Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jasno, už ne polojasno

Dlouho mi trvalo, než jsem pochopila, proč na školách dodnes není učebnice dějepisu obsahující dějiny od roku 1945-1989, případně dodnes. Holt jsem měla bohaté rodiče, pořídili mi dlouhé vedení! Až náhodný zástup za nepřítomnou kolegyni ke konci letošního školního roku mi rozsvítil v hlavě - zeptala jsem se studentů, zda znají nějakou literaturu z tohoto obdobi-NE,zda vědí, co se v této době odehrávalo, kdo a jak vládl-NIC,naprostá nevědomost!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrmate

Jo a..
bratry Mašínovi znám.. to asi budou ti dva vrazi, na které nedosáhne ani ruka naší demokratické spravedlnosti. Co se jich týče - jsem pro znovuzavedení trestu smrti!
Připomínám, že nejsem komouš a nemám rád komunisty. Jen si myslím, že vražda je neomluvitelná v každé společnosti. V tomto případě několikanásobná vražda.
Nevykládejte mi paní učitelko, že není z čeho vyučovat o době komunismu. Souhlasil bych jenom s tím, že zatím není možné tuto dobu hodnotit OBJEKTIVNĚ.
0/0
11.8.2004 13:59

barbudo

Re:
... ruka spravedlnosti po nich už nešmátrá ...
0/0
11.8.2004 14:01

antix

... a ještě něco:
usuzovat na dostupnost literatury v dané oblasti podle znalostí studentů se mi nezdá být nejsprávnější metodou, jak to zjistit. Je známo, že studenti už příští den často neví, o čem byla včera řeč, mají prostě jiné starosti, než vyučující  a kdybyste šla do hloubky, možná byste byla až překvapená, která literatura jim byla doporučena k četbě a kterou nikdy neviděli z výše uvedených příčin
0/0
11.8.2004 12:41

antix

milá rozhořčená paní učitelko,
kdo chce, materiály si najde a žáky či studenty poučí. Váš příspěvek se mi jeví lehce paranoický, nevím, kdo by měl zájem tutlat zmíněná leta a knihy o té době jsou v regále každé knihovny. Jo, a dávat do jedné řady dr. Miladu Horákovou a stále ukřivděného Hučína, to už taky o něčem vypovídá...zkuste nějaké samostudium
0/0
11.8.2004 12:27

kamo

veskrze souhlasím
Naprosto s paní učitelkou souhlasím, není k tomu co dodat. Jsme národ poznamenaný charakterově komunismem obrovskou měrou - musí se vyměnit generace, ale ta nová generace musí být poučena minulostí, jinak udělá stejné chyby!
0/0
11.8.2004 12:24

barbudo

Re:
... výměna generací proběhne ovšem vyhynutím ... nová generace bude mít šikmá očka případně stepní xichty ... o jejich minulosti ani budoucnosti ovšem nepochybuji ...
0/0
11.8.2004 12:27

jarda1

Vykládáte nesmysly
Chodím do knihkupectví často a prohlížel jsem si tam řadu učebnic dějepisu. A ve všech je období až do roku 1989. Co se ale týká Pavla Wonky, to byl pěkný syčák (je to i názor bývalého ministra spravedlnosti J.Nováka z ODS) - zavřený byl za rozkrádačku a poté neplnil podmínky ochranného dohledu (ten se uděluje v USA dodnes). A že držel v base hladovku a na to zašel - to je jeho problém. Nedávno byl v TV NOVA rozhovor se starostou Vrchlabí (podotýkám nekomunistou) a ten jasně řekl, že tito povedení bratři byli největší gauneři z celého Vrchlabí. Pavel Wonka měl po smrti 2 soudní pitvy (jednu dělali čeští, druhou američtí patologové) se stejným výsledkem - cizí zavinění nebylo zjištěno. O takových se není proč zmiňovat. 
0/0
11.8.2004 12:04

