Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalec: Za Hlinkovu smrt brzdy nemohly

Nákladní auto, které v pondělí zabilo hokejového trenéra Ivana Hlinku, nemělo podle soudních znalců s největší pravděpodobností žádnou poruchu. Jeho řidič František Veleta přitom po havárii tvrdil, že mu selhaly brzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Komb Ajn

Pásy
Zhruba před dvěmi lety jsem prodělal autonehodu podobnou té páně Hlinkově. Jeli jsme s kamarádem Renaultem 19, kamarád řídil a já seděl na sedadle spolujezdce. Ani jeden z nás nebyl připoután bezp. pásem. Protijedoucí felicie na mokru v zatáčce nezvládla řízení a vjela do protisměru, kde jsme se právě nacházeli. Došlo k čelnímu nárazu a já proletěl předním oknem, kamaráda zachytil volant. Píši to proto, že jakmile se na místo nehody dostavila Policie a záchranka, první co udělali, vyzkoušeli pásy, zdali jsme je měli zapnuté. A věděli to hned. Pásy byly nedotčené, nezaseknuté.
Tak jak to že to nevědí v případě p. Hlinky?
0/0
20.8.2004 13:20

Templ

Bude zajímavé srovnání trestů.....
Bulawa, ožralý porodník, pan Veleta..... Jakou cenu má život?
0/0
19.8.2004 14:10

postmortem

Re:
Ještě řidič od Nažidel a Čermáková, abychom tématicky obsáhli všechny diskuze IV. cenové skupiny...
0/0
19.8.2004 14:45

technika

Re:
Trochu mám obavy, že ten nešťastný šofér avie, který neví na co nehodu svést dostane více než Bulawa.
0/0
19.8.2004 19:31

Nedobik

Vzhledem k tomu, že k výsledkům pitvy se zarytě mlčí,
je pravděpodobné, že řidič, co by Bůh, byl ožralý jako prase. Jenomže to ututláme, abychom mohli odsoudit řidiče z Avie, aby smečka vlků se uspokojila!  
0/0
19.8.2004 11:45

viveca

Re:
Copak, copak, závist?
0/0
19.8.2004 11:54

Nedobik

Re: Nepochopil jsem tvoji dedukci, ale Bůh nebeský se už začíná na*s*í*r*a*t* na bohy pozemské
Strašná rána pro český národ a český hokej! Hokejový gigant, trenér reprezentace, která získala olympijské zlato v Naganu 1998, Ivan Hlinka (+54) je mrtev. Do jeho Škody Superb narazila v pondělí při cestě z Karlových Varů protijedoucí Avia. Ačkoliv v karlovarské nemocnici lékaři bojovali o Hlinkův život seč mohli, po půl druhé odpoledne hokejový bůh zemřel! Viníkem nehody je pravděpodobně řidič avie patřící jedné karlovarské prádelně. [celý článek] 

JoeMax

Re:
cože, hokejový úd Jágr?
0/0
19.8.2004 15:04

lapa1234

Re: A opilý superb do něj narazil
Proto záhadné embargo policie !!!!
0/0
20.8.2004 11:42

