Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ženu usmrtilo couvající auto

Přecházení mimo přechod se stalo osudným 41leté chodkyni z Prahy. Probíhala mezi zaparkovanými auty na tramvajový ostrůvek. Řidič, který couval na parkovací místo si jí nevšiml a přejel ji. Žena zemřela při převozu do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libienski

A nebyla to náhodou...
Emmerová? Monastyr ministerstva je pobliž a týpků co by rázně couvli, když ji vidí za sebou znám dost....:-)
0/0
26.8.2004 20:53

Mao221

Puvodni_jouda je blb
Co to tady meleš ty demente, zkoušel jsi někdy parkovat na Karláku??? tam musíš koukat po spustě jinejch věcí než jenom dozadu, je tam provoz jak kráva. Podle toho jak je ¨to v článku popsáno nese vinu jednoznačně ta ženská, vběhnout do silnice mezi auta bez rozhlídnutí a pár metrů od přechodu může fakt jenom kretén....silnice patří autům, chodník chodcům!!!
Kdyby si ráno přivstala tak nemusela dobíhat jak blázen  a ještě by žila
0/0
26.8.2004 10:56

2Mac7

Re:
Co je v článku v novinách , to nic neznamená. Pro Vás tedy ještě jednou uvedu , co řekli svědci nehody -     ... V první chvíli jsem si myslel, že to ten řidič chtěl. Pak z toho byl celej v šoku. V každém případě se rozjížděl hodně zprudka, to prostě ta žena nemohla vůbec čekat ... Chodkyně udělala tu chybu, že čekala, až řidič přejede a pak se dívala na další vozidla, aby ji nějaké auto nesrazilo. On mezitím prudce zabrzdil a ihned na plný plyn couval… ženu srazil zadkem a roloval jí několik metrů pod vozem. Ani nevěděl, že přes ní jede, protože i přes řev lidí jí táhl dál a dál.... V místě nehody ( Na Moráni ) je zákaz zastavení ( časově omezen ) - jak často tam parkujete ?!  Takže o hovořit nějakém parkování  je bezpředmětné . Vy osobně, když přecházíte silnici ( pro ni zde jednosměrnou)  a přejede kolem Vás auto, pak další , pak je volno, tak Vy ještě před tím, než vkročíte do silnice se podíváte na druhou stranu , zdali náhodou řidič vozu, který Vás před chvilkou minul , prudce nezastavil a nezačal prudce couvat ? Paní přecházela mimo přechod , to je fakt , ale ....nevím proč řidič musel tak rychle couvat, možná chtěl nechat auto před značkou zákazu zastavení , v tom případě by ovšem rychle přecouval i přes přechod nebo věříte tomu, že by před přechodem ( pruhy na silnici by asi neviděl, když si nevšiml ženy, přechod je tak 2 m ) zastavil ? Je otázkou, kdo je dement , asi jak podle koho.
0/0
26.8.2004 13:55

lubikon

Re:
Mám pocit, že můj názor je tady v menšině. Pokud řidič tělo roluje 5 metrů, tak něco asi dělá špatně. Bral bych, kdyby jí srazil, ale on se po ní chvilku vozil!!!! Proto jsem měl pocit, že to udělal schválně. Bylo to jako scéna z hororu o kanibalech nebo tak něco. Jen mi nejde do hlavy, co tam vymýšlel.
Jinak plně souhlasím s tebou - 2Mac7. Trochu  mi vylepšuješ náladu po tom včerejšku v záplavě těch všech chytrolínů, co sem píšou.Dík
0/0
26.8.2004 15:12