petrmate

Mám rád tyhle učitelky..
..dřív mě fackovaly, když jsem jim omylem zapomněl říct soudružko..
.............
Proč tak brojíte proti komunismu? Vždyť jako učitelka musíte vědět, že v dějinách všechny režimy byly o tom, jak co nejdéle udržet moc a koryto. V čem byl komunismus horší než despotismus, absolutismus, monarchie, apod.? V čem je dnešní demokracie lepší - opravdu to stojí za řeč?
............
Demokracie, kde se pracháč může vyplatit ze všeho jako v dobách odpustků, to není demokracie. To je jenom přelud. Demokracie, ve které je normální totální korupce, kde ti druhej zadarmo přinejlepším vrazí kudlu do zad stojí za ....
..............
DEMOKRACIE je jenom další pokus jak se co nejdýl udržet u vesla a jak co nedýl udržet lidi v poslušnosti. Vždyť nám vládnou ti samí lidé, kteří nás drželi v poslušnosti za komoušů, vždyť to jsou bejvalí komouši!!!
0/0
11.8.2004 10:55

kamo

Re:
No vidíš, a víš co jseš ty? Dovolím si tipnout. zamindrákovaný a hlavně neschopný se o sebe postarat pomalu stárnoucí tatík sledující Tele tele a podobné nesmysly (jiné zprávy tě už nebaví, knížku sis naposledy přečetl za komunistů povinného malého bobše) v bačkorách, teplákách a bílém nátělníku. Každý druhý (možná každý) den nadávající v hospodě u piva na poměry, jak všichni kradou a jaký je všude bordel. A jak bylo za komunistů fajn, jak všichni měli všechno bez ohledu na to, jak kdo pracoval. A když někdo poukáže na komunistický teror, zmůžeš se akorát na své - no bóóže těch pár mrtvých, vy z toho naděláte. Tyhle lidi jako ty jsou velice nebezpeční, neboťz je jich čím dál víc, nemají ani svědomí ani pokoru a naprosto bezdůvodně se domnívají, že je někdo povinen se o ně starat tak, aby se měli dobře, aby měli na dovolenou a každý den na krabičku spart a 5 piv. Musím tě zklamat není tomu tak a o lemply jako jsi ty se nikdo starat nebude, i kdyby vás bylo 40%. Dokud nepochopíš, že demokratický systém nemá lepší alternativu, budeš se nadále dusit ve vlastní neschopnosti obviňujíc z ní ale všechny okolo vyjma sám sebe. Přesto přeji hezký den a taky přeji, abys jednou procitnul.
0/0
11.8.2004 11:58

barbudo

Re:
... a ten propagovaný "demokratický systém" to je zas co jako?
0/0
11.8.2004 12:05

petrmate

Re:
Máš velmi špatný nos na lidi.. střílíš vedle ve všem a dokonce jsi TAK tupej, že si ani nedokážeš spočíst můj věk. Každopádně ty mindráky spíš sedí na tebe, protože nejsi schopnej normální diskuze. Ale tahle diskuze je něco pro týpky jako ty, protože jinde otevřeš ústa a dostaneš pár facek, že?
Komunismus byl špatnej, ale ani tenhle režim nestojí za nic. A to se vůbec nemám špatně! Znám ale lidi, kteří se špatně mají.
0/0
11.8.2004 13:33

kamo

Re:
Jestli ti bylo v 89. roce 14 let., jak uvádíš, pak si nezažil asi ani reálný socialismus v době normalizace. V tom případě, když chceš hodnotit vedle sebe dnešní a minulý systém, pak by sis měl o něm tím tuplem přečíst všechno, co najdeš. Jak je vidět nečetl si asi nic. Netvrdím, že dnešní systém je dokonalý, ale srovnávat ho s minulým je urážka lidskosti samé a taky těch, kteří za minulého režimu trpěli. Dnes nemusí trpět nikdo. Strana, která dodnes souhlasí s vpádem cizí mocnosti do vlasti a která se dodnes nedistancovala od systému, který umožnil největší genocidu v lidských dějinách nemá právo legálně existovat a její jakákoliv podpora by měla být trestná stejně jako podpora fašismu či podobných zvrácených ideologií. PS: tupej jsem, ale počítat umím, dokonce přes stovku. Příspěvky dozadu tady na i-dnes čtu málokdy, neboť je mezi nimi většinou těžké najít nějáké ty diskutovatelné. Jo a s těmi ústy máš pravdu, nemám již ani jeden zub, všechny mi je vybili lidé, kteří narozdíl ode mne umí věcně diskutovat.
0/0
11.8.2004 14:03

