Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Ohrožení boeingu stíhačkou je spekulace

Vojenská stíhačka české armády se ve středu nad Táborskem příliš přiblížila ke slovenskému dopravnímu letadlu s dvěma sty cestujícími na palubě. Případ vyšetřuje letecká inspekce. Řízení letového provozu zatím nechce spekulovat, nakolik byl incident nebezpečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

amos77

No ještě, že o nic nejde..
Doufám, že našim vojáčkům nekoupíme ještě nové grippeny. Udělejme něco pro svět, zrušme naší armádu, nechme si pár velice spicializovaných jednotek a na zbytek se vykašleme. Jednou jsme švejci, tak se za to nebudeme styděť a ušetříme strašné peníze za zbytečné letadla, transportéry a jiné hračky. Trochu nadsázka, ale asi víte o čem mluvím....
www.KamPoSkole.cz - vše k přijímacím zkouškám VŠ i SŠ, pomaturitní vzdělávání atd.
0/0
7.8.2004 13:52

AlienDUDE

yep
whehe veteran-show
0/0
6.8.2004 21:44

OldFaker

Pište sem jen ti, kteří nepropadli z češtiny!
...blízká... Bačovská nevzdělanost ! No, ale čí, ty bačo!
0/0
6.8.2004 19:25

1_130_202_135

Re:
On se učí češtinu asi z Blezku , Metelesku Blesku...
0/0
6.8.2004 19:29

lapa1234

Už se zase blízká Tatra !!
Bačovská nevzdělanost !
0/0
6.8.2004 16:12

ZdenekZa

Ano, je to spekulace
Byl to inspekční let pana Kýnla, obhlížel si svůj rajón. Totéž plánuje s T72.
0/0
6.8.2004 15:56

vojtazemlýna

To je síla - "zkušební let" ...
To jako co chtěli s rachotinou zkoušet ???  Jestli spadne nebo co proboha ???
0/0
6.8.2004 15:22

irji

Kam by asi dopadli
Kdyby se srazili? Bydlím kousek od Tábora, od Ml. Vožice tak 20 km. Pak už by se asi nedohadovali, jestli je zpráva pravdivá.....
0/0
6.8.2004 15:00

navsteva

Rozestupy
Rozestupy jsou stanoveny pro ruzne letove hladiny a pro pravidla letu podle pristroju ci vizuelne RUZNE. Navic jsou to pravidla pro civilni letectvi.
A pod to vojensky stroj nespada. Sice mame rizeni letoveho provozu propojene, tj. ze civilni sektor vi ovojenskych strojich, ale trasu vojesnkeho letadla urcuje pilot resp. jeho velitel, jeho ridici letoveho provozu.
Takze pokud byl blizko bud opustil predepsany koridor nebo mu ridici spatne urcil trasu.
0/0
6.8.2004 14:57

ProfesorR

Re:
člověče, vy máte slovník a vyjadřování, ža vy jste nějaký vysoce postavený důstojník armády, pravděpodobně odborník na letectví?
0/0
6.8.2004 16:12

marzena

Re:
jdi se s podobnymi kecy prosim bodnout, pane profesore
0/0
6.8.2004 18:44

edelweiss

Re: A co z toho vojenskeho rizeni letoveho provozu zustalo ?
Vzdyt jste zrusili vetsinu radiolokacnich stanovist a vzdusnou situaci ve vetsi mire berete z civilu.V tomto pripade  tu trasu civilniho letadla spise nekdo tahnul na planzetu ve Stare Boleslavi z prstu.
0/0
6.8.2004 23:25

Rokba

To je toho...
Asi se ten klučna v MiGu chtěl trochu zblízka mrknout na Adrianu Sklenaříkvou, co ji maj SkyEurope nakreslenou na tom boeingu ....(teda pokud ji tam eště maj...)
0/0
6.8.2004 14:30