Ahasver

Re:
Docela by stálo za to napsat jestli tam v ten moment jel jen on nebo jestli jel v koloně, jak asi velká byla ta mezera do které couval a jestli to byla xsara hatchback nebo picasso. Třeba se rychle rozjel a když do té ženy narazil, zazmatkoval a nezabrzdil dost rychle...
0/0
26.8.2004 15:25

lubikon

Re:
Já nevím, jestli zazmatkoval a nezabrzdil dost rychle... On hlavně nezabrzdil vůbec. Jak to tam bylo, uz si přesně nevzpomínám, kolona nebyla snad žádná, ta mezera obrovská, dokonce bych si tipnul, že by tam stát vůbec neměl. V každém případě to jeho couvání bylo neadekvátní. Taky mě napadlo, že se chtěl rychle rozjet a zařadil zpátečku... Zajímala by mě jeho verze, jenže tu se asi nedozvím.
0/0
26.8.2004 15:37

DrHorak

Parkoval asi s tankem
Když jsem se to doslechl poprvé, nevěřil jsem. Nejde mi to nějak do hlavy. Kdyby ji porazil a ona si nešťastně rozbila hlavu .... On ji dokonale převálcoval!! Nevím nevím, ale u nás se tak razantně neparkuje.
0/0
26.8.2004 0:39

Lui_

Praha
Lidi co zde haji chodce evidentne nejeli v centru Prahy v zivote autem.
 
Pokud by clovek daval vzdy prednost chodcum, tak se v zivote nepohne z mista, jsou vsude a chodi vsemi smery, silnice nesilnice, absolutni ignorace.
Bydlim primo na Karlaku a zazivam to dnes a denne, tento pripad jsem nevidel, pani mi je lito, ale skoro bych si vsadil, ze to byla jen jeji blbost.
0/0
25.8.2004 20:26

Qvark

Re:
A od čeho asi to centrum je ?!  Abys se tam proháněl s autem ? Centrum města má být určeno především chodcům, a zvláště pak centrum Prahy. Kéž by tě taky něco přejelo, až si zítra ráno půjdeš sednout do auta.
0/0
25.8.2004 20:30

Lui_

Re:
Jakozto rezident nevidim nic spatneho na to jezdit do prace autem.
 
Situaci kterou zminuji je dnes a denne napr. na Resslove, coz jakozto hlavni spojka ze Smichova na magistralu rozhodne neni misto pro chodce... chodci maji k dispozici podchod (jehoz pouzitim ovsem nestihnou tramvaj na posledni chvili... jako pani z tohoto clanku)
0/0
25.8.2004 20:42

Qvark

Re:
On je také problém v tom, že úzké ostrůvky tramvají uprostřed rušných silnic asi nebudou právě bezpečné místo, stejně jako vedení tram. tratí uprostřed těchto rušných silnic. Jeden přechod k dlouhému tram. ostrůvku znamená, že chodec se pak musí prodírat houfem lidí již čekajících, a je zase zaděláno na pád do vozovky. Proto často chodci nechodí na ostrůvky přes přechody. Jako preventivní řešení by bylo dobré zákaz parkování v místech ostrůvků.
0/0
25.8.2004 21:04

rohovka

Re:
Jako preventivní by bylo lepší zábradlí po celé délce ostrůvku a chodníku.Mimo přechodu pro chodce!!!Ale takové které se nepřeleze,nepodleze,nepřeskočí .....
0/0
26.8.2004 14:36

rohovka

Re:
Nikoliv centrum jen pro chodce,ale především chodník pro chodce a vozovka pro automobily(už z názvů vyplívá jasně jejich určení).To je naprosto obecné pravidlo.A chovat se podle toho a dodržovat pravidla.
0/0
26.8.2004 14:44

