Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci: Policie při technoparty zaváhala

Když najde zemědělec Libor Ludík odvahu a zažaluje policii o náhradu škody, kterou mu způsobily tisíce účastníků technoparty CzechTek u Boněnova na Tachovsku, pak má velkou šanci uspět. Tvrdí to alespoň renomovaní advokáti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baaaara

o co vlastně jde???
 o co jde? o pozemek pana X? možná tak v poslední řadě.... jde opět o tv nova, která posílá své duchaplné reportéry si kupovat na party drogy,a  o aktivního Grosse, který přece nemůže nevynechat příležitost se zviditelnit ... ach jo, proč se  do poklidného pondělí  musejí cpát těžkooděnci se slzným plynem a dělat rozruch tam kde není, myslím, že kdyby všichni zvládali všechno tak jako zvládají účasníci czechtechu, rekreační užívání tanečních drog, popřípadě marihuany,  vypadala by naše politika i s ekonomikou úplně jinak.... grosss mě fakt naštval, cpe se do věcí, o kterých neví vůbec nic.... 
0/0
4.8.2004 16:12

Leor

Nahled na vec
Bylo velkou chybou usporadat akci na soukromem pozemku, ale....
...90% (ne-li jeste vic) navstevniku vubec netusilo, ze jde soukromy majetek. Teprve v sobotu zacaly prosakovat zpravy o tomto faktu. Jenze tomu malo kdo veril, i kvuli jinym zpravam, ktere byly evidentne zmanipulovane a umyslne mystifkovaly ucastniky teknivalu tak, aby je primely k odchodu z louky, ci aby vubec na louku nedosli. Viz. informace o bombe, kterou rozhlasovali sami policiste hlavne mezi ucastniky se sound systemama...nebo patecni informace z nekterych radiostanic o ukoncovani akce. Jestli tohle jsou nastroje nasi policie, coz znamena zastrasovani ucastniku, tak se mi na hlave jezi vlasy, ktere se zjezuji jeste vic, kdyz ctu zpravy o zasahu tezkoodencu na partu mladych neagresivnich lidi, kteri se pokouseji o dialog a o moznost uklidit svuj neporadek.
..m oznost usporadat tuto akci legalne je dost velky omyl, takovou akci legalne usporadat nejde. Obstrukce statnich uredniku nebo na druhe strane obstrukce soukromeho majitele a kdyz uz se dohodnes se soukromym vlastnikem, tak ten zas ma plno starosti, trestnich oznameni ad.(viz Czechtek03) Takze kudy? Poradite a ukazete alternativni cestu??
0/0
4.8.2004 14:29

Leor

pokracovani
Neustale kladeni prekazek komunite, ktera hodla zit jinak nez vetsina ostatnich. Chapu, ze takovy zivot je pro spoustu lidi zvraceny a trestuhodny., jelikoz o nem nemaji ani potuchy a maji z nej strach. Bombardovani televiznich spolecnosti umi ocarovat mozek jako Marwinovy kouzla. Tudiz ten zlomek pravdy, ktery ted koluje ve vetsine mozku v sede kure je vlastne nejdulezitejsim elemetem, ktery rozhoduje o tom, jak se bude clovek za par minut divat na svet kolem sebe, jakasi zprostedkovan zkusenost, byt v realu prostrednictvim kamery. Jeden z nejvetsich vynalezu cloveka, ktery je neustale zneuzivan kvuli potrebe nekym manipulovat. Tech manipulantu je strasne malo, tech co se nechaji zmanipulovat je strasne moc. A kudy z toho ven?? Prave skrze komunity lidi, kteri se nejak odlisuji, vetsinou dost znacne. A to je vzdy problem. A vzdy problemem zustane.
Je to docela smutne...zit v intolerantni spolecnosti. Ja to respekutji a nehanim nikoho, nechci nikomu nadavat, kazdy ma svou cestu. Je treba dojit az na konec te cesty, ktery vsak muze byt dost nejasny jako jeji cely prubeh, coz muze byt v konecnem uctovani zklamanim. Tak se snazme, vsichni.
Krasny den, damy a pani.
A jeste jednou podotykam, ze nesouhlasim s tim, ze se akce konala na soukromem pozemku. Ano, chyba. Ano, mela by byt potrestana.
Leo Jaros, Frenstat p/R
0/0
4.8.2004 14:28