MilanKubik

Zvyšování adrenalinu za volant nepatří
V současné době jsou populární tzv. adrenalinové sporty. Proč ne, každý se může svobodně odreagovat dle libosti. Osobní svoboda však končí tam, kde začíná svoboda druhého. Jestliže je někdo v životě opatrný či naopak riskuje, je to na jeho svobodném zvážení. Ale riskování ani zvyšování adrenalinu za volant nepatří. Při usednutí za volant si člověk musí uvědomit, že dostává do ruky svým způsobem zbraň, se kterou musí opatrně zacházet, nejen aby se mu něco nestalo, ale především těm druhým. Chybující chodec či cyklista by se měli rovněž ukáznit, ale neukázněný řidič je ještě podstatně větší pohromou, zvláště pro ostatní účastníky silničního provozu. Myslím, že by měla skončit tolerance k překračování základních pravidel jako je maximální rychlost v obci, zastavování na přechodu apod. Nelíbí se mi ani informace v komerčních rádiích, kde se "prásknou" policejní stanoviště s radarem. Je to pro bezpečnost nás všech. Až to někdo napálí nepovolenou rychlostí do někoho z našich blízkých, staneme se pravidelnými přispěvovateli v rádiu, kdeže zase tu rychlost měří? Máme snad přicházet na silnicích o naše osobnosti, jako pan Hlinka bezpochyby byl? To co se stalo, by mělo být pro nás příležitostí k zamyšlení. Konec pirátům na silnici! Zařaďme se do civilizované Evropy. Spěchejme pomalu, neriskujme pro našetřené vteřiny! Životy a naše zdraví je cennější. Buďme tolerantnější a ohleduplnější k ostatním účastníkům silničního provozu (zvláště k těm zranitelnějším jako jsou chodci na přechodu, či cyklisté) a přestaňme tolerovat automobilové barbarství!! Jestliže se nemůžou soustředit na řízení, ať zvolí hromadnou dopravu! Ve vyspělé a civilizované Evropě je bicykl i hromadná doprava mnohem plnohodnotnější, podporovanější a tolerovanější dopravní prostředek než zatím u nás v ranně  kapitalistické postbarbarské společnosti. Já se budu snažit toto prosazovat i pro památku Ivana Hlinky.
0/0
19.8.2004 11:26

barbudo

Re:
... bez adrenalinu si "nevychutnáte ten pocit" a kam by došli prodejci aut a rakví ... je sice zarážející, kolik lidí zbytečně zemře nebo je doživotně zmrzačeno při tak stupidní banalitě, jako je přemisťování předmětů či tělesných schránek - ale posvátné je zlaté tele, nikoli život ...
0/0
19.8.2004 11:44

MilanKubik

Re:
My jim to tele ale nemusíme baštit. Navíc proč bych si auto nekoupil? Ale používejme jej civilizovaně. Na pana Kulhánka jízdu na červenou nesvedu!
0/0
19.8.2004 11:50

barbudo

Re:
... budou rozumní lidé vyhazovat mnohonásobky ročního příjmu proto, aby jezdili 50/90/130(tady spíš 80/60 - furt se opravují) ... existuje snad v našich veřejnoprávních médiích nějaký periodický pořad, který by se této problematice věnoval? Informuje třeba někdo veřejnost o neustálých změnách pravidel silničního provozu? Řekl třeba někdo nahlas, že se změnila přednost na kruhovém objezdu?
0/0
19.8.2004 12:19

MilanKubik

Re:
Co se změnilo na kruhových objezdech?
0/0
19.8.2004 13:55

barbudo

Re:
... je na nich přednost ...
0/0
19.8.2004 13:56

zvergel

Re:
A je před nimi značka dej přednost v jízdě.Jezdit po paměti se nemá .......    .
0/0
19.8.2004 14:18

barbudo

Re:
... problém je v tom, že všichni řidiči si pamatují kampaň, kdy se jim do hlavy tloukla padesátka, přednost chodců na přechodech a to, že kruhový objezd je pouze úprava toho, jak se objíždí a platí tu bez značek přednost zprava ... takže všude osadili značky a po čase potichu změnili zákon. Ten sice říká totéž, co ty značky, ale až někdo takovou značku sejme, pak si ten následující může myslet, že má přednost zprava ... dnes jsou všechny značky u kruhových objezdů navíc (nic proti tomu, ale nikdo to neví) ...
0/0
19.8.2004 14:31

svobi22

Re:
kde jezdíš?? každý normální řidič ví,že je třeba  dát přednost vozidlům jedoucím po rondelu a platí to už pěkně dlouho!
0/0
20.8.2004 10:45

barbudo

Re:
... to platilo od šedesátých let, co bylu zavedeny a platí to i dnes. Ovšem pár let to bylo jinak, proto jsou na všech objezdech i značky "Dej přednost ..." ...
0/0
20.8.2004 11:06

postmortem

Re:
K "prásknutým" radarům - pokud je cílem policie bezpečnost silničního provozu neboli dodržování předpisů a ne snaha vybrat co nejvíce na pokutách, jsou prozrazené radary, kolem nichž se jezdí předpisově naprosto v pořádku.
0/0
19.8.2004 14:41

