Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud: Novináři budou platit, dokud nepromluví

Soud ve středu potrestal pět amerických novinářů. Za to, že nechtějí prozradit vládní zdroj svých informací ve špionážní aféře týkající se vědce z jaderných laboratořích v Los Alamos, dostali pokutu. Zaplatí každý den pět set dolarů, dokud své zdroje neodhalí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

errogator

Pche
Novináři? :-)
To já znám jednoho, který nad zprávu o rozhodnutí soudu, že výkon trestu se pozastavuje do verdiktu vyšší instance, napíše SOUD: Novináři budou platit, dokud nepromluví.
Pokud tak soud rozhodne definitivně, novinář to musí, zdůrazňuji, musí, akceptovat. Rozhodne-li jinak, také to musí akceptovat.
A co se děje v mezičase, to je tanec na pohyblivém písku.
Novináři, pche!
0/0
21.8.2004 3:59

trotlX

konecne je soudni precedens,
ze za pravdu se musi platit.......$500 denne :-))))
0/0
19.8.2004 16:41

bluetake

souhlasim
Novinari v celem svete nekomentuji ale casto zamerne vytvareji politiku. Svoboda slova neznamena, ze kdyz nekoho urazim nebo zamerne a ucelove napisu nepravdu, ze za to nenesu zadnou odpovednost. Informovani o FAKTECH , to ano, vyjadrovani sveho nazoru, to ano,ale vymysleni si, a pak se zbabele schovavat za svobodu slova, to s timto terminem nema co delat. Pro novinare neni nic snazsiho, nez kohokoliv "uriznout" a znemoznit nejakymi blaboly, treba i na objednavku. Ale pokud tak ucini a neprokazi FAKTA , pokud se schovavaji za "utajene zdroje". ktere ve vetsine pripadu proste neexistuji, jedna se vesmes o vymysly, tak takovy novinar MUSI nest za sva slova plnou odpovednost, tedy i trestni ! Soudy mohou pozadovat zdroje, i soudni jednani je mozne udelat neverejne , riziko pro "utajene zdroje" je tedy minimalizovano. Pokud takove "zdroje" ale existuji. Pokud ne, pak proste i novinari musi nest za sve skutky, ktere casto zamerne nekho realne poskozuji, nest odpovednost. Novinari nejsou zadni polobozi. jak se da svoboda slova zneuzit , to jsme byli napr. svedky pri rebelii v CT , kdy opravnena obava o sve vlastni osobni zajmy byla profesionalne zdeformovana v tzv. ohrozeni svobody slova a co nasledovalo, to vime vsichni. Suche hajzly, poskakujici Ruml a auta odpurcu polita hovny hrdinu z velina.......
0/0
19.8.2004 10:46

pravy_Sisko1

Re:
Souhlasím! Novinář zde není od toho aby jakkoliv ovlivňoval či dokonce utvářel politický názor lidu! Novinář má referovat o FAKTECH a má o těchto faktech referovat positivně! Naši političtí představitelé - soudruzi Gross a Grebeníček, jakož i všichni ostatní soudruzi ze zpřátelené ČSSD a KSČM ví nejlépe jak vytvářet jediný správný politický názor lidu! A žádný novinář tvořící své negativistické pamflty na objednávku štvavých center řízených zahraničními rozvědkami na tom nic nezmění. Takovýto novinář nemá a nikdy ani nebude mít dostatečnou sílu na to, aby rozbil neochvějnou jednotu pracujícího lidu pod vedením našich soudruhů. Takovýto novinář však může mít dostatek sil k dezorientaci malého počtu idově nepevných (většinou mladých) pracovníků. A proto je třeba ihned po jeho odhalení takového novináře odstranit z dosahu společnosti! Jsem rád, že i američtí soudruzi vidí nevyhnutelný vývoj dějin z toho jedině správného pohledu a mílovými kroky kráčejí k jediné spravedlivé budoucnosti - budoucnosti komunistické!
0/0
19.8.2004 11:49

pinguinone

Re:
..z ktereho PSM to opisujes..?
0/0
19.8.2004 12:00

pravy_Sisko1

Re:
Vidím, že máš upřímný zájem soudruhu a tak ti dle svého nejlepšího vědomí odpovím. Pokusím se o to dokonce na vlastní pěst, bez konzultace s politickým vedením. Doufám, že tato má dobře míněná partizánština nebude vyložena jako pokus o vlastizradu!
 
