Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský radní velel zásahům v roce 1989

Odstupující šéf Úřadu vlády Pavel Přibyl není jediným vysoce postaveným mužem, který v roce 1989 velel policejním zásahům proti demonstrantům. Stejnou funkci velitele roty zastával i pražský radní Jan Slezák, dnešní kandidát ČSSD na post náměstka primátora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KADO

Kdo mel komousskou legitimaci do 1990
ten by mel byt povesen. Komousu bylo v celem Ceskoslovensku 1500000 coz je 10% a nebylo by to zadna skoda je oddelat    
0/0
25.8.2004 12:35

postmortem

Re:
Ty jsi už zřejmě chvíli visel, ne? Tipoval bych to na mozek tak šest, sedm minut bez kyslíku.
0/0
25.8.2004 15:40

EspritFort

Time will tell
Jak na to tak koukám, tak jednou bude celý náš  přečestný národ vehementně a okázale odsuzovat  také i všechny naše vojáky a vojenské policisty za jejich činnost v Kosovu i v Iráku a vůbec se nebudeme stydět . Tím jsem si teď už naprosto jist, vždyť oni tam přece také šli dobrovolně ... za žold ... a také vůbec nemuseli.
0/0
25.8.2004 0:37

EspritFort

Dovětek
Někdy je mi dost špatně z nás  samých.
0/0
25.8.2004 0:41

Venda Benda

A další zajímavý soudruh na paškále - náměstek ministra Paroubka.
Nebudu mít klid, dokud opět nepřipomenu tohoto soudruha: JUDr. Přikryl Ivan - nám.ministra na MMR pro bytové otázky. Detail osoby: Pořadové číslo výsledku : 4745413 Příjmení, jméno : Přikryl Ivan Datum narození : 31.01.1949 Hodnost- Typ spolupráce : Důvěrník Krycí jméno : Právník Spisová značka : 22724 Správa STB : Ústí nad Labem  
0/0
24.8.2004 7:25

Loner

Re:
A co dalsi soudruh, Jan Kavan, kryci jmeno KATO , byvaly predseda valneho shromazdeni OSN.
 
Koukneme se i do sveta, Jasir Arafat, driv krvavy terorista, dnes nositel Nobelovy ceny miru :)
 
 
0/0
24.8.2004 12:02

DrHorak

Obávám se, že brzy opět bude !!
Byli jsme národ udavačů a spolupracovníků bylo strašně moc. Je teda logický, že se nemohli vypařit a při tý spoustě funkcí a míst se musí někde vynořit. Mně nevadí komunisti. Odsuzuji názory, aby tato strana byla postavena mimo zákon. Já nesnáším ty, kteří se převlíkli a teď se k nim nemají. Spousta lidí spolupracovala "z donucení". Aby mohly děti studovat, aby se zalepil nějaký škraloup. Všichni, kdo to pamatují mi dají za pravdu, že člověk tu musel žít a přežít. Horší byli kariéristi a udavači, kteří vědomě ničili osudy ostatních spoluobčanů. Jak už to bývá, dnes jsou z nich opět vážení lidé. Jsou to lidi bez žaludku a svědomí. Obyčejní lidé se za své selhání dokáží stydět, někteří však ani nevědí, co to stud je. No a zrovna takoví nám budou kázat o morálce. Nikdy jsem nebyl členem ani sympatizantem KSČ, ale vidím, že tato strana dnes nejvíce získává volební preference a ani pro to nemusí nic dělat. Tuto práci za ně udělá ta či ona vládní koalice.
0/0
24.8.2004 1:38

svobodny clovek

A ma ostudu
Kdyby se ten bolsevik necpal do politiky, tak si mohl usetrit ostudu. Ted muze akorat chodit kanalama nebo se radeji obesit.
0/0
24.8.2004 0:01

karoten

Re: Bolševik nezná ostudu
Jenom momentální prohru.
0/0
24.8.2004 9:42

Spoon_xx

Nejen radní
Ale i v soucasnych bankovnich ustavech sedi lide , kteri tam nepatri.Více na : http://zpravodaj.netfirms.com
0/0
23.8.2004 20:46

hisaak

Uz asi neni, kde brat ...
... kdyz takove funkce museji zastavat lide s pochybnym moralnim kreditem.
0/0
23.8.2004 18:15

dusza

POPRAVI?!
Vsechny STB SNB, A BOLSEVIKY??!!
0/0
23.8.2004 17:43

Barišnikov

Slezák ani Přibyl nikdy nikoho nebil
pan Slezák nikdy nikoho nebyl. spíše naopak vždy pečlivě pomáhal raněným a napadeným demonstrantům mého kamaráda napadla moucha sedla si mu na ramano a pan Slazák duchapřítomě přiskočil a tu mouchu vší silou svým obuchem ubil. je  to člověk na svém místě
0/0
23.8.2004 17:13