MilanKubik

Re:
Jenže za radarem na to nevychovaní řidiči zase dupnou. Když by však dostali před tím přes prsty, tak by to alespoň na některé mělo výchovný efekt. Takhle si mnou jen ruce, jak jsou "vyčůraní" a jak na "otravné" policisty vyzráli.
0/0
20.8.2004 9:26

Lui_

Re:
"... Máme snad přicházet na silnicích o naše osobnosti, jako pan Hlinka ... "
No tohle je tezka propaganda. Dej se ke komunistum s temato recma.
Nikdo nevi co se tam poradne stalo a jen doufam ze podobni typci jako ty neovlivni vysetrovani a neudelaji z toho "hon na carodejnice".
0/0
19.8.2004 16:35

MilanKubik

Re:
Nevím co jsi dělal Ty před patnácti lety, ale já dostal při Palachově týdnu od Přibylových hochů pendrekem. Takže ke mám k ultralevičákům, ultrapravičákům, popolistům či nacionalistům hodně daleko a jsem utvrzelým vyznavačem demokracie a svobody.
A můj apel není určen na nějaké exemplární potrestání řidiče avie (kdyby Hlinka použil bezpečnostní pás, tak by s nejvyšší pravděpodobností žil), ale k detoleranci zákonů džungle na silnicích. A když lidi neprobudí z letargie počty obětí bezejmenných, tak snad se trochu zamyslí, když jsme přišli o člověka, který přispěl nejen ke krásné podívané, jakou náš hokej je, ale i k alespoň dočasné národní hrdosti.
0/0
20.8.2004 9:35

zvo

Re:
Zrucnost a znalost predpisu u Ceskych ridicu je daleko lepsi nez jinde na svete. Bohuzel na druhe strane je napadne, jak smesne maly odstup si od jineho ucastnika provozu drzi a jak zbytecne vysokou rychlosti za kazde situace jezdi.
Rychlost je tak vysoka, ze v pripade nehody neni vetsinou zapotrebi zachranych opatreni a prevazeni do nemocnice!
Alkohol tady neni problem.  Zbrkle navyky vetsiny a nezralost ridit vykonejsi auto je daleko vetsi nesvar.
0/0
19.8.2004 22:01

MilanKubik

Re:
Alkohol na silnicích zabíjí. Jinak nejčastější nehody jsou skutečně díky nedodržování vzdálenosti (řidič dá na přechodu přednost a druhý to do něj napálí, nebo hromadné karamboly na dálnicích - v podstatě paradoxní havárky).
0/0
20.8.2004 9:46

Templ

Selhání brzd?
Kdo jen jednou musel brzdit nadoraz, tak určitě potvrdí, že se mu zdálo o nefunkčnosti brzd. Jednou jsem těžce rozdýchával i za sucha kluzký asfalt. Řidič Avie, pokud chtěl odbočovat, tak prováděl v tomto případě nebezpečný úkon. Ale podle diskuzních příspěvků vyplývá, že takto odbočují často i jiní. Je otázkou, kolik měl pan Hlinka na tachometru. Pokud je to místo opravdu tak nebezpečné, tak by tato tragedie měla být podnětem k tomu, aby místní Policie se místo kontroly lékárniček na toto místo občas postavila a odnaučila provádět řidiče takové hazardy. (Dá se to vůbec očekávat?)
0/0
19.8.2004 10:51