Ospalej

Techno
Pro me za me at si posloucha kdo chce co chce, treba moravanku, ale at s tim neleze na soukromy pozemek bez svoleni majitele. Zvlastni je ze spousta festivalu probehne bez jakychkoliv problemu - vse je dobre zorganizovano a provedeno se souhlasem majitele. Argumenty typu - "tam nebyl majitel, ma to jenom pronajaty od statu a proto si nemuze vyskakovat" jsou znakem mozkove chudoby. Pokud bude pristi CT organizovan a legalni, pak preji vsem navstevnikum skvelou zabavu, pokud to probehne jako letos, tak jim preji tvrdsi policejni zasah.
0/0
4.8.2004 11:16

J-ana

Re:
Naprostý souhlas.
0/0
4.8.2004 12:15

saldo

Re:
Kromě toho nejde jen o škodu způsobenou přímo na místě, ale v řadě případů (jiných) to znamená utrpení pro obyvatele bydlících poblíž nebo opodál. Mnohakilowatové aparatury nadělají vpravdě pekelný rámus, který nejen že otravuje, ale i znemožňuje spaní a vůbec má za následek horší životní prostředí. Takový rambajs se nepříjemně nese řadu kilometrů kolem. A to nepíšu o morálním aspektu chování mnohých (asi většiny) zdrogovaných resp. opilých technofanatiků. A jestli to řádění není není na pozemku povoleno (majitelem soukromníkem nebo radnicí), tak je to jasné a policie to měla rozehnat v zárodku. A to nekompromisně. Nevidím důvody pro ohleduplnost a benevolenci.
0/0
4.8.2004 12:36

Jirka006

Tolerance a právo
Dle mého názoru se v této diskusi prolínají dvě témata - jak tady již někdo poznamenal. Tolerance k alternativní hudbě (ale lze to též zobecnit jako tolerance obecně) a právo na svobodu a právo vlastnictví (čili obecně práva jedince). Tolerance k alternativě (tj. něčemu mimo main stream) je věc, která nemá s právem nic společného. Tolerance by měla být vlastní demokracii a především každému jednotlivci. V tomto ohledu nemám vůči CT a hudbě zde prezentované žádné připomínky. Druhá věc jsou zmiňovaná práva. Každý jich má plnou pusu, ale málokdo si uvědomuje, že každé právo končí tam kde začíná právo někoho jiného. Tedy právo svobodně projevovat svoji alternativu končí tam, kde je právo jiného na soukromí, soukromé vlastnictví, která jsou omezena zase jinými právy. Jde o vyvážený systém. Pokud někdo tento vyvážený systém naruší, je problém. CT v minulosti často narušil právo na soukromí (nadměrný hluk) či soukromé vlastnictví (akce na cizím - nepronajatém pozemku). Pokud by však by však rovnovážný stav narušen nebyl (řádně pronajatý pozemek, vč. specifikace účelu pronájmu, produkce bez přímých vlivů na okolí dle místních podmínek, tj. něco jiného je to ve městě a něco jiného na vesnici), nevidím důvod proč by se CT nemohl konat znovu. Ať si na tu hudbu, která mně sice nic neříká, tancuje a křepčí kdo chce - to je však o toleranci k alternativě. Ad represe: Pokud je zjevně porušeno právo jiného, či zákon, měly by represivní složky zasáhnout tak, aby odstranily toto porušení a viník byl postaven před soud. Proto tu represivní jsou a proto je ze svých daní platíme. Pokud však práva narušena nejsou a nedochází k porušení zákona, nevidím důvod k zásahu byť by se CT účastnilo 40 tis. lidí. Bohužel v této věci není dostatek informací, abych si mohl udělat obrázek, zda-li je v právu ten nebo onen.  ...tolik v krátkosti ;-)
Projevy netolerance a pokrytectví, které se tu objevily, nesvědčí to o přílišné inteligenci přispěvatelů ;-)
0/0
4.8.2004 11:12