BořekŠikula

Re:
Opravdu nikoho nemlátili, ti dva soudruzi jen dohlíželi, aby jejich podřízení provedli zákrok důrazně a nikdo z nich použití donucovacích porstředků pouze nepředstíral.
0/0
23.8.2004 21:28

bron

Jan Slezák
Jan Slezák by mel dostat minimalne pendrekem pres drzku, kdyz i dnes tvrdi, ze by i dnes sel nasilne zakrocit na rozkaz jineho komunistickeho dobytka proti pokojne demonstraci. A pokud se dal bude hlasit, ze chce kandidovat za primatora nebo namestka, tak mu bude asi treba tu paprcu urazit....
0/0
23.8.2004 16:09

Zdenekn

Zajímalo by mě,kde se po roce
1989 stala chyba.Copak  pan Havel ,Klaus a spousta součastných politiků nebyla schopna s bolševiky  zkoncovat nebo se jim to nehodilo do krámu?
0/0
23.8.2004 15:23

Apophys

V.A.T.A. - Valašská tajná armáda
pražský ku*vy, pražský ku*vy . . ..
0/0
23.8.2004 15:12

ctrlaltdel

Re:
Ha ha, tobě v Praze někdo ukradl pěněženku, když jsi byl v ZOO, co???
0/0
23.8.2004 15:30

karoten

Re: Z Moravy došlý....
Ve většině pane stínovej jenerále.
0/0
24.8.2004 9:44

hasmen

A do teď to nikdo nevěděl...
Tak co se ještě "náhodou" vytáhne a použije na někoho dalšího???
0/0
23.8.2004 15:08

mike-š

poznámka: socani a ODS
mimoch. zazněly tu komentáře typu: "Může za současný růst ekonomiky ČR současná politika ČSSD nebo dřívější politika ODS!?" Nemám sice patent na rozum a budu tedy respektovat případný nesouhlas, ale tady je ještě třetí pohled. Jako konzultant jsem během posledních 7 let poznal řadu firem. Dobrých i špatných. A mohu říci, že za růst české ekonomiky mohou většinou kvalitní šéfové kvalitních českých firem s kvalitními lidmi, které si bylo vedení schopno buď nakoupit nebo vychovat (myšleno - těch českých firem, které jsou kvalitní). Není pravda, že kdejaký český gen. ředitel je tunelář a prospěchář. Znám celou řadu firem, kde mohu prohlásit, že je to osobnost právě ředitele, která firmu vytáhla na výsluní. Takže na otázku: Kdo může za hosp. růst ČR? odpovídám já takto: Ti manažeři, kteří udělali kus práce pro svůj podnik. Jestli to někteří levicově orientovaní vidí jinak, respektuji to, ale souhlasit nemohu. Tito kapitáni průmyslu vám většinou potvrdí, že úspěchu dosáhli ne díky politice vlády, ale navzdory této politice.
0/0
23.8.2004 14:30

kiv

Re:
Souhlas. Ony se vsechny vlady sveta radi prezentuji uspechy jinych a neuspechy hazi zpravidla na vlady minule. Ve skutecnosti na celkovy stav hospodarstvi maji pramaly vliv. Pokud to neni vylozene diktatura lomena nejakym tim -izmem, samozrejme. Na stav verejnych sluzeb vsak maji vliv zasadni, coz lide vnimaji citliveji a zamenuji to s hospodarskou politikou. Stat proste utraci to, co samostanym subjektum a lidem sebere. A zpravidla tak cini neefektivne, rozmarile a obecne blbe. Takovy je holt svet vukol .... Asi jedinou parketou pro vlady je lidem neotravovat  zivot a nehazet klacky pod nohy. Oni si uz poradi. Toto se vsak ponekud miji se soucasnou socialistickou pritomnosti. Skoda, mohlo by byt podstatne lip i tem, kteri at uz z jakychkoli duvodu nedosahnou na vyssi stupne profesnich a zivotnich zebriku...
0/0
23.8.2004 19:07

Isbjoerna

to mike-š
Kdosi se me pred nekolika dny zde v iDNES ptal, jestli se nase, poválecna generace ptala svych rodicu, co delali ve WW2 (jedna se o poválecne Nemecko).
 