2Mac7

Re:
Města by měla být především pro lidi, až pak pro auta .  Chodci se chovají hrozně ( řidič rovněž) , ale chovají se často předvídatelně . Jela jsem dnes Selskou ulicí , po úzkém chodníku šel tatínek s maminkou a tak 10-15m před nimi po obrubníku chodníku poskakovalo dítě. Jela jsem co jsem mohla nejdál od chodníku a jela jsem tak rychle ( pomalu) , abych v případě potřeby zastavila včas. Ztráta pár vteřin mě nemrzí. Podle mnohých zde , kdyby děcko skočilo do silnice a já mu ublížila , mohla bych být v klidu , za dítě sebevraha a za nepozorné rodiče, přeci nemůžu , byla by to jen jejich blbost. Já to vidím jinak. A k předmětné nehodě , dva svědci : ... V první chvíli jsem si myslel, že to ten řidič chtěl. Pak z toho byl celej v šoku. V každém případě se rozjížděl hodně zprudka, to prostě ta žena nemohla vůbec čekat ... Chodkyně udělala tu chybu, že čekala, až řidič přejede a pak se dívala na další vozidla, aby ji nějaké auto nesrazilo. On mezitím prudce zabrzdil a ihned na plný plyn couval… ženu srazil zadkem a roloval jí několik metrů pod vozem. Ani nevěděl, že přes ní jede, protože i přes řev lidí jí táhl dál a dál.  Takže jen její blbost to asi nebyla  .
0/0
25.8.2004 21:09

Qvark

Re:
Toto by si měla přečíst většina zdejších diskutujících, podle jejich příspěvků - potencionálních vrahů dalších chodců ...
0/0
25.8.2004 22:52

lubikon

Re:
Díky, absolutně s tebou souhlasím, ten jeden příspěvek jsem psal já. Bylo to přesně tak, jak je napsáno v druhém příspěvku - několik metrů ji roloval! Co ten člověk dělal?
0/0
26.8.2004 7:04

pinguinone

Re:
..choval se na silnici jako typicky Cech...
0/0
26.8.2004 8:07

lubikon

Re:
bohužel ano, co na tom, že ho to teď mrzí, co na tom, že si příště dá pozor...
0/0
26.8.2004 8:30

K.ate

Re:
Jenže je rozdíl, když lita po chodníku malý děcko a dospělá ženská, ta byměla mit tolik rozumu, aby nelezla do silnice tam, kde jezdí auta, ale radši šla pár metru bokem na přechod....
0/0
26.8.2004 9:22

Ahasver

Re:
Selská a Moráň je trochu rozdíl. V klidné hostivařské uličce zvládnete myslet za ostatní a předvídat bez problémů. Na Karláku v deset dopoledne to často při nejlepší vůli nejde :(
0/0
26.8.2004 9:53

2Mac7

Re:
Je tam zákaz zastavení . Jak sledujete auta ( když jste chodcem) ,která Vás minou a Vy už máte volný prostor k přejití ulice ? Kontrolujete,jestli řidič některého z nich se náhodou nerozhodl rychle couvat ? Opravdu ? Myslet za ostatní a předvídat lze i na Karláku v 10 dopoledne , záleží na Vás , zda chcete ( já bych řekla , že v ČR je to téměř nutnost)  nebo zda jste toho schopen.  
0/0
26.8.2004 13:59

Ahasver

Re:
S nutností předvídat naprosto souhlasím. Ale je to nutnost pro všechny, včetně chodců. Vy se snad při přecházení jednosměrky koukáte jen na jednu stranu? Často se mi stává, že chci zaparkovat, dám blinkr, najedu obloučkem k místu kde chci parkovat aby to řidič za mnou pochopil, přesto než stihnu začít couvat, auto za mnou je nalepené na mém nárazníku. Třeba couval rychle právě proto. Každý z těch dvou něco přehlédl, ale vinu má podle mne především ta mrtvá
0/0
26.8.2004 14:35

2Mac7

Re:
Na Moráni není samozřejmě klasická jednosměrka - tady opravdu asi ani cyklista nepojede v protisměru, to bylo jen takové připrovnáni - pro chodkyni jen jeden pruh jedoucích aut.  A když  běžím na tramvaj v místě mého bydliště , tak opravdu koukám jen jedním směrem a když auta přejedou tak uháním na tramvaj. - pro šťouraly  po přechodu , mám ho přímo proti východu z domu - , ale ono je to jedno, řidiči stejně nezastaví ( většinou ) , i když jede tramvaj a jste na přechodu . Má chyba jak vidno. . V místě nehody je zákaz zastavení , když v těchto místech couvá, je na něm nikoho neohrozit  - podle mého názoru .  
0/0
26.8.2004 14:45