pajdapajda

Podstata
Začněte už konečně vidět podstatné. A to je fakt, že něčí soukromý (pronajatý) majetek byl užíván a ničen v rozporu s přáním majitele. To je jako zloděj auta, který se chce jen projet a .....
Vůbec se tu nejedná o hudbu a tanec. Jen o to, že někdo se chce bavit a vůbec nic dalšího ho nezajímá. Kdyby se tam jezdilo na motorkách nebo provozovalo něco jiného je to stejné. Soukromý majetek je nedotknutelný.
Chyba byla v postupu policie. Pokd ta čekala na zásah až na souhlas státního zástupce, tak je to děsivé. Až budete mít v bytě zloděje, tak police zasáhne po rozhodnutí státního zástupce. Pár dní si počkáte.
Na hranicích se měla provést důkladná kontrola všech osob, které svým zjevem patří zjevně k účastníkům. Kdysi jsem na německo-švýcarské hranici viděl hodně důkladnou kontrolu takovýchto lidí z Holandska. Byl u toho i pes a prý kontrola trvala asi 5 hodin.
0/0
4.8.2004 10:50

Misulus24

Re: podstata
jsme v unii jake hranice???
0/0
4.8.2004 11:42

Ufounek

Re:
my jo, nemecko a holandsko taky, svycarsko ne.
0/0
4.8.2004 16:50

Urbach

Re: Podstata
Opravdu sofistikovaný názor... Nejzajímavější jsou asi ony kontroly osob, "které zjevem patří zjevně k účastníkům" či "takových lidí". Autor je navíc zřejmě básník, jinak si jedinečnou paronomastickou dvojici "zjevem" - "zjevně" nedokážu představit. Jenom připomínám, že bude třeba vypracovat přesná kritéria, na jejichž základě bude ta která osoba označena buď jako účastník technopárty (případně dalších podezřelých akcí), anebo jako slušný člověk. A protože pan pajdapajda je evidentně slušný člověk (a jistě je to patrné i z jeho účesu, oblečení, držení těla, tvaru nosu atd.), jsem přesvědčen, že by je měl vypracovat právě on, neboť jen tak budeme mít záruku, že se z takovýchto opatření nestane novodobý holocaust.
 
0/0
4.8.2004 12:31

Leor

Re:
Z tveho prispevku mi vyplyva, ze pokud nekdo bude vypadat odlisne od stada, tak ho budeme vice hlidat. Me to prije docelka nefair, tobe ne?
Svycarska hranice je dosti uniakatni zalezitost v EU, coz se nas netyka, takze myslim, ze kdyz k nam pojedeou tito lide, tak uz zadna paka na jejich kontrolu na hranicich neexistuje..... 
0/0
4.8.2004 14:18

ValaS

Otázka
Zajímala by mě jedna věc. Určitě by se mezi těmi 15000-ti účastníky našel někdo, kdo podobný pozemek vlastní (nebo aspoň jeho rodiče,příbuzní,...). A tak se ptám, jestli by si on na tento svůj pozemek pustil takový dav zhýralců, čímž by tu akci mohl zlegalizovat,že!?
0/0
4.8.2004 10:28

primitiff

Gross neni blbej
Podle mého názoru jde o dobrý tah pana Grosse, který by se nezviditelnil, kdyby akci utnul už v zárodku. Je pro něj samozřejmě po všech stránkách lepší, když na akci pošle kordony policistů a večer bude v sepraném tričku mluvit o tom, jak policie provádí svou práci profesionálně... Z předchozích ročníků bylo jasně vidět, že až na hluk a prudění místních obyvatel k žádným závažným problémům nedošlo, takže Gross neměl co riskovat.
Stando, seš dobrej, ale trapnej...
Jaromír Barták
0/0
4.8.2004 10:27