Ano, nase generace se ptala a ptala se velmi durazne. Vyzadovala od generace svych rodicu, aby prolomili hraz ticha a vecneho mlceni o teto hruzostrasne dobe. Byli jsme generace tzv. osmasedesatych. Mnozi rodice promluvili a jejich deti jim porozumeli; a i kdyz ne zcela odpustili, toz alespon udelali caru pod uctem a rekli: My budeme tocit kole dejin jinym smerem.
Ale byli mezi nami i takovi, kteri kriceli po pomste, po trestu pro kazdeho vinika. Vyvrcholilo to ukrutnym terrorem v 70. letech (RAF = Rote Armee Fraktion, v cele s Baader a Meinhof), a mimo jine i unosem a zavrazdenim pana Schleyer. Pan Schleyer byl ve WW2 aktivnim Nazi a SS-vudcem, ktery po valce udelal vynikajici karieru u Daimler-Benz a stal se Chef vsech Chefu (Arbeitgeberpräsident).
 
A ja se ptam vas: Chcete, aby i vase mlada generace v touze po trestu vsech viniku z doby komunisticke totalita presla do extremu, vzala justici do sve ruky a rozsevala po zemi terror?
Ptejte se generace svych rodicu, nenechte se odbyt laxni odpovedi, ale snazte se chapat zlo teto doby, zlo totality, ktera tvorila zle charaktery, a prineste sve zemi charaktery nove: pevne, dusledne i velkoryse. Charaktery s lidskou tvari.
0/0
23.8.2004 14:24

mike-š

Re:
ne, nechci je věšet. Chci aby mi nevládli. Na tom jste doufám trvali také. Jinak souhlas.
0/0
23.8.2004 14:31

Isbjoerna

Re: Chci aby mi nevládli
Na tom jsme trvali a trvame. Ja vsak vim, ze to lze jen demokratickou cestou (pres volebni urnu), nikoli nasilim.
0/0
23.8.2004 14:40

mike-š

Re:
jasně. o volební urnu není spor. myslím, že i protesty o kterých je článek (nebo spíš série článků) k demokratickým nástrojům patří. Lidé řekli dříve než za dva roky (kdy budou volby), že některé osoby nechtějí ve vysoké politice a pod tlakem veřejného mínění se sice pomalu ale přece děje určitá změna. Myslím, že takhle se rodí občanská společnost (píšu rodí, protože jsme ji ještě úplně neporodili)
0/0
23.8.2004 14:44

Isbjoerna

Re: Souhlasim zcela.
S komunisty budete jeste asi dve generace muset zit, ale vy mate tu chanci nechat je zit v klidu mimo verejne rozhodovani, a krok za krokem rodit demokratii sve vlastni generace. Mirovy protest (demonstrace a pod.) je povinnosti kazdeho demokrata,  kdyz je mira plna/preplnena a je treba sjednat okamzite napravu. Pro velitele komunisticke polizie nesmi byt mista v demokraticke vlade.
0/0
23.8.2004 15:02

ctrlaltdel

Re:
Čoveče, asi tomu moc nerozumím... V 89. mi bylo 11 let, přesto se taky důrazně ptám: co dělala generace mých otců, případně jejich otců?
 
Odpověď zní: Čtyřicet let lízala Moskvě řitní otvor!!! Možná tu byl jakýsi disent, možná tu byl nepodstatný počet sviní (krycí jméno Vlaštovka, správa SNB Plzeň - město...), ale co zbytek národa? Drželi hubu a krok!!! Když se něco dělo, koukali do země. Svou loajálnosti pomáhali spoluvytvářet tento režim!!!
 
Oč je Přibyl horší než třeba Vladimír Dlouhý, který nikdy nebyl ve straně? Za čí peníze vystudoval tento nomenklaturní kádr? Za peníze dělnické strany. Pendrek možná nikdy nedržel v ruce, to ovšem neznamená, že to je menší svině. Právě pro svou bezmeznou loajalitu režimu.
 