petrmate

Re:
Máš pravdu - nezažil, to ale neznamená, že ho nemůžu hodnotit. Načteno a nastudováno mám dost na to, abych objektivně prohlásil, že hrozba komunismu v této chvíli není aktuální. Možná v budoucnu, ale ne teď . Rejpání v komunismu a vynášení do nebes tu dnešní tzv. "demokracii" je naivní. Máme-li možnost ovlivňovat dění ve státě např. formou voleb, potom máme možnost i nadávat, stěžovat si, atd. To jsme přeci nemohli za socialismu - tzn., že je normální sedět u piva a nadávat ..přesto to nedělám. Vím totiž, že jediná možnost jak něco udělat je: ANGAŽOVAT se v politice.. a zúčastnit se všech výhod vládnutí. Jinak budu vždycky v nadávací pozici. Ale pořád budu vědět, že žádný režim tu není proto, aby se například uklízečka měla líp. Každej režim tu je, byl a bude proto, aby se měli dobře ti, kdož jsou u koryta! DEMOKRACIE JE PŘELUD! A proto mi vadí trapné porovnávání režimů..
0/0
11.8.2004 14:23

petrmate

Re:
Když totiž někoho hodnotíš, tak si jistě přečteš více jeho příspěvků..
0/0
11.8.2004 13:49

huhu007

Nevím...
zda absence informací o novodobých českých dějinách v učebnicích dějepisu je dílem mafiánského komplotu vládnoucích starých struktur, nebo zda se jedná o pouhý nezájem - za tu almužnu, kterou by někdo mohl eventuelně dostat se novou učebnici dějepisu nikomu psát prostě nevyplatí - zvlášť v tak pohnuté době, kdy se může stát, že se ony učebnice mohou zakrátko opět přepisovat. Kariéristických sviní se vtřícnou předposraností ke každému, z koho něco kouká nebo ke každému, kdo slibuje něco té či oné sociální skupině, je dost - dříve byly přítomny pouze v jedné politické straně, nyní se rozdělili do všech - míra tohoto rozdělaní je samozřejmě přímo úměrná úspěšnosti a preferencím té které strany a ekonomické úrovni  zájmové skupiny obyvatel, kterou podpodruje. Školství jako skutečnou prioritu nemá za cíl žádná, protože tupcům bez vzdělání se dobře vládne. Právě proto máme téměř nejmenší počet VŠ studentů na počet obyvatel v Evropě. Přitom vzdělání je dnes vedle zdraví tím nejdůležitějším statkem. Daleko důležitějším, než peníze.
0/0
11.8.2004 9:21

Inkvizitor

Vážená paní kolegyně,
opravdu, ale opravdu nevím, proč výuku dějepisu vážete na existenci či neexistenci učebnic. Nebo bez učebnic nejste schopna žákům předčítat? Už se těším, až mi takoví jako vy budou vyčítat, že jsem vstoupil do pionýra, abych dostal pionýrský rybářský lístek, pak se stal členem SSM, protože to byla jediná organizace, kde se mohli mladí pokojně scházet (já, jáko mladý zobák jsem musel chodit starším pro pivo). A už se třesu na to, až mi vyčtete, (jako občan Havel) to, že jsme si jako svazáci postavili svépomocí klubovnu a přitom z větší části postavili mateřskou školku, která funguje dodnes. Milá kolegyně, namísto vysvětlování, co by kdyby spočítejte mladým, jakým podílem státního dluhu jsou zatíženi. A až budete chtít šířit své svaté přesvědčení, vyberte si k tomu čerstvé maturanty  čekající na pracovním úřadě. Snad kromě svatého nadšení máte i vzdělání - mohla byste se zamyslet nad tím, jak dopadají neúspěšné společenské systémy. Lidi se naštvou, udělají revuloci a vrátí se "ke starým osvědčeným pravdám". Bojíte se vlivu komunistů? Kde je řešení? Vyvraždit jejich voliče (Nevím, proč tu vládnou černoprdelníci - upálili Husa a vyhnali Komenského, ne?) anebo změnit současnou zrůdnou sociální politiku? Běžte agitovat mezi nezaměstnané, sociálně slabé, nemocné! Uvidíte, jak pochodíte. Sociální spravedlnost byla vždy zdrojem extremismu. Ale to si páni na Hradě (i vy, jako dějepisářka) uvědomujete, že? PS: Jedna moje souška učitelka dala přes hubu mému spolužákovi za to, že o přestávce komentoval hokejový zápas a v "zápalu boje" použil větu "To jsou voli, ti rusáci..." Po velké sametová tatáž, už pančitelka, dala přes hubu jedné holce za to, že se spletla a použila oslovení, kterému byla vedena od první třídy: soudružko učitelko. Tahle souška a pančitelka to pak vysvětlovala řediteli s tím, že se už "nenechá takovým oslovením víckrát urážet". Toto jsou ty škody na dětech - ne ta vaše absence učebnic. /////// Jsem bezpartijní a učím informatiku.
0/0
11.8.2004 8:18