80E-seven

Re:
nojo, to je fakt, a takova pesi zona, to je fakt udel. a ti lidicky nekdy ani neuskoci stranou. proste des a hruza
0/0
26.8.2004 8:19

antisvejk

ČESKÉ MUSEL COUVAT JAKO MAGOR
NECHÁPU, JAK JEDNOZNAČNĚ SE STAVÍ VINA TÉ CHODKYNI !!!!!! KRUCI, PŘED COUVÁNÍM SI MUSÍ DÁT POZOR ! NAVÍC MUSEL COUVAT DOST NEURVALE, ASI SE SRÁKOTIL NA TO SVÉ NĚJAKÉ DUCHAPRÁZDNÉ JEDNÁNÍ O NIČEM...
0/0
25.8.2004 19:49

K.ate

Re:
Pkud ona tam "Vběhla" tak mohla běžet i docela rychle ne? to se mohl koukat jak chtěl když začinal couvat a ženská nemusela bejt vidět...
0/0
26.8.2004 9:14

Ahasver

Re:
Nebo se jen snažil moc nepřekážet a neomezovat třeba autobus nebo cokoli co jelo za ním. Nepsali jaká xsara to byla, ale z hatchbacku i picassa je dozadu vidět dost blbě.
0/0
26.8.2004 9:34

Qvark

vina
Vy všichni, kteří zde obhajujete právo vozidel na silnici, přičemž pro chodce jsou chodníky, uvědomte si laskavě, že i vy občas tu silnici přecházíte. A dotyčná přejetá žena může býti příště ta Vaše ... nebo mohla být.   ... vina je na straně couvajícího řidiče, jeho poviností bylo koukat kam couvá a kdyby koukal, tak ji musel vidět.
0/0
25.8.2004 19:06

fillis

Re:
To je furt do kola! Ja jsem taky chodec a obcas si cestu mezi autama taky zkratim, ale kdyz to delam, tak sakra pocitam s tim, ze to auto muze couvat a kdyz uz mu svitej couvacky, tak tam vubec nelezu. Nektery ridic se na silnici chovaj jak prasata, ale bohuzel to samy plati i o nas chodcich. Kdyz se neumis v provozu jako chodec chovat, tak radsi zustan doma!!!!!!
0/0
25.8.2004 19:39

antisvejk

Jsi prostě ten typický český buran
s takovými názory by ses v zahraničí musel stydět...
0/0
25.8.2004 19:51

crc

Re:
A stydět za co???
0/0
25.8.2004 20:01

fillis

Re:
To mi rekni, co je na mym nazoru buranskyho. Bud se umim chovat ( na ulici, ve spolecnosti) proste respektuju pravidla, nebo musim cekat, ze se neco stane. Proto se urcita pravidla stanovuji, aby se takovym nestestim predchazelo. Nemyslis?
0/0
25.8.2004 20:08

K.ate

Re:
Buran? Já myslim, že couvající řidič musí sledovat mnohem víc věcí než jen zadek toho auta... A já pokud slyším nebo vidím, že auto couvá, tak za něj nelezu... Co na tom, že mi třeba ujede šalina, která mi za 5 minut nebo za 10 pojede třeba znova? Slečna nebo paní spěchala myslíš, že to, že by tam, kam jela byla o 5, 10 minut dřív mělo větší cenu než její život?
0/0
26.8.2004 9:13

rohovka

Re:
Ano právě proto že i já jsem chodec a vím co je skokan několik metrů před vozem.Proto se i jako chodec snažím chovat zodpovědně.Jak tu někdo napsal "Pár vteřin mě nezabije" a na ten přechod a na zelenou si na rozdíl od Tebe počkám.Pravidla platí pro všechny!!!
0/0
26.8.2004 14:53

bufalobil

Už je na
čase aby zavedli poplatky za vjezd do centra jako v Londýně! Co takhle litr za jeden průjezd.Myslím že i manažéři by dali přednost mhd.Jo a ještě parking, ten bych dal tak kilo za 10minut.
0/0
25.8.2004 18:47