Medoušek

Blanka Kosinová
Mluvčí policejního prezidia je i se svými nadřízenými zjevně mimo!
0/0
4.8.2004 10:17

medved_cz

Techari NECHTEJI po sobe uklizet!
Jejich vyjadreni: "Pokusíme se ho kontaktovat a dohodnout se na úklidu i dalších věcech." Na cem se chteji o uklidu domlouvat? Je to prece trivialni - to, co jste na louku prinesli a na ni vytlacili zase odneste. Jednoduche. Jetli ale to neni tak, ze Tekkari uklizet neumi a musi jim to nejprve majitel vysvetlit. Nebo naopak oni vysvetli majiteli, ze ten bordel je vlastne hezky a ze je to jen dobre, kdyz tam zustane... Takze uklizet TekkBordel muzete (a meli byste) i bez domluvy s majitelem.
0/0
4.8.2004 10:06

deka

Re:
V tomdle případě je problém v tom, že je policie vytlačila z pozemku a už nemohli uklízet.
0/0
4.8.2004 10:32

lavin

Re:
mistre medevede, ted jsi se predvedl... priste si radeji vic precti... tak za prve oni se s udajnym "majitelem" nekolikrat chteli dohodnout o uklidu, jenze on je nekolikrat odmitl. Pises ze by meli louku uklidit i bez domluvy s majitelem, hm to zrejme proto aby si mohl zase stezovat ze tam je nekdo bez jeho povoleni, ze? a za druhe ten udajny majitel vlastne ani majitelem neni, nybrz se o tyto pozemky pouze stara (sekani travy - mimochodem kterazto byla pred CzechTekkem ciste osekana) za coz dostava od statu penize. Majitelem je stat CR! Cose tyce ekologickeho znecisteni tak to je podle odborniku minimalni,  louka jako takova se i po tydenni (CzechTekk trval necelych 5 dnu!) dejme tomu radenni da velice rychle opet dohromady (ted si vzpomen na to co jsem psal - ze byla cerstve osekana)! A co se tyce toho bordelu na te louce jsem opet tam, kde jsem zacal a ty jsi opsal... peace
0/0
4.8.2004 11:33

Misulus24

Re:
to ze je majitel stat snad nic neznamena, ja mam pole v pronajmu a tez tam nemuzu prijit a zadupat to tam! a kdyby se mi takove anomalie zachtelo dojdu si za tim panem xx a rozvazu smouvu NE?
0/0
4.8.2004 11:49

ettienne

asd
jen mi neni jasne jak chteji uklizet vydupanou trávu ...  mozna mela policie s majitelem louku ve ctvrtek polit mocuvkou a byl klid - ekologicke, nenasilne, levne...
0/0
4.8.2004 9:22

mandrake

Re:
ty ses nejakej chytrej
0/0
4.8.2004 9:30

ettienne

Re:
nerikej .. 
0/0
4.8.2004 9:49

Iron.ie

Re:
Milý ETtiene! Moc by mě zajímalo, jestli jsi to s tou močůvkou vymyslel sám, nebo pamatuješ dobu, kdy tento způsob používala komunistická bezpečnost například pro překažení nepovoleného Trutnovského rockovému festivalu. Jedním z organizátorů byl i náš budouci prezident... Tenkrát byl nepohodlný rock, dnes je to techno...
0/0
4.8.2004 15:51

uni148

SMRT
Slucni obcanci ... proste letos se to nakonec lehce zvrtlo, coz v zasade znamena, ze dalsi akce budou vic o warezu. Budou vetsi skody, min respektu k civilum a bude zustavat vetsi neporadek. Povedlo se vam to.
0/0
4.8.2004 8:58