Babul

Re: Ano...
Zabil se Hlinka, tak tam postavíme policajta... Děsně chytrý řešení. Akorát, že by takhle měli stát každých 100 metrů, někde i hustěji... A to jenom kvůli tomu, že se kašle na zákony. Jsem zastáncem tvrdého postihu všech účastníků provozu, protože po dobrém to nešlo ani 40 let, ani dalších 15 let. Jenomže to by museli páni poslanci schválit to, co se jim předloží ke schválení a ne si do hotové věci vymýšlet vlastní zdokonalenosti zpravidla pochválního typu. Potom vznikají paskvily, ve kterých se téměř nikdo nevyzná a kdo se vyzná, jenom využívá děr v zákonech.
0/0
19.8.2004 13:49

Templ

Re: ...nejedná se o zabití pana Hlinky....
ale vypadá to prostě tak, že pokud se řidič Avie rozhodl na tom místě odbočovat, tak pouze pokračoval v zaběhlé zvyklosti. S tím rozdílem, že se na tom místě doposud nezabil nějaký mediálně známý. Myslel jsem svůj příspěvek jako narážku na práci Policie, kteří odchytávají především tam, kde nic nehrozí.... kontrolují to co není až tak zásadní....aj.
0/0
19.8.2004 14:04

Willybald

ad znalec
mozna je to tim, ze jsem to necet poradne, ale nejak tomu nerozumim. co je to za znalce, kdyz vymejsli hypotezy, ktery sice samostatne davaji odpovedi na dilci otazky, ale dohromady nejsou konzistentni. neboli - shybal se tedy pro zapalovac, nebo odbocoval. jedno nebo druhe, ale snad ne oboje dohromady. rozhodujici asi bude, jestli se nasly brzdne stopy v pravem pruhu, ne?
0/0
19.8.2004 10:43

cat-eye

Proč se nezeptaj?
Dokola se omílá, jestli byl připoutanej nebo ne. Vyjadřujou se k tomu znalci atd. Proč se teda nezeptaj toho člověka, co ho z toho auta vytáh?
0/0
19.8.2004 10:24

Eiffelxxx

Re:
já si myslímm, že suberb je dost moderní auto a ty pásy budou mít někde poznatelné, jestli v době nárazu byly zapnuté. Pokud se nepřipoutal, je to jeho věc a dojel na ní. Aviatik taky udělal chybu, ale chybička k chybičce a je tu dragédie. Ty pásy byly velká chyba...
0/0
19.8.2004 10:26

mudroch

Re: OK
Přesně tak poznat se to dá a znalci to musí !! vedět.Proč to neřeknou vědí jen oni sami.
0/0
19.8.2004 10:55

zvergel

Re:
Pokud nechce nikdo uveřejnit,jak to s pásem bylo,je nanejvýše pravděpodobné,že nebyl zapnutý .Jeno,protože se jedná a hokejového pánaboha(bez ironie) a ti přeci,stejně jako bozi,jsou opředeni  wagnerovským  mýtem dokonalých nadlidí.Proto nesmí vyjít najevo,že nebyl připoután.To by poškodilo jeho obraz v očích veřejnosti.
0/0
19.8.2004 14:13

cejkis

Re:
někde jsem četl, že všechny vozy Škoda mají na upínacím místě pásů červený terčík, který se vytrhne v případě nárazu. Je zde umístěn proto, aby se odlišil použitý pás od nepoužitého.
0/0
19.8.2004 12:41

AP206

Re:
jeden tvrdi, ze byl pripoutane a druhej ze ne, tak si vyber...pokud by byl pripoutanej, tak na jeho tele musi byt zantelne pohmozdeniny.
0/0
19.8.2004 10:33

Shaun_Maloney

Re:
Já myslím, že měl na hrudníku něco víc než pohmožděniny ne?
0/0
19.8.2004 10:41