OldFaker

Tak jako nechápu....
...že může vjet řidič na přechod, na kterém je, nebo projevuje úmysl vejít, chodec ( nehádejte se, tak je to v zákoně a tak je to správně! ), tak nechápu debatu, o tom, zda je něco neporušil řidič na vozovce... Vozovka je přece aut a řidičů, tak jaképak dohadování ( bylo by dobré, kdyby si řidiči uvědomovali, že chdníky jsou chodců...) - ta paní byla sebevrah a řidič s ní nemá nic společného....
0/0
25.8.2004 18:06

Eiffelxxx

jo jo, to znám
To jsem jednou jel jednosměrnou ulící a hledal místo  k parkování. Po obou stranách mi stála auta, takže jsem jel asi 30. Namoklo a dlažební kostky. PO chodníku šla baba a měla s sebou psa. O tom psovi jsem nevěděl. Nebyl ani na vodítku. Baba vlezla mezi auta a mě metr před autem tam vletěl ten její čoklík. Brzdy, rána a pes dostal pecku od nárazníku. Měl šťestí, že jsem nejel povolených 50 a nejsem tuner s křídlem F1 vpředu. Pes se zvedl a nejistě odkráčel, ale reakce baby mě dostala. Začala nadávat a že jsem pirát a já jak jsem byl vytočenej a bylo mi líto toho psa, řekl jsem jí, že je k.r.á.v.a, když si nedokáže v centru prahy dát čokla na vodítko a odjel jsem...
0/0
25.8.2004 17:17

K.ate

Re:
No ono možná občas je pro toho psa lepší,když to auto jede rychle... Mně srazilo psa auto... při přecházeí silnice na přechodu.. já byla dva metry za psem... Upozorňuju, že ta silnice je uplně rovná, ale bylo mokro a měla sem takovj pocit, že řidič před tim přechodem dupl ještě na plyn... Psa to odhodilo tak 5 metru bokem, ale přežil to bez větší ujmy na zdraví...
0/0
26.8.2004 9:07

K.ate

Re:
jo ještě pro upozornění ten řidič se ani neobtěžoval zastavit, aby mě aspoň teda seřval,ale ujel...:-/
0/0
26.8.2004 9:08

Qvark

Re:
No, pokud  autem jezdíš tak jak přemýšlíš, tak budeš asi pěknej prevít.
0/0
25.8.2004 20:34

rohovka

Re:
No ty na tom jsi dost podobně.Pokud jsi chodec tak jak tu přemýšlís tak budeš asi taky pěknej prevít.To jen tak na okraj.
0/0
26.8.2004 15:01

antigogo

chybí jména
Chybí mi tady plné znění jmen jako u Hlinkova případu. Aby zase mohl eventuelně nastoupit soudce Lynch .
0/0
25.8.2004 17:12

Koreli

Řidičák versus chodci bez papírů
Tak jako má řidič oprávnění pohybovat se na silnici, navrhuju, aby se i chodci od 12 let podrobovali zkoušce z pravidel silničního provozu. Dostali by průkazku a bez ní by sami na ulici nesměli. A stejně jako řidiči by v důchodu museli na lékařské prohlídky a přezkoušení... Každý řidič ví, co si smí k chodci dovolit, chodec si myslí, že řidič má brzdy... Smutné, protože chodec si většinou neuvědomí, že následků nehody se ani nemusí dožít, kdežto řidič má do konce života otřesnou vzpomínku.
0/0
25.8.2004 16:29

puvodni_jouda

Re:
Lepší řešení. Všechny chodce vystěhovat na Sibiř. Fakt, že ve městě žijou lidé, je pro mnohé majitele aut asi šokující. Dobře mu tak, ať ho straší ta baba do smrti, protože měl čumět do zrcátka. To Tě naučí už v autoškole. Tam přrbíhá každý, tak to měl čekat a když někdo musí i na Karlák autem tak ať se nediví. A navíc, nahoře o 100m dále je parkoviště...
0/0
25.8.2004 17:51