0/0
23.8.2004 15:21

bron

Re:
S tvymi prvnimi dvema odstavci bych souhlasil. Ale ve tretim to trosku pletes. Clovek ktery strili do lidi nebo je "jen" bije nebo "jen" rozkazuje jinym strilet a bit, je urcite vetsi lump, nez ten, kdo proti tomu nic nepodnikne, at uz ze strachu nebo z evidentni bezmocnosti (krome Vladimira Meciara nikdo holyma rukama sovetsky tank nezastavil). A Vladimir Dlouhy vystudoval vysokou za penize stejne strany jako ty zakladku. Takze se radsi moc s Dlouhym nesrovnavej! Jsi totiz stejny komunisticky produkt jako on. A taky si uvedom, ze komunisti nikoho nesponzorovali, ale ty penize nejdrive nakradli a naloupili! A taky komunisti nebyla zadna delnicka strana, byla to strana nekolika zlocineckych individui, ktera nasilim a vyhruzkami vladla celemu statu, delniku se nikdo na nic neptal...  Ti ryli drzkou v zemi jako zbytek naroda...
0/0
23.8.2004 16:03

piters

Re:
a dnes se nekrade a neloupi...ha ha ha ha...to jsem se nasmal...stejne podle zakonu jako kdysi te obiraji...a daleko vic nez driv...naivko
0/0
23.8.2004 18:34

bron

Re:
Me nikdo neokrada ani neolupuje. A pokud tebe ano, tak jsi naivka ty, ze s tim neco neudelas. Ja naivni rozhodne nejsem, okradat se nenecham (a to ani na danich, v CR jsem napr. nezaplatil ani korunu dane z prijmu, ale priznavam ze socialismus v CR jsem parkrat pri neavsteve zasponzoroval dani z pridane hodnoty - za pivo a podobne, ale napr. za boty jsem si na hranicich DPH vyptal zpatky!) a ani drzkou v zemi na rozkaz neryju (ani na rozkaz soudruha nacelnika Krpce z vojenske spravy v Prerove, takze si uzivam 6.rok dovolene na Novem Zelande). Soudili me v roce 2002 v nepritomnosti podle zakona z roku 1962 podepsaneho soudruhem Novotnym (sranda k nicemu, za par desitek tisic korun za tvoje dane ), takze si nedelam iluze ze by se toho od roku 1989 v CR tolik zmenilo... Komunisty je stale ten stat prolezly jako diram emental, vlada, parlament, soudy, armada, policie - horsi je to snad jen v Severni Koreji (o Severnich Korejcich si myslim svoje, ale 20% by jich komunisty ve svobodnych volbach nevolilo, v podpore komunistu jsou Cesi asi mistri sveta).
0/0
24.8.2004 14:32

antisvejk

SOCANSKÝ HUMUS
KDE JSTE VY VŠICHNI VOLIČI, KTEŘÍ SELHALI A ZVOLILI SI SOCDEMÁKY. VĚTŠINA Z VÁS ASI NA TO ZAPOMNĚLA,CO?    NEBOJTE SE PŘÍŠTĚ STEJNĚ NIC NEPOCHOPÍTE...
0/0
23.8.2004 14:20

JanHrad

Volby
Z toho, co se odhaluje by mělo pro voliče vyplynout jedno. Všemi možnými prostředky se pokusit zjistit cokoli o minulosti kandidátů a negativní zjištění zveřejnit. Jeden ze způsobů, jak zabránit podobným "kauzám".
0/0
23.8.2004 14:16

karloso

Radní?
No podívejme se na to!!! Zdá se,že se k výročí srpna s těmito lidmi pytel roztrnul. Proč to trvalo tak dlouho????
0/0
23.8.2004 14:13

Obracec_kalendare

Bejvalí bolšáni nevadí?
Polovina vlády měla někdy v kapse rudou knížku(možná ji mají dodnes někde v šupleti a čekaj jestli se to zase nevotočí)
0/0
23.8.2004 14:07

Spoon_xx

Neveli i ve Sporitelne?
Takovehle lidi jsou pravdepodobne i ve Sporitelne.Co je tam mozne si muzete precist zde : http://zpravodaj.netfirms.com
0/0
23.8.2004 13:18

bug01

no
to je zajimavy, vlada je komousema prolezla a na to nikdo neupozorni. kdejakej tulpas tam krici komousi uz tu nemaji co delat, komousi nadelali zverstva fuj a pritom sami komousi byli
0/0
23.8.2004 12:55

cz_Daemon

Re:
pochybuju, ze ty co jsou tam ted, vystudovali za komancu jako nekomunisti
0/0
23.8.2004 13:01

cz_Daemon

Kua to je Kocourkov!
Chápu, že všechny "bývalé" aktivní komunisty nelze nekam zahrabat, ale proč jsou na místech, které by mohli zaujmout "mladé mozky", které by chtěli neco pro tuhle zemičku udelat.
Take me pobavila citace:
"Nikdy jsem nenabádal k mlácení demonstrantů a neporušil ani žádný zákon," řekl MF DNES. "Když se mě po listopadu 1989 ptala občanská komise, zda bych šel do zákroku znovu, řekl jsem, že ano. Policista musí poslouchat rozkazy v každé době. Zodpovídat by se měli politici, kteří rozkazy vydávají," říká.
To je pravě to staré komunistické nemyšlení, slepě poslouchat rozkazy a vůbec nad problémem nepřemýšlet.
Jeste jeden pocit: Pokud by u moci nebyly zastydli komunisti, tak by jiste již davno vesel v platnost zákon, který by omezoval tehdejším aktivním komunistum jejich pusobení v nových oblecích
 