_m-

Re:
Konec vašeho příspěvku mi připomněl mou vlastní příhodu z let 1968-1969. Zrovna jsem přecházela ze ZŠ na SŠ (teď jsem práskla jak jsem stará), a když jsem potřetí oslovila paní profesorku "souško učtelko", pozvala si rodiče do školy , aby mi vysvětlili, že bolšvické manýry už minuly. Táta se tomu doma smál a já opravdu hídala oslovení. Za pár měsíců se situace opakovala - byla jsem jediná, kdo "soušce profesorce" říkal paní a opět rodiče do školy. Nevím, co si s tátou řekli, ale já jsem už nikdy za "paní" profesorku nedostala, i když se mi to přeřeknutí stalo ještě párkrát. Ale to jen tak, mimo program. Madla
0/0
11.8.2004 8:29

Ivor

Re: Jak je videt,
zili jsme ve stejnem state a prosli stejnymi skolami :-). 
0/0
11.8.2004 9:44

petrmate

Re:
Tahle odpověď je pro mě milé překvapení... A tak je to se vším..asi je to v přirozenosti člověka, že ti kdož byli nejvíc rudí a vyvěšovali rudé vlajky, potom cinkali klíčema jak o život a dnes jsou to velcí podnikatelé.. Jen na ty učitelky si vzpomenu vždycky.. asi proto, že jsem byl v té době 14ti leté dítě
0/0
11.8.2004 11:04

Kleki Petra

Ještě pro Ivora
k jeho větě o kašlání na vše demokratické. Ano, zlomit synovi nohu kvůli tomu, že chce volit politickou stranu, která se mi nelíbí, to je nedemokratické, svobodu omezující, ba zločinné. Komunistická strana Čech a Moravy (kde je Slezsko?)  n e n í   politickou stranou, ale volným sdružením občanů prosazujících zločineckou ideologii. Tudíž co: Zlomil bych mu nohu taky.
0/0
11.8.2004 7:56

barbudo

Re:
... Vy znáte v ČR nějakou parlamentní politickou stranu, která není zločinným spolčením? Dejte mi laskavě vědět ...
0/0
11.8.2004 8:19

_m-

Re:
Ale no tak. Ivor tě možná vytočil (tebe není těžké vytočit, že?), ale já si nemyslím, že ty přesvědčuješ děti lámáním nohou. Madla
0/0
11.8.2004 8:32

Kleki Petra

Re:
Určitě ne. Taky jsem to nebyl původně já, kdo to řekl. Ale jak jde o komanče, jsem vytočený ve vteřině.
0/0
11.8.2004 9:03

skyfinger

Osnovy
Ten kdo dělal osnovy pro dějepis je idiot!
Dějepis mě vůbec nebavil, ale o to tu nejde - vzpomínám si hlavně na to, že jsme dávnou minulost probrali docela slušně - museli jsme umět všechny možný letopočty a kdo ví co ještě - na tom taky není nic divnýho - divné je to, že jsme se nedostali ani k 1. světové válce natož abychom probrali naši nejbližší minulost!!!!  Nehledě na to, že učivo bylo rozděleno tak, že to pomalu ani nedávalo smysl. Jednu hodinu jsme brali Osmánskou říši a další hodinu bůh ví co. Ale jak jsme se tomu "bůh ví co" došli to nám nikdo neřek - hlavně, že jsme vědeli že osmánská říše existovala od do kam až sahala kdy kam sahala a spoustu blbostí, které dohormady nedávali nic pochopitelného!
Kdyby více vysvětlovali souvislosti a chtěli méně letopočtů, bylo by to myslím lepší!
0/0
11.8.2004 0:18

merrygold

Hučín, Wonka
Hučín, Wonka a další jsou pronásledováni i dnes, v tomto vynikajícím, nádherném "demokratickém" režimu, paní Clarová, převlečenými estébáky a bolševiky. Co Vy na to?
0/0
10.8.2004 22:33