Josef14

No jo, no...
Tak málo letadel armáda má a ještě průser.... Za dob, kdy bylo v provozu několik set vojenských stíhaček by se o něčem podobném nikdo nedozvěděl.
Jen mě ale překvapuje, že je naznačováno, že vina je na armádní straně, když řízení letového provozu je v podstatě  již jen jedno, ne jako dřív - vojenské a civilní.
0/0
6.8.2004 13:40

cptMig21

Re:
Musej to na někoho hodit i když se ještě nic nevyřešilo tak už v novinách vědi kdo za to může. Co když za to může ten dopravák? Co se stane jemu, nic. Ale chudák náš vojáček.
0/0
6.8.2004 13:58

OldFaker

Notak....!!!!!
.... ta o Červené Karkulce je lepší...!
0/0
6.8.2004 19:27

cmelak3

Re:
tak tak Josef......
0/0
6.8.2004 14:02

Enver Hodža

My letci
máme ocelové ptáky a  na nich stoupáme do oblak.
0/0
6.8.2004 13:39

Apophys

V.A.T.A. - Valašská tajná armáda
Slováci ?     Sestřelit !!!
0/0
6.8.2004 12:57

luminol

opravdu nevím
Nevím, proč z toho níže uvedení dělají takový horor. Letecké havárie vždycky byly a i situace popsaná v článku se může stát. Problém je, že k ní dojde tak zřídka, a proto se o ní všude píše. Na silnicích nastává tato situace několiksetkrát denně a nikdo o tom nevysílá každodenně reportáže.
0/0
6.8.2004 11:37

houba_

Re:
1. kazdy v novinach a v TV jsou zminky a zabery dopravnich nehod
2. prestoze letecke havarie vzdycky byly, neni to zcela bezny jev a byl bych dost nerad, kdyby se beznym stal.
Navic pri letecke nehode je sance na preziti temer nulova a v jednu chvili tam mohou zusta stovky lidi. Pri dopravni nehode jsou sance na preziti precejen vyrazne vyssi.
0/0
6.8.2004 12:07

Platebni doklad SIPO 14.634 Kc

Re:
aaaaaaaaa z nachcaný houby vytekly rozumy... 
0/0
6.8.2004 12:57

Enver Hodža

Re: Nejsi mimo mísu?
0/0
6.8.2004 13:56

vorichek

copak migy..
Ale nechci vidět ty vylomeniny až dostanou gripeny.
I když do roka nebou dvou to stejně napasujou někam do kopce a budou mít po hračkách a vláda vypíše nové výběrové řízení na samaljoty.
0/0
6.8.2004 11:30

luminol

Re:
Vzhledem k tomu, že Gripen je pomalejší než MiG 21, tak nevím, nevím...
0/0
6.8.2004 11:41

luminol

Re:
Kromě toho není tak snadno manévrovatelný jako MiG 21. Právě ta lehkost a schopnosti MiGu 21 svádějí k blbnutí...
0/0
6.8.2004 11:42

jaason

Re:
to je mi nostalgie nad historickymi stroji. nejake srovnani (link) manevrovatelnosti MiG21 a Grippenu by nebylo?
0/0
6.8.2004 12:26

Guderian

Re:
To nemyslíte vážně, že ne...? Viděl jste ty stroje někdy manévrovat? Doporučuji pro začátek navštívit nějaký letecký den - i když abyste viděl jedenadvacítku, tak už pomalu budete muset na nějaký historický...A o ovladatelnosti jedenadvacítky, ovzvlášě s přihlédnutím k tomu, že byla koncem padesátých let koncipována jako záchytný stíhač, si nejlépe nechte povyprávět od někoho, kdo s ní létal - hlavně v nízkých letových hladinách a nižších rychlostech je to noční můra.
0/0
6.8.2004 12:41

cptMig21

Re:
Já nevím, ale ač je Mig 21 rychlejší (on vlastně rychlejší bejt musí) a manévrovací schopnosti jsou výborné (aby ne při těch rychlostech) tak je ten Gripen mnohem lepší. Vzpomeňte si na tu událost před dvěma roky když poslali hotovostní Mig na kontrolu jednoho Boeingu 737 když vstoupil do našeho vzdušného prostoru a neodpovídal na volání z Ruzyně. Nic se nestalo a to byl mnohem blíž než co bylo včera.
0/0
6.8.2004 13:38

edelweiss

Re: Recesisto !
V Aicha vor den Wald stoji jedna ostdojce MIG21 u benzinove pumpy v plne krase. Jsou k ni pristavene schody i s plosinou z obou stran ,takze se da prohlednout dopodrobna i pilotni kabina. Neco tak nepohodlneho, stisneneho s depresivne vyhlizejici palubni deskou, kde pohodli dela jen to, jak si sbalis svuj padak, jsem jinde nevidel.  Ten pilot to urcite mazal nejblizsi carou zpatky na letiste hlava -nehlava, jen aby z toho byl co nejdrive venku   . Takoveto stroje si nezaslouzi ani ugandska armada.
0/0
6.8.2004 23:08

