy.. já mám zatím "velmi vážné podezření", že vaše vláda stojí na koupených hlasech poslanců a je tudíž nelegitimní..
0/0
26.8.2004 15:38

Zajda61

blééééééééééé
tady se podívejte, co nám vládne za "lidového šmejda",...
0/0
26.8.2004 11:13

reno17

Re:
.. vrtulníky míval kdysi velmi rád expremiér Štrougal.. byl to ale relativně dosti inteligentní člověk (nejen ve srovnání s tehdejšími soudruhy nebo dnešní vládní špičkou) a takovou hloupost jako Gross včera v Livínově by neudělal, moc dobře věděl, jak lidi se.. i obyčejný T613..
Takovýto inteligent na premiérském postu je pro každou zemi pravým požehnáním, jen co je pravda.. :)
0/0
26.8.2004 11:57

1_130_202_135

Re:
Při havárii vrtulníku snad zahynula i jistá paní Husáková....
0/0
26.8.2004 19:07

reno17

Re:
Ano, to je pravda.. to ale byla spíše vyjímečná událost, V. Husáková si v Bardějově zlomila ruku a vládní doktoři začali zmatkovat, dělat dusno a trvali na okamžitém přeletu do SANOPSu (špitál pro nomenklaturu) v Bratislavě. Takže letěli v noci, IFR s Mi-8, dohlednosti pod minimy, ostatní lety do BTS divertovaný.. podle toho dopadlo, celý je to zde: http://www.vrtulnik.cz/accidents/kata014.htm  ..
Jinak soudruzi měli k mixérům spíše nedůvěru (kterou tato havárie samozřejmě asi posílila), využívali je (snad kromě Štrougala) minimálně nebo vůbec..
0/0
26.8.2004 20:12

reno17

___
Zdá se, že šíření spekulací se dostává v posledních dnech stále více do módy, takže bych si dovolil také trochu přispět:
- kdo informoval MfD o inkriminované schůzce ? Nebyl to Kořistka, který to popírá.. nebyl to Večerek ani Dalík, popírají to a těžko by k tomu měli důvod, pokud hrají roli obviněných.. nebyl to evidentně ani Topolánek.. Tlustý ani nikdo další z Topolánkových potenciálních kritiků ve straně o schůzce nevěděl..
- osvědčenou dedukční metodou Sherlocka Holmese dospíváme k prakticky jediné zbývající možnosti. Pokud je to tak, položme si otázku - je tato praxe sledování a odposlechů přípustná v demokratickém státě, na který si tady hrajeme ?
- pokud budeme mít odvahu, můžeme se ptát dál - je propojení jistých státních orgánů a jistých nejmenovaných masmédii a jejich jednání ve shodě v pořádku ? Slučuje se to s představou demokratického, právního státu ?
Musím ale hned dodat, že tohle vše jsou samozřejmě jen otázky a spekulace, já jen informuji veřejnost a diskutuji, nikoho z ničeho neobviňuji, nenesu tedy žádnou právní zodpovědnost.. :)
0/0
26.8.2004 10:59

habit

Re:
...na druhou stranu schuzka v kavarne obchodniho domu se proste utajit neda. A nedovedu si predstavit, ze by tam nekdo jednal o penezich s politikem vladni strany - to by musel byt opravdu hodne blbej. Navic s poslancem, ktery verejne deklaroval podporu vlade, a jehoz nahly obrat by byl vicemene dukazem  - podobne jako nahla zmena nazoru poslance Bielesze, ale tam se zadne dohady v novinach nevedou...
Pokud jsou lidi z ODS opravdu tak blbi, nemaji v dnesni dobe sanci na preziti ani tyden. Nebo je to vsechno trochu jinak...
0/0
26.8.2004 11:09

reno17

Re:
To se jistě utajit nedá, ale jsem se ptal na jinou věc - kdo informoval MfD ? Je jistě  teoreticky možné, že to byl někdo z náhodných nakupujících nebo hostů oné kavárny.. ale jak je tato možnost pravděpodobná ?
Připomínám, že jsme teď na probabilistické rovině spekulací.. nikdo z těch 3 nebyl v té době osoba věřejně známá z médií. Možná se někde objevila fotka Kořistky, ale připadá ti pravděpodobné, že by někdo volal do MfD a oznámil - viděl jsem Kořistku (toho nového poslance) u stolu v kavárně s dvěma neznámými lidmi ?
Samozřejmě kdyby se schůzka odehrála po filmovém způsobu (na zcela opuštěném místě, třeba v noci někde v přístavních docích :)), bylo by to potom zcela evidentní..
0/0
26.8.2004 11:32

habit

Re:
...zive si to predstavuji... pri zemi se valeji cary spinave sede mlhy, lucerny na rezavych kandelabrech vrhaji mdle svetlo do temnych zakouti, ticho je tu a tam  prervane kratkym dusenym vykrikem, a z temne ulicky je slyset spiklenecky sepot: " Ty, Zdenku, kdys podrazis Grosaka, mas u nas deset melounu, jako ze je ODS nademnou..."
0/0
26.8.2004 11:37

habit

Re:
...sorry, az ted jsem to docetl cele - to je ta nevyhoda dlouhych prispevku - samozrejme verim, ze Grosspol do toho neni nijak namocen a je uplne cisty, nicmene vazim si tve statecnosti, ze jsi poukazal na jeho spinavost, a verim, ze dukazy se najdou, kdyz se bude chtit...
0/0
26.8.2004 11:13

lynnda

Hledám lidi do ARCHY
Asi se budeme muset někam odstěhovat, protože jinak zřejmě potvrdíme ČSSD i ODS svou netečností, že se vlastně nic neděje. Zakládám proto ARCHU2004. Teď už jenom vymyslet kam povedou naše kroky....
Očekávám návrhy.
0/0
26.8.2004 10:56