_Sandstorm_

Re:
... bude ostřejší policejní zásah. Povedlo se vám to.
0/0
4.8.2004 9:07

Gaston

Re:
Proč? Z jakého důvodu?
0/0
4.8.2004 9:08

spaldings

Re: No asi bude nutné
Tobě a podobným dostyi rázně připomenout, že nejen nemáš na cizím co pohledávat, ale když takhle skoro bych řekl vyhrožuješ, tak od kdy si to přeješ, tu "válku" ? Jen snad že asi nebudeš moc ve výhodě, tak si to trochu přemysli. Chci říci, že bys mohl dostat pěkně po tlamě a asi by Ti to neškodilo. Když Ti některý věci nevysvětlil tatínek, tak Ti je bude muset natlouct do hlavy policie.
0/0
4.8.2004 9:29

chroustík

Re:
Máš pravdu, příště se to zvrtne v tom smyslu, že bude zásah policie dřív, bude se zatýkat, bude se soudit ve zkráceném řízení, tzn. třeba 300 hodin veřejně prospěšných prací, neodpracovat = kriminál. Potom jsem zvědav na reakce rodičů.
0/0
4.8.2004 10:01

rapesco

Re: Už jsem si vzpomněla!
To byl Tvůj příspěvek, který jsem tu včera kopírovala a omlouvala se za to autorovi!!
Dobrý!!!      Jinak nezbývá než souhlasit....
0/0
4.8.2004 10:13

hermin

Nemohu . . .
Nemohu se zbavit dojmu, že pan zemědělec je tak trošku vyčuránek a celou tuhle záležitost měl předem promyšlenou. (buď  z organizátorů, nebo ze státu vytáhnout peňauze).
0/0
4.8.2004 8:51

kiskim

Re:
No jasne on to zorganizoval, ty jsi ale opravdu chudy duchem
0/0
4.8.2004 9:02

hermin

Re:
No já jen že se s organizátory pravděpodobně nějakým způsobem domlouval, ale nedomlivil . . . Ať mi nikdo netvrdí, že neměl ponětí "vo co gou" . . . 
0/0
4.8.2004 9:05

hermin

Re:
 . . . A navíc: proč ty policajty nealarmoval ve chvíli, kdy přijely první dva autobusy a první návštěvníci, ale až za dva dny ? Prostě je tady pár věcí, které mi nehrají.
0/0
4.8.2004 9:11

Vanous1

Re:
a neni to jedno, jestli je nebo neni vycuranek? proste mu nekdo vlezl na JEHO pozemek, bez jeho souhlasu. to si zkratka nikdo nesmi dovolit. bohuzel v nasem bolseviky odkojenem stadu stale neni vule pochopit, ze louky, lesy apod. uz maji taky svoje majitele a nepatri vsem.
tim, ze nekdo obsadi cizi pozemek se dopousti jednoho z nejvetsich provineni proti zasadam obcanskejch prav a to nikdo z tech lidi nechape. to je na tom to nejhorsi, ne ze panu Ladikovi podupali travu!
0/0
4.8.2004 9:11

hermin

Re:
Ano sohlasím s tím, že dodržovat zákony o soukromém vlastnictví se musí a zde nastalo porušení těchto zákonů - bez debaty.
Také souhlasím s tím že tito lidé mají nárok vyznávat hudební kulturu jakou uznají za vhodné.
Lidé kteří soudí, že tato kultura je šmejd a že všichni, kterým se tekno líbí jsou smažky jsou mírně vedle. (Nejsem ani smažka, feťák, lůza, chátra, hadrník a já nevím co vše zde zaznělo . . . a platím daně)
Prosím odělujte důsledně tato dvě témata pro diskuzi.
 