0/0
23.8.2004 12:53

Isbjoerna

Re: Policista musí poslouchat rozkazy v každé době
Policista musi skutecne poslouchat rozkazy v kazde dobe (slouzit statu), ale nikdo nebyl v zadne dobe nucen stat se policistou - a v tom vidim jeho vlastni zodpovednost.
0/0
23.8.2004 13:33

mike-š

Re:
v tom s tebou souhlasím (mimoch. vzácný úkaz u nás dvou že?) :-))) Nikdo se nemůže vymlouvat na svou nezpůsobilost k právním úkonům, nebyl-li nesvéprávný. "Šéf plynové komory" taky za války "jen plnil rozkazy". Přesto je to vrah! Argument, že by ten plyn stejně někdo pustil je zaplaťpánbů nepřípustný už od Norimberského procesu. Je smutné, že po pádu komunismu, žádný proces nebyl. Vyvolává to dojem, že když někdo páchá svinstva v dostatečném počtu lidí (cca 20% populace kolaborovala s KSČ - a nemyslím tím školní slohy ale kolaboraci!!!), bude beztrestný. Bohužel tento přístup nepřispěl k čáře za minulostí, ale k "zanícení ran", které už dnes mohly být "zahojeny", pokud by se přistupovalo k zločinům normálně. Přístup typu "pokud to zasáhne velkou část populace, tak to je hon na čarodějnice" se ukázal jako zbabělost. Dnešní snahy o odvolání komunistických kádrů jsou sice opožděné ale aspoň částečně ukáží na to, že lidé jsou schopni rozlišovat morální a nemorální. ČR toto rozlišování v této době potřebuje možná více než EU fondy.
0/0
23.8.2004 14:22

kodlik

Čssd=České Sdružení Socialistických Darebáků
0/0
23.8.2004 12:35

chrtil

Re:
není u nás parlamentní strany, kde by nebyli předlistopadoví soudruzi nalezlí. Proto si myslím, že nejprůhlednější je KSČM, ti si aspoň na nic nehrajou
0/0
23.8.2004 12:40

_Ufon_

Re:
Ceska strana soustavne demagogicka
0/0
23.8.2004 12:41

_Ufon_

Re:
Komousi v parlamentu sou vymekli, lepsi je Stepan a spol, si precti treba "Nasi pravdu", to je lepsi sodovka!
0/0
23.8.2004 12:46

Schirach

umělé problémy
To je najednou pozdvižení v republice, která je plná bordelu a korupce. V roce 1989 udělali ,,Sameťáci" dohodu s komunisty a estébáky, že je budou za předání moci tolerovat nadále v politice a v podnikání. Najednou je tu megazjištění, že jsou ve funkcích estébáci a to zrovna v době, když je republika téměř na huntě, zadlužená ČSSD protěžující nemakající pakáže všeho druhu. To vše, spolu s údajně podplácenými čestnými US-DEU-poslanci má sloužit pouze k odvedení pozornosti od vlády tupců, zlodějů, ubožáků a neschopných hochštaplerů z ČSSD, USX-DEU a KDU-ČSL a napomoci jí za nezájmu veřejnosti další dva roky chrochtat u již poloprázdných žlabů!!!!!!
0/0
23.8.2004 12:21

Jiřik

Re:
Republika na huntě? V době hospodářského růstu? Ale jdi...
0/0
23.8.2004 12:24

_Ufon_

Re:
A ses si vopravdu jistej ze za ten hospodarskej rust muze Standik a jeho kamaradi?
0/0
23.8.2004 12:31

Jiřik

Re:
Jistej si nejsem, každopádně ten růst začal s prvním socdemáckou vládou... a ani útlum v západní Evropě s tím nic neudělal... něco na tom možná bude.
0/0
23.8.2004 12:38

Dan 1

??????????
0/0
23.8.2004 12:41





Najdete na iDNES.cz