Tak tedy. Nemám zapotřebí odnikud opisovat, to plamen revoluce žhnoucí v mém srdci sám vkládá slova do mého scotu!
 
Je ale pravdou, že inspiraci mám. Inspirací mi jsou veřejné projevy různých soudruhů z doby největšího nadšení pro věc Marx-Lininismu a komunismu, z doby 50tých let. Obzvláštní lásku chovám a hlavním zdrojem inspirace jsou mi projevy zapáleného soudruha Urválka zastupujícího všechen pracující lid v boji proti imperialistickým agentům - Dr. Slánskému a Dr. Horákové!
 
Zvu tě soudruhu také na výborné stránky, kde se o naší cestě můžeš mnohému použit. http://agitace.by.ru
0/0
19.8.2004 12:39

MilacekLidu

Re:
Náramně řečeno! Ty jistě budeš absolventem minimálně vyšší politické z Moskvě ?!
0/0
19.8.2004 19:25

bluetake

Re:
ale no tak, sisko, nech uz toho.:-) Po obede ma prece v Bohnicich panovat odpoledni klid :-)
0/0
19.8.2004 12:43

Axlboy

Re:
no ty si jelítko
0/0
19.8.2004 11:54

Modráček

Poněkud jsem...
...jsem nepochopil logické souvislosti. Ale vzhledem k tou, že se opět jedná o případ ze Spojených států idiotských, pravděpodobně ani žádné nebudou. Logika v USA, to je jako žid kálející do mikvé.
0/0
19.8.2004 9:57

S.u.d.a.j.e.v.

Re:
0/0
19.8.2004 10:04

jirha

Co absurdního?
V současné době se všude na světě rozmáhá to, že novináři lžou a vymýšlí si. Když je pak někdo soudně napdne schovají se za to že to je jakýsi tajný zdroj. Jsem rád že se tím nějaký soudce začal patlat jinak by ta jejich líná džungle bujela naprosto nekontrolovatelně. Otázka je jen kdy by museli zveřejnit své zdroje. Jsem pro to aby vždy když se jim nepodaří prokázat že měli pravdu.
0/0
19.8.2004 9:28

pinguinone

Re:
..prvni krok k potlaceni demokracie ,je umlcet novinare...
0/0
19.8.2004 9:55

Hufo

Re:
tak at se novinari naucej co je demokracie a nebude si jich nikdo vsimat. svoboda tisku jim nedava pravo si vymyslet, aby si zvedli naklad tisku, ted teda nemyslim tenhle pripad, ale vseobecne. a dost casto krejou i pachatele trestne cinnosti. kdyz udelaji napr. rozhovor s nejakym nasilnikem na uteku, aby si zvedli naklad, tak by za to meli bejt potrestany, kdyz neprasknou policii kde je, pac tim ohrozujou lidi, jejich bezpeci. si dneska novinari myslej, ze si muzou delat cokoliv a hned to maskujou za svobodu tisku. pritom cast z nich nema vubec uz paru, co to je svoboda tisku a vubec nezna zakladni principy novinariny, napr. overit si informaci z cvice zdroju. je zajima co nejdriv to zverejnit, at jsem prvni, ale uz je nezajima, co zpusobi treba lzivou informaci.
dneska spis novinari podkopavaji demokracii a podporuji svym chovanim extremisty, např. tim ze furt zvelicuji problemy a vyvolavaji spatnou naladu ve spolecnosti. je uz prokazano, ze kdyz je ve spolecnosti blba nalada, tak vic lidi napr. cumej na televizi a ctou bulvary, pac chtej vic slyset o svete kde je vse dokonaly. jim nejde vubec o lidi, o jejich informovani, ale jenom o to, prodat v mediich co nejvic reklamy 
0/0
19.8.2004 10:35

pravy_Sisko1

Re:
např. tim ze furt zvelicuji problemy a vyvolavaji spatnou naladu ve spolecnosti. je uz prokazano
 