0/0
4.8.2004 9:28

nibor

Re:
Jestli se nedomluvili, tak tam CT neměl co dělat. Ale vážně,  je to opravdu hnusná vypočítavost chtít prachy za zničenou louku. Ke každýmu účastníkovi CT může přeci kdykoliv přijít bez ohlášení jakákoliv společnost, by si v jeho baráku udělala divoký mejdlo a majitel se s nima na závěr ještě rád na troskách domu vyfotí na památku. A pak ho buzerujou jenom za zlikvidovanou louku, měšťáci jedny bolševický.....
0/0
4.8.2004 9:16

_Sandstorm_

Re:
Nezorganizoval nakonec CzT on?
0/0
4.8.2004 9:08

Leva

Ať platí neschopný Gross
Za to, že na soukromém pozemku vznikla škoda může Česká policie, která nezabránila k páchání škody sebrankou z celé Evropy! Ať majitel zažaluje Grosse a vymáhá úhradu škody na něm, a ne z kapes občanů.
0/0
4.8.2004 8:34

Pan_hide

:o)
Armádu na ně. Postřílet !    
0/0
4.8.2004 8:26

OTTAWA

Re:
koho? policajty... souhlasim...
0/0
4.8.2004 9:19

h-onzi-k

Pár dotazů:
1. Proč policie nezasáhla už v pátek??? Pochybuju, že tam byly desetitisíce lidí už v pátek v poledne.
2. Kolik takových akcí (ve volné přírodě, bez souhlasu majitele pozemku apod.) se koná třeba ve VB, Francii, Německu, Nizozemsku, Belgii????
0/0
4.8.2004 8:23

_Sandstorm_

Re:
Je pravda, že levičáctví se šíří celou Evropou. Ale ve Francii vám to skončí, tamní muslimové vám to dunění a nahotinky tolerovat nebudou. Jinými slovy: Brzo ochutnáte vlastní medicínu.
0/0
4.8.2004 9:12

siskol

Vyděděnci a samozvanci nesmí zaplevelit ČR, proto podporujeme kroky premiera Grosse!!!
 
  Narkomani a zkrachovanci můžete kolem sebe rozesívat nenávistné sliny zla proti ČSSD a premiéru- ministru vnitra Grossovi, ale pracující obyčejný lid má historickou zkušenost s rádoby intelektuální zábavou, která se svrhne v pitku a narkomanské orgie. Za czech tek jsme přece v roce 1989 nebojovali soudruzi!!!
 
 
0/0
4.8.2004 8:15

beest

Re:
Nebudu ti nadavat, kdyz jsi nemocnej :o)
0/0
4.8.2004 8:19

hermin

Re:
Bože ! Já furt přemýšlel jak je možné, že mají komunisté v tomto státě takovou podporu. Přemýšlým nad tím tři, čtyři dny během čtení přízpěvků vztahujícím se k CZT. Už je mi to jasné. Vždyť vy nechcete demokracii, ale totalitu, represe, štřílet do tančících lidí,  ano ! Nemůžu si pomoci, ale jste někteří zaslepenci. Nezapomínejte na jednu věc: Násilí plodí zase jen další násilí . . . .
0/0
4.8.2004 9:02

Tonda Brno

Re:
Nesuď všechny podle jednoho debila.
0/0
4.8.2004 9:05

Otec Breburda

To snad není pravda...
... je problematické použít represi proti zfetovanému davu... Ta ženská si snad dělá legraci... Takže to si jako zfetovaný dav může dělat co chce? Kdybych se na té louce utábořil sám, celou noc tam vyřvával, tak mě policie bez pardonu odvleče, minimálně do cely předběžného zadržení. Asi by na mě celý víkend nekoukala aby mi v pondělí ráno mohla zabavit magneťák...
0/0
4.8.2004 8:05

ian69

hmmm
Taky si rikam, ze ta zena je uplne mimo. Kde vzala ten zfetovany dav, netusim... Bohuzel je ta kravka placena z mych dani
0/0
4.8.2004 8:07

siskol

ČSSD+KDU-ČSL+Unie podporují boj ministra a premiera Grosse!!!
V boji proti narkomanům, živlům, zbloudilcům a hadrákům akce Czech tek. ČSSD podporuje svého předsedu Grosse k tvrdým zásahům obušky i vodními děly proti těmto zaprodancům a živlům!!!
0/0
4.8.2004 8:04





Najdete na iDNES.cz