AP206

Re:
to zajiste, nejsem lekar, ale zhmozdeniny od pasu, ktery jde od leveho ramene napric se snad daji poznat.A otevreny hrudnik bezprostredne po nehode prece nemel
0/0
19.8.2004 10:47

svobi22

Re:
jasně,že se dá na tělě poznat otlak od pásů,bývá to i spálenina,navíc včera v TV  svědek nehody,který tam byl první,řekl,že pásy neměl podle deformace se dá spočítat rychlost a z krve už musí vědět,jestli tam byl nějaký alkohol....akonec  se zjistí,že Hvězda až takovou Hvězdou nebyla...
0/0
20.8.2004 10:53

Nedobik

Mě už to nudí!
Prosím vás, neumřel už někdo jinej? Furt melete dokola okurky!
0/0
19.8.2004 10:10

Letinka

Co vy na to ?
Nejsem znalec a nemám informace, nebudu proto vyvíjet hypotézy co se mělo stát a co se stalo.Smrt i když patří k životu, vždycky bolí.Umřel člověk, nevím zda byl o tolik cennější než jiní, určitě byl známější.Cítím s bolestí jeho nejbližších a je mi opravdu líto, že odešla bytost,která dokázala přispět k tomu, že Češi byli rádi Čechy. Od známých vím, že rád pil a nelámal si hlavu s tím, zda pak sednout za volant,nelámal si hlavu s dodržováním rychlosti,nelámal si hlavu s poutáním se.Byl vyjímečný, ale ne dokonalý (ostatně dokonalost nepatří mezi vlastnosti,které by mohl člověk mít ve své genetické výbavě).Měl smůlu a zabil se, nechci být cynik,ale možná tím zachránil život někomu,kdo by se mu mohl při některé z jeho jízd připlést hloupě pod kola.Jenže se nezabil sám, i kdyby připoutaný nebyl, bylo to hazardérství,kterým ohrožoval jen sebe a zabila ho Avie,která vjela do protisměru.Důvody proč byla v protisměru jsou už důležité jen proto, abychom mohli sami v sobě soudit řidiče. Prosté.Ten řidič určitě nechtěl zabíjet, ať už pana Hlinku nebo kohokoliv jiného.Možná měl životní smůlu,možná byl nezodpovědný jako pan Hlinka tolikrát. Je mi nesmírně líto obou zpackaných životů, protože ať to dopadne jakkoli řidiči už nálepku "zabil Hlinku" nikdo neodpáře ať to bylo jakkoli. Jo, a pane Hlinka opravdu mi budete moc chybět ! I díky Vám je hokej sport,který miluju.
0/0
19.8.2004 9:46

GhorX

Re:
Skvěle řečeno.
0/0
19.8.2004 10:13

Dobrdan

Re:
0/0
19.8.2004 10:41

THC-Squad

Re:
Konečně nějakej rozumnej příspěvek.. díky..
0/0
19.8.2004 11:22

MilanKubik

Re:
Že se někdo nepřipoutá? Jeho hloupost! Ale více méně jeho věc. Ohrožuje totiž vlastně sebe.  
Že někdo usedá v podnapilém stavu za volant? To už není vůbec jeho věc. Soudil bych jej minimálně za pokus o ublížení na zdraví!!
A tolerantní nelze být ani k dalších hazardérským kouskům, kterých jsme na našich silnicích zatím ještě zvyklí.
0/0
19.8.2004 11:38

Zwerg

Re:
Po dlouhé době opět hodnotný příspěvek!
0/0
19.8.2004 22:42

cejkis

.../2
 
Tím jsem chtěl říci, že celý systém získávání řidičských oprávnění je diletantský. A je takový proto, že původní návrhy od odborníků jsou přeměňovány ve víru politických her v poslanecké sněmovně plné diletantů.
0/0
19.8.2004 9:34

svecjak

vrazi a obeti
Každý, kdo sedá do auta, je potenciální oběť nebo vrah. Všichni to víme, někdo méně, někdo více; přesto auta používáme. Náklaďáky jezdit vlakem nebudou, na to nemáme dost silnou vládu; a rohlíky by na železnici ztvrdly, než by je stačila dopravit. Jen se obávám, že to není v těch strojích, ale v lidech.
0/0
19.8.2004 9:26