Správně, vyslovuji těžký souhlas! Všechny novináře, kteří se proviní zločinem jiného, než positivního informování veřejnosti, je třeba zavřít! Lid přece potřebuje klid na práci, to je snad každému jasné, že ?! A navíc, novinář je zde přece od toho, aby pozitivně referoval o úspěších našeho národního hospodářství vzkvétajícího pod vedením soudruhů Grosse a Grebeníčka i všech ostatních soudruhů z ČSSD a KSČM! Novinář má samozřejmě také právo na kritiku, nezříkáme se kritických názorů, ale musí to být kritika konstruktivní a positivní, ne kritika rozvracející a šířící neoprávněný smutek - taková kritika je prospěšná pouze nepřátelům pracujícího lidu! Takovou kritiku odmítáme!
0/0
19.8.2004 11:31

pinguinone

Re:
..Sudik z Tebe musi mit radost   
0/0
19.8.2004 11:59

Hufo

Re:
koukam ze si nezapomnel co te soudruzi naucili.
pokud si to myslel jako ironii, tak si poradne precti par zprav a uvidis, ze nektery veci se prehlizej, jiny az moc zvelicujou. zalezi na novinach a jejich majiteli nebo sefredaktorovi, ktery strane fandi. dneska je velka cast novinaru nezavisla, asi tak jako, že  soudruzka gusta fucikova byla miss world s postavou jak twiggy, ztn. nezavisli ani nahodou.
0/0
19.8.2004 13:51

pravy_Sisko1

Re:
Samozřejmě jsem nezapomněl naprosto nic z těch mnoha politických školení, kterých jsem se nadšeně účastnil spolu s ostatními soudruhy z našeho závodu. Ba naopak, své znalosti Marx-Leninského učení si i dnes neustále rozšiřuji na schůzích ČSSD - strany spřátelené soudružské KSČM. Na těchto schůzích nadšeně my všichni soudruzi debatujeme a projektujeme novou budoucnost pro náš stát - budoucnost komunistickou. Našimi vůdci, učiteli i zdroji inspirace jsou Karel Marx, V.I.Lenin, V.V.Stalin a soudruzi Gross a Grebeníček - který nám také mimo jiné vypráví zážitky z poutavého a plodného života svého tatínka, který celý svůj život zasvětil hrdinnému boji za věc komunismu - je všem soudruhům cenným zdrojem inspirace! Kéž by se každý mohl pochlubit takovým tatínkem!
 
Tato výše zmíněná školení mi dají zkušenost jednoznačně u novináře rozeznat dobře míněnou konstruktivní a positivní kritiku od štvavého pamfletu financovaného štvanými cizími centrálami ovládanými válečnými štváči z Wallstreetu a majícího za úkol denunciovat a dezorientovat nepevně ideově přesvědčené jedince. Naštěstí je takovýchto jedinců velmi poskrovnu, protože všechen pracující lid stojí pevně sešikován za svými soudruhy Grossem a Grebeníčkem i za všemi ostatními soudruhy z ČSSD a KSČM. 
 
  Ovšem z tvé reakce soudruhu vidím, že i ty jsi správně ve věcech společensko-politických orientován a plně chápeš, že lid nestojí o žádné zaprodané "novináře". Neváhám užít výrazu "pohůnky kapitalismu". Ty rozumíš tomu, že lid chce mít klid na práci a chce být o svých představitelích informován jen positivně.  Takže si jistě spolu rozumíme!
0/0
19.8.2004 14:37

Axlboy

Re:
věříš tomu co se píše v Blesku, nebo si schopnej udělat si vlasttní názor?
0/0
19.8.2004 11:56

tajemnik letajiciho ostrova

.
ty woe co to je za komedii... kapanek absurdni, nemyslite?
0/0
19.8.2004 9:10

A.V.SUVOROV

IMO
Inu to je ta tolik proklamovaná americká svoboda tisku, ať vzkvétají spojené státy fašistické.
0/0
19.8.2004 8:59





Najdete na iDNES.cz