1_130_202_135

Re:
Clarová tohle podle všeho ví... Ale ví to paní ministryně školství?
0/0
10.8.2004 22:46

Dan 1

Paní Clarová,
mám obdobné zkušenosti, jako vy. Jedná se obrovský dluh českého školství, který se jednou může ošklivě vymstít. Historie má jednu zákeřnou a nepříjemnou vlastnost - ráda se v různých obměnách opakuje, zvláště ta evropská. Otázka je, kdo to těm lidem má vysvětlovat, jestliže na školách působí ještě staré struktury, které učily dějiny dělnického hnutí a soudruh tatínek se soudružkou maminkou působili v SSM a vlastní chyby se před dětmi nepřiznávají. My jsme přece nezlobili a měli samé jedničky. A tak se stane, že se dozvíte o div ne dokonalém sociálním systému za komunistů, o pořádku, jaký vládl, o sociálně spravedlivé společnosti. Komunisté byli přece také proti USA a Izraeli a to se také počítá. Nebudete to mít s tou osvětou snadné, přesto vám držím palce. Z osobních výpadů některých "diskutujících" si nic nedělejte.
0/0
10.8.2004 19:49

Isabelle

Re:
Danecku ja nezlobim a tech jednicek jsem mela jen tak tak......jak je dnes za kostelem????
0/0
10.8.2004 20:01

Dan 1

Re:
Nezlob, labuťko:-) Ty víš, že jsem to s tím kostelem nemyslel vážně (chodím za něj jenom ve středu).
0/0
10.8.2004 20:15

Depek

Milá paní profesorko
, vzpomínám si na znalosti, kterými jsme svého času na průmyslovce uváděli učitelku do nepříčetnosti. KSČ byla založena v roce 1914, předsedou socialistické internacionály je Lenin, termín Košický vládní program znamenal osvobození Košic před útlakem, jednou jeden student tvrdil, že Vladimír Šmeral byl kapitalista a vykořisťovatel atd. Život je tvrdý a nikdo nemůže vědět všechno.
0/0
10.8.2004 18:39

StandaSec

Už ne polojasno, ale zatemníno
Připadám si jako ve věštírně. Paní Evo. Víte co budete dělat za hodinu,? zítra,? pozítří? Já si svůj zítřek rozhodně nedokážu přesně rozvrhnout. Jak tedy Vy se odvažujete tvrdit, co by komunisti dělali, kdyby.......  A budte ráda, že nejsem příbuzným H. Piky . Považuji totiž za urážku tohoto hrdiny, jestliže ho v jedné větě spojujete s vrahy poštovní pracovnice.  
0/0
10.8.2004 17:54

Depek

Re:
, Ty opravdu nevíš co by komunisti udělali? Ach ta paměť ta paměť.
0/0
10.8.2004 18:04

Isabelle

Ivor
Ivory coast ...jak uchvatne nadherne...
0/0
10.8.2004 17:37

barbudo

Milé děti, proč se hádat ...
... historii píše vítěz ... no a ten je zatím jaksi neznámý ... vám vzkazuje můj pes ...
0/0
10.8.2004 16:42

_m-

Není mi jasné
na jaké škole paní učitelka učí. Moje děti měly v maturitních otázkách literaturu exilovou i samizdatovou, mladší syn, který se o dějepis zajímá, by mohl přednášet o Stalinovi i jeho pohrobcích, starší, kterému to je šumafu, tyhle základní věci zná i když je odbyde jednou větou. Spíš mi tento příspěvek připomíná jednoho pana učitele, který mi řekl:" Dneska se dějepis učí jinak, než dřív. Já dětem řeknu, co si mají myslet a to byste koukala, jak všichni píšou do písemek, že Gottwald byl vrah!" (Později jsem se dozvěděla, že se jedná o bývalého redaktrora Rudého Práva). Madla
0/0
10.8.2004 16:31