cejkis

...
Je mi líto každého zmařeného života a ať dopadne vyšetřování jakkoliv, měli by jsme se všichni zamyslet nad tím jak v ČR jezdíme. Nejsme na tom nejhůř v Evropě, jsou i horší. Ale i tak řidiči v ČR jezdí jako prasata (rozummějte většina)
Stále jezdí mnoho lidí nepřipoutaných, což stále nedokážu pochopit. Asi buď už zapomněli na fyziku ze základní školy a nebo jim prostě nikdo nevysvětlil funkci bezpečnostních prvků současných vozů. A nebo jsou zahlceni milnými fámami o tom, že jezdit nepřipoutaný je bezpečnější. A nebo je jíza bez pásu nový sport ?
Další vlastností řidiče je schopnost reagovat na krizové situace. Můžeme znát teorie, ale když to nikdy nezkusíme nepoznáme jestli jsme toho schopni.
A na základě toho, že populace v ČR ve většině není schopná se nad tímto zamyslet sama, je nutné jí to nařídit zákonem.
Být připoután je jistě ve vyhlášce, umět dopravní předpisy také, ale schopnost řídit se stále prokazuje pár minutami jízdy pod dohledem policejního komisaře. Proč ? Proč v době perfeknich fyzikálních modelů aut, které jsou zapracovány skoro do každé lepší hry stále rozhodujeme o přidělení řidičského oprávnění na základě pár minut klidné jízdy ???
Proč k této klidné jízdě žadatel neabsolovuje test krizových situcací ?? Př: Nájezd do zatáčky ve vyší rychlosti, vyhýbání náhlé překážky na silnici ve vyšší rychlosti.
Zkrátka na simulátoru se to dá dobře natrénovat.
Proč nemá autoškola v povinnosti vysvětlit uchazečům princip bezpečnostních prvků soudobých vozů ???
Místo toho všeho se učíme nějké hlouposti do testů, jak vysoko mají být umístěny mlhovky, směrová světla a učíme se základy údržby, např výměnu svíček a pod.
Proč? Vždyť když si koupím auto, tak přece nebudu přemísťovat integrované mlhovky někam jinam a nebo nebudu vyměnovat svíčky. Od toho je tu servis, lidé kteří se tí živí. Uchazeč má jiné pracovní povolání či se na něj připravuje, tak proč se učit něco, co se učí mechani
0/0
19.8.2004 9:24

gecon

Re:
@cejkis Jen takovou glosu k te vyhlasce.Jestli se dobre pamatuji zrovna na tento paragraf,tak je tam napsano,ze ridic se musi za jizdy pripoutat nebo tak nejak.Neni tam ridic je povinen byt pripoutan behehem jizdy,tesne pred zapocetim jizdy nebo tak nejak.Kdyz vas zastavi policie a reknete ze jste se zrovna pripoutavali(ridic se musi za jizdy pripoutat),tak ani pokutu nemuzete platit.Myslim,ze to pouziva dost lidi.Tim sem chtel poukazat na spatne zakony,ktere schvaluji ti,ktere si volime.Volime si totiz lidi bud podle vzhledu nebo spise podle toho jak jsou vyrecni.Ne podle toho co umeji a jake maji pripadne zkusenosti z toho ktereho oboru.To je prvopocatek vseho.Zakonodarci.Uplne nejhorsi je ale toto:ridic(podnapily a bez ridicaku) zabil na prechodu zenu,ktera sla z prace.Tyden pred tim ho chytil policajt,nemohl s nim udelat to aby mu zamezil v dalsich jizdach,nejsou k tomu zakony!Za tri dny opet policie honila v nasem meste cerne auto,s cernym spoluobcanem!!
0/0
19.8.2004 11:16

svecjak

??
ta reklama na BMW, co mi tu vyskakuje, mi prijde trochu neetická
0/0
19.8.2004 9:19





Najdete na iDNES.cz