Hufo

Re:
jojo, potvrzuješ že si jouda a zřejmě i bez řidičáku. jinak by si dývno věděl že při couvání nemůžeš zároveň sledovat pravý a levý zrcátko, takže ti tam někdo může proklouznout. ono by to chtělo, aby pravidlo že se má na silnici myslet, platilo i pro chodce. jinak proč by někdo nemohl na karlák autem? jinak takovouhle blbou logiku, že si za to může, když jel na karlák autem, tu snad nemá ani prvňák. a že tam každej přebíhá, no a co? jednou je tam kousek dál přechod, tak není co řešit. a pokud chci přebíhat mimo přechod, tak holt musím dát přednost.
0/0
25.8.2004 18:09

puvodni_jouda

Re:
jo máš pravdu, když nezvládneš ani couvat tak ten řidičák  vrať.   On je rozdíl bábu při couvání srazit nebo přes ní přejet. Jen debil, v tom místě kde se to stalo, parkuje jak prase. Člověk za volantem by měl víc než jen dodržovat zákony (vyhlášku). Jenže tohle Ty stejně nepochopíš...
0/0
25.8.2004 18:35

Qvark

Re:
Když je to podle tebe blbá logika, nebylo by špatné, kdybys přišel dnes domů a zjistil, že ta přejetá ženská byla právě ta tvoje. Fakt bych ti to přál.
0/0
25.8.2004 19:08

Ahasver

Re:
Ty jsi fakt blbec! Je tam zvykem přebíhat, tak to povýšíme nad zákon. To můžeš krást a hájit se tím že tady krade každý tak na co zákony. Pravidla občas jsou potřeba, a ty silniční jsou tak jednoduchý že by neměl být problém je dodržovat. Pro řidiče i pro chodce. Tys toho po Praze autem asi moc nenajezdil, že jsi tak rychlej v odsudku, co?
0/0
26.8.2004 9:29

s(h)arka

doufám, že mu neřeknou
že měl předvídat, lépe sledovat, co se děje za ním....myslím, že by měl někdo chodcům vysvětlit, jak se přechází, kde se má přecházet a kam se nemá v zájmu jejich bezpečnosti vstupovat...a cyklistům by měli dáváat pokuty za přejíždění přechodů...aby mi zas někdo nevykládal, že jsem ho musela vidět...viděla, vedl kolo a před přechodem našlápl na šlapku a použil ho jako koloběžku...ubrzdila jsem to, ten vedle mě ne....když jsem to na policii uvedla ve výpovědi, napadla mne později u soudu cyklistova manželka, která u toho nebyla (nehoda), že jejímu manželovi přitěžuji...
0/0
25.8.2004 16:12

Hufo

se dalo čekat že se něco takovýho brzo stane
to co předvádějí někteří chodci se nedá nikdy pochopit. to že skáčou před couvající auta je běžný, každej snad čeká že má automaticky přednost a myslí si že řidič vidí všude a nenapadne je, že řidič v tu chvíli si může kontrolovat situaci na boku a nemusí vidět že tam někdo vlezl z druhý strany. já jsem si kvůli tomu dal na auto pípák, když jsem couval a stejně to bylo naprd, stavalo se mi běžně, že jsem někam zacouvával a když jsem byl v půlce, tak mi tam někdo skočil z chodníku, páč chtěl zničehonic přecházet. a když jsem se jednoho zeptal, proč mi tam vlezl mezi auta, když viděl a slyšel že jsem v pohybu a couvám, tak mi na to odpověděl: máš snad brzdy v.o.l.e a zabrzdíš ne? přece nebudu čekat až zaparkuješ.
0/0
25.8.2004 16:01





Najdete na iDNES.cz