Ivor

Styd se, zlovolna stvuro!
To co jste popsala je ohavne a odporne - vy ze jste ucitelka? Vite vubec, co jste tem detem udelala? Behem dvou hodin jste jim "VSECHNO VYSVETLILA". Houby! Nalila jste jim do hlavy vase vlastni nazory a bludy. Misto abyste je seznamovala s fakty a ucila je premyslet o tom, co se stalo. A jeste jste to provedla vlastni kolegyni za zady. Tim se chlubite?
Vy nejste jenom zla. Jste SPATNA. Coz je horsi. Mozna je to tim, ze jste zena? Nebo jenom obycejna krava.  Jednu takovou jsem na gymnaziu take zazil - pomsta, frustrace, spina a stoka ubohosti, ktera se snazila o indoktrinaci, ledva se po prevratu dostala k veslu - ale k jakemu veslu, celou moc kterou ziskala, mela nad triceti studenty - Ó ta slast! Byt ucitelkou je poslani.  Je zvlastni, ze pred prevratem bylo jaksi automaticke, ze doktrine nikdo neveril, ani ti ucitele, co nam ji meli predkladat a vlastne to nedelali doopravdy. A po prevratu se najednou vyrojily davy lidi a lidicek, kteri poznali prilezitost a maji pocit, ze nadesla jejich doba. Kravy. Ty nejmene schopne skoncily v pedagogice - jak uz to u neschopu byva a hned se vrhly do dejepravy a obcanskych nauk a zacaly svuj svaty zapal sirit dale. To je totiz prilezitost, jak i na nicku púadne odlesk velke slavy a myslenky. Vsechno vite - co je dobre, co je spatne. Co si maji druzi myslet, co je dobre pro vsechny.
Citite se dobre, vy Johanko z Arcu? Máte sklony k sebemucednictvi?
Co ten pripad, kdyz sel ten mlady hoch volit - to jste mu dala raznou lekci z demokracie. Postavila jste ho pred tabuli? Prinutila jste ho, aby svoji volbu obhajoval? Rozmluvila jste mu to? DELALA JSTE POLITICKOU PRACI VE SKOLE!!!
Poradate sabaty carodejnic a zastupkyn reditele skoly? At tak, ci tak, seberte koste a odlette nekam hodne daleko.
0/0
10.8.2004 16:15

Kleki Petra

Re:
No potěš!!! Tak ty máš opravdu řádně vygumováno!
0/0
10.8.2004 16:17

1_130_202_135

Re:
Cccoooo? Mrkev v zimě? Už jsi od něho něco tady četl? Je to fakt takové pako nebo jen chce tu dnešní nudu trochu prohrábnout? Já umím taky ledacos napsat, ale takové zanícení mi prostě chybí....
0/0
10.8.2004 16:22

Ivor

Re:
Ale ovsemze ano. Prilis se za to nestydim. Ja dokazu cerpat radost z blbosti sve i cizi.
Klekí Petro, ta pani se nechovala profesionalne a jeste se tim chlubi.
0/0
10.8.2004 16:26

Kleki Petra

Re:
Jenže mě to připadá, jako kdybych sledoval ve zprávách zvěst o objevení se nového Jacka Rozparovače, následně vstoupil do kuchyně, kde by má žena krájela nožem zeleninu a já na ni zavolal patrolu, protože drží v ruce nůž, tudíž je to ona.
0/0
10.8.2004 16:34

Ivor

Re: Nikdy to na vas nevybaflo? Nemusi, vsak to jde i pozvolna.
Ja si nemyslim, ze vase zena se v pleneru uplatnuje jako bestialni vrah a doma se na to pripravuje pilnym cvicenim se zeleninou.
Neprirovnavam ji k Dr. Gustávu Husákovi, jenom si tak myslim, ze jeji mentalita je uplne stejna, jako vsech pricmrndalku, skrze ktere rezimy vtiraji do spolecnosti svou jedovatou mast. Tady nezalezi na barve presvedceni, ale ze dialog a svoboda je potalcena v docela uplne beznem zivote. Jak dociluje se zmenseni svobody cloveka? To se ke kazdemu postavi tank a miri na neho? to kazdy jde do kriminalu? to kazdeho vysetruje bezpecnost? Ne. Je cosi horsiho. Mor, ktery na vas vykoukne z dveri sousedky. Novinari. Sousedovy oci, ktere klokotaji ve vasi polevce. Usi vasich kolegu na vasich dverich. Usta vasich pratel v usich vasich nepratel. Je to kolegyne, ktera se vas sama od sebe pta, co jste dneska udelal a jak to ma rict sefovi. Poradatelky okresnich soutezi o zemi kde zitra znamena vcera v NATO. Ucitelky s jejich nastenkami a otazkami po tom, jake noviny ctou vasi rodice? Domovni duvernici. Kolik odpadku si muzete dovolit vyhazovat? Co vam to privezli odpoledne. Vratni a pani za prepazkou. Maji spoluzaci ve tride lepsi obleceni, boty a hracky nez vy? Televize? Jaktoze jste se neozenil a proc zijete s chlapem? Konformita. Platby jedine elektronicky. Kolik stesti si muzete koupit v Olympii (brnenske multikino, zabavni a nakupni centrum). To vsechno a mnohe jine pomaloucku polehoucku ukrajuje vasi svobodu, tenoucky platek za platkem mizi a vy se oplostujete. Vytrvalym pusobenim malych davek zareni barvy blednou.
btw. m- to napsala moc krasne ve svem prispevku vyse.
0/0
10.8.2004 17:00