123freak

.........
 Boeing neohrozila sama malá vzdálenost mezi letadly, ale díly které odpadávaly z našeho "jestřába"(vzhledem ke stáří je to pochopitelné).
0/0
6.8.2004 11:26

luminol

Re:
Možná byste se divil, ale ty MiGy budou asi více ošetřené než ten Boeing.
0/0
6.8.2004 11:38

kroupa924

Re:
Jasně, MiG 21 poslední zázrak ruské těchniky "vyděržaj pijaněr" z roku 1955! Skutečná ostuda, že ještě máme tyhle "exponáti" ve výzbroji. S takovým křápem můžou objíždět tak akorát letecké dny a budit obdiv, že mají odvahu do toho ještě vlézt.
0/0
6.8.2004 12:04

Little Boy

Re:
Hmmm zato boenig 737 je horka technicka novinka z roku 1967.... Podle vasi logiky je ostuda ze si neco takoveho dovoli letecke spolecnosti provozovat....
0/0
6.8.2004 12:24

piErcE

Re:
Nechci Ti brat iluze, ale B737-500 (coz je to s cim sky europe tusim lita), je z roku 1987 .. coz je jaksi rozdil :)
0/0
6.8.2004 13:35

cmelak3

Re:
Ještě přidej 10let a jsi skoro doma.
0/0
6.8.2004 14:05

piErcE

Re:
??
0/0
6.8.2004 14:12

Little Boy

Re:
iluze me brat nemusis, ten mig21 asi urcite taky nebude prototyp z roku 1958 :-)
0/0
6.8.2004 14:52

piErcE

Re:
Mno .. Boeing 737-500 se zacal vyrabet v r 1987.. ne ze zrovna ten boeing co ma sky europe je z r. 1987
0/0
6.8.2004 14:59

luminol

Re:
Kdyby mi někdo dal příležitost, hned bych do MiGu 21 vlezl a dal bych mu přednost třeba i před Boeingem 747! Mach 2.1 je něco, co se často nezažije.
0/0
6.8.2004 12:32

Guderian

Re:
V 21 se to opravdu často nezažije...
0/0
6.8.2004 12:42

Adam-S

Re:
A určitě nepřežije....
0/0
7.8.2004 17:50

cmelak3

Re:
tenhle křáp sundal v Srbsku slavnou F-117 a to na kanon....
0/0
6.8.2004 13:58

Guderian

Re:
Zdoj prosím...? Dle mých informací to byla PLŔS ze země.
0/0
6.8.2004 14:28

_mk

Re:
Pokud se nepletu, tak F-117 je bombardér s mizernými manévrovacími schopnostmi. Takže kdyby to byla pravda, tak na tom není zas tak nic zvláštního.
0/0
6.8.2004 14:50

navsteva

Re:
Hmm 117 by suindl Tleskac na svem kole...smysl je ze ji nema nikdo najit. jakmile ji objevi je jasna
0/0
6.8.2004 15:01

lokutus

Mají...
Mají 2 letadla a i tak dělají píčoviny!!!
0/0
6.8.2004 11:25

jamrvajl

Pochybuju
No stihacky sice máme,ale nevedel jsem ze litaj tak rychle ze jsou schopne dohnat boing!
0/0
6.8.2004 11:24

luminol

Re:
MiG 21 je dobré letadlo, i když letité. Když tomu nerozumíte, tak se nevyjadřujte prosím.
0/0
6.8.2004 11:34

vokoun6

Re:
MiG 21 je dobré letadlo... např. jako cvičný terč
 
0/0
6.8.2004 11:59





Najdete na iDNES.cz