Rachetik

hmmm
Tak nevim, ale zdá se mi, že ve všech denících a médiích se mluví hlavně o Kořistkovy, že jako si to všechno nejpíš vymyslel a podobně a že pan Dalík s panem Večerkem sou svatoušci. Upřímě řečeno mi je ukradená jak US tak ODS, ale zaráží mě naprostá jednostranost médií. Je to slovo proti slovu, ale přece jenom se jedněm věří víc, proč? Neměla by bejt snaha obě strany hodnotit stejně? Zatim mi to tak nepřipadá, spíš mi to připadá jako klasika, když se někdo ozve, že je něco špatně, rychle do něj a něco na něj vyhrabat. V ČR mi začíná bejt všechno tak nějak u p*d*l* a naučil sem se ničemu nedivit.
 
teď to asi schytám:)
0/0
26.8.2004 10:47

habit

Re:
...zkus precist titulky a obsah tech clanku - rozhodne se neda rict, ze by stranily napadene strane. Treba dnesni titulek v podstate dava za pravdu Koristkovi, kdyz se podivas na predesle, zjistis totez. Doporucuji nove bryle, pokud se to nezlepsi, zkus zacit premyslet.
0/0
26.8.2004 10:52

Rychlý G.

Klíčový muž je přece Kořistka
Trochu zavádějící nadpis. Všude se najde nějaký Šlouf. Jenže pokud jsem proti panu Dalíkovi neslyšel nic, než nepodložené nařčení, nemůžu ho za Topolánkova Šloufa považovat. Že i v ODS probíhá tu skrytý, tu otevřený boj o předsednické místo je normální. Normální je i to, že Pražákům není moc po chuti když je to někdo „z venku“ a nemají ho úplně pod kontrolou.
0/0
26.8.2004 10:16

conery

Kořistkova kořist
Je to vlastně chudák, vypadá jako hlupák, který skočil a parlamentní táborové tance. Vždyť i neznalý pozorovatel pozná, že kauza měla zastínit nemohoucnost nové vlády pod vedením pubertálního premiéra Grose.
0/0
26.8.2004 10:00

habit

Re:
...i hlupak to samozrejme pozna, ale existuji jeste dalsi typy lidi, kteri na to skoci...
0/0
26.8.2004 10:23

Apdull

Pánové z ODS
už přece dokázali, že jsou schopní všeho - nevzpomínáte si, že Langer s Tlustým položili kytici u hrobu známého dárce na hřbitově v Budapešti???
To není vtip, to se opravdu stalo.
A těch deset miliónů pro Kořistku bych viděl jen jako zanedbatelnou drobnost.
0/0
26.8.2004 9:57

Kirken

Re:
Jen pro pořádek: tím "povedeným" fíglem s Bácsem a spol. ODS nešikovně kryla totožnost jinak legálního sponzora Šrejbra. A Šrejbr získal v privatizaci Třinecké železárny na základě nejvyšší nabídky. Což potrdil i např. pan Pilip, který seděl ve vládě a hlasoval.
0/0
26.8.2004 10:06

Willybald

Re:
a co si tim chtel rict? ODS proste podvadela a lhala. A Srejbr moc dobre vedel proc do ODS investovat. Treba diky tomu vedel, kolik ma byt ta nejvyssi nabidka ...
0/0
26.8.2004 12:15

habit

Re:
...ja to rikam porad - Koristka vi, ze se muze spolehnout na lidi. Tedy na lidi sveho typu...
0/0
26.8.2004 10:06

Apdull

Re:
taky to říkám pořád - ODS je fakt všehoschopná
0/0
26.8.2004 10:10

habit

Re:
...ano, presne na tuto viru Koristka sazel... a byla to sazka na jistotu.
0/0
26.8.2004 10:18

Apdull

Re:
hlupáčku. Pokud pro pány z ODS není problém položit květiny u hrobu Lájose Bácse, tak pro ně není problém udělat cokoliv jiného. To není víra, ale ubohá skutečnost.
0/0
26.8.2004 10:23

habit

Re:
...to, co kdysi vedlo k padu vlady, je dnes povazovano za vnitrostranickou zalezitost. Spidla se tak alespon stavel ke zpravam o nic netusicich sponzorech CSSD - kteri byli sice jeste zivi, nicmene tezko mohli obetovat svuj temer celorocni prijem na oltar strany...
0/0
26.8.2004 10:30

Musae

MFD
Kdysi ji kritizovali, ze naddrzuje ODS ted zase, ze CSSD.
Myslim, ze je to blbost, MF se snazi byt nestrannymi nezavislymi novinami, jen jim to vubec nejde. A snaha se v novinarine moc necenni. Misto aby kvalita novin rostla, tak klesa ci stagnuje.
Myslim, ze MF ma par skutecne profesionalnich novinaru, ale vetsinou spoustu lidi, kteri opravdu patri di bulvaru. Jojo, dobry sloh neni vsechno, verim, ze zurnalistika vyzaduje odvahu, drinu, velkou davku ovladani a sebekritiky a taky trochu taktu.
Kolik se asi rodi takovych lidi? 
0/0
26.8.2004 9:42





Najdete na iDNES.cz