vlaska

Re: To je sranda !!!!
Hele, ty jedovatá masti - podle "domovních důvěrníků" ti už dost žloutne křestní list - viď? Tak se, prosím Tě, nepleť mezi lidi, kteří "Alzhaimra" ještě nemají. Co jsi měl před válkou ze slohu? Jedničku - to je jasné !!!
0/0
10.8.2004 17:13

Ivor

Re:
Jenom aby ses nedivila Vlasko. Kde si myslis, ze policajti dneska sbiraji informace. Tam se projde, tam se zastavi, tu par slov prohodi, tam zajde na navstevu. Kazdy ma kontakty. Informatory. Nebo zdroje, ktere proste a jednoduse vytezuje. To jenom pro priklad. A ne vsechny informace, ktere pri tom plynou do modre reky se tykaji jenom kriminality. Jen si nemyslete.
 Nebo neco moderniho - centralizace registru?
Nebo od jinud - co primy marketing? adresna reklama?poridnte si maila na googlu :-).
0/0
10.8.2004 17:24

Depek

Re:
, Takového spravedlivě rozhněvaného fanatika jako jsi ty, jsme tu už dlouho neměli.
0/0
10.8.2004 17:49

Ivor

Re: A prisel jsi na to, v co verim?
0/0
10.8.2004 18:21

Depek

Re:
, Ne.
0/0
11.8.2004 7:46

vandor

Re: hmmm ...
...   ivore, ivore, tys musel něco opravdu, ale opravdu zkaženého spapat k obědu    ...   nebo, že by to byl setrvalý stav    ... ... 
0/0
10.8.2004 16:25

vlaska

Re: Chudák učitelka !!!
Ivore, tak tobě se nelíbí článek "Johanky z Arcu", co ? Takovéto rozohněné hlásání si pamatuji moc dobře z totáče. Kde jsi komunistoval, co? Kdyby můj syn šel volit komunisty, tak bych mu zlomila nohu, aby tam nedošel a kašlu na to jestli je to demokratické nebo není. Paní učitelka má pravdu. Někdo dětem komunistů musí říci jak to bylo doopravdy. Bylo u nás přes milion komunistů, když měli v průměrú dvě děti, je tu hned dva miliony potencionálních voličů komunistů - to je těch 20% preferenčních hlasů pro KSČM - víš ? Hele tak se je nesnaž rozšiřovat, jo !!!
0/0
10.8.2004 16:52

Ivor

Re:
Mila Vlasko.
Kasles na to, co je demokraticke a co neni. Dobra. Ja jsem demokrat a ty ne, mas na to pravo a ja jenom doufam, ze lide jako ty neprevazi v nasi spolecnosti, nebot bych velmi nerad zazil terror mrzacici volice jakekoliv politicke strany v demokratickych volbach.
Budiz, ale proc kasles na materskou lasku? Copak bys skutecne dokazala ublizit svemu synovi? Chces rici, ze v tobe nehori ta zakladni lidska jiskra?
 
A ted uz mozna vis, co me rozohnuje a tebe ne...
 
0/0
10.8.2004 17:07

leonel

Re:
Jo, jo, Ivorku má to tebe vliv!
0/0
10.8.2004 17:14





Najdete na